Prisjakt

Jimmy P

Medlem sen 2012-04-19
1
Bidrag
1
Hjälpsamröster
Speljätten
Usel
(14)
Utmärkt
9 år sedan*
Jag gjorde en beställning hos Speljätten på ett set Twilight Imperium med tillhörande expansioner. När vi fick leveransen och ivrigt slitit upp emballaget märkte vi till vår stora besvikelse att originalspelets fodral var väldigt fult, det hade vid något tillfälle fått en relativt kraftig smäll i ena hörnet så att den sidan var väldigt "svullen". När vi öppnat spelet så märkte vi även att alla raskorten i den förpackningen var fult tilltufsade i hörnen, de hade alla blivit kraftigt vikta längst ut i hörnen. Vi hade beställt spelet för att ha en nörd-dag med några vänner under helgen, och nu insåg vi att vi var tvungna att göra ett val - Packa upp och begagna spelet eller blåsa av speldagen för att kunna reklamera spelet. När vi gick ut på speljättens startsida såg vi även att de skulle ha semester under februari månad, och dagens datum var 27 januari. Det skulle innebära att vi inte ens skulle kunna reklamera det förrän nästa månad. Just nu kände vi att vi hade börjat få ett problem på halsen, som skulle vara svårt att lösa. Men - efter ett mail till Speljätten (med snabbt svar, även mailen som jag senare skickade under helger) så fick jag prata med deras otroligt serviceinriktade kundtjänst. De löste problemen åt oss. För det första så slapp vi oroa oss för den stundande speldagen; vi fick packa upp spelet och begagna det hur mycket vi vill. Utöver detta så tog Speljätten kontakt med sin leverantör för att ordna fram ersättning för de delar av produkten som var skadad. Leverantören ville inte hjälpa till, så Speljätten tog kontakt med fler leverantörer och lyckades få fatt i ett nytt exemplar från en annan leverantör. Efter deras semester (En månads väntetid gick väldigt fort, när vi ändå hade spelet och bara väntade på att få vissa delar ersatta) så damp ett brev när i posten med våra nya raskort. Ett kort tag senare kom det nya fodralet även det till vårt lokala ombud, ett fodral som tydligen blivit hämtat från en leverantör i USA. Som kompensation för väntetiden och för besväret fick vi även ett avdrag på priset och en mindre rabatt på framtida köp hos dem. Jag bör passa på att förtydliga att eftersom vi behövde använda spelet kommande helg och eftersom vi trodde att valet var att använda spelet och förlora reklamationsrätten eller ställa in speldagen (Som jag skrev ovan) så tänkte jag först bita i det sura äpplet och bara be om ett prisavdrag. Det var Speljätten själva som erbjöd sig att även låta oss använda spelet och även få delarna ersatta. Vi fick alltså både ha kakan och äta den, så att säga. Helhetsintrycket är mycket gott. Skadorna på insidan var emballaget var omöjliga att upptäcka, och skadorna på utsidan var väldigt svåra att se med plastöverdraget på. Detta är något som jag gissar skulle kunna hända från vilken onlinebutik som helst och bara beror på den mänskliga faktorn. Kundtjänsten var exceptionell, och det var aldrig tal om något annat än att jag skulle få ersättning och att allt skulle lösas på det sätt som för mig var smidigast. Jag skulle aldrig tveka att beställa härifrån igen.
*Redigerades 9 år sedan