Prisjakt

chriiss

Medlem sen 2012-02-07
21
Bidrag
10
Hjälpsamröster
JBL Live 650BTNC Wireless Over-ear Headset
Full Star 1
3.5
(5)
889 kr
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
2 år sedan*

Ger dessa lurar 5/5 tack vare deras prisvärdhet. Köpte lurarna på Hembiobutiken för 1390 SEK och med tanke på vad du får för pengarna tycker jag absolut de är värda betyget. När jag först började spela musik i lurarna blev jag förvånad över hur dåligt ljudet lät, men ganska snart kom jag på mig själv att inte döma dem efter det eftersom de behöver spelas in. Efter bara någon timmes spelande känner jag mig lugnad och väldigt nöjd med köpet. Bra ljud i alla register. Noise Cancellingen är väl inte jättebra, men med tanke på priset - lätt godkänt. De sitter skönt, bra byggkvalitet och batteritiden är heller inget att klaga på (30h utan ANC). Ett annat plus är att det går att använda 3,5 mm sladd för att använda tillsammans med exempelvis en preamp för den som använder en sådan. Även om batteriet dör går det att spela med sladd (dock ej provat själv, än). Summa summarum. Rekommenderas, även till fullpris men såklart helst till kampanjpris!

*Redigerades 2 år sedan
Comviq webbutik
Dålig
(124)
Bra
5 år sedan*

Får gå emot majoriteten här och faktiskt lämna ett bra betyg till Comviq. Hade det varit för 2 år sedan hade omdömet varit några stjärnor färre, men efter de senaste tre kontakterna (kanske inte jättegod grund att stå på, men ändå) måste jag säga att man gjort förbättringar. Kan förstå att man inte kan tillgodose alla kunders önskemål, dels på grund av olika säkerhetsregler som kanske många gånger ställer till det för hederliga kunder. I mitt fall har de gjort klara förbättringar när det kommer till kundservicen. - Snabba svar i kundservice via chatt - Initiativtagande med förslag om att ringa upp mig nästkommande dag - Ett löfte om uppringning som skedde inom angiven tid +-15 min - Åtgärder som löste de frågor och problem som uppstått Klart godkänt och jag hoppas på samma inställning efter ytterligare några år med Comviq som mobiloperatör.

*Redigerades 5 år sedan
Nelly
Dålig
(130)
OK
5 år sedan*

Trevligt utbud, men brister i kundservice. Beställde en bikini till min flickvän för ett tag sedan och efter några dagar när beställningen kom var det med en viss förvåning vi bara packade upp en underdel. På följesedeln hade de lämnat information om att överdelen dessvärre var slut och att de därför endast skickat underdelen (tror tyvärr inte att det är så populärt att gå topless på spa). Har förståelse för att lagersaldot kan vara felaktigt, men att inte lämna den informationen via e-post innan varan skickas är undermåligt. Vi lämnar det där. Efter konstaterandet att överdelen saknats kontaktar jag kundservice där vi kommer överens om att jag får häva köpet, utan extra kostnad. Ett plus i kanten. Dessutom erbjuds jag 100 kr i tillgodo som kompensation, vilket är helt okej - det var ju inte som att jorden gick under. Här kommer dock ytterligare en miss som gör mig irriterad. Löftet om att tillgodokvittot skulle hålla i 60 dagar stämde inte, utan istället lägger de in 30 dagar. Har inte bemödat mig att påtala detta tidigare, men nu med lite tid över framför tv:n, några månader efter köpet, vill jag ändå dela med mig av min upplevelse. Även om kundservice faktiskt var villiga att hjälpa mig och dessutom lämna en kompensation faller det platt när man kommunicerar ut en sak och genomför en annan. Inte handlat där på ett tag, mycket på grund av detta.

*Redigerades 5 år sedan
Ellos
Bra
(500+)
OK
5 år sedan*

Väldigt många negativa omdömen, som Ellos kanske till viss del förtjänar. De erbjuder många trevliga produkter, dock till lite högre ordinariepriser som de sedan "kompenserar" genom att skicka ut en hel del rabattkuponger för att på det sättet få kunden att känna att den gjort ett klipp - vilket förstås också händer. Inget emot det sättet att tänka, men Ellos når inte hela vägen fram, främst på grund av följande: - Oengagerad kundservice. Den gång jag varit i kontakt med kundservice har personen som tagit samtalet varit väldigt oengagerad och där man får känslan av att man helst inte ska ringa och störa. Förbättringspotential! - Ingen återkoppling på prisjakt. Tyder på en distans mellan kunderna och butiken. Även om de läser kommentarerna, som man ju får hoppas att de gör, så hade det varit positivt med återkoppling för att ge alla läsare en känsla att man bryr sig om kunderna och inte som nu, lyser med sin frånvaro. Trots det negativa handlar jag hos Ellos vid vissa tillfällen, men med tanke på omständigheterna väljer jag förstås hellre en annan leverantör om priserna är de samma. Lite tråkigt för en butik som kunnat bli så mycket bättre.

*Redigerades 5 år sedan
CDON
OK
(500+)
Bra
5 år sedan*

En bra butik med brett och delvis djupt sortiment och till priser som många gånger är konkurrenskraftiga. Även om denna recension inte tillför särskilt mycket i mängden av andra recensioner vill jag ändå ge CDON en rättvis 8:a på Prisjakt efter de kanske 20-talet köp jag genomfört genom åren. Det som skulle kunna bli bättre är en kundservice som kan nås per telefon, även om chatt räcker långt när det kommer till vanliga kundserviceärenden. Dock kan det vara en fördel och en trygghet för kunden med telefonkontakt vid mer komplicerade reklamationsärende (kanske har CDON som policy att följa upp dessa via telefon, vilket jag inte känner till då jag inte varit med om det själv). Annars får kundservicen godkänt i de ärende jag haft med dem - inget som överträffat mina förväntningar, men heller inget åt andra hållet. Återkommande kund som kommer åter igen!

*Redigerades 5 år sedan
Jabra Sport Pace
Full Star 1
3.2
(8)
749 kr
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Half Star 4Empty Star 5
5 år sedan*

Har haft dessa lurar i drygt 3 månader nu och kan nu konstatera att lurarna är prisvärda, sett från det jag betalade för dem (599 SEK). Bra ljud för priset, sitter bra i öronen och möjlighet att reglera sladden med hjälp av en medföljande "klammer". Också bra räckvidd mellan hörlurarna och enheten innan ljudet börjar hacka. Det som drar ner betyget är batteritiden, som ligger omkring 5 timmar. Även om laddtiden är snabb hade jag önskat en något längre batteritid. Dessutom sitter micken på ett sådant sätt att det kan bli ansträngande för andra att höra vad man säger (gäller när man spänt sladden med hjälp av "klammern", så hade säkert blivit något bättre utan den). Sammanfattningsvis, prisvärd vid priser kring 599-749, men högre pris än så anser jag inte riktigt motiverar till köp, tyvärr.

*Redigerades 5 år sedan
Lekmer
Bra
(500+)
Bra
6 år sedan*

Trevlig sida med många bra produkter till bra priser. Hyfsat snabb leverans av varan man beställt, ankommit inom tidsrymden som de angivit. Det som drar ner betyget är att butiken inte är helt optimerad med Google Chrome (enkelt att lösa förstås, bara att använda IE, eller liknande) samt det som tidigare kunder påtalat - felaktigt lagersaldo. Tror Lekmer behöver arbeta lite mer på att förbättra kommunikationen mellan de olika systemen, så de slipper sura miner på grund av annullerade varor. Sammanfattningsvis; ändå värt ett besök! :)

*Redigerades 6 år sedan
Däck365
Utmärkt
(500+)
Utmärkt
7 år sedan*

Efter att ha bestämt mig för ett par vinterdäck använde jag mig av Prisjakt för att se vilken butik som kunde leverera till lägsta pris samtidigt som tidigare omdömen vägdes in. Bland toppen hittade jag Däck365 och jag ångrar inte en sekund att jag valde denna butik. Leveransen av däcken gick smidigt till vald verkstad, som för övrigt är en verkstad riktigt nära mig, som förstås är ett plus. Väl på verkstaden kommer vi fram till att den jag köpt bilen av missat att ta av låsbultarna på ena sidan - däcken får därför lastas in i bilen istället. All heder till den tillmötesgående verkstaden också. Då det är dags att själv montera däcken märker jag att originalbultarna är för korta, varför jag frågar om Däck365 kan ha missat att skicka mig bultarna De menar på att dessa är skickade och efter kontakt med verkstaden, som sköts av Däck365, meddelar man mig kort efter att verkstaden tycks ha slarvat bort dem och att de skickar nya med a-brev. Nu väntar jag bara på bultarna för att äntligen få monterat däcken. Sammanfattningsvis; snabba svar, snabbt agerande och trevligt bemötande. Blir full pott och garanterat nya sommardäck här när det väl blir dags!

*Redigerades 7 år sedan
Sida 1