Kategorier
Prisjakt

tekniknord

Medlem sen 2011-09-15
12
Bidrag
11
Hjälpsamröster
Mio
Dålig
(123)
Usel
2 dagar sedan
Gäller ordernr 1022399526 Som alla andra upplever.. kass och dålig kundservice, väldigt fyrkantiga. Jag hade handlat för 30k nyss och upptäckte att dom sänkte priset i en del av dom sakerna jag handlat. Dom vägrade matcha dom nya priserna trots att varorna är oanvända och ligger fortfarande i original förpackning. Inte ens 14 dagar har gått. Det är inte mycket pengar och det e en princip sak! Jag kommer nu att returnera allt jag handlarät där senaste månaden och kommer aldrig handla på mio igen. Det e tack vare Josefin på eran kundtjänst, ha den äran!
Realme X3 SuperZoom 256GB
3.3
(5)
2 990 kr
en månad sedan*
Wow vilken mobil! Kommer från samsung 9 edge. Byte till galaxy s10e först (5900kr) och jag kände mig inte riktigt hemma där. Ville ha en större skärm och hade inte stora krav egentligen så jag kollade efter en xiaomi note 9 pro men sen döck denna upp. Jag var tveksam först då många på Youtube klagade på ljudet och skärmen (svag belysning) Jag chansade ändå och jag ångrar inte mig en sekund för det. Den slår alla premium mobiler jag haft ink iphone. Skärmbelysningen är bra och man behöver inte ha de på högsta inte ens ute i en solig dag. Ljudet är bra, inget premium men för dom pengarna är det ett kanon bra ljud (bättre än galaxy s10e iaf) Respons, hastighet, kamera och funktioner är att jämföra med premium telefoner. Gjorde ett kamera test med den senaste iphonen som frugan skaffat för 1 vecka sen och gissa vad! X3 vann i 4 punkter och iphone i 6 punkter. Bilden från x3 var bättre i många fall men iphone vinner på skarpa och färger (med väldigt lite marginal dock) jag är en vanlig användare så testerna passeras på vardaglig användning och inte enligt några expert krav. Men det är grymt att en sån mobil som kostar knappt 40% av va en iphone gör kan prestera så bra att den blir jämförbar men en "premium" mobil och vinner dessutom på en del tester. Slutsats: Riktigt bra mobil med många funktioner mobilen är värd sina pengar och jag tror den kommer säljas till mycket högre priser sen när folk börjat våga köpa den. Den slår xiaomi, oneplus, moto, galaxy och många andra i 7000kr klassen. Nackdelar Lcd skärm Saknar 3,5 gång till aux/hörlurar Skärm kan endast växla mellan 60hz och 120hz, saknar 90hz 1 högtalare (men helt ok ljud) Jag rekommenderar realme Inköpspris 4390kr
*Redigerades en månad sedan
Philips 70PUS9005
4.1
(3)
en månad sedan
Nöjd
Webhallen
Bra
(500+)
Usel
2 månader sedan
Hanteringen av webhallen drar ner betyget till botten. Beställde min Philips tv på blackfriday, tog 8 dagar att få den hemlevererad. Allright, det e högt tryck och man kan acceptera det men.. När jag väl fått min efterlängtade tv och lyckades få bort lådan så visade det sig att skärmen är defekt. Massa konstiga färger och döda pixlar, ränder och prickar överallt, apmlight läcker från ramen på framsidan. Sjukt besviken lägger jag tillbakas den i lådan och ringer webhallen som snabbt och proffsigt säger "åk med den till närmsta butik så kollar dom på felen och byter ut den åt dig". sätter mina 3 ungar i bilen och lägger tvn i släppet och kör 10mil enkelresa till närmsta webhallen butik. Anledningen till att jag blev tvungen att ta med hela familjen är att jag behövde ha hjälp med att bära tvn, den är otymplig och svår att hantera med bara två händer. Väl i butiken i sisjön så säger killen i kassan "du får hämta in den" jag frågade snällt om jag kan få hjälp av nån från personalen, jag har 3 små barn med mig å min tjej kan inte lämna dom ensama i bilen utan översyn. Nej tyvärr svarade han. Allright tänkte jag, inga problem jag löser det nog. Efter 20 min lyckades jag komma in med den i butiken där killen i butiken säger att vi kommer starta ett serviceärande och det kommer ta 4-8 veckor innan jag får återkoppling, kan även ta längre tid pga hög belastning just för tillfället sa han. Serviceärande? Vad innebär det frågar jag lite försiktigt. Jo svarar han, de kollar om det går att laga den, går det så gör dom det annars får du en ny. Jag förklarar att jag har precis hämtat tvn, den är inte använd utan enbart testad, alla skruvar och fästen ligger fortfarande i sina obrutna förpackningar. Tvn har nån fabriksfel. Jag har inte betalat för det här utan jag har betalat för en ny fungerande tv, inte heller ska jag behöva gå igenom denna långa process när jag inte gjort nått fel i det hela. Varför ska jag bekosta massa tid och energi. Ni har skickat mig en trasig tv som redan kostat mig massa tid och ställt till det för mig, ni skulle egentligen byta den per omgående och be om ursäkt för det som inträffade sa jag. Han upprepar samma sak igen och att det är den enda vägen att gå och att jag får gilla läget. Jag svarar då att jag har ånger och bytesrätt men anledning att jag inte nyttjade det är att jag inte vill att en annan stackare ska få denna trasiga tvn utan jag gör rätt för mig, bör inte ni göra rätt för er? Jo svarar han och upprepar samma sak igen. Jag ber han vänligt att öppna och kolla på tvn och försöka lösa det på ett bra sätt då jag är  inte nöjd med hans upplägg. Jag fick vänta i drygt 2 timmar med 3 små gnälliga otåliga barn i bilen medans han kollade på tvn. Jag passade då på och kontaktade kundtjänsten per telefon och berättade det som hände och dom noterade att det är fel och bad mig fösöka prata med dom igen. Efter mycket om och men dök det upp en kunnig tjej (butikschefen?) som kollade på datan snabbt och sa till killen att kunden har precis köpt tvn och det blir inget garantiärande utan att du får byta ut den mot en ny. Skönt att det löste sig till slut tänkte jag. Nästa problem är att tvn fanns inte på lager och att jag får ändå vänta ett par dagar för att få en ny och förhoppningsvis fungerande tv denna gång. Tog yttligare 8 dagar att få tvn levererad till butiken och jag fick åka 20mil för att hämta upp den. Tvn fungerade denna gång men jag har haft en riktigt dålig köp upplevelse. Ni ansvariga behöver verkligen läsa det här och göra nått åt saken. Jag har alltid haft webhallen som första alternativ när jag handlar även om priset hos konkurrenterna är lägre. Framöver kommer jag att tänka om och välja en leverantör som är smidig och har erfarenhet av kundvård. Tvn i sig verkar vara fin och unik med amplight och inbyggd soundbar som är att jämföra med kraftiga Premium soundbars. Varför råkade jag ut för det där med skärmen vet jag inte, ren otur kanske eller om det är dåliga skärmar som Philips börjat använda? Haft Philips android tv sedan 2016 och jag skulle aldrig tänka mig använda en annan tv utan amplight och android. Riktigt nice och värt varenda krona.
Nordicfeel
Utmärkt
(500+)
OK
2 månader sedan
Helt ok priser. Har beställt flera gånger där. Ibland får man varorna sjukt snabbt å ibland dröjer det några dagar/någon vecka trots att varorna var lagerförda. Kan bero på många beställning och eller för lite personal?! De är inte alltid billigast, beror helt på vad man köper. Jag är nöjd överlag
Philips 58PUS9005
2.8
(2)
11 990 kr
3 månader sedan
Nej riktigt besvikelse.. jag vet inte varför just 9005 serie som är så dålig. Har provat alla i 8000 serien å dem är riktigt bra men trodde att 9000 ska vara ännu bättre men tyvärr fick erfarna nått helt annat. Nu har bytt upp mig till en pus8545 å den håller vad den lovar
Jula
Utmärkt
(500+)
Bra
3 månader sedan
Jula är mycket bättre än va de var för 8 år sedan. Bra produkter till bra priser. Bra service å är roligt att handla både i butiken och online. Ni bör dock kunna erbjuda frifrakt
Anslut 424057
3.8
(1)
199 kr
3 månader sedan
Bra pris, bra kvalite. Har använt dessa till garage å källare å fungerat i flera år utan problem
outl1
OK
(500+)
Usel
3 månader sedan
- Usel service - omöjliga att nå, de har ingen telefon och svarar sällan på mejl. Hjälp får man inte även om de svarar - sämre kvalite på grejerna får man leta efter. Produkten kom trasig från fabrik. Ingen retur eller hjälp med att lösa problemet. - deras mål är att ta pengarna, när de gjort det så glömmer dom bort kunden å de lägger kunden i svartlista - ingen som helst ordning, bara massa strul Jag avråder alla! Handla inte på outl1! Handla inte på outl1! Handla inte på outl1!
Lyfco E1200 WiFi
1.8
(1)
3 988 kr
3 månader sedan
Den förtjänar inte 1 sjärna men det e det lägsta som finns! Att man ens kan kalla den för robotgräsklippare!? Köp ej denna! - rent bortkastade pengar. - har problem redan när du tar ut den från förpackning, kommer trasig från fabrik. - när du väl fått löst alla problem om du nu har tur och lyckades efter minimum 6 månader så kommer det andra problem när den börjar klippa (rätt ord är förstöra din gräsmatta) - den fastnar oavsett hur plan gräsmatta du än har. Knivar går sönder, skruvar lossnar å försvinner, den varnar för fel var 3e minut. - appen går inte att koppla å få att fungera. - spelar ingen roll om man har begränsingskabel eller ej, man hittar den hos grannen, dyket eller mitt på gatan oftas. - hittar sällan till laddstationen å om den hittar så kommer den in snett så den inte får kontakt å därmed inte laddas. - outl1 är det sämsta företaget man kan handla på. De har ingen telefonnr och svarar sällan på mejl.om de svarar efter månader så får man allt annat än svar på frågan eller överhuvudtaget hjälp, de blåser kunderna å är endast ute efter att ta pengarna. Jag har tyvärr inget positivt att säga om detta skräp. Jag avråder alla ifrån att köpa denna robotgräsklippare eller överhuvudtaget handla på outl1. Inte ens om den e read till 90% av ordinarie priset. Jag skulle inte ens tänka tanken att ta en sådan igen, inte ens om jag får betalt. Den gjorde mig gråhårig.
Sida 1