Prisjakt

S51295

Medlem sen 2011-08-24
4
Bidrag
1
Hjälpsamröster
Webhallen
Utmärkt
(500+)
S
S51295
4 omdömen
Utmärkt9 månader sedan

Det fungerar varje gång

Elgiganten
Bra
(500+)
S
S51295
4 omdömen
UselRedigerades 2 år sedan

Har köpt tre varor sedan i november, samtliga har krånglat. Det är inget fel på varorna, men deras logistiksystem är under all kritik. Varan för den första beställningen fanns på lager, fram till den dagen den skulle ha levererats. Då kommer ett sms att den inte finns på lager, men väntas in om en dryg vecka. Drygt två veckor efter beställningen kom den fram. Kontaktade dem och kompenserades med 10% av värdet. Andra gången valde jag hemkörning. Kvällen innan kontaktade jag deras support då det inte såg ut som om den var på väg. Jag behövde åka in till jobbet den dagen och behövde veta att den var på väg så att jag trots detta kunde vara hemma. Fick beskedet att informationen på deras hemsida ofta inte uppdateras innan varan är levererad så den var på väg och jag måste vara hemma då det inte går att skriva en fullmakt om att leverera utan att jag är hemma. Bor långt ute på landet så stöldrisken är obefintlig. Tidigt på leveransdagsmorgonen plingar det till i telefonen, varan finns inte på lager och beräknas komma om en dryg vecka ?! Även denna gång kom den fram till slut, och även denna gång kompenserades jag ekonomiskt. Senast beställde jag tre produkter och fick rekommendationen vid utcheckningen att välja hemkörning för 99 kronor. Det verkade prisvärt, men något såg fel ut, så jag valde istället leverans till ombud och angav vilket. Tur var väl det för när köpet var genomfört visade det sig att det bara var ett tillbehör för 199 kronor som skulle ha skickats hem. Resten skulle gå till ett utlämningsställe då det skickas direkt från grossisten och inte Elgigantens lager. Så det blev två leveranser, Tillbehören skulle komma till ombudet torsdag en vecka senare och maskinen fredagen därpå. De är inte snabba… På torsdagen kom varorna och jag gick in på hemsidan för att se status för maskinen. Den var på väg, men till ett helt annat ombud i en annan kommun! Jag skulle behöva åka flera mil med bil till en ort jag normalt aldrig besöker. Ringde deras support och fick svaret att de gör en retur på denna försändelse och då det tar lång tid skulle de se till att en ny maskin skickas direkt. Varför den skickats fel vet jag inte, det var oklart om mitt önskade utlämningsställe vidarebefodrats eller om grossisten missat uppgiften. Det blir måndag veckan efter och status har inte ändrats. Ringer igen och får beskedet att en ny inte kan skickas innan de fått returen till sitt lager. De kan inte ligga ute med pengarna (SIC) Deras råd var att annullera ordern och beställa en ny. Problemet är bara att den troligtvis kommer att skickas till samma felaktiga utlämningsställe. Så jag fick rådet att beställa leverans till en av deras butiker. Försöker lägga en ny beställning, men det visar sig att det inte går att välja butik. Ringer igen och efter lite testande bekräftar de att så är fallet. De annullerar min annullering och ber mig vänta på att grossisten ska skicka paketet på nytt. Denna gång till rätt utlämningsställe. Sju arbetsdagar passerar utan att något händer. Maskinen kom tillbaks till grossisten samma dag som jag var i kontakt med Elgigantens support. Så de har därmed haft maskinen i en dryg vecka utan att ha skickat den igen. Fakturan från Klarna dök upp redan när de skickade den fel och var nu närmare två veckor gammal. Får ett mail där det framgår att de skapat ett ärende, men vad det handlar om framgår inte, det finns ingen information på mitt konto hos dem. Kontaktar dem igen och ber att få tala med någon ansvarig då detta börjar urarta totalt. Inte bara denna leverans utan hela kundupplevelsen med tre misslyckade beställningar. Får till svar att de inte kan koppla mig vidare, utan ber mig skicka ett mail. De är bevisligen inte intresserade av hur jag upplever detta eller att på ett smidigt sätt lösa det för mig som kund. De tänker inte agera, utan väntar på att deras grossist som har mer än 50 enheter på lager gör något… Elgiganten är stora och måste kunna styra sina leverantörer, men även utan problem se till att en leverans bara löses och inte som här bara far runt. Jag har efter nära tre veckor fortfarande inte fått varan eller ett leveransdatum. Fakturan är betald så jag ligger även ute med pengarna. Jag köper mycket på Internet och har sällan några problem. Varor kommer normalt efter en eller två dagar. Det ska mycket till innan jag beställer något mer från Elgiganten så länge man inte kan lita på deras lagersaldo eller leveranstider.

Nexa TMT-918
Full Star 1
2.3
(3)
179 kr
S
S51295
4 omdömen
Full Star 1Full Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
3 år sedan

Gillar inte att saker måste vara uppkopplade mot nätverk eller internet med en app för att fungera. Denna fjärrkontroll skulle kunna göra jobbet om den inte varit eoner efter sin tid. Hur kan man släppa en produkt där man bara kan sätta klockslag och kanal, inte veckodag?! Därmed får man samma schema alla dagar i veckan.

Tretti
Bra
(500+)
S
S51295
4 omdömen
UtmärktRedigerades 10 år sedan

Köpte en centraldammsugare, men vissa delar var beställningsvara. Döm om min förvåning när paketen fanns att hämta efter tre dagar, det gick snabbt.