Insikt

Medlem sen 2004-10-03
6
Bidrag
3
Hjälpsamröster
Power
Utmärkt
(500+)
Usel
en månad sedan

Köpte en Whirlpool frys från Power som skulle ha helt automatisk avfrostning, men den måste ändå frostas av 1-2 gånger per år eftersom de bildas is i fläkten som gör att frysen inte blir tillräckligt kall. Trots att det överallt att man ska slippa manuell avfrostning så måste man alltså göra en avfrostning 1-2 gånger per år. (Detta är en extrafrys som används kanske 1/5-del av vår vanliga frys från AEG. Den frysen har gått i 4 år utan att behöva avfrostas en enda gång.) Power tycker att jag borde lösa problemet genom att avfrosta frysen...

Diacopy
Utmärkt
(67)
Dålig
en månad sedan

Skulle köpa 10 st skrivare och mailade och frågade vilken av skrivarna de hade så många av i lager. Fick svar och efter några mail fram och tillbaka så bestämde jag att jag ville köpa. Då hade priset gått upp till ungefär det dubbla eftersom en "kampanj" precis hade tagit slut (dagen innan). De ville inte sälja till det priset som varit under hela mail konversationen, utan hänvisade till "inflation" m.m. trots att de hade samma begagnade skrivare i lager hela tiden. Inte en gång under mail konversationen sa de något om att jag var tvungen att skynda mig och beställa innan ett visst datum. Jag beställde från en annan butik istället.

Däck365
Utmärkt
(500+)
OK
6 månader sedan

Bra pris i förhållande till däckverkstaden, men motsvarande pris som resten av näthandlarna. Dåliga leveransalternativ: Jag valde hemleverans på dagtid och när däcken väl skulle levereras så visade det sig att jag var tvungen att stanna hemma hela förmiddagen för att vänta på däcken. Kunde inte stanna hemma första dagarna och väntade 4 dagar innan jag kunde vara hemma och ta emot, men fick senare en extrakostnad på 200 kr eftersom jag väntat för länge, ingen höjdare...

Jula
Utmärkt
(500+)
Dålig
8 månader sedan

Bryter mot 2 viktiga regler för hur man har bra kundkontakt. 1. Skickar information om min order från en noreply-adress, vilket gör att jag inte kan svara dem. 2. Har ingen mailadress på hemsidan, utan man måste använda webformulär för att kontakta dem.

Elgiganten
Bra
(500+)
Dålig
ett år sedan

Beställde en projektor som jag nu fått meddelande om fördröjd leverans hela 6 gånger. Ser dessutom att flera andra butiker har den på lager, så beställer från dem istället. Dock skickas alla mail ifrån Elgiganten från en NO-REPLY adress och deras mail går inte att hitta på hemsidan. Telefonsupporten är stängd, så det går inte att avbeställa. Oerhört irriterande att de kan kontakta mig enkelt via min mail och SMS, men vägrar låta mig svara via samma kommunikation. Hur kan ett så stort företag aktivt göra det så svårt för kunderna att kommunicerat år 2021???

123ink.se
Utmärkt
(500+)
Usel
ett år sedan

Annonserar om orginaltoners till bra priser, men sen när man väl ska köpa, så får man inte det, utan de vill bara sälja sina egna kopie-toners. (De hänvisar till att jag är ett företag och kanske säljer vidare, men det finns ingen rimlighet att jag skulle köpa en enda toner, med syfte att sälja vidare. Och om jag nu skulle göra det, så är det orimligt att de skulle bry sig. Speciellt eftersom jag gärna får köpa deras kopie-toners utan att de är rädda för att man säljer vidare. ) Jag skulle alltså köpa en toner till vår kopiator som vi har på jobbet, men fick vända mig till en annan butik för att köpa, efter att ha slösat bort 1 veckas väntetid.

Buildor.se
OK
(500+)
Usel
2 år sedan

Beställde en vara som var markerad som lagervara. Efter 2 veckor hade jag fortfarande inte fått någon vara och mailade dem. Då fick jag som svar att de inte hade varan och att den skulle komma in några veckor senare. Jag har full förståelse för att lagersaldo inte stämmer, men då ska man meddela kunden direkt om detta och inte vänta 2 veckor innan kunden frågar efter sin beställning innan man meddelar...

Rehab-Shop
Utmärkt
Redigerades 11 år sedan

Köpte en våg, Beuerer BF100, från dem. De var billigast på prisjakt. Den fanns inte i lager, men de svarade snabbt ungefär när den skulle komma hem, men de skulle "jaga" leverantören för att få hem den snabbare (skulle dröja cirka en månad). Jag fick vågen mycket tidigare än utlovat i ett välpackat paket. Har inte testat reklamationen hos dem, men tills dess så har de agerat perfekt, så det blir en 10-poängare....

Beurer BF 100
Full Star 1
4.2
(4)
913 kr
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 11 år sedan

Har haft den här vågen i cirka 2 veckor och jag tycker den är mycket bra. Du ställer dig på vågen, väljer din "profil" på panelen och den väger dig och sparar alla resultaten. Vågen klarar att spara 30 mätresultat på användare, sen bör du föra över till din dator via usb-kabeln. Det medföljer ett program där du får lite översikt och vill du kan du få ut all mätdata till ett exceldokument, där du i princip kan göra vad du vill med dem. Jag har endast testat några billigare "kina-vågar" för att mäta kroppsfett och vatten, så det är svårt att säga hur exakt den mäter. Såklart skiftar resultaten lite varje dag, men det viktigaste är att man kan se trender över tiden via diagrammet och det blir bra mycket lättare när vågen själv sparar alla resultat. Att vågen är snygg är en bra bonus. Något negativt har jag ännu inte upptäckt.

Metallica: Cunning Stunts
Full Star 1
4.4
(91)
129 kr
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 18 år sedan