Prisjakt

Unregistered2c57bd67

11
Bidrag
9
Hjälpsamröster
MediaMarkt
OK
(500+)
Usel
5 år sedan*
Beställde en vara på deras hemsida och valde att hämta den i butik. Fick ett mail med bekräftelse på beställningen och i det mailet så stod det att jag skulle invänta en bekräftelse från butik innan jag kunde hämta min beställning. Efter 2 dagar så hade jag fortfarande inte hört något från dem och jag kontaktar då deras kundtjänst och frågar hur lång tid det ska ta. Får ett svar som säger : "Vi har skickat ert ärende vidare till den berörda avdelningen som återkommer till dig när de har sett över ärendet. Välkommen åter!" Efter ett par dagar så har jag fortfarande inte hört något från dem, men hittar däremot ett mail i min skräppost där det står : "Hej , Vi beklagar att du valt att annullera din order med nummer 55834484........" Jag mailar dem och ifrågasätter detta då jag inte "valt" att annullera någon order hos dom. Varpå jag får ytterligare ett svar i form av : "Vi har skickat ert ärende vidare till den berörda avdelningen som återkommer till dig när de har sett över ärendet. Välkommen åter!" Eftersom jag läst om liknande case tidigare där Media Markt inte levererat beställda varor för att de helt plötsligt är slutsålda så garderade jag mig även med att dubbelkolla deras hemsida långt efter att jag genomfört mitt köp och konstaterar att produkten fortfarande fanns i lager. Trotts detta så får jag besked om att de inte kan leverera produkten då den utgått och inte finns på lager. De bryr sig inte ens om att ge förslag på en annan produkt (?)
*Redigerades 5 år sedan
Lekmer
Utmärkt
(500+)
Usel
6 år sedan*
Tog en vecka för dom att skicka beställningen.. Faktum är att jag fortfarande inte fått allt som beställdes trots att det skulle finnas i lager. Försökte ringa dem för att kolla läget och blev då hänvisad i en telefonsvarare att maila.. De har en chattfunktion.. Perfekt tänkte jag.. Men dom är aldrig online.. Paketet var tejpat med 2(!) tejpbitar runt, varav den ena biten var mer eller mindre bortsliten när jag hämtade ut beställningen. Kunde lika gärna ha ramlat ut något under transporten, men tur nog så var allt kvar. Packmaterialet bestod av ett par luftkuddar som knappt fyllde hälften av det tomrum som var i paketet. Nej tack lekmer.
*Redigerades 6 år sedan
Carlsönerna
Usel
(9)
Usel
6 år sedan*
Gjorde en beställning på en åkgräsklippare som de enligt hemsidan skulle ha på lager och leverans var beräknad till 2-5 dagar.. På tisdag runt lunch gjorde jag beställning samt mailade dem, på torsdag runt lunch hade jag varken fått svar på mitt mail eller någon bekräftelse på att ordern var skickad så jag ringde upp dem. Fick då höra att dom inte kunde skicka gräsklipparen som dom hade på lager utan var tvungen att beställa hem en ny från husqvarna för att den skulle vara i kartong när den skickades till mig. Detta skulle ta ca 1 vecka till och istället för 2-5 dagar så blir då leveranstiden runt 3 veckor. Helt värdelöst med en hemsida om orderstatus inte gäller. Om ni har undantag på vissa produkter så se då till att upplysa om det TYDLIGT ! Nu måste jag akut åka runt och leta efter någon seriös butik som kan ordna fram en åkgräsklippare åt mig innan midsommar...
*Redigerades 6 år sedan
Komplett.se
Utmärkt
(500+)
Bra
6 år sedan*
Bra sortiment och oftast i lager, sällan några problem med leveranser, helt klart stället jag i första hand vänder mig till när jag ska ha datorprylar Har dock blivit lite tråkiga med erbjudanden, lite för mycket samma sak om och om igen och ibland är deras erbjudanden sämre än ordinarie hos vissa andra
*Redigerades 6 år sedan
Sony Xperia Z3 Compact D5803
Full Star 1
3.3
(142)
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
6 år sedan*
Är man på jakt efter en lite mindre smartphone utan att nagga på hårdvaran och prestandan så finns det inget annat val än Z3 Compact idag!
*Redigerades 6 år sedan
eNemo
Utmärkt
(329)
Usel
7 år sedan*
Gjorde en beställning på en Spis som enligt deras hemsida fanns i lager och skulle levereras inom 2-5 dagar. Efter 2 dagar utan att ordern uppdaterats på deras hemsida så kontaktade jag dem via deras chat och fick besked om att den inte fanns i lager när jag beställde den och att den skulle komma in om några dagar. Tråkigt nog så står det på deras hemsida att den fortfarande finns i lager och jag behövde spisen innan denna vecka är slut. Får hoppas att deras besked om när de får in den stämmer och även deras besked om hur lång tid frakten tar. Just nu rekommenderar jag inte. Får uppdatera här igen om de skulle överaska mig.
*Redigerades 7 år sedan
NetOnNet
Bra
(500+)
Usel
8 år sedan*
Köpte en sony vaio pro 13 (en dator) som gick sönder efter ca 3 veckor. Skärmen trillade ut när jag fällde upp datorn en dag. Kontaktade Netonnet som bad mig gå via Sonys support för snabbast möjliga hantering Sony lovar väldigt mycket, så som upphämtning av datorn inom 3 dagar.. Höll inte.. Åter tillbaka till mig efter 10dagar...Höll inte, Ok att detta kan ta lite längre tid, absolut inga som helst problem, men vad sony lovar mer är att man ska återkomma om det blir någon fördröjning.. Efter ca 2 veckor till utan kontakt från Sony så ringde jag dem.. De hade inga reservdelar men skulle få in snart och jag skulle ha datorn senaste i slutet av veckan därpå.... Annars skulle man återkomma.... Inget händer här heller så jag kontaktar sony igen och får svar om att man kollar på det och återkommer, vilket man faktiskt gjorde.. Man ringde upp och då jag inte hade möjlighet att svara så lämnade man ett. Röstmeddelande där man sa att man skulle återkomma dagen efter (Nej, man lämnar inget telefonnummer jag kan ringa upp på, för tydligen så har de inga direktnummer, så jag ska tydligen anpassa mig efter när de behagar ringa..) Nåväl, jag mailar dom och ifrågasätter detta och höråhäpna, jag blir uppringd av dom bara 10min eller så efteråt. Killen i luren förklarar att man inte har någon aning om när reservdelar kan tänkas komma in och säger att det finns 2 sätt att lösa det på. Antingen vänta på reservdelar eller betala tillbaka pengarna. Märkligt för mig att man inte erbjuder en ny dator som alternativ, menmen.. Så jag väljer pengarna tillbaka. Skickar kontonummer och bank, men får svar att de behöver swift och iban... Svårt för dom att kolla upp när de har alla uppgifter framför sig? Kan inte tänka mig det.. Det här är nu över en månad sedan varpå jag har jagat Sony ett flertal gånger för att få veta vart mina pengar är och man har mage att be mig vänta flera omgångar till efter att tidigare väntat 2 månader.. Allt som allt har detta ärende tagit 2.5månad och jag har fortfarande inte fått några pengar. Eftersom NON hänvisade mig till denna support och inte tog ärendet själva så får dom ta del av denna kaka. Kommer varken handla av NON igen eller frivilligt välja någon av Sonys produkter igen. Det finns anledning till att man inte ska välja billigaste ställe när man köper elektronik.. Uppdatering : Efter mycket om och men så fick jag prata med en högre uppsatt hos Sony där jag förklarade att jag tycker att deras serviceansvariga är otrevliga, saknar känslan för hur man ska behandla kunder och inte ville ha något mer med dem att göra och att de skulle skicka över pengarna till netonnet så de fick sköta återbetalningen. Vilket han gick med på och förstod att jag kände så efter att ha pluggat in sig lite mer på mitt ärende. Nu är det ca 3.5månader sedan jag skickade in datorn. Netonnet lovade att fixa en snabb återbetalning till mitt konto, men igår så fick jag på posten en kontant/värdeavi på motsvarande belopp.. Jag ska alltså antingen åka 10mil (tur och retur) för att sätta in pengarna på mitt konto eller betala och få pengarna genom något ombud.. Nej tack. Har mailat Netonnet och frågat hur svårt det ska vara att göra rätt när de har alla uppgifter från mig sedan långt tillbaka och jag specifikt bad dom göra återbetalningen till mitt konto. De lovade att ordna detta och sa att pengarna skulle vara tillbaka efter 1 dag. Vilket de inte är såhär dagen efter. På lördag har vi planerat att åka ca 70mil enkelväg för att kolla på en ny bil, men det går i krash ifall mina pengar inte är åter imorgon (fredag) Någonstans under det här förloppet efter alla fel som varit så tycker man att Netonnet och Sony borde ringt mig och bett om ursäkt för det som hänt och frågat om man kunde göra något för att det ska kännas lite bättre, men istället så gömmer man sig bakom en mailadress. Otroligt tråkigt och helt fel sätt att bemöta sina kunder från båda företagen.
*Redigerades 8 år sedan
Sony Vaio Pro 13 SVP1321M9E
Full Star 1
3.1
(6)
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
8 år sedan*
Vill varna för denna dator. Många har haft problem med att fläkten går på högvarv konstant. Vilket även vi upplevde, men det gick att lösa mig lite inställningar i BIOS. Touchpaden fungerar lite som den vill, men droppen var när skärmen trillade ut och låg kvar på tangentbordet. Sedan så verkar inte Sonys support vara så pigga och bra som man säger sig vara : Köpte en sony vaio pro 13 (en dator) som gick sönder efter ca 3 veckor. Skärmen trillade ut när jag fällde upp datorn en dag. Kontaktade Netonnet som bad mig gå via Sonys support för snabbast möjliga hantering Sony lovar väldigt mycket, så som upphämtning av datorn inom 3 dagar.. Höll inte.. Åter tillbaka till mig efter 10dagar...Höll inte, Ok att detta kan ta lite längre tid, absolut inga som helst problem, men vad sony lovar mer är att man ska återkomma om det blir någon fördröjning.. Efter ca 2 veckor till utan kontakt från Sony så ringde jag dem.. De hade inga reservdelar men skulle få in snart och jag skulle ha datorn senaste i slutet av veckan därpå.... Annars skulle man återkomma.... Inget händer här heller så jag kontaktar sony igen och får svar om att man kollar på det och återkommer, vilket man faktiskt gjorde.. Man ringde upp och då jag inte hade möjlighet att svara så lämnade man ett. Röstmeddelande där man sa att man skulle återkomma dagen efter (Nej, man lämnar inget telefonnummer jag kan ringa upp på, för tydligen så har de inga direktnummer, så jag ska tydligen anpassa mig efter när de behagar ringa..) Nåväl, jag mailar dom och ifrågasätter detta och höråhäpna, jag blir uppringd av dom bara 10min eller så efteråt. Killen i luren förklarar att man inte har någon aning om när reservdelar kan tänkas komma in och säger att det finns 2 sätt att lösa det på. Antingen vänta på reservdelar eller betala tillbaka pengarna. Märkligt för mig att man inte erbjuder en ny dator som alternativ, menmen.. Så jag väljer pengarna tillbaka. Skickar kontonummer och bank, men får svar att de behöver swift och iban... Svårt för dom att kolla upp när de har alla uppgifter framför sig? Kan inte tänka mig det.. Det här är nu över en månad sedan varpå jag har jagat Sony ett flertal gånger för att få veta vart mina pengar är och man har mage att be mig vänta flera omgångar till efter att tidigare väntat 2 månader.. Allt som allt har detta ärende tagit 2.5månad och jag har fortfarande inte fått några pengar.
*Redigerades 8 år sedan
CDON
Bra
(500+)
Usel
8 år sedan*
Sjukt lång packtid hos CDON. Kan ligga med status "Packas" i flera dagar. Tråkigt att de ibland säljer importerade produkter utan någon Svensk manual och där innehållet i förpackningen skiljer sig från de man köper i en vanlig svensk butik utan att man tydligt skriver det på sina produkter. Senaste inköpet var en Tablet Z som verkar komma från USA.
*Redigerades 8 år sedan
Sida 1