E_Nik

Medlem sen 2010-11-29
2
Bidrag
3
Hjälpsamröster
Telenor Sverige Aktiebolag
Dålig
(141)
Usel
Redigerades 12 år sedan

Jag jobbar själv inom kundservice och vet hur svårt det är ibland. Men med det sagt, att ha så pass dålig support som Telenor har är beundransvärt. Två personer på teknisk support lovar att byta ut alt. laga min telefon då den var trasig, sen en månad senare mailar servicestället till mig och säger att jag får betala 2700:- om jag vill få den lagad. Efter att jag ringt support 6 ggr, alla har svarat att de ej kan hjälpa mig för de kan inte se vad servicestället skrivet utan de ska återkomma. Ingen återkom någon gång. Den sista tjejen säger att det bästa vore att betala 2700:- för det blir "bílligare" än att köpa en ny. Ja va fan jag är inte dum! Om jag skulle betala och få min gamla Iphone lagad så är det enbart 3 månaders garanti efter det! Nej så jag tänkte jag köper en egen tele och säger upp ab nu när kontraktstiden går ut. Blir kopplat till AC (uppsägan) där säger de att jag kan inte göra det än? Utan ring in 4 månader innan kontraktet går ut. Men det är 3 månaders uppsägningstid också, så skulle man glömma att ringa in under "rätt" månad får jag vänta en hel extra. Vilket skojjar företag. Som en liten notis, vid sista support tjejen bad jag enbart att få prata med chef, hennes svar var: "Nja de kan inget göra, då får det bli ett reklamations ärende. Å dit är det lång kö, så vi vet inte när de ringer upp". Men va fan? Jag vill inte reklamera varan, jag vill ha vad som var lovat eller att det går att lösa på ett smidigare sett Men nu lägger jag ner, går inte att föra en vettig diskution med en support som inte ens skriver noteringar efter ett samtal med kund.. Vilket skojjar företag, hoppas detta gör att ni väljar ett seriösare företag istället.