Prisjakt

livsnjutare

Medlem sen 2010-09-28
1
Bidrag
1
Hjälpsamröster
Compu-mail.se
OK
(105)
l
livsnjutare
1 omdöme
UselRedigerades 3 år sedan

Tillägg 2021-09-08: VARNING! Det här verkar vara ren bluff! Jag har inte fått full återbetalning trots godkänd reklamation! -------------------------------------------------------------------------------------- Beställde febertermometer (Beurer FT 100) till ett bra pris, men erhöll en defekt vara. Jag reklamerade produkten via den svenska sidan och erhöll ett RMA, tyvärr utan returfraktsedel. Den svenska e-postadressen ([email protected]) som är avsändaren til RMA-ärendet fungerade inte, så efter lite detektivarbete fann jag den danska motsvarigheten. Butiken var rätt tillmötesgående gällande reklamation och fri returfrakt. Efter flera kontakter med butiken, lyckades de skicka en returfraktsedel till mig. I e-postmeddelandet får du en prislista på allt som butiken kan debitera dig på om du skulle göra något fel med din retur. Glömmer du att ange RMA eller om butiken ej lyckas återskapa felet, så åker du som kund på en rejäl smäll. —————————————————— Prisliste Vare indsendt uden RMA nummer: Kr. 250,- ex. moms plus fragt. Vare testet, ingen fejl fundet: Kr. 500,- ex. moms plus fragt. Vare skadet som følge af fysisk overlast, bortskaffet: Kr. 200,- ex. moms. Vare skadet som følge af fysisk overlast, returneres: Kr. 250,- ex. moms plus fragt. Vare indsendt hvor serienummeret mangler, bortskaffet: Kr. 200,- ex. moms. Vare indsendt hvor serienummeret mangler, returneres: Kr. 200,- ex. moms. PC ompakkes ved returnering grundet beskadiget/uforsvarlig emballage: 250,- ex. moms plus fragt. Deltagelse i fejlfinding på timebasis. Pr. påbegyndte ½ time Kr. 250,- ex. moms. —————————————————— När jag väl fick iväg min defekta vara med en retursedel, så fick de returen nästkommande arbetsdag. Det dröjde ändå 5 veckor innan ärendet var hanterat och detta beror på att de enbart skickar vidare ärendet till deras grossist. De godkände reklamationen, men istället för att byta ut min vara, har butiken sagt att de ska kreditera mig. Nu säljer de samma vara till 63% högre pris och om jag vill köpa samma produkt, behöver jag betala mer. Jag betalade med mitt MasterCard (debit-kort), men butiken krävde att jag lämnade mina kontouppgifter (IBAN) för att kunna få en återbetalning. I stort sett alla butiker återbetalar till samma betalmetod som har använts vid köpet och en del kräver det för att förhindra…. Låt oss inte djupdyka i detta kaninhål. Det här har varit dålig köpupplevelse från första början, med mycket beror på onödigt krångel och långa väntetider. Handläggarna på Supporten är bra, försöker vara hjälpsamma och vänliga - men butiken har enorma brister i sina processer. Det här var första gången jag handlade hos dem och det blir även min sista! Ett lågt pris lockade mig att handla, men alla de problem som har följt, så har jag inte längre ett förtroende för den här butiken. Varken när det kommer till varornas kvalitet eller köpupplevelse. Gör dig själv en tjänst och handla hos en annan aktör. Fotnot: Jag har per dagens datum ännu inte fått en återbetalning, men jag förväntar mig att den genomförs under veckan.