Prisjakt

Chappa

Medlem sen 2009-10-31
6
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Glue Smart Lock Pro
Full Star 1
3
(20)
C
Chappa
6 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
2 år sedan

Efter 1,5 års användande av låset är jag fantastisk nöjd! Var väldigt många buggar i början, tappade uppkoppling mot hubben, fick nollställa och kalibrera om låset ett antal gånger. Men med nya uppdateringar och stabilare programvara fungerar det nu helt felfritt sen ett år tillbaka. Inga problem med batteritid, men byt batterierna när det återstår ca 30-35% av kapaciteten. Kan varmt rekommenderas!

Webhallen
Utmärkt
(500+)
C
Chappa
6 omdömen
UselRedigerades 4 år sedan

Beställde en Iphone XS av Webhallen (order nr 12675798), fick ett bekräftelse mail om att telefonen fanns att upphämta i Sisjön. Åker dit för att hämta ut den, visar sig att det ingen telefon finns till mig så efter 45min letande och velande får jag åka därifrån tomhänt. Killen i butiken lovar då att ringa mig dagen efter! Han säger också att detta är högsta prioritet att lösa och det första han skall ta i tu med när han kommer till jobbet nästa dag! Killen hör inte av sig över huvud taget så får själv ringa till kundservice då inget direktnummer finns till butik. Väl kontakt med Killen på kundservice efter en hel del väntan ber han mig vänta kvar i luren medans han ringer till butikschefen i Sisjön då det tar tid ber han mig istället att vi lägger på och att han ringer upp mig. Killen på kundservice hör aldrig av sig igen. Några dagar senare får jag ett nytt meddelande av Webhallen, den här gången på SMS där en ny bekräftelse kommer om att min vara med ovanstående ordernummer finns att hämta ut i butiken i Sisjön. Tänkte då att Kundservice löst problemet utan att återkoppla till mig som utlovat. Åker till Sisjön för andra gången nu för att hämta ut min telefon. Kommer dit står i Kö för att sedan få samma besked åter igen om att min telefon inte finns, tänkte att dem måste skämta.....nu blev jag riktigt upprörd och ber killen i butiken kontakta Nordstan då dem har två telefoner på lager där så jag kan hämta ut den själv då Sisjön uppenbarligen har noll koll på sin verksamhet där, förväntar mig också att få någon form av kompensation för alla körningar, trängselskatt, förlorad arbetsinkomst mm som jag diskuterat med killen i Sisjön vid båda tillfällena nu. Åker till Nordstan och blir betjänad av en tjej i butiken, tjejen slår in 6690kr för telefonen bra tänkte jag inte mycket till kompenstation men var så trött på den här fruktansvärt röriga affären så betalar och tänker att jag tar min telefon och bara åker nu men ber tjejen om att få ett kvitto utskrivet också på papper då säger tjejen att hon slagit in fel pris och jag skall betala 6990kr men jag har ju redan betalat nu och trodde detta var kompensation, tjejen hämtar då en annan kille som bara tar och makulerar mitt köp och säger att jag skall betala 6990kr dessutom så skall tydligen Kundservice också lägga in en notis om man varit i kontakt med dem på sin profil vilket dem heller inte hade gjort och får då även det uppkört i ansiktet att eftersom det inget står om kundservice så kan han inget göra. Så även här brister dem i sina åtaganden mot kund. Tillslut drar dem av 100kr i kompensation vilket är rena skämtet med tanke på alla mina utgifter jag fått lägga och efter alla turer fram och tillbaka. Ber killen innan jag går att få telefonnumret till hans chef så jag kan få kontakta honom/henne. Men det vägrar han att lämna ut. Så fruktansvärt dåligt bemötande från detta företag kommer aldrig någonsin handla på detta stället igen med en sådan fruktansvärt dålig Kundservice. Det är först när man får problem på ett företag som man verkligen ser hur bra service dem har och Webhallen har verkligen bevisat hur dåligt struktur och ordning dem har på sitt företag men framförallt bemötandet av kunder! Har också känt mig nöjd tidigare men det är först nu när jag fått problem med företaget och då har dem bevisat sitt rätta jag att dem totalt saknar service och medmänsklighet....... Uppdatering: Alexander på Webhallen hörde av sig via telefon och bad om ursäkt på företagets vägnar. Hur allt kunde gå så himla fel var helt ofattbart även för honom. Fick en kompensation och en ursäkt som jag godtog och har återfått förtroende för Webhallen. Tråkigt att det behövde gå så här långt bara och hoppas verkligen att detta inte händer igen för någon annan kund!

Sonos Play1 WiFi Högtalare
Full Star 1
4.6
(104)
C
Chappa
6 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 10 år sedan

Robust och kvalitetskänsla rakt igenom, otroligt bra ljud i denna lilla högtalare, har sedan tidigare 2st play 5 samt sub. Den här lilla rackaren fick hamna i köket och gör sig verkligen bra i detta utrymme.

Bosch Rotak 43 Li Ergoflex
Full Star 1
3.8
(19)
C
Chappa
6 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 11 år sedan

Vilken gräsklippare, klipper som en kung att den är lätt, tyst och dessutom snygg jämfört med mina tidigare gräsklippare gör inte saken sämre, har en tomt på ca 700m2 orkar nästan hela mattan på ett batteri, men två ingår så det är inga problem. Finklipper gräsmattan på ett bättre sätt jämfört med en bensinare som mer sliter av gräset, snyggare gräsklippning helt enklet! Fungerar i både vått som torrt. En av mins bästa köp någonsin!

Sony Ericsson Xperia Arc 512MB RAM
Full Star 1
4.5
(114)
C
Chappa
6 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Half Star 5
Redigerades 13 år sedan

Super nöjd med min Xperia Arc snygg, skön att hålla i grym display. Enda minuset som även nämnts tidigare är batteriet kunde varit mer hållbart.