Zoo.se listade en kartong med 20 påsar kattmat för 259 kr här på prisjakt. När jag följde länken till butiken kostade varan 360 kr istället, en höjning med 101 kr. Mejlade och frågade hur jag skulle bära mig åt för att köpa varan för det annonserade priset. Deras svar var förbluffande; de valde att insistera på sin rätt att höja priset utan att lista om varan på prisjakt och avfärdade min beställning som felaktig. En sådan butik, som vilseleder och inte står för sin annonsering, vill man inte ha med att göra.
Lättanvänd butik, bra priser, fina guider. Bäst av allt är att de inte använder Klarna för betalningen. Kudos till M för att de inte skickar kunderna i klorna på klarna.
Webhallen som sådan är en utmärkt butik. Däremot har de lierat sig med kundfienden Klarna. Vid utcheckning möts man av detta faktum och tvingas därför avbryta köpet eller krångla för att gå runt snubbeltråden. Feltänkt Webhallen! Exploatera inte era kunder hos Klarna.
Går inte att betala i kassan. Får beskedet: "Oops. It seems you might be using an older web browser which is not safe nor compatible with modern web sites. For a smoother checkout experience, please install a newer browser. Sorry for any inconvenience. For any questions, please contact customer service at Klarna.com." Kör senaste version av Firefox. Men inget exploderade så det blir två stjärnor ändå.
Falska priser på Prisjakt. Försökte beställa en Samsonite Aeris Upright för uppgivna 1513 kr men den fanns inte till det priset. Kostar 2099 kr istället. Priset står ff kvar efter att de uppmärksammades på felet. Snabbt svar vid mejlkommunikation ger plusstjärnor.
Bra sajt och enkel beställning. Men sedan... Beställde i torsdags och blev lovad leverans idag måndag. Idag kl 20:30 kom ett mejl: "Paketet har skickats med MyPack med kollinummer ... Du kommer att få en avi från Posten, normalt samma dag som paketet levereras till ditt serviceställe. " Sökte efter paketet på posten.se och såg: "2018-08-20 21:02 PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal." Paketet har alltså inte ens kommit till Posten än. Adlibris har under hela fredag och måndag inte ens förmått att få iväg paketet. Jag kommer sannolikt kunna hämta ut paketet på onsdag eller torsdag - tre dagar för sent. Innehåll? Skolböcker till dottern som börjar terminen idag. Oförlåtligt att lova leverans och så kapitalt svika.
Väldigt bra leveransinfo per mejl, se nedan. Jag kunde där ändra min beställning eller helt annullera den. Flera stjärnor för det. Låga priser och fri frakt över 500 kr ger många stjärnor. Drar bort en stjärna eftersom de befattar sig med skojarna på Klarna. Blir spännande att se hur leveransen håller uppskattad tid. Sätter slutbetyget efter det. Uppdatering: Varan dök upp på angiven dag och epostkommunikationen var fortsatt utmärkt. Beställde därför ytterligare varor i fredags och fick idag beskedet att de har skickats till mig. Även detta skedde på exakt den dag som angavs i leveransinformationen. Imponerande precision och information. Om de gör sig av med Klarna så blir det 10 stjärnor. Nu borde jag egentligen sätta 8 men hoppas att de flesta köpare har lärt sig undvika de bondfångarna så det blir 9 stjärnor totalt. Har ännu inte fått något spam. Reviderar betyget om det dyker upp sådant. Uppdatering efter ännu en beställning: Beställde den 21 dec och fick besked om att leverans förväntades ske 2 jan. Leveransen kom den 4 jan. Inte samma precision som vid tidigare beställningar. ---- En eller flera varor i din beställning finns i fjärrlager och måste passera vårt lager innan beställningen skickas till dig. Du kan se vilka varor som beställts via följande länk - där du även kan följa din beställningsstatus: https://www.computersalg.se/orderstatus/xyz (Fram till försändelse går det, via denna länk, även att ta bort varor från beställningen) Vi gör vårt bästa för att leverera beställningen så snart som möjligt, beställningens förväntade leveransdatum är Fredag d. 29-09-2017. Vi hoppas på er förståelse om leveransdatum mot förmodan skulle bli förskjutet. Leveransdatum beräknas på följande sätt: Mandag d. 25-09-2017 Skickas från fjärrlager Tirsdag d. 26-09-2017 Transport från fjärrlager till vårt lager Onsdag d. 27-09-2017 Transport från fjärrlager till vårt lager Torsdag d. 28-09-2017 Mottagning och vidarebefordran från vårt lager. Vi kommer att skicka ett nytt e-mail med paketinformation när beställningen has skickats. Fredag d. 29-09-2017 Förväntad leverans på leveransadressen :) Om du vill kontakta oss angående din beställning kan du bara svara på det här meddelandet så svarar vi så snart som möjligt.
Fin och välfungerande webbutik och bra sortiment. Gratis frakt over 1000 kr är trevligt. 10 stjärnor. Minus för att det blir krångligare att handla utan att uppge personnummer och att dom använder skojarna Klarna för all betalning. Nere på 7 stjärnor men det är också ett bra betyg. Jag la två beställningar efter varandra med en halvtimmas mellanrum. Den första fick jag genast orderbekräftelse på och kvitto på min kortbetalning via mejl. Föredömligt! Den andra inget alls. Inte ett ljud. Kollade mitt kort och betalning var reserverad för båda beställningarna. Väntade ett tag och mejlade sedan till [email protected]. Frågade om beställningen var mottagen. Väntade en dag. Inte ett ljud tillbaka. Ringde dom då. Lååång tid I telefonkö, samma köplats hela tiden. Förstod till slut att det inte sitter någon I andra änden av luren. Mejlade igen. ingen respons. Jag är nu nere på 3 stjärnor I betyg. Jag vet således inte ifall min andra beställning är mottagen eller ej. Behöver jag beställa igen från någon annan leverantör? Jag behöver ju prylarna I nästa vecka. Eller får jag då varorna från två håll? Kommer min kortbetalning att återgå? Väldigt frustrerande! Jag kommer att uppdatera texten och betyget när jag vet mer. Uppdatering: En liten stund efter att jag publicerat ovan omdöme kom ett PM från Elbutik. Dom sa att tre försök hade gjorts att mejla mig efter dom tre mejl som faktiskt gick fram. Jag gav dom en annan mejladress till mig via vändande PM. Det inte kommit något till den heller. Betyget är oförändrat. Igår kom leverans av min första beställning, den som Elbutik hade skickat orderbekräftelse på. Betyg +1. Det återstår att se ifall det dyker upp någon andra leverans eller ej. Kanske ett snigelbrev med besked skulle fungera. Ny uppdatering: Nu händer det saker :) Ett kort tag efter ovan uppdatering kom ett vänligt mejl från Elbutik. Det innehöll också en kopia av den orderbekräftelse de hade skickat direkt efter att min order placerades. Tydligen har något fallerat mejlledes, på någondera sidan, i den andra ordern. Sådant händer. De lovar leverans i slutet av veckan, precis som visades i webbutikens leveranstid för dessa artiklar. Jag har i nuläget ingen anledning att misstro detta. Elbutik har löst problemet föredömligt. Kvar finns problemet att det inte gick att få telefonkontakt med dem. Hade det fungerat skulle flera dagars skrivande fram och åter ha undvikits. Jag har heller inte kunnat nås per telefon. Nytt betyg är satt. Sista uppdatering: Den andra och sista leveransen har anlänt. Allt är väl.
Maskinen nedsatt med 2000 kr på Elgiganten så jag slog till. Gillade den extra bestickutdragslådan istället för en vanlig bestickkorg. Tyvärr innebär det att glas högre än 12 cm inte får rum i övre diskkorgen. Den går att sänka men då får det inte rum vanliga tallrikar i den undre diskkorgen. Det finns heller ingen plats att diska saxar, osthyvlar, stekspadar och dylikt på eftersom bestickutdragslådan är för grund. Sådant får man handdiska och det förväntade jag mig knappast. Zeolittorkningen funkar sådär, plast är fortfarande ganska våt efter disk- och torkcykeln. Luckan går heller inte att lämna på glänt så att plasten självtorkar, den slår obönhörligen igen. Maskinen är väldigt tyst men det totala betyget blir ändå medelmåttigt. Köp en billigare Bosch utan bestickutdragslådan istället. Elgiganten var väldigt seriöst att inte dra betalningen från kreditkortet före leverans = toppbetyg där. Men lång leveranstid, 1 vecka, och utan vetskap om vilket klockslag maskinen ska komma den angivna dagen = kostade en veckas handdisk och en halv arbetsdags väntan. Till Elgigs försvar måste sägas att leveransen inte kostade mig något extra men här finns förbättringspotential.