Prisjakt

micke.78

Medlem sen 2004-01-27
8
Bidrag
2
Hjälpsamröster
House Doctor Vacuum Flask 1,5L
Full Star 1
2.5
(1)
139 kr
Full Star 1Full Star 2Half Star 3Empty Star 4Empty Star 5
ett år sedan
Termosen håller kaffet varmt under en arbetsdag. Mitt problem med den är korken som är otroligt hal och svårt att få grepp om. Därmed blir det en kamp varje gång man behöver påfyllning i muggen. med en greppvänlig kork hade det istället blivit full pott.
Svensk Kylservice
Usel
(11)
Usel
4 år sedan*
På installationsdagen när jag satt och väntade ringde det i telefonen strax efter 08.15. Det var säljaren som meddelade att de tvyärr hade sett fel på lagersaldot och den enhet MSZ-FH35-VEHZ som jag beställt hem fanns tyvärr inte i lager. Men jag skulle inte vara orlig för det för istället för denna så skulle jag bli gratis uppgraderad till den senaste modellen istället. Efter stund kom installatören och började. Inomhusenheten var redan uppackad på firman "för att kontrollera/titta" och när den gamla pumpen var bortmonterad och den nya inomhusdelen satt på plats så kunde jag konstatera att denna del var en del i installationen av den minsta modellen och inte alls mellanmodellen som jag beställt och trodde att jag skulle få. Jag ringde och pratade med säljaren och installationen fick avbrytas. Inomhusdelen fick sitta kvar och säljaren lovade att ringa och boka ny tid så fort som den andra utomhusdelen fanns tillgänglig. Så blev det inte. Montören ringde med 20 minuters varsel och talade om att de hade fått tag på en utomhusdel till mellanmodellen. Jag fick försöka avsluta det jag höll på med på jobbet och kasta mig hem för att ta emot. Tänk om jag haft ett jobb där det inte var lika flexibelt? På vägen hem i bilen ringde jag och pratade med Mitsubishi som inte tyckte att det var någon bra ide att kombinera inomhusdel och utomhusdel från olika modeller. Beskedet var att en sådan installation skulle absolut inte täckas av någon garanti. Så då fick jag ringa säljaren igen medan montören fortsatte att sätta ihop systemet trots att det inte var ok. Han monterade dessutom ihop systemet, såvitt jag kunde se, utan att använda någon vakuumsug. Det kändes inte förtroendeingivande alls. Jag ville att det skulle framgå av kommande faktura att Svensk Kylservice tog på sig all form av garantiärenden som skulle kunna tänkas uppkomma eftersom Mitsubishi inte tänkte göra det. Svaret blev att man därför ämnade byta kretskortet i utomhusenheten så att den skulle passa med den redan monterade inomhusenheten för att uppfylla villkoren för garanti. Jag ifrågasatte detta då det jag beställt är en MSZ-FH35-VEHZ och installationen kommer att likna väldigt mycket MSZ-LN25VG* / MUZ-LN25VG, fast utomhusdelen istället är en starkare enhet. Min fundering vara huruvida den extra kraften över huvudud taget kommer till användning med kretskortet från den mindre syskonmodellen. Därefter har jag nu fått ett besked som jag tolkar som att man kommer att ta bort alltihop och istället montera om MSZ-FH35-VEHZ. Jag har efterfrågat ersättning för att tvingats vara hemma vid tre tillfällen istället för ett, men som svar på det så fick jag fakturan med beloppet som vi var överens om från början. Jag tycker att det minsta man kunde göra är att slutföra monteringen av 35-systemet och bjuda på uppgraderingen som man en gång lovade. Hittills är jag oerhört besviken. Återstår att se hur det hela utvecklar sig. Fortsättningen är planerad till kommande onsdag.
*Redigerades 4 år sedan
Byggmax
Bra
(500+)
Usel
4 år sedan*
Beställde takgipsskivor till ett mycket bra pris. Själva beställningen gick bra, men leveransen var usel. Skivorna levererades gratis till butiken och där kunde en släpkärra bokas för att kunna köra hem varorna. Så långt allt bra, men tyvärr kunde inte butiken lasta på pallen med en truck, så jag fick lyfta över skivorna en och en. Detta kollade jag upp innan. Skivorna var skadade vid ankomsten till butiken. Det fanns uppenbara skador som omöjliggör montering av takgipset på ca hälften av skivorna. Leveransen var utan kantskydd, utan skydd för den översta skivan. Utan komplett inplastning. Butiken menade efter visuell kontroll att endast ca 20% av skivorna var skadade varför jag ändå ombads lasta dem på en kärra och ta hem dem för att sedan reklamera resterande antal hemifrån. Vi lastade skivorna flera i taget på kärran och körde hem för att upptäcka att 31 av 35 skivor hade sådana skador som omöjliggjorde montering. Visserligen har jag blivit krediterad kostnaden för beställningen, men kundtjänst hävdar att de kommer på detta viset från leverantören så chansen att en ny beställning blir bra känns försvinnande liten. Dessutom har jag lagt tid och arbete på att ta hem skivor som jag nu själv också måste åka till återvinningen med. Priset var bra, produkten såg bra ut, men leveransen var under all kritik.
*Redigerades 4 år sedan
Hegethorns Foto
Utmärkt
(245)
Usel
11 år sedan*
Usel Jag är ute efter en D7000 som så många andra just nu. Butiken listar kameran som "i lager" på prisjakt, men om man klickar sig vidare till hemsidan kan man endast förboka.... Nu har jag inte handlat ännu (av uppenbara skäl), men jag tycker inte att förfarande om lagersaldo är speciellt förtroendeingivande....
*Redigerades 11 år sedan
Sony VPL-HS10
Full Star 1
3.8
(8)
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Half Star 4Empty Star 5
14 år sedan*
*Redigerades 14 år sedan