Prisjakt

z0lid_

Medlem sen 2009-01-05
5
Bidrag
2
Hjälpsamröster
Fitnessbutiken
OK
(25)
Usel
6 månader sedan
Minus - Betydligt längre leveranstider än liknande butiker. Senast, då alla varor inte fanns i en och samma butik, så beställde jag liknande varor samtidigt från tre butiker. Leverans 1 och 2 hade hunnit levereras innan Fitnessbutiken skickat leveransen. - Du som kund står för returfrakt. - Lång svarstid på mail. - Lagersaldo stämmer ej. 2 av 3 varor fanns inte på lager trots att hemsidan visar att varorna ska finnas. Positivt + De har en bra hemsida med smidiga utcheckningsalternativ. Men det är svårt att hitta något mer positivt. Övrigt Jag har gjort misstaget att handla här två gånger då jag tänkte att första gången var en engångsföreteelse. Tyvärr var det precis lika dåligt andra gången.
Coolshop SE
Bra
(500+)
Usel
ett år sedan
Riktigt, riktigt dåligt! Jag beställde en produkt som enligt Coolshop skickades samma dag. Dock finns det inget spårningsnummer så det är helt omöjligt att veta var sändningen är. Nu efter ett antal dagar förväntar jag mig att paketet kommit men det är helt omöjligt för mig att veta eftersom jag inte kan spåra det. Kundtjänst hänvisar till att jag kommer att få en avi men den har inte dykt upp. Hur svårt ska det vara att skicka saker med spårning och/eller avisera med ett sms när leveransen är framme? Jag har under de senaste tio åren beställt minst ett paket i veckan från olika håll och Coolshop är de första som inte lyckas leverera. Sämst i klassen!
Bagaren och kocken
Utmärkt
(500+)
Usel
3 år sedan
Beställde en vara som enl uppgift finns på lager för en vecka sedan. Fortfarande ingen leverans eller återkoppling. Skickade mail till supporten i förrgår, inte heller det har de bemödat sig att svara på.
Hembiobutiken
Utmärkt
(500+)
Utmärkt
6 år sedan*
Handlat flera saker här och alltid utmärkt service
*Redigerades 6 år sedan
Webhallen
Bra
(500+)
Usel
6 år sedan*
Sämsta servicen någonsin! Fick en GoPro i födelsedagspresent från mina syskon. Tillsammans med presenten fick jag även kvittot. När jag dagen efter inköpet åker till Webhallen för att lämna tillbaka varan och istället köpa en annan modell så fick jag beskedet att det inte går. Detta eftersom jag måste ha med kortet som produkten köptes med. Det är i praktiken omöjligt då kortinnehavaren bor 50 mil från Stockholm. Att det inte går att sätta tillbaka pengar på ett annat kort är kvalificerat skitsnack. Min fru gav sig inte och ringde kundtjänst och fick till början samma svar. Men efter ett par försök kom hon i kontakt med en person som lovade att skicka en fraktsedel. Denna person har nu gått under jorden och svarar varken på telefon eller mail trots dagliga försök i mer än två veckors tid. Jag har varit trogen kund till Webhallen under flera års tid och jag köper även massor av saker till avdelningen på jobbet genom Webhallen. Men nu är det slut på det! Aldrig någonsin igen att jag handlar en enda sak från Webhallen!
*Redigerades 6 år sedan