Kategorier
Prisjakt

Victorystar

Medlem sen 2020-05-28
4
Bidrag
2
Hjälpsamröster
Sony PlayStation 4 (PS4) Slim 500GB
4.1
(50)
2 988 kr
2 månader sedan
Min 14- åring köpte ett spel på PS4, OLOVLIGEN. Efter att ha strömmat ner spelet upptäckte hen att det krävdes ett PLUS-abonnemang för att kunna spela spelet. Hen kan alltså ej ens använda produkten! Jag skriver till Playstationteamet. De VÄGRAR återbetala pga att "spelet är nedströmmat". Detta trots att jag alltså förklarat att en underårig köpt spelet olivligen, att det ej framgick att man var tvungen att ha PLUS- abonnemang för att kunna spela spelet och att mitt barn alltså ej kan använda produkten! Att de strider mot en kund i flera mailkonversationer, mot denna bakgrund, är ledsamt och småaktigt. 230 kr är mycket pengar för mig som ensamstående och det svider extra mycket att mitt barn köpte något som ej ens går att använda! Playstationsteamet har ett oetiskt kundbemötande och bedriver ett vidrigt maktmissbruk!
Zara
Dålig
(1)
Usel
3 månader sedan
Det är första gången någonsin som en beställning ej innehöll vare sig order- eller med retursedsedel. I lådan fanns bara plagget jag beställt. Gick in på Zaras hemsida och fick göra en anmälan om att jag ville returnera. Fick ett mail tillbaka med en länk till en returetikett att skriva ut. Då jag mailar tillbaka att jag ej har skrivare, mailar de tillbaks att jag då "får gå till biblioteket och skriva ut"! Däri blir returen ej "gratis", då man ju måste köpa ett kort för att kunna skriva ut! Dessutom är jag i RISKGRUPP för corona och ska absolut ej vistas på bibliotek! Fy tusan vilken förlegad och krävande returservice! ALDRIG mer Zara! Skulle ha läst omdömena innan.. Kommer kontakta Konsumentverket samt Allmäna Reklamationsnämnden för att kolla upp om Zara verkligen får göra så här!
Addnature
Utmärkt
(500+)
Usel
6 månader sedan
Trist kundbemötande! Beställde 3 st par SOREL- vinterstövlar. Likadana till mig och mina döttrar. 2 st gick sönder i en viktig "hälla"- båda på samma ställe- efter endast 2 resp 3 användningar! Föreslog skälig återbetalning som skulle täcka utlägg för lagningar samt tiden & mödan jag får lägga ner på att hitta skomakare, lämna in, vänta, hämta.. Vi är dessutom mitt i en pandemi och jag är i riskgrupp! AddNature kom med motförslag om att jag ska skicka kvitto på lagning när de blivit lagade och ersätta mig endast för den eller att jag återsänder produkterna för att DE ev ska laga dem och sedan alltså sända tillbaka dem till mig! Detta strider mot god miljösed. De har "nature" i namnet men lever ej upp till det då de ej löser uppkomna problem på minst miljöbelastande sätt. Dessutom tar en retur massa tid och kraft för alla parter samt det kostar säkerligen mer för dem att ombesörja eländet än att återbetala en del av det jag betalat. Skärpning AddNature!
Electrolux ECS52IW
1.8
(5)
6 månader sedan*
Stämmer in helt med tidigare omdömeslämnare. Fick bl.a. byta skaft redan första månaden. Samma fel uppstod någon månad senare, men orkade inte byta igen så tejpat istället. Reglage för sugkraft trasigt sedan länge. Skitdammsugare helt enkelt.
*Redigerades 6 månader sedan