Prisjakt

Ricky Bruch

Medlem sen 2008-01-28
9
Bidrag
12
Hjälpsamröster
Cykelgear.se
Bra
(40)
Utmärkt
2 år sedan*
Kundtjänsten svarade snabbt och tydligt på chatten. Två cykeldäck skulle levereras på 2–4 dagar. De kom efter två dagar.
*Redigerades 2 år sedan
JIBO
Usel
(6)
Usel
2 år sedan*
VARNING! Oseriöst företag! Köpte en cykelhjälm från Jibo och fick ingen orderbekräftelse. Mejlade fyra gånger och bad om en orderbekräftelse – de svarade inte på något av mejlen. Ringde och bad om orderbekräftelse. De lovade att mejla en, men gjorde det inte. Fick hjälmen levererad, men utan kvitto. Ringde och bad om kvitto. En extremt otrevlig person svarade att det är Resursbank som ska skicka ut kvitto till min mejl. Jag svarade att jag inte fått något sådant mejl. Personen säger då att jag ska ringa Resursbank. Jag säger att jag köpt hjälmen av Jibo och vill att de ordnar kvitto – att jag inte har lust att ringa och försöka få ett kvitto från Jibos bank. Personen säger då: "Nähä, men du kunde ringa hit?" En sämre kundservice får man leta efter...
*Redigerades 2 år sedan
Lekmer
Utmärkt
(500+)
Usel
4 år sedan*
Hävdade att de skickat leveransen med Postnord den 19 november. 23 dagar senare hade paketet ännu inte nått Postnord. Svårt att veta om felet ligger hos Lekmer eller erbarmliga Postnord. Betyget "usel" kommer av hur Lekmer hanterade saken. De borde såklart själva ha uppmärksammat att paketet inte kom fram. Jag mejlade dem och fick inget svar på flera dagar. Ringde sedan och stod i en evinnerlig telefonkö, för att till sist bli bortkopplad. Ringde igen och kom efter en lång stund fram. Personen som svarade var nyanställd och behövde ta hjälp för att kunna hantera ärendet. Till sist fick jag hjälp. De betalade tillbaka pengarna två dagar senare. Fick handla varan på annan butik istället.
*Redigerades 4 år sedan
ROSE Bikes
OK
(15)
Usel
5 år sedan*
VARNING! Jag vill varna alla för Rosebikes! Jag gjorde en beställning och mejlade knappt tre veckor senare och frågade varför varorna inte levererats. Rosebikes skyllde på DHL och Postnord. De lovade skicka paketet igen, men detta skedde inte. Företaget skyllde på att någon programvara skulle uppdateras, vilket innebar att mitt paket inte kunde skickas. En vecka senare hävdade de att varorna skulle vara på väg. Det visade sig dock inte stämma. Då bad jag om att få tillbaka pengarna. Då skrev företaget att "vi måste först hantera returen"! Detta fyra veckor efter att jag påpekat att inget paket levererats! En vecka senare har jag fortfarande inte fått pengarna. Det är nu sju veckor sedan jag beställde varorna – och jag har varken fått några varor eller pengarna tillbaka! Jag vill varna alla för Rosebikes! Det verkar inte vara ett seriöst företag!
*Redigerades 5 år sedan
Tretti
Utmärkt
(500+)
Usel
6 år sedan*
Jag beställde en röjsax av CDON, som skulle kunna skickas direkt. Först en vecka senare meddelades att den skulle finnas att hämta ut. Men hos ett postombud på andra sidan stan (Stockholm), ca 11 km från bostaden. När jag chattade med kundservice skyllde personalen på Tretti. De hävdade att jag köpt varan av deras "samarbetspartner" Tretti och att bara Tretti kunde lösa problemet med den felaktiga leveransen. Jag hade för det första köpt varan av CDON på cdon.com. För det andra så är Tretti inte en "samarbetspartner" till CDON, utan ett dotterbolag. Tretti hörde inte av sig (som de skulle ha gjort) och paketet låg kvar hos fel postombud. Jag chattade igen med CDON, som återigen skyllde ifrån sig enligt samma mönster. Detta upprepades vid fyra tillfällen hittills och däremellan har jag skickat 4-5 mejl till Tretti (och har fått några förvirrade mejl tillbaka). En vecka senare ligger paketet kvar på fel postombud och CDON/Tretti har inte gjort något alls åt saken.
*Redigerades 6 år sedan
CDON
Bra
(500+)
Usel
6 år sedan*
Jag beställde en röjsax av CDON, som skulle kunna skickas direkt. Först en vecka senare meddelades att den skulle finnas att hämta ut. Men hos ett postombud på andra sidan stan (Stockholm), ca 11 km från bostaden. När jag chattade med kundservice skyllde personalen på Tretti. De hävdade att jag köpt varan av deras "samarbetspartner" Tretti och att bara Tretti kunde lösa problemet med den felaktiga leveransen. Jag hade för det första köpt varan av CDON på cdon.com. För det andra så är Tretti inte en "samarbetspartner" till CDON, utan ett dotterbolag. Tretti hörde inte av sig (som de skulle ha gjort) och paketet låg kvar hos fel postombud. Jag chattade igen med CDON, som återigen skyllde ifrån sig enligt samma mönster. Detta upprepades vid fyra tillfällen hittills och däremellan har jag skickat 4-5 mejl till Tretti. En vecka senare ligger paketet kvar på fel postombud och CDON/Tretti har inte gjort något alls åt saken.
*Redigerades 6 år sedan