Prisjakt

mooo

Medlem sen 2008-01-16
5
Bidrag
1
Hjälpsamröster
Byggshop
Utmärkt
(500+)
m
mooo
5 omdömen
Usel2 år sedan

Beställde en lagervara, efter nästan 2 månader av förseningar avbeställde jag, fick som svar att de då tar en 95kr administrations avgift. En seriös butik hade bett så hemsk mycket om ursäkt för att de inte lyckats leverera, och eventuellt försökt mildra... Nej tack.

Bygghemma
Bra
(500+)
m
mooo
5 omdömen
Usel2 år sedan

Beställde en lagervara, efter nästan 2 månader av förseningar avbeställde jag, fick som svar att de då tar en 95kr administrations avgift. En seriös butik hade bett så hemsk mycket om ursäkt för att de inte lyckats leverera, och eventuellt försökt mildra... Nej tack.

Philips 55PUS7600 55" 4K Ultra HD (3840x2160) LCD Smart TV
Full Star 1
2
(6)
m
mooo
5 omdömen
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 7 år sedan

Köpte TV hos Philips, det är inte ett misstag jag gör om. Efter 1 år av konstanta problem, som de "löst" genom att TA BORT funktionalitet allt eftersom de gett upp att få det stabilt. Som exempel så har jag nu en 55” 4k TV som inte stödjer 5.1 ljud från interna smarttv funktioner (som Netflix), 2017?! Efter att ha lagt ca ~3 månader (för att inte räkna tiden man lagt till att installera/starta om tv’n under året som gått)av mitt liv har till att driva support ärenden (som de verkar tappa mellan stolarna konstant) så sitter man fortfarande med en defekt tv.. Sedan att samtliga ägare av denna serie lider av samma problem utan att de tar problemet på allvar (HDMI helt oanvändbar) och endast appliceras förhalningsstrategi i hopp om att de skall kunna lösa det hela (5månader nu...) eller att man som konsument skall tröttna och köpa nytt. Min rekommendation är att undvika Philips som bolag och framförallt Philips som TV-tillverkare. För ytterligare referens innan kan ni ta en snabb titt på deras supportforum... http://www.supportforum.philips.com/en/forumdisplay.php?214-TV-Software-2015-models

Philips
Dålig
(58)
m
mooo
5 omdömen
UselRedigerades 7 år sedan

Köpte TV hos Philips, det är inte ett misstag jag gör om. Efter 1 år av konstanta problem, som de "löst" genom att TA BORT funktionalitet allt eftersom de gett upp att få det stabilt. Som exempel så har jag nu en 55” 4k TV som inte stödjer 5.1 ljud från interna smarttv funktioner (som Netflix), 2017?! Efter att ha lagt ca ~3 månader (för att inte räkna tiden man lagt till att installera/starta om tv’n under året som gått)av mitt liv har till att driva support ärenden (som de verkar tappa mellan stolarna konstant) så sitter man fortfarande med en defekt tv.. Sedan att samtliga ägare av denna serie lider av samma problem utan att de tar problemet på allvar (HDMI helt oanvändbar) och endast appliceras förhalningsstrategi i hopp om att de skall kunna lösa det hela (5månader nu...) eller att man som konsument skall tröttna och köpa nytt. Min rekommendation är att undvika Philips som bolag och framförallt Philips som TV-tillverkare. För ytterligare referens innan kan ni ta en snabb titt på deras supportforum... http://www.supportforum.philips.com/en/forumdisplay.php?214-TV-Software-2015-models

Chroma Type 301 P-18 Kockkniv 20cm
Full Star 1
3.2
(6)
949 kr
m
mooo
5 omdömen
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 10 år sedan

Tappade kniven i golvet (mjuk linoleummatta) och den fick sig från denna knappa fallhöjd en spricka på 2 cm rakt igenom den relativt tjocka knivryggen. Detta är enligt mig inte något som skulle kunna ske en märkeskniv från ett så odramatiskt fall. Satsa på något annat i samma prisklas.