Prisjakt
  • Sängjätten

  • se

Bli först med att skriva ett omdöme!

Vad tycker du om Sängjätten?

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
C
Calle2
3 omdömen
UselRedigerades 2 år sedan

Lurad av sängjätten. Köpte en säng och blev då lovad 90 dagars rätt till byte ifall hårdhet ej passade. Passade min rygg men ej frugans så gick tillbaks och bad dem byta den ena madrassen. De sa ok och gjorde en beställning om byte. Tiden gick och varje gång jag ringde sa de att den var på väg. Efter 3 månader la butiken ner i min stad och alla gamla beställningar gick över till Malmö att fullfölja. De sa att ingen beställning gjorts och att ingen ny beställning skulle göras eftersom min säng sålts på rea (finns tydligen en klausul i minitext som säger de inte behöver byta madrass om hårdheten är fel ifall sängen sålts på rea). Detta är tvärtemot vad säljaren lovade mig! Blev ljugen till rakt upp i ansiktet och sen utspelad under flera månader! Mycket otrevlig chef som fick det att låta som att jag ljög och försökte lura dem. KOMMER ALDRIG ATT KÖPA AV DETTA FÖRETAGET IGEN! UNDVIK!

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Står att man kan returnera madrass vid köp. Detta går ej dock då de påstår att den "luktar" när jag är helt säker på att den inte gör det. Den var superren och nu vill de att jag betalar returkostnad också. Dålig personal .

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Usel kvalitet och usel service. 25 års garanti betyder ingenting..

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Beställde en bäddmadrass 20 dec, efter tre veckor fick jag besked om att leverans äntligen var på väg, fick två kuddar (som ingick i köpet) men ingen madrass. Då jag handlat via deras e-handel så kan jag endast mejla dem och det tar 2-3 dagar att få svar. Uppmanas ha tålamod. Plötsligt får jag samtal från en kvinna i en Anna del av Sverige och mitt namn står på hennes madrass. Mejlar kundtjänst på nytt som svarar efter några dagar och de bekräftar att de hört av kvinnan men inget besked om vart min madrass är. Efter ytterligare ngr dagar får jag ett mejl där de hävdar att min madrass är utlämnad, svarar då att det kanske ser så ut då de satte min följesedel på den andra kvinnas madrass. Nu har det gått en vecka utan svar. Tur jag inte har betalat ngt än utan valt betalning via Klarna och därmed kan hålla inne med betalning tills jag har varan eller köpet är hävt. Helt jävla uselt Sängjätten - leveransstrul - usel kundservice - usel förmåga/vilja att lösa problem ALDRIG MER Sängjätten

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Vi köpte en dyr dubbelsäng för två år sen exakt. I september gick batteriet sönder och jag gjorde en felanmälan. Det har alltså gått över 3 månader och de har ännu inte åtgärdat felet. Vi har fått batteriet utbytt men då funkade inte fjärrkontrollen. Jag åkte och hämtade en ny fjärrkontroll men den funkade inte heller. De har varit hemma hos oss två gånger nu men lyckas inte. Senaste beskedet är att det var en annan del som behövde bytas ut och att det skulle ske under nästkommande vecka. Veckan gick och inget hände så jag ringde och då visade det sig att det inte har agerat alls. Nu ska de istället beställa ett nytt batteri igen och det kommer att ta upp till ytterligare 8 veckor. Jag ångrar så att jag köpte vår säng hos Sängjätten och avråder alla från att göra det. I mitt fall är det Sängjätten i Barkarby. Det som jag upplever som värst, förutom att sängen inte fungerar sen 22 september, att jag hela tiden måste kontakta Sängjätten. Jag ångrar mitt köp något otroligt och önskar det gick att lämna tillbaka sängarna. Kommer aldrig mer att köpa något hos Sängjätten.

Gästanvändare
Usel3 år sedan

20 augusti beställde jag North ställbar sängen (160 x 200) från Sängjätten Barkarby en Tempur säng som jag skulle köpa från Tempur butiken istället. Säljaren Johan lovade att sängen kommer inom 5 veckor. Eftersom sängen inte kom i tid och jag fick inget information om vad som har hänt, hörde jag av mig till butiken per: telefon (utan svar), besökte butiken och sist en mejl med krav att häva köpet. Då hörde de av sig och säljaren hade ingen aning att min säng inte levererad. Den 9 nov ( efter 12 veckor) kom den efterlängtade sängen, men tyvärr kunde de inte koppla fjärrkontrollen till motorn och skulle återkomma senare. Den 11 nov par kopplade fjärrkontrollen och sängen, då gick att höja och sänka sängen var för sig. Tyvärr sagan inte slut än, mitt krav var när jag beställde 160 bäddmardass var att kunna synkronisera båda kontrollboxen så båda sängen (80x2) höja sig samtidig. Tyvärr visa sig att de inte har kopplat synkroniserings kabel. Kabeln följer tydligen inte med upptäckte jag själv då jag läste manualen. Idag efter 13 veckor efter köpet är inte det klart än för, jag måste hämta kabel om installera, och montera stödben som inte monterat än. Lätt att blir efterklok köper aldrig igen från sängjätten, den sämsta butik. Tips: Om ni vill ha en Tempur säng gå till Tempur butiken istället, då är det garanterat någon som vet bättre och hålla sitt löfte.

Gästanvändare
UselRedigerades 4 år sedan

Jag gick till Sängjätten med avsikten att köpa Bäddmadrass Grevie Memory pga att den fått utmärkelse som bäst i test. Säljaren tyckte att jag skulle köpa Bäddmadrass Bas 50 istället och hävdade att han lade på diverse rabatter. Jag hade inte läst in mig på andra produkter och gick på säljsnacket. Väl hemma upptäckte jag att säljaren hade sålt mig en betydligt sämre produkt, till ett mycket högre pris än deras egen hemsida. Jag känner mig grundlurad och gick tillbaka. Blev jättetrevligt bemött av en annan säljare som uppmanade mig att lämna tillbaka madrassen mot pengar tillbaka och en betydligt bättre madrass med kompensationsrabatt. Väl tillbaka igen med bäddmadrassen som skulle returneras, träffar jag en tredje säljare som var än värre än den första säljaren. Jag känner mig grundlurad.

Gästanvändare
Usel4 år sedan

Beställde påslakan och örngott 27/11-19 men fick aldrig en orderbekräftelse, så jag mailade och undrade vad som händer med min order den 3/12-19 och då meddelade dem att dem haft tekniska problem och inga orderbekräftelser gått ut pga det. Mailade dem idag, fem veckor senare och undrade vad som händer med min order igen. Dem sa att det var bra att jag mailade för dem hade fått ett paket i retur som saknade adress. Okej? Jag hade alltså inte fått min order om jag inte mailat. Det är första gången jag beställde något från Sängjätten, är jätteglad att det inte var något viktigt eller dyrt som en säng eller madrass! Man måste ju tjata för att få sina varor levererade.

Gästanvändare
Usel4 år sedan

Den 27:e Augusti beställde jag en säng från Sängjätten i Karlstad idag är det 2:e Oktober, Det skulle ta 6-7 veckor leveranstid medans nu kommer de ta 8-10 veckor och då valde jag att ångra köpet, Då fick jag ett samtal från deras Platschef i Karlstad som hotade mig att ta min handpenning fast det är inte kontrakterat i mitt avtal att de har rätt att göra det. Ja har fortfarande inte fått besked om mina pengar. Ser även att bolaget har gått i förlust senaste tre år och deras VD valde kliva av nyligen eftersom Sängjätten har fått utländska ägare som har stoppat expansionen i Sverige, är detta ett SCAM företag som opererar i Sverige?

Gästanvändare
Usel5 år sedan

Köpte säng, sänggavel, sängben, bäddmadrass, bäddmadrasskydd, kudde, samt lakan från Sängjätten för ca 1.5 år sedan. Allting gick bra förutom det med lakanen. Köpte 140cm kuvertlakan från Kosta Linnewäfveri. Killen i butiken gav mig tips om hur man gjorde för att bädda med det eftersom det kan vara lite klurigt och tight sa han. Mycket riktigt var det tight, riktigt jävla tight. Såg inte riktigt rätt ut men han hade sagt att det skulle vara tight så antog att allt var som det skulle. Hade två såna här lakan, båda var lika tighta. Min säng är 140cm och lakanen skulle vara 140cm och det står på kvittot att dom är 140cm. Provade lakanen på en 120cm säng i helgen när jag var bortrest hos en kompis och där satt dom perfekt. Jag har alltså fått 120cm lakan till min 140cm, så nu lär jag ju vilja köpa nya lakan som passar bättre till min säng (och är enklare att bädda med) men tänker inte ge några mer pengar till sängjätten.

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Sängjätten Sverige AB

Organisationsnr: 559063-8655