Apple Mac Mini - 3,0GHz HC 8GB 256GB

Apple

Apple Mac Mini - 3,0GHz HC 8GB 256GB

(2)
2.3(2 omdömen)
Spara produkten till en lista
Informera mig när priset sjunker
Jämför med andra produkter
Jämför
  • Intel Core i5 8500B
  • 8 GB
  • Intel UHD Graphics 630
  • Desktop
  • Flash/SSD
  • 256 GB
  • Processormodell: Intel Core i5 8500B
  • RAM-minne: 8 GB
  • Grafikprocessor: Intel UHD Graphics 630
Spara produkten till en lista
Informera mig när priset sjunker
Jämför med andra produkter
Jämför

2.3 av 5 stjärnor

Baserat på 2 omdömen

Sorterat efter datum
2019-04-25
yamagucci(31 omdömen)
Dude. Folk vill läsa riktiga reviews inte supportärenden. 8/10 funkar bra
2019-04-19
F
Filip27(62 omdömen)
Mac minin förlorar helt plötsligt kopplingen med alla mina Bluetooth-enheter (t.ex. mus, tangentbord och hörlurar). Detta händer cirka 1 - 2 gånger dagligen och uppstår helt från ingenstans; det kan uppstå oberoende av vad jag gör på datorn och resulterar i att jag inte kan använda min mus, mitt tangentbord eller någon annan Bluetooth-ansluten enhet för den delen heller. Hur länge jag än väntar kommer inte Bluetooth tillbaka och jag blir alltid tvungen att starta om datorn genom att ta fram mitt USB-anslutna mus och tangentbord. Detta var inte ett problem med samma mus, tangentbord och hörlurar på min föregående Mac (MacBook Pro från 2015). Bluetooth problemen har funnits där ända sedan jag mottog datorn, och jag hade hoppats att en programvaruuppdatering skulle lösa problemen, vilket det dessvärre inte gjorde. Om man Googlar på "Mac mini 2018 Bluetooth problem" hittar man snabbt HUNDRATALS sidor och trådar med personer som upplever samma problem. I alla dessa trådar kommer man fram till att den enda lösningen var att lämna tillbaka datorn, då det verkar röra sig om ett tillverkningsfel. Utöver detta så blir min externa skärm helt svart 1 - 2 gånger dagligen helt från ingenstans i cirka 5 sekunder innan bilden kommer tillbaka igen. Samma skärm och samma HDMI kabel fungerade felfritt på min föregående Mac (MacBook Pro från 2015). Jag köpte en ny HDMI kabel för att testa men problemet kvarstår. Även HDMI problemen har funnits där ända sedan jag mottog datorn, och jag hade hoppats att en programvaruuppdatering skulle lösa problemen, vilket det dessvärre inte gjorde. Man kan Googla fram ett flertal trådar med personer som upplever samma problem med sina Mac mini 2018 där det återigen verkar vara ett hårdvarufel det rör sig om. Att använda DisplayPort (eller HDMI) via USB-C löste inte problemet. Uppenbarligen verkar det här röra sig om ett tillverkningsfel, vilket är tråkigt då jag inte förväntar mig sådana här misstag av Apple när jag betalar dubbelt så mycket för en Mac som jag skulle betalt för en PC med samma specifikationer. Jag har varit trogen Apple användare sedan 2007 men börjar ifrågasätta hur länge till jag kommer att vara det. Jag går i skolan och jobbar på ett sätt där det är svårt att vara utan datorn, även om det bara är under några få dagar. Jag betalade för en Mac för att sådana här situationer inte får uppstå, och jag är mycket besviken med att Apple inte kan leverera det jag betalt för och förväntar mig. Rekommenderas inte.