Prisjakt
Inrego Direkt
  • 1 års garanti & fri support
  • 30 dagars öppet köp
  • Smart för miljö & plånbok

Bli först med att skriva ett omdöme!

Vad tycker du om Inrego Direkt?

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
Gästanvändare
Usel2 år sedan

Beställde en Apple Macbook Pro i okej skick. Väntar i över en vecka efter beställning och hör ingenting från Inrego. Väljer därför att kontakta dem för att se vart datorn håller hus, några dagar efter det så dyker den upp på posten. Datorn är i förväntat skick och fungerar som den ska tills jag märker att tangenterna har defekt. Kontaktar Inrego om detta och det enda dem kan "erbjuda" mig är en kreditering av köpet för att dem tycker inte att dem har någon liknande dator på lager, men det hävdar jag. Så efter om och men så skickar dem mig en ny liknande dator som enligt hemsidan ska vara i Mycket bra skick. Äntligen 3 veckor efter första beställningen ska jag få sätta mig och börja jobba på min nya Mac. Datorn startar inte över huvud taget.... Så nu sitter jag med 2 helt värdelösa datorer och hör av mig till Inrego, som inte har något intresse av att göra mig som kund nöjd. Dem säger bara att dem inte kan leva upp till mina förväntningar och därför kan dem bara erbjuda att kreditera köpet av dem två värdelösa datorerna. Då ska jag nu 3-4 veckor efter packa datorer och posta dessa för att krångla med en kreditering, utan att efter detta strul ha någonting? Alltså enligt mig ett helt värdelöst företag som menar på att dem inte kan leva upp till kunds förväntan, när kunds enda förväntan är att kund ska få en dator som fungerar som den ska. Handla aldrig någonting från dessa klåpare. Tvi... Inrego = Värdelös, usel och alla synonymer därtill. Tack

Gästanvändare
Utmärkt2 år sedan

Köper alltid rekonditionerad datorer och mobiltelefon från INREGO. Det är det klokaste man kan göra. alltid bra service och bästa tänkbara varor. Känns som nya.

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Är så fruktansvärt trött på Inrego så jag tänker bara lämna mitt sista mail här. " - Support-historiken för detta ärende (som började med order O168415) är nu uppe i 34 mail och flertalet telefonsamtal. - Under en period av flera månader förra året fick jag ingen kontakt med supporten. - Det här är den andra laptopen som har varit inne till reparation hos er, utan effektiv åtgärd, i samma ärende. Det här supportärendet är, utan att överdriva, det mest frustrerande som hänt mig på flera år. Jag vill returnera laptopen mot återbetalning, snarast. " Jag fick inte pengarna tillbaka. Pengar i sjön.

Gästanvändare
Utmärkt3 år sedan

Helt ok bara dator och op system inge reklam som vid ny inköp

p
philip
1 omdöme
Utmärkt3 år sedan

inrego är bäst har flertal varor av dom och dom är som nya. Leveranstiden är kort. Varorna är billiga.Allt är bra med inrego så dom får 5 poäng av mig.

Inrego Direkt svarar:2020-11-25
Hej philip! Glatt att höra! Tack för ditt fina omdöme och välkommen åter :)
Gästanvändare
Usel3 år sedan

Jag köpte en laptop från Inrego, vilken inte alls höll måttet prestandamässigt. När jag sedan bad om att få byta datorn till annan produkt ombads jag skicka in laptopen, varpå de helt enkelt skickade tillbaka datorn till mig efter ett par dagar, utan att kontakta mig med vad som gjorts eller frågat hur jag ville gå vidare med ärendet. De lyssnade inte över huvud taget på vad jag upplevde problemet var, och tog helt enkelt in datorn bara för att "få det gjort" och slippa vidare hantering av ärendet. Det är inte servicemässigt.

Inrego Direkt svarar:2020-11-25
Hej jiffy. Tråkigt att läsa att du inte är nöjd. Vi vill såklart alltid hjälpa våra kunder och göra allt vi kan för att tillmötesgå förväntningarna. Ibland lyckas vi dessvärre inte men strävar alltid efter att bli bättre. Du är alltid välkommen att kontakta oss igen och ge oss möjligheten att rätta till detta - [email protected] / 08-501 090 11.
Gästanvändare
Utmärkt3 år sedan

Köpt flera datorer av Inrego, helt klart en guldgruva. Bra genomgångna maskiner, stort extravärde för folk som behöver Linux- & FreeBSD-kompatibla datorer, men också för vanligt folk som inte vill betala ihjäl sig. Servern hemma var 5 år vid inköp, och nu har den gått 4 år till nästan 24/7. Mycket bra. Och dessutom: du gör miljön en tjänst!

Inrego Direkt svarar:2020-11-25
Tack för ditt fina omdöme! Alltid kul att se glada texter från nöjda kunder :)
B
Bakgrund
12 omdömen
DåligRedigerades 4 år sedan

Beställde en liten stationär dator, Lenovo M93P. Min första beställning från Inrego, och troligtvis den sista. De verkar inte bry sig om att rengöra och snygga till elektroniken de säljer. Min dator var fortfarande dammig inuti, och på utsidan fanns det fingeravtryck och konturer från klistermärken som suttit på datorn (limrester). Nätadaptern såg ut att ha släpats på ett smutsigt kontorsgolv, DC-pluggen och delar av kabeln var brun av smuts, fick sanera med våtservetter. Antingen struntar de i att rengöra maskinerna, eller så var klåparen som ska göra det slarvig. Våtservetter, label off-medel och "tryckluft på burk" kanske vore något för er att köpa in. Det kan inte vara för mycket begärt när man köper en begagnad dator från ett företag att den är ordentligt rengjord. Om man inte ens kan rengöra en stationär dator ordentligt kan man undra hur de bärbara datorerna de säljer ser ut. Urk. Dessutom hutlöst dyr och långsam frakt. 129 kr för en liten dator på ca 1,5 kg. Visst kan jag tänka mig betala 129 kr i frakt, men då förväntar man sig snabbast tillgängliga expressfrakt, inte att paketet skickas tre arbetsdagar efter lagd order och att det skickas med Postnord mypack.

Inrego Direkt svarar:2020-11-25
Hej! Tack för ditt omdöme, trist att du inte är nöjd. Givetvis ska vi leverera produkter som är rengjorda, här verkar det ha missats av någon anledning. Det ber vi om ursäkt för. Vi tar även till oss resterande feedback. Tack! Om det är något vi kan hjälpa till med är du alltid välkommen att ta kontakt med oss på mail eller telefon - [email protected] / 08-501 090 11.
Gästanvändare
Utmärkt5 år sedan

bara bra

Inrego Direkt svarar:2020-11-25
Kul att höra! Tack för ditt omdöme! :)
Gästanvändare
Usel6 år sedan

Vår familj och svärföräldrarna har varit kunder många gånger hos Inrego sedan 2006, kanske rentav längre, och har troligen köpt något därifrån varje år. Vi är mycket nöjda med både kvalitet, med det bemötande vi fått, och med hanteringen av det enda garanti-ärendets som inträffat under alla dessa år. Men numera är betalningsalternativen helt hopplösa. Eller, rättare sagt är webb-sidan för betalning helt hopplöst. Det har säkert med Klarna att göra. För en månad sedan avsåg vi lägga en beställning på en telefon och en dator för tillsammans knappa tio tusen kronor. Trots åtskilliga försök, både från telefon och från dator, med både Google Chrome, Firefox, och en handfull andra program, så lyckades vi inte. Inmatade uppgifter fick skrivas om gång på gång, och ändrades utan felmeddelanden. upprepade gånger försvann den utlovade rabatten om 10%, etc., etc. Totalt lade vi nog ner fyra fem timmar bara på att försöka betala. Det där med rabatten hade vi givit upp om, men när det hur vi än gjorde inte fungerade med ett danskt VISA-kort, och även ett svenskt VISA-kort var problematiskt, så försökte vi slutligen med att betala efter leverans, och fick då reda på att endast mantalsskrivningsadressen var möjlig leveransadress. Men nu var det ju sommar, och vi var 60 mil därifrån. Då gav vi upp och vände oss till andra leverantörer istället. Vi återkommer gärna som kunder till Inrego om de slutar att låta Klarna sabba deras kundrelationer.

Inrego Direkt svarar:2018-08-20
Hej. Det här var inte alls roligt att höra. Vi vill dock gärna veta mer vad som gått fel, har ni möjlighet att återkomma till oss på telefon eller mail vore vi ytterst tacksamma. Ring till 08-501 090 10 eller maila [email protected]. Tack så länge, Christopher på Inrego

Om butiken

Inrego Direkt

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaAmerican ExpressVisaMasterCardDiners Club
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

shop.inrego.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Inrego Aktiebolag

Organisationsnr: 556531-6352

Information hos allabolag.se