Prisjakt
Alensa.se
  • Populära märken
  • Billiga linser
2.9OK
4 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
P
Peter
1 omdöme
Utmärkt4 månader sedan

Det är bra produkter som överensstämmer med beskrivningarna och snabb frakt, jag är helt nöjd och har inget att klaga på

mr smokehead
2 omdömen
Usel9 månader sedan

Beställde linser som skulle finnas i lager. När beställningen var genomförd fick jag besked om 4-6 veckors leveranstid för att linserna inte fanns i lager. Ej acceptabelt

Alensa.se svarar:2023-07-03
God dag! Vi beklagar eventuella olägenheter. Tyvärr tar det ibland tid att behandla beställningen och kontrollera tillgängligheten av produkter. Vi ber om ursäkt för detta! Om du har några frågor angående din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst på [email protected]
K
Knetha
14 omdömen
UselRedigerades 9 månader sedan

Kan inte leverera produkter som man beställt på hemsidan och kompenserar inte för det genom att sälja likvärdig vara för samma pris utan annullerar beställningen istället. Dåligt när man lagt ner tid på att välja och beställa !

Alensa.se svarar:2023-07-03
God dag! Vi beklagar eventuella olägenheter. Vänligen kontakta vår kundtjänst på [email protected] för att hantera problemet. De kommer att titta på det och gärna hjälpa dig.
Gästanvändare
Utmärkt10 månader sedan

Hade aldrig tidigare hört talas om Alensa och var lite osäker på om jag vågade beställa, med tanke på de låga omdömena. Men då övriga leverantörer hade lång väntetid på mina linser, så bestämde jag mig för att chansa. Det tog 2 dagar och sen kunde jag plocka upp linserna. Superfort och till ett bra pris! Är mycket nöjd och kommer defintivt beställa från Alensa igen :)

Alensa.se svarar:2023-05-23
Hej! Tack för din recension 😊
Gästanvändare
Uselett år sedan

Mycket dåligt bemötande. Köpte ett par kontaktlinser och fick besked om att dom annulerats pga prisfel i systemet. Detta efter att de dragit pengar från mitt konto. Dessutom hade vi ingått avtal(enligt lag). Jag kontrade och de sa att de äger rätt att makulera ordrar där fler än 10 varor beställts. Men jag kontrade med att jag beställt 5 och de bad om ursäkt och återkom med en ny klausul. Totalt opålitliga och dessutom erbjöd dom 85 kr rabatt på nästa beställning som gör att när jag kollar fortfarande blir dyrare än 5 andra. Nu när jag ser alla andra negativa kommentarer om detta bolag (Alensa) kommer jag ALDRIG att beställa härifrån såvida dom inte gör rätt för sig.

Alensa.se svarar:2023-02-07
God dag! Vi beklagar att du hade en negativ upplevelse med vårt företag. Vi ber om ursäkt för detta tekniska fel med priset. Vi försöker alltid se till att vår webbplats fungerar så smidigt som möjligt, tyvärr kan det i sällsynta fall hända att något går snett. Vi upptäckte dock felet snabbt och informerade dig direkt om problemet. Enligt civilrätten har vi rätt att annullera beställningen om den innehåller ett uppenbart fel, vilket är tillämpligt i vårt fall eftersom priset för linserna som vanligtvis kostar mer än 500KR endast var 50KR. Det är ett omöjligt pris med tanke på produktion och leverans. Vi satte också krediter på ditt Alensa-konto och gav dig en extra rabattkod för den kampanj vi driver nu som kompensation för denna olyckliga situation. Vi ber verkligen om ursäkt för detta tekniska problem och hoppas att du ger oss en chans i framtiden!
Gästanvändare
Braett år sedan

Var billigast för det jag beställde. Tyvärr levereras varorna till ombudet och inte direkt till dörren, som med konkurrerande butiker.

Alensa.se svarar:2022-12-28
Hej! Tack för din recension :). Nuförtiden har vi två hemleverans alternativ: Budbee hemleverans och DHL. Du kan pröva en av dem nästa gång!
Gästanvändare
Usel2 år sedan

Under all kritik. Orimligt lång leveranstid (över 1 månad) trots att det på hemsidan stod att leverans skulle ske inom 1 vecka. Ingen direkt ansvarstagande från kundtjänst, som hela tiden svurit sig fria. Typ: vi har inget ansvar för hur det blir och kunden har alltid fel. 👎

Gästanvändare
Utmärkt2 år sedan

mycket bra

c
chrwik
23 omdömen
Usel2 år sedan

Massor med olika priser för samma vara beroende på om man blir länkad från tex Prisjakt. Sämst priser får man om man går direkt in på deras site eller via nyhetsbrev som de skickar ut efter köp. Vilseledande för mig som kund och uppmuntrar inte till en god kundrelation.

Gästanvändare
Utmärkt3 år sedan

En av bästa leverantör jag beställde något ifrån. Man får välja gåva som är praktisk i samband med ett köp (i min fall var det antimkrobial soap), paket är inom 4! dagar hemma (i Norrbotten). Nöjda kunder gör små saker, här t ex hittar jag alltid en pena i paketet, alltså man klarar sig utan fast det är en snäll överraskning 🙂

Om butiken

Alensa.se

Butiken finns i Tjeckien. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaPayPalVisaMasterCard
  • Kortbetalning
  • Avbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.alensa.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Alensa s.r.o

Organisationsnr: 27179681

Information hos allabolag.se