Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Microshop har fått betyget (2.33)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Värdelöst, prisjakt, vänligen ta bort denna butik. Inget går att beställa, de bara förvränger listan när man sorterar på billigast pris på saker.
    4 dagar sedan
  • Usel
    Alla produkter jag kollar på hos dem går ej att beställa och finns inte i lager, dom verkar sätta priser lågt på produkter dom inte har? på precis alla produkter, såg jag nu, även sånt dom har i lager står det "LÄGG I KUNDVAGN (EJ I BRUK ÄNNU)" oklart varför. Märkligt att ha en webbutik där man ej kan beställa ...
    2 mån sedan
  • 2016-02-19 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Skulle beställa Sennheiser MX 365 men när jag kom till betalningen så lyste skärmen rött för att sidan inte var säker. Synd för priset var ca 100:- billigare jämfört med Proshop och Amazon.uk. Frågan är hur man kan driva en butik när kunden kommer till en STOP skylt vid betalningen? Skumt :-/
    1 år sedan
  • Usel
    Hej alla!

    Jag vet att man ska hålla sig borta från vissa företag, vart av Microshop är en av dom.

    Tycker bara att det är så tråkigt när man blir illa bemött som kund.

    Historien: letade efter en vara som bara fans på 2 ställen i Sverige,
    Microshop och en annan butik (M@id eller något liknande).
    Har hört dåliga saker om microshop, men valde att chansa när den andra sidan hade proplem och kunde inte hantera beställningar under 2 dagars tid.

    Onsdag: beställer, får ett mail med beställningsbekräftande (de skriver tydligt detta är ingen orderbekräftelse.)

    Igår Tisdag: blir lite fundersam över att ingen orderbekräftelse kommit, samt att ordernummeret försvunnit från mitt konto på hemsidan. Skickar ett mail.

    Idag onsdag: inget svar efter 24h på mailet så jag väljer att ringa.

    -Jag: hej jag har inte fått min orderbekräftelse.
    -Dom: nej det är klart du inte fått det.
    -Jag: varför är det klart?
    -Dom: för att den produkt du beställt är rästad och den den kommer till oss 3-4 dagar efter beställning.
    -Jag: men när jag beställde stod det att ni hade 147st i lager.
    -Dom: nej vi har inga i lager.
    Jag: hur vet du vilken produkt jag pratar om? Eller vilken beställning för den delen? Jag har inte uppgivit något nummer till dig.
    -Dom: vi kollar ditt telefonnummer och gämför det med ditt namn och sedan hittar vi din beställning.
    -Jag: okej, jag frågade bara för att jag har pratat med andra företag när man beställt och de blivit strul och när man frågar det så lägger de på luren.
    -*Jag blir bortkopplad *

    Efter sista meningen blir jag bortkopplad.. Hur ska man tolka det?

    Kollade efter samtalet på sidan: produkten ändrad från 147 i lager till beställningsvara...
    2 år sedan
  • Usel
    Beställde en Logitech Harmony 650 den 11/1 för ett riktigt bra pris. samma dag så hade de dragit pengarna och jag hade fått ett beställningserkännande vilket tydligen inte var detsamma som beställningsbekräftelse.

    den 14/1 undrade jag varför min order inte syntes bland "mina ordrar" och skickade ett mail. fick svar att varan inte fanns till det priset och att min beställning därför tagits bort. Detta hade jag inte fått något meddelande om och pengarna har jag inte fått än.
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Bra och kunnig personal. Skönt att kunna dryfta tekniska spetsfundigheter och märka att de hänger med i resonemangen. Som sagt ligger de lite högre i pris än onlineshopparna men om man som jag bor i Umeå är det värt mellanskillnaden pga servicen.

    Har haft ett garantiärende där jag fick processor utbytt endast pga att jag upplevde blåskärmar. Fick utbytt processor men blåskärmarna fortsatte så det var min felsökning som var felaktig.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 4 år sedan )
  • Perfekt
    Lokal butiken i Umeå får top betyg! Student rabatt!
    4 år sedan
  • Dålig
    Fick ett mail om att min order är annulerad då ett tekniskt fel gjort att den "lagts i euro".
    På sajten stod priset i svenska kronor.
    I min orderbekräftelse står priset i svenska kronor.

    Ingen referens till något ordernummer i mailet och eftersom jag har flera ordrar så har jag ingen aning om vad som annullerats.

    Ogillar också sajter där man inte får reda på fraktkostnaden förrän precis i slutet på orderförfarandet.

    Frakten är dyr och stämmer inte överens med vad som står under "Köp och leveransvillkor".
    4 år sedan
  • Knappt godkänd
    Jag var på väg att beställa röda Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz, alltså helt vanliga RAM-minnen. Men när jag valde Posten som fraktsätt (fanns inget annat om man inte vill åka 97 mil) stod det att frakten kostade 159 kr. Kollar man på CDON, Webhallen, Inet etc är frakten för RAM-minnen aldrig över 50 kr. Skickar jag RAM-minnen privat betalar jag max 30 kr. Helt oskälig fraktkostnad med andra ord. Synd för Microshop, som hade fått mina pengar annars.

    Sajten har flera grova missar, bl a att lösenordet visas i klartext på skärmen när man skapar ett användarkonto! Slår vad om att det lagras i klartext också.
    4 år sedan
  • Knappt godkänd
    Microshop är en helt ok kedja och personalen tycks vara ganska kunnig. Problemet är att priserna känns lite väl höga.

    Jag förstår att en liten kedja med bara ett par butiker knappast kan konkurrera med netonnet eller liknande. Men när en populär mus kostar 240 kr på en annan butik och samtidigt säljs för 450 på Microshop, då känner åtminstone jag att det gått lite för långt.

    Det är samma sak med i princip allt annat de säljer. Tråkigt.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Bra, trevlig, och kunnig personal i Ö-vik.
    Har ringt dom några ggr med funderingar om olika produkter och har alltid blivit nöjd.

    Jag hade problem med ett grafikkort jag köpt av dom så jag ringde och pratade med deras support , och vi kom överens att jag skulle få det utbytt eftersom det inte fungerade som det skulle. åkte och bytte ut det dagen efter.

    Senast jag behövde några datorprylar så beställde jag dom på morgonen och grabben min som passerar Övik påväg hem hämtade dom sent på eftermiddan.

    Microshop är kanske inte den billigaste av postorder/nätbutikerna , men de ligger ändå väldigt bra till, och med bra service.

    Sen tycker jag det är helt perfekt att ha en datorbutik så nära när man ibland får panikbehov.
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Får bra hjälp i butiken med små funderingar kring köp och frågor som man ibland får gräva efter på nätet. Kanske är jag lite av ett "fan" men jag har alltid varit nöjd med service och priser.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Bra butik i umeå, med trevlig personal.
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Bra serviceinriktad personal.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Underbart bra service och personal.
    Handlar ofta där och har även behövt lämna tillbaka en vara på garanti och det utan problem.

    Lite dyra jämfört med online butiker dock.
    6 år sedan
  • Mycket bra
    Bäst i Umeå på datortillbehör, men inte de billigaste. När jag skulle lämna tillbaks så fungerade det finfint och jag fick pengarna tillbaka. Bra kundservice

    Rekommenderas starkt!
    6 år sedan
  • Mycket bra
    Köpte i butik, funkade bra
    6 år sedan
  • Mycket bra
    Trevlig butik som jag ofta var in och handlade i när jag bodde i Umeå.

    Köper fortfarande därifrån nån gång nu och då eftersom de på vissa produkter har riktigt bra priser.

    Angående kölappar: det finns många hörn och skrymslen i butiken där det kan stå folk och kolla på saker i väntan på sin tur, så därför vill de att man tar kölapp även om man är ensam i butiken. (Det har visat sig fler än en gång att jag trots allt inte varit den enda i butiken.)
    7 år sedan
  • Knappt godkänd
    Ganska okej fysiska butiker. Man kan pruta lite om man tycker att dom är dyra.

    Deras postorder är dock rena skämtet. ibland får man ett mail om att det var fel pris på deras webb och ibland är lagersaldot fel.
    7 år sedan
  • Ganska dålig
    Beställde en vara som skulle ta 1-3dagar att få hem. Får sen mail om att den är restnoterad (trots att den finns hos leverantör), ändå behåller de samma pris och vara på sin sida nu ett par dagar senare.
    Beställde en vara i dagarna och fick hem den 9 (!) dagar senare och mailkontakten tog nästan lika lång tid, de orkade svara samma dag som ordern skickades, segt!
    7 år sedan
  • Usel
    Helt värdelös butik.
    Beställde en dator som hade riktigt bra pris, och den fanns dessutom i lager.
    Dagen efter upptäcker microshop att dom har satt för lågt pris på datorn, och skickar ett mail om att datorn inte finns längre!

    riktigt dålig stil. Här kommer jag aldrig handla igen, och jag tänker berätta för alla mina kompisar hur usel denna butik är.
    7 år sedan
  • Acceptabel
    Sortimentet är okej och jag kan leva med priserna då man får ta hänsyn till att fysiska butiker inte kan konkurrera med webbutiker rent prismässigt.

    Däremot ifrågasätter jag kunskapen och säljlusten hos personalen. Kommer jag in i butiken och ska köpa en fläkt till ett hemmabygge så vill jag inte bli ifrågasatt och nästan nekad till köpet för att fläkten anses vara fel sort av personalen.

    Reklamation av produkter som slutar fungera funkar illa beroende på vem i butiken man får prata med.
    Ena gången löstes problemet på fem röda och jag hade en ny produkt i handen. Andra gången skulle mitt ex av produkten skickas iväg till Ö-vik för granskning och att det skulle ta ungefär 2 veckor.
    I båda fallen gällde det ett paket med tangentbord och mus från Logitech.

    Så den positiva biten av betyget får de för sortimentet medan personalens inställning får stå för det negativa.
    7 år sedan
  • Bra
    Rätt ok butik, personalen är lite si och så, och de flesta produkter dyra, men går att hitta bra saker till bra priser.
    8 år sedan
  • Utmärkt
    Bra kundservice
    8 år sedan
  • Mycket bra
    Mycket trevlig personal och bra personlig scervice.
    De har två fysiska butiker, en i Umeå och en i Örnsköldsvik.

    Har handlat massor av saker här (listan skulle inte få plats i denna recention.), och jag har handlat vid massor av olika tillfällen över disk.

    Jag har ingen annan erfarenhet än att kolla utbud/lagerstatus på deras webbshop så det utesluts i betyget.

    Personal har handlat snabbt i både reklamations ärenden och med återköp, och de kan tillochmed ringa upp dej och berätta om att din vara finns nu att hämta.

    Jag kan inte ge denna butik topbetyg pga priserna, då det gäller atraktiva/nya varor så tenderar de att hålla ganska höga priser, men istället har de ett stort utbud av det mesta.

    Lagerföringen är också på minusidan, inte så många varor i lager, men har de på externt lager så handlar det om 1-3dagar oftast, men måste de beställa hem då kan det ta tid, tillochmed veckor i värsta fall.

    Men detta är iallaf. en seriös butik med vad jag tycker är en god vilja att tillgodose kunderna.
    8 år sedan
  • Mycket bra
    Läste precis "octahexx" omdöme. Vill börja med att säga; tråkigt för dig!

    Jag har själv varit in i deras butik i Umeå flera gånger. Har dock aldrig upplevt det du berättar, förutom att jag blev ombedd att gå till en annan butik då de ej hade den varan jag sökte. Tror dock inte det berodde på att säljaren tyckte att jag var jobbig!?

    Tips när det gäller dina högtalare:
    De första 6 månaderna ligger bevisbördan hos säljaren och så länge det inte är någon fysisk skada på produkten så borde det inte vara några problem att få den utbytt eller repad.
    9 år sedan
  • Usel
    absolut världelös service vilket är synd för dom har stort utbud.
    personalen har bett mig ta kölapp även när butiken är tom.
    När man ställer frågor gör dom klart och tydligt för dig på alla sätt att du är besvärlig och at du stör och irriterar och helst ska gå därifrån.

    jag har försökt få ut garantin 1 gång och det blev stopp med att jag skulle på något sätt ha förstört varan själv..på 1 vecka och ..det var ett par datorhögtalare som bara tvärdog.

    hur dom kunde komma fram till det utan att ens titta på högtalarna gör att jag aldrig köpa dyra varor där.

    jag skulle absolut passa mig för beställa via nätet hos microshop med tanke på hur dålig servicen är när man är inne i butiken.

    Jag har försökt även en gång beställa en vara via dom..säljaren gjorde tydligt för mig att det var jobbigt ..så jag köpte den från en annan butik.

    Jag har sett samma sak med andra kunder..säljaren har bett kunden köpa varan hos någon annan.

    Dom är inte intresserade av dina pengar..om det inte är väldigt väldigt lätt att få dom.

    Dom är så dåliga att jag reggade mig och väntade 1 månad för att kunna ge det här omdömmet.

    Jag hoppas ägaren av kedjan läser det här och tar sig en funderare äver vilken personal han har anställt..för han förlorar garanterat pengar på deras attityd.
    9 år sedan
  • Bra
    Bra butik
    9 år sedan
  • Dålig
    Var ensam i butiken och försäljaren bad mig hämta en kölapp till kassan, oprofessionellt.

    Håller inte vad dom lovar. Var i butiken och skulle köpa en usb minne, dom sa att dom skulle smsa mig inom 5dagar när den kommit in i lager. Dom hörde aldrig av sig.

    Det enda bra med microshop är deras butik i Umeå som ser hyffsat bra ut inifrån.
    9 år sedan
  • Usel
    vilket jävla skämt de dära är skit kan man bara säga
    10 år sedan
  • Utmärkt
    Mycket bra butik som har allt inom data och kontor.
    11 år sedan
  • Mycket bra
    9 år sedan
  • Usel
    10 år sedan