Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Datema Webshop har fått betyget (3.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    4 mån sedan
    Detta är helt klart en av de konstigaste upplevelser jag haft inom någon form av E-handel.
    Detta blir ett långt omdöme men det är nödvändigt för att beskriva upplevelsen.
    Jag hittade ett bra pris på några adaptrar från datema, typ 25 kr styck för några månader sen. Asedo hade ett liknande pris men bestämde mig för att prova Datema. Beställde 4st till totalpriset 100 kr + moms och frakt vilket blev 265 kr totalt. Ganska dyr frakt - men det fick vara okej eftersom priset var bra.
    Jag fick ingen leveransbekräftelse på ett par veckor så tänkte att ordern inte hade accepterats. Mejlade kundtjänst men fick inget svar.
    3 veckor efter lagt order kommer ett brev med adaptrarna. Ingen faktura eller orderbekräftelse i brevet men jag loggar in och kontrollerar min order och den står fortfarande som 100 kr + moms och frakt.
    2 veckor senare får jag ett mejl från ekonomiavdelningen om att fakturan inte kommit fram till mig (pga fel c/o-uppgift på brevet). Ber om en kopia på mejl och i fakturan står 4*250 kr + moms och frakt alltså cirka 1450 kr. Jag bestrider fakturan direkt eftersom den är felaktig och inte stämmer med orderbekräftelsen på mejl eller i mitt konto.
    Detta inleder den mest bisarra mejlkonversation jag haft där de vägrar förstå att de gjort fel och låta mig få köpa produkterna och samtidigt vägrar att jag ska lämna tillbaka dem eftersom jag öppnat en förpackning.
    Jag öppnade en förpackning för att prova adaptern. Den fungerade inte som tänkt och jag lade därför tillbaka den och bestämde att köpa någon annan adapter som fungerade. Efter cirka 10 mejl fram och tillbaka fick jag igenom att skicka tillbaka adaptrarna och få fakturan krediterad.
    Men hela vägen igenom kunde de inte erkänna att de gjort fel när de ville debitera mig 10 gånger mer för produkterna jag köpt och de sen levererat 4 veckor senare utan någon kommunikation.
    Jag kommer aldrig beställa något här igen och kommer använda det som det perfekta exemplet på hur man inte ska hantera sina kunder när man bedriver E-handel.