1.8 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2016-04-10
e
eriksronny(1 omdöme)
Blåsningen! Den 6 mars beställde jag en telefon med kontantkort. Den 8 mars hämtade jag ut paketet.Den 9 mars ringde jag och berättade att jag inte fick telefonen att fungera. Stod "ogiltligt eller skadat sim" i telefonen hur jag än försökte. Då fick jag besked att vi skulle prova med ett nytt simkort, som kom några dagar senare. Det hjälpte tyvärr inte, så jag ringde igen och pratade med Doa. Hon lovade mig att sända en retursedel på telefonen och sända en ny när de fått returen. Sen fick jag ett mejl från henne. Där skrev hon. Det har gått mer än 7 dagar sedan beställning så vi kan inte felanmälan ifrån oss på Telia. och en länk där jag skulle skriva ut en fraktsedel till Telia:s verkstad som jag skulle sända telefonen till. Skickade telefonen till verkstaden eftersom det inte gör mig något om jag får en ny eller om de fixar den felaktiga. Telia skickade telefonen vidare till Mobylife eftersom de inte heller fick telefonen att fungera. Fick mejl från reperatören den 24mars som påstår att det är jag som har fördärvat telefonen. Jag har ringt Telia 2 gånger sedan dess och frågat om det är ert beslut att jag ska bli utan telefon och bli tvungen att dessutom betala en faktura för att reperatören ska skrota min nya telefon. Båda gånger har jag blivit lovad att Telia ska ringa upp mig och ge mig ett besked om vad som händer, men ingen ringer mig. Jag sänder ett mejl istället. Telia ska ju besvara mejl inom 24 timmar, men ingen har besvarat mitt mejl. Den 5 april ringer jag Telia igen och pratar med en kille som lovade mig att mejla Mobylife och förklara att Telia behandlat mig fel och att Mobylife skulle fixa min telefon. Efter 2 kontakter med Mobylife har de fortfarande inte fått något mejl från Telia och dessutom informerat mig om att kortsläsarfel aldrig går på garantin. Telia lovar mycket, men det händer inget. Nu får jag väl bara invänta räkningen för att Mobylife ska lägga telefonen i soporna
2016-02-28
Redigerades 2016-04-07
c
claenn(1 omdöme)
Beställningen av mobilen försvann liksom pengarna som jag betalt in. Gick åt många samtal för att få reda på det hela. Lovade ringa upp mig x flera men gjorde det inte. Katastrofalt företag. Uppdatering: Har fortfarande efter snart 2 månader inte lyckas få tillbaka mina pengar trots att problemet utrett. Dom är alltid väldigt engagerade när man ringer och lovar att det ska fixas och lovar återkomma men inget händer. Dom har helt enkelt stulit mina pengar. VARNING FÖR DETTA FÖRETAG!
2016-04-06
V
Västgöte(3 omdömen)
Jag köpte 2 St Microsoft Lumia 550 och använde mig av ångerrätten och skev ut blanketten om ångerrätt och även skickade ett mejl till Telia och fick svar att när dom har tagit emot paketet så skulle det att 2-3 dagar. skickade paketet och den 16/3 kvitterad dom på Telia retur avd och sen hände det efter påsk fick jag nog och skrev till Telia och undrade vart min telefon hade tagit vägen för dom hade ju tagit i mot den och Telia skyllde på att ordersedeln ej var med. Men det var så att jag öppnade den lådan bara för att lägga i det pappret från konsumentverket och även ordersedeln var med i lådan i dag den 6/4 fick jag tillbaks pengarna efter jag var på Telia efter påsk och så lång tid ska det inte ta. Visst det var snabb leverans och bra packat och jag använde postförskott. Men jag trodde man kunde lita på Telia när man skickade tillbaka varor att när dom tar i mot en retur så ska man behandla den också riktigt och inte slarva bort den. JAG VÅGAR ALLDRIG MER HANDLA AV TELIA EFTER DETTA
2016-03-12
kimps_86(107 omdömen)
Deras kundtjänst är riktigt bra, de gånger jag ringt in för att jag har trubbel med t ex bredbandet har jag kommit fram till personer som kan vad de pratar om och när någon person gått bet i just mitt ärende har de snabbt kunnat koppla mig vidare till någon kollega som kan hjälpa mig. De ger ett proffsigt intryck. Idag ringde jag dem och bad om att få säga upp ett onödigt stort och dyrt tv-abonnemang den första personen jag pratade med förklarade att eftersom att jag samtidigt ville starta ett nytt abonnemang så var det bättre om jag pratade med en kollega till person 1, vips så fick jag tips om att jag kunde spara pengar eftersom att jag inte behövde köpa det abonnemang jag först tänkt och bad person 1 att aktivera åt mig eftersom att person 2 kunde produkterna bättre än mig som kund och antydningsvis även bättre än person 1. Min definition av en proffsig medarbetare består dels av att kunna erkänna för sig själv och kunden att man inte har den kunskap som krävs och be en kollega om hjälp. Mycket bra Telia supporten! Jag kunde dra av en stjärna för prisnivån på hårdvara och tjänster men nej, om en återförsäljare har en sådan styrka i sin eftermarknadsservice så kan återförsäljaren ta ut ett visst överpris, ni får full pott av mig!
2016-03-03
_
_hetfield_(39 omdömen)
Köpte en Microsoft Lumia 550 i Telias webbutik. Sajten gav bra information och var enkelt att handla. Fick en mailbekräftelse direkt och fick paketet levererat som utlovat efter 2 dagar. Utnyttjade postförskott på grund av alla klagomål, uteblivna leveranser och problem med betalningar.
2016-01-06
Redigerades 2016-01-09
B
Beiron(1 omdöme)
Usel butik. Vara ska enligt muntligt löfte finnas i lager, men leveransdatum har flyttats fram fem gånger nu. Har ringt flera gånger där man lovar att varan skickas, men blir aldrig så. Tror faktiskt inte ens att de har varan som säljs, finns inte i någon teliabutik heller. Det värsta är att att kundtjänst är så extremt okunniga. Avbeställer mitt köp nu, ska vi se hur det går. Undvik, köp någon annanstans.
2015-11-09
R
Rehnstrand(1 omdöme)
Blir så trött på skandalbolaget Telia. Min gamla lur gick sönder och jag behövde en ny snabbt. Hade oturen eller det dåliga omdömet, hur man nu väljer att se saken, att försöka handla av Telia AB via deras webshop. Telia lovade två dagar leverans men har hittills bjudit på två veckors helvete istället. Trodde jag skulle få den telefon som jag beställde via webshoppen, men den uteblev. Endast betalningen (995 kr) drogs från mitt konto. Ingen orderbekräftelse, ingen leveransbekräftelse och naturligtvis ingen leverans av den mobiltelefon som jag betalt för. När jag kontaktade Telias kundtjänst så förnekade de att en beställning lagts hos dem. De förnekade även att pengar dragits från mitt konto. Fick ingen respons och ingen från Telia var villig att undersöka saken. Sånt agerande faller inte i god jord hos mig så jag fortsatte att kontakta Telia i tron att detta var ett misstag och ett misstag som Telia AB var villiga att lösa. Helt fel visade det sig. Mina e-postmeddelanden till Telia gick obesvarade. Jag tvingades köpa ytterligare en mobiltelefon, fast från en seriös aktör, för att kunna kommunicera med Telia. Väntade i telefonkö 40 minuter och när det blev min tur så kopplades samtalen bort, 45 minuters telefonkö ytterligare och när jag väl kom fram så lade personalen hos Telia helt sonika luren i örat på mig, så fortsatte det. Min frustration och ilska växte kan man ju lugnt säga. Vecka två erkänner Telia helt plötsligt att pengar KAN ha dragits från mitt konto, "för det kan hända ibland att beställningen inte registreras, men att betalning dras från kunders konton", var då föklaringen. Från Telias håll känner man alltså till bristerna i säkerheten i den egna webshoppen, men åtgärdar dem inte eller tar någon som helst form av ansvar för den skada som de vållar sina kunder. Nu har det gått drygt två veckor sedan köpet och Telia lovade en återbetalning under förra vecka, men det var ännu en lögn i en lång rad av lögner från Telias sida. Otroligt hur illa Telia sköts och otroligt hur man väljer att behandla sina kunder. Har varit i kontakt med Telia, från fotfolket upp till ledningen men inget vill ta ansvar för det som skett och ingen vill återbetala mina pengar som Telia stulit av mig. Har nu tvingats göra en polisanmälan avseende bedrägeri mot Telia AB, men vill varna alla som går i köptankar att undvika ruffel- och båg-företaget Telia AB och deras kriminellt usla webshop på Telia.se. Nöjda kunder verkar inte vara Telias grej helt enkelt, eller kunder och kundvård verkar inte vara Telias grej. Gör Er alla en tjänst och undvik detta skandalbolag som tror att alla pengar de ser är deras. Telia har en hel del att jobba på när det gäller etik & moral.
2015-09-30
E
Exter666(1 omdöme)
Beställde en Gear fit från deras webbshop. Fick bekräftelse, väntade 3 dagar, dagen innan leveransdatum. Får jag bara ett brev att dom inte kan leverera varan och att den utgått ur deras sortiment ingen mer förklaring. Uselt aldrig mer telia
2015-09-02
B
Båtflykting(19 omdömen)
Beställde en ny mobil med 6 månaders prat sms samt surf via deras chatt funktion och fick mobilen redan dagen efter till Ica butiken.Det var snabba tag det. Tyvärr så hade det skickats med en gammal refill check som var bäst före 31/8 2015 dvs en dag för gammal när paketet skickades.Hoppas nu att den saken löser sig efter att jag besökt deras butik för att få hjälp med detta och butiken beställde ett nytt,så att bara vänta nu.
2013-11-11
Redigerades 2015-08-18
fritte02(6 omdömen)
Beställde en Sony xperia tipo fick den 2 dagar efter beställningen! :) fast det var fel på skärmen skickade in den... när jag fick tillbacka den var det exakt samma fel kvar... jag bad dem att fixa skärmen. Då skrev dem att dem har redan lagat skärmen på mobilen om du vill att vi ska skicka in den igen får du betala en avgift på 400kr och då blev jag förbannad och slängde på luren...och fick stå ut med blinkande och konstiga streck på skärmen..... Telia 1/10 betyg rekommenderar inte!
2014-12-09
Redigerades 2015-02-20
t
tearzyo(54 omdömen)
Riktigt bra butik och trevlig personal, dels över kundservice och i Boråsbutiken. Förstår inte varför alla gnäller.
2014-03-03
Redigerades 2014-12-02
b
birregurra(58 omdömen)
Telefonförsäljning: Riktiga svin! Lurade min gamla pappa och sa att om han band abonnemanget i två år och betalade 495 kr skulle han få LGs värstingtelefon (typ LG G3 kunde man tro). Han gick på det och hem kommer en F5 (förra årets billiga modell). När han ringer till telia ock klagar lyssnar de på inspelningen som tydligen bara är delen när han tackade ja till bindningen, inte själva lurendrejeri-säljsnacket. Tur att distansköplagen medger 30 dagars returrätt. Så mobilen gick att lämna tillbaka och abonnemanget hävt. På den punkten är Telia bra. Bara deras säljare som är skithögar. Ursäkta ordvalet. Butik: Ska du ha nytt SIM-kort går det smidigt men att handla, ja det kan bara lite trixiare. Var senast inne i butiken i Kista Gallerian för att köpa en Sonos play 5. Enligt prisjakt kostar den 3395kr men väl vid kassan säger expediten att den kostar 3495. Ok, jag tar den ändå men titta, står det inte 3395 på kartongen? Jovisst, men dator och hemsida säger 3495. Tar den i alla fall för jag har ett presentkort som gäller i Gallerian så en hundring kan jag leva med. Men ni förstår, Telia butiken accepterar inte de nya presentkorten. Bara vissa av de äldre. Vi har slutat med det säger killen. Kanske inte bara Telias fel utan även Gallerian som borde säkra att deras kort gäller alla butiker och inte bara vissa. Där spenderade man 20 minuter med köandet i onödan. Får bli kalsingar på Dressman eller glödlampor på Classe istället. Suck...
2014-07-14
Jerry48(29 omdömen)
Har varit belåten av min LG D855 (köpt den 27 juni) tills den har visat en obehagligt beteende, nämligen min G3an stänger sig själv! Det enda vägen att få igång den igen kräver en anslutning till laddaren. Tills idag har detta fenomen upprepat sig vid sex olika tidpunkter. Batteriet vid alla tillfällen har aldrig varit under 50 %. Kontaktade LG support som svarade att "Eftersom den slår av sig själv helt så skulle jag rekommendera att ni tar mobiler till eran återförsäljare för en service eller ett utbyte, det är upp till åteförsäljaren i detta läge. Det är inget beteende som den ska ha." Telias svar på begäran av utbyte var "Med tanke på att den är äldre en sju dagar så kan jag tyvärr inte byta ut mobilen. Utan, den måste skickas på service i detta fall." Tur att jag förlägnde inte abonnemanget!
2014-02-04
Redigerades 2014-03-19
e
eddoT(1 omdöme)
Beställde sonos play:1. Väntat fyra veckor på en produkt som de skulle haft hemma. Fått ringa en mängd gånger till kundtjänst och det blir tyvärr bara fel. Nu efter sex-sju samtal väntar jag bara på min produkt. Inte haft strul med telia förut. Nu bara besviken. 14/2 uppdatering. Ringde idag igen och fick besked att jag kanske skulle få paket den 25/2. Som kompensation skulle de dra av 500kr från min nästa räkning. De har väl insett att de inte har skött det så bra. Betyg upp på knappt godkänt 28/2 uppdatering. Ringde idag igen och fick prata med en trött människa. Kunde inte lämna någon ny information hur det går med leveranserna av play:1. Sänker betyget på telia igen. Smått värdelösa 19/3 uppdatering. Idag fick jag ett sms att min leverans skulle komma 24/4. Det är alltså 3 månaders lev. Helt sjukt men bra att de hörde av sig nu iaf. Första gången de gjort det. Suckar
2014-03-08
Sgart(13 omdömen)
Beställde liksom andra en sonos 1 vit runt årsskiftet. Skulle enligt webshopen finnas i lager vilket är hela anledningen till att vi beställde där ifrån. Fick ett automatiskt beställningsmail direkt och det är den enda kommunikation vi fått från Telia. Vi har såklart fortfarande inte fått något. Fruktansvärt uselt fungerande näthandel. Kan fatta om en miss gjorts i lagervärdena men inte för så här många och det är helt absurt att man inte blivit kontaktad och informerad om vad som skett. Oerhört dåligt fungerande apparat. Skärp er Telia. Denna sonosfars kommer förstöra hela ert rykte på prisjakt vad det verkar och ni har tyvärr inte ansträngt er överhuvudtaget för att göra något åt det.
Sida 2