2.7 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2020-04-29
T
Ture(4 omdömen)
Beställt flera saker och allt funkat perfekt. Leveransen kunde ha varit snabbare annars inget att klaga på. Grymt utbud och bra priser.
2019-10-17
F
Flintus(1 omdöme)
Leveranserna är ett skämt. Står att det ska ta 2-3 arbetsdagar. Tog 6 dagar innan det kom fram med Schenker.
2019-09-15
M
Malin(1 omdöme)
Roliga Prylar vinner priset för Världens Sämsta Onlineföretag! Motiveringen lyder: - Deras beskrivning "Blixtsnabb leverans" är snarare motsatsen till verkligheten. Originalbeställningen fastnade i Rosersberg BT i 11 vardagar - ankom sammanlagt 14 vardagar efter beställningsdatum (dock var produkten reklamerad vid det laget). Ganska stor skillnad från det utlovade 3-4 vardagars leveranstid ändå? - Den nya beställning, som skulle ersätta den första som fastnat på vägen, gick inte iväg samma dag utan hela 2 vardagar efteråt. Vad hände med skickas samma dag innan kl 16? Kanske extra viktigt för en besviken och stressad kund med tickande klocka inför kommande event, vilket var hela anledningen till beställningen i fråga. - Den klänning i strl Medium som jag beställt var oväntat trång - det visade sig vara en klänning i strl SMALL som hamnat i en MEDIUM-förpackning. Kanske ha bättre koll på detta, varför ska man annars välja storlek själv om det ändå är som ett lotteri? - De själva menar att de har "Nätets trevligaste kundtjänst!". Jag menar att de har Tidernas Mest Ointresserade Kundtjänst! Motivering: A) De saknar känsla för kundservice - fick ingen som helst ursäkt för strulet och för att den icke existerande "blixtsnabba leveranstid" som utlovas. När man dessutom inte får någon som helst respons på sina förklaringar om sin stressade situation, uppfattar jag deras bemötande som oförstående, känslokallt och opassande för kundservice. Långt ifrån "trevligt". B) De saknar även känsla för rimlig kompensation - originalbeställningens gratis frakt, som jag fått med rabattkod, försvann till den nya beställningen (som skulle ersätta den första), vilket Kundtjänstpersonal nr2 uppmärksammade. Den kunde hen snällt ta bort - när jag påminde om att den inte funnits på första beställningen heller blev det tyst. Ingen kompensation alltså. C) De saknar telefonkontakt. Generellt taget: Ett oseriöst företag, och jag kan INTE FÖRSTÅ hur Adlibris vill befatta sig med ett sådant företag. Detta får även konsekvenser för mitt förtroende för Adlibris i stort. PINSAMT!
2019-07-22
E
Elin(1 omdöme)
Fick min beställning snabbt och smidigt. Tyvärr saknades en del av varan, men kundservice var så trevliga och hjälpsamma i deras bemötande. De beklagande och gjorde direkt en återbetalning till mig. Jag har beställt från dem flera gånger och alltid varit nöjd. Mycket bra bemötande och god service.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-12-29
Redigerades 2019-02-12
Wiberg_D(96 omdömen)
Usel service. Jag beställde en jultröja i början av december, 2-5 dagars leverans. Fick den idag på posten (28 dec) Så hela julen försvann och jag hade ingen möjlighet att avbeställa då de inte svarar. Istället skriver Adlibris att de har blivit försenade den 20/12. Ändå stod det samma leveranstid och även ”köp innan den 16/12 för leverans innan jul”
2019-01-25
l
lysell49(2 omdömen)
Sämst. Lovade leverans men det sket sig
2018-12-19
Redigerades 2019-01-15
v
voffen(10 omdömen)
Tyvärr får jag väl säga att bli belönad med en stjärna. Jag ska säga att denna recension kommer att uppdateras då jag ännu ej fått min vara jag beställt. Främst vill jag varna andra att handla från denna sida då det är väldigt svårt att se sin beställning efter det är gjord. Det går ej att avbeställa utan, hör och häpna, ombeställa. Noll kundinformation. Något har tydligen hänt med den här affären nyligen då den tidigare haft fina omdömen. Annars tycker jag sidan har fina och roliga produkter att beställa. Jag tvivlar dock på att de finns i lager som det står. Så läs recensionerna som kommit in vid jul! __________Uppdatering__________ Fortsatt inget paket. Inte har man hört ngt heller förutom att man fredagen innan jul gick ut med att man inte skulle få paketet. Nästa gång betalar jag gärna en hundralapp extra för att få det jag betalat för. Jag uppdaterar när jag fått varan men just nu har det snart gått 3 veckor. ------last update----- Varorna kom. Det tog en ca 1 månad tills leveransen var klar. Jag tyvärr inte rekommendera roliga prylar just nu. Ett tag trodde jag på allvar att det var ett blufföretag. Men ser man en pryl som är billig. Köp den med vetskapen att leverans är ovanligt lång.
2019-01-14
S
Stalle0910(8 omdömen)
Varan fanns i lager, direktbetalning och ändå inte ens ett leveransbesked efter en vecka. Fick panikhandla utstyrsel på annat ställe. Anullerade ordern. Uruselt!
2019-01-08
d
danlii(125 omdömen)
Beställde en "ful jultröja" den 11 december. Skulle enligt hemsidan levereras inom 6-8 vardagar. Fick besked via kundsupporten den 17 december att paketet skulle skickas samma dag. Fick ytterligare besked 19 december att beställningar lagda innan 16 december skulle hinna fram innan jul. Paketet skickades den 4 januari och kom fram den 7 januari. Inte precis i tid till jul.
2019-01-05
t
toelock(1 omdöme)
Beställde innan sista datum för leverans innan jul, fick ändå inte grejerna förrän 3/1.
2019-01-04
S
SeymourGlass(4 omdömen)
Det här är inte en seriös sida. Man lovar saker man inte är i närheten av att kunna hålla. Två veckor efter jul har jag fortfarande inte fått min vara, eller fått någon som helst info om den öht kommer att levereras eller inte. Kundtjänst svarar inte alls. Ändå fortsätter de skicka ut nyhetsbrev om rea och extrapriser. Fullkomligt bisarrt. Håll er undan.
2019-01-03
S
SithMeister(3 omdömen)
kass service och sjuka leveranstider
2018-12-27
J
Jeppe3(2 omdömen)
Jag kan knappt börja att beskriva hur missnöjd jag är med Roliga Prylar. Jag beställde en julklapp (en vara som fanns i lager vid beställningstillfället) den 11e December. Först den 20e December kommer det ett mail från Adlibris som meddelar om att min order inte kommer att hinna skickas innan jul. Jag har mailat Roliga Prylars support angående ett leveransdatum men jag har ej fått någon återkoppling. Det värsta av allt är att när jag idag kollar deras hemsida så är varan jag beställt slutsåld. Helt ofattbart!
2018-12-26
s
sircrips(1 omdöme)
Avbokade en beställning från slutet av november då det inte skulle hinna levereras i tid till julafton.
2018-12-23
j
jimileo(1 omdöme)
Beställde julklappar den 13e december, efter 3 mejl till kundtjänst fick jag svar att de hade problem med lager etc etc.. Då med för kort tid med att köpa nya saker online innan julafton..
Sida 1