4.2 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2017-07-09
    stort urval, enkel beställning
    2017-06-14
    Redigerades 2017-06-29
      Jag behövde en specialleverans som de löste bättre än man kan förvänta sig. Väldigt nöjd.
      2017-05-26
      Redigerades 2017-06-05
        Svårt att få hjälp, när man loggat in och skall betala så skall man fylla i din epostadress. När man gjort det så säger den ifrån att e-postadressen redan finns.....ja det är ju jag som är inloggad på den!!! Det är svårt att köpa saker då man ej kan få hjälp av en människa utan hänvisas till hemsidan som inte fungerar så bra.
        2017-04-11
        Redigerades 2017-04-27
          Helt perfekt. Väntar på leverans.
          2017-01-24
          Redigerades 2017-03-24
            Utmärkt seervice, bra pris
            2017-03-16
            Redigerades 2017-03-21
              Toppen kollade en extra gång med mig så det var rätt vara innan leverans.
              2017-03-03
              Redigerades 2017-03-18
                Bäst pris i Sverige TACK
                2017-03-02
                Redigerades 2017-03-07
                  Allt fungerade perfekt, beställningen, leveransen och mangeln.
                  2017-02-16
                  Redigerades 2017-02-26
                    När produkten tyvärr gick sönder så hanterade deras kundservice ärendet snabbt och smidigt och vi fick en ny produkt skickat till oss utan långa väntetider eller andra problem. Mycket bra hanterat.
                    2017-02-21
                      U
                      Unregistered05efb450(1 omdöme)
                      Tvättmaskinen jag köpt från Kallbergs rev hål i mina kläder och efter avhjälpningsförsök som inte hjälpte, meddelade jag Kallbergs att jag ville häva köpet. Maskinen var inte ens 1 år. Istället för att hjälpa mig hamnade jag i en karusell där jag blev runtskickad mellan Servicefirma, Electrolux och Kallbergs själva. Samtidigt stod jag där med obrukbar tvättmaskin. Nu har det gått ca 2,5 månader sedan min första felanmälan och nu har jag äntligen fått ok från Electrolux (inte Kallbergs) att de köper tillbaka maskinen, men ännu har jag inte sett några pengar. Jag har heller inte fått ersättning från Kallbergs för utgifter jag haft under denna period, vilket jag har rätt till enligt Konsumentrådgivningen. Min erfarenhet av Kallbergs är att när man behöver deras hjälp, finns det ingen att få. Utan allt blir bara ett långt förhalande.
                      Kallbergs i Stenungsund svarar:2017-02-23
                      Självklart är vi på Kallbergs ledsna att produkten inte fungerade som avsett. I denna fråga har vi tät kontakt med konsumentombudsmannen KO och följer alla råd och rekommendationer vi får. Att ärendet inte slutligen reglerats har endast att göra med att kunden inte är nöjd med KO:s svar. (som vi agerar efter!) Kallbergs i Stenungsund är en ansvarstagande leverantör och vi uppmanar kunden att göra en anmälan till ARN. Vi är då helt övertygade att ARN gör samma bedömning som KO i detta fall!
                      2017-01-25
                      Redigerades 2017-02-11
                        Uruselt att inte ta mer miljöhänsyn utan skicka en lite beställning i en gigantisk kartong med 1 meter (minst) bubbelplast. Rekommenderar ingen att bidraga till att denna miljöbov kan fortsätta.
                        Kallbergs i Stenungsund svarar:2017-02-13
                        Hej, Vi jobbar ständigt för att hålla nere miljöpåverkan genom att skicka varor direkt ifrån centrallager för att kunna på så vis skicka raka vägen till slutkund. När vi skickar något litet som t ex en termometer eller tändare så tar vi den minsta möjliga kartongen vi får lov att använda. Därefter behöver vi fylla ut kartongen med emballage för att inte orsaka fraktskador på produkten och därav kan det se lite överdrivet ut. Kartongen som har skickats med er order är den minsta som får lov att användas när paket skickas till utlämningsställe. Om du har fler frågor är du välkommen att höra av dig till oss på kundtjanst@kallbergs.nu eller ringa oss på 0303-65 150 och fråga efter mig så berättar jag mer! Mvh, Jacob, Kallbergs E-handel
                        2017-01-24
                        Redigerades 2017-02-03
                          Nöjd med köpet men leverans med Schenker är inte någon höjdare... de hör av sig på eftermiddagen dagen innan leverans, ingen framförhållning.
                          2016-12-29
                          Redigerades 2017-01-13
                            Mycket bra
                            Sida 2