Snabb leverans
Beställ före kl. 16
60 dagars öppet köp

https://www.dustinhome.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 13 år sedan
(data från 2017-07-20)
Detaljerad information Dustin Home har fått betyget (7.49)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    Hade förväntat mig mer.

    I början av 2016 beställde jag ett GTX960, inget värstingkort men det var bråttom då mitt
    tidigare grafikkort var trasigt. Leveranstiden var helt okej (tre arbetsdagar) och jag var först nöjd. När jag öppnar förpackningen ser grafikkortet hemskt ut, en fingerstor pöl/fläck av olja eller dylikt som förmodligen var ett fabriksfel. Detta är alltså inte Dustinhome's fel utan snarare grafikkortstillverkaren.

    Därefter inleder jag det som kom att bli den krångligaste returprocessen jag någonsin varit med om. När jag kontaktade support fick jag svar av en viss U.P. som inte läste vad jag skrev. Efter att ha försökt att förstå U.P.s erbjudande och ställa föjdfrågor får jag exakt samma mail om och om igen. Eftersom att detta mail-spam inte resulterade i något ringde jag till sist Dustinhome sista dagen och fick då förklarat av en trevlig man att det bara är att acceptera det som står i mailet, och att vi är på samma plan. Alltså är det som skickas i mailen bara autoifyllt och man behöver inte bry sig vad som står i det mer eller mindre. Det tog alltså två dagars mailkontakt och ett samtal för att lyckas hamna på samma plan och enkelt få returmaterial skickat till mig.

    Totalt tog det över en vecka från att jag upptäckte problemet tills jag fick ett nytt grafikkort, och jag fick ingen ursäkt, ersättning, presentkort eller ens en pingvinstång.

    Är i övrigt nöjd med frakt, bemötande av mannen på telefon och hur hemsidan är - men supporten och en viss U.P. var det fånigaste jag varit med om.

    Avråder inte från att köpa härifrån då jag tror att mitt ärende var ett udda fall, men ha i åtanke att det kan bli en otroligt krånglig process när det gäller retur.
    12 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Köpte 4x hårddiskar där det var fel på ena. Skickade in den (10/5) och efter 14 arbetsdagar skickade jag in ett nytt mail och frågade hur det gick. Fick tillbaks ett automedellande som sa att det skulle ta mellan 5-15 arbetsdagar. Efter lite mer än en månad (15/6) utan svar eller uppdatering på hemsidan skrev jag ett nytt mail och frågade hur det gick.

    6 dagar senare( 21/6) (exakt en månad efter senaste uppdateringen på hemsidan) svarar dem med att produkten ska krediteras, jag frågar då om någon sorts rabatt på en annan vara som kompensation för extrem försening och möjlig prisskillnad PGA att hårddisken hade utgått. Blev totalt ignorerad på den biten men verkar som jag lyckats få en ny hårddisk skickat till mig åtminstone.

    Nu har det gått 43 dagar sedan ärendet var skapat och jag kan förhoppningsvis koppla in hårddisken igen...

    10/10 - Beställning / leverans
    3/10 - kundservice / reklamations ärenden
    28 dagar sedan
  • Hej Fragstealern. Ledsen att det dragit ut på tiden. Så här års har verkstäderna sämre förutsättningar att hålla servicetider då både reservdelspartners och verkstäder har semester osv. Tar det längre tid än 30 dagar så hör av dig till vår kundservice så löser vi det på ett annat sätt i så fall.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Dustin levererar som vanligt!

    Uppdatering 1:
    ...och igen!
    7 år sedan ( Uppdaterat: 29 dagar sedan )
  • Knappt godkänd
    Snabb leverans men verkar vilsna när det gäller returer/garantiärenden.
    Min nya TV kom inom 2 dagar från Dustins lager. Döda pixlar m m gjorde att jag tyvärr fick skicka tillbaka produkten. Retursedel etc funkade men väldigt långsam respons via e-post och dålig återkoppling via returärendesystemet ("pågående" var typ allt som visades oavsett status) och ingen automatisk notifiering när det händer något. Erbjöd mig en till identisk produkt (och fakturera för den) innan de rett ut om garanti/returvillkoren gäller, vilket inte känns helt okej eftersom jag riskerar att få betala för TVÅ produkter om de inte skulle godkänna felet (även om syftet var att jag skulle få en ny TV snabbare).

    Summa summarum ser det ut som att jag kanske får en fungerande TV 3-4 veckor efter beställning :( Dustin ifrågasatte ingenting när det gäller felen och var trevliga i kommunikationen.
    1 mån sedan
  • Hej skogssprint!
    Tack för ditt omdömme och tråkigt att höra att du fick med pixelfel på din nya teve. Eftersom det är ett sådant uppenbart fel så brukar vi erbjuda en ny teve på en gång. Vi behöver dock fakturera ut en ny teve då den har nytt serienummer osv, kredit görs sedan på samma belopp på den trasiga vilket gör att du inte behöver lägga ut några pengar under hanteringen.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Dålig
    Behövde hjälp med att plocka ihop en dator. Ringde dem för att få förslag på vilka komponenter jag skulle ha. Kontentan blev i princip att man skulle fundera själv, fanns inte mycket hjälp att få. De förslag som gavs lät inte heller särskilt seriösa. Kommer därför inte att köpa dator från Dustin.
    1 mån sedan
  • Hej Skuggvarg!
    Tack för dina synpunkter. När det gäller komponenter så kan vi svara på egenskaperna på just den komponenten men inte kompatibilitet tillsammans med andra komponenter då vi inte testat det. Bästa tipsen att få kunskap om detta är via forum eller tekniktidningar som testat olika komponenter tillsammans och kan svara på frågor.

    Vi kan däremot rekommendera färdiga datorer för dig med den prestandan du söker då komponenterna i färdiga datorer är testade tillsammans.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Knappt godkänd
    59kr frakt är inte hållbart 2017.
    1 mån sedan
  • Hej Niklas1232
    Tack för ditt betyg.
    Frakter är ett kärt ämne att diskutera och vi ser över detta med jämna mellanrum.
    Som du förstår så betalar alla butiker frakt när de skickar sina varor, skillnaden är hur butiken väljer att visa och ta betalt för frakten.
    Vi har valt att ha en låg enhetsfrakt så du ser vad du betalar för, andra kanske väljer att baka in det i priset på produkten.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Usel
    Jag beställde en Lenovo-dator från Dustin den 31/12-2016 och det är mitt livs sämsta köp utan någon som helst konkurrens. Datorn har krånglat från dag 1 och har varit hos Lenovo för service 2 gånger utan att de har lyckats åtgärda felet. De vill nu ha in den en tredje gång.

    Dustin har inte varit ett dugg hjälpsamma. Först i april så gick de med på att datorn faktiskt hade ett trådlöst nätverkskort trots att jag skickat skärmdumpar som visade att jag kunde ansluta till ett trådlöst nätverk och visat vad det var för nätverkskort i datorn. 5 månader har gått utan att jag har kunnat använda datorn och Dustin vägrar häva köpet eller ge någon kompensation.

    Det blir aldrig mer ett inköp från Dustin och aldrig mer någonting som Lenovo har tillverkat. Uruselt!
    1 mån sedan
  • Hej Gigena!

    Beklagar om du fått en produkt som inte fungerar som du ska.
    Om du anmält att den inte fungerar till Dustinhome dag 1 som du beskriver det så kan du utnyttja ångerrätten de första 14 dagarna om du köpt den som konsument. Problemet borde således ha varit löst direkt efter köp. Om inte så kan du åberopa det i efterhand förutsatt att du anmält det till Dustinhome inom ångerrätten.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Knappt godkänd
    Generellt sett en bra butik där jag har varit kund länge och reklamerat varor utan problem. Så de är helt klart varmt rekommenderade.

    Men att skicka hårddiskar med enbart något lager kartong som dämpande material? Helt absurt och framför allt med tanke på hur Posten hanterar paketen. Ångrar att jag inte returnerade disken och köpte från en annan butik.
    En tillverkare skulle vägra RMA om diskarna var fraktade så till dem.
    2 mån sedan
  • Hej Deimos!
    Tack för återkopplingen och för att du rekommenderar oss.
    Problemet med packningen till disken är kanske ett enskilt fel, det brukar vara packat så det inte ska skada produkten med ca 10cm dämpande packmaterial runt om. Råkar du ut för något som du inte är nöjd med så byter vi så klart ut det via vår kundservice. Det är dock ingen överrepresentation av fel på diskar pga transporter som vi märkt av.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Ganska bra
    Beställde en tv och ett väggstativ. Båda skulle finnas i lager enl hemsidan. När några dagar gått och jag inte fått avisering så kunde jag på ordersidan se att stativet var restnoterat. Efter tre veckor fick jag hämta ut stativet, men inget spår av tv´n. Den kom med posten några dagar senare, med postens sedvanliga timing att paketet ska tas emot någon gång mellan 8-17, så man måste engagera hela släkten för att passa leveransen.
    Jag tycker absolut att Dustin dels kunnat avisera mig via sms el mail, att den ena produkten inte fanns i lager (trots att det stod så på hemsidan) och dels att man kunnat skicka tv´n i alla fall.
    2 mån sedan
  • Hej vikro!
    Tack för dina synpunkter. Det går ut ett mail när vi skickar produkten med avisering samt information med kollinummer så man kan spåra paketet när det skickas. Har du inte fått det så kan det bero på felaktig mailadress eller möjligen något spam filter som tagit bort det.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Acceptabel
    Väldigt medel för min del. Har handlat många gånger under årens lopp, både privat och åt firman, och anser att servicen gått utför. "Skickas inom 48 timmar" verkar lite fint betyda att det är beställningsvara och att den skickas inom 48 timmar när produkten finns i lager. Så det är flera gånger jag fått ringa in och justera ordrar där leveransdatumet ändrats över en kväll från 48-timmars-löftet till så långt som 1,5 månad. Det är inte okej.
    Produkter med statusen "beställningsvara" går ibland snabbare att få levererade än "skickas inom 48 timmar".

    När man ringer in så är det som att prata med ett callcenter. Är frågan något mer avancerad än att personalen kan läsa det innantill på produktbeskrivningen så kopplas man runt tills man hamnar i den där sista telefonkön som aldrig tar slut utan står på "plats 1" i en timma. Jag ringde in om några licenser som inte levererats och jag vet inte hur många personer jag fick prata med och för att inte nämna antalet omringningar för att man kopplas till folk som inte ville svara. En mardröm som kändes som att stora Dustin helt plötsligt blev ett garage-företag med ett fåtal anställda men ingen med ansvar.

    Ett bra utbud och framförallt bra utbud på mindre vanliga produkter såsom reservdelar eller påbyggningsbara produkter som annars måste beställas från tillverkaren. Produktbeskrivningarna är okej, lite dåligt på vissa ställen (t.ex att man anger ett fast mått på en rackskena som är utdragbar, är det utdraget eller intryckt mått?).
    Priserna är okej för det mesta. Jag har dock aldrig förstått varför Dustin Home har andra priser än Dustin-utan-Home med moms. Normalt sett brukar butiker saluföra produkter till ett pris med eller utan moms, inte olika priser beroende på vilken av företagets sidor man beställer ifrån.

    Sorteringen är inte optimalt heller. Dels så nollställs sorteringen (pris, relevans) så fort man klickar på ett nytt val i vänstra fältet där man sorterar mellan tillverkare och sådant och dels är kabelsorteringen sanslöst krånglig. Vadå "höger" och "vänster"? Vänder man på kabeln så är det samma kabel men den dyker inte upp i sorteringen utan man får göra om sökningen.
    DVI-VGA och VGA-DVI är samma kabel för mig, men inte för Dustin. Har inte riktigt förstått hur man tänkte där.

    5 av 10 stjärnor just för att servicen har kört störtlopp i jämförelse med hur Dustin har varit tidigare med åren och att sorteringen är opraktisk och alltid nollas till det ologiska "relevans".
    2 mån sedan
  • Hej Squall Leonhart!
    Tack för dina synpunkter. Jag kommer skicka det vidre internt till respektive ansvarig avdelning.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Tack för den snabba leveransen, synd att vi fick returnera varan. Jag är jättenöjd med er service!
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra
    2 mån sedan
  • Ganska bra
    Snabb leverans men vem är ansvarig för slänga upp en stor vit produktetikett rakt över kartongen, den går knappt att pilla bort. Varför kunde ni inte satt den på baksidan av lådan.

    Av den anledningen kommer jag nog vända mig till andra företag när jag köper datordelar.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställde ett headset. Skickades mycket snabbt.

    Upptäckte efter en tids sparsamt användande att där var ett fel.

    Skickar på fredagen och får godkänt retur på onsdagen och enda anledningen att jag ger 9/10 är att för att jag var tvungen att ringa för att få ny produkt istället för pengarna tillbaka.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställde vid 22-tiden på kvällen en vara som fanns i lager, den skickades dagen efter och dagen efter det fick jag ett SMS om att den fanns att hämta på mitt utlämningsställe. Inga problem, så snabbt som det kan bli. Mycket nöjd.

    Uppdatering: Beställde en pryl kl 16.35, dagen efter strax efter 11 fanns den på utlämningsstället trots att det stod "I lager, 2-3 dagars leveranstid" på Dustins hemsida. Superbra. Beställde en annan grej från Komplett en kvart tidigare men den kom inte förrän en dag senare.

    Uppdatering 170420: Återigen levererar de supersnabbt. Beställning kl 14.30 hämtar 11 dagen efter på mitt utlämningsställe. Dessutom billigast på prisjakt på min pryl, bra produktinfo och smidig beställning.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Mycket bra
    Alltid hög klass men det ni hade kunnat vara lite billigare kan man tycka.
    3 mån sedan
  • Dålig
    Valde Dustin i måndags, eftersom de lovade "i lager leverans inom 48 timmar" för Rapid Omnipress SO60 häftapparat. Fortfarande ingen leverans, och nu är det påsk. VARNING deras lagerstatus och leveranslöfte är BS.
    3 mån sedan
  • Hej robot_swe!

    Det stämmer tyvärr att det leveransbeskedet förändrades på den produkten och därför står den nu som beställningsvara i stället så vi kan få ett leveransdatum vid beställning. Beklagar dröjsmålet.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Usel
    Hade en Laptop från Lenovo som gick sönder. Visade sig vara ett känt fel med SSD disken vilket Lenovo själva hade gått ut med. Skapade mitt ärende och bad Dustin reklamera till Lenovo samtidigt som jag länkade till Lenovos officiella uttalande och bad att få datorn utbytt.

    Men så blev det inte, Dustin ville försöka reparera datorn själva trots allt.

    74 DAGAR senare krävde jag pengarna tillbaka vilket jag fick en vecka senare.

    80 dagar tog ärendet från att jag lämnade in till att jag fick min vara reklamerad.

    Utöver detta var svarstiden på supporten otroligt seg, variation från 24h som lägst till en vecka.
    3 mån sedan
  • Hej Lillem4n!
    Det var tråkigt att ärendet drog ut på tiden. Dustin utför inga egna reparationer. Eftersom garantin lämnas av tillverkaren inte av återförsäljaren så skickas datorn till en av tillverkarens auktoriserade verkstäder och de utför felsökning och reparation enligt vad tillverkaren har bestämt i sina garantier.

    På grund av att du påpekade att det drog ut på tiden hos verkstan så gick Dustin själv in och ersatte dig utanför garantin.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Utmärkt
    Har beställt väldigt mycket från Dustin till både kontorsmiljö och diverse hemelektronik, och jag har alltid vart mycket nöjd på alla sätt. Har handlat både privat och som företagskund, dock huvudsakligen som företagskund och där upplever jag att Dustin ligger steget före sina konkurrenter. Har vart något enstaka strul som privatperson, därför kan jag inte ge ett perfekt betyg. Snabba leveranser, bra information på hemsidan, bra priser, och stort utbud.
    3 mån sedan
  • Usel
    Helt oseriösa! Jag beställde hårddiskar till bra pris hos dem - fick sedan veta att hårddiskarna var slut... vilket de ju inte var - de ville av någon anledning inte sälja dem till det låga priset längre så de ändrade sitt interna produktnamn och höjde priset! Sedan drog de en vals om att det lägre priset var pga att hårddiskarna hade varit demo-exemplar. Men det är lögn och förbannad dikt. I varje fall så fanns det ingen sådan information när jag gjorde min beställning - säljer de begagnade varor som nya? Hur de än vrider och vänder på det så är det en oseriös hantering. BOJKOTTA!"
    3 mån sedan
  • Hej RealMrmox!
    Tråkigt att höra att det blev strul med din order. Om en vara tar slut så brukar vi försöka hitta ett alternativ särskilt om det inte är en unik produkt.
    Beklagar problemet som uppstått.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Dålig
    Ingen information alls om order/leverans, jag har fått ringa varannan dag och fråga. Leverans sköts upp 1,5 månad utan information och sen glömde man att skicka prdukterna. Har noll förtroende för företaget efter detta.
    3 mån sedan
  • Hej Lena763!
    Beklagar om din order har dröjt.
    Hör av dig till vår orderavdelning så tittar dom på vad som gäller för din order.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Dålig
    Så dåligt att påstå att varan kommer skickas inom 48h men en vecka senare har det inte hänt ett skit.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Allt fungerar som det ska, har aldrig haft några problem som Dustin kan hållas ansvariga för.
    4 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställde ett GTX 1070 som var nedsatt pris på pga demoex som fanns i lager.
    Betalde via direktbetalning och antog att jag skulle gå sakerna skickade samma dag.
    Väntade några dagar utan att få någon leverans så kollade upp ordern där kortet står som restat. Ringer upp supporten som förklarar att kortet är sålt till annan part och inte finns kvar samt att jag måste köpa ett annat kort för fullpris istället.

    Jag ifrågasätter hur det kan gå till och hur jag kan bli kompenserad för det och får ett ganska otrevligt svar att "Det blir du inte!" och att systemet fungerar så med 15 minuters fördröjning. Att man har ett ordersystem med vissa brister må så vara men varför meddelar man då inte kunden att man inte kan få varan man redan beställt och betalat för? Slutade med att jag avbeställde hela ordern och nu istället får vänta upp till 5 bankdagar på att få tillbaka mina pengar. Tveksamt om jag handlar här igen.
    4 mån sedan
  • Hej Johnny!
    Tack för återkopplingen. När det gäller demoex så finns det oftast bara ett exemplar vilket gör att det blir "först till kvarn". Den fördröjningen du pratar om handlar om kommunikation mellan olika system och det kan ta allt från en sekund upp till ca 20 minuter. Detta påverkar dock inte din plats i kön då de kommer in i den ordningen som kunder beställer precis som en vanlig kassakö i butik.
    När du checkar ut i vår kassa så får du direkt information om att vi inom några minuter skickar en bekräftelse på ordern där du får information om vad som gäller i just ditt fall.
    Om du har valt att förskottsbetala så blir det givetvis en transaktion där banken tar ett par dagar på sig med återbetalning, du behöver dock inte förskottsbetala utan kan använda andra betalningstjänster som gör att du inte behöver ligga ute med pengar.
    Beklagar att du inte var först på produkten du önskade köpa.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Köpte lite saker utav dom i slutet av Januari.
    Nu så gick en av produkterna sönder och jag ringde till kundservice och fick ett jätte bra bemötande.
    Allt löste sig smidigare än jag hade kunnat föreställa mig.
    Strålande!
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställt vid två tillfällen. Båda gångerna gick det snabbt att få hem varorna, dvs 2-3 arbetsdagar, utan några större problem.
    4 mån sedan
  • Usel
    -Först tar det fem veckor att få en inskickad mobil undersökt, sen underkänner de reklamationen och nu skyller Mobilbyrån och Dustin på varandra och en åtta månader gammal mobil som jag inte gjort sönder själv vägrar de laga och vill ha betalt för att skicka tillbaka.

    -Trots att tvisten inte är löst och jag har rätt åkte jag på att köpa en ny lur för man kan inte vara utan telefon. Givetvis köpte jag inte av dem.

    -Aldrig mera Dustin
    4 mån sedan
  • Hej Rolfos!

    Garanti på produkterna är normalt minst 1 år. Garantin täcker ursprungliga fel, den täcker däremot inte yttre åverkan som räknas som skada. Skador täcks eventuellt av försäkringar.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    En butik för dig som värderar bra support och service.
    Har handlat på Dustinhome under många år, har även provat samtliga konkurrenter. Inga slår Dustinhome när det kommer till service. Aldrig nå tjafs så länge man har garanti kvar på grejjerna, man kan tycka att sådant ska vara självklart, men så är det inte.

    Senaste var ett nätagg som gick sönder efter 4år och 9månaders ålder..(5 års garanti), hade pengarna tillbaka på kontot 2 dagar efter jag skickat in varan!

    Kontra det mot t.ex Inet.se som man fick tjafsa till sig för att slippa vänta 4-5 veckor!? När grejjerna var DOA, det vill säga trasiga vid leverans...
    4 mån sedan
  • Ganska dålig
    Mina tre senaste beställningar har blivit försenade. Trots att det står att varan ska skickas samma dag om man beställer innan 16.00, så dröjer det extra dagar.

    Väldigt trevlig kundtjänst som bemöter mig men som ej kompenserar för det. Har tröttnat nu och kommer byta återförsäljare. När man annonserar att man lovar snabb leverans ska man också hålla det!
    4 mån sedan
  • Hej Joatum!
    Beklagar upplevelsen.
    Lagerförda varor levereras normalt samma dag före 16:00. Är det leveransförseningar så brukar vi inte ta betalt för frakten vilket gör att jag tror att det är något annat fel vid din beställning som behöver undersökas.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Handlat här två gånger. Andra gången hade jag problem med ett skärmskydd som inte passade trots "rätt modell". Mejlade dom och på två dagar va det löst! Va förbered på cdon-bemötande men allt funkade perfekt!
    4 mån sedan
  • Dålig
    Ett omdöme är mer värt efter att man testat deras garantihantering.
    Vilket får mig att ändra mitt betyg till tämligen missnöjd. Fick problem med en datordel, skickade in den och fick ingen bekräftelse på att den kommit in. Efter att jag tagit kontakt så visade sig att jag skickat in varan "för sent" och att garantin efter det gått ut, då dom tydligen villkorar tiden man har på sig för att skicka in varan efter att ärendet öppnas.
    Denna information fanns tydligen att läsa i mailet som man fick ihop retursedeln. Ihop med mycket annat trams som inte berörde mig.
    Jag gratulerar dom för att dom friskrivit sig från sånt men som kund är jag mycket missnöjd.
    Kommer välja en butik som man kan besöka fysiskt framöver, hela anledningen till att det tog så långt tid att returnera var för att jag ville skaffa fram bättre emballage för att inte skada varan när jag skickade tillbaka den. Det är tyvärr inget jag har liggandes hemma nämligen.
    6 år sedan ( Uppdaterat: 5 mån sedan )
  • Hej Alexei!
    Garantin är något som tillverkarna lämnar och är inget vi på Dustin kan påverka. Även om du skulle reklamera din vara den sista garanti dagen så har du fortfarande 14 dagar på dig att skicka in produkten till oss vilket vi skriver i returhandlingarna du får.. Väntar du med att skicka in den så den inte kommer in inom dessa 14 dagar så kan garantin ha gått ut som du beskriver om du är ute i sista stund. Har du däremot köpt den som konsument så bör det inte vara några problem då du har reklamationsrätten som gäller i 3 år efter du mottagit varan och den står vi för.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Mycket bra
    När jag beställde datorn (Lenovo Y900-34 där paketet vägde totalt 17 kg) från Dustinhome.se i Söndags hade de den inte i lager men hemsidan påstod den skulle vara inne på måndagen veckan efter. På måndagen fick jag ett e-mail att de skulle få in den på Onsdagen istället, och på onsdagen fick jag mail den skulle koma på torsdag men på onsdag eftermiddag fick jag mail att Dustinhome skickat iväg den till mig. Datorn anlände till utlämningsstället redan torsdag förmiddag.

    Att få en vara redan dagen efter den är beställd är inte vanligt där jag bor (brukar tidigast var 2-3 dagar efter beställning). Så om ni beställer från Dustinhome var beredd på att de kan vara lite väl optimistisk om när de får in saker på lager men när de väl skickar iväg paketet verkar det gå fort.

    Jag har inte kunnat testa datorn än pga datorskärmen jag beställt från en annan sida inte har kommit än men hoppas det fungerar som det ska.

    Jag valde mypack leverans btw.
    5 mån sedan
  • Usel
    Dålig
    köpa en produkt men få inte lämna tillbaka efter 2 tim
    5 mån sedan
  • Hej david!
    Som konsument har du din lagstadgade ångerrätt så det stämmer inte om du köpt varan på Dustinhome som konsument.
    Det finns dock undantag pga av varans beskaffenhet som gör att en vara inte är returnerbar exempelvis olika programvarulicenser och liknande.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Jag vill bara ge en eloge till vem det nu var som skickade iväg min nyinköpta dator när den gjorde. Beställde en ny dator halv sju på kvällen. En halvtimma senare får jag en leveransbekräftelse via mailen att den skeppats. Mindre 24 timmar från att jag beställde varan så satt jag med den, uppackad och klar dagen efter.

    Snabbare leverans har jag inte varit med om tidigare! Och det var schysst pris på datorn (rea förstås) !

    Så full pott från mig denna gången !
    5 mån sedan
  • Dålig
    Sedan tidigare har jag bara haft bra erfarenheter av Dustin, men nu tog det stopp. Beställde 3 produkter. Det tog över ett dygn innan jag fick besked om att en av produkterna väntades in först om en månad. Därför flyttades hela leveransen fram en månad. Efter kontakt med kundtjänst skulle beställningen splittas och innevarande produkter skickas omgående. Efter ytterligare ett dygn hade inga produkter gått iväg. Annullerade då hela ordern. Killen på kundtjänst var vänlig och serviceminded, men det kan jag inte säga att deras kreditavdelning var när jag ville ha kreditförfrågningen annullerad. Den som tog samtalet där hade en tråkig attityd.
    5 mån sedan
  • Hej harkoll!

    Tråkigt att inte vi fick tag i produkten som du sökte. Om du avbeställer en order så ska du inte behöva göra något mer hos Dustinhome. Är det någon kontakt du haft med något finansbolag kanske?

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Knappt godkänd
    It's look like a good store but in fact i don't have a chance to buy from it. Why ? Because the price is higher than another place. They said they have discounts for student but the one that i looking for is never discount.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Det äger
    5 mån sedan
  • Dålig
    Bokade en xbox one s där det står leverans "skickas inom 48h".

    Gick över en vecka, tog kontakt med supporten om att komma fram till en lösning.

    Fick svar om att vänta ytterligare eller handlar någon annanstans.
    5 mån sedan
  • Hej vt4075!
    Tråkigt att höra att du fått vänta men det verkar konstigt att du fått dessa besked för vi har fulla lager på samtliga Xbox One s versioner. Kanske är det något annat som hänt, eller om det var länge sedan du handlade av oss? Kontakta gärna vår Kundombudsman så han får titta på vad som hänt i just ditt fall.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Knappt godkänd
    Deras online support är rätt så illa... skapar ärende och får inget svar alls på veckor. Blir tvungen att ringa under arbetstiden då dom stänger 17 :/.. Men ändå får jag bra hjälp av han som svarade, måste säga att han gjorde sitt bästa och skickade retursedel. Därefter skickar jag in produkter men hör inte ett enda dugg trots att enheten kom fram en vecka sen. Loggar jag in på hemsidan och kollar status på ärendet så syns absolut ingenting förutom det jag skrev en månad sen.. Får hålla mig till komplett.se tyvärr.
    6 mån sedan
  • Hej qlulp,
    Det var trevligt att du fick bra hjälp när du ringde men mindre bra att det dragit ut på tiden.
    Om du upplever problem hos oss så får du väldigt gärna kontakta vår kundombudsman så tittar han gärna på ditt ärende och vad som hänt. Det är naturligtvis inte acceptabelt att behöva vänta så länge som du beskriver.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Ångrade en beställning som redan var levererad, fick alla pengarna tillbaka, inklusive fraktkostnaden. Mycket bra!

    Har beställt andra saker från Dustin, de är alltid snabba med att leverera. Bra service och support.
    6 mån sedan
  • Ganska dålig
    De har börjat ta extra betalt för att man betalar med kreditkort. Det försvårar ju prisjämförelsen. Måtte vi slippa sådana här Ryanairavgifter i elektronikbranschen.
    6 mån sedan
  • Hej Haväng68.
    Det har vi inte, då har du förmodligen några avgifter som är kopplade till ditt kort för vi tar inget extra för dessa betalningar.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Mycket bra
    Bra - men en VARNING/TIPS!

    Har varit kund hos Dustin i många år och det har alltid funkat fint! Men vid senaste köpet gick jag på en liten mina:

    Hittade en laptop på Dustin Home (www.dustinhome.se) som det fanns en kvar i lager. Gjorde dock beställningen från "vanliga" Dustin (www.dustin.se), eftersom jag hade konto där sedan förut. Det var samma laptop-exemplar, för den försvann från lagret även från Dustin Home efter min order. Tog för givet att det var samma pris, men eftersom det angavs utan moms på ena stället så tänkte jag inte på det.

    I efterskott upptäckte jag dels att laptopen var dyrare på Dustin, dels att jag fick betala frakt (fraktfritt på Dustin Home). I detta fall fick jag betala 625:- mer än om jag beställt på Dustin Home.

    Det är alltså INTE samma företag, trots namnet, så kolla pris och villkor på BÅDA ställena innan du köper!
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Bra som vanligt! Trogen kund sen många år, tack för den fina hjälpen jag fick när jag ville byta ut min dator mot en annan.
    6 mån sedan
  • Usel
    Du kanske hittar rätt produkt till rätt pris men jag hoppas för din skull att inget fel händer din produkt.

    Mina hemmabio-system var inne hela FEM GÅNGER på service med tre olika fel.
    Två gånger ett fel två gånger till med nytt fel och en gång till med ett nytt fel. Det gick inte göra en reklamation då det måste vara tre gånger med samma fel för att göra.
    Många kanske tycker att "rätt ska vara rätt". Men struntar fullständigt i att man ej kunnat använda produkten sammanlagt i ett halv år - eftersom den har varit inne på service denna tid.

    Det bästa måste ändå har varit att plocka ner hela systemet för att packa ner och skicka den fem gånger och få hem den igen för att installera om allting, fem gånger till (5.1 system). Tills den dagen garantin löpte ut.

    Tack Dustin! för den fantastiska upplevelsen.

    Det kan helt enkelt vara så att jag har haft maximalt med otur och den finns konsumenter som har haft en bättre upplevelse vilket jag förstår.
    Ett av skälen tror jag är att; personerna jag var i kontakt med inte var så flexibla eller villiga att hjälpa till och göra ett undantag när saker och ting verkligen sket sig för min produkt - rena motsatsen till hur NetOnNet jobbar. Jag jobbar inte för netonet! ???? Och jag kommer aldrig någonsin mer handla hos Dustin och kommer aldrig rekommendera butiken för någon.

    Hälsningar
    Ali Salahaddin
    6 mån sedan
  • Hej Ali,
    Tråkigt att höra att produkten du köpt inte fungerat något bra. Det du skriver om är är reklamationsrätten och det är en del av de lagar både vi och andra liknande företag måste rätta in sig efter. Att NetOnNet eller andra jobbar på annat sätt kan jag inte bedömma men de har precis som oss en skylldighet att följa den lagen som reglerar detta.
    Det är inte så att man måste ha 3 likadana fel, det kan lika gärna vara att man har haft många olika fel, vanligtvis 4 eller fler för att häva ett köp.
    Jag tycker du ska kontakta vår kundombudsman så han får en möjlighet att ompröva ditt ärende så du får rätt beslut.
    Beklagar ännu en gång för problemen.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Riktig toppenbutik!

    Lever verkligen upp till de höga förväntningarna jag har på dem efter många lyckade köp.

    Förr handlade jag mestadels på komplett.se (vilket även det är en toppenbutik) men kör mestadels dustin nu för tiden.

    Jag har varit kund i flera år och dustin kan inte annat än rekommenderas!

    Uppdaterat då jag handlat igen, och åter funkar det som det ska.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 6 mån sedan )
  • Usel
    Beställde precis som tidigare användare en lenovo-dator 26 dec på mellandagsrean som såg ut att finnas i lager. Sedan visade det sig att genom ett mail flera dagar senare att datorn inte fanns och att den hade utgått. Detta trots att den fanns i lager när jag beställde. Någon ersättningsvara verkar de inte heller ha.
    6 mån sedan
  • Hej sgiumn!
    En del produkter såldes slut fort på mellandagsrean då det är många kunder inloggade samtidigt. När du har lagt ordern så får du ett mail att vi har tagit emot din order och ska kontrollera att ordern går igenom gällande avbetalning, lagersaldo osv. Därefter får du en orderbekräftelse och varan går iväg eller ett meddelande om att det är något problem exempelvis att den utgått.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Usel
    Mycket besviken då dator som beställdes 25 dec ej levereras. Återkoppling om att produkten inte längre finns dröjer till flera dagar efter utlovad leverans. Läser man på Facebook verkar det vara ett generellt problem att man inte levererar i enlighet med avtal. I mitt fall rörde det sig om en Lenovo dator med nedsatt pris. Ordern blev bekräftad men sedan togs detta tillbaks.
    6 mån sedan
  • Hej krigge00!
    Om ordern är bekräftad så betyder det att den är på väg till dig. Jag tror i stället att du fått ett mail som heter "tack för din order" där det framgår att vi återkommer när vi har kontrollerat betalningar, lagersaldo osv. Om allt stämmer så får du då en orderbekräftelse om att din order är på väg. Det har inte varit några generella problem som jag känner till men då väldigt många fler handlar så händer det att varor tar slut i större utsträckning som hos de flesta butiker vid mellandagsrea. Om du har fått en orderbekräftelse men ingen leverans så hör du bara av dig till oss så kontrollerar vi vad som hänt i så fall.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Acceptabel
    Beställning mm fungerar, finns inget som lyfter sig över andra nätbutiker. Möjligen tvärtom, känns mer som ett företag som i huvudsak inriktar sig mot företag och därmed tappar på användarvänligheten mot privatkunder.

    Minusbetyg ges för de fall då en del av order är restnoterad och Dustin fördröjer hela leveransen. Många andra nätbutiker delar i stället upp frakten i flera utan kostnad för kunden för att kunden ska få sina produkter. Kan lyfta sig här för att bli mer konsumentvänlig.
    6 mån sedan
  • Usel
    Vi beställde en skrivare Samsung SLX-6260ND som julpresent den 11 december. Två dagar senare fick vi ett sms att skrivaren skall levereras den 16 december. Vi väntade på leveransen men utan resultat. Nu är det 25 december och vi har ingen aning var våran skrivare tog vägen. Bra jobbat, Dustin! Tack för att ni ha koll på era leveranser!
    6 mån sedan
  • Hej Sig!
    När inte varor finns i lager så får du preliminära leveransdatum som uppdateras efter den informationen vi får från leverantörerna. I de flesta fallen stämmer det men då leveranser kan bli försenade eller inte kommer fram av andra anledningar så kan datum ändras. Vi har själva ingen vinst i att fördröja leveranser som du säkert förstår så vi är lika ledsna som dig när något sådant händer. Kontakta vår kundservice om det är några fortsatta problem med leveransen.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Mycket bra
    Dustin gör sitt jobb utan problem så det funkar som det ska
    3 år sedan ( Uppdaterat: 7 mån sedan )