Snabb leverans
Beställ före kl. 16
60 dagars öppet köp

https://www.dustinhome.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 12 år sedan
Detaljerad information Dustin Home har fått betyget (7.91)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Knappt godkänd
    Deras online support är rätt så illa... skapar ärende och får inget svar alls på veckor. Blir tvungen att ringa under arbetstiden då dom stänger 17 :/.. Men ändå får jag bra hjälp av han som svarade, måste säga att han gjorde sitt bästa och skickade retursedel. Därefter skickar jag in produkter men hör inte ett enda dugg trots att enheten kom fram en vecka sen. Loggar jag in på hemsidan och kollar status på ärendet så syns absolut ingenting förutom det jag skrev en månad sen.. Får hålla mig till komplett.se tyvärr.
    1 dag sedan
  • Perfekt
    Ångrade en beställning som redan var levererad, fick alla pengarna tillbaka, inklusive fraktkostnaden. Mycket bra!

    Har beställt andra saker från Dustin, de är alltid snabba med att leverera. Bra service och support.
    3 dagar sedan
  • Ganska dålig
    De har börjat ta extra betalt för att man betalar med kreditkort. Det försvårar ju prisjämförelsen. Måtte vi slippa sådana här Ryanairavgifter i elektronikbranschen.
    6 dagar sedan
  • Hej Haväng68.
    Det har vi inte, då har du förmodligen några avgifter som är kopplade till ditt kort för vi tar inget extra för dessa betalningar.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Mycket bra
    Bra - men en VARNING/TIPS!

    Har varit kund hos Dustin i många år och det har alltid funkat fint! Men vid senaste köpet gick jag på en liten mina:

    Hittade en laptop på Dustin Home (www.dustinhome.se) som det fanns en kvar i lager. Gjorde dock beställningen från "vanliga" Dustin (www.dustin.se), eftersom jag hade konto där sedan förut. Det var samma laptop-exemplar, för den försvann från lagret även från Dustin Home efter min order. Tog för givet att det var samma pris, men eftersom det angavs utan moms på ena stället så tänkte jag inte på det.

    I efterskott upptäckte jag dels att laptopen var dyrare på Dustin, dels att jag fick betala frakt (fraktfritt på Dustin Home). I detta fall fick jag betala 625:- mer än om jag beställt på Dustin Home.

    Det är alltså INTE samma företag, trots namnet, så kolla pris och villkor på BÅDA ställena innan du köper!
    9 dagar sedan
  • Bra
    Bra!
    9 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra som vanligt! Trogen kund sen många år, tack för den fina hjälpen jag fick när jag ville byta ut min dator mot en annan.
    14 dagar sedan
  • Usel
    Du kanske hittar rätt produkt till rätt pris men jag hoppas för din skull att inget fel händer din produkt.

    Mina hemmabio-system var inne hela FEM GÅNGER på service med tre olika fel.
    Två gånger ett fel två gånger till med nytt fel och en gång till med ett nytt fel. Det gick inte göra en reklamation då det måste vara tre gånger med samma fel för att göra.
    Många kanske tycker att "rätt ska vara rätt". Men struntar fullständigt i att man ej kunnat använda produkten sammanlagt i ett halv år - eftersom den har varit inne på service denna tid.

    Det bästa måste ändå har varit att plocka ner hela systemet för att packa ner och skicka den fem gånger och få hem den igen för att installera om allting, fem gånger till (5.1 system). Tills den dagen garantin löpte ut.

    Tack Dustin! för den fantastiska upplevelsen.

    Det kan helt enkelt vara så att jag har haft maximalt med otur och den finns konsumenter som har haft en bättre upplevelse vilket jag förstår.
    Ett av skälen tror jag är att; personerna jag var i kontakt med inte var så flexibla eller villiga att hjälpa till och göra ett undantag när saker och ting verkligen sket sig för min produkt - rena motsatsen till hur NetOnNet jobbar. Jag jobbar inte för netonet! ???? Och jag kommer aldrig någonsin mer handla hos Dustin och kommer aldrig rekommendera butiken för någon.

    Hälsningar
    Ali Salahaddin
    15 dagar sedan
  • Hej Ali,
    Tråkigt att höra att produkten du köpt inte fungerat något bra. Det du skriver om är är reklamationsrätten och det är en del av de lagar både vi och andra liknande företag måste rätta in sig efter. Att NetOnNet eller andra jobbar på annat sätt kan jag inte bedömma men de har precis som oss en skylldighet att följa den lagen som reglerar detta.
    Det är inte så att man måste ha 3 likadana fel, det kan lika gärna vara att man har haft många olika fel, vanligtvis 4 eller fler för att häva ett köp.
    Jag tycker du ska kontakta vår kundombudsman så han får en möjlighet att ompröva ditt ärende så du får rätt beslut.
    Beklagar ännu en gång för problemen.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Riktig toppenbutik!

    Lever verkligen upp till de höga förväntningarna jag har på dem efter många lyckade köp.

    Förr handlade jag mestadels på komplett.se (vilket även det är en toppenbutik) men kör mestadels dustin nu för tiden.

    Jag har varit kund i flera år och dustin kan inte annat än rekommenderas!

    Uppdaterat då jag handlat igen, och åter funkar det som det ska.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 16 dagar sedan )
  • Usel
    Beställde precis som tidigare användare en lenovo-dator 26 dec på mellandagsrean som såg ut att finnas i lager. Sedan visade det sig att genom ett mail flera dagar senare att datorn inte fanns och att den hade utgått. Detta trots att den fanns i lager när jag beställde. Någon ersättningsvara verkar de inte heller ha.
    17 dagar sedan
  • Hej sgiumn!
    En del produkter såldes slut fort på mellandagsrean då det är många kunder inloggade samtidigt. När du har lagt ordern så får du ett mail att vi har tagit emot din order och ska kontrollera att ordern går igenom gällande avbetalning, lagersaldo osv. Därefter får du en orderbekräftelse och varan går iväg eller ett meddelande om att det är något problem exempelvis att den utgått.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Usel
    Mycket besviken då dator som beställdes 25 dec ej levereras. Återkoppling om att produkten inte längre finns dröjer till flera dagar efter utlovad leverans. Läser man på Facebook verkar det vara ett generellt problem att man inte levererar i enlighet med avtal. I mitt fall rörde det sig om en Lenovo dator med nedsatt pris. Ordern blev bekräftad men sedan togs detta tillbaks.
    18 dagar sedan
  • Hej krigge00!
    Om ordern är bekräftad så betyder det att den är på väg till dig. Jag tror i stället att du fått ett mail som heter "tack för din order" där det framgår att vi återkommer när vi har kontrollerat betalningar, lagersaldo osv. Om allt stämmer så får du då en orderbekräftelse om att din order är på väg. Det har inte varit några generella problem som jag känner till men då väldigt många fler handlar så händer det att varor tar slut i större utsträckning som hos de flesta butiker vid mellandagsrea. Om du har fått en orderbekräftelse men ingen leverans så hör du bara av dig till oss så kontrollerar vi vad som hänt i så fall.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Acceptabel
    Beställning mm fungerar, finns inget som lyfter sig över andra nätbutiker. Möjligen tvärtom, känns mer som ett företag som i huvudsak inriktar sig mot företag och därmed tappar på användarvänligheten mot privatkunder.

    Minusbetyg ges för de fall då en del av order är restnoterad och Dustin fördröjer hela leveransen. Många andra nätbutiker delar i stället upp frakten i flera utan kostnad för kunden för att kunden ska få sina produkter. Kan lyfta sig här för att bli mer konsumentvänlig.
    19 dagar sedan
  • Usel
    Vi beställde en skrivare Samsung SLX-6260ND som julpresent den 11 december. Två dagar senare fick vi ett sms att skrivaren skall levereras den 16 december. Vi väntade på leveransen men utan resultat. Nu är det 25 december och vi har ingen aning var våran skrivare tog vägen. Bra jobbat, Dustin! Tack för att ni ha koll på era leveranser!
    23 dagar sedan
  • Hej Sig!
    När inte varor finns i lager så får du preliminära leveransdatum som uppdateras efter den informationen vi får från leverantörerna. I de flesta fallen stämmer det men då leveranser kan bli försenade eller inte kommer fram av andra anledningar så kan datum ändras. Vi har själva ingen vinst i att fördröja leveranser som du säkert förstår så vi är lika ledsna som dig när något sådant händer. Kontakta vår kundservice om det är några fortsatta problem med leveransen.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Mycket bra
    Dustin gör sitt jobb utan problem så det funkar som det ska
    2 år sedan ( Uppdaterat: 25 dagar sedan )
  • Perfekt
    Två dagars leveranstid till Norrland med Postnord. Problemfritt, fraktfritt, billigt.
    Brett utbud, bra beskrivningar på hemsidan.
    26 dagar sedan
  • Usel
    Beställde en surfplatta som skulle levereras innan jul enligt prisakt och Dustin.
    Ett par dagarinnan jul ändrade Dustin levernsdatum till två veckor efter jul. Oproffsigt är bara förbnamnet.
    27 dagar sedan
  • Hej lida2k
    När inte varor finns i lager så får du preliminära leveransdatum som uppdateras efter den informationen vi får från leverantörerna. I de flesta fallen stämmer det men då leveranser kan bli försenade eller inte kommer fram av andra anledningar så kan datum ändras. Vi har själva ingen vinst i att fördröja leveranser som du säkert förstår så vi är lika ledsna som dig när något sådant händer. Kontakta vår kundservice om det är några fortsatta problem med leveransen.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Mycket bra
    Jag beställde ett par hörlurar på rea (Sennheiser HD 558) som inte fungerade som de skulle. Efter att jag skickade ett meddelande fick jag skicka tillbaka den men med ett missförstånd eftersom den som läste antog att jag ville skicka tillbaka den av fel anledning.
    Efter att jag ringde kundtjänsten löste det sig snabbt och efter en kort tid hävde de fakturan. Lite av både det bra och dåliga här men overall tycker jag att det är en bra butik.

    När det kommer till leverans och hemsidan är det standard och allt gick som förväntat utan problem som man förväntade sig.
    29 dagar sedan
  • Usel
    Riktigt dålig upplevelse gällande reklamation av defekt produkt. De brister i information om vad som kommer att göras (reparation/utbyte) och när ärendet bedöms vara klart samt återkopplar inte på mailfrågor överhuvudtaget! Att vänta fem veckor produkt som jag har betalat för utan vettiga besked från Dustin känns inte OK. Inget förslag till kompensation, det jag fått i form av återkoppling efter reparation är "Ursäkta sent svar". Tack Dustin.

    Det som gör allt ännu värre är att det inte går att beställa leverans med något annat företag än PostNord. När en TV av större storlek (65") levereras kommer den på pall med företagspaket och då lämnar posten en pall utanför porten i markplan mellan 08.00-16.00. Det går alltså inte att beställa inbärning eller leverans kvällstid vilket jag tror att kunder gladerligen betalar extra för...
    1 mån sedan
  • Hej zlaad111!
    Om du har garanti på en produkt så försöker man alltid att laga produkten först både av miljö och kostnadsskäl. Går inte det så byts den ut men det bedöms av en auktoriserad tekniker så det är inte en fråga egentligen då det fungerar så vid alla garantiärenden. Det är omöjligt att svara på hur långt tid en service tar men vi återkopplar givetvis när vi själva får besked, snitt tiden varierar på vad det är för produkt och saknas reservdelar så drar det ofta ut på tiden.

    Gällande leverans så kan man få allt från budbil hela vägen med inbärning och vi har även tjänster som monterar och installerar din teve, givetvis mot en mindre kostnad. Det är bara att du kontaktar våran orderavdelning så kan de hjälpa dig med de tjänster och önskemål du önskar.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Utmärkt
    Har köpt några varor här och har aldrig haft problem. Lade en beställning i fredags runt klockan 21 och fick den måndagen.

    Fick lite strul med en defekt produkt och deras kundtjänst svarade snabbt på mail och det var löst inom några timmar.

    Jag är jätte nöjd
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Jag beställd en Lenovo E560 laptop igår kväll (torsdag)
    På hemsidan står att beställningen är "bekräftad" och "tilldelad" sedan i morse (fredag)
    Jag ringde kundtjänst kl 15 och undrade om allt var OK, eftersom jag inte fått något bekräftelsemail. Svaret var allt är fint, vi skickar straxt ett mail med trackingnummer.
    Men icke !
    Dessutom ser jag att priset har höjts under dagen från 8199 till 8999 kronor.
    Fast det står 8199 på "mina sidor" i orderhistorik.
    Jag kan förstå om det är jäktigt så här i december. Får se hur det utvecklar sig... jag har dåliga vibbar ;(
    Fortsättning följer ...
    Uppdatering: Jag ringde supporten lördag förmiddag och blev väldigt trevligt bemött :)
    Lagret kommer att jobba extra idag söndag för att komma ikapp med leveranserna.
    1 mån sedan
  • Hej ganzot!

    Tråkigt att höra att det var försenat, dom jobbade så mycket de kunde vet jag. Priserna kan ändras men inte om du fått en bekräftad order utan din beställning ligger för det priset du fick när du beställde.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Utmärkt
    Mycket strul med min beställning till en början - fasen tänkte jag. Men efter kontakt med kundservice blev jag bemött på ett mycket bra och professionellt sätt. De lyssnade och löste problemen utan bekymmer. Dagen efter beställningen lades är den skickad. Väntar med spänning! :)
    Återkommer och kan rekommendera Dustin Home varmt!
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställt många gånger och alltid varit lite skeptisk mot sidan, pga. att de oftar visar priser utan moms (black friday t.ex trodde man att datordelar var tusentals kronor billigare än motparterna, men när man går till kassan har ju då momsen tillkommit)

    Men jag måste ändå säga att frakten är superb! De senaste tre beställningarna jag gjort har kommit dagen efter. Löjligt bra!
    1 mån sedan
  • Usel
    jag ångrar mig bittert att jag handla hos dustin.
    jag fick en tv som krånglade från att stänga av sig själv till att bild och funktioner inte fungerade som de ska. 3 månaders tid har den varit inne på service utan åtgärd. kundservice har varit väldigt dryga och pratar som man är helt inkompetent (inte alla men några av dem). jag har i flertal gånger ringt och bett om uppdatering men varje gånger säger dem att de ska återkomma men gör inte det. de skyller på sättet jag skickade den när dem själva har sagt att det inte finns några skador på tvn.

    3 månader utan tv och hittills bästa svaret jag har fått från dem är, "vi har för mycket att göra" när jag bad om att eskalera ärendet till chefen.
    1 mån sedan
  • Hej Pushwiso!

    Får beklaga för att du fått ett dåligt exemplar. Däremot så ska inte en service kunna ta så långt tid för vi byter ut produkten oavsätt anledning om det tar mer tid än 30 dagar så det låter märkligt att den ska kunna ha varit på service så länge. Jag tycker du ska kontakta vår kundombudsman med ditt ärendenummer så löser han det i så fall.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Blixtsnabb leverans av 4 st Seagate Ironwolf till kampanjpris.

    Allt toppen när det går snabbt och smidigt till bra priser!
    1 mån sedan
  • Usel
    Lade en beställning den 26 november, lagerdatum flyttas fram för flera av produkterna, men på sidan står det att dom är i lager och kan skickas omgående. Får inget svar från kundtjänst med e-post.
    1 mån sedan
  • Hej blortman!

    Tack för infon, det ska normalt inte vara möjligt. I lager betyder att de finns fysiskt i lager och då tilldelas de alla liggande ordrar så då är det något fel i så fall. Har du köpt någon bundling så kan de se ut som enstaka artiklar finns i lager men inte hela bundlingen om det är det som du råkat ut för. Du bör dock ha fått svar om du mailt vid detta laget annars får du höra av dig igen.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Riktigt bra service, och otroligt bra leveranstider. Gjorde en beställning och fick det dagen efter, något som är ovanligt uppe i norrland.
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställer en vara den 24e november. Varan finns i lager. Per den 30 november står min order fortfarande som "under behandling". Jag ringer upp och tydligen har något blivit fel. Det läggs upp en ny order med dagens datum, jag hamnar sist i kön. Varan jag beställt är restnoterad. Nonchalant kundservice. Sista gången jag handlar hos dem.

    Kan även tillägga att jag skickade ett mail till Dustinhome 2016-11-29 som de fortfarande inte svarat på (idag 2016-12-05). När min order fick nytt orderdatum stod det 48h leverans. Efter 48h var min produkt fortfarande restnoterad. Jag kontaktade Dustinhome igen. De skulle återkomma, vilket de inte gjorde. Nu ser jag att produkten är beräkande 2016-12-12. Detta är så dåligt som man får huvudvärk. Riktig skitbutik.
    1 mån sedan
  • Hej dehman!

    Beklagar strulet med din order. Våra orderdatum är preliminära och kan ändras vilket verkar ha hänt i ditt fall. Vi försöker leverera så fort det går men är beroende av vad som kommer in till oss och i vilka mängder.
    Beklagar som sagt problemen som uppstått.

    Med vänliga hälsningar

    Dustinhome AB

  • Usel
    Slog till på en nersatt produkt. Betalade och fick en orderbekräftelse. Några timmar senare får jag ett mail där Dustin skriver att priset på produkten var fel och att de avbokat min order och inte tänker leverera.

    Har Dustin tabbat sig bör de rimligen stå för det och ta smällen. Istället väljer de att pissa på ett avtal de faktiskt ingått och som de enligt lag är skyldiga att fullfölja.

    Jag kommer aldrig handla av Dustin igen och kommer aldrig rekommendera någon annan att göra det heller.
    1 mån sedan
  • Hej noujzz!

    Det händer även att vi gör fel, tro det eller ej men så är det. Det var "tryckfelsnisse" som var i farten i detta fallet. Som tur hade vi inte bekräftat ordern och därför inte ingått ett avtal. I de fallen vi har bekräftat en order så skickar vi produkten ändå. Denna gången så såg vi misstaget i tid vilket du får information om när du lägger ordern i mailet "tack för din order".
    Beklagar verkligen att vi fick med fel pris.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Usel
    Beställde en produkt till bra pris. Senare cancellerade dustin order med anledningen att den var för lågt prissatt. Har man ett pris på sin hemsida och kunden köper tycker jag att man ska leverera den varan kunden köpt och betalt.
    1 mån sedan
  • Hej yoxier!

    Det händer även att vi gör fel, tro det eller ej men så är det. Det var "tryckfelsnisse" som var i farten i detta fallet. Som tur hade vi inte bekräftat ordern och därför inte ingått ett avtal. I de fallen vi har bekräftat en order så skickar vi produkten ändå. Denna gången så såg vi misstaget i tid vilket du får information om när du lägger ordern i mailet "tack för din order".
    Beklagar verkligen att vi fick med fel pris.

  • Usel
    Uppdatering!
    > Hej TG-ombud!
    > Tråkigt att höra att väskan var slutsåld, ibland kan det vara så att det inte finns något likvärdigt beroende på vad du önskar för funktioner. Jag vill dock förklara för dig att pengar inte dras från något konto förrän vi fysiskt skickar en produkt så det behöver du inte vara orolig för. Eftersom du inte får en orderbekräftelse förrän vi har bekräftat att vi kan skicka varan så försöker vi kontakta kunderna vart efter för ersättningsvara eller annullering av beställningen.
    >
    > Om du har några fler frågor så är du välkommen att kontakta oss ifall det är några oklarheter eller något som är fel.
    >
    > Med vänliga hälsningar
    >
    > Dustinhome AB

    @Dustins svar
    1- Hur kan "väskan var utsåld" när ni tar emot ordrar från mig och många andra och dragit pengar jfr Dustin med en annan butik (en av era konkurrenter) som jag handlade hos igår och köpte sista 2 exemplaren av en vara och sen tryckte på "refresh/uppdatera" får man svar direkt att varan är utgått/utsåld.
    Klarar ni på Dustin detta? Byt IT-leverantör :P
    2- Det finns och fanns likvärdig vara men den skulle kosta 7 ggr mer!
    3- Du har skrivit: "Jag vill dock förklara för dig att pengar inte dras från något konto förrän vi fysiskt skickar en produkt så det behöver du inte vara orolig för."
    Jag vill förklara för dig och andra att DETTA INTE ÄR SANT! Du är antingen mkt okunnig eller sprider falsk info. här. Jag är inte orolig för ett par hundra kronor men rätt ska vara rätt : Enligt min bank tog Dustin ut hela beloppet dagen efter ordern lagts (dvs den 8 nov.) Sen överförde ni beloppet för väskan tillbaka till mitt konto drygt två veckor senare.
    4- Jag fick orderbekräftelse och betalning och allt var ok direkt men det stod 0 tilldelat. Jag var en av första om inte den första som lade ordern. Frågan är om ni hade varan överhuvudtaget. Ni hörde inte av er före flera påminnelser. Flera av varandra oberoende kunder kan inte ha fel: DU har fel (avsiktligt eller oavsiktligt).
    5- Sist men inte minst: Detta hade hänt mig förr också men det som retade mig mest denna gång var det bemötande jag fick av er representant och därmed det kritiska inlägget. Med lite goodwill och att ni satte priset fel hade vi inte kommit så långt.
    Nedan beskriver andra kunder hos Dustin exakt vad som hänt mig. Jag fick till slut ingen förklaring el ersättning/vara utan nonchalant bemötande och att s**t happens get used to it! Dustin halkar efter konkurrenter och kör med dirty tricks och använder lockpriser och varor som de inte kan erbjuda på de utannonserade priser: "Köpte en kameraväska (trodde jag iallafall).
    Köpet gick igenom och allt såg rätt ut. Pengarna drogs direkt från kontot såklart, men någon vara dök tyvärr inte upp.
    Efter ett bra tag kontaktade jag Dustin och då fick jag svar 2 dagar senare att väskan var slutsåld och att dom inte hade någon likvärdig att erbjuda mig.
    Jag ifrågasatte varför pengarna drogs och varför inget besked hade kommit att den var slutsåld, men det hade dom inget svar på.
    Pengarna sattes tillbaka på mitt konto först efter att jag ifrågasatte detta till dom.
    Känns väldigt oseriöst av en så pass stor aktör som Dustin att inte ha bättre rutiner än så."
    1 mån sedan
  • Hej igen TG-ombud!

    Du skulle behöva kontakta vår kundservice eller vår kundombudsman igen för det är en del saker som du skriver exempelvis att vi skulle ha dragit pengar från dig som inte stämmer. Det hänger nämligen ihop med leveransen. Dvs så fort vi fysiskt skickat varan så dras pengar inte före då själva leveransen är den utlösande faktorn. Det går inte heller ut några orderbekräftelser innan leveransen verkligen görs, möjligen kan du ha fått ett "tack för din beställningsmail" då du beskriver att det var 0 tilldelat, vilket stämmer med det mailet. Orderbekräftelsen har ALLTID rätt antal tilldelat. Om du exempelvis förskottsbetalt är det givetvis en annan sak men det är inget vi kräver utan ett val du gör själv i så fall. Tyvärr kan jag bara svara generellt hur det fungerar hos oss och det är den informationen jag ger här på forumet.
    Hör av dig till oss igen så vi kan reda ut med dig vad som hänt i just ditt fall så du får rätt information om vad som hänt.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Snabbt , kvalitet och bra priser.
    1 mån sedan
  • Usel
    Ajaj. Beställande ps4 plus spel i paket-pris. Skjuter upp på leveransdatum på spelet en månad även fall dem har det i lager. Nu tappade ni mitt förtroende för alltid Dustin.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde ett par hörlurar och frakten gick på en dag. Riktigt bra. Snabb kundtjänst.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Uppdatering!
    Dustin hade tydligen systemfel just vid skiftet från torsdag till fredag och han inte justera priset. Något som de gjorde manuellt i efterhand och meddelade via mail! Mycket bra Dustin!

    Jag skulle "Black Friday" shoppa en Ps4 inkl. Uncharted 4 hos Dustin och gjorde i ordning min beställning ett par minuter före midnatt. Priset låg då på 2790 och var nyligen sänkt enligt prisjakt. Jag avvaktade till efter midnatt med att skicka beställningen, då det verkligen var fredag, och blev hyggligt förvånad när priset bekräftades till 3490...
    När den nu är slutsåld och ej går att beställa så är priset åter igen på 2790. Jäkligt dåligt av Dustin.
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Rea under black friday på en bra produkt och sedan inte ha tillräckligt utbud att leverera tycker jag är dålig stil. Blir ett click bait typ den en del storbutiker brukar köra med i sina annonser för att få folk att komma in i butiken.
    1 mån sedan
  • Hej ossiz!
    Jag håller med om att det är tråkigt när bra erbjudande tar slut fort. När vi har kampanjvaror så ser vi alltid till med att ha ett större antal varor men till skillnad mot en fysisk butik kan vi alltså sälja flera hundra bara på någon minut, särskilt när vi har fina erbjudande så de tar slut väldigt fort. Det är tyvärr inget vi kan göra något åt, vi vill trots allt ha bra erbjudanden till våra kunder.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Usel
    Köpte en kameraväska (trodde jag iallafall).
    Köpet gick igenom och allt såg rätt ut. Pengarna drogs direkt från kontot såklart, men någon vara dök tyvärr inte upp.
    Efter ett bra tag kontaktade jag Dustin och då fick jag svar 2 dagar senare att väskan var slutsåld och att dom inte hade någon likvärdig att erbjuda mig.
    Jag ifrågasatte varför pengarna drogs och varför inget besked hade kommit att den var slutsåld, men det hade dom inget svar på.
    Pengarna sattes tillbaka på mitt konto först efter att jag ifrågasatte detta till dom.
    Känns väldigt oseriöst av en så pass stor aktör som Dustin att inte ha bättre rutiner än så.
    1 mån sedan
  • Hej at78!
    Tråkigt att höra att väskan var slutsåld, ibland kan det vara så att det inte finns något likvärdigt beroende på vad du önskar för funktioner. Jag vill dock förklara för dig att pengar inte dras från något konto förrän vi fysiskt skickar en produkt så det behöver du inte vara orolig för.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Dålig
    Jag har inte beställt från Dustin sedan 2010 då jag försökte beställa en TV. Den historien orkar jag inte dra igen, men låt oss säga att det blev många böcker innan de löste sitt problem.

    Idag gav jag dem tillslut en andra chans. Lade en beställning på en bildskärm som de hade lägst pris på, på marknaden. När jag en timme senare går in och ser efter så orderbekräftelsen ser bra ut möts jag av två beställningar!

    Nu kan jag bara hoppas att de kan leverera varan (märk väl varan och inte varorna...) utan problem.

    Jag ger Dustin en extra stjärna för en hemsida där produkter kan hittas och jämföras på ett tillfredsställande sätt.

    Antagligen dröjer det väl sådär fem, sex år igen innan jag ger dem en ytterligare chans...
    2 mån sedan
  • Hej alias tomten!
    Tack för dina synpunkter och betyg. Det var även skönt att höra att vi löste dina TV problem till sist.
    Om det råkar bli dubbelordrar vid beställning så har vi en funktion som ska ta hand om dessa så det bör inte bli några problem.
    Däremot så har Stockholm med omnejd stått still de senaste dygnen pga snökaos så transporterna har inte fungerat för något transportföretag i området.
    Det är vad jag hört stora förseningar fortfarande men jag håller tummarna för att ditt paket kommer som tänkt ändå.

    Får passa på att tacka för din beställning och att du gav oss en ny chans.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Usel
    Från att vara en av Sveriges bästa webbutiker till något så uselt att jag faktiskt inte kan rekommendera någon att handla här något mer. Läs gärna hela detta inlägg!

    De började med ett behov att köpa något så simpelt som två stycken iPod 16GB, när jag var inne för att handla dessa två hittar jag även en fotoväska. Denna väska kommer bli högst intressant i denna affär.

    Jag noterar att alla produkter finns i lager när jag lägger min beställning, detta är naturligtvis viktigt då jag är i behov av de två iPod:arna så snabbt som möjligt.

    Ordern går iväg utan problem, jag känner mig nöjd! Då det är söndag sätter jag mig i soffan och tänker att det blir leverans på tisdag så de är de som lovas på Dustinhomes sida. Ett löftet som jag förstått (nu såhär i efterhand) inte är mycke värt.

    Vid klockan 15.30 på måndagen kollar jag in för att se att ordern är skickad, men det går inte att se. Varpå jag ringer till deras 08-nummer, Jag blir vänligt bemött av proffsig personal i sälj-supporten. Jag förklarar att jag önskar att denna order ska skickas inna kl. 16.00 som de utlovar. Han delar på ordern eftersom fotoväskan tydligen inte finns i lager, varpå jag snabbt kollar på generalagentens hemsida och ser att det finns 16 stycken i lager på deras lager.

    De visar sig att de ligger en spärr som ekonomiavdelningen måste släppa på. Varpå jag återigen säger, jag vill att de produkter som ni har i lager skickas omgående så att de är framme på onsdag.

    På tisdag morgon ringer jag kl. 8.00 och blir återigen bemött av trevlig personal, jag får beskedet att de inte skickades några grejer dagen innan varpå jag frågar om jag måste ringa igen på eftermiddagen för att säkerställa att de går iväg. Svart blir att de ska jag inte behöva göra.

    Men tro om min förvåning, ordern har inte gått iväg, jag ringer kl. 15.00 och får samma trevliga person som kollar upp denna order. Jag säger till honom att jag vill att han personligen kollar att det går iväg som de ska. Varpå han sätter en kom-i-håg lapp på sin skärm.

    Idag onsdag ringer jag kl. 14.00, får svaret att ordern inte gått iväg. Jag brusar upp och frågar "VA FAN håller ni på med". Svaret blir att de är många sjuka på lagret, jag säger att de kan stryka de två iPod:arna från ordern och endast behålla väskan på ordern då jag får be ge mig ut på stan för att köpa två istället. Samt att jag önskar prata med någon ansvarig, jag ber också om ursäkt för att han får ta skiten för detta. Det finns naturligtvis ingen ansvarig på plat satt koppla till. Jag nöjer mig med att bli uppringd, så i skrivande stund väntar jag fortfarande på ett samtal från någon ansvarig samt en restnotterad väska.

    Jag hoppas du som läser ända hit ner inser att det ändå är rätt rimliga krav jag ställer, samt att jag ger Dustinhome möjligheten vid flera tillfällen att skicka de som finns i lager,

    Jag har inget att invända mot personalen som jag pratat med, de har varit trevliga mot mig, jag har bemött dem med en trevlig ton tillbaka!

    De jag säger är: "HUR SVÅRT SKA DE VARA ATT SKICKA EN ORDER?!", är det inte de som är eran huvudsakliga affärsidé?

    Med vänlig hälsning,
    David
    2 mån sedan
  • Hej David och tack för ditt inlägg.
    Det var skönt att höra att du blev bra bemött av oss trots omständigheterna.
    Jag kan bara beklaga upplevelsen, givetvis går de flesta leveranserna normalt smärtfritt.

    I dessa fall så brukar man kalla det för Murphys lag vilket jag tyvärr tror har inträffat här.
    Kan något gå fel så gör det detta inte bara en gång utan det fastnar och fastnar hela tiden.

    Beklagar som sagt strulet och passar på att önska dig en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Usel
    Pinsam och usel hantering av reklamation.

    Reklamerar produkt i början av Oktober och returnerar varan. Varpå ny produkt läggs upp för leverans. Denna utblir dock då produkten har slutat säljas på marknaden.

    En vecka senare reklamerar jag en likadan produkt (köpte 2 likadana vid tillfället) Denna gång väljer DUstinhom att godkänna reklamationen utan att kräva tillbaka varan. Samma historia. Får idag veta att produkten INTE finns för försäljning längre.

    Vad jag då gör är att föreslå en ersättningsprodukt som deras representant godtar. och kastar in på de stående ordrarna som jag har på de utgågna produkterna som skall vara nollade då dessa är reklamationer.

    Nu ca kl 22.00 samma dag mottager jag en faktura på dessa produkter där Dustin försöker tvinga mig att betala för en produkter som jag skall få i utbyte för en reklamation. Produkterna är likvärdiga med samma typ av funktioner som den ursprungliga produkten.

    Detta är rentav BEDRÄGLIGT beteende av Dustinhome där de försöker skörta upp mig på pengar för en reklamation och ersättning av ursprungliga produkter.

    Era dagar är räknade med mig som kund om inte detta löses utan dröjsmål.
    2 mån sedan
  • Hej sin89!
    Jag tror det föreligger ett missförstånd när du skriver som du gör. Om vi byter ut produkter under garanti/reklamationstiden och behöver ersätta med andra varor än de ursprungliga så går det alltid ut ett fakturaunderlag till dig så du har kvitton på rätt produkter. Fakturorna betalas sedan av de krediteringarna vi gör på de trasiga produkterna. Det är på samma sätt som du får ett tillgodokvitto i en butik som du sen väljer att använda som betalning för en ny vara.
    Har du några fler frågor och funderingar kring detta så är du välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper dom dig med dina frågor.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Acceptabel
    Visst, leveranserna är okej..men aldrig några varor på lager..ok när det fungerar.
    2 mån sedan
  • Hej Piddeman_86!
    Tråkigt att höra att inte just dina varor fanns i lager. Även om vi har ett lager på 20000 kvadratmeter så är det omöjligt att alltid ha allt hemma då vi har flera hundratusen olika varor i vårat sortiment. Oftast har vi något likvärdigt man kan välja i lager så skulle det uppstå ett liknande problem så kan du höra av dig till våra säljare så kan de hjälpa dig att hitta något vi kan skicka på en gång.

    Med vänliga hälsningar

    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Jättesnabbt leveranser och bra priser
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Superbra!
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställt julklapp till barnen, Nes mini. När jag förhandsbokade den skulle den komma 11 november men nu är leveransdatumet i januari. Hoppas att det inte enbart är dustin som har problem att leverera i tid. Har ni fått reda på någon orsak till förseningen.
    Annars har dustin alltid levererat i tid och har bra priser.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Sammanfattning: Misstag i lagersaldo och leverans men bra kundtjänst. Det är första gången de har missat en order till mig, vilket anses vara bra.

    Jag beställde två prylar där båda var registrerade som "i lager". Dagen efter fick jag en uppdatering att den ena prylen inte var i lager. Otydligt, men OK. Väntade till beräknad leveransdag till deras lager och deras saldo uppdaterades som det skulle. Trots det skickades inte min vara den dagen. Det visade sig att den andra varan hade "fastnat". Det fixades med ett kort telefonsamtal.

    Dagen efter fick jag mitt paket, dock var den pryl som hade "fastnat" fel pryl. Efter ytterligare kontakt med kundtjänst skickade de rätt vara utan diskussion. Den felaktiga prylen fick jag behålla.
    3 mån sedan
  • Ganska bra
    Uppdaterad 2016-10-14: Håller inte vad de lovar. Timern för leverans samma dag betyder snarare att varan skickas dagen efter. En beställning lagd en torsdag 10.32 skickades fredag klockan 12.50. Inte samma dag det inte.

    Tidigare: Beställde en Nokia N85 igår förmiddags och hämtade ut den i eftermiddag på postens leveransställe. Dustin är oslagbar på leveranstid.
    8 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Dålig
    Beställde en bildskärm som fanns i lager men den levererades inte samma dag som utlovat enligt hemsidan, vid kontakt med kundtjänst kommer bara ett svävande svar om att leverans vid order innan kl.16 gäller "normalt"?
    Leverans enligt hemsidan gäller tydligen inte längre.
    3 mån sedan
  • Hej muppo!

    Tack för ditt betyg. Tyvärr kan jag inte mer än att beklaga den försenade leveransen. Leverans ska ske enligt det vi har skrivit annars har något fel uppstått.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Knappt godkänd
    Enligt hemsidan lovar de att leverans ska ske samma dag vid beställning innan 16.00, trots det skickar de ej varan (finns i lager) och inget besked lämnas om förseningen.
    3 mån sedan
  • Tack för ditt betyg. Tyvärr kan jag inte mer än att beklaga den försenade leveransen. Leverans ska givetvis skickas omgående på lagerförda varor före klockan 16.00.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Toppbetyg!

    Skulle beställa en mobilhållare från Brodit, men Dustin hade inte modellen jag behövde i sitt sortiment. Ställde en fråga angående detta på chatten, fick svar att de skulle kolla upp och återkomma. Samma dag, några timmar senare kommer ett mail om att de tagit in varan i sortimentet och att den går fint att beställa nu.

    Loggar in direkt och beställer, en vecka senare ligger paketet hos mitt postombud. Fantastisk service och bra leveranstid med tanke på att varan inte ens fanns i sortimentet en vecka innan jag hade den hemma.

    Tack!
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra service och bra produkter. Det finns egentligen inget att klaga på.
    3 mån sedan
  • Acceptabel
    Förhandsbokade FIFA 17 till Playstation 4 för att få det på releasedagen. Först hade de skrivit fel releasedatum dvs 27/9 istället för det riktiga datumet 29/9. Helt ok, alla gör misstag. På den riktiga releasedagen 29/9 får jag ett meddelande om att leveransen blir försenad och förväntad leveranstid blir fyra dagar senare.Tycker inte att en butik ska ta emot förhandsbokningar om de inte har ambitionen att leverera till releasedatumet.
    3 mån sedan
  • Hej Squadis!

    Tack för dina synpunkter. Först vill jag beklaga missen med releasedagen!
    När det gäller förhandsbokningar så är det ingen garanti att du får det på releasedatumet utan det ger dig en plats i kön. Den som beställer först får sin först osv. Det är nästan alltid så att efterfrågan är större än tillgången och det gäller alla butiker i Sverige. Med det sagt så skulle ingen få ta förhandsbokningar då det alltid vid större releaser blir dessa problem. Så jag förstår precis vad du menar men av två onda ting så kanske det är bättre att kunna ställa sig i kö och vara tidigt ute än tvärt om. Så får vi att jobba stenhårt med att försöka få tag i så många exemplar vi bara kan i den tuffa konkurrensen.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Dålig
    Köpte en TV i början på september, tyvärr hade den ett pixelfel vid leverans. Självklart inte Dustins fel så jag ringde dit, fick snabbt svar att de gör en reklamation hos posten och att jag skulle få en ny TV om jag bara skickade in bilder på skadan. Jag är väl medveten om att TV-apparater tenderar att vara trasiga pga. frakten så därför valde jag Dustin som här på prisjakt har bra betyg (ack så fel jag hade). Supporten sa att tvn var restnoterad men jag den skulle dyka upp på lagret ca. 3 dagar senare vilket då var en måndag. Jag fick medan jag väntade använda den trasiga tvn.

    Allt frid och fröjd än så länge. På tisdagen veckan efter märker jag att tvn inte lämnat Dustins lager. Jag mailar dit, 24h senare fortfarande inget svar. Jag tar då kontakt med en person via chatten och säger att jag gärna vill veta vad som händer. Han påstår då att han ska titta på detta och återkomma på eftermiddagen. Inget svar. Jag mailar dagen efter igen och får då ett svar av person A som säger att tvn är på g. Kort därefter får jag mail av Person B som säger att tvn är restnoterad till 26/9 vilket då var nästan 2 veckor bort. Till detta ser jag att priset på tvn sänkts med 700 kr vilket jag också ifrågasätter, de går med på att betala ut mellanskillnaden. Detta är bra och ger dustin 2 stjärnor istället för 1.

    Jag mailar även och frågar när den trasiga tvn ska hämtas. Får svar att det kan ta upp till 60 dagar.

    Då jag inte längre litade på Dustins lagerhållning och information höll jag ständigt koll på lagersaldot. Vid 22/9 ser jag att tvn, än en gång, verkar ha blivit restad. Datumet för leverans till lager står nu på 17/10. Jag blir förbannad och mailar igen. Skriver att jag inte accepterar detta och att jag gärna tar en likvärdig ersättningsvara eller pengarna tillbaka. Får inget svar på detta överhuvudtaget utan 2 dagar senare får jag mail från posten om att en vara är på väg till mig. I och med att lagersaldot fortfarande är 17/10 vet jag inte vad dustin skickar åt mig.

    Samma dag frågar dustin igen om bilder så jag skickar samma bilder igen. Därefter dyker ett mail upp med en fraktsedel och att jag ska skicka tillbaka tvn för kontroll. Jag får själv ringa och boka frakt med postnord. Postnord hämtar bara mellan 08-16 så för oss som arbetar är det ett h-vete att få ihop.

    Det jag saknar med kundbemötandet är tydliga svar, god kommunikation och uppdateringar om läget. Har lagt ner timtal på detta och då jag ogärna vill slösa min tid på oseriösa säljare kommer jag aldrig att handla från dustin igen.
    3 mån sedan
  • Hej bj0rnis!

    Jag får givetvis beklaga din upplevelse och självklart är det tråkigt om teven var trasig vid leverans pga transporten. Det hör dock till ovanligheterna hos oss men det kan givetvis hända med all typ av gods som inte hanteras ordentligt. Jag ser dock en hel del missförstånd, det är faktiskt så mycket så jag inte kan ta upp det i detta forum utan jag får nöja mig med att beklaga din upplevelse. Är du dock intresserad att reda upp missförstånden så är det bara att höra av sig till oss. Att en teve är restnoterad är dock något som jag kan svara på och det är inget vi kan göra något åt mer än att beställa den. I detta fallet så var det en skadad leverans som gjorde att du behövde vänta på den restade teven vilket inte hade hänt om du fått din teve levererad som den skulle från första början, vilket givetvis komplicerade ärendet. Än en gång så beklagar vi upplevelsen.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB