Snabb leverans
Beställ före kl. 16
60 dagars öppet köp

https://www.dustinhome.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 13 år sedan
(data från 2018-01-21)
Detaljerad information Dustin Home har fått betyget (7.46)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    18 tim sedan
    Köpte en Asus Zenfone 3. Det visade sig att ljudutgången inte fungerade. Reklamerade och följde alla instruktioner om att skicka till verkstad och annat. Därefter krångel på krångel. Det tog ett halvår för Dustin att slutligen motvilligt ge mig pengarna tillbaka. Under tiden var jag tvungen att köpa en telefon till för att inte stå utan. Från annat företag såklart. Har köpt en hel del av Dustin tidigare men aldrig mer.
  • Usel
    3 dagar sedan
    Dustin Home, ni är helt värdelösa, vilket skämt till bolag ni är, ni lägger upp att Seagate Backup Plus Desktop Hub USB 3.0 8TB är billigast hos er för 1899 kr, när man ska gå in på er hemsida för att beställa så står det "Denna produkt har utgått och kan ej beställas" bara för att ni ska vara billigast på prisjakt?! Aldrig att jag beställer något från er igen!
  • Hej Fixz!

    Förmodligen handlar det om att Prisjakt inte hunnit uppdatera deras prisbild för om du går in och tittar nu så kostar den 2399:- på Dustinhome och samma på Prisjakt.
    Eftersom det är vi som bestämmer priserna så kommer det alltid att kunna finnas ett glapp hos andra sidor som uppdaterar våra priser.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Usel
    10 dagar sedan
    Väldigt besviken på min första erfarenhet av Dustin. Köpt datorpaket för drygt 17,000. Darorn saknar dels en USB-C port som den skulle haft enligt specifikation. Sedan kraschar datorn totalt efter endast några dagar där det enda som gjorts med den är att installera ett enda spel.

    När jag vänder mig till kundtjänst för att få hjälp får jag inte ett ljud till svar trots dagligt mailande under tre dagar. Inte ens bekräftar att de mottagit mitt mail och skall återkomma. Till att börja med ber jag om hjälp att lösa problemet, idel tystnad. Efter två dagars tystnad så säger jag att jag istället vill ångra köpet och ber om instruktioner för att returnera datorn. Inte ett enda svar får jag från dem. Mailat till två olika mailadresser hos dem. Dels orderhantering, dels kundservice.

    En E-handelsfirma som antingen inte svarar på/läser mail eller rent generellt väljer att låta bli att svara för att det rör sig om ett klagomål känns inte det minsta seriöst.
  • Hej Vippo!
    Tråkigt att höra om din dator men jag undrar var du har mailat? Felanmälan gör du direkt i din orderhistorik, bara att klicka på den produkt som är felaktig och välja vad du vill ha hjälp med.
    Du har förmodligen maila till någon adress som inte hamnar hos vår kundservice eftersom du alltid får ett mail tillbaka med ärendenummer och vad som kommer att hända.
    Du kan även med fördel ringa på 08-55344800 om du önskar få kontakt direkt.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Usel
    11 dagar sedan
    Uppdaterat: 11 dagar sedan
    Ätnligen efter flera timmars letande hittade jag en bra tv och när jag väl går till kassan så står det 400kr för frakten. Inte heller studentrabatten på gratis frakt gäller. Vilket skämt dustin home.
    Går över till cdon istället.
  • Hej tATu!
    Då är inte ditt konto registrerat som studentkonto. Det som gäller är följande:
    Studentrabatt gäller på hela vårt sortiment* på över 240 000 produkter
    Gäller dig som är student (studerar vid universitet, högskola, gymnasium, komvux, folkhögskola och YH-utbildningar i Sverige).

    Unika studenterbjudanden
    Alltid fraktfri leverans på ordrar över 1000:- (gäller ej hempaket eller frakt på pall)

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    13 dagar sedan
    Dustin är fantastiska och har alltid varit det. Snabb leverans och går gärna "the extra mile" i supporten.
  • Dålig
    23 dagar sedan
    Uppdaterat: 22 dagar sedan
    Jag har genom åren haft mycket goda erfarenheter av Dustin Home när det gäller leveranstid och kundåtagande. Nu har jag dock upplevt en mindre rolig incident:

    (a) En beställning på gjordes på en ergonomisk stol den 15/12 för 8000 kr. Betalning med kort.

    (b) Leverans ut från Dustin Home gick snabbt även om produkten inte fanns i lagret. 21/12 skickades varan från Dustin Home.

    (c) PostNord strular (och är den egentliga boven i dramat) och paketet försvinner i deras terminal i Segeltorp (som ej är att rekommenderar då mycket tycks försvinna där).

    (d) Jag öppnar ett ärende hos Dustin Home och det fungerar bra. Snabb kontakt och god service.

    (e) Igår (läs 28/12) var jag rätt så trött på att inte få hem produkten. Så jag ber Dustin Home starta ett reklamationsärende. I det telefonsamtalet blev jag då lovad att Dustin skulle skicka ut en ny stol med bud så fort Posten var klar med deras spårningsarbete (vilket de har 24h på sig). Detta tyckte jag var en bra lösning.

    (f) Eftersom jag inte hörde något från Dustin Home dagen därpå, ringde jag upp. Det var en annan personal som svarade denna gång, och efter att ha kollat med Posten så gav han nu ett helt annat erbjudande:

    Att Dustin Home kan skicka ut en ny stol (som jag alltså redan har betalat för men tack vara PostNord inte har fått hem) till deras Concept Store men att de samtidigt då skulle skriva ut en ny faktura i mitt namn med 60 dagars betaltid, dvs. den tid som PostNord har på sig i sina reklamationsärende! Han lovade att det var för att de skulle kunna skicka ut produkten men i mina öron lät det helt galet. Skulle jag få en ny faktura för en produkt som jag redan har betalat för (och som jag ännu inte har fått)?

    Jag var förvisso införstådd med att det var mer en administrativ grej och att jag inte behövde betala fakturan, men nej det är inte ok att tillskriva sina kunder en ny faktura när Dustin Home redan har tagit betalt av mig för en produkt jag inte har fått! Jag tackade nej givetvis och krävde att de skulle betala tillbaka det belopp de nu redan har dragit på mitt kreditkort.

    Det är givetvis PostNords tjuvaktiga personal som är den stora boven i dramat men jag tycker att Dustin Home behöver titta över sina rutiner för hur de erbjuder ersättningsvaror i fall där kunderna redan har betalat för en produkt de inte har fått hem. Det är galet att jag som kund behöver låna ut mitt namn till en ny faktura, som jag då i juridisk mening är betalningsskyldig för även om en kundtjänstmedarbetare lovar att jag inte behöver betala för! Dåligt Dustin Home också att beskeden varierar beroende på vem man pratar med!

    [Uppdatering 30/12]

    Nu äntligen kom paketet fram. Det visade sig att det inte alls vara PostNord som var boven i dramat utan Dustin Home själva som hade satt två (!) adressetiketter på försändelsen. Det ena från deras leverantör till Dustin Homes lager, och det andra från Dustin Home till mig. Helt galet! Ombudet scannade bara den första etiketten varpå paketet inte syntes i systemet när jag skulle hämta försändelsen.

    Jag låter betyget vara då sånt inte bara ska förekomma, och pga. reklamationsavdelningen gav olika bud vid ev. ersättningsvara. Det är positivt att Dustin Home svarar så fort men hela situationen belyser ändå att Dustin Home har vissa saker att finslipa.
  • Hej Ant0909!
    Tack för din återkoppling, vi tar det till oss och skickar vidare informationen internt till de som kan påverka adresslapparnas placering.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    28 dagar sedan
    Väldigt snabb och smidig leverans under blackfriday!
  • Usel
    1 månad sedan
    1. Bought 128GB 3600MHz DDR4 RAM on sale price @ BLACK FRIDAY.
    2. They modified the product designation for the artikelnr that I ordered, so it showed 3000MHz in the Picking List instead of 3600MHz. When I complained at the customer service they were arrogant and said that I ordered the 3000MHz one.
    3. Then I showed them the orginal Order Cofirmation and proved that the artikelnr that I ordered was 3600MHz both BEFORE and AFTER they sent me the 3000MHz version.
    4. Then as a solution they offered me to refund if I send it back the item unopened, and then I can place a new order on the same item again. Great... except that the sale price is long gone, so I would need to pay 8000kr extra to receive what I have originally ordered: The 3600MHz version.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Snygg hemsidan, bra priser, oslagbar snabb leverans.

    Jag beställe en LaCie Rugged Mini 2TB USB 3.0 HDD (i lager) och ett EN-EL14a batteri (i lager) på en söndag. Valde att köra direktbetalning via bank. På måndag middag (alltså en knapp dag senare) får jag ett sms om att mitt paket från Dustin Sweden finns att hämta ut på postombudet.

    Snyggt jobbat Dustin Home och PostNord! Kan varmt rekommendera att beställa grejer här. :)
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    After I placed my order on 29 Nov, the delivery time was pushed up multiple times, from 11 Dec to 27 Dec.

    When I called the customer service, the guy was like ''That's how it works. We don't guarantee anything. We can just push up the delivery time as much as we need''. NOT EVEN A WORD OF SORRY. I canceled the order of course.

    Will never buy anything from this idiotic store.
  • Hi Borken89!
    Sorry that your product has been delayed. We do what we can to solve delivery problems but I think the problem is further back in the delivery chain in this case.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Perfekt
    1 månad sedan
    My order was sent around 24 hours after I ordered... even though it was during a weekend.

    Happy with the fast service. 10/10.
  • Ganska dålig
    1 månad sedan
    Dålig koll på lagersaldo tyvärr, min order blev restnotad och fick vänta flera veckor. Datum blev hela tiden framflyttad. Vid beställningsdag så fanns varan i saldo..

    Tröttnade och beställde varan från webbhallen istället (y)
  • Hej tajjo, tack för dina synpunkter.
    Normalt sätt försöker vi leverera enligt lagersaldo så klart men ibland kan det bli fel, exempelvis om något är felmärkt eller en vara som är skadad.
    Hur mycket vi än försöker att göra rätt så kommer det tillfällen där det går fel det är vi medvetna om. Om en vara dröjer så kan du alltid kontakta vår orderavdelning så tittar dom på om vi kan ta fram en likvärdig produkt till dig.
    Jag beklagar som sagt problemet men hoppas du återkommer i framtiden så vi får en möjlighet att stärka ditt förtroende om oss.

    Jag får passa på att än en gång tacka för dina synpunkter och önska dig en trevlig helg.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Dålig
    1 månad sedan
    Har handlat hos Dustin i över 20 år men nu är det slut med detta. Den senaste tiden har jag haft två ordrar som "fastnat " i systemet och blivit frisläppta först efter att jag ringt och suttit i telefonkö. Nätaggregatet jag köpte senast reklamerade jag eftersom det var instabilt och fick datorn att starta om av sig själv. Det tog en dryg månad för Dustin Home att hantera reklamationen och skicka mig ett nytt nätagg. På tok för lång handläggningstid för en reklamation.
  • Hej petzon13 och tack för ditt mail.
    Det du beskriver är två olika scenarion så jag tar en i taget. Gällande dina två ordrar som fastnat så låter onekligen som om vi måste se över din kundbild mer noggrant och göra en utredning för att utreda vad detta beror på för att undvika att det händer igen. Att felet skulle upprepa sig är mer än en tillfällighet anser jag men om du återkommer till mig i ett PM så kan jag be en kollega titta vidare på det hela.

    Gällande din reklamation så kan jag dessvärre inte se vad som gjort att ärendet dragit ut på tiden men mer än en månad bör aldrig ett ärende ta. Generellt brukar en service ta 5-15 arbetsdagar från att vi fått in produkten men självklart kan vi se över ditt ärende om du bara återkopplar med ärendenummer till mig eller kundservice så får vi se om vi inte kan bygga upp ditt förtroende för oss som återförsäljare igen. Mvh /Micke

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Bra priser och snabb leverans
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Fantastiskt! Bra pris med en exceptionell leverans, hade beställd kamera dagen efter lagd order. Rekommenderas!
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställde för 5 dagar sedan saker av Dustin och har fortfarande inte fått sakerna jag beställde, ringer och pratar med dom och dom lovar dyrt och heligt att sakerna skall skickas det är inte förrän idag när man är förbannad och ringer och don svarar otrevligt att du får väl avbeställa då! Dom orkar inte ens söka i ärendet var det är som har hänt utan skyller bara på varandra. Det här är sista gången jag handlar där ifrån! Dom var bra för några år sedan och var väldigt tillmötesgående men inte nu, det var tråkigt att min sons födelsedag present inte kom i tid.
  • Hej psygnoziz och tack för din återkoppling.
    Det du beskriver låter inte speciellt väl hanterat i mina öron heller och jag skulle vilja ta det hela vidare då jag vet att vi kan bättre än så. Om vi lovar något så ska vi självklart kunna stå för det utan att det skapas en konflikt oss sinsemellan. Om du återkommer till mig i ett PM eller till kundservice direkt så får vi utreda hur vi kan undvika att liknande situationer händer igen och kanske försöka komma till en lösning som kan återskapa förtroendet till oss. Mvh /Micke

  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Snabba leveranser och bra att ha att göra med.
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Bra priser och enkla att göra med.
    De få gångerna det blivit fel så har dom åtgärdad problemet väldigt effektivt och enkelt och skickat ut rätt vara.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Bra priser, tydlig kommunikation och pålitliga snabba leveranser. Rekommenderas! :)
  • Bra
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Pålitlig leverantör och sällan något strul i reklamationer. Väldigt bra e-handelsplattform kontra andra i B2B. Snabb leverans. Höga fraktkostnader och olika prisbilder för företag och privat.

    + Snabb leverans
    + God kundservice
    + Bra e-handelsplattform med artiklar, orderhantering, retur
    + Skaplig lagerhållning

    - Skickas ofta fler kollin än nödvändigt
    - Fraktkostnaden (företag) är väldigt hög och per kolli, jämfört med andra
    - Ofta är det olika prisbilder för privat- och för företag (dustinhome.se och dustin.se). Priserna inkl. moms på Dustinhome är ofta detsamma priset exkl. moms för företag (stor skillnad!). Blir lätt missvisande. Framför allt besvärande då man som inköpare bevakar kampanjer via exempelvis Prisjakt och sedan blir priset något helt annat för företag.
    - Missar ibland att få iväg order för leverans nästa dag (trots best. innan 16.00). Kan bli olyckligt då man förlitar sig på informationen och behöver något akut till nästa dag, speciellt då man betalar för det i hög fraktkostnad.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Köpte dator, ångrade köpet efter att det skickats, lät paketet ligga på posten 2 veckor varpå det skickads tillbaka och jag fick sedan tillbaka samtliga pengar trots att det var jag som klantat mig - inte ens någon serviceavgift togs ut.
    Nice.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Bra / lättnavigerad hemsida och snabb leverans MEN:

    På Dustins hemsidan under Fraktinformation står det klart och tydligt - ”För gods som levereras på pall (t.ex. TV-apparater över 32") debiteras 399 kr.”

    Beställde en 52” TV. Leverans med Postnord My Pack Home, dvs. Hempaket.

    Leveransen skedde som ett lösgående paket ståendes på högkant i en postbur - trots att jag har betalt 399 kr för frakt och således förväntar mig leverans PÅ PALL!

    Det är inte Postnords fel för den har fraktas korrekt i deras avseende.

    Det är helt och hållets Dustin som har brustit. Står det i villkoren att ”För gods som levereras på pall (t.ex. TV-apparater över 32") debiteras 399 kr.” så ska det banne mig levereras på pall också!

    Vem vet vilka stötar och slag denna TV har fått i pakethanteringen? Sker det leverans på pall (vilket det ska och bör göras) så minimeras riskerna.

    Har inte öppnat paketet än då jag precis fick hem det idag (tog bara 18 tim från beställning till leverans). Får be till gudarna att det är helt utan dolda skador!

    Det är läge att ändra i er fraktinformation för ni gör inte att vad ni tar betalt för.
  • Hej Natas och tack för ditt inlägg.

    Jag vill till en början beklaga att vi varit otydliga i våra villkor gällande fraktsätt vilket är något jag har tagit vidare internt för åtgärd.
    Vi har sedan en tid undersökt möjligheterna att effektivisera hanteringen utav palltransporter både för oss men även för dig som kund i åtanke. Då en TV, fastspänd på pall, tar upp väldigt mycket plats transporterar vi i princip luft på lastbilen (då TV:n tar upp en liten volym på en pall). Efter diskussioner med Postnord så har vi valt att införa ”Hempaket skrymmande” som fraktsätt. Ur ett miljöperspektiv ser vi detta som en stor vinst och även att vi har möjlighet att få iväg många fler leveranser från vårt lager vilket gagnar vår kunder i slutändan. Vi har självklart lyft oron att detta skulle kunna leda till att ökade transportskador men efter en viss testperiod så har vi efter diskussioner med Postnord fått till en skräddarsydd hantering så att transporten fortfarande ska kunna vara lika säker hela vägen till dig som slutkund vilket gjort att transportkostnaden är oförändrad. Nu vet vi att transportskador sker oavsett transportsätt och där har vi tydliga rutiner för hur dessa hanteras för att det ska gå smidigt som möjligt för dig som kund. Är det så att en produkt tagit skada och detta är anmält inom rimlig tid så tar vi självklart ansvar för detta med hjälp av kundservice som ordnar med hanteringen fortast möjligt. Skulle det vara så att sluttransporten inte sköts så bör detta lyftas till vår kundservice som får ta detta vidare. Oavsett så får du jättegärna återkomma till mig i ett PM så tar vi diskussionen vidare. Mvh /Micke

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Snabb leverans, som utlovad! Tack
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Alltid pålitliga och snabba leveranser
  • Usel
    3 mån sedan
    Enda site jag vet som har en klocka som tickar ner inom vilken tid man kan lägga en beställning och få den skickad samma dag (Före klocka 16).
    La en beställning före lunch. På em såg det inte ut som att den var skickad. Kontaktade kundtjänst via mailformulär - inget svar. Ringde kundtjänst. Efter telefonkö fick jag besked att de missat att skicka ordern. Nu får jag min beställning på måndag, istället för på fredagen, vilket var hela tanken!
  • Hej cyberbengt,

    Ursäkta sent svar.
    Jag beklagar att vi misslyckats med att få iväg din order trots att du var ute i god tid. Normalt skickas alltid produkten samma dag om man lägger ordern innan 16.00 men uppenbarligen har vi misslyckats att få iväg ordern. Jag ser att du redan varit i kontakt med kundservice som jag förmodar utrett vad detta beror på då det kan vara många faktorer som kan påverka att en ordern inte behandlas som det ska. Du får gärna återkomma till mig i ett PM med ditt ordernummer så kan jag undersöka detta mer noggrant och buggrapportera om nödvändigt. / Mvh Micke

  • Usel
    3 mån sedan
    Har handlat från dustin i 20år och jag har inget att klaga på sortiment eller leverans MEN jag dubbelbetala min order och så började problemen.
    Alltså jag betalade ordern med kort men när jag fick fakturan så stod det inte tydligen att den var betalad utan det stod faktura så jag betalade in den på nytt till deras bankgiro.
    Nu har jag i 2 månader försökt få tillbaka min dubbelbetalning och det är helt stopp trots att jag ringer och mailar till dem flera gånger i veckan.
    Flera gånger har jag fått mail om att återbetalningen är utförd men ett par dagar senare så säger de att de ska kolla upp varför de inte har betalt ut sen hör de inte av sig.
    Och ja de har fått rätt uppgifter ett antal gånger.

    I fortsättningen så handlar jag hellre från Komplett, Webhallen eller någon annan som fortfarande vet vad kundservice är för något.
  • Hej modihome,

    Jag beklagar väldigt sent svar.
    Ditt ärende rullar uppenbarligen inte på som det ska och att du dessutom inte fått någon återkoppling är inte bra alls. Utifrån vad du beskriver så borde inte detta ärende vara speciellt avancerat att få en lösning på men återkom gärna till mig med ett order- eller ärendenummer via ett PM så får jag dra det hela till någon som får se över det hela. / Mvh Micke

  • Bra
    3 mån sedan
    Bra
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställde på en söndag och fick mina högtalare redan på måndagen.
    Har också fått snabb respons på mina mejl.
    Rekommenderas!
  • Usel
    4 mån sedan
    Den 24/8 beställde jag ett par golvare och en center.
    Bägge va beställningsvara. Den 30/8 kom centern in i lager och golvarna veckan efter.
    Idag den 18/9 avbeställdes högtalarna då jag fortfarande inte sett röken av dom.
    Har fått olika ursäkter varje samtal, för mail svarar dom inte på. Men oftast har det varit nåt med lagret som varit orsaken. Jag vill inte ha en massa ursäkter utan vill ha det jag beställt.
    Detta va sista gången jag använder Dustin för har aldrig upplevt sånt här strul innan.
    Särskilt inte när man flera gånger blivit lovad idag går dom från lagret.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Alltså... Leveransen var GALET snabb!

    Jag återkommer med råge! :-) alltid lika nöjd!
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Grymt!
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Jag beställde den 20 Augusti en TV som skulle levereras inom 48 timmar.
    Efter att ha kontaktat dom via mail flera gånger så fick jag svar den 24 Augusti att ordern "fastnat" i systemet och att inga fanns i lager samt att leveranstiden preliminärt nu var om drygt 3 veckor.
    Varan finns dock fortfarande på deras hemsida och leveras inom 48 timmar!
  • Hej Stormhatt!

    Beklagar förseningen av din produkt. Det stämmer att alla leveranstider vi lämnar är preliminära. Det är först när du får orderbekräftelsen som vi bekräftar leveransdatum. 48 timmar baserar sig på att vi kan se att det finns produkter hos leverantörer och det stämmer i de flesta fallen. Det kan dock visa sig att när vi beställer att det är felaktigt och då förlängs givetvis leveranstiden tills leverantören åter har den i lager. Om det fortfarande står 48 timmar på vår hemsida så ska det givetvis rättas om det inte är gjort. Du får väldigt gärna påpeka det till vår orderavdelning så vi kan rätta till det i så fall. Beklagar dröjsmålet med din TV.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Utmärkt
    5 mån sedan
    20 timmar från beställning till att paketet fanns att hämta på posten. Otroligt snabbt! (Stockholm) Gratis frakt då ordern var över 2500 kr var bra men gärna gratis frakt från första kronan... och fick 1.64% återbäring för att jag gjorde köpet via refunder.se
  • Utmärkt
    6 mån sedan
    Snabb leverans
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Har köpt både skrivare och bluetooth-hörlurar som det blivit problem med. Aldrig varit några problem att reklamera/returnera en vara. Trevlig tillmötesgående personal på kundtjänst som svarade snabbt, skickar returfraktsedel på mail/ per post direkt. Mycket nöjd kund????
  • Dålig
    6 mån sedan
    Hade förväntat mig mer.

    I början av 2016 beställde jag ett GTX960, inget värstingkort men det var bråttom då mitt
    tidigare grafikkort var trasigt. Leveranstiden var helt okej (tre arbetsdagar) och jag var först nöjd. När jag öppnar förpackningen ser grafikkortet hemskt ut, en fingerstor pöl/fläck av olja eller dylikt som förmodligen var ett fabriksfel. Detta är alltså inte Dustinhome's fel utan snarare grafikkortstillverkaren.

    Därefter inleder jag det som kom att bli den krångligaste returprocessen jag någonsin varit med om. När jag kontaktade support fick jag svar av en viss U.P. som inte läste vad jag skrev. Efter att ha försökt att förstå U.P.s erbjudande och ställa föjdfrågor får jag exakt samma mail om och om igen. Eftersom att detta mail-spam inte resulterade i något ringde jag till sist Dustinhome sista dagen och fick då förklarat av en trevlig man att det bara är att acceptera det som står i mailet, och att vi är på samma plan. Alltså är det som skickas i mailen bara autoifyllt och man behöver inte bry sig vad som står i det mer eller mindre. Det tog alltså två dagars mailkontakt och ett samtal för att lyckas hamna på samma plan och enkelt få returmaterial skickat till mig.

    Totalt tog det över en vecka från att jag upptäckte problemet tills jag fick ett nytt grafikkort, och jag fick ingen ursäkt, ersättning, presentkort eller ens en pingvinstång.

    Är i övrigt nöjd med frakt, bemötande av mannen på telefon och hur hemsidan är - men supporten och en viss U.P. var det fånigaste jag varit med om.

    Avråder inte från att köpa härifrån då jag tror att mitt ärende var ett udda fall, men ha i åtanke att det kan bli en otroligt krånglig process när det gäller retur.
  • Knappt godkänd
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Köpte 4x hårddiskar där det var fel på ena. Skickade in den (10/5) och efter 14 arbetsdagar skickade jag in ett nytt mail och frågade hur det gick. Fick tillbaks ett automedellande som sa att det skulle ta mellan 5-15 arbetsdagar. Efter lite mer än en månad (15/6) utan svar eller uppdatering på hemsidan skrev jag ett nytt mail och frågade hur det gick.

    6 dagar senare( 21/6) (exakt en månad efter senaste uppdateringen på hemsidan) svarar dem med att produkten ska krediteras, jag frågar då om någon sorts rabatt på en annan vara som kompensation för extrem försening och möjlig prisskillnad PGA att hårddisken hade utgått. Blev totalt ignorerad på den biten men verkar som jag lyckats få en ny hårddisk skickat till mig åtminstone.

    Nu har det gått 43 dagar sedan ärendet var skapat och jag kan förhoppningsvis koppla in hårddisken igen...

    10/10 - Beställning / leverans
    3/10 - kundservice / reklamations ärenden
  • Hej Fragstealern. Ledsen att det dragit ut på tiden. Så här års har verkstäderna sämre förutsättningar att hålla servicetider då både reservdelspartners och verkstäder har semester osv. Tar det längre tid än 30 dagar så hör av dig till vår kundservice så löser vi det på ett annat sätt i så fall.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Knappt godkänd
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Snabb leverans men verkar vilsna när det gäller returer/garantiärenden.
    Min nya TV kom inom 2 dagar från Dustins lager. Döda pixlar m m gjorde att jag tyvärr fick skicka tillbaka produkten. Retursedel etc funkade men väldigt långsam respons via e-post och dålig återkoppling via returärendesystemet ("pågående" var typ allt som visades oavsett status) och ingen automatisk notifiering när det händer något. Erbjöd mig en till identisk produkt (och fakturera för den) innan de rett ut om garanti/returvillkoren gäller, vilket inte känns helt okej eftersom jag riskerar att få betala för TVÅ produkter om de inte skulle godkänna felet (även om syftet var att jag skulle få en ny TV snabbare).

    Summa summarum ser det ut som att jag kanske får en fungerande TV 3-4 veckor efter beställning :( Dustin ifrågasatte ingenting när det gäller felen och var trevliga i kommunikationen.
  • Hej skogssprint!
    Tack för ditt omdömme och tråkigt att höra att du fick med pixelfel på din nya teve. Eftersom det är ett sådant uppenbart fel så brukar vi erbjuda en ny teve på en gång. Vi behöver dock fakturera ut en ny teve då den har nytt serienummer osv, kredit görs sedan på samma belopp på den trasiga vilket gör att du inte behöver lägga ut några pengar under hanteringen.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Dålig
    7 mån sedan
    Behövde hjälp med att plocka ihop en dator. Ringde dem för att få förslag på vilka komponenter jag skulle ha. Kontentan blev i princip att man skulle fundera själv, fanns inte mycket hjälp att få. De förslag som gavs lät inte heller särskilt seriösa. Kommer därför inte att köpa dator från Dustin.
  • Hej Skuggvarg!
    Tack för dina synpunkter. När det gäller komponenter så kan vi svara på egenskaperna på just den komponenten men inte kompatibilitet tillsammans med andra komponenter då vi inte testat det. Bästa tipsen att få kunskap om detta är via forum eller tekniktidningar som testat olika komponenter tillsammans och kan svara på frågor.

    Vi kan däremot rekommendera färdiga datorer för dig med den prestandan du söker då komponenterna i färdiga datorer är testade tillsammans.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Knappt godkänd
    8 mån sedan
    59kr frakt är inte hållbart 2017.
  • Hej Niklas1232
    Tack för ditt betyg.
    Frakter är ett kärt ämne att diskutera och vi ser över detta med jämna mellanrum.
    Som du förstår så betalar alla butiker frakt när de skickar sina varor, skillnaden är hur butiken väljer att visa och ta betalt för frakten.
    Vi har valt att ha en låg enhetsfrakt så du ser vad du betalar för, andra kanske väljer att baka in det i priset på produkten.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Usel
    8 mån sedan
    Jag beställde en Lenovo-dator från Dustin den 31/12-2016 och det är mitt livs sämsta köp utan någon som helst konkurrens. Datorn har krånglat från dag 1 och har varit hos Lenovo för service 2 gånger utan att de har lyckats åtgärda felet. De vill nu ha in den en tredje gång.

    Dustin har inte varit ett dugg hjälpsamma. Först i april så gick de med på att datorn faktiskt hade ett trådlöst nätverkskort trots att jag skickat skärmdumpar som visade att jag kunde ansluta till ett trådlöst nätverk och visat vad det var för nätverkskort i datorn. 5 månader har gått utan att jag har kunnat använda datorn och Dustin vägrar häva köpet eller ge någon kompensation.

    Det blir aldrig mer ett inköp från Dustin och aldrig mer någonting som Lenovo har tillverkat. Uruselt!
  • Hej Gigena!

    Beklagar om du fått en produkt som inte fungerar som du ska.
    Om du anmält att den inte fungerar till Dustinhome dag 1 som du beskriver det så kan du utnyttja ångerrätten de första 14 dagarna om du köpt den som konsument. Problemet borde således ha varit löst direkt efter köp. Om inte så kan du åberopa det i efterhand förutsatt att du anmält det till Dustinhome inom ångerrätten.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Knappt godkänd
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Generellt sett en bra butik där jag har varit kund länge och reklamerat varor utan problem. Så de är helt klart varmt rekommenderade.

    Men att skicka hårddiskar med enbart något lager kartong som dämpande material? Helt absurt och framför allt med tanke på hur Posten hanterar paketen. Ångrar att jag inte returnerade disken och köpte från en annan butik.
    En tillverkare skulle vägra RMA om diskarna var fraktade så till dem.
  • Hej Deimos!
    Tack för återkopplingen och för att du rekommenderar oss.
    Problemet med packningen till disken är kanske ett enskilt fel, det brukar vara packat så det inte ska skada produkten med ca 10cm dämpande packmaterial runt om. Råkar du ut för något som du inte är nöjd med så byter vi så klart ut det via vår kundservice. Det är dock ingen överrepresentation av fel på diskar pga transporter som vi märkt av.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Ganska bra
    8 mån sedan
    Beställde en tv och ett väggstativ. Båda skulle finnas i lager enl hemsidan. När några dagar gått och jag inte fått avisering så kunde jag på ordersidan se att stativet var restnoterat. Efter tre veckor fick jag hämta ut stativet, men inget spår av tv´n. Den kom med posten några dagar senare, med postens sedvanliga timing att paketet ska tas emot någon gång mellan 8-17, så man måste engagera hela släkten för att passa leveransen.
    Jag tycker absolut att Dustin dels kunnat avisera mig via sms el mail, att den ena produkten inte fanns i lager (trots att det stod så på hemsidan) och dels att man kunnat skicka tv´n i alla fall.
  • Hej vikro!
    Tack för dina synpunkter. Det går ut ett mail när vi skickar produkten med avisering samt information med kollinummer så man kan spåra paketet när det skickas. Har du inte fått det så kan det bero på felaktig mailadress eller möjligen något spam filter som tagit bort det.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Acceptabel
    8 mån sedan
    Väldigt medel för min del. Har handlat många gånger under årens lopp, både privat och åt firman, och anser att servicen gått utför. "Skickas inom 48 timmar" verkar lite fint betyda att det är beställningsvara och att den skickas inom 48 timmar när produkten finns i lager. Så det är flera gånger jag fått ringa in och justera ordrar där leveransdatumet ändrats över en kväll från 48-timmars-löftet till så långt som 1,5 månad. Det är inte okej.
    Produkter med statusen "beställningsvara" går ibland snabbare att få levererade än "skickas inom 48 timmar".

    När man ringer in så är det som att prata med ett callcenter. Är frågan något mer avancerad än att personalen kan läsa det innantill på produktbeskrivningen så kopplas man runt tills man hamnar i den där sista telefonkön som aldrig tar slut utan står på "plats 1" i en timma. Jag ringde in om några licenser som inte levererats och jag vet inte hur många personer jag fick prata med och för att inte nämna antalet omringningar för att man kopplas till folk som inte ville svara. En mardröm som kändes som att stora Dustin helt plötsligt blev ett garage-företag med ett fåtal anställda men ingen med ansvar.

    Ett bra utbud och framförallt bra utbud på mindre vanliga produkter såsom reservdelar eller påbyggningsbara produkter som annars måste beställas från tillverkaren. Produktbeskrivningarna är okej, lite dåligt på vissa ställen (t.ex att man anger ett fast mått på en rackskena som är utdragbar, är det utdraget eller intryckt mått?).
    Priserna är okej för det mesta. Jag har dock aldrig förstått varför Dustin Home har andra priser än Dustin-utan-Home med moms. Normalt sett brukar butiker saluföra produkter till ett pris med eller utan moms, inte olika priser beroende på vilken av företagets sidor man beställer ifrån.

    Sorteringen är inte optimalt heller. Dels så nollställs sorteringen (pris, relevans) så fort man klickar på ett nytt val i vänstra fältet där man sorterar mellan tillverkare och sådant och dels är kabelsorteringen sanslöst krånglig. Vadå "höger" och "vänster"? Vänder man på kabeln så är det samma kabel men den dyker inte upp i sorteringen utan man får göra om sökningen.
    DVI-VGA och VGA-DVI är samma kabel för mig, men inte för Dustin. Har inte riktigt förstått hur man tänkte där.

    5 av 10 stjärnor just för att servicen har kört störtlopp i jämförelse med hur Dustin har varit tidigare med åren och att sorteringen är opraktisk och alltid nollas till det ologiska "relevans".
  • Hej Squall Leonhart!
    Tack för dina synpunkter. Jag kommer skicka det vidre internt till respektive ansvarig avdelning.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Tack för den snabba leveransen, synd att vi fick returnera varan. Jag är jättenöjd med er service!
  • Mycket bra
    8 mån sedan
    Bra
  • Ganska bra
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Snabb leverans men vem är ansvarig för slänga upp en stor vit produktetikett rakt över kartongen, den går knappt att pilla bort. Varför kunde ni inte satt den på baksidan av lådan.

    Av den anledningen kommer jag nog vända mig till andra företag när jag köper datordelar.
  • Utmärkt
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Beställde ett headset. Skickades mycket snabbt.

    Upptäckte efter en tids sparsamt användande att där var ett fel.

    Skickar på fredagen och får godkänt retur på onsdagen och enda anledningen att jag ger 9/10 är att för att jag var tvungen att ringa för att få ny produkt istället för pengarna tillbaka.
  • Mycket bra
    9 mån sedan
    Alltid hög klass men det ni hade kunnat vara lite billigare kan man tycka.
  • Dålig
    9 mån sedan
    Valde Dustin i måndags, eftersom de lovade "i lager leverans inom 48 timmar" för Rapid Omnipress SO60 häftapparat. Fortfarande ingen leverans, och nu är det påsk. VARNING deras lagerstatus och leveranslöfte är BS.
  • Hej robot_swe!

    Det stämmer tyvärr att det leveransbeskedet förändrades på den produkten och därför står den nu som beställningsvara i stället så vi kan få ett leveransdatum vid beställning. Beklagar dröjsmålet.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB