Snabb leverans
Beställ före kl. 16
60 dagars öppet köp

https://www.dustinhome.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 13 år sedan
(data från 2017-04-26)
Detaljerad information Dustin Home har fått betyget (7.66)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Mycket bra
    Bra
    1 tim sedan
  • Ganska bra
    Snabb leverans men vem är ansvarig för slänga upp en stor vit produktetikett rakt över kartongen, den går knappt att pilla bort. Varför kunde ni inte satt den på baksidan av lådan.

    Av den anledningen kommer jag nog vända mig till andra företag när jag köper datordelar.
    4 tim sedan
  • Utmärkt
    Beställde ett headset. Skickades mycket snabbt.

    Upptäckte efter en tids sparsamt användande att där var ett fel.

    Skickar på fredagen och får godkänt retur på onsdagen och enda anledningen att jag ger 9/10 är att för att jag var tvungen att ringa för att få ny produkt istället för pengarna tillbaka.
    1 dag sedan
  • Utmärkt
    Beställde vid 22-tiden på kvällen en vara som fanns i lager, den skickades dagen efter och dagen efter det fick jag ett SMS om att den fanns att hämta på mitt utlämningsställe. Inga problem, så snabbt som det kan bli. Mycket nöjd.

    Uppdatering: Beställde en pryl kl 16.35, dagen efter strax efter 11 fanns den på utlämningsstället trots att det stod "I lager, 2-3 dagars leveranstid" på Dustins hemsida. Superbra. Beställde en annan grej från Komplett en kvart tidigare men den kom inte förrän en dag senare.

    Uppdatering 170420: Återigen levererar de supersnabbt. Beställning kl 14.30 hämtar 11 dagen efter på mitt utlämningsställe. Dessutom billigast på prisjakt på min pryl, bra produktinfo och smidig beställning.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 7 dagar sedan )
  • Mycket bra
    Alltid hög klass men det ni hade kunnat vara lite billigare kan man tycka.
    8 dagar sedan
  • Dålig
    Valde Dustin i måndags, eftersom de lovade "i lager leverans inom 48 timmar" för Rapid Omnipress SO60 häftapparat. Fortfarande ingen leverans, och nu är det påsk. VARNING deras lagerstatus och leveranslöfte är BS.
    13 dagar sedan
  • Hej robot_swe!

    Det stämmer tyvärr att det leveransbeskedet förändrades på den produkten och därför står den nu som beställningsvara i stället så vi kan få ett leveransdatum vid beställning. Beklagar dröjsmålet.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Usel
    Hade en Laptop från Lenovo som gick sönder. Visade sig vara ett känt fel med SSD disken vilket Lenovo själva hade gått ut med. Skapade mitt ärende och bad Dustin reklamera till Lenovo samtidigt som jag länkade till Lenovos officiella uttalande och bad att få datorn utbytt.

    Men så blev det inte, Dustin ville försöka reparera datorn själva trots allt.

    74 DAGAR senare krävde jag pengarna tillbaka vilket jag fick en vecka senare.

    80 dagar tog ärendet från att jag lämnade in till att jag fick min vara reklamerad.

    Utöver detta var svarstiden på supporten otroligt seg, variation från 24h som lägst till en vecka.
    18 dagar sedan
  • Hej Lillem4n!
    Det var tråkigt att ärendet drog ut på tiden. Dustin utför inga egna reparationer. Eftersom garantin lämnas av tillverkaren inte av återförsäljaren så skickas datorn till en av tillverkarens auktoriserade verkstäder och de utför felsökning och reparation enligt vad tillverkaren har bestämt i sina garantier.

    På grund av att du påpekade att det drog ut på tiden hos verkstan så gick Dustin själv in och ersatte dig utanför garantin.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Utmärkt
    Har beställt väldigt mycket från Dustin till både kontorsmiljö och diverse hemelektronik, och jag har alltid vart mycket nöjd på alla sätt. Har handlat både privat och som företagskund, dock huvudsakligen som företagskund och där upplever jag att Dustin ligger steget före sina konkurrenter. Har vart något enstaka strul som privatperson, därför kan jag inte ge ett perfekt betyg. Snabba leveranser, bra information på hemsidan, bra priser, och stort utbud.
    24 dagar sedan
  • Usel
    Helt oseriösa! Jag beställde hårddiskar till bra pris hos dem - fick sedan veta att hårddiskarna var slut... vilket de ju inte var - de ville av någon anledning inte sälja dem till det låga priset längre så de ändrade sitt interna produktnamn och höjde priset! Sedan drog de en vals om att det lägre priset var pga att hårddiskarna hade varit demo-exemplar. Men det är lögn och förbannad dikt. I varje fall så fanns det ingen sådan information när jag gjorde min beställning - säljer de begagnade varor som nya? Hur de än vrider och vänder på det så är det en oseriös hantering. BOJKOTTA!"
    1 mån sedan
  • Hej RealMrmox!
    Tråkigt att höra att det blev strul med din order. Om en vara tar slut så brukar vi försöka hitta ett alternativ särskilt om det inte är en unik produkt.
    Beklagar problemet som uppstått.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Dålig
    Ingen information alls om order/leverans, jag har fått ringa varannan dag och fråga. Leverans sköts upp 1,5 månad utan information och sen glömde man att skicka prdukterna. Har noll förtroende för företaget efter detta.
    1 mån sedan
  • Hej Lena763!
    Beklagar om din order har dröjt.
    Hör av dig till vår orderavdelning så tittar dom på vad som gäller för din order.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Dålig
    Så dåligt att påstå att varan kommer skickas inom 48h men en vecka senare har det inte hänt ett skit.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Allt fungerar som det ska, har aldrig haft några problem som Dustin kan hållas ansvariga för.
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställde ett GTX 1070 som var nedsatt pris på pga demoex som fanns i lager.
    Betalde via direktbetalning och antog att jag skulle gå sakerna skickade samma dag.
    Väntade några dagar utan att få någon leverans så kollade upp ordern där kortet står som restat. Ringer upp supporten som förklarar att kortet är sålt till annan part och inte finns kvar samt att jag måste köpa ett annat kort för fullpris istället.

    Jag ifrågasätter hur det kan gå till och hur jag kan bli kompenserad för det och får ett ganska otrevligt svar att "Det blir du inte!" och att systemet fungerar så med 15 minuters fördröjning. Att man har ett ordersystem med vissa brister må så vara men varför meddelar man då inte kunden att man inte kan få varan man redan beställt och betalat för? Slutade med att jag avbeställde hela ordern och nu istället får vänta upp till 5 bankdagar på att få tillbaka mina pengar. Tveksamt om jag handlar här igen.
    1 mån sedan
  • Hej Johnny!
    Tack för återkopplingen. När det gäller demoex så finns det oftast bara ett exemplar vilket gör att det blir "först till kvarn". Den fördröjningen du pratar om handlar om kommunikation mellan olika system och det kan ta allt från en sekund upp till ca 20 minuter. Detta påverkar dock inte din plats i kön då de kommer in i den ordningen som kunder beställer precis som en vanlig kassakö i butik.
    När du checkar ut i vår kassa så får du direkt information om att vi inom några minuter skickar en bekräftelse på ordern där du får information om vad som gäller i just ditt fall.
    Om du har valt att förskottsbetala så blir det givetvis en transaktion där banken tar ett par dagar på sig med återbetalning, du behöver dock inte förskottsbetala utan kan använda andra betalningstjänster som gör att du inte behöver ligga ute med pengar.
    Beklagar att du inte var först på produkten du önskade köpa.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Köpte lite saker utav dom i slutet av Januari.
    Nu så gick en av produkterna sönder och jag ringde till kundservice och fick ett jätte bra bemötande.
    Allt löste sig smidigare än jag hade kunnat föreställa mig.
    Strålande!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställt vid två tillfällen. Båda gångerna gick det snabbt att få hem varorna, dvs 2-3 arbetsdagar, utan några större problem.
    1 mån sedan
  • Usel
    -Först tar det fem veckor att få en inskickad mobil undersökt, sen underkänner de reklamationen och nu skyller Mobilbyrån och Dustin på varandra och en åtta månader gammal mobil som jag inte gjort sönder själv vägrar de laga och vill ha betalt för att skicka tillbaka.

    -Trots att tvisten inte är löst och jag har rätt åkte jag på att köpa en ny lur för man kan inte vara utan telefon. Givetvis köpte jag inte av dem.

    -Aldrig mera Dustin
    1 mån sedan
  • Hej Rolfos!

    Garanti på produkterna är normalt minst 1 år. Garantin täcker ursprungliga fel, den täcker däremot inte yttre åverkan som räknas som skada. Skador täcks eventuellt av försäkringar.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    En butik för dig som värderar bra support och service.
    Har handlat på Dustinhome under många år, har även provat samtliga konkurrenter. Inga slår Dustinhome när det kommer till service. Aldrig nå tjafs så länge man har garanti kvar på grejjerna, man kan tycka att sådant ska vara självklart, men så är det inte.

    Senaste var ett nätagg som gick sönder efter 4år och 9månaders ålder..(5 års garanti), hade pengarna tillbaka på kontot 2 dagar efter jag skickat in varan!

    Kontra det mot t.ex Inet.se som man fick tjafsa till sig för att slippa vänta 4-5 veckor!? När grejjerna var DOA, det vill säga trasiga vid leverans...
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Mina tre senaste beställningar har blivit försenade. Trots att det står att varan ska skickas samma dag om man beställer innan 16.00, så dröjer det extra dagar.

    Väldigt trevlig kundtjänst som bemöter mig men som ej kompenserar för det. Har tröttnat nu och kommer byta återförsäljare. När man annonserar att man lovar snabb leverans ska man också hålla det!
    1 mån sedan
  • Hej Joatum!
    Beklagar upplevelsen.
    Lagerförda varor levereras normalt samma dag före 16:00. Är det leveransförseningar så brukar vi inte ta betalt för frakten vilket gör att jag tror att det är något annat fel vid din beställning som behöver undersökas.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Handlat här två gånger. Andra gången hade jag problem med ett skärmskydd som inte passade trots "rätt modell". Mejlade dom och på två dagar va det löst! Va förbered på cdon-bemötande men allt funkade perfekt!
    2 mån sedan
  • Dålig
    Ett omdöme är mer värt efter att man testat deras garantihantering.
    Vilket får mig att ändra mitt betyg till tämligen missnöjd. Fick problem med en datordel, skickade in den och fick ingen bekräftelse på att den kommit in. Efter att jag tagit kontakt så visade sig att jag skickat in varan "för sent" och att garantin efter det gått ut, då dom tydligen villkorar tiden man har på sig för att skicka in varan efter att ärendet öppnas.
    Denna information fanns tydligen att läsa i mailet som man fick ihop retursedeln. Ihop med mycket annat trams som inte berörde mig.
    Jag gratulerar dom för att dom friskrivit sig från sånt men som kund är jag mycket missnöjd.
    Kommer välja en butik som man kan besöka fysiskt framöver, hela anledningen till att det tog så långt tid att returnera var för att jag ville skaffa fram bättre emballage för att inte skada varan när jag skickade tillbaka den. Det är tyvärr inget jag har liggandes hemma nämligen.
    6 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Hej Alexei!
    Garantin är något som tillverkarna lämnar och är inget vi på Dustin kan påverka. Även om du skulle reklamera din vara den sista garanti dagen så har du fortfarande 14 dagar på dig att skicka in produkten till oss vilket vi skriver i returhandlingarna du får.. Väntar du med att skicka in den så den inte kommer in inom dessa 14 dagar så kan garantin ha gått ut som du beskriver om du är ute i sista stund. Har du däremot köpt den som konsument så bör det inte vara några problem då du har reklamationsrätten som gäller i 3 år efter du mottagit varan och den står vi för.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Mycket bra
    När jag beställde datorn (Lenovo Y900-34 där paketet vägde totalt 17 kg) från Dustinhome.se i Söndags hade de den inte i lager men hemsidan påstod den skulle vara inne på måndagen veckan efter. På måndagen fick jag ett e-mail att de skulle få in den på Onsdagen istället, och på onsdagen fick jag mail den skulle koma på torsdag men på onsdag eftermiddag fick jag mail att Dustinhome skickat iväg den till mig. Datorn anlände till utlämningsstället redan torsdag förmiddag.

    Att få en vara redan dagen efter den är beställd är inte vanligt där jag bor (brukar tidigast var 2-3 dagar efter beställning). Så om ni beställer från Dustinhome var beredd på att de kan vara lite väl optimistisk om när de får in saker på lager men när de väl skickar iväg paketet verkar det gå fort.

    Jag har inte kunnat testa datorn än pga datorskärmen jag beställt från en annan sida inte har kommit än men hoppas det fungerar som det ska.

    Jag valde mypack leverans btw.
    2 mån sedan
  • Usel
    Dålig
    köpa en produkt men få inte lämna tillbaka efter 2 tim
    2 mån sedan
  • Hej david!
    Som konsument har du din lagstadgade ångerrätt så det stämmer inte om du köpt varan på Dustinhome som konsument.
    Det finns dock undantag pga av varans beskaffenhet som gör att en vara inte är returnerbar exempelvis olika programvarulicenser och liknande.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Utmärkt
    Snygg grafik på hemsidan. Enkel grafik. Bra originalvaror till bra pris. Snabb frakt !
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Jag vill bara ge en eloge till vem det nu var som skickade iväg min nyinköpta dator när den gjorde. Beställde en ny dator halv sju på kvällen. En halvtimma senare får jag en leveransbekräftelse via mailen att den skeppats. Mindre 24 timmar från att jag beställde varan så satt jag med den, uppackad och klar dagen efter.

    Snabbare leverans har jag inte varit med om tidigare! Och det var schysst pris på datorn (rea förstås) !

    Så full pott från mig denna gången !
    2 mån sedan
  • Dålig
    Sedan tidigare har jag bara haft bra erfarenheter av Dustin, men nu tog det stopp. Beställde 3 produkter. Det tog över ett dygn innan jag fick besked om att en av produkterna väntades in först om en månad. Därför flyttades hela leveransen fram en månad. Efter kontakt med kundtjänst skulle beställningen splittas och innevarande produkter skickas omgående. Efter ytterligare ett dygn hade inga produkter gått iväg. Annullerade då hela ordern. Killen på kundtjänst var vänlig och serviceminded, men det kan jag inte säga att deras kreditavdelning var när jag ville ha kreditförfrågningen annullerad. Den som tog samtalet där hade en tråkig attityd.
    2 mån sedan
  • Hej harkoll!

    Tråkigt att inte vi fick tag i produkten som du sökte. Om du avbeställer en order så ska du inte behöva göra något mer hos Dustinhome. Är det någon kontakt du haft med något finansbolag kanske?

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Knappt godkänd
    It's look like a good store but in fact i don't have a chance to buy from it. Why ? Because the price is higher than another place. They said they have discounts for student but the one that i looking for is never discount.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Det äger
    2 mån sedan
  • Dålig
    Bokade en xbox one s där det står leverans "skickas inom 48h".

    Gick över en vecka, tog kontakt med supporten om att komma fram till en lösning.

    Fick svar om att vänta ytterligare eller handlar någon annanstans.
    2 mån sedan
  • Hej vt4075!
    Tråkigt att höra att du fått vänta men det verkar konstigt att du fått dessa besked för vi har fulla lager på samtliga Xbox One s versioner. Kanske är det något annat som hänt, eller om det var länge sedan du handlade av oss? Kontakta gärna vår Kundombudsman så han får titta på vad som hänt i just ditt fall.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Knappt godkänd
    Deras online support är rätt så illa... skapar ärende och får inget svar alls på veckor. Blir tvungen att ringa under arbetstiden då dom stänger 17 :/.. Men ändå får jag bra hjälp av han som svarade, måste säga att han gjorde sitt bästa och skickade retursedel. Därefter skickar jag in produkter men hör inte ett enda dugg trots att enheten kom fram en vecka sen. Loggar jag in på hemsidan och kollar status på ärendet så syns absolut ingenting förutom det jag skrev en månad sen.. Får hålla mig till komplett.se tyvärr.
    3 mån sedan
  • Hej qlulp,
    Det var trevligt att du fick bra hjälp när du ringde men mindre bra att det dragit ut på tiden.
    Om du upplever problem hos oss så får du väldigt gärna kontakta vår kundombudsman så tittar han gärna på ditt ärende och vad som hänt. Det är naturligtvis inte acceptabelt att behöva vänta så länge som du beskriver.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Ångrade en beställning som redan var levererad, fick alla pengarna tillbaka, inklusive fraktkostnaden. Mycket bra!

    Har beställt andra saker från Dustin, de är alltid snabba med att leverera. Bra service och support.
    3 mån sedan
  • Ganska dålig
    De har börjat ta extra betalt för att man betalar med kreditkort. Det försvårar ju prisjämförelsen. Måtte vi slippa sådana här Ryanairavgifter i elektronikbranschen.
    3 mån sedan
  • Hej Haväng68.
    Det har vi inte, då har du förmodligen några avgifter som är kopplade till ditt kort för vi tar inget extra för dessa betalningar.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Mycket bra
    Bra - men en VARNING/TIPS!

    Har varit kund hos Dustin i många år och det har alltid funkat fint! Men vid senaste köpet gick jag på en liten mina:

    Hittade en laptop på Dustin Home (www.dustinhome.se) som det fanns en kvar i lager. Gjorde dock beställningen från "vanliga" Dustin (www.dustin.se), eftersom jag hade konto där sedan förut. Det var samma laptop-exemplar, för den försvann från lagret även från Dustin Home efter min order. Tog för givet att det var samma pris, men eftersom det angavs utan moms på ena stället så tänkte jag inte på det.

    I efterskott upptäckte jag dels att laptopen var dyrare på Dustin, dels att jag fick betala frakt (fraktfritt på Dustin Home). I detta fall fick jag betala 625:- mer än om jag beställt på Dustin Home.

    Det är alltså INTE samma företag, trots namnet, så kolla pris och villkor på BÅDA ställena innan du köper!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Bra som vanligt! Trogen kund sen många år, tack för den fina hjälpen jag fick när jag ville byta ut min dator mot en annan.
    3 mån sedan
  • Usel
    Du kanske hittar rätt produkt till rätt pris men jag hoppas för din skull att inget fel händer din produkt.

    Mina hemmabio-system var inne hela FEM GÅNGER på service med tre olika fel.
    Två gånger ett fel två gånger till med nytt fel och en gång till med ett nytt fel. Det gick inte göra en reklamation då det måste vara tre gånger med samma fel för att göra.
    Många kanske tycker att "rätt ska vara rätt". Men struntar fullständigt i att man ej kunnat använda produkten sammanlagt i ett halv år - eftersom den har varit inne på service denna tid.

    Det bästa måste ändå har varit att plocka ner hela systemet för att packa ner och skicka den fem gånger och få hem den igen för att installera om allting, fem gånger till (5.1 system). Tills den dagen garantin löpte ut.

    Tack Dustin! för den fantastiska upplevelsen.

    Det kan helt enkelt vara så att jag har haft maximalt med otur och den finns konsumenter som har haft en bättre upplevelse vilket jag förstår.
    Ett av skälen tror jag är att; personerna jag var i kontakt med inte var så flexibla eller villiga att hjälpa till och göra ett undantag när saker och ting verkligen sket sig för min produkt - rena motsatsen till hur NetOnNet jobbar. Jag jobbar inte för netonet! ???? Och jag kommer aldrig någonsin mer handla hos Dustin och kommer aldrig rekommendera butiken för någon.

    Hälsningar
    Ali Salahaddin
    3 mån sedan
  • Hej Ali,
    Tråkigt att höra att produkten du köpt inte fungerat något bra. Det du skriver om är är reklamationsrätten och det är en del av de lagar både vi och andra liknande företag måste rätta in sig efter. Att NetOnNet eller andra jobbar på annat sätt kan jag inte bedömma men de har precis som oss en skylldighet att följa den lagen som reglerar detta.
    Det är inte så att man måste ha 3 likadana fel, det kan lika gärna vara att man har haft många olika fel, vanligtvis 4 eller fler för att häva ett köp.
    Jag tycker du ska kontakta vår kundombudsman så han får en möjlighet att ompröva ditt ärende så du får rätt beslut.
    Beklagar ännu en gång för problemen.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Riktig toppenbutik!

    Lever verkligen upp till de höga förväntningarna jag har på dem efter många lyckade köp.

    Förr handlade jag mestadels på komplett.se (vilket även det är en toppenbutik) men kör mestadels dustin nu för tiden.

    Jag har varit kund i flera år och dustin kan inte annat än rekommenderas!

    Uppdaterat då jag handlat igen, och åter funkar det som det ska.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Usel
    Beställde precis som tidigare användare en lenovo-dator 26 dec på mellandagsrean som såg ut att finnas i lager. Sedan visade det sig att genom ett mail flera dagar senare att datorn inte fanns och att den hade utgått. Detta trots att den fanns i lager när jag beställde. Någon ersättningsvara verkar de inte heller ha.
    3 mån sedan
  • Hej sgiumn!
    En del produkter såldes slut fort på mellandagsrean då det är många kunder inloggade samtidigt. När du har lagt ordern så får du ett mail att vi har tagit emot din order och ska kontrollera att ordern går igenom gällande avbetalning, lagersaldo osv. Därefter får du en orderbekräftelse och varan går iväg eller ett meddelande om att det är något problem exempelvis att den utgått.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Usel
    Mycket besviken då dator som beställdes 25 dec ej levereras. Återkoppling om att produkten inte längre finns dröjer till flera dagar efter utlovad leverans. Läser man på Facebook verkar det vara ett generellt problem att man inte levererar i enlighet med avtal. I mitt fall rörde det sig om en Lenovo dator med nedsatt pris. Ordern blev bekräftad men sedan togs detta tillbaks.
    3 mån sedan
  • Hej krigge00!
    Om ordern är bekräftad så betyder det att den är på väg till dig. Jag tror i stället att du fått ett mail som heter "tack för din order" där det framgår att vi återkommer när vi har kontrollerat betalningar, lagersaldo osv. Om allt stämmer så får du då en orderbekräftelse om att din order är på väg. Det har inte varit några generella problem som jag känner till men då väldigt många fler handlar så händer det att varor tar slut i större utsträckning som hos de flesta butiker vid mellandagsrea. Om du har fått en orderbekräftelse men ingen leverans så hör du bara av dig till oss så kontrollerar vi vad som hänt i så fall.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Acceptabel
    Beställning mm fungerar, finns inget som lyfter sig över andra nätbutiker. Möjligen tvärtom, känns mer som ett företag som i huvudsak inriktar sig mot företag och därmed tappar på användarvänligheten mot privatkunder.

    Minusbetyg ges för de fall då en del av order är restnoterad och Dustin fördröjer hela leveransen. Många andra nätbutiker delar i stället upp frakten i flera utan kostnad för kunden för att kunden ska få sina produkter. Kan lyfta sig här för att bli mer konsumentvänlig.
    3 mån sedan
  • Usel
    Vi beställde en skrivare Samsung SLX-6260ND som julpresent den 11 december. Två dagar senare fick vi ett sms att skrivaren skall levereras den 16 december. Vi väntade på leveransen men utan resultat. Nu är det 25 december och vi har ingen aning var våran skrivare tog vägen. Bra jobbat, Dustin! Tack för att ni ha koll på era leveranser!
    4 mån sedan
  • Hej Sig!
    När inte varor finns i lager så får du preliminära leveransdatum som uppdateras efter den informationen vi får från leverantörerna. I de flesta fallen stämmer det men då leveranser kan bli försenade eller inte kommer fram av andra anledningar så kan datum ändras. Vi har själva ingen vinst i att fördröja leveranser som du säkert förstår så vi är lika ledsna som dig när något sådant händer. Kontakta vår kundservice om det är några fortsatta problem med leveransen.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Mycket bra
    Dustin gör sitt jobb utan problem så det funkar som det ska
    2 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Perfekt
    Två dagars leveranstid till Norrland med Postnord. Problemfritt, fraktfritt, billigt.
    Brett utbud, bra beskrivningar på hemsidan.
    4 mån sedan
  • Usel
    Beställde en surfplatta som skulle levereras innan jul enligt prisakt och Dustin.
    Ett par dagarinnan jul ändrade Dustin levernsdatum till två veckor efter jul. Oproffsigt är bara förbnamnet.
    4 mån sedan
  • Hej lida2k
    När inte varor finns i lager så får du preliminära leveransdatum som uppdateras efter den informationen vi får från leverantörerna. I de flesta fallen stämmer det men då leveranser kan bli försenade eller inte kommer fram av andra anledningar så kan datum ändras. Vi har själva ingen vinst i att fördröja leveranser som du säkert förstår så vi är lika ledsna som dig när något sådant händer. Kontakta vår kundservice om det är några fortsatta problem med leveransen.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Mycket bra
    Jag beställde ett par hörlurar på rea (Sennheiser HD 558) som inte fungerade som de skulle. Efter att jag skickade ett meddelande fick jag skicka tillbaka den men med ett missförstånd eftersom den som läste antog att jag ville skicka tillbaka den av fel anledning.
    Efter att jag ringde kundtjänsten löste det sig snabbt och efter en kort tid hävde de fakturan. Lite av både det bra och dåliga här men overall tycker jag att det är en bra butik.

    När det kommer till leverans och hemsidan är det standard och allt gick som förväntat utan problem som man förväntade sig.
    4 mån sedan
  • Usel
    Riktigt dålig upplevelse gällande reklamation av defekt produkt. De brister i information om vad som kommer att göras (reparation/utbyte) och när ärendet bedöms vara klart samt återkopplar inte på mailfrågor överhuvudtaget! Att vänta fem veckor produkt som jag har betalat för utan vettiga besked från Dustin känns inte OK. Inget förslag till kompensation, det jag fått i form av återkoppling efter reparation är "Ursäkta sent svar". Tack Dustin.

    Det som gör allt ännu värre är att det inte går att beställa leverans med något annat företag än PostNord. När en TV av större storlek (65") levereras kommer den på pall med företagspaket och då lämnar posten en pall utanför porten i markplan mellan 08.00-16.00. Det går alltså inte att beställa inbärning eller leverans kvällstid vilket jag tror att kunder gladerligen betalar extra för...
    4 mån sedan
  • Hej zlaad111!
    Om du har garanti på en produkt så försöker man alltid att laga produkten först både av miljö och kostnadsskäl. Går inte det så byts den ut men det bedöms av en auktoriserad tekniker så det är inte en fråga egentligen då det fungerar så vid alla garantiärenden. Det är omöjligt att svara på hur långt tid en service tar men vi återkopplar givetvis när vi själva får besked, snitt tiden varierar på vad det är för produkt och saknas reservdelar så drar det ofta ut på tiden.

    Gällande leverans så kan man få allt från budbil hela vägen med inbärning och vi har även tjänster som monterar och installerar din teve, givetvis mot en mindre kostnad. Det är bara att du kontaktar våran orderavdelning så kan de hjälpa dig med de tjänster och önskemål du önskar.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Utmärkt
    Har köpt några varor här och har aldrig haft problem. Lade en beställning i fredags runt klockan 21 och fick den måndagen.

    Fick lite strul med en defekt produkt och deras kundtjänst svarade snabbt på mail och det var löst inom några timmar.

    Jag är jätte nöjd
    4 mån sedan
  • Ganska bra
    Jag beställd en Lenovo E560 laptop igår kväll (torsdag)
    På hemsidan står att beställningen är "bekräftad" och "tilldelad" sedan i morse (fredag)
    Jag ringde kundtjänst kl 15 och undrade om allt var OK, eftersom jag inte fått något bekräftelsemail. Svaret var allt är fint, vi skickar straxt ett mail med trackingnummer.
    Men icke !
    Dessutom ser jag att priset har höjts under dagen från 8199 till 8999 kronor.
    Fast det står 8199 på "mina sidor" i orderhistorik.
    Jag kan förstå om det är jäktigt så här i december. Får se hur det utvecklar sig... jag har dåliga vibbar ;(
    Fortsättning följer ...
    Uppdatering: Jag ringde supporten lördag förmiddag och blev väldigt trevligt bemött :)
    Lagret kommer att jobba extra idag söndag för att komma ikapp med leveranserna.
    4 mån sedan
  • Hej ganzot!

    Tråkigt att höra att det var försenat, dom jobbade så mycket de kunde vet jag. Priserna kan ändras men inte om du fått en bekräftad order utan din beställning ligger för det priset du fick när du beställde.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Utmärkt
    Mycket strul med min beställning till en början - fasen tänkte jag. Men efter kontakt med kundservice blev jag bemött på ett mycket bra och professionellt sätt. De lyssnade och löste problemen utan bekymmer. Dagen efter beställningen lades är den skickad. Väntar med spänning! :)
    Återkommer och kan rekommendera Dustin Home varmt!
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställt många gånger och alltid varit lite skeptisk mot sidan, pga. att de oftar visar priser utan moms (black friday t.ex trodde man att datordelar var tusentals kronor billigare än motparterna, men när man går till kassan har ju då momsen tillkommit)

    Men jag måste ändå säga att frakten är superb! De senaste tre beställningarna jag gjort har kommit dagen efter. Löjligt bra!
    4 mån sedan
  • Usel
    jag ångrar mig bittert att jag handla hos dustin.
    jag fick en tv som krånglade från att stänga av sig själv till att bild och funktioner inte fungerade som de ska. 3 månaders tid har den varit inne på service utan åtgärd. kundservice har varit väldigt dryga och pratar som man är helt inkompetent (inte alla men några av dem). jag har i flertal gånger ringt och bett om uppdatering men varje gånger säger dem att de ska återkomma men gör inte det. de skyller på sättet jag skickade den när dem själva har sagt att det inte finns några skador på tvn.

    3 månader utan tv och hittills bästa svaret jag har fått från dem är, "vi har för mycket att göra" när jag bad om att eskalera ärendet till chefen.
    4 mån sedan
  • Hej Pushwiso!

    Får beklaga för att du fått ett dåligt exemplar. Däremot så ska inte en service kunna ta så långt tid för vi byter ut produkten oavsätt anledning om det tar mer tid än 30 dagar så det låter märkligt att den ska kunna ha varit på service så länge. Jag tycker du ska kontakta vår kundombudsman med ditt ärendenummer så löser han det i så fall.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Blixtsnabb leverans av 4 st Seagate Ironwolf till kampanjpris.

    Allt toppen när det går snabbt och smidigt till bra priser!
    4 mån sedan