3.8 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-04-10
Redigerades 2019-04-20
Er krånglande Hemsida som inte godkänner mitt födelsenummer förrän jag skrivit in det 4 gånger. Har vid andra tillfällen varit problem att logga in på kontot.
Dustin Home svarar:2019-04-11
Hej, Vi har inte fått in några felrapporter kring detta men om du upplever det igen framöver så kontakta gärna vår kundservice så gör vi en felanmälan så vår webbgrupp får titta på det. Beklagar problemet. Med vänliga hälsningar Dustinhome AB
2019-04-18
u
Beställde en hårddisk. 1. Kom dagen efter beställning. 2. Fungerade inte. 3. Skapade ärende om trasig hårddisk. 4. Fick returfraktsedel efter 2 dagar. 5. När returen anlänt till Dustin Home tog det sedan 33 dagar innan de skickade en ny hårddisk. Lite väl lång tid tycker jag, därav det inte alltför höga betyget. 6. Den nya hårddisken kom dagen efter den skickades och fungerade.
2019-04-16
M
Har varit kund här i 15 år men nu efter den senaste beställningen så har jag valt att lämna dom. Inkompetent personal som gör för mycket fel, visst kan det bli fel men det ska inte bli fel hela tiden. Och om det nu blir fel, då kan man inte ens höra av sig för att meddela att det blivit fel. Nej, vet inte vad som hänt med detta företag då jag alltid gillat dom men bevisligen fungerar det inte bra längre. Undvik.
2019-04-14
Extremt krångligt att betala när man som jag är dövstum! Diskriminerar ni oss som inte har mobiltelefon? Björn Rydh
2019-03-28
Redigerades 2019-04-07
.
2019-04-05
t
Beställde nyligen en bärbar dator med en mängd tillbehör samt en ryggsäck. Ordern skickades inte inom tiden de lovade och efter att jag själv ringt upp dom och frågat varför så visade det sig att den extra garantin inte gällde för den datorn. Det tog ett par samtal och krångel för att få den rätta garantin beställd eftersom de inte kunde byta ut det på ordern. Jag var tvungen att själv lägga en ny order. De svarade dock snabbt och var trevliga när jag ringde. Jag har sedan dess inte fått någon garanti registrerad på min dator. Ordern står som skickad på garantin men jag har inte fått något på en vecka. Jag har kontaktat Dustin 3-4 gånger nu i just detta ärende för att få dem att slutföra detta och ge mig bekräftelse på att datorn nu har extra garanti. Jag fick svar på 1 av 3 mail jag skickat. Alla andra går obesvarade. Mailet jag fick svar på innehöll bara info om att "orderavdelningen fixar det". Hjälpsamt och uppenbarligen inte sant. I denna stora beställningen så valde jag att returnera 2 varor. Returen godkändes av Dustin för ungefär 7 bankdagar sedan. Jag har fortfarande inte sett några pengar, trots att de själva säger att det ska ta "upp till 5 bankdagar". Också väldigt illa. Man ska inte lova kunder saker man inte kan hålla. Jag har tidigare år haft väldigt positiva upplevelser med Dustin, både när jag köpt saker och när jag har behövt hjälp med garanti eller retur. Jag har rekomenderat Dustin till familj och vänner. Men efter denna upplevelse börjar jag känna att jag vill undvika Dustin istället. Och jag har sedan en tid tillbaka slutat rekomendera butiken till andra. Nu kan det vara så att det har vart strul eller annat som fått detta att ta tid. Och sånt kan jag förstå. Men eftersom ingen svarar på mina mail så är det inget jag vet något om. TL;DR: Dustinhome har en bra sida med rätt bra priser. Lita inte på leveranstider. Räkna inte med snabb hjälp från kundservice.
2019-03-29
Redigerades 2019-04-02
p
Skulle igår kväll beställa en ny skärm, men lyckades av okänd anledning ej få igenom köpet. När jag dagen efter ska försöka igen, ser jag att Dustin helt plötsligt höjt priset med över 40 % över natten på det sista återstående exemplaret! Hade det varit kampanjpris eller liknande hade jag kunnat förstå detta, men det var det inte frågan om i detta fall. Har alltid varit nöjd med er tidigare men kommer hädanefter, av ren besvikelse, aldrig att handla av er igen. Uppdatering 2019-04-02 Dustin backar och är schyssta. Jag är nöjd och fortsätter att köpa mina datorprylar härifrån.
2019-04-02
t
Både bra och dåliga erfarenheter av Dustinhome, det går lätt att få tag på någon att prata med och deras returhantering är helt okej (men onödigt lång utbetalningstid). Dock är deras "beställ innan 16:00 så skickas det samma dag" en skröna. Min senaste beställning var en Torsdag runt 14:00 på en enda produkt, på Måndagskvällen får jag mail om att varan skickats, vilket inte stämmer, den har endast registrerats hos PostNord, dvs den kommer gå iväg på Tisdagen, det är fyra dagar för att skicka ett paket...
2019-04-01
Helt suveräna på alla sätt. Snabba leveranser och bra service. Köpte drönare med direktbetalning, ångrade mig vid valet av drönare dagen efter när paketet skulle anlända till mitt lokala ombud. Dustin återkallade paketet och jag fick tillbaka pengarna på kontot nästa dag och kunde köpa Mavic 2 Pro som jag bestämt mig för ist, denna gång valde jag delbetalning via Klarna vilket gick lika bra.. Tummen upp för Dustin 👍😀
2019-03-20
J
Snabba med enorm utbud men tyvärr allt dyrare mot komplett.se
2019-01-18
Redigerades 2019-03-18
Snabb och korrekt handläggning
2019-03-18
enkel beställning, tydliga priser (och jag har beställt liknande tidigare, fast då var priset i stort sett det dubbla)
2019-03-17
Bara betalning och leverans sätt.
2019-03-15
T
Lade en beställning igår mitt på dagen på flera produkter, 1 av 7 produkter var beställningsvara och jag ringde särskilt in strax efter ordern var lagd för att försäkra mig om delad leverans på det som fanns i lager (vilket alltså var i god tid innan kl. 16 som de stiplulerar som gräns för när en beställning måste vara gjord för utleverans samma dag). Det står tydligt överst "Beställ inom Xh Xm Xs och varan skickas idag" utan några omsvep eller finstilt. Jag valde Dustin inte för att de är billigast för det var länge sedan, utan för att deras service förr höll högsta klass (=t.ex. lita på utleverans enl. vad man kommit överens om). Men det var då... tiderna förändras. Ingenting skickades som vi så tydligt kommit överens om både genom klockan på webbsidan och i mitt telefonsamtal med dem efter lagd order. När jag ringer kundservice nu dagen efter för att fråga vad som hände, säger de bara att de "hann inte med", och då hade jag ändå flera timmars marginal till klockan på sidan som räknar ned. Vadå "inte hann med", det är inte en acceptabel ursäkt? Om man inte kan hålla vad man lovar med en sådan tydlighet får man väl antingen ta bort vad man lovar på sidan eller bemanna så det finns marginaler på lagret åt rätt håll, inte fel håll. Nu tycks glöden falnat helt hos dem, och det värsta av allt är att deras kundservice är så arroganta och otrevliga i bemötandet av leveransen de sumpat att de inte ens förmår sig att be om ursäkt utan istället bröstar upp sig som om jag gjort fel. Inte någon gnutta ersättning vill de ge, utan hänvisar mig till att kontakta en kundombudsman och berätta exakt samma sak som jag redan berätta för den jag pratade med på kundservice. Varför skall jag lägga en halvtimma på att skriva ner det jag redan berättat för Dustin en gång till i en annan kanal mot dem, det får vara en intern rutin hos dem i så fall mellan kundservice och kundombudsmannen. Nej, betygen är på väg nedåt här på Prisjakt för Dustin överlag och det är inte svårt att förstå märker jag, inte mycket pekar på en förändring med den inställning de har mot sina kunder, deras viktigaste tillgång för att ens existera.
Dustin Home svarar:2019-03-15
Tråkigt att höra att ditt paket inte gick iväg som planerat. Det är klart att vi försöker hålla det vi lovar. Vi skickar många tusentals paket och hundratals pallar från oss dagligen, ibland händer det givetvis någon gång då och då att det kommer grus i maskineriet oavsett om felet ligger hos oss eller någon annan part. Oavsett så försöker vi följa upp alla ärenden vi får återkoppling om för att minimera de fel vi själva kan påverka framöver. Vi har ökat träffsäkerheten på våra leveranser hela tiden de senaste 20 åren samtidigt som mer och mer levereras. Har du blivit bemött otrevlig och arrogant så tycker jag absolut att du ska kontakta vår kundombudsman så han får reda ut vad som hänt, det är inget som någon av våra kunder ska behöva bemöta. Beklagar upplevelsen. Med vänlig hälsning Dustinhome AB
2019-03-12
I
VARNING FÖR SVERIGES MEST OSERIÖSA FÖRETAG! Köpte en Asus lyxlaptop för 18k den 15/3 2018 och den gick sönder efter 10 timmars användning. Nu, 1 år senare har jag fortfarande inte kunnat använda min dator då den blivit helt kosmetiskt förstörd av Let Me Repair AB som fortfarande har datorn hos dem. De har inte fixat alla problem än och från Dustin får jag ingen hjälp alls. De kan inte häva köpet och de kan inte heller bara ge mig en helt ny dator. De påstår att ASUS kan hjälpa mig med detta men när jag ringer dem säger de att de är Dustin som ska fixa detta. När jag fick tillbaka min dator efter reparation nummer 1 var tangenter sneda, böjda plastdetaljer och skärmen var nog doppad i frityrolja och ändå påstår LetMe Repair AB att de rengjort och funktionstestat datorn. Dessutom skickade jag in datorn i mjukt skyddsmaterial som var slängt när jag fick datorn. Datorn låg lös i kartongen och därav kosmetiska skador runt hela datorn. Ringer Dustin och påpekar detta direkt och jag skickar in den för reparation nummer 2 då även batteriet gick från 10 timmar till 3 timmar som max. Efter det fick jag tillbaka datorn igen och nu var den lös i sin kartong igen och fler skador har uppstått och denna gång även en massa pappersettiketer och klistrigt kladd lite över hela datorn. VAD FAN är det för oseriöst jävla företag som reparerar Asus datorer, och vad är Dustin för skitföretag som inte hjälper sina kunder. Så nu blir detta ett ärende för ARN. SKANDAL KÖP INTE FRÅN DUSTIN OCH INTE HELLER EN ASUS PRODUKT! Detta är bara en kort sammanfattning av det hela och undrar ni över något inför ett lockpris från dustin kan ni kontakta mig på Mr.T@intelitech.se
Dustin Home svarar:2019-03-13
Hej InteliTech! Är det något fel på din dator idag så kan du kontakta vår kundservice som kommer att ta in datorn för reparation. Om du inte är nöjd med Dustinhomes hantering så kan det vara bra att få det prövat hos ARN, Dustinhome följer alltid ARNs rekommendationer. Med vänlig hälsning Dustinhome AB
Sida 1