55 år i branschen
Företag med fysisk butik
5 års försäkring via Resurs

http://www.gransbygden.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 45 år sedan
(data från 2017-07-22)
Detaljerad information Gränsbygdens Köpcentrum har fått betyget (6.07)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    Jag hade kunnat skriva en roman om gränsbygdens obefintliga kundservice. Om man dessutom blandar in de mängder av lögner och bortförklaringar jag fick utstå under nästan två månaders tid så förstår jag inte hur denna firma går runt.

    När jag tillslut kände mig tvungen att avbeställa varorna som aldrig kom tog återbetalningen ungefär en vecka.

    Stor varning för gränsbygden men de får en tvåa i betyg då återbetalning kom hyfsat snabbt.
    3 dagar sedan
  • Utmärkt
    För några veckor sedan köpte jag en tvättmaskin på Gränsbygden.Jag måste säga det sällan man får ett så fint bemötande och så duktiga på ljust vitvaror tycker jag.
    Tvättmaskinen är nog den bästa jag haft på många år, den går tyst och tvättar renare än vad jag upplevt tidigare med andra tvättmaskiner.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Vi var på Gränsbydens Köpcentrum och köpte en Whirlpool Kyl o Frys och vi blev mycket förvånade över deras stora sortiment av vitvaror och kunnigheten från personalen. Vårt köp var ett kombiskåp med Less-frost-teknologi och Energiklass A+. Det hade en bra design anpassad till olika kök. Priset var bra, vi fick det hemkört, skåpet fungerar alldeles utmärkt! Vad kan man mer begära!
    1 mån sedan
  • Usel
    Går in till min lokala Elgiganten butik för att få hjälp med att hitta en diskmaskin.

    Säljaren rekommenderar efter en behovsanalys en maskin som skulle passa mig och jag är supernöjd.

    Går sedan hem och googlar lite om maskinen och ser att den är väl recenserad.

    Sen ser jag att den är 2000kr billigare på gränsbyggden, wow tänker jag och beställer.

    Det kan ha varit mitt livs sämsta beslut gällande "smarta affärer"

    Maskinen dom sa sig ha och till ett bra oslagbart pris visade sig vara falsk marknadsföring.

    Fick efter min orderbekräftelse ett samtal från deras kundtjänst som säger att den tyvärr är slut men att dom har en annan maskin till samma pris till mig.

    Varför köpte jag den inte bara på Elgiganten från början!

    Nu ligger jag ute med 5500kr som jag inte vet om jag ens får tillbaka. Deras kundtjänst säger att dom ska lösa det men ingen återkoppling efter 4 arbetsdagar.

    Jävla skojare!

    Köp inte av gränsbyggden!
    Håll er till seriösa handlare som elon och Elgiganten
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Det är mycket man skall tänka på när man ska välja nya vitvaror. Jag ringde till Gränsbygdens Köpcentrum där jag fick en bra information om deras sortiment. Eftersom jag förstod att dom hade det vi sökte åkte vi dit. Efter ett bra bemötande handlade vi en Electrolux tvättmaskin och en Electrolux torktumlare till mycket bra priser. Vi fick allt hemkört. När vi nu också använt våra nya maskiner, kan vi inte vara annat än mycket nöjda.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte två tvättmaskiner med torkmöjlighet för något år sedan. Kom rätt fort, väldigt billigt. Inget alls att anmärka på.
    Lite lustigt att man måste ringa för lagerstatus, men det går ju det också.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Mycket bra.
    Kom snabbt och bra service.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Vi var på jakt efter en ny spis och kanske gjorde som många andra gör nuförtiden, använde nätet.Vi fastnade för en Cylinda S874 KV. Men eftersom jag inte är så intresserad av att handla på nätet så körde vi till Gränsbygdens Köpcentrum, som inte är så långt från Helsingborg, vi tog det också som en utflykt. Väl där fick vi se att det fanns mycket att välja på. Det blev ingen Cylinda utan vi köpte en Elektrolux EK C7011 BOW till ett bra pris. Vi fick bra information av kunnig personal, efter en vecka hade vi spisen på plats. vi är mycket nöjda med vårt köp och kommer att handla här igen.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte nyligen alla mina vitvaror på Gränsbygden. Bra priser, bra personal och leveransen fungerade utmärkt. Jag kan varmt rekommendera Gränsbygdens Köpcentrum.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Vi skulle köpa ny kyl och frys. så vi sökte på internet och kom till prisjakten. Jag såg att Gränsbygdens köpcentrum hade ett stort sortiment och bra priser. Jag ringde upp och fick prata med en både trevlig och kunnig person. Jag fick mycket information på mina frågor, och vi bestämde oss för att åka ditt. Det fanns mycket att välja på. Men efter att vi fått den information vi behövde, bestämde vi oss för kyl och frys av märket Electrolux. Både kylen och frysen såg bra ut och hade hög prestanda och dessutom bra pris. Vi fick dem hemkörda på några dagar. Man tog också med vår gamla kyl och frys. Allt gick smidigt och lätt och fungerar utmärkt. Så vi är mycket nöjda.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Åkte till Gränsbygden, eftersom jag hört att dom hade ett stort och brett sortiment när det
    gäller vitvaror, och det hade dom. Personalen var både kunniga och trevliga. Köpt en Bosch diskmaskin till ett mycket bra pris och jag fick den levererad dagen efter snabbt och bra. Min nya diskmaskin fungerar alldeles utmärkt och med ett mycket gott resultat. Och eftersom jag behöver köpa både kyl och frys, såg jag att det vara många märken att välja på till mycket bra priser. Så till Gränsbygden kommer jag att återkomma.
    3 mån sedan
  • Usel
    Efter månader av funderingar hade jag så bestämt mig för en smal induktionshäll och en matchande ugn med pyrolytisk rengöring. Skitsnygga grejer! 2/2 skickade jag in min beställning till Gränsbygden och fick omedelbar en orderbekräftelse. "Toppen!" Tänkte jag. Dags att sätta i gång med köksrenoveringen! Så jag började riva ut lite grejer ur köket och väntade på min leverans.

    2 veckor senare hade jag inte hört nåt mer. Inte ett ljud... Jag hörde därför av mig för att fråga vad som hade hänt och om mina grejer är på väg.
    Svaret blev: "Angående din order xxx - Hällen X har fått en ersättare som heter Y. Den kommer in till vårt lager på tisdag."
    Jag svarade "Jag kan acceptera tingens ordning om ni erbjuder mig en rejäl rabatt!
    Den häll ni nu erbjuder mig finns att beställa för 4999:- hos en annan leverantör." Det var OK och jag skulle få en häll som var mycket billigare men hade ungefär samma funktioner.
    Men alla kan göra misstag..

    22 dagar efter beställning kom så äntligen ett leveransmeddelande från fraktbolaget. Ivrigt klickade jag på godssökningen. Först varannan timme. Sen lite glesare. Sen insåg jag att inget hände med godssökningen. Dessutom var det bara angivet att hällen var med. Ingen ugn...
    Hur mycket misstag ska man få göra...

    Jag ringde dom och fick veta att ugnen tyvärr var ersatt med en annan ugn. En bättre till samma pris. (25 dagar efter beställning) Tyvärr visste dom inte vart min häll var men föreslog att jag skulle kontakta fraktbolaget... Jag insåg även att min ersättningshäll såldes för 4999:- på deras hemsida. "Men då får jag ju ingen rabatt!" sa jag. Säljaren lovade att han skulle fixa så att jag fick en rabatt - och höjde priset på hemsidan med 1000:-
    Ska man hålla på med nätförsäljning om man gör så mycket misstag?

    Jag kontaktade fraktbolaget som återkom dagen efter och sa att de hade sökt överallt i hela Sverige, men mitt gods var inte scannat någonstans. Inte ens som mottaget av chaffören som skulle ha hämtat. Jag skrev och frågad om det är i såna här tillfällen som konsumentköplagens paragrafer 31-33 gäller.
    (Konsumentköplagens paragrafer 31-33 ger mig rätten att häva köpet och köpa det som vi ursprungligen avtalat någon annanstans. Det är sedan Gränsbygdens ansvar att täcka mellanskillnaden. )
    Responsen från gränsbygden blev. "Beklagar strulet med (fraktbolaget).
    Hällen Y - kommer in till vårt lager är nu 2 veckor bort."

    Tror du som läser nu att det är strul med fraktbolaget?

    Jag har ännu inte hävt köpet... Det sker nog i dag.

    Uppdatering: Jag skickade ett mail i går och hävde köpet. I dag kom ett leveransmeddelande om att ugnen är på väg. Jobbigt för gränsbygden att de nu får betala returfrakt också.
    Uppdatering 2: Enligt tillverkaren så utgick den häll jag beställde, ur deras sortiment, maj 2016.
    4 mån sedan
  • Dålig
    Hade för avsikt att beställa en diskmaskin av Gränsbygden men den modellen som dom ger pris på är inte den modell dom levererar. Jag skulle få en annan maskin med bättre bättre funktioner men den saknade vario hinge vilket behövs för att den ska passa i Ikea kök. Hade jag beställt så hade jag fått hem en maskin som inte hade passat. Har varit i kontakt och påpekat detta för dom. Jag tycker det är dåligt att dom inte tar bort produkten utan fortfarande ger pris på en vara dom inte levererar.
    4 mån sedan
  • Usel
    Beställde en mikrovågsugn den 21a januari. Har ringt två ggr och frågat efter den, första gången så sa de att den kommer i slutet av nästa vecka, det gjorde den inte. Nästa gång jag ringer så säger de att den kommer i mitten av nästa vecka, det gjorde den inte. Den har ännu inte kommit (28 feb) Ingen hör heller av sig trots att de säger att de ska ringa dagen efter. Så... ja riktigt dåligt alltså, undvik.

    Uppdatering:
    8 mars - Ännu har ingen hört av sig och ingen micro har dykt upp. Ringde dem och denna gång sa de att den ska komma i början på april. De hade svart i lager dock, men jag vill ha den i rostfritt så...
    4 mån sedan
  • Usel
    Varan (diskmaskin) var slut så jag frågade om en annan. Denna var också slut på lager, sen slutade kundservice att svara trots att jag just nu har betalat 6000 kr som de inte verkar ha brådska med att skicka tillbaka.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Efter en liten miss initialt, vilket kan hända alla, så ställdes allt till rätta med råge. Bra löpande kommunikation och fantastiskt bra lösning till slut.

    Vi har handlat vitvaror och värmepumpar från Gränsbygden i snart 15 år och lär fortsätta med det.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde en Whirlpool WWDC 9614, den kom på 4 dagar till dörren, mer än 2400kr billigare än vad mina lokala handlare skulle ha för samma maskin.

    Har tidigare åkt till butiken och köpt en bänkdiskmaskin, men efter ha flyttat ytterligare 50 mil bort så var hämtning i butik inget alternativ. Tänkte att jag ger de en chans eftersom priset (1000-1500kr) var så bra kontra de mer kända webbbutikerna.

    Fick sms avisering om leverans och allt funkade bra
    6 mån sedan
  • Utmärkt
    Hittade butiken här på prisjakt, aldrig hört talas om den innan. Deras priser lockade mig men butikens låga omdöme skrämde mig lite. Kände att det var värt ett försök och jag är otroligt nöjd. Smidig affär, bra service och bästa pris.

    Det enda som drar ner från en tia till en nia är att jag hade lite svårt att få tag på dem via telefon men det vägdes dock upp med otroligt bra respons via mail.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Totalrenoverar kåken så jag följde rådet på deras hemsida om att kontakta dem för ett paketpris. Pratade med en riktigt trevlig kille, alltid gött med en försäljare med lite humor! Och priset gjorde inte mig mindre glad, klart billigare än de stora kedjorna som jag jämförde med.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Handlade alla mina varor på Gränsbygden och är mer än nöjd! Jag gillar personligen Siemens så jag valde detta till hela mitt kök. Fick ett pris från Gränsbygden som ingen annan var i närheten av och både service och leverans gick så smidigt det någonsin kan. Tycker det är tråkigt att en så trevlig butik fått så mycket dåliga omdömen här. Det ska nämnas att några av mina vitvaror kom med ett utländskt språk men det var original Siemens produkter och två minuter för att ändra språk var inga problem för mig :)
    8 mån sedan
  • Usel
    Skulle nog läst här innan jag beställde en diskmaskin.
    De har som system att skicka en annan modell än det man beställt.
    De meddelar inte bytet heller.
    Må så vara att den jag fick var dyrare (Bara gränsbyggden som har den modellen) men en annan energiklass än den beställda.

    Rekommenderar tyvärr inte Gränsbyggdens Köpcentrum.
    8 mån sedan
  • Hej SirMacke!

    Beklagar din uppfattning och köpupplevelse utav oss.
    Vi har nyligen lanserat en ny hemsida där lagerstatus visas och stämmer.
    Vi hoppas att ni återkommer och att er köpupplevelse blir bättre.

    Återigen, beklagar detta.
    Mvh Gränsbygdens Köpcentrum

  • Usel
    Beställde varor för några år sedan och då var det aldrig några problem. Försökte beställa från de igen under sommaren och har fortfarande inte fått några varor. De har upprepade gånger hänvisat till att de kommer men hittar alltid på en ny ursäkt. De har försökt sälja på mig andra produkter som är sämre till samma pris och jag börjar tyvärr fundera på om jag någonsin kommer att få det jag har beställt.
    9 mån sedan
  • Hej elajjt!

    Beklagar er köpupplevelse.
    Vi jobbar verkligen för att få ökad kundkontakt och även på att vara försiktiga med att utlova transportvillkor på beställda varor. Vi har dock bara härom veckan fått upp vår nya hemsida med lagerstatus som skall stämma och vi hoppas därav att ni kan tänka er att återkomma för att låta oss bevisa vad vi verkligen går för.

    Återigen, vi beklagar detta väldigt mycket.
    Mvh Gränsbygdens Köpcentrum

  • Perfekt
    Var skeptisk inför köp med så dåliga omdömmen...
    Fick dock det det jag beställde, snabbare än utlovad leverans. Dessutom till lägts pris på marknaden. Vad ska man säga? 10 stjärnor!
    10 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    10 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    10 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    10 mån sedan
  • Usel
    Känner helt igen mig i "Superlativ"s beskrivning. Jag hamnade i exakt samma problem med utbytesprodukter osv. Jag blev dock irriterad och nyttjade rätten i 33§ KkL och gjorde ett täckningsköp av en produkt som har de av mig tydligt definierade egenskaperna jag krävt redan från början. Direkt efter köpet förklarade en chef där att de så klart ändå skulle stå för mitt nya köp. Efter jag skickat in det kvittot i mitten av juli hände ingenting. Efter ett antal hot om KFM osv så mailade de häromdan och sa att de endast tänkte återbetala det jag betalt från början (kan dock tilläggas att de inte kommit än, räknar inte med det heller). För att sätta i perspektiv kan sägas att jag blev ursprungligen lovad leverans i mitten av maj, gjorde täckningsköp i mitten av juli och har fortfarande, 1 sept, inte fått ett öre. En anmälan till ARN har dock gått in och jag väntar med spänning
    10 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    10 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    11 mån sedan
  • Usel
    Värre än uselt. Katastrof!

    10 februari. Jag beställer en Gorenje spisfläkt och får en leverans någon vecka senare. Öppnar kartongen när fläkten ska monteras, efter ytterligare någon vecka. Det visar sig att de skickat fel produkt med fel mått. Efter detta gör jag en lång rad påstötningar och förfrågningar. Varje gång lovar Gränsbygden snar leverans av den rätta fläkten. Ibland med löften om extrasnabb leverans och kompensation för den långa väntetiden. Men varje gång glömmer de beställa. Inga löften infrias. Förvirringen på orderavdelningen är total. Ingen tar ansvar, ingen följer upp eller återkopplar.

    Här nedan följer min dagbok med Grränsbygden:
    26 februari. Jag ringer Gränsbygden. Trevlig herre lovar se till att rätt fläkt kommer påföljande vecka. Ingenting händer.
    7 mars. Jag ringer Gränsbygden. Ny trevlig herre svarar, hittar ingen notering om min reklamation. Ska ordna fram en annan fläkt med rätt mått inom två dagar. Ingenting händer.
    15 mars. Jag ringer Gränsbygden. En tredje trevlig herre lovar att kolla upp vad som har hänt och återkomma. Mejlar tillbaka senare samma dag att fläkten komma in till Gränsbygden 21-25 mars för att sedan skickas vidare till mig. Jag svarar att jag vill ha leveransen snabbare och får nytt mejl från att den ska skickas omgående från fabriken direkt till mig. Ingen spisfläkt dyker upp.
    22 mars mejlar jag och frågar vad som händer. Får svaret att ”Lars” ska kontakta mig omgående. Ingen ”Lars” hör inte av sig.
    24 mars ringer jag ”Lars”. Han lovar återigen en direktleverans från Gorenje omgående. Lite senare på dagen ringer ”Lars” och förklarar att han ångrat sig beträffande direktleveransen eftersom det blir för dyrt. I stället ska han ”slänga med” några köksknivar. Ingen spisfläkt levereras.
    5 april ringer jag Gränsbygden. Trevlig dam bekräftar att fläkten är beställd från Gorenje men den har tyvärr inte kommit ännu. Jag föreslår att hon ordnar en direktleverans från Gorenje. Hon ringer upp senare samma dag och lovar att ”chefen” ska kontakta mig påföljande dag. De ska då också erbjuda någon form av kompensation eftersom jag fått vänta så länge. Ingen chef från Gränsbygden ringer.
    7 april ringer jag Gränsbygden. Ny trevlig dam ska undersöka och lovar återkomma. Det gör hon inte.
    8 april. Samma dam som föregående dag lovar att genast kontakta Gorenjes säljare. Hon ringer senare och meddelar att hon inte fått tag på säljaren men lovar återkoppla så snart hon fått tag på honom. Ingen återkoppling.
    11 april klockan 10. Ringer Gränsbygden och kopplas runt mellan flera olika säljare. Hamnar till sist hos samma dam som tre dagar tidigare. Fortfarande ingen kontakt upprättad mellan Gränsbygden och Gorenje. Det har nu gått två månader och jag beslutar att begära pengarna i retur och blåsa av ärendet. Av den utlovade kompensationen blir förstås ingenting. Hoppas dock på att få tillbaks pengarna.
    11 april klockan 10.30. Beställer samma köksfläkt från Elgiganten.
    12 april klockan 9:50. Paketet från Elgiganten finns att hämta på Coop. Visserligen 139 kronor dyrare än hos Gränsbygden men det är det värt!

    Vill gärna också berätta sista kapitlet i mitt mellanhavande med Gränsbygden: En tid efter att jag begärt pengarna i retur fick jag ett vadderat kuvert utan avsändare på posten. I kuvertet låg ett doftljus, en disktrasa (ny) samt en handskriven lapp med en ursäkt för allt krångel jag hade haft med Gränsbygden. Ingen underskrift.
    Även om själva butiken är under all kritik så finns det flera i personalen som är enormt trevliga. Stort tack till dem!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 11 mån sedan )
  • Detta omdöme är under utredning
    11 mån sedan
  • Perfekt
    Som trogen "internetkonsument" kan jag inte säga att jag var annat än skeptisk när jag hittade denna butik. Många som klagar på lång leveranstid, gråimport och fel leveranser. Där emot står det tydligt på sidan att det kan vara ca 8 veckors leveranstid.
    Och då ska det tilläggas att när vi köpte nytt kök till vår förra hus tog elgiganten 12 veckor på sig att leverera.
    När det gäller gråimport så finns det i stort sett i ALLA affärer i olika utsträckningar. Ta reda på vad det är som du ska köpa, om du inte vill betala ett överpris, jag antar att du är vuxen samt ska handla för ett antal 10-tusenlappar, nån form av undersökningsplikt har man när man handlar på nätet.
    Vitvaror till nytt kök kostar en hel näve pengar och jag vill naturligtvis inte betal för mycket, jag uppskattar att jag spara minst 10.000 kr på att handla på Gränsbygden jämfört med elgiganten/media markt trots paketprisen som dom erbjuder när man köper alla vitvaror på en gång.

    De som jag kan hålla med om är att vissa av Gränsbygdens kundtjänst medarbetare borde gå nån utbildning i kundrelationer alt. hur man pratar i telefon.
    Jag provade att ringa dom enbart pga. vad som skrivits här och har viss förståelse deras upplevelser via telefon.

    I dagsläget, tre veckor efter beställning har jag fått allt utom spisfläkten som var restad hos leverantören enl. Gränsbygden, uppdaterar mitt omdöme när jag fått allt. =)

    + PRISET!
    + Stort utbud.
    + Flera betalningsalternativ.

    - Kundtjänsten är delvis väldigt amatörmässig.
    - Ett stort antal produkter har fel visningsbild på deras sida(kontrollera noga innan beställning).

    För tillfället måste jag ge dom 9/10, men uppdaterar när hela min ordet har levererats.

    -----------------------------

    Skulle uppdaterat detta för längesedan.. =)

    Hur som, alla produkter levererades förutom spisfläkten vi valt.
    Pengarna kom tillbaka så fort de konstaterat att de ej kunde erbjuda fläkten vi beställt.
    Får tilläggas att vi försökte beställa samma fläkt från andra leverantörer men stötte på samma problem där, noterad som beställningsvara men var slut hos tillverkaren.
    Så allt som allt.. 10p.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 11 mån sedan )
  • Detta omdöme är under utredning
    11 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    11 mån sedan
  • Usel
    I purchased a Nilfisk pressure washer which developed a fault. As it was still under guarantee I took it back to be repaired. After waiting for 5 weeks and numerous phone calls, I was told to pay nearly 800:- for the repairs! I declined as it was under guarantee, so they said they would un-repair it and I would have it back as soon as possible. 3 months later and many more phone calls and I had still not had it returned. So I suggested to pay half the repair cost as a good will gesture to speed things up. This was declined! After a further 2 months and many, many more phone calls I decided to contact my lawyer to take proceedings against gränsbygden. After gränsbygden received my letter to tell them of my intentions, a week or so later my machine was returned un-repaired! The pressure washer hose conection was missing, and the new gun attachment had been changed for an old one! I buy products from all over the world and deal with many companies and I have to say that gränsbygden have the worst customer service and care I have ever experienced anywhere ever! I would definitely not recommend this company to anyone, and I myself will never buy anything from them again. SHAME ON YOU GRÄNSBYGDEN!
    I've given 1 star as it seems as though I must give something to rate it. Otherwise it would be a big '0'
    11 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    11 mån sedan
  • Usel
    Fullständig fiaskobutikl. Tål inte att upprepas hur usla de är. KÖP INTE!

    Beställt vara som de nyligen sänkt, och ingen vara kommer... sen börjar det "Vi kan ersätta med annan vara" och så kommer de med undermåliga förslag som bara gränsbygden erbjuder och som de säger är bättre till samma pris. Skulle snarare säga utgågna modeller som är flera år gamla som troligen slängts.

    Efter 1 månad har jag fortfarande inte fått varorna jag beställt, bedrövligt! Så nu står jag här med byggarna men utan vitvaror.... vilka pajaser!
    11 mån sedan
  • 2016-07-23 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Never ever!
    Jag har köpt hos de 3ggr hittills. 1 gång gick det bra, varan var på plats. ingen problem.
    Andra gånger köpte jag ett spis. De bekräftade via telefon att varan är i lager och stämmer bra med internetorder. Jag körde till de för att hämta varan, och på plats fick jag veta att de har inte hemma, men kan beställas och får man inom några dagar. De lovade att den ska levereras hem till mig på fredag. Fick pengarna tillbaka efter 4 veckor och ringt de 100 gånger. Tycke att det kan hända med alla!
    Köpte jag att kaffemaskin igen, ingen dyr sak som är beställnings vara. Samma historia, är i lager, hämtar den, finns inte på lager, kommer denna veckan vi lovar vi fixar osv... Fick pengarna tillbaka efter 3,5 vecka på denna gången eftersom kaffemaskinen är inte i lager fortfarande. Deras lagerstatus är inte pålitlig. Har försökt prata med butikchefen, gick inte heller. De lovade flera gånger att ringer mig, men blev aldrig. Inte rekommenderat. Fick läxan.
    1 år sedan
  • Usel
    Aldrig mer! Köp INGET där. Ingen kundservice när problem uppstår. De bryr sig inte ett dugg om kunden efter de mottagit pengarna. När jag försökte kräva tillbaka mina pengar för en order som de inte klarade av att leverera så fick jag inte svar på flera dagar. När jag först fick tillbaka pengar så fick jag inte tillbaka vad jag hade betalat, det fattades några hundralappar. Möjligt de tog betalt för dårlig kundservice?
    1 år sedan
  • Usel
    Begärde och fick en offert på vitvaror, ca 25.000:- och frågade om ngn from av rabatt vilket jag inte fick, dock köpte jag en Mitsubischi luftvärmepump inkl rör och fästen, sk "installationskit". Pumpen kom, teknikerna kom o upptäckte att rören inte var sända. Bet 2000:- för ett jobb som aldrig blev gjort pga av slarv av Gränsbyggdens Köpcentrum. Blev lovade hela paketet tillsänt inom ett par dagar, det är nu snart 3 veckor sedan, dom ber om ursäkt och beklagar men gör inte ett smack åt saken. Jag har handlar från Kina, USA, Ebay, uk och de och aldrig blivit så illa behandlad så STOR VARNING för detta företag som gärna vill ha betalt men sedan inte har ngt som helst ansvar!
    Tänker handla resten av vitvarorna av ngn annan.
    /Isak
    1 år sedan
  • Perfekt
    Var osäker om jag skulle beställa från Gränsbygdens då jag kollade igenom deras betyg här på prisjakt vilket gjorde mig lite orolig först.

    Men jag tog kontakt och frågade om Hace CB-17 luftkonditionering fanns i lager och fick svar snabbt att det gör den och leverans ca 1 vecka. Så la beställningen och betalade med kort. Efter ett par dagar så skickades produkten med DSV hem till mig. Inga skador och produkten fungerar utmärkt.

    Gränsbygdens hade det billigaste priset ink frakt. Skiljde 2100 kr då mot konkurrenterna.
    1 år sedan
  • Usel
    Leverans gick bra men Hoover tvättmaskinen höll bara två månader! Garantihantering var den sämsta jag stött på! Noll ansvar! Har hållt på att försöka ordna detta nu i snart två månader och fortfarande inte fått maskinen utbytt skandal!
    1 år sedan
  • Bra
    Har för 3 år sedan beställt både tvättmaskin och torktumlare av dem.
    De gav mig samma pris som konkurrent och även om leveransen tog lite tid så kom den inom ramen för utlovad tid.
    Fick även en pelare med korg att montera dem på.

    Som tidigare nämnt så är hemsidan lite dåligt uppdaterad och man kan inte se något lagersaldo. Så det är bäst att dubbelkolla så varan finns på lager innan man beställer.

    Har idag beställt en Electrolux ugn som de verkar vara en av de första i Sverige att få in. Ville egentligen ha en annan modell men den verkar ha börjat fasats ut och denna var uppföljaren. Fick den till samma pris som den andra.
    Får återkomma hur leveransen fungerar.

    *Uppdatering*
    160414 - Ugnen är skickad och på terminal enligt spårningslänk
    160415 - Inkom på den lokala terminalen imorse. Utkörning på måndag om jag inte ville hämta den själv. Kan inte klaga på leveranstiden i alla fall.
    160418 - Ugnen kom levererad hem till mig
    160518 - Ugnen fungerar som den ska och jag är nöjd på den fronten. Men det verkar dock vara en importerad modell ( ej nordiska marknaden ) då svensk bruksanvisning saknas och Electrolux svenska kundtjänst inte hittar den i sina system.
    1 år sedan
  • Dålig
    Jag beställde ugn/ häll/ fläkt/ diskmaskin av Gränsbygden och två månader senare hade de fortfarande bara hällen hemma, trots flera mail och samtal där de bekräftade att de kommer nästa vecka.
    Hävde köpet som gick smidigt trots allt fick igen mina 31000:- och valde en annan leverantör som fick fram det jag ville ha samma vecka.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Leverans av häll gick smidigt och känner inte att jag har nåt att anmärka på det.
    Sen fick jag väldigt trevligt och bra hjälp av dem vid min reklamation. Det var lite strul med kontakt med DSV och det var ibland svårt att få tag på dem så det tog väldigt lång tid men skickade jag mail till dem svarade de eller ringde de alltid tillbaka. Annars ställde upp och hjälpte mig mer än vad de egentligen behövde, så jag är nöjd.

    +service
    +priser
    +sortiment

    -dålig kommunikation
    -lite lång tid innan svar
    1 år sedan
  • Ganska dålig
    Beställde produkt som var i lager enligt status på prisjakt.

    Fick faktura 2 dagar efter order. Bad dom hålla den eftersom jag inte hade fått vara levererad. Det gick dom med på och var trevliga. Men att man ska fakturera när vara eller tjänst är levererad verkar inte vara helt lätt att förstå nuförtiden.

    3 veckor senare så fick jag besked att modellen hade utgått men förslag på alternativ, jag ställde då en fråga om färg på modellen och nu har det gått 4 veckor till utan svar. Däremot har jag fått inför månadens fakturabetalningar öppnat en betalningspåminnelse, ränta och betalningsavgift

    Detta är i min värld i allra högsta grad uselt.

    Jag har nu mailat butiken och deras fakturaköpare (payex) och deras hanterade kan få mig att revidera betyget.

    *** Jag fick till slut ordning på det men inte den smidigaste upplevelsen ***
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Usel
    Efter att ha varit trogen kund i många år med inköp för minst 50000:-och för en gångs skull behöver utnyttja garantin, så får man kalla handen. Du får själv ringa leverantören och fixa nya spishjul fick jag till svar. 15 månader gamla spishjul och jag får betala dom själv, plus reparatör och utkörning. Tack och adjö!
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Snabbt svar på mail.
  • Usel
    Katastrofal Service. Personalen är dock trevliga i telefon men det väger inte upp nackdelarna.
    Svarar aldrig på mail för att undgå spårbarhet i ett ärende. Lång väntetid i telefon.
    Ingen lagerstatus och man måste ringa dem och boka produkten annars kan man inte lita på att man får den alls.

    Beställde en vara och fick vänta 63 dagar på leverans och fick såklart en trasig produkt. Fick vänta ytterligare 15 dagar innan jag fick en ersättare.

    Som tur var vägrade jag betala innan den gamla gått i Retur och en kredit kommit på den. Deras kreditgivare höll jag som tur var informerade hela tiden så dem var på min sida tack och lov och flyttade fram min faktura hela tiden tills allt var levererat enligt order.
    1 år sedan
  • Hej DMD-Consulting!

    Tack för ert omdöme.
    Beklagar att ni har haft denna erfarenheten av oss.
    Vi tycker dock det är märkligt, enligt vår egen uppfattning av oss själva är vi väldigt snabba på att svara både mail och telefon.
    Lagerstatus är något vi är väl medvetna om och som vi jobbar febrilt på att få upp. Vår nya hemsida hoppas vi redan kunna lansera i början av tredje kvartalet och då med denna funktion.
    Att er leverans blev försenad är tyvärr inte mycket vi kan göra då er produkt vart restnoterad och vi gör vårt bästa för att uppdatera er i ärendet. Samma gäller även skador vid leverans, vilket tyvärr är svårt att undvika till 100%. En självklarhet för oss är dock att lösa problemet fortast möjligt.
    Kreditgivaren har vi alltid kontakt med för att självklart lösa så att ni inte skall behöva betala en faktura på en vara ni ej mottagit.
    Beklagar dock återigen er upplevelse men hoppas att ni kan känna er välkomna igen till vår trevliga support.
    Några övriga frågor eller dylikt är ni välkomna att kontakta oss på
    info@gransbygden.se
    0433-14100
    Trevlig helg.
    Mvh GKC

  • Usel
    VARNING! Har visserligen lågt pris MEN leveranserna är bedrövliga. Dessutom skyller de ifrån sig och ljuger.
    Jag råder alla att spendera någon extra krona och få leverans som utlovat!
    1 år sedan