365 dagars öppet köp
Fri frakt från 499kr
Snabb leverans + Fri retur

https://lekmer.se

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 12 år sedan
(data från 2018-01-22)
Detaljerad information Lekmer har fått betyget (9.04)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    7 dagar sedan
    Uppdaterat: 7 dagar sedan
    Total urusel service. Beställde en åkpåse under black friday och det stod att den fanns i lager. Får senare ett mail att leveransen blir försenad pga att dom fått så många ordrar under black friday, får även ett liknande brev lite senare. Efter några veckor får jag ett mail att min order är makulerad pga att dom har slut på varan?! Jag mailar tillbaka och ber dom erbjuda en liknande vara till samma pris men dom vägrar detta. Mailar en gång till och frågar varför dom inte kan erbjuda detta och får till svar att varför ska dom göra det. Jo det är väl kanske för att få nöjda kunder. Först vänta flera veckor för att sedan få besked att man inte får nån vara. Jävla skitföretag enligt mig.
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tid att lämna ett omdöme!

    Detta var verkligen inte kul att se och självklart ska man inte bli bemött som du har blivit.
    Tyvärr så kan det vara så att lagersaldon på hemsidan inte hunnit uppdateras när man lägger sin order men det ska absolut inte ta flera veckor att få reda på att en vara inte kommer att levereras.
    Vi vill gärna hjälpa dig med detta och skulle uppskatta om du kunde återkomma med ett ordernummer till oss så ska vi se hur vi kan lösa detta.

    Tveka inte på att höra av dig till oss om någon fråga eller fundering skulle dyka upp!

    Ha nu en trevlig kväll!
    Med vänlig hälsning,
    Lekmer

  • Usel
    1 månad sedan
    Gjorde först en beställning i samband med Black Friday och fick inte allt jag skulle ha. Fick ingen information om detta förrän jag ringde till kundtjänst själv. Fick ett litet plåster på såren genom en unik kod värd 250 kr men som inte gällde för fraktkostnaden.Beställde 2 nya saker i förra veckan..ena leksaken kom idag och fick ingen info varför jag inte fick min andra vara som jag beställt. Senare på eftermiddagen kom ett mail igen från Lekmer att tyvärr så var denna vara slut....IGEN fick jag samma problem med 2 olika varor och 2 olika ordrar....fick då betala 49 kr i frakt för en vara som inte ens kostar mer än 7 kr med posten..om jag nu ska köpa en gång till med min nya kod då får jag betala 49 kr till i frakt....vad har hänt med Lekmer? Fruktansvärt besviken är jag. Det kan inte stå att varan finns i lager om den inte gör det..Ska jag använda min nya kod nu? Skulle inte tro det..dags för nya butiker.
  • Hej,

    Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme!

    Vi är hemskt ledsna över att du haft samma problem båda gångerna som du har beställt hos oss. Vi ber verkligen om ursäkt för detta och ska absolut ta din feedback vidare för förbättringar, självklart bör det inte gå att beställa om varan inte finns kvar på lager.

    Har du möjlighet att återkomma med ditt ordernummer så ska vi självklart se över angående fraktavgiften?

    God fortsättning!
    Lekmer

  • Usel
    1 månad sedan
    Ordered on black Friday (item was in stock). I can understand that they get many orders and that they might not be able to ship within 3 business days, but 2 weeks later the order is still processing. Customer support doesn't respond my to my emails. After 3 weeks I suddenly get an email informing me that my order was cancelled. No explanation for why. This is the worst online store I've ever done business with in Sweden. Read all the recent reviews here and think twice before you do business with these clowns!
  • Hi,

    Thank you for taking the time to write a review!

    We are sorry to hear about the experience you had shopping with us. Of course we should have informed you about the status of the order earlier and not after 3 weeks. Our customer service has unfortunately had a bit longer response time. If you get back to us with you ordernumber we can have a look at your e-mails.

    Happy Holidays!
    Lekmer

  • Ganska dålig
    1 månad sedan
    Beställde i samband med Black Friday (23/11) bland annat julklappar. Efter någon vecka får jag mail att ordern är försenad, men bör komma inom en vecka. Ytterligare två veckor går, ingen order. Helt plötsligt makuleras ordern av Lekmer utan att jag informeras om detta. Ytterligare några dagar senare, ett mail om att ordern är makulerad då produkterna tagit slut i lager. Tittar jag på deras hemsida ser jag dock att flera av produkterna fortfarande finns att beställa.

    Jag tycker att det är dåligt att det överhuvudtaget går att lägga en beställning på varor som inte finns, men riktigt illa är det att det ska behöva ta 3(!) hela veckor att informera drabbade kunder.

    Det som gör att det ändå inte blir bottenbetyg för Lekmer är att jag kompenserades med en värdecheck på 250 kr att handla för hos dem. Jag la då en ny order, och den skickades samma dag jag gjorde beställningen så den fick jag väldigt snabbt. Jag har även beställt från Lekmer ganska många gånger tidigare, och då har allt fungerat felfritt.
  • Hej,

    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme!

    Vi tycker att det är oerhört att läsa om din upplevelse när du lagt en order på vår hemsida. Vi ber om ursäkt för detta!
    Självklart ska det inte ta 3 veckor för oss att informera om att din order inte kommer skickas, detta bör ske omedelbart så att du får en chans att lägga en ny order eller kika på andra varor.

    Vi är glada att du fick den andra ordern som du gjorde och hoppas verkligen att du ska bli nöjd med produkterna.

    Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor.

    God Jul!
    Lekmer

  • Usel
    1 månad sedan
    Otroligt dålig service och långa svarstider. Den enda respons jag fått ifrån Lekmer är att de har tagit mot mitt mejl. Det var för ett bra tag sedan.

    De har skickat en artikel av de jag hade beställt. Utan någon återkoppling till var de andra är, eller ännu viktigare, när de andra artiklarna kommer.

    Jag har betalt för allt men bara fått en grej.

    Det som stör mig allra mest med Lekmer är att de har mage att mejla mig om att jag ska rösta på dem till Årets Butik här på Prisjakt. Aldrig i livet.

    De kommer antagligen skylla på mycket att göra för att det är jul. Ja, julen kommer varje år. Precis som Black Friday.
  • Hej Per,

    Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme!

    Beklagar verkligen att du inte har mottagit allting som du beställde hos oss samt att du inte har fått någon återkoppling. Vi har haft högre belastning än väntat både på vårt lager och på vår kundservice, därför har vårt svar dröjt när du har kontaktat oss.

    Har du möjlighet att återkomma med ditt ordernummer så ska vi självklart hjälpa dig och se över ditt ärende?

    Med vänliga hälsningar,
    Lekmer

  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Efter 20 dagar sedan beställning har de makulerat ordern utan vidare. Jag skriver till dem på Facebook att jag undrar vad som hänt med min order och att jag inte har så mycket emot väntetiden, bara jag får mina varor. De svarar inte på Facebook, utan strax efter så kommer det ett mail att min order har makulerats p.g.a att den tagit slut i lager. Då är det väl för bövelen bara att beställa den på nytt av leverantören. Jag kan vänta. Men detta var under Black friday och varan var prissänkt med över 1500 kr. Istället får jag ett mail som jag inte kan svara på och en rabattkod på 250 kr. Mycket lågt av Lekmer att inte ens våga ta en chattkonversation med mig.
  • Hej,

    Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme!

    Vi beklagar att du inte fick varan som du beställt. Mailet som du fick och inte kunde svara på är ett automatiskt mail och därav går det inte besvara det. Självklart vill vi besvara din chatt på Facebook men vi har haft något längre svarstid. Om du återkommer med ditt ordernummer ska vi självklart se över ditt ärende?

    Med vänliga hälsningar,
    Lekmer

  • Usel
    1 månad sedan
    20 dgr sen order. Ingen leverans ännu och inga svar från kundtjänst på mail.
    Har förståelse att det kan ta längre tid i dessa tider men över 20 dgr?
    Födelsedagspresenterna uteblev.
    Kan inte bli sämre än så här. Aldrig varit med om nått liknande från en s.k. seriös större aktör? Verkar inte vara ensam om att inte få någon leverans. Bara att läsa alla andra omdömen.
  • Hej, 

    Tack för att du tar dig tid att skriva ett omdöme. 
    Vi beklagar verkligen att du har den här upplevelsen. För tillfället har vi längre leveranstider än vanligt på grund av hög orderingång, vilket vi ber om ursäkt för och tackar för ditt tålamod. 

    Vi vill gärna se hur status är på ditt ärende, har du möjligtvis ditt ordernummer eller den mailadress du använde vid ditt köp så ska vi självklart titta på detta?

    Med vänlig hälsning
    Lekmer

  • Usel
    1 månad sedan
    Hävdade att de skickat leveransen med Postnord den 19 november. 23 dagar senare hade paketet ännu inte nått Postnord. Svårt att veta om felet ligger hos Lekmer eller erbarmliga Postnord. Betyget "usel" kommer av hur Lekmer hanterade saken. De borde såklart själva ha uppmärksammat att paketet inte kom fram. Jag mejlade dem och fick inget svar på flera dagar. Ringde sedan och stod i en evinnerlig telefonkö, för att till sist bli bortkopplad. Ringde igen och kom efter en lång stund fram. Personen som svarade var nyanställd och behövde ta hjälp för att kunna hantera ärendet. Till sist fick jag hjälp. De betalade tillbaka pengarna två dagar senare. Fick handla varan på annan butik istället.
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tid att skriva ett omdöme.
    Vi beklagar verkligen att du har den här upplevelsen. För tillfället har vår kundservice något längre svarstid än vanligt, vi ber om ursäkt för detta och tackar för ditt tålamod. Det är inte vår avsikt att skylla leveransförseningar på annan part, vi gör vårt yttersta för att få iväg ordrarna men har hög belastning även i vårt lager på grund av stor orderingång.

    VI gör vårt yttersta för att leverera till våra kunder och kunna hjälpa till i kundservice och lösa problemet på bästa sätt.

    Tack på förhand.
    Lekmer

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställde 27/11 och blev lovad 1-3 dagars leverans enligt hemsidan. Har mailat kundtjänst vid 2 tillfällen och frågat efter nytt leveransdatum men de svarar inte. Riktigt uselt och jag kommer aldrig mer handla av Lekmer.
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tid att skriva ett omdöme.

    Vi beklagar verkligen att du har den här upplevelsen. För tillfället har vår kundservice något längre svarstid än vanligt, vi ber om ursäkt för detta och tackar för ditt tålamod.

    Vi vill gärna hjälpa dig med ditt ärende, har du möjligtvis ditt ordernummer eller den mailadress du använde vid ditt köp så ska vi självklart titta på detta?

    Med vänlig hälsning
    Lekmer

  • Usel
    1 månad sedan
    Brukar sköta sig men efter black friday fick vi halva leveransen efter en vecka och hela ordern står som skickad. Flera mailförsök till kundtjänst utan svar. Ringde även växeln som skulle öppna 8 men hade inte öppnat 8.30 en vardag. Jag har inte tid att jaga ett dåligt företag på arbetstid. Nästa gång blir det inte lekmer.
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tid att skriva ett omdöme.

    Vi beklagar verkligen att du har den här upplevelsen. För tillfället har vår kundservice något längre svarstid än vanligt, vi ber om ursäkt för detta och tackar för ditt tålamod. Vad gäller våra telefontider för Kundservice så öppnar vi alltid växeln klockan 08:00 men vid hög belastning kan det dessvärre vara så att det inte går att komma fram.

    Vi vill gärna hjälpa dig med ditt ärende, har du möjligtvis ditt ordernummer eller den mailadress du använde vid ditt köp så ska vi självklart titta på detta.

    Med vänlig hälsning
    Lekmer

  • Usel
    1 månad sedan
    Inga varor, ingen kommunikation. Bluffbolag.
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tid att skriva ett omdöme.

    Vi beklagar verkligen att du har den här upplevelsen. För tillfället har vår kundservice något längre svarstid än vanligt, vi ber om ursäkt för detta och tackar för ditt tålamod.

    Har du fått en orderbekräftelse på ditt köp? Då hjälper vi dig självklart att eftersöka din leverans. Om du har möjlighet får du gärna komplettera med ditt ordernummer.

    Med vänlig hälsning
    Lekmer

  • Usel
    1 månad sedan
    Väntar fortfarande på mängder med varor jag beställde för över två veckor sedan. inte ett ljud, inte ett mail! Absolut inte acceptabelt!

    Över tjugo andra paket från olika företag kom direkt veckan efter Blackfriday, det är faktiskt enbart Lekmer som inte lyckas med att varken kommunicera ut sina problem eller att ens packa varorna än? Riktigt illa!
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tid att skriva ett omdöme.

    Vi beklagar verkligen att du har den här upplevelsen. För tillfället har vår kundservice något längre svarstid än vanligt, vi ber om ursäkt för detta och tackar för ditt tålamod.

    Vi vill gärna hjälpa dig med ditt ärende, har du möjligtvis ditt ordernummer eller den mailadress du använde vid ditt köp så ska vi självklart titta på detta?

    Med vänlig hälsning
    Lekmer

  • Usel
    1 månad sedan
    väntar fortfarande på min vara som jag beställde för 2 veckor sedan, nu är den bortplockad från hemsidan och jag har inte fått något besked om när den kommer
    Enligt lekmer.se så kan leveranstiden vara upp till 5 dagar vid speciella kampanjer, vilket uppenbarligen inte stämmer. Har mailat utan att få svar.
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tid att skriva ett omdöme.

    Vi beklagar verkligen att du har den här upplevelsen. För tillfället har vår kundservice något längre svarstid än vanligt, vi ber om ursäkt för detta och tackar för ditt tålamod.

    Vi vill gärna hjälpa dig med ditt ärende, har du möjligtvis ditt ordernummer eller den mailadress du använde vid ditt köp så ska vi självklart titta på detta?

    Med vänlig hälsning
    Lekmer

  • Usel
    1 månad sedan
    Dålig kommunikation, svarar inte på mail på 14, dagar. Skickar inte varan heller på dessa 14 dagar. Väntar fortfarande på min vara. Skyller till slut på PostNord fastän de inte ens packat varan på lagret. Handlar aldrig här igen
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tid att skriva ett omdöme.

    Vi beklagar verkligen att du har den här upplevelsen. För tillfället har vår kundservice något längre svarstid än vanligt, vi ber om ursäkt för detta och tackar för ditt tålamod. Det är inte vår avsikt att skylla leveransförseningar på annan part, vi gör vårt yttersta för att få iväg ordrarna men har hög belastning även i vårt lager på grund av stor orderingång.

    Vi vill gärna hjälpa dig med ditt ärende, har du möjligtvis ditt ordernummer eller den mailadress du använde vid ditt köp så ska vi självklart titta på detta?

    Tack på förhand.

    Med vänlig hälsning
    Lekmer

  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    ALDRIG MER LEKMER!

    Tyvärr har Lekmers dåliga service på så många plan nu fått vår familj att bestämma oss för att aldrig mer handla på Lekmer. Att deras kundservice är helt undermålig finns det väldigt många exempel på bland inläggen här. Men de har även oerhört mycket att jobba med i deras lagerpersonal. Här är min story som jag hoppas ger någon en tankeställare.

    För flera veckor sedan beställde jag bland annat en skjorta från NameIt i storlek 104. Efter mer än två veckor kommer paketet, som då innehåller en skjorta i storlek 110. Jag kontaktar då Lekmers kundtjänst och får efter ca 10 dagar svar att det plockats fel vara och att en ny order genererats med rätt storlek. Efter ca 1 vecka har jag inte ens fått en orderbekräftelse och kontaktar deras kundtjänst igen. Efter ytterligare 10 dagar får jag som svar att skjortan haft fel produktinformation och aldrig(!) funnits i storlek 104. Detta genomskådar jag som en ren lögn och jag tolkar svaret endast som en dålig ursäkt för att Lekmer översålt och inte vågar stå till svars för deras misstag. Tyvärr så är jag i stort behov av en skjorta i storlek 104 och ger dem därför en chans till och beställer en annan skjorta i storlek 104. Förra veckan fick jag det nya paketet och ÄNNU EN GÅNG hade de skickat en skjorta i storlek 110!

    Efter flera försök att komma fram till deras kundtjänst via telefon utan att lyckas ger jag upp!

    #aldrigmerlekmer
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tid att skriva ett omdöme, men vi vill verkligen beklaga att det har blivit så fel i din beställning!
    Vår kundservice har för tillfället längre svarstid än vanligt, vi ber om ursäkt för detta och tackar för ditt tålamod.

    Vi arbetar hela tiden på att bli bättre och få ut ordrar i tid och självklart vill vi leverera rätt produkter till våra kunder. Din feedback betyder så mycket för oss och vi beklagar verkligen att det har gått så här med din beställning.

    Vi vill gärna få möjlighet att ordna upp det här och skulle uppskatta om du vill komplettera med ditt ordernummer.

    Tack på förhand.

    Med vänlig hälsning
    Lekmer

  • Usel
    1 månad sedan
    Mer än två veckor sen beställning på Black Friday och varken leverans eller något svar från kundservice angående min order. Eftersom lekmer.se numera ägs av babyshop.se https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=10175 så kommer nog snart deras omdömen på prisjakt snart matcha varandra.
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tid att skriva ett omdöme.

    Vi beklagar verkligen att du har den här upplevelsen. För tillfället har vår kundservice något längre svarstid än vanligt, vi ber om ursäkt för detta och tackar för ditt tålamod. Vi gör vårt yttersta för att få iväg våra leveranser men har hög belastning även i vårt lager på grund av stor orderingång.

    Vi vill gärna hjälpa dig med ditt ärende, har du möjligtvis ditt ordernummer eller den mailadress du använde vid ditt köp så ska vi självklart titta på detta?

    Tack på förhand.
    Lekmer

  • Acceptabel
    1 månad sedan
    Beställde en vara under Black Friday och det tog två veckor innan den skeppades. Jag kan förstå att det blir längre leveranstid under sådana förhållande som Black Friday. Men att gå ut med ett mail och skylla på att PostNord (vilka är totalt oskyldiga, för varan skeppades idag) tycker jag är dåligt. Bättre att vara ärlig och säga att man inte hinner med på grund av ordertrycket.
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tid att skriva ett omdöme.
    Vi beklagar verkligen att du har den här upplevelsen. Det är inte vår avsikt att skylla leveransförseningar på annan part, vi gör vårt yttersta för att få iväg ordrarna men har hög belastning även i vårt lager på grund av stor orderingång.

    Har du mottagit din beställning nu? Om inte, ber vi dig komplettera med ett ordernummer så vi kan kika hur det ser ut?

    Tack på förhand.
    Lekmer

  • Ganska dålig
    1 månad sedan
    Försenad leverans pga PostNord fick jag mail om. Men när jag ringde Lekmer hade dom inte ens paketerat min order (2 veckor efter beställning av lagerförda varor).
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tid att skriva ett omdöme.
    Vi beklagar verkligen att du har den här upplevelsen. För tillfället har vår kundservice något längre svarstid än vanligt, vi ber om ursäkt för detta och tackar för ditt tålamod. Det är inte vår avsikt att skylla leveransförseningar på annan part, vi gör vårt yttersta för att få iväg ordrarna men har hög belastning i vårt lager på grund av stor orderingång.

    Vi vill gärna hjälpa dig med ditt ärende, har du möjligtvis ditt ordernummer eller den mailadress du använde vid ditt köp så ska vi självklart titta på detta?

    Tack på förhand.
    Lekmer

  • Usel
    1 månad sedan
    Så obeskrivligt dåligt! Beställde tre leksaker på Black Friday och de har inte skickats än! Nästan två veckor senare har de alltså inte lyckats lägga tre produkter i en låda.
    Kundservice går inte att nå, efter 15 minuter i kö kopplas man bort. De raderar negativa kommentarer på sin Facebooksida.

    Prisjakt borde granska de omdömen som givits här, så gott som samtliga som kommer från externt håll är översvallande positiva medan de som ges direkt via prisjakt sågar företaget helt.

    Det luktar bedrägeri här. Varning för att handla på Lekmer!
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tid att skriva ett omdöme.

    Vi beklagar verkligen att du har den här upplevelsen. För tillfället har vår kundservice något längre svarstid än vanligt, vilket vi ber om ursäkt för och tackar för ditt tålamod.

    Vi vill gärna se hur status är på ditt ärende, har du möjligtvis ditt ordernummer eller den mailadress du använde vid ditt köp så ska vi självklart titta på detta?

    Tack på förhand
    Lekmer

  • Usel
    2 mån sedan
    Beställde barncykel från Lekmer via cdon och inom kort uppstod problem med cykeln. Har nu i snart över en månads tid försökt få problemet åtgärdat, både från Lekmer och cdons håll utan lycka. Oseriöst värre, undvik så slipper du irritation och huvudvärk!
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Men vad tråkigt att produkten inte lever upp till förväntningarna.
    Du har alltid rätt att reklamera en defekt eller trasig vara och detta ska du få hjälp med givetvis.

    Har problemet löst sig? Om inte, har du möjlighet att återkomma med ett ordernummer så ska vi se hur vi kan hjälpa till att lösa detta.

    Med vänlig hälsning
    Lekmer

  • Usel
    2 mån sedan
    Kan man ge mindre än en stjärna? Lek mer är ett skämt, gjorde en beställning den 10:e nov., jag ringde 3 gångar för att kolla upp vad som har blivit med ordern, fick alltid samma svar. de vet inte vad som har hänt, de lovar att de skickar varan så snart som möjligt, inget skickas och man ringer senare och man får aldrig hjälp.

    kortfattat:
    Företaget är skämt, kundtjänsten är inte seriösa alls (snälla? ja) men vad ska det hjälpa om de inte gör skillnad.

    AVSTÅ.
  • Ganska dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Uppdaterat (7 dagar efter beställning). Efter att födelsedagen passerat och vår tjej fått det hon önskat från annat håll, och varorna fortfarande inte lämnat lekmer i jönköping så ringer jag dem för att makulera ordern, men då "kan de inte det" utan den måste skickas och jag ska returnera den. Snacka om bortkastade resurser, att man inte kan gå och leta rätt på ett paket som inte ska skickas. Kommer verkligen tänka mig för om jag beställer nått mer från lekmer. Kommer absolut inte beställa julklappar där!

    Beställt två varor till ett födelsedagskalas och lekmer kan inte få iväg varorna från deras lager. Nu fem dagar senare, vet de inte var varora är fast de står som "SKICKAT!" på deras hemsida. Har ringt och talat med kundtjänst och det enda de kan säga är "ordern har lämnat vårt lager till posten". Posten däremot säger "vi har inte tagit emot nått paket från dem". Så det finns inget kollinummer att spåra. Lekmer verkar inte vilja ta ansvar för de har lämnat problemet till posten. Posten vill inte ta ansvar för de har inte fått nått från lekmer. Men att de tjafsar hjälper inte mig, jag får fortfarande inga varor! Så dålig stil. Tycker ändå det ligger på lekmer att verifiera att posten tar emot paketet och förser det med ett kollinummer innan de markerar det som "SKICKAT!" i deras system.
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tid att skriva ett omdöme.
    Vi beklagar verkligen att du har den här upplevelsen. För tillfället har vår kundservice något längre svarstid än vanligt, vi ber om ursäkt för detta och tackar för ditt tålamod. Det är inte vår avsikt att skylla leveransförseningar på annan part, vi gör vårt yttersta för att få iväg ordrarna men har hög belastning även i vårt lager på grund av stor orderingång.

    Vi vill gärna hjälpa dig med ditt ärende, har du möjligtvis ditt ordernummer eller den mailadress du använde vid ditt köp så ska vi självklart titta på detta?

    Tack på förhand.
    Lekmer

  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Trevlig kundtjänst som hjälpte mig väl, men litet minus för att man inte kunde hålla leveranstiden fullt ut. Överlag är jag nöjd!
  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    Störst, tyvärr inte bäst. Men acceptabel, finns bättre alterantiv.
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tid att skriva ett omdöme, det betyder så mycket för oss.

    Vi hoppas du blir nöjd med ditt köp och tveka inte att kontakta oss om du har frågot eller funderingar.
    Vi önskar dig en fin vecka och en riktigt god jul.

    Med vänlig hälsning
    Lekmer

  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Uppdatering: Vilka skojare! Idag ser jag att vagnen som jag fick avbeställd igår nu finns i lager till ett något högre pris. Min slutsats är att det första priset helt enkelt blev för lågt för Lekmer så de ångrade sig och avbeställde med hänvisning till "systemfel". En seriös butik hade fullföljt ordern. Priset var inte direkt löjligt lågt (skiljer ett par hundringar). Rabattkoden jag fick som kompensaton för deras misstag gällde förstås inte på vagnen nu heller..

    Lockpriser!

    Beställde en barnvagn som var nedsatt på deras rea. Stod då att den fanns i lager. En vecka senare hör de av sig och säger att den inte finns men att den kommer med okänt leveransdatum, vi får välja att vänta eller avbeställa. Ber då att få vänta. Ytterligare en vecka senare avbeställer de ordern och hänvisar till ett "systemfel". Fick ingen kompensation som andra verkar ha fått...
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme, vi beklagar att du inte fått alla varor du beställde.

    Dessvärre kan det hända att populära varor tar slut i lager och nu inför julen är det extra högt tryck i vår webshop.
    Vi gör vårt yttersta för att kunna leverera till våra kunder och hjälper dig gärna med en liknande vara om det kan vara aktuellt.

    Vi behöver ditt ordernummer för att se hur din order ser ut och skulle uppskatta om du har möjlighet att komplettera med det? Alternativt hjälper vi dig att hitta en vagn som passar dina behov om den du önskar är slut i lager.

    Med vänlig hälsning
    Lekmer

  • Mycket bra
    4 mån sedan
    Inget att klaga på.
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställde lego som var nersatt med 50% plus att de hade en kod(NEWLEKMER) som gav 200 kr rabatt på beställningar över 1000 kr. Detta verkar inte vara populärt så 8 dagar senare går statusen på ordern från "bearbetad" till "avbeställd", utan någon som helst info till mig.
    Hade mailat kundservice dessförinnan om varför inget hände med ordern, utan svar. Dag 8, när jag såg att den blivit avbeställd, ringde jag kundservice som självklart inte visste någonting och ursäktade sig med "det är sånt som händer".
    Som plåster på såren fick jag en rabattkod på 15% som visade sig INTE gälla på lego.
  • Tack för ditt omdöme, vi beklagar att du inte fått alla varor du beställde.

    Dessvärre kan det hända att populära varor tar slut i lager och nu inför julen är det extra högt tryck i vår vebshop.
    Vi gör vårt yttersta för att kunna leverera till våra kunder och hjälper dig gärna med en liknande vara om det kan vara aktuellt.

    Vi behöver ditt ordernummer för att se hur din order ser ut och skulle uppskatta om du har möjlighet att komplettera med det? Självklart vill vi hjälpa dig att hitta en produkt som kan passa.

    Med vänlig hälsning
    Lekmer

  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställde en legobyggsats för halva priset i söndags. Nu på tisdag har jag ännu inte fått någon information om leveransbekräftelse eller notis ifrån posten med trackingnummer.

    Ingen svarar på deras kundtjänsttelefon. Min sexåring börjar bli ganska otålig.

    När jag väl får tag i kundtjänst säger dom att min order konstigt nog blivit makulerad, men att dom ska lägga en ny omedelbart. När detta inte händer ringer jag tillbaka efter 6 timmar och väntar då kvar i telefon tills Moa lagt en ny order. Då ber hon mig lägga en ny order själv men då finns den inte i lager längre, tydligen så har någon annan lyckats köpa den medans vi pratat.

    Jag föreslår att denna nya köpare också kan råka få sin order makulerad istället eftersom jag la min först, men så kunde man tydligen inte göra. Nej, hur skulle de se ut?
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tid att skriva ett omdöme.

    Vi beklagar verkligen att du har den här upplevelsen. För tillfället har vår kundservice något längre svarstid än vanligt, vilket vi ber om ursäkt för och tackar för ditt tålamod.

    Vi vill gärna se hur status är på ditt ärende, har du möjligtvis ditt ordernummer eller den mailadress du använde vid ditt köp så ska vi självklart titta på detta? Vi vill gärna hjölpa dig att hitta en produkt som kan passa.

    Med vänlig hälsning
    Lekmer

  • Utmärkt
    4 mån sedan
    Alltid varit nöjd med varor och leveranstid! Ofta bra erbjudanden
  • Usel
    5 mån sedan
    Beställde en bikini stl 116 till 4-åringen. Hon brukar ha 110 men 116 som vi beställde var alldeles för liten! Det heter att det är fria byten för barnkläder: man ska göra en ny beställning , skriva nya ordernumret på returlappen så annulleras nya räkningen. I detta fallet var nästa storlek inte på lager just då. Kundtjänst (via mail ) menade att vi skulle göra en vanlig retur och betala 79 kr i returfrakt (för något som kostade 99 kr och 49 kr i ursprunglig frakt) och beställa den större storleken när den kom in igen och igen betala 49 kr i frakt. Alltså totalt 177 kr i frakt. Vilka kvacksalvare. Aldrig mer Lekmer. Håller mig till babyland, zalando eller andra sidor som har fri frakt/returfrakt på riktigt.
    Dessutom är telefonnummer till kundtjänst som står på hemsidan inte i bruk....oseriöst.
  • Usel
    5 mån sedan
    Kass leveranstid
  • Dålig
    6 mån sedan
    Köpte en kobbe här ifrån som efter 14 månader hade rostat samt knappt går att fälla ihop den låser sig så man måste nästan vara våldsam ibland för att få ihop den. Kontakta lekmer och blev informerad om att dom bara har 6 månaders garanti men att dom kan titta på den om jag kör den till butiken. Då jag bor på fel sida av stan och detta tar över 2 timmar tur och retur samt den är handlade av deras nätbutik så borde dom bidra med en fraktsedel så man kan skicka in den men de gör dom inte.
    Handla inte här om ni inte vill ha massa strul när grejerna går sönder
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Toppen, snabb leverans utan problem.
  • Usel
    12 mån sedan
    Ännu en gång misslyckas de totalt med att leverera min beställning. Till att börja med tog det en vecka innan de ens försökte skicka grejerna. Leveransinformationen jag fick blandade ihop dhl med posten och inga tracking länkar fungerade. Efter ytterligare en vecka hör jag av mig och då har det blivit ett "tekniskt fel" och tyvärr finns varorna inte i lager längre.
  • Hej! Vi ber om ursäkt för den uteblivna leveransen och felen som uppstod kring din order. Vänligen kontakta oss på customerservice-se@lekmer.se om du har ytterligare frågor eller funderingar så att vi kan hjälpa dig vidare. Mvh, Lekmer.se

  • 2017-01-23 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Bland den sämsta kundservice jag har varit med om. Bara mail kontakt och personen jag pratar med verkar inte läsa igenom vad jag har skrivit.
    Beställde en matstol som jag skickade tillbaka för den var knäckt, under tiden uppkommer en faktura på en stol som redan betalat för. Personen ber mig beställa en ny stol trots personen har skickat en ny (ligger på posten) och får en ny faktura på detta, och detta för att kunna göra en retur på köpet (?). Sen säger personen varför jag har beställt en ny stol !? Nu är det snart 2 stolar på posten och 3 obetalda fakturor på stolar, trots jag betalat den första stolen som var sönder via kortbetalning.
  • Hej! Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för felaktigheterna som har uppstått kring din order. Vi ser att du har varit i kontakt med vår kundtjänst. Vänligen återkom om du fortfarande upplever problem med din order så hjälper vi dig omgående. Mvh, Lekmer.se

  • Usel
    1 år sedan
    Er kundtjänst är bland de segaste jag någonsin upplevt, dessutom bara via mailkontakt.
    Postnord strulade till en leverans tre veckor innan jul, och ni visste om att paketet var borttappat, men ni gör inget.
    Tar tre dagar sen erbjuder ni att skicka nytt "express" tre dagar innan jul.
    Dagen innan jul meddelar ni att produkterna är slut i lager.
    Detta skulle vara en julklapp, tycker jag var ute i god tid, men NI strular med era långsamma svarstider.
    Det är ett hån att sen bli kompenserad med 10% rabatt vi d nästa köptillfälle, det kommer inte att bli något nästa köptillfälle för ni är urusla.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Handlat väldigt mycket från Lekmer.
    Alla julklappar handlades nästan därifrån.

    Mycket bra priser och stort sortiment .

    Anledningen till att jag inte kan ge fullpott är att man kan endast nå dem via mejl.
    Chatten funkar knappt. Chatt tiderna stämmer inte.
    Tycker ni måste skaffa en kundtjänst där man kan nå er på telefon.

    Seg leverans jämfört mot andra stora butiker.

    Tar oftast mellan 4-7 dagar för mig.
    Andra butiker man handlar från brukar ta 2-3 dagar.
  • Hej! Vi tackar för ditt köp. Vi tar till oss av din feedback gällande tillgängligheten och för den vidare. Vår normala leveranstid är 1-3 arbetsdagar, men har varit något längre kring jul. Mvh, Lekmer.se

  • Usel
    1 år sedan
    Seegaste kundservice. Utlovar snabb frakt. Bådar dock inte gott. Höjer betyget om jag får leverans idag eller imorgon.
  • Hej! Vi ber om ursäkt för den försenade leveransen. Jag ser att du är i kontakt med vår kundtjänst och vi hjälper dig vidare där. Mvh, Lekmer.se

  • Usel
    1 år sedan
    Vad är CDON Group för koncern? Drivs denna koncern av dagisbarn? Hur i hela skogen kan man makulera beställningar utan att meddela kunder detta? Jag hoppas innerligt att detta skitföretag som trycker ut nyhetsbrev dagligen går i graven. De 5 senaste beställningarna hos CDON eller något av deras systerbolag så har det slutat med att det inte blivit någon leverans överhuvudtaget. Fy skäms CDON Group!
  • Hej! Vi är hemskt ledsna för annulleringen av din order. Vänligen återkom till vår kundtjänst via customerservice-se@lekmer.se så hjälper vi dig vidare. Mvh, Lekmer.se

  • Dålig
    1 år sedan
    Skickar ut fel varor till kunder och världens segaste kundservice...
  • Hej! Vi ber om ursäkt för den felaktiga leveransen. På grund av ett väldigt högt tryck har vår kundtjänst lite längre svarstider men vi jobbar så snabbt vi kan för att besvara samtliga meddelanden. Återkom gärna till vår kundtjänst om du har ytterligare frågor eller funderingar. Mvh, Lekmer.se

  • Usel
    1 år sedan
    Tycker Lekmer är för dåliga i alla kategorier. Deras saldon stämmer inte, dom tar inget ansvar över sin egna prissättning utan har bara undanflykter. Dom ersätter inte heller sina misstag och jag tycker inte detta är ens eriös aktör på marknaden. Rekommendera starkt Storochliten istället. Deras Blackfriday är ett exempel på vilket hobby företag detta är när man lägger ut Lego för ett viss pris för att locka till sig kunder men sedan 24 h senare ångrar man sig och makulera kundernas ordrar. Jag missade ett erbjudande på webbhallen på legot men tro ni lekmer matchade det priset i efterhand? Svar nej så vill ni bli besvikna och behandlade som luft så absolut då ska ni vända er till Lekmer.
  • Hej! Vi är hemskt ledsna över att det blev fel pris på legot. Priset var tyvärr en felskrivning av en kollega som jobbade otroligt hårt med denna kampanj som innehöll över 1000 rabatterade priser. Vi förstår att du är upprörd och vi skickade även ut ett erbjudande till samtliga berörda kunder. Vi är uppriktigt ledsna över det som har hänt dig och du får gärna kontakta oss via customerservice-se@lekmer.se om du har ytterligare frågor. Mvh, Lekmer.se

  • Usel
    1 år sedan
    Skickar reklam sms!
  • Hej! Vi ber om ursäkt för att du upplever våra SMS utskick som störande. Du kan givetvis avregistrera dig genom att följa instruktionerna i SMSet. Mvh, Lekmer.se

  • Dålig
    1 år sedan
    Beställde en vara med 2-5 dagars leveranstid. 7 arbetsdagar senare har den fortfarande inte dykt upp. Tur att man var ute i god tid inför jul...
  • Hej! Vi ber om ursäkt för den försenade leveransen. Efter vår populära Black Weekend kampanj har vi haft lite längre leveranstider än vanligt. Vänligen återkom till vår kundtjänst via customerservice-se@lekmer.se om du har ytterligare frågor så hjälper vi dig. Mvh, Lekmer.se

  • Bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Uppdatering:
    Jag noterar att Lekmer faktiskt anstränger sig för att göra mig nöjdare vilket
    jag måste ge dem en eloge för. Även om mitt köp inte längre är lika aktuellt så uppskattar jag ambitionsnivån.

    Tidigare:
    Eftersom ordern annullerades pga av att de inte kunde stå för priset har jag inget
    annat val än att ge lekmer 2 x *.
    Jag var välkommen tillbaka att handla för ordinarie pris.
    Hade det varit mitt företag hade jag krupit till korset och kompenserat kunden på ett snyggt sätt pga av tabben för att inte tappa anseendet.
    Följden blir att varje order som läggs inte kan litas på förräns ordern är färdiglevererad.
    Jag kan inte längre lita på priser, leveranstider, kampanjer, tävlingar o dyl.
    Hade de varit otrevliga skulle det ha blivit 1 x *.

    Förtroendet är förbrukat enl. mig = 2 x *, sorry.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Handlade under Black Friday. Ordern annullerades p.g.a att varan tog "slut" i lager. Borde inte webbutiken känna till lagerstatus?

    Tillägg: Fick efter några dagar veta, av en bekant, att varan funnits till försäljning under hela helgen, men till ett nytt pris.
  • Hej! Det är tråkigt att höra att din produkt annullerades. Vänligen återkom till vår kundtjänst via customerservice-se@lekmer.se så hjälper vi dig. Mvh, Lekmer.se

  • Perfekt
    1 år sedan
    Bra pris, fri frakt via kampanj.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Prisvänligt och lätt att hitta i sortimentet. Bra med bekräftelsemail
  • Perfekt
    1 år sedan
    Snabb leverans. Varan motsvarades exakt. Bra kvalitet.
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    För långa leveranstider. 1-3 dagar står det på den produkten jag beställde (inte en som står i deras undantag som skickas från leverantören osv). Efter 3 dagar får jag en bekräftelse på att paketet är skickat. Inget om att när det förväntas vara framme.
  • Hej kära kund! Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar inom Sverige. Vid stora kampanjer och inför/efter stora allmänna helgdagar kan leveranstiden vara upp till 5 arbetsdagar. Varor som inte finns i lager går normalt sett inte att beställa. Återkom gärna om du skulle ha några ytterligare frågor eller funderingar. Vänliga hälsningar, Lekmer.se

  • Ganska bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Smidig leverans men otydlig regelverk.

    "Vid byte av skor/kläder så är returfrakten gratis" dock så drogs 79kr för returfrakten från återbetalningen och efter att ha kontaktat kundtjänst så kommer detta återbetalas. Kontakten med kundtjänst var bra.

    Byten hos lekmer går till så att du beställer en ny produkt och betalar för varan igen plus frakt 49kr och denna frakt återbetalas ej.
    Vilket jag tycker är oklart, framförallt om man läser följande från deras sida:

    "Du betalar som vanligt för din bytesvara i kassan inklusive frakt (49 SEK) och kommer att återbetalas mot din ursprungliga order när vi har mottagit din retur."

    Kan tycka att man antyder att även frakten kommer återbetalas vilket inte är sant.

    Hela bytesprocessen känns bökig, väldigt luddig och ofräsch i förhållande till liknande konkurrenter.
  • Hej! Det glädjer oss att din kontakt med kundtjänst var bra. Vi tackar för din feedback och tar den vidare för att göra vår policy kring byten tydligare. Vh, Lekmer.se