4.3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2015-07-21
    h
    hafrse(8 omdömen)
    Toppen butik! Beställde en Izzo Alex Duetto förra veckan efter att jag har pratat en Erik , dessutom så fick jag lite mera tips mm. maskinen är redan igång , som andra säger , maskinen är ovärderlig! Butiken starkt rekommenderas ! bra priser på just den espressomaskin jag beställde. :) Tack erik!
    Baristashopen svarar:2015-08-09
    Kul att höra! Visst är det en fantastisk espressomaskin - speciellt i kombination med en bra espressokvarn. Mycket nöje och tack för det fina betyget! //Erik, Baristashopen.se
    2015-01-26
      m
      mikklos_(4 omdömen)
      Webbshoppar har en tendens att kännas opersonliga, men Baristashopen.se är ett lysande undantag! Har fått fantastisk service sedan dag ett och Erik har verligen varit en stor hjälp, från inköpet av min första espressomaskin (Alex Duetto) till val av kvarn. Det senare har verkligen visa sig vara ovärderligt. Svarar snabbt på mejl och kommer dessutom med tips om saker du själv inte tänkt på. Oerhört snabba leveranser och bra priser!
      Baristashopen svarar:2015-01-29
      Kul att höra! Varmt välkommen åter!
      2014-10-03
        g
        gape(6 omdömen)
        Köpte en kvarn och en pressobryggare, mkt nöjd med servicen. Kommer att köpa mer från detta ställe. Rekommenderas!
        Baristashopen svarar:2015-01-29
        Kul att höra att du är nöjd! Varmt välkommen tillbaka!
        2014-09-03
          enjikaka(1 omdöme)
          Beställde i April tidigare i år kaffebönor från Baristashopen. Valde, för första gången, DPD-företagspaket. Men givetvis klantade sig Posten. Istället för att få paketet levererat på dörren fick jag ta buss ned till deras åkeri, för att sedan missa sista bussen till stan från industriområden, så jag fick gå de sköna 7 kilometrarna hem småsur över Postens hantering. Efter att ha nämnt detta till kundservice på Baristashopen bad de mig säga till nästa gång jag beställde. Vilket var igår. Idag kom den leveransen och jag fick med en extra påse nyrostade bönor på grund av förra leveransens omständigheter. Jag har aldrig varit med om bättre kundbemötande i hela mitt liv. Utmärkt! Leveransen var snabb och kaffet gott. Mycket bra butik!
          Baristashopen svarar:2014-09-14
          Tack för de fina orden. Det värmer gott! Alltid tråkigt när pakethanteringen strular. Kul att vi kunde gottgöra dig och tack för att du köper bra produkter på Baristashopen!
          2014-08-26
            D
            Deimos(15 omdömen)
            Köpte en kaffekvarn som var fraktskadad. Utbytet gick väldigt snabbt och smidigt.
            Baristashopen svarar:2014-08-26
            Hej Deimos och tack för betyget 8 av 10. Kul att höra att du är nöjd med att din reklamation gick snabbt. Vad kan vi göra bättre för att du ska ge full pott?
            2014-05-20
              t
              trevsmth321(1 omdöme)
              Bra sortiment, snabb leverans, färskrostade bönor och fraktfritt över 300:- = Perfekt !
              Baristashopen svarar:2015-04-10
              Tack för de fina orden!
              2013-04-29
                m
                mickenyfiken_(8 omdömen)
                Snabba leveranser och aldrig några problem.
                Baristashopen svarar:2013-06-20
                Tack Micke! Vi gör vårt bästa för att leverera bra produkter snabbt och säkert
                2013-02-20
                  henrlk(54 omdömen)
                  Det glädjer mig att en butik tar väl hand om sina prisjaktkunder, vilket Baristashopen helt klart gör. För att frakt ska ingå måste man köpa saker för över 300kr. Godtycklig gräns, höj den inte. Payson. Välj detta betalningssätt om du vill betala med kort eller direktbetalning via någon av Internetbankerna: Föreningssparbanken/Swedbank/Handelsbanken/SEB/Nordea. Annars åker ni på faktura avgifter. Jag skulle föreslå att butiken gör någon slags highlight på det valet så kunden inte av misstag i farten råkar missa det och lämnar dåligt omdöme här på prisjakt, eller i värsta fall väljer att inte beställa. Det värsta tänkbara för kunden är dolda avgifter som dom också kallas. Att först få ett pris och sen i slutändan har det totalt kanske ökat med cirka 88kr i avgifter är ingen höjdare. Det kan vara värt att förtydliga för läsare att dessa 88kr dras bort helt genom att utnyttja fri frakt och betalar med kort. När kunder lämnar kommentarer direkt på order är det bra att upplysa kunder om att detta kan förlänga leveranstiden. Är det något jag inte tycker om så är det DHL. När man får gratis frakt borde Posten få vara ombud. I övrigt är jag mycket nöjd med mitt köp hos Baristashopen. Baristashopen har ett utmärkt handplockat utbud av hårdvara och även bra råvaror som gör det enklare för kunder med smak på livet som jag. Det känns lite som att vad jag än väljer kommer det bli ett bra val. Sånt gillas! Butiken är mycket bra utformad. Jag kan inte bestämma mig om snöflingorna som faller ner är bra eller inte ;)
                  Baristashopen svarar:2013-02-20
                  Hej Henrik, Tack för bra och positiv feedback! Det stämmer att vi alltid har fraktfritt över 300kr. Alla paket levereras då som standard till ett ombud. Om det är ett företag som beställer så levererar vi dessutom fraktfritt vid ordrar över 500kr (inkl moms) direkt till företaget med företagspaket. Payson är ett avgiftsfritt betalsätt. Om man vill betala mot faktura tar vi ut 29 kronor för detta. Detta val är standardvalet i butiken. Det är det för att man snabbt ska kunna avsluta sitt köp genom att knappa in sitt personnummer (En tjänst från Klarna) Dolda avgifter har vi inga och kommer aldrig ha. 88 kronor i avgifter blir det inte om du handlar över 300kr. Osäker på hur du räknat där, men om man ex. köper en påse kaffebönor och betalar med faktura så blir det totalt 29kr i fakturaavgift och 59 kronor i fraktavgift. Detta blir totalt 88 kronor ja. Om du å andra sidan köper ex. två påsar Bianco espressobönor för 159kr styck och betalar med payson så blir totalsumman 318 kr totalt levererat till ditt ombud. Kommentarer lagda på order förlänger aldrig leveranstiden. Maila oss gärna hur du menar på info(@)baristashopen.se Vi hade tidigare Posten, men har gått över till DHL. Alla fraktbolag har sina för- och nackdelar. Fördelen med DHL är att de har 30% fler utlämningsställen än Posten. Vad upplever du för nackdelar med DHL? DHL var inte bra för några år sedan, men jag upplever att de har skärpt till sig rejält senaste åren. Kul att du är nöjd med utbudet på Baristashopen. Vi gör vårt bästa för att ligga i framkant och att hitta godbitarna i kaffe- och tevärlden Kul att du gillar upplägget på butiken. Den är hyfsat logisk, men kan alltid bli bättre och det jobbar vi varje dag med! :D Snöflingorna är dekoration nu i vintertid, men snart försvinner de när våren kommer :D Ha det gott Henrik och tack för det fina betyget! Vi ska göra vårt bästa för att förtjäna det!
                  2012-11-28
                    s
                    stareez(22 omdömen)
                    Verkar ha ett bra sortiment med rätt hyfsade priser. Snabb leverans efter beställning. Har inte haft någon kontakt med deras kundtjänst så jag låter det vara osagt om ev. support etc. Dock två saker att anmärka på: 1) Tycker det är riktigt dåligt att man inte kan betala med vanligt bankkort/kreditkort (typ VISA). Betalning via faktura (som ska vara betalad inom 14 dagar) ger ett påslag på 29:- i form av fakturaavgift. 2) Beställde en kaffekvarn som levererades utan något emballagematerial mellan orginalförpackningen och ytterkartongen. Det känns som att jag mest hade tur att glaset höll, jag har god erfarenhet hur budfirmorna hanterar sina paket.
                    Baristashopen svarar:2012-12-16
                    Hej Stareez! Tack för återkopplingen. Vi skickar allt på lager senast dagen efter order om ordern läggs senast 21.00. Angånde de två sakerna du anmärker på: 1) Med Payson kan du enkelt och kostnadsfritt betala med kort utan att skapa ett konto hos Payson. Detta skriver vi ut vid betalalternativet "Payson". Prova gärna själv hur enkelt detta är. Du kan dessutom betala säkert med ett bank-id kopplat till någon av affärsbankerna eller med innestående medel på PayPal eller Payson. Att vi lägger på fakturaavgift på 29:- för fakturor är för att fakturaköp kostar oss mer än andra betalsätt och därför tar vi ut en liten avgift för detta. Tack vare din feedback, så kommer vi dock att se över möjligheten att ta emot betalningar direkt via VISA och Mastercard nästa år :) 2) Maila oss på info(@)baristashopen.se så ska vi se till att du blir kompenserad för att vi packat dåligt. Vilken kvarn köpte du förresten? God Jul och Gott Nytt År!
                    2012-06-28
                      eroko(5 omdömen)
                      Riktigt bra service! Min första och hittills enda beställning försvann i posten men Baristashopen ringde till och med upp efter mitt mail och sa att de skulle fixa det. Riktigt bra ide med färskrostade bönor! Kommer bara handla bönor härifrån! Ska bara köpa mig en egen espressomaskin först :)
                      Baristashopen svarar:2012-07-10
                      Kul att höra att du är nöjd. Vi skickar alltid våra försändelser i paket till ombud med spårbart kolli-id för er och vår säkerhet. Det går snabbt och varorna kommer säkert fram. Skicka gärna oss ditt telefonnummer till info(snabela)baristashopen.se så ringer vi upp dig om du vill ha råd om vad du ska tänka på vid köp av en espressomaskin
                      2012-06-19
                        M
                        Mjukisbyxa(28 omdömen)
                        Mycket nice! Beställde en moccamaster på fredagskvällen, och hade den levererad på måndagen. Snabb leverans och sidan har ett stort och bra utbud. Lättanvänd och stilren! Kan inte riktigt se hur det kan bli mycket bättre?
                        Baristashopen svarar:2012-07-10
                        Tack Mjukisbyxa :) Moccamaster kan verkligen det här med kaffebryggare! Hoppas du kombinerar din Moccamaster med en bra kvarn och färskrostade kaffebönor från Baristashopen :)
                        2012-06-10
                          m
                          modred(6 omdömen)
                          Stort utbud och sagolik service. Har alltid fått mitt kaffe dagen efter - jag fattar inte hur de kan lyckas så bra. Bara att buga och beställa!
                          Baristashopen svarar:2012-07-10
                          Tack Modred! Vi gör alltid vårt bästa och är väldigt "committade" (dedikerade på svenska :)) att alltid leverera högsta kvalitet på alla produkterna och med snabb, säker leverans - och blir det någon gång fel så kompenserar vi alltid för det och hoppas vi får behålla er som kunder!
                          2012-04-07
                            X
                            Xenophex(3 omdömen)
                            Trevligt utbud av både kaffe och tillbehör, riktigt bra färskhet på kaffebönorna. Alltid snabba och korrekta leveranser, samt bra bemötande.
                            2012-03-29
                              o
                              ottomanen(3 omdömen)
                              Grym service såväl före som efter köp, kan mycket varmt rekommenderas!
                              Baristashopen svarar:2012-07-10
                              Tack Ottomanen! Tack för de fina orden och roligt att du är nöjd. Det är ett av våra mål: 100% nöjda kunder
                              2011-03-04
                                S
                                Splix(21 omdömen)
                                Otroligt bra! Snabb, trevlig och korrekt service! Snabba leveranser och mycket bra bemötande!
                                Baristashopen svarar:2011-03-28
                                Tack för vänlig feedback! Detta uppmuntrar verkligen till att vi anstränger oss lite extra för er som uppskattar snabba leveranser av färskrostade specialkaffebönor!
                                Sida 2