Kategorier
Prisjakt
Anonym användare
Anonym användare
Usel
14 dagar sedan
Jag har under ca 1 års tid blivit uppringd av olika säljare från Comhem. Varje gång ringer de från olika okända nummer. Jag har varje gång sagt jag varken är eller vill bli kund hos dem. De slutar inte ringa ändå. Tyvärr visar detta hur dålig koll de har och hur lite de värderar sitt rykte. Jag vill inte vara kvar i deras system med de struntar de i. Tråkigt. Jag kommer aldrig välja dem som leverantör eftersom jag ju kan välja något annat, mer seriös, bolag.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
19 dagar sedan
De ljög för mig i telefonen gällande vilket pris som jag ska få betala och när jag klagade över det hela för att det priset ska faktiskt gälla som de anger över telefonen. Men de sa att de inte kommer att göra något åt vad som sades i telefonen och vad det egentliga priset var. Jag försökte få ned priset för jag hade sparat så länge då jag bara har sjukersättning. Det struntade de i och var mycket dryga i telefonen när jag överklagade beslutet på ett felaktigt pris. Jag visste att priset skulle vara högre men sedan ändrades när de hade gjort iordning fakturan med hela 200 kronor. Så nu kan jag inte äta mat på flera veckor tack vare att de sa en summa i första kontakten och sedan när det kom till kritan så visade det sig en helt annan summa än vad som utlovades. Men det är väl okej att jag knappt har råd med mat? Jag gjorde allt för att få till det priset som sades till och gjorde en reklamation då även denna gång ljög de för mig för de sa att 90 procent av fallen blir lösta. Inte i mitt fall.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
en månad sedan
Anslöt i samband med Tele2 kund erbjudande. Utlovat: * 150/100 mbits bredband för 299 kr i månaden - Tillsvidare? Självklart, jag var en sådan bra kund hos Tele2, så detta var vad de kunde erbjuda! På mina sidor hos ComHem stod det sedan att det gällde ett år, efter det så kostade det 429 kr i månaden. * En ny kostnadsfri router! - Jag ville inte ha den, hade redan en bra, men de var tvungna att skicka den, "du kan bara lägga undan den om du inte vill ha den." De tog 400 kr för den kostnadsfria routern, och 129 kr i frakt. Nu plötsligt så sänker de min hastighet till 100/100 Mbits, men det kostar fortfarande 429 kr i månaden. Och, hej! De skickar en ny router! Utan förvarning! Vad kommer den kosta mig? Kommer att säga upp mig hos ComHem, och vända mig till någon annan. -> Edit 12 dagar senare: Fick ett svar från ComHem kundservice: "Vad jag kan se så har router skickats kostnadsfritt i samband med bytet. För att gå igenom vad du har och vad du behöver göra för att nyttja tjänsten efter bytet så tar du kontakt med kundervice på nummer 90 222." Fakturan som nu är den sista jag behöver betala ComHem som vanligtvis är på 429 kr är denna månad på över 800 spänn. Har inte och tänker inte hämta ut deras router. "Kostnadsfri" betyder något helt annat hos ComHem.
Usel
en månad sedan
Detta är den värsta TV, bredband och telefoni leverantören, aldrig nånsin har haft en så himla dålig upplevelse som på det här företaget "Com Hem". Fick aldrig hjälp vid byte av adressen för att behålla tjänsten och kunde inte heller säga upp på grund av bindningstiden på 12 månader, helt sjukt!
Anonym användare
Anonym användare
Usel
en månad sedan
Tänk er noga för innan vi gör bort er och väljer Com hem. Har inget positivt alls åt säga. Började redan dag ett när man blev lovad installation, hoppsan ingen dök upp, sen började deras Tivo box och har fortsatt likadant i två år, hjälpen på supporten kan man torka sig med, stäng av starta om. Mm funkar en stund men vad grundproblemet är det skiter dom fullständigt i. Och nu slutade vårat wifi att fungera 👍 vilken lycka nu tre veckor senare har absolut inget hänt. Jo supporten slängde på luren i örat på mig, snacka om att wifi funkade efter det 😁 jäv.la idioter. Nej ta sitt ansvar är något som dom inte vet något om. Så snälla tänk över erat beslut noga. // en riktigt missnöjd kund
Usel
2 månader sedan
Tror inte comhem hade haft en enda kund ifall deras användare haft andra val än just comhem (de som bor i comhem hus). Helt otroligt att de tillåts hålla på såhär, de vågar inte konkurrera med andra leverantörer. De har varken bäst utbud, stabilitet på bredbandet eller bäst pris, enda anledningen de kan bete sig såhär är för att många kunder är låsta till just comhem. Nu kommer jag gå runt med rädslan att de stänger av mitt bredband då jag lämnat ett dåligt omdöme. Helt otroligt att de tillåts behandla sina kunder på detta sätt och alla som säger de ska skydda konsumenterna är tysta.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
2 månader sedan
When I first joined they offered me a deal of 99kr per month for broadband which would go up to 199kr. I was ok with this.... however, it jumped up to 399kr! Then 429kr! And then they had the audacity to call me up and ask if I want to pay a further 200kr per month for some TV upgrade and suggest me to leave netflix for their 'better' service and save me money.... I explained my unhappy experience about the price increase and she told me no worries I understand you can call the customer service and they could get it down to 200kr per month for you. I suddenly change from a 12 month contract at a time to per month so I could go back to 12month. I called in and there were 59 people in the queue before me.... so I waited to the morning the next day and there were 20... the waiting line is super annoying 'Tack för att du väntar' every 4 seconds.... then a woman answered saying she couldn't do anything and that she could put me through to someone else. So I get placed in another queue .....after waiting I get another person and I have top re-explain my story all over again and replies with 'I am the termination department' and that he couldn't do anything for me here.... I said there must be a mistake as she said she would put me to someone who would help and then he looked through some offers and said nope nothing we have on at the moment. I said I am not looking for an offer, I do not accept that you jumped up 3 times on my price, 2 of them without informing me and that I was told I could get 200kr. He said no.... once I said fine then I guess my only option is termination... he suddenly found an option that I not only have to bind myself for 12 months contract but also reduce my speed for 249kr.... It is starting to sound like they are pulling out deals from their x#!x&. I think it would have been fair to give me 200kr like they said on the phone (back to what I signed up for with 12 months). Wow....I am shocked to see how many people have also had terrible experiences. If there is anything positive about this is that there is a community now of people who do not like this company....
C
Cybersen

55 omdömen

Usel
2 månader sedan
Har bredband från dem via fastighetsägaren (gruppavtal). Uppkopplingen från Comhem har strulat av och till. När även de ser att paketförlusten är i tiotals procent så tar de emot felanmälan och fixar problemet - sedan går det ett antal veckor - då återkommer EXAKT SAMMA fel igen och så har det pågått i snart tre års tid... Kundtjänsten är under all kritik, inget ont om de som sitter där, men väntetiderna är hur långa som helst (80-100 personer i kö). Försök kontakta dem via mejl, som de "erbjuder" på sin hemsida? Finns inget webbformulär att fylla i - bara en uppmaning att ringa dem = tillbaka till telefonkön... En tjänsteleverantör från förra årtusendet vars infrastruktur har passerat sitt bäst-före-datum med råge...
Betyg köpupplevelse
1.0Dålig
25 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(0)
(0)
(0)
(0)
(25)

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.comhem.se