Prisjakt
Anonym användare
Anonym användare
Usel
3 månader sedan

Det tyvärr inte göra betyg på 0 stjärnor... Jag har bredband. Vill inte ha TV. Men dem har levererat tv låda också. Jag sa jag vill inte den jag har ingen tv. De sa att det ingår i avtalet iaf... Nu jag ser efter 6 år att jag har betalat för skiten 49 kr varje månad...

s
sirusshse

1 omdöme

Usel
6 månader sedan

Det var betydlig mindre telefonkö innan Tele2 tog över, så svårt och komma fram, märkligt med kortare köer när man vill beställer ett abonnemang och väldigt långa köer när man vill säga upp ett abonnemang :(

j
joggs

35 omdömen

Usel
8 månader sedan

Klassiskt grisföretag som gör det enkelt för kunden att öka ut tjänsteutbudet medans man vid avslut eller minskning av abonnemang får sitta i oprioriterad telefonkö där de hoppas man ledsnar och lägger på.

V
Vendelator

33 omdömen

Dålig
9 månader sedan

+ Från början fungerade allt perfekt, hade min utlovade hastighet och inga tecken på krångel. - Efter två veckor dog internet mitt på dagen, utan förklaring, deras fiberkonverterare visar att den har internet men den ger varken internet till min router eller vid direktkoppling. ComHem kan inte se något fel från deras håll heller. - Trots att jag rapporterat in en driftstörning har de inte uppdaterat att det finns driftstörning på adressen. Kan man lita på att de rapporterar driftstörningar alls? - Det tog dom 3 dagar att ens påbörja felsökningen, då hade felet löst sig självt. De tycks inte veta vad felet var, så vad som gjorde att det slutade fungera och sen började fungera igen verkar vara helt utanför deras kontroll. Det ser jag som problematiskt. Felet var att fiberkonverteraren inte kunde ansluta tillkopplade enheter till internet. Alltså var felet utanför min bostad. Men de kunde inte se något fel från deras håll. Tidigare erfarenheter från Telia och Bahnhof är att företagen borde ha god koll på hela kedjan. Jag lyfter ett varningens finger för detta företag. Jag kommer förmodligen byta leverantör när mitt erbjudande löper ut, då driftsäkerhet väger tungt år 2021.

Anonym användare
Anonym användare
Usel
10 månader sedan

Internet är opålitligt, har långa perioder utan internetuppkoppling, kundtjänsten är extremt långsam, vilket kanske har att göra med att det är omöjligt att ha en tjänst hos comhem utan att tvingas kontakta kundtjänst för att få hjälp med att lösa all skit som inte funkar.

Anonym användare
Anonym användare
Usel
10 månader sedan

Täta avbrott i tjänsten. Fiberanslutningen låstes när vi sa upp den så den nya leverantören fick inte tillgång till vår fiber. Kundtjänsten är tyvärr fullständigt inkompetent.

Anonym användare
Anonym användare
Usel
ett år sedan

Jag har under ca 1 års tid blivit uppringd av olika säljare från Comhem. Varje gång ringer de från olika okända nummer. Jag har varje gång sagt jag varken är eller vill bli kund hos dem. De slutar inte ringa ändå. Tyvärr visar detta hur dålig koll de har och hur lite de värderar sitt rykte. Jag vill inte vara kvar i deras system med de struntar de i. Tråkigt. Jag kommer aldrig välja dem som leverantör eftersom jag ju kan välja något annat, mer seriös, bolag.

Anonym användare
Anonym användare
Usel
ett år sedan

De ljög för mig i telefonen gällande vilket pris som jag ska få betala och när jag klagade över det hela för att det priset ska faktiskt gälla som de anger över telefonen. Men de sa att de inte kommer att göra något åt vad som sades i telefonen och vad det egentliga priset var. Jag försökte få ned priset för jag hade sparat så länge då jag bara har sjukersättning. Det struntade de i och var mycket dryga i telefonen när jag överklagade beslutet på ett felaktigt pris. Jag visste att priset skulle vara högre men sedan ändrades när de hade gjort iordning fakturan med hela 200 kronor. Så nu kan jag inte äta mat på flera veckor tack vare att de sa en summa i första kontakten och sedan när det kom till kritan så visade det sig en helt annan summa än vad som utlovades. Men det är väl okej att jag knappt har råd med mat? Jag gjorde allt för att få till det priset som sades till och gjorde en reklamation då även denna gång ljög de för mig för de sa att 90 procent av fallen blir lösta. Inte i mitt fall.

Betyg köpupplevelse

1.2Dålig
11 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(0)
(0)
(0)
(1)
(10)

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.comhem.se