Kategorier
Prisjakt
Usel
10 dagar sedan
Tror inte comhem hade haft en enda kund ifall deras användare haft andra val än just comhem (de som bor i comhem hus). Helt otroligt att de tillåts hålla på såhär, de vågar inte konkurrera med andra leverantörer. De har varken bäst utbud, stabilitet på bredbandet eller bäst pris, enda anledningen de kan bete sig såhär är för att många kunder är låsta till just comhem. Nu kommer jag gå runt med rädslan att de stänger av mitt bredband då jag lämnat ett dåligt omdöme. Helt otroligt att de tillåts behandla sina kunder på detta sätt och alla som säger de ska skydda konsumenterna är tysta.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
10 dagar sedan
When I first joined they offered me a deal of 99kr per month for broadband which would go up to 199kr. I was ok with this.... however, it jumped up to 399kr! Then 429kr! And then they had the audacity to call me up and ask if I want to pay a further 200kr per month for some TV upgrade and suggest me to leave netflix for their 'better' service and save me money.... I explained my unhappy experience about the price increase and she told me no worries I understand you can call the customer service and they could get it down to 200kr per month for you. I suddenly change from a 12 month contract at a time to per month so I could go back to 12month. I called in and there were 59 people in the queue before me.... so I waited to the morning the next day and there were 20... the waiting line is super annoying 'Tack för att du väntar' every 4 seconds.... then a woman answered saying she couldn't do anything and that she could put me through to someone else. So I get placed in another queue .....after waiting I get another person and I have top re-explain my story all over again and replies with 'I am the termination department' and that he couldn't do anything for me here.... I said there must be a mistake as she said she would put me to someone who would help and then he looked through some offers and said nope nothing we have on at the moment. I said I am not looking for an offer, I do not accept that you jumped up 3 times on my price, 2 of them without informing me and that I was told I could get 200kr. He said no.... once I said fine then I guess my only option is termination... he suddenly found an option that I not only have to bind myself for 12 months contract but also reduce my speed for 249kr.... It is starting to sound like they are pulling out deals from their x#!x&. I think it would have been fair to give me 200kr like they said on the phone (back to what I signed up for with 12 months). Wow....I am shocked to see how many people have also had terrible experiences. If there is anything positive about this is that there is a community now of people who do not like this company....
C
Cybersen

55 omdömen

Usel
en månad sedan
Har bredband från dem via fastighetsägaren (gruppavtal). Uppkopplingen från Comhem har strulat av och till. När även de ser att paketförlusten är i tiotals procent så tar de emot felanmälan och fixar problemet - sedan går det ett antal veckor - då återkommer EXAKT SAMMA fel igen och så har det pågått i snart tre års tid... Kundtjänsten är under all kritik, inget ont om de som sitter där, men väntetiderna är hur långa som helst (80-100 personer i kö). Försök kontakta dem via mejl, som de "erbjuder" på sin hemsida? Finns inget webbformulär att fylla i - bara en uppmaning att ringa dem = tillbaka till telefonkön... En tjänsteleverantör från förra årtusendet vars infrastruktur har passerat sitt bäst-före-datum med råge...
B
BkJu

5 omdömen

Usel
en månad sedan
Farsan har en router modellen supergammal... (kund i 20 år) Han har en lina på 200/10 och routern klarar inte av det. Jag frågade om möjligheten finns att få en ny router så att han kan utnyttja deras tjänst korrekt. Fick till svar: Om du binder ett nytt 12 månaders abonnemang så kan vi skicka en ny router för en fraktkostnad på 179 kr.... Snacka om service för en kund man haft i 20 år...
Anonym användare
Anonym användare
Usel
en månad sedan
Rekommenderas inte alls men starkt inte undvik de. Höjer priset och skiljer på andra.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
en månad sedan
Sämsta leverantören av TV och Bredband. Har extremt många driftstopp där routern inte får nån IP och WAN länken dör. Händer flera gånger i månaden och stoppen varar flera timmar. Deras nätövervakning är ett skämt då de aldrig registrerar dessa stopp under ”driftstatus” på hemsidan. Supporten okunnig och svår att nå, får aldrig rätt hjälp. Utöver detta är dom dyra, Det är värt att installera egen fiber om ni ärvt ett gammalt ComHem nät hemma. Detta företag är inte värda några kunder alls.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
3 månader sedan
Dörrförsäljare från com hem övertygade oss genom löften om "starkare" sändare och lägre pris än vår dåvarande leverantör Telia. Vi skrev på och tänkte inte mer på det. Efter ett tag med com hem undrade vi varför vi fortfarande hade testkanaler som viasat (liknande det Telia ibland givit oss under begränsad tid som bete för dyrare paket, antar vi). Vi tittar på räkningen, som är autogiro och märker att vi betalar för paket vi inte kommit överens om. Vi brydde oss inte om att spara den gula lappen från försäljaren block och hade dessutom inte kollat vad för utbud vi hade inom 2 veckor. Så nu sitter vi med ett jättedyrt paket i 24 månader, som vi inte betalat för. När installatörerna kom så blev vi överraskade att höra att com hem inte alls har starkare signal utan att styrkan är reglerad "i lag". Hör och häpna, vi upplever också sämre kvalitet i nätet hemma nu. Kundtjänst är helt ovilliga att lyssna på dessa frågor och hänvisar enbart till vår bindningstid. Tro mig när jag säger att vi inte kommer betala en minut mer än nödvändigt till detta skämtföretag. Tid för att avsluta abonnemanget är redan nu planerat i googlekalendern med flertalet påminnelser för att inte missa detta.
Usel
3 månader sedan
Uselt bolag där tjänsterna knappt funkar, och kundtjänsten ljuger sig blå! De håller ALDRIG vad de lovar!
Betyg köpupplevelse
1.0Dålig
22 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(0)
(0)
(0)
(0)
(22)

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.comhem.se