1.4 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-11-11
    7
    72putte(2 omdömen)
    Bytte till Com Hem utan att läsa hur mycket skit andra skrivit om dem. På installationsdagen dök ingen upp vilket gjorde att vi stod utan tv och bredband då Com Hem med hjälp att fullmakt sagt upp vårat tidigare abonnemang. Ingen vidare början...
    2019-10-30
      GIBS(14 omdömen)
      Jag har bredband via koaxialuttaget (ej fiber). Jag blev lovad att deras "Com Hem Wi-Fi Hub C2" (routern) var jättebra och hade fått jättebra omdöme av kunder. Det är den sämsta router jag har haft. Första problemet jag hade, var att jag inte kunde ha samma namn på 2,4GHz och 5GHz-frekvenserna. Det har aldrig varit några problem med mina gamla routrar. Jag har tappat wifi med mobiltelefoner väldigt ofta. Majoriteten av de gånger man vill streama via Chromecast, tar det väldigt lång tid innan man kommer åt enheterna. Har varit i kontakt med supporten några gånger, men de kan inte se något fel. Nu är jag bunden i två år 😔
      2019-10-06
        e
        en_slacker(34 omdömen)
        Nej, nej, nej. Får i bästa fall 10 Mbit/s nedströms - att streama något över 720p är bara att glömma.
        2019-10-02
          billeohamn(38 omdömen)
          Internet och TV fungerar lite när det vill, sämsta jag någonsin har haft, tyvärr kan jag inte påverka detta, då bostadsrättsföreningen röstade fram detta för hela området. Jag röstar på Telia, får hoppas vi får det blir det nästa gång.
          2019-09-12
            a
            aylar(1 omdöme)
            väldigt långsamt bredband, dålig service
            2019-08-08
              D
              Dulten(5 omdömen)
              Deras bredband genom tre hål i väggen är så dåligt att jag måste koppla upp min dator mot mobiltelefonen för att kunna surfa som vanligt.
              2019-07-10
                G
                Gurrawilli(1 omdöme)
                Kan man ge mindre än 1 stjärna? Inser nu att jag varit bortskämd med mitt fiber från Uppsala stadsnät som levererade vad de lovade helt enkelt. Vet inte ens hur deras support är då det aldrig varit några problem (sen 2010). Nu är jag fast i ett ComHem hus och monopolkänslan är påtaglig. Har hört att det varit ännu värre förr vilket verkar helt otroligt. Betalar nu för 300mbit, ligger oftast runt 50mbit och droppar helt då och då vilket de på supporten tycker är fullt normalt då de inte tror att att routern kan leverera de marknadsförda hastigheterna via Wifi. "De marknadsförda hastigheterna gäller bara kabel." Inget som nämns i reklamen såklart, för vem använder kabel nu för tiden.
                2019-05-10
                  P
                  Perus(24 omdömen)
                  Fortfarande det bästa utbudet av TV-kanaler och ett konkurrenskraftigt Internet med bra router-hårdvara som håller vad den lovar! Kundtjänsten är trevlig och har alltid löst eventuella problem och missförstånd på ett föredömligt sätt.
                  2019-05-08
                    S
                    S8-plus-e-SKIT(9 omdömen)
                    SÄMSTA SKITFÖRETAGET. NU BLIR DET ARN "vi kan inte garantera att det funkar" säger de till mig. Har RINGT de TIO GÅNGER (10 GÅNGER), under 2-3 månader då både INTERNET och ALLA kanaler försvinner HELT PLÖTSLIG och varje gång säger de: "nu är det fixat". Ringde IGÅR med SAMMA JÄVLA PROBLEM och de sa SAMMA SKIT IGEN och så är jag tvungen att RINGA IDAG med IGEN för att SKITET FÖRSVINNE HELA JÄVLA TIDEN ochde IDIOTERNA både "support" och en så kallad "chef" som jag får prata med säger: " vi kan inte garantera .." LÄGG NER SKITEN DÅ I SÅ FALL ERA ...
                    2019-04-14
                    Redigerades 2019-04-19
                      a
                      angelprinsessan(234 omdömen)
                      Vi kunder blev lurad av ComHem om priset. Abonnemang är så mycket DYRA och blir PRIS HÖJS.. Digitalboxen (tivo-box och tv hub) och bredband är inte fungerar perfekt. SE UPP för ComHem.
                      2019-04-16
                        M
                        Mindless(18 omdömen)
                        Snabbt bredband som funkar bra nästan jämt! MEN när det inte fungerar så är supporten helt omöjlig att ha att göra med.. Senast jag hade kontakt med den så var nog det den absolut i särklass sämsta supporten jag pratat med. Egentligen ganska tråkigt, för i övrigt tycker jag Comhem's bredband fungerar bra och jag har alltid fått mer än den utlovade hastigheten!
                        2019-03-02
                        Redigerades 2019-04-05
                          hakd(114 omdömen)
                          Alltså vilken horribel ISP. Min router är trasig och slutar då och då att dela ut lokala IP nummer när ett IPs "lån" ska förnyas. Comhem vägrar skicka ett nytt och gör istället en 3 veckor långt anslutningstest till min adress. 12st omstarter på 3 veckor är okej och funktionellt enligt dom. Än idag sitter jag med ett modem som måste startas om någon gång i veckan då Comhem stänger supportärende dom inte kan lösa. Undvik, är det enda jag kan säga. Bor du som jag i ett Comhem hus och inte har ett val så "may god have mercy on your soul" du är precis som jag fast med vår tids sämsta ISP. Uppdatering: Det tog TRE MÅNADER innan jag lyckades övertyga dom att mitt modem hänger sig konstant och fick ett nytt skickat. Under denna tiden la dom ner ärendet fyra gånger utan att lösa det först. Än idag måste jag varna, undvik ComHem hus om du är beroende av ett snabbt och stabilt internet.
                          2019-02-25
                            s
                            seffo89(4 omdömen)
                            Använd inte comhem om du verkligen inte måste göra det! Vi har haft så mycket problem med deras nät och dom smyghöjer priserna och lägger på tjänster utan att informera dig tydligt om det!
                            2019-01-06
                              A
                              Alvin Schuman(1 omdöme)
                              Sämmmsttt
                              Sorterat efter datum
                              Gamla omdömen

                              Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

                              2018-04-17
                              Redigerades 2019-05-07
                                K
                                Keellan(16 omdömen)
                                Omdömme om kundtjänst och priset: Har kontaktat supporten ett antal gånger och de har alltid varit trevliga och hjälp mig finna en lösning smidigt. Jag håller med andra om att de har dyra priser, men personligen så har ComHem alltid varit stabila och jag har råd att betala lite mer.
                                Sida 1