2.3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2017-02-06
Redigerades 2017-02-10
    h
    hammarfilm(1 omdöme)
    UPDATE: Nu har jag fått en skälig kompensation för att det tog sådan tid. Det tackar vi för. Jag är extremt irriterade på er. För nästan 2,5 månad sen(i november) beställde vi en MacBook 12”. Er sida för tillfället var väldigt jobbig att beställa ifrån. Det blev fel hela tiden och till slut när jag fick till det så blev det fel färg på beställningen. Jag ringde dagen efter och fick bekräftat att jag fick byta färg. Jag fick beskedet av er att leveransen skulle komma om 1-2 veckor. Jag har alltså fortfarande inte fått den. Jag har pratat med er kundtjänst väldigt många gånger. Både via mail och telefon. Jag har fått olika dåliga svar hela tiden av Pär. Det har lovats att den ska komma snart, många gånger. Jag har fått ligga på hela tiden för att få något svar. Samtidigt har jag sett att den finns på Apple store i lager hela tiden. Jag har fått möjligheten att få tillbaka mina pengar. Men priset var nedsatt när jag beställde och då skulle jag förlora på det. Jag har frågat om kompensation och har fått svaret: 10% av ett tillbehör. Fruktansvärt dåligt. Jag förväntar mig en betydligt bättre kompensation än så.
    2016-12-22
    Redigerades 2016-12-29
      S
      Simon15(3 omdömen)
      UPPDATERING 29/12 - Säljs för 3411 på Elgiganten, mitt råd till alla som väntar är att köpa därifrån då macforum inte lyckats leverera på 1 månad och 5 dagar. Köpte Bose QC 35 som julklapp under black friday som ännu inte kommit. Fått mejl att preliminärt leveransdatum är den 28/12, omdömet under fick den 11 januari som preliminärt lev datum och den personen har fått lurarna men inte jag. Alltså har de frångått turordningsprincipen. Vi andra vill också ha våra julklappar i tid. Hade kunnat ge ett positivt omdöme för bra information och uppdatering men inte nu när de särbehandlar kunder.
      Macforum svarar:2016-12-30
      Hej, Jag beklagar att du är en av de som ej ännu fått leverans av dina QC35. Vi frångår aldrig en turordning, jag har nu skickat ett pm till dig. Vänligen, Håkan
      2016-12-24
        H
        HugFox(3 omdömen)
        Beställde även jag Bose QC 35, men beslöt mig därefter för att avbryta ordern då leveransen beräknades bli försenad flera veckor. Ordern togs bort och pengarna skulle vara tillbaka på kontot inom några dagar. Nu några veckor senare har fortfarande inget betalats tillbaka, och e-post besvaras ej. Så måste sätta ett lågt betyg, men uppdaterar om något sker.
        Macforum svarar:2017-01-03
        Hej, Jag beklagar det inträffade! Jag har skickat ett pm till dig. Vänligen, Håkan
        2016-12-20
        Redigerades 2016-12-23
          a
          akeller(2 omdömen)
          Beställde också ett par Bose QC 35 på Black Friday och har inte sett röken av lurarna än. Dock har de varit uppriktiga i mailen om att de blivit försenade och lovar t.o.m. en liten extra sak för oss som väntar. Får jag mina lurar senast den 28:e som senaste mailet lovade så blir det nog någon stjärna till. :) Vill tillägga att personalen är väldigt snabba på att svara till skillnad från många andra webbshoppar!
          2016-12-12
          Redigerades 2016-12-22
            m
            metaflum(4 omdömen)
            Beställde ett par Bose QC 35 av macforum under deras Black Friday rea. Tanken var att dom blir en perfekt julklapp. Efter över 2 veckors total tystnad dimper det ner ett mail där dom beklagar sig över att lurarna är slutsålda. Dom fanns i lager när jag tryckte på köpknappen. En och en halv vecka efter det mailet kom ett till där det står att det preliminära leveransdatumet är den 11 januari. Visst, dom erbjuder sig att lämna tillbaka pengarna jag redan betalat, men det är ju inte pengar jag vill ha utan ett par lurar levererade innan den 24/12, alltså julafton. Detta duger inte Macforum, inte för 5 öre. Dum som jag var tittade jag inte på recensionerna här inne på prisjakt, det skulle jag gjort, för då hade jag sett att ni lovar guld och gröna skogar men ni kan inte leverera. Sämsta butiken jag handlat från i år. ------------------------------ *uppdatering* Efter att ha blivit kontaktad av butiken har jag nu fått mina lurar samt en extra present som plåster på såren. Och allt detta innan julafton. Jag håller fortfarande fast vid att leveranstiderna är totalt värdelösa men höjer ändå betyget då personalen är tillmötesgående och rätt rappa på att svara. ------------------------------
            2016-12-01
            Redigerades 2016-12-12
              o
              oggeman(54 omdömen)
              Trevlig butik och personal, men servicetiden kan klart förbättras.
              2016-12-10
                M
                Matzhe(9 omdömen)
                Har inte koll på sitt saldo säljer prylar som man inte har hemma, riktigt dåligt tror inte att någon kund vill vänta typ 3-4 veckor på leverans... :-(
                2016-11-28
                  G
                  GreatGuyAndy(2 omdömen)
                  Tyvärr ruskigt dåliga på att hantera reklamationer och eventuella problem. Man kan inte lita på dem helt enkelt. Eftersom de inte heller är billigare än andra bättre butiker så slutar jag nu att handla hos Macforum!
                  2016-10-13
                    T
                    Trident21(30 omdömen)
                    Beställde 5st Elgato Eve Energy, något dyrare än billigaste webbutikerna men den enda som påstod ha varan i lager. Efter någon dag utan besked annar jag att lagersaldot inte stämmer så jag mailar och frågar efter leveransbesked. Får beskedet att varan är beställd från leverantör. Eftersom den är restad på samtliga butiker i sverige så misstänker jag att det kommer ta tid så ber om leveransdatum vid upprepade tillfällen men respons. Försöker parallellt även nå dom via telefon utan framgång. Har nu mailat för att avbryta köpet och få pengarna återbetalda, hur det går återstår att se.
                    2016-04-06
                    Redigerades 2016-04-10
                      m
                      mhult(53 omdömen)
                      Långsam orderhantering och butikspersonal som inte vet hur hur deras egen webbutik fungerar. Jag lade en beställning på en vara som fanns i lager, för hämtning i butik. Varan fanns inte i lager i min närmsta butik, men skulle "Skickas inom 24 timmar", stod det. Tre dagar senare var status "order mottagen" och jag skickade en fråga om vad som händer med min order. Efter fyra dagar fick jag äntligen ett besked om att produkten fanns att hämta i butiken. När jag skulle hämta varan ville de dock ha betalt en gång till, trots att jag redan betalt med kort när jag lade beställningen. Lugnt förklarade jag för personalen att deras webbutik fungerar så att det inte går att ta sig igenom kassan utan att betala. Att betala i butik finns inte som alternativ. Personalen misstrodde mig inte men det krävdes några minuters diskussion mellan två medarbetare om hur de skulle göra i systemet för att lämna ut varan utan att ta betalt igen. Min upplevelse kanske inte är representativ, men jag har inte haft någon jättebra upplevelse, och det känns inte så professionellt när man måste lära personalen hur deras egen butik fungerar.
                      2015-12-30
                        c
                        chid51(5 omdömen)
                        Mycket snabb och bra butik rekommenderas
                        2015-09-07
                          e
                          emguon(1 omdöme)
                          Har beställt utav Macforum ett antal gånger och prylarna har kommit så snabbt som posten har levererat. dvs Macforum har skickat samma dag alla 3 gånger jag beställt och jag har fått prylarna dagen efter. Idag beställde jag Apple Care för min Macbook Pro. Tror inte det tog en timma efter att ordern var lagd innan jag blev kontaktad av personalen angående serienummer. 1 minut efter samtalet var Apple Care registrerad. * Bra bemötande * Snabb leverans * Aktuellt lagersaldo * Verkar hålla ett bra pris på sina varor och diffar det så är det inte många kronor mot större företag. Tips till förbättring är att skaffa så man får möjlighet att skapa sig ett konto och kunna se sin orderhistorik.
                          2015-02-02
                            G
                            Grosshandlarens(1 omdöme)
                            Toppen bemötande när jag var på jakt efter en ny iPad! Lämnade in min gamla iPhone som mellanskillnad till nya paddan, riktigt smart grej, visste ändå inte vart jag skulle göra av den gamla! Den korta stunden jag fick vänta bjöds jag på kaffe och kunde spana in ett snyggt skal till den nya ägodelen. Tack så mycket, jag kommer tillbaka.
                            2014-09-29
                              A
                              Anton55(3 omdömen)
                              Lade en order och skickade sedan upprepande mail för att få reda på när jag kunde förvänta mig min order. Fick inget svar så då skickade jag ett mail att jag ville avbeställa min order och vips så fick jag ett svar att de bekräftade detta. Dåligt skött! Har ni långa svarstider måste ni informera om detta!
                              Sida 2