Prisjakt
MediaMarkt
Vinnare 2017 - Ljud, bild och foto
  • Snabba leveranser
  • Fri frakt över 500kr
  • 30 dagars öppet köp
Anonym användare
Anonym användare
Bra
12 timmar sedan

Lätt att hitta uppgifter om varan

Anonym användare
Anonym användare
Dålig
2 dagar sedan

It would not allow me to add this to other items for free shipping despite all the items being in stock in the warehouse online. I had to purchase it separately and pay for shipping to get around the cart bug.

Anonym användare
Anonym användare
OK
2 dagar sedan

Nöjd med detta köp, men tidigare köp med paypal fungerade ej.

Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
2 dagar sedan

Smidigt och bra 👍 …………

Anonym användare
Anonym användare
Usel
3 dagar sedan

Beställde en Samsung S21 Ultra i måndags. För att få den snabbare valde jag avhämtning i butik. I samband med beställningen dök det upp en ruta med merförsäljning av ett färdigmonterat skärmskydd som jag kryssade i och skickade sedan iväg beställningen. Därefter har jag inte kunnat få någon som helst information av MediaMarkt om NÄR telefonen är klar för avhämtning. Skrev till Kundtjänst som svarade efter 47 timmar att jag skulle vara "vänlig att avvakta". Ringde därefter till kundtjänst där det var 30 minuters väntetid. Om jag hade valt att vänta skulle jag tvingas lyssna på musik vilket är något av det mest irriterande som finns och jag valde därför att avsluta samtalet. Tips till MediaMarkt: 1. Var tydliga med att butiksmonterat kan fördröja leveransen med mer än 1 vecka (jag hade avstått detta om jag hade vetat vilket i sin tur hade minskat er belastning) 2. Svar från Kundtjänst mer än 24 timmar efter att mail skickats är oacceptabelt. 3. Istället för att be mig avvakta, ge mig en ungefärlig leveransdag. 4. Gör leveransen spårbar så slipper ni onödig belastning på er kundtjänst 5. Ta bort musiken i telefonen till kundtjänsten. Berätta löpande hur många samtal som är före istället. Jag önskar inget bemötande från MediaMarks kundservice på detta inlägg. Det är mycket bättre de ägnar sin tid åt att vårda sina kunder.

Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
3 dagar sedan

Enkelt och snabb återkoppling

MediaMarkt svarar:2022-01-13
Hej, Tack för att du tar dig tiden och lämnar ett sånt fint betyg! Du är välkommen åter och vi får önska dig en god fortsättning på det nya året! Med vänliga hälsningar Eivor Mediamarkt E-handel
bobo
bobo

451 omdömen

OK
11 dagar sedan

Uppdaterat: Samma dag som min ursprungliga order annulerats per automatik pga fel lagersaldo dök spisen upp som "i lager" igen på MediaMarkt. Beställde direkt igen. Då samma visa upprepades och inget hände med min order, samtidigt som spisen försvann ur lager igen, ringde jag kundtjänst i förrgår (11/1). Första besked var att "det ser ut som att den packas och du kommer få en bekräftelse på det idag". Men efter lite påtryckning lovade de skicka ärendet vidare till butiken som skulle stå för leveransen (Svågertorp). Hörde inget från dem och igår (12/1) dök spisen återigen upp i lager. Ringde kundtjänst igen och fick prata med samma person som sist (mycket trevlig person som helt säkert gjort sitt bästa) som denna gången ringde upp butiken och pratade med dem, och fick då besked om att där faktiskt fanns en reserverad maskin som de skulle få iväg under dagen. Dröjde inte länge innan butiken dock ringde upp och gav besked om att spisen var transportskadad och att de tyvärr inte kunde leverera till mig... Eftersom jag är envis beställde jag samma spis en tredje gång (var i lager i en annan butik denna gång). Dröjde inte länge förrän butiken ringde upp för att ge besked om att spisen tyvärr var transportskadad (skratta eller gråta?!) och att de inte kunde sälja den till mig. MEN, de hade en demospis som bara stått helt orörd i butik i 100% nyskick bara utan kartong de kunde sälja till mig, inkluderat 5 års +garanti. Så nu verkar det till sist som att jag kommer få min spis. Summerat: Både kundtjänstmedarbetare och personal i butik verkar försöka lösa saker på bästa sätt när man pratar med dem. Men webbutiken funkar uselt som väg för kontakt och det känns som att kunder via webben är extremt lågprioriterade vid problem så länge kommunikation bara sker digitalt. Ursprunglig text då med "Usel" som betyg: Beställde 27/12 på mellandagsrean. Fick orderbekräftelse och status på min ordersida var att produkten var på väg från lager. Sen händer ingenting. Igår (4/1) försöker jag skriva till supporten och fråga vad som händer. Första länken (från min ordersida) ger en fel-sida. Går via "Kontakt" och får ett webformulär som klagar på att jag inte valt titel (Herr eller Fru) och fortsätter klaga fast jag väljer. Får ladda om och skriva om allt och får till sist iväg meddelandet. I bekräftelsen på sidan får jag ett ickeexisterande ticket-nummer jag ska använda vid vidare kontakt. Idag på morgonen får jag ett automatiserat mail att min order annulerats på grund av fel lagersaldo. Uselt bemötande. Usel upplevelse vid kontakt med kundtjänst. Besvikelse över att det var fel lagersaldo, men sådant händer. Att det inte upptäcks tidigare och att det kräver kontakt från mig för att något öht ska hända är bedrövligt däremot.

MediaMarkt svarar:2022-01-05
Hej Bobo, Förstår din frustration! För att kunna hjälpa dig snabbast skulle jag vilja be dig att du ringer oss på 0770-77 87 87 så kan vi se igenom ditt ärende och göra allt för att få dig nöjd. Jag ska självklart lyfta vidare feedbacken gällande hemsidan och formuläret. Hoppas vi hörs snart , Vi inväntar ditt samtal kära kund. Med vänliga hälsningar Eivor Mediamarkt E-handel
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
4 dagar sedan

Sååå smidigt att handla här … om man använder fysisk butik elle via nätet spelar ingen roll … super

MediaMarkt svarar:2022-01-13
Hej, Tack för att du tar dig tiden och lämnar ett sånt fint betyg! Du är välkommen åter på nätet eller något utav våra varuhus och vi får önska dig en god fortsättning på det nya året! Med vänliga hälsningar Eivor Mediamarkt E-handel

Betyg köpupplevelse

3.1Bra
500+ omdömen
Distribution av köpupplevelse
(252)
(103)
(42)
(54)
(251)

Om butiken

MediaMarkt

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

KlarnaSveaWebPaySwishPayPalVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Leveransalternativ

  • Hemleverans

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.mediamarkt.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Media-Saturn e-handel Sverige AB

Organisationsnr: 556864-9304

Information hos allabolag.se

Rekommenderad återförsäljare