Snabba leveranser
Fri frakt
30 dagars öppet köp

http://www.mediamarkt.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 7 år sedan
(data från 2019-02-17)
Detaljerad information MediaMarkt har fått betyget (8.28)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Ganska bra
    8 dagar sedan
    Uppdaterat: 2 tim sedan
    Beställning Leverans
    Betala inom 14 dagar står det.
    Men hur ska denna betalning ske?
    Jag gillar inte Klarna och skulle ha velat betala direkt med tex swish utan inblandning från dem.
    Med vänlig hälsning,
  • Hej!

    Vi har tyvärr inte Swish för tillfället utan det är någonting vi jobbar på och önskar att kunna ha i framtiden. Har du några fler funderingar kring din beställning är du välkommen att höra av dig till oss på Kundservice@mediamarkt.se.

    Med vänliga hälsningar,
    Media Markt E-Commerce
    Rania

  • Usel
    2 tim sedan
    Helt sjukt dåligt. Satte ner priset på Apple Watch series 4 4g sen ändrade dem tillbaka dagen efter och annullerade beställningen och gav mig en rabatt kod. Som att det skulle vara likvärdigt. Aldrig att jag handlar där igen. Kunde ha bättre koll på sina priser.
  • Hej,

    Vi beklagar att du känner dig missnöjd med hanteringen av din beställning. Tyvärr hade vi ett systemfel i natt som gjort att produkten såldes till fel pris. Vi ber ännu en gång om ursäkt för detta och tycker att det är jättetråkigt att du känner som du gör.

    Med vänliga hälsningar,
    Media Markt E-Commerce
    Rania

  • Mycket bra
    18 tim sedan
    Beställning
    Great webpage, good price.
  • Hi!

    You're great, thank you for choosing MediaMarkt.

    Med vänliga hälsningar,
    Media Markt E-Commerce
    Rania

  • Ganska bra
    18 tim sedan
    Beställning
    Skulle ha en fritös o ett mackjärn. Järnet fanns ej på webshoppen o fritösen fanns ej i butiken.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställning Leverans
    Fraktavgift, Leveransalternativ samt betalningsmetod passar mig bra
  • Knappt godkänd
    6 dagar sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställning Leverans
    Det fungerade bra tycker vi
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Uppdaterat: 2 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt o smidigt
  • Bra
    2 dagar sedan
    Beställning
    Bra info.
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    tack
  • Acceptabel
    2 dagar sedan
    Beställning
    ...
  • Usel
    3 dagar sedan
    Smidigt att beställa och bra pris på mellandagsrea. Enkelt att välja till leverans, installation och retur av gammal utrustning. Problemet som vi upplevt är att när saker hamnar utanför det normala så verkar det inte finnas bra rutiner för att ta hand om kunden.

    Vi beställde installation i samband med köp. Datum för installation bestämdes och vi tog ledigt från jobb och var hemma då aviseringstiden var 30 min innan ankomst. Våra varor hämtades ut på DHL terminalen av Media Markts installatör. Installatören dyker aldrig upp. Vid kontakt med Media Markt hänvisar dom till DHL, DHL hänvisar till installatör som inte svarar. I 2 veckor har vi försökt få ett besked var våra varor finns och när dom kommer levereras. Daglig kontakt med DHL och Media Markt utan framgång. Inget intresse att lösa det från DHL. Först när varan inte hittats på 30 dagar så skapar DHL en reklamation.

    Efter 1 vecka upptäcker Media Markts kundservice att min partner som skapat ärendet inte finns med som namn på beställningen, trots att kvitto och ordernummer bifogats stängs ärendet hos Media Markt och man ber den som beställt varan att skapa ett nytt ärende.

    Efter 2 veckor togs ärendet över av Media Markt. Vi ber dom skicka nya produkter, samma eller liknande. Det kan dom absolut INTE göra eftersom TvättMaskin och Torktumlare var beställda i ett så kallat rekommenderat "tvätt och tork paket" och detta är ett eget artikelnummer. Media Markt kan inte skicka 2 separata produkter med samma modellbeteckning.
    Någon ska undersöka om man nu kan hitta detta "paket" i ett varuhus så att leverasen kan snabbas på. Efter 2 arbetsdagar har man fortfarande ingen återkommit utan man väntar på svar.

    Hur denna historia slutar vet ingen men över 1,5 månad utan tvättmaskin är väldigt lång tid.

    Lärdomar
    -Beställ inte saker i kombinerat paket
    -Beställ bara saker som finns på lager
    -Bättre att hämta varan själv i varuhus om man vill ha snabb leverans
    -Beställ inte installation av Media Markt, eftersom DHL och installatör blir inblandade
    -Var beredd på att om det blir problem får du lägga mycket tid på att själv jaga kundservice, fraktbolag och installatör
    -Stå på dig, för ingen vet vad kundservice är.
    -Ha tålamod
    -Se över möjligheten att köpa någon annanstans
  • Bra
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Mycket bra pris och bra med gratis frakt. Stökig hemsida som står och jobbar i oändlighet vid ny filtrering.
    Saknar information om fraktsättet, dvs med vilken speditör, när den förväntas vara framme, var jag kan hämta upp ordern.
  • Knappt godkänd
    18 dagar sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    Beställning Leverans
    2-5 dagars leveranstid hjälper ju inte riktigt om det tar 4 dagar att skicka en vara som finns i lager.
  • Perfekt
    18 dagar sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    Beställning Leverans
    enkelt o snabbt att handla
  • Mycket bra
    4 dagar sedan
    Beställning
    Allt verkar OK
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt, smidigt
  • Perfekt
    5 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    smidigt att beställa. Bra pris.
  • Ganska bra
    5 dagar sedan
    Beställning
    Fri frakt
    Klarna
    Varan finns i lager
  • Perfekt
    5 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt och smidigt med de bästa priserna på marknaden.
  • Perfekt
    20 dagar sedan
    Uppdaterat: 5 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Visste redan vad jag ville ha.
    Snabb utchecking, betala med kortet och bankid.
    Ingen frakt

    Win win. :-)
  • Utmärkt
    6 dagar sedan
    Beställning
    Very good
  • Ganska dålig
    6 dagar sedan
    Beställning
    Ingen leverans prognos. Tar det en dag eller en månad? Alla andra butiker gör så. Varför inte ni? Och nu efter 24 timmer har jag inte fått nån prognos. Aldrig igen Media Makt.
  • Perfekt
    6 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra erbjudanden, bra tillgänglighet och superbra att man kan förboka för avhämtning av sina varor.
  • Utmärkt
    6 dagar sedan
    Beställning
    Fraktfritt och bra prisnivå
  • Perfekt
    21 dagar sedan
    Uppdaterat: 6 dagar sedan
    Beställning
    Gick snabbt
  • Acceptabel
    11 dagar sedan
    Uppdaterat: 6 dagar sedan
    Beställning Leverans
    det är första gången jag beställer på detta sätt, varför jag ligger lågt med min bedömning
  • Hej,

    Vi hoppas att du snart mottar din produkt och att du blir nöjd med den.

    Om du önskar och har lust får du gärna uppdatera ditt omdöme när du mottagit produkten.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Rickard

  • Usel
    8 dagar sedan
    Uppdaterat: 7 dagar sedan
    Jag tror inte jag kan hitta en enda positiv sak med Media Markt. Det är samma upplevelse varje gång man besöker varuhuset trots bättre vetande. Varje gång upplever jag säljarna som antingen så på att man riskerar att lämna varuhuset med en tilläggsförsäkring på en grytlapp, eller så frånvarande att man undrar om varuhuset egentligen är stängt men att man glömt låsa. Om man har en del teknikkunskap själv så känns det direkt som att man bara är en börda. Det är den generella upplevelsen, man är i vägen.

    Det är också fascinerande hur det kan finnas en sådan okunskap om företaget egna villkor och policys, och med vilken attityd man kan avvisa den korrekta faktan när den presenteras. Besökte idag varuhuset i Umeå för att se huruvida man var villiga att prismatcha Asus PG279Q då den finns ca 1400kr billigare hos fyra andra aktörer (i lager dvs). Att få ett nej här hade inte varit något konstigt utan förståeligt och där hade det hela kunnat sluta. Det var ingen förväntan utan en förfrågan. Men när man istället, vad som upplevs, motvilligt går med på att prismatcha och får det att låta som en uppoffring så blir kunden den som uppfattas som ett problem. Något jobbigt. Som kund blir man då inte speciellt lockad att spendera sina slantar.

    Efter detta ville jag försäkra mig om jag uppfattat Media Markts villkor för öppet köp i butik korrekt. Jag har läst dem flera gånger och min tolkning är att så länge det inte är en förbrukningsvara, hygienprodukt, telefon, spel m.m. så är det OK att returnera förutsatt att både produkt och förpackning är i nyskick. Detta fick jag höra att det är helt fel, man får INTE öppna den öht. Jag ifrågasatte och hänvisade till villkoren men säljaren hävdade (på ett relativt drygt och dumförklarande vis) att villkoren säger att man inte får öppna och testa den eftersom "Varan ska vara i oförändrat skick, och om du öppnar den är den inte i samma skick". Jag blev irriterad och sa att detta var en intressant tolkning av era villkor, varpå svaret från säljaren var att det inte är en tolkning, utan vad som står i klartext. (Intressant nog är ordet oförändrat inte ens nämnda i era villkor för ångerrätt i butik, utan är snarare "väsentligt oförändrat skick" från distansköpslagen som man lyckats läsa in..).

    Det blev ingen skärm den här gången. Efter besöket har jag varit i kontakt med kundservice både via Facebook och telefon för att reda ut vad som faktiskt gäller. Det borde om inte annat förtydligas på hemsidan så att det inte ens går att tolka på fler än ett sätt (oöppnad förpackning skulle vara ett bra ordval). Svaret jag fick från båda parter var att jag hade tolkat rätt. Man beklagade bemötandet i butik. Och det tackar jag för, absolut.

    Man kan argumentera för att det här omdömet handlar om en enskild säljare och upplevelse, men även innan jag ens åkte till butiken för att höra mig för gällande skärmen så var känslan "Är det värt det? Det kommer säkert bara krångla". Det är inte den känslan man vill ha inför ett köp, och jag är säker på att Media Markt inte strävar efter att kunder ska känna så. Man borde satsa mer på att utbilda sin personal om man inte ens har lyckats förmedla sina egna försäljningsvillkor till någon som står och ska kränga prylar i ett varuhus. Attityden är så viktig, och det är på sitt vis fantastiskt att företag inte förstår det. I mina år inom service-yrken har jag gjort allt i min makt för att en kund inte ska känna sig jobbig eller dum. Speciellt när det handlar om helt rimliga förfrågningar och inte en gormande arg kund som kräver 90% rabatt för att det är ett hårstrå på kartongen till en produkt.

    Jämför bara med Netonnet som också finns på plats här i Umeå, där magkänslan är precis tvärtom. Man vet att det aldrig kommer att krångla, att deras villkor och bemötande nästan är orimligt åt andra hållet istället. Där man har sett returex med så tillknycklad kartong att frågan är om den inte varit med om ett bombtest. Jag vet vilken butik jag väljer.

    Tack till kundservice som svarade snabbt och sakligt på ett trevligt sätt. Det är ni som får stjärnan i mitt omdömme.

    Väl mött
  • Utmärkt
    9 dagar sedan
    Uppdaterat: 7 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabb och bra service
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 7 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Allt bra men skulle gärna ser fri leverans för alla köp, inte bara över 500 sek.
  • Utmärkt
    21 dagar sedan
    Uppdaterat: 7 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt o smidigt
  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Uppdaterat: 7 dagar sedan
    Beställning Leverans
    allt är lätt
  • Perfekt
    7 dagar sedan
    Beställning
    det går snabbt att beställa här och hämta i butik
  • Perfekt
    7 dagar sedan
    Beställning
    Bra pris. Gillar hemsidan
  • Bra
    8 dagar sedan
    Beställning
    Det var mycket lätt att navigera, och jag hittade en mycket bra vara. Men jag hatar Media Markts reklamer, som jag inte kunde hjälpa att tänka på när jag handlade... Jag vet att det är småsint.
  • Utmärkt
    8 dagar sedan
    Beställning
    Man känner sig väl bemött trots att man inte pratar med någon, och som kund betyder det mycket för mig. Varierande betalningssätt är bra, för då finns det ett sätt som passar de allra flesta.Bra priser och noll i fraktavgift...toppen! Även om installationen kunde varit lite lägre, men eftersom jag själv absolut INTE kan sådant så ser jag det ändå som värt pengarna.
  • Utmärkt
    8 dagar sedan
    Beställning
    Enkelt och lätt! Sidorna lite sega ibland!
  • Mycket bra
    19 dagar sedan
    Uppdaterat: 9 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Lätt att hitta, smidigt att använda. Blir nog fler gånger.
  • Acceptabel
    10 dagar sedan
    Uppdaterat: 9 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Varken bättre eller sämre än konkurrenterna.
  • Usel
    9 dagar sedan
    Uppdaterat: 9 dagar sedan
    Tänk till innan du handlar på Media Markt.

    Branschens sämsta säljare. I alla fall i Göteborg. Okunniga och hungriga efter provision.

    Kundtjänsten tar dock priset. Dryga personer med endast ett mål i livet. Göra dig som kund så irriterad som möjligt. Inte bara får dom dig att ångra ditt köp, utan att välja att aldrig med ens ha dom i åtanke för nästa köp.

    När man väl fått dom att inse sitt fel vägrar de ge kontant ersättning för utgifter jag blivit drabbad av. Vad ska jag med ett presentkort till... på mediamarkt?
  • Perfekt
    18 dagar sedan
    Uppdaterat: 9 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt att beställa, fri hemkörning.
  • Utmärkt
    23 dagar sedan
    Uppdaterat: 9 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt och smidigt
  • Perfekt
    9 dagar sedan
    Beställning
    Jag gillar denna dator
  • Mycket bra
    10 dagar sedan
    Beställning
    bra service.
  • Perfekt
    10 dagar sedan
    Beställning
    Bra bemötande och snabbt leverans.
  • Perfekt
    10 dagar sedan
    Beställning
    Allt finns
  • Utmärkt
    10 dagar sedan
    Beställning
    Många olika sätt att betala och kan hämtas eller få hemskickad
  • Acceptabel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt O Lätt, nästan för lätt...
  • Hej,
    Det glädjer oss at du är nöjd med hur processen ser ut när man beställer hos oss!
    Välkommen åter!
    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Julia

  • Acceptabel
    10 dagar sedan
    Beställning
    Jag är Nöjda med köpupplevelsen hos MediaMarkt
  • Mycket bra
    10 dagar sedan
    Beställning
    Bra pris och delbetalningsalternativ.
  • Acceptabel
    10 dagar sedan
    Beställning
    inte så bra kundservice online, Behövde fara till butik för att fråga var pinkoden på mitt presentkort var.
  • Hej

    Vi vill börja med att beklaga att du inte varit nöjd med vår kundservice online. Anledningen till att vår kundservice inte kan ge ut din pinkod på presentkortet är för att vi vill minimera risken för bedrägerier. Vi hoppas på din förståelse för detta och att du fick ett bra bemötande av vår personal i butiken.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Rickard