Fri frakt över 500 kr
30 dagars öppet köp
Säker betalning

http://www.mediamarkt.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 5 år sedan
Detaljerad information Media Markt har fått betyget (6.22)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Mycket bra
    Helt OK ställe.
    14 tim sedan
  • Mycket bra
    Angående inlägget av MagnusBio nedan. Av min erfarenhet är det aldrig Media Markt själva som kör ut sina varor utan de anlitar företag för detta. I alla fall när jag har haft leverans i Luleå och i Stockholm. Därför blir det ju fel att sätta ett lågt betyg baserat på en extern firmas prestation istället för företaget du faktiskt betygsätter. Själv har jag alltid fått bra hjälp och bemötande i Luleå och Stockholm (Gallerian).
    1 dag sedan
  • Hej Shull,

    Tusen tack för ditt omdöme och för en mycket riktig förklaring angående nedan bedömning!

    Vi kommer självfallet att ta ditt omdöme vidare till berörda varuhus.

    Med vänlig hälsning,
    Christian
    Media Markt Second Level Support

  • Dålig
    Beställde en tvättmaskin med hemleverans, installation och bortförsel av den gamla. Varan kom i tid och var billig, men han som kom med den var inte serviceinriktad.
    Gav ett allmänt otrevligt, stressad och man fick att slarvigt intryck. När han släpat med sig den gamla i hast låg det ganska stora plastbitar från den kvar på vägen som han inte orkade ta med sig.
    2 dagar sedan
  • Hej MagnusBio,

    Det är verkligen jättetråkigt att läsa om vad som skett angående leveransen och vi ber dig därför att återkomma till oss via e-post till sweden.escalations.web@media-saturn.com med mer information.

    Vi använder oss utav olika transportörer i olika områden och det är alltså inte en utav våra egna medarbetare som kör ut maskinen, vi vill därför veta vilken transportör det avser och kontakta dem angående det du upplevt.

    Återkom gärna med kvitto- eller beställningsnummer. Om du beställt maskinen via ett varuhus så får du gärna nämna vilket utav dem.

    Med vänlig hälsning,

    Christian
    Media Markt Second Level Support

  • Utmärkt
    Kunnig personal i butiken(Bäckebol)
    3 dagar sedan
  • Usel
    Butikerna har olika ägare och konkurrerar med varandra samt med webbshoppen. Jag fick bittert erfara detta när jag beställde en vara i butiken. Det är nästan 2 veckor sedan nu och den har ännu inte inkommit, trots att den hela tiden har funnits i webbshoppen med 1-2 dagars leveranstid. Enligt butiken är det "självklart" att inte tipsa om att webbshoppen har kortare leveranstid eftersom det vore att tipsa en konkurrent.
    4 dagar sedan
  • Hej astrand,

    Det är verkligen jättetråkigt att läsa om din upplevelse och jag skulle gärna vilja undersöka saken närmare.

    Återkom gärna till oss via sweden.escalations.web@media-saturn.com med ditt beställningsnummer och vilket varuhus det avser så att jag kan ta detta vidare!

    Med vänlig hälsning,
    Christian
    Media Markt Second Level Support

  • Perfekt
    Beställde en Apple watch på hemsidan vid lunch en torsdag. Vid lunch dagen efter hade klockan kommit till mitt postombud. Otroligt snabbt. Blev imponerad. Har tidigare handlat på Elgiganten men hos den tar det drygt tre dagar. Samt att Elgiganten numera skickar med bring vilket var spiken i kistan hos mig. Blir mediamarkt i fortsättningen.
    24 dagar sedan
  • Utmärkt
    snabba leveranser
    28 dagar sedan
  • Usel
    Jag beställde en videokamera från media markt. När jag beställde föreslog dom att jag skulle köpa till ett stativ och minneskort. Bra tänkte jag för det behöver jag ju. När jag sen fick beställningen efter dryg vecka (alldeles för dålig leveranstid tycker jag men det har väl med att dom använder klarna som tar dagar på sig att registrera en betalning) så öppnade jag paketet och det visade sig att jag inte alls fått något stativ utan en väska istället. Minneskortet som dom föreslog passade inte heller i kameran. Skulle inte rekommendera någon att beställa via nätet på media markt. Jag åkte ut till butik och lämnade tillbaka väska och minneskort men får inte pengarna tillbaka förrän om en vecka. Det stämmer helt enkelt inte att man får det som är på bilden och det som dom rekommenderar passar till din produkt gör i själva verket inte det.
    1 mån sedan
  • Hej sanojen,

    Det är verkligen jättetråkigt att höra att du har upplevt detta när du beställt ifrån oss och vi vill gärna se över det hela.

    Återkom gärna till mig genom att skriva till sweden.escalations.web@media-saturn.com med ditt ordernummer så att jag kan undersöka!

    Med vänliga hälsningar,
    Christan Reumert
    Media Markt Second Level Support

  • Bra
    Beställde en diskmaskin 25 november. Den var/är i lager, men jag har fortfarande ingen diskmaskin. På deras hemsida står det att, "Vi gör i ordning din order för leverans." Samma meddelande sedan 25 november.

    2 veckor gick. Mejlade supporten 9 december. Fick svar 3 dagar senare (12 december) att de vidarebefordrar mejlet till rätt avdelning. Sedan blev det tyst igen.
    16 december tog jag initiativ och skickade ett till mejl till deras sweden.escalations.web@media-saturn.com mejl som jag hittade här på Prisjakt.
    Igår 19 december fick jag svaret:
    "Din order står på DHLs terminal i Gävle och väntar på utkörning, så den är på väg.
    Vi arbetar på att undersöka varför du inte har aviserats automatiskt om detta och återkommer så fort vi har nya besked att ge."

    Long story short.
    Jag beställde en diskmaskin, som var i lager, 25 november och vi kommer diska allt för hand till julafton.

    Jag är ganska säker att diskmaskinen kommer komma fram till slut, men Media Markt's leveranstider är inget att lita på.

    Edit:
    Diskmaskinen blev till slut levererad 21 December.
    Efter att jag tog kontakt med sweden.escalations.web@media-saturn.com, tog en seriös ärendehanterare kontakt med mig.
    Rickard, som han hette, gjorde sitt bästa att hjälpa mig med ordern trots att allt i världen var mot honom. Budfirman som skulle köra ut, hade diskmaskinen i sitt lager sedan november men hade aldrig kört ut den. MediaMarkts system fick en bryt och skickade aldrig ut ett meddelande med spårningsnumret. Budfirman levererade diskmaskinen till slut men droppskyddet var inte med. Det var inte lätt för Rickard. Men han lyckades till slut att hjälpa mig med allt, och jag fick en värdecheck på 1000kr som kompensation.
    Min originalbetyg var 3/10 stjärnor. Jag ändrade till 7/10 stjärnor. Dem där +4 stjärnor är Rickard.

    Min rekommendation till alla som upplever problem är att inte tveka att kontakta sweden.escalations.web@media-saturn.com
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    super smidigt med nya klarna kassan
  • Dålig
    hade beställt en surfplatta under mellandagarna som jag skulle hämta i butiken, jag fick bekräftelse att varan har skickats till varuhuset, men sen var det tyst i nästan två veckor. jag kontaktade kundtjänst som skickade vidare ärendet till varuhuset som svara att de har en i lager som har varit öppnad??? men att jag kan få 1 års garanti??? jaja tänkte jag och åkte o kollade på den och den såg ok ut så jag köpte den men strollade runt i butiken innan och hittade en router för 149kr men i kassan ville de ha 299... jag sa till att jag dubbelkollat artikel nr med skyltpriset och de undrar ifall jag såg priset på nätet? nej vi gick till skylten och kollade tillsammans 149kr... ugh.. japp så väl i kassan när jag ska betala för mina varor så frågar de (två gånger) om jag vill _köpa_ en bärkasse jag sa nej tack jag klarar mig utan...
    1 mån sedan
  • Hej Joseph,

    Det är verkligen tråkigt att läsa om det inträffade och jag skulle gärna vilja ha mer information kring ärendet för att kunna ta det vidare med det berörda varuhuset samt se över vad som skett med produkten som skickades till varuhuset.

    Återkom mer än gärna med ditt ordernummer till mig på sweden.escalations.web@media-saturn.com så att jag kan undersöka detta!

    Med vänliga hälsningar,
    Christian Reumert
    Media Markt Second Level Support

  • Bra
    bra
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställde en kalibrering av min nya Philips tv hemma. Vill börja med att säga att killen som kom hit gjorde ett kanon jobb, tvn fick en bra bild och jag fick en pdf på de nya inställningarna.

    Resan dit var dock lång...

    Åkte till MediaMarkt i Västra Frölunda och bokade hembesök. De gör bara kalibreringar på fredagar och efter lite dividerande kom vi överens om en fredag långt fram. Skulle jag få till tid tidigare, inga problem, Ring oss (MediaMarkt) så bokar vi om tiden. Där var första problemet, det går inte att ringa MediaMarkt i Västra Frölunda, jag kom till ett callcenter någon stanna på planeten.

    Pratade med en trevlig kille som skrev ett mail till MediaMarlk i Västra Frölunda att de skulle kontakta mig. Gjorde de det, nej. Jag tröttande och åkte dit och bokade om tiden.

    Fredagen kom, jag var hemma och väntade,,, å väntade. Ingen kom... Ringde deras callcenter igen. Tjejen jag pratade med förstod nog inte vad jag pratade om, hon trodde det var en vanlig hemleveras av varor. Det var en stund kvar på den utlovade tiden så det var ingen ju inget fel från deras sida ?! Nu går det inte att kalibrera en tv på 10 minuter.

    Fick åka dit igen och boka ny tid. Denna gången kom de på sekunden och löste det på utlovad tid.

    Så bra utfört jobb, usel bokning,
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställde Samsung's soundbar HW-K460 för upphämtning i butik via internet. Kändes som ett smidigt alternativ då vi ändå var i närheten. Enligt uppgift fanns denna i lager (6st), så vi betalade den på en gång.

    När vi sedan ska hämta upp den i butik ca 1,5h senare väntar vi 10-15min innan vi får hjälp. Killen i kassan noterar att den inte är framplockad och går för att hämta den. När han sedan kommer tillbaks tomhänt så visar det sig att det inte finns något att hämta.

    Vi har alltså beställt en produkt som finns i lager, men som visar sig inte finnas i lager.
    Vårat alternativ blir således att ta ett demo exemplar eller vänta en vecka på nästa leverans.

    Svagt system där det är möjligt att boka/köpa "lagervaror" som inte finns att hämta. Nej Mediamarkt det här får ni lågt betyg för.

    Finns ju en risk att irritation uppstår för de som kommer mer långväga för att "hämta upp" sina varor.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Har alltid fått snabba leveranser samt att de har helt ok priser. Handlat hos dem flera gånger, både online och i varuhus och har ingen anledning som helst att klaga!
    2 mån sedan
  • Dålig
    Jag köpte ett par hörlurar som brusade väldigt mycket, varpå jag ville ha dem lagade på garantin. Nedanstående avsnitt är inte taget ur en fars, utan är min upplevelse av Mediamarkts garantihantering:

    1) Jag mejlade Mediamarkt och påvisade felet på högtalarna. De svarade att jag i första hand ska kontakta Sennheiser för garantiärenden med mina hörlurar. Och i andrahand ska kontakta Mediamarkt själva, de ger mig 2 alternativ, att komma in till butik eller att posta in hörlurarna till dem.

    2) Jag ringer Sennheiser som undrar varför jag ringer dem och inte hanterar detta via Mediamarkt (en fråga som också ställt mig redan innan...) för de hanterar inte detta direkt mot konsument.

    3) Jag svarar Mediamarkt att jag nu vill posta in hörlurarna till dem för att få dem reparerade.

    4) Mediamarkt svarar inte på en vecka varpå jag ringer till dem. De säger då att de råkat stänga ärendet men att de ska lägga upp ett nytt ärende och att jag kommer få vänta ytterligare för att få hjälp med det (för telefonsupporten kunde inte hjälpa mig direkt).

    5) De svarar lite senare på det nyskapade ärendet och säger att jag helst bör komma in till butiken och lämna in hörlurarna där. KOM IGEN nu, vi har ju kommit överens om att jag skulle posta in dem, för nästan två veckor sen nu!?

    6) Jag både ringer och mejlar med dem, och nu verkar de ha kommit fram till att jag bor för nära en fysiskt Mediamarkt butik och därmed ska komma in i egen hög person och lämna in hörlurarna, trots att vi tidigare kommit överens om att jag skulle posta in dem och att jag köpt hörlurarna på deras webbutik, just för att slippa att åka riket runt och besöka deras butiker!

    7) Jag följer deras fantastiska råd och åker in till en av deras butiker, och köar i nästan 1 timme (!) för att få lämna in mina hörlurar. Väl först i kön så tvingar de mig att gå till en annan servicedesk i varuhuset för att få en fysisk utskrift av ett kvitto på produkten, trots att jag hade ärendenummer och allt i mobilen och att de har en skrivare i garantidisken som de skriver ut andra dokument på. När jag väl köat vid servicedesken ett bra tag och fått mitt kvitto utskrivet så går jag tillbaka till garantidisken och köa lite mer för att till slut få mina hörlurar fixade. Härligt!

    I meljet skrev de "Du har ju bara någon enstaka kilometer till närmsta varuhus. Det går mycket snabbare för dig om du bara kommer in med lurarna där, än om de ska skickas på posten."

    "Snabbt" var ordet...

    3 veckor efter jag började mejla dem, samt 1 timmes köande i butik (plus resa dit och hem) så hade jag nu fått mina hörlurar utbytta. Jag har aldrig tidigare varit med om att en internetbutik tvingar kunder att åka in till butiken för att reklamera produkter, men det verkar vara så MediaMarkt jobbar.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Varan kom snabbt och jag är jätte nöjd med hela köpupplevelsen
  • Usel
    Beställde också en TP-Link router under black Friday rean.
    Då den aldrig dök upp kontaktade jag kundtjänst ,dom sa att den skulle komma inom 10 dagar nu 20 dagar senare har den har fortfarande inte dykt upp.
    Senaste budet var att den skulle skickas senast igår men fortfarande inte ett ljud från dom.
    Har ingen lust att vara bank ock låna ut pengar till dom.
    Hade jag vetat det här hade jag skickat efter en router från någon utländskt site
    Media market är nu på min black list vilka sopor dom är värda noll stjärnor.
    2 mån sedan
  • Hej melelele234,

    Den router du beställt hade vi dessvärre problem att få in i lager på nytt ifrån leverantören och jag vill gärna se över ditt ärende ytterligare.

    Återkom gärna till mig via sweden.escalations.web@media-saturn.com med ditt ordernummer så att jag kan ta en närmare titt!

    Med vänliga hälsningar,
    Christian Reumert
    Media Markt Second Level Support

  • Usel
    Beställde ett fodral till en surfplatta via webben, fick istället hem ett spel till PS4 trots att kvittot och följesedeln beskrev fodralet.
    Smidigt återköp men fick ta mig till en butik helt i onödan och fick ingen som helst ersättning.
    2 mån sedan
  • Hej Knoxville92,

    Det är självfallet jättetråkigt att höra att du fått fel produkt levererad.

    Återkom gärna till mig med ditt ordernummer till sweden.escalations.web@media-saturn.com så att jag kan ta en närmare titt på ditt ärende.

    Med vänliga hälsningar,

    Christian Reumert
    Media Markt Second Level Support

  • Ganska dålig
    Bokade och betalade två mobiltelefoner. Fick en bekräftelse på bokningen och på den stod det att varorna fanns på lager i den butik jag valt att hämta i. Man skulle sen invänta mail innan man åker och hämtar varorna.
    När inget hänt efter 3 dagar så skickar jag mail till kundtjänst utan att någon svarar. Provar med meddelade via messenger med samma resultat.
    Väntar ytterligare några dagar utan att något händer eller att någon hör av sig. När jag sedan ringer och får prata med kundtjänst så visar det sig att telefonerna är restnoterade fast det stod i orderbekräftelsen att dom fanns på lager.

    Avbokade och beställde från en annan butik.

    Fick tillbaka pengarna efter 3 dagar utan att behöva kontakta kundtjänst, vilket höjer betyget lite.
    2 mån sedan
  • Dålig
    Mediamarkt är skitdåliga på att svara på mail och när jag ångrade ett köp via nätet så vägrar deras leverantör DHL ångra köpet innan 14 dagarna trots att mediamarkt rekommenderar det.Har fortfarande ej fått pengarna och deras kundtjänst säger idag att jag ska vänta 2-5 dagar innan pengarna finns på kontot.
    Forts följer.

    Kan ej rekommendera media markt.Avser ej anlita media markt.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra pris och snabb leverans. Betalning via Klarna är stort plus.
  • Usel
    Beställde en TP-Link router under black Friday rean. Stod att den fanns i lager så räknade med snabb leverans. Men har nu efter snart 2v fortfarande inte fått den och kundtjänst svarar inte på mail.
    Var nog första och sista gången som jag vågade beställa något från Media Markt.
    2 mån sedan
  • Hej Alizz84,

    Det är självfallet jättetråkigt att höra att du inte fått svar på dina mail.

    Återkom gärna med svar till mig via sweden.escalations.web@media-saturn.com med ditt ordernummer så att jag kan ta en närmare titt på det hela, tack!

    Med vänliga hälsningar,

    Christian
    Media Markt Second Level Support

  • Ganska bra
    Bra butik.
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställde TP-Link router från webben när det fanns många enheter kvar i lagret (över 20st dagen innan Black Friday), och fick bekräftelse på att det finns i lagret och den levereras snart. Efter 5 dagar ringde upp Media Market och fick veta att den är slutsålt och kommer inte att säljas längre. På min medlemssida står fortfarande statusen "Finns i lager, Leverans påbörjad". Jag kommer inte att handla mer från Media Markts webbsidan framöver för dem uppfyller inte den man lovar till kunden.
    2 mån sedan
  • Hej naderjakt,

    Du får jättegärna återkomma till mig via sweden.escalations.web@media-saturn.com med ditt ordernummer så att jag kan ta en titt på din order och se vad som skett, tack!

    Med vänlig hälsning,

    Christian Reumert
    Media Markt Second Level Support

  • Usel
    Beställde robotdammsugare - fanns i lager för avhämtning i butik. Betalade och allt klart tänkte jag. Tre dagar senare får jag ett mejl att den var slutsåld...!? Så kan man inte sköta en näthandel!
    2 mån sedan
  • Hej Addi,

    Du får gärna återkomma till mig via sweden.escalations.web@media-saturn.com med ditt ordernummer så att jag kan kolla närmare på saken!

    Med vänlig hälsning,

    Christian Reumert
    Media Markt Second Level Support

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Funkade bra.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Minus pga att det inte gick att handla i mobilen. Försökte verkligen, men fick bara upp "badbollen". Testade olika uppkopplingar och olika webbläsare. Gav upp till slut.
  • Knappt godkänd
    Lite halvkass service efter jag hade fått fel produkt.
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans Retur
    Mycket besviken
  • Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    Beställde en OLED 55" söndag kväll. Kom tisdag. Eftersom det var några dagar innan black friday var priset 17990. Idag (torsdag innan black friday) ringde MM och sa att jag skulle få tillbaka 2000:- för att matcha nya Black Friday-priset. Nöjd kund i fokus (och förebyggande för att jag skulle ringa dem och försöka få ner priset själv)!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Beställde fel först på nätet ringde och mackulerade trevligt bemötande
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Betalningen var lite omständig. Man borde kunna använda mobilt bank-id
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt fungerade mycket bra. Jag får alltid bra service på M M.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Var bra förut, men nu när Klarna finns är det super!
  • Usel
    beställde en vara som blev försenad och efter ett tag kontaktade vi dom då var det tydligen så att produkten va slut och vi fick annat erbjudande för samma produkt för 1000:- kronor mer :( inte så nöjd
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra service och bra personal.
    3 mån sedan
  • Usel
    1. Vår kyl gick sönder, behövde en ny så fort som möjligt. Efter diskussion med säljare på Mediamarkt så beställer jag en genom deras hemsida. Vart utlovad leverans inom 4-5 dagar.

    2. 2 veckor senare levereras kylen. Trasig. Ringer Mediamarkt, efter 40min kö kommer man fram och kundtjänsten meddelar att jag måste fylla i ett formulär och skicka tillbaka via mail. De skulle återkomma inom 2-3 arbetsdagar.

    3. 1 vecka passerat, ingen återkoppling. Ringer kundtjänst, 20min kö. Får svar..."vet inte varför ingen kollat på detta än, den ligger på högst prioritet, får du inget svar innan dagens slut, ring in igen"

    4. Ytterligare 1 vecka passerat, skickar ett ilsket mail. Får svar att varan jag beställde finns ej på lager och därför kommer de göra en retur. Jag går in på Mediamarkt.se och där går det fortfarande att beställa kylen.

    5. Mailar igen, får standard svar: "Vi har gjort en retur och har du betalat med kort får du pengar tillbaka inom 5 arbetsdagar.

    Alltså, har jag inte haft varke kyl eller mina utlagda pengar i 5 veckor!
    Varför ska man handla på Mediamarkt?? De gör fel och de skiter i att svara som de utlovat! Man blir själv tvungen att jaga de och stå i låånga telefonköer.

    Jag vill passa på att ge ros till Elgiganten där jag efter att fått mina pengar tillbaka från Mediamarkt beställde samma kyl hos de. När beställningen var klar och jag skulle hämta upp kylen så fanns den inte på lager, fick en dyrare kyl (1500kr dyrare) till samma pris. Det är så man behandlar sina kunder, man kan göra tabbe men då tar man det där extra steget för att göra kunden nöjd!
    3 mån sedan
  • Hej Kpv2016,

    Det är verkligen inte meningen att det skall ta sådan tid för dig att få en återkoppling i ditt ärende.

    Vi har sedan en tid tillbaka erfarat en kraftig överbelastning som vi arbetar hårt för att komma ikapp till och detta beklagar vi verkligen.

    Jag skulle gärna vilja sätta mig in i ert ärende personligen och skulle uppskatta om du kunde återkomma till mig via e-posten: sweden.escalations.web@media-saturn.com

    Uppge gärna ditt ordernummer när du återkommer till mig så att jag kan ta detta vidare internt och se vad som gått snett.

    Med vänliga hälsningar,

    Christian Reumert
    Media Markt Second Level Support

  • Mycket bra
    helt ok.
    4 mån sedan
  • Usel
    Beställde kamera för ca 5.500 och betalade i samband med detta. När den inte kom så mailade vi kundtjänst och fick efter flera dagar reda på att "orderna makulerats".
    Vi bad dem leverera kameran, både via mail och via telefon. Nästa svar på mail tog åtta dagar (!) och telefonkön var ca. 45 minuter.
    Inget återkoppling trots löften om att kameran skulle kunna hämtas i varuhus (både på mail och telefon).
    Summa summarum tog det nästan en månad och många mail och många timmar i telefonkö för att bara få tillbaka pengarna.
    Ingen kompensation för all tid vi lagt ner och ingen som kontaktat oss från Media Markt centralt, trots upprepade löften från deras kundtjänst om att vi skulle bli kontaktade.
    Min slutsats är att deras internet butik har helt havererat och att man INTE ska riskera att använda dem
    (vi köpte kameran i fysisk butik på Elgiganten, blev till slut också 500kr billigare)
    Färdighandlat på Mediamarkt!
    4 mån sedan
  • Hej Max_1,

    Det var verkligen inte roligt att läsa om ditt ärende. Vi förstår absolut er frustration gällande ledtiden.

    Har du möjlighet att återkomma till mig via sweden.escalations.web@media-saturn.com med ditt ordernummer så att jag kan undersöka detta närmare?

    Med vänliga hälsningar,
    Christian Reumert
    Media Markt Second Level Support

  • Dålig
    Beställning
    Tog ca 25 min
  • Hej!

    Det är jättetråkigt att höra att du tycker att din beställning tog för lång tid.

    Jag skulle gärna vilja veta vad det var som tog 25minuter och om det var beställningen via hemsidan som tog lång tid så får du gärna återkomma till mig på sweden.escalations.web@media-saturn.com med vilket steg som tog lång tid så att vi kan förbättra våra kunders beställningsupplevelse på hemsidan!

    Med vänlig hälsning,
    Christian Reumert
    Media Markt Second Level Support

  • Usel
    Beställning
    Usel nätbutik. Det gick inte att skriva in numret på rabattkortet. Det gick inte heller att registrera sitt medlems nummer.
  • Hej!

    Det är självfallet jättetråkigt att höra att ni inte tycker att det varit smidigt via vår webbutik.

    Rabattkortet går bara att skriva in om du är inloggad på ett konto och inte om du använder dig utav snabbkassan.

    Du får gärna återkomma till oss via sweden.escalations.web@media-saturn.com om du fortfarande inte får det att fungera.

    Med vänliga hälsningar,
    Christian Reumert
    Media Markt Second Level Support

  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Kunde inte kopiera och klistra in mitt Mastercard-kortnummer utan var tvungen att skriva in alla siffror manuellt vid betalning, vilket inte är så smidigt.
  • Dålig
    Beställde en vara via hemsidan som jag valde att hämta ut i butik i tron om att detta skulle vara ett snabbt och smidigt alternativ. Kommer till MediaMarkt Gallerian där det tar lång tid att få fram varan vid utlämningsdisken, där personalen kollar min legitimation flera gånger och skriver ut fel papper. Väl vid kassan för att betala varan får jag betala mer än den summa jag beställt för på hemsidan, något som jag upptäcker först efter jag betalat. När jag påtalar detta för personen i kassan ber denne mig att gå tillbaka till informationsdisken för att de ska fixa återbetalningen. Vid infodisken blir det suckar och stön från personalen, nya papper skrivs ut och av deras inställning att döma så är det hela mitt fel. Det tar ca 5-10 minuter innan allt är färdigt och de lyckas dessutom slarva bort min vara under tiden. Sedan skickas jag tillbaka till kassan, får stå i kö på nytt, innan jag får pengarna tillbaka på mitt kort. Som sagt: trodde att det skulle vara en smidig in och ut-upplevelse men istället drog det ut på tiden och med sura miner på köpet. Rekommenderar inte att beställa till butik.
    4 mån sedan
  • Hej simoeb,

    Det är självfallet jättetråkigt att höra att det inte gått så smidigt som det skall göra vid en beställning för upphämtning i butik.

    Vi har tagit det hela vidare mot det berörda varuhuset och vi uppskattar att du lämnar feed-back om din upplevelse så att vi kan förbättras.

    Du får gärna återkomma till mig via e-postadressen: sweden.escalations.web@media-saturn.com med ditt ordernummer så att jag har något att hänvisa till i kontakten med varuhuset.

    Med vänlig hälsning,
    Christian Reumert
    Media Markt Second Level Support

  • Perfekt
    Beställning
    Perfekt.
  • Detta omdöme är under utredning
    4 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Bought a washing machine which they failed to deliver on two occasions, cancelled my order out of frustration. Now they won't refund the money until the transport company delivers it back to them which might happen god knows when. Meanwhile their customer support is simply non-existent.

    Update: It seems the issue got escalated thanks to this prisjakt review and I got the refund.
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )