Fri frakt över 500 kr
30 dagars öppet köp
Samma pris i webshop & varuhus

http://www.mediamarkt.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 6 år sedan
(data från 2017-04-26)
Detaljerad information Media Markt har fått betyget (6.63)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Detta företag kan inte få ett gott kundbetyg, i alla fall inte vad gäller webborder.
    Vi bokade - och betalade! - ett Nintendo Switch. Den enda informationen om leverans var "mer än 2 veckor". Vad betyder det..? 2 månader, 2 år? Det finns ett helt gäng återförsäljare på prisjakt som kan ange en mer specifik leveranstid. Jag ringde Media Markts kundservice. De hade inget annat svar än "mer än 2 veckor". Men de skulle vidarebefordra min fråga till leveransavdelningen "som inte sitter i telefon". Dagen efter fick jag ett mejl, avsändare ingen annan än "kundservice" och ingen annan information än det flummiga "mer än 2 veckor", kort och gott. Och så det förhatliga "om du har fler frågor är du välkommen att höra av dig"...
    Vi har nu annullerat hela ordern och fått tag på prylarna hos återförsäljare som har lite mer respekt för sina kunder. Under tiden har MediaMarkt låst våra pengar så vi fått dubbla utlägg. Hoppas återbetalningen inte är "mer än 4 - 5 dagar"...
    1 dag sedan
  • Hej Marshall50ws,
    Det är verkligen jättetråkigt att höra om din upplevelse när du beställt ifrån oss och vi vill gärna se över det hela och se över om det hade varit möjligt för oss att göra någonting bättre och annorlunda.

    Återkom gärna till mig genom att skriva till sweden.escalations.web@media-saturn.com med ditt ordernummer så att jag kan undersöka detta närmare!

    Rickard B

  • Perfekt
    Har haft bara bra bemötande med dom, har alla prylar att pussla med. Ingen annan butik har det!
    1 dag sedan
  • Perfekt
    Grymt bra butik
    1 dag sedan
  • Mycket bra
    Snabb hjälp
    7 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Nöjd med allt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Sjukt najs att få erbjudande om att köpa slutsålda NES Classic som klubbmedlem!!! - Äntligen en kundklubb som ger ett rejält mervärde!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Inga problem! :)
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt. Enkelt. Pålitligt.
  • Utmärkt
    Väldigt fin butik i Helsingborg som inspirerar och lockar till köp. Man kan känna på nästan alla varor de har i sitt utbud så det är lätt att undersöka om man gillar prylen.

    Ibland kollar jag i butik och sen beställer hos MM på nätet. Funkade superbra på Black Friday!
    24 dagar sedan
  • Acceptabel
    Bra på sortiment men usla på pris.
    Ska ni handla så köp direkt från Tyskland istället för att gå via en Svensk mellanhand.
    25 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    utmärkt
  • Perfekt
    Handlat både tv, ljud och mobiler via Media Markts hemsida! Suverän support, suverän leverans och kan inte annat än rekommendera detta företag (i alla fall online!)
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Förstår faktiskt inte riktigt varför jag köpte här. Det var en i särklass dålig köpupplevelse med deras kassa och hur sidan fungerar.

    Därtill så gick det inte att välja olika fraktsätt.

    Om man bortser från allt det dåliga så var leveransen förstklassig. Fick varorna dagen efter vilket jag måste ge + i kanten för.
  • Hej!

    Vi uppskattar din feedback och tackar för att du tagit dig tid att skriva ned dina synpunkter.

    Jag kommer att ta detta vidare med berörda avdelningar för webbutiken!

    Med vänliga hälsningar,
    Christian
    Media Markt Second Level Support

  • Usel
    Beställde en vara på deras hemsida och valde att hämta den i butik. Fick ett mail med bekräftelse på beställningen och i det mailet så stod det att jag skulle invänta en bekräftelse från butik innan jag kunde hämta min beställning.

    Efter 2 dagar så hade jag fortfarande inte hört något från dem och jag kontaktar då deras kundtjänst och frågar hur lång tid det ska ta.

    Får ett svar som säger :

    "Vi har skickat ert ärende vidare till den berörda avdelningen som återkommer till dig när de har sett över ärendet.

    Välkommen åter!"

    Efter ett par dagar så har jag fortfarande inte hört något från dem, men hittar däremot ett mail i min skräppost där det står :

    "Hej ,

    Vi beklagar att du valt att annullera din order med nummer 55834484........"

    Jag mailar dem och ifrågasätter detta då jag inte "valt" att annullera någon order hos dom. Varpå jag får ytterligare ett svar i form av :

    "Vi har skickat ert ärende vidare till den berörda avdelningen som återkommer till dig när de har sett över ärendet.

    Välkommen åter!"

    Eftersom jag läst om liknande case tidigare där Media Markt inte levererat beställda varor för att de helt plötsligt är slutsålda så garderade jag mig även med att dubbelkolla deras hemsida långt efter att jag genomfört mitt köp och konstaterar att produkten fortfarande fanns i lager.

    Trotts detta så får jag besked om att de inte kan leverera produkten då den utgått och inte finns på lager.

    De bryr sig inte ens om att ge förslag på en annan produkt (?)
    1 mån sedan
  • Hej Mathias,

    Vad jag kan se så skall varuhuset försökt ringa dig angående din beställning både den nionde och tionde mars för att meddela dig om detta utan att ha fått svar när de ringt.

    När man beställer en vara för upphämtning så finns det en risk att lagersaldot inte stämmer exempelvis pga stöld.

    Produkten har beklagligtvis utgått och därför har mina kollegor i varuhuset behövt annullera din order.

    Med vänliga hälsningar,
    Christian
    Media Markt E-Handel Support

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Alltid varit nöjd med snabb leverans och kommer nog inte behöva bli ledsen denna gång ;)
  • Usel
    Beställning Leverans
    Det tog en timme att genomföra köpet. Omöjligt att gå vidare p.g.a. att någon vara saknades i lager, ingen info om vilken.
  • Hej!

    Återkom gärna till oss med vad det är du försökt beställa, om du försökt beställa via mobilen eller dator samt om du valde att hämta i varuhus eller för hemleverans så att vi kan undersöka saken!

    Du kan mejla oss på sweden.escalations.web@media-saturn.com

    Tack på förhand!

    Med vänliga hälsningar,
    Christian
    Media Markt Second Level Support

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Jag har fick vad dom lovat i rättan tid
  • Usel
    Otroligt besviken efter senaste "köpet" som tillslut inte ens blev av. Beställde en sportklocka från hemsidan för att hämta upp i varuhus. Fick ett mejl från varuhuset att dem endast hade ett demoex och undrade om jag kunde tänka mig köpa det. Jag skrev att jag var intresserad av klockan men hade lite frågor om garanti m.m. Fick sedan ett svar ca 1 dag senare att dem nu tydligen inte ens kunde sälja deras demoex så dem annullerade ordern. Besvikelsen är enorm :(
    1 mån sedan
  • Hej Poppe89,

    Normalt sett så skall varuhuset, om produkten tagit slut, beställa den från vårt centrala lager.

    Du får gärna återkomma till oss via sweden.escalations.web@media-saturn.com med lite mer uppgifter om din order så att vi kan försöka få ordning på det hela, ordernumret som börjar på 55 är det som är enklast för oss att utgå ifrån.

    Med vänlig hälsning,
    Christian
    Media Markt Second Level Support

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    De måste göra något åt sin webbsida
  • Hej!

    Du är varmt välkommen att återkomma till oss på sweden.escalations.web@media-saturn.com med information om vad du är missnöjd över gällande vår hemsida så att vi kan ta det vidare med utvecklarna.

    Tack på förhand!

    Med vänliga hälsningar,
    Christian
    Media Markt Second Level Support

  • Perfekt
    bra utval
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Helt OK ställe.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Angående inlägget av MagnusBio nedan. Av min erfarenhet är det aldrig Media Markt själva som kör ut sina varor utan de anlitar företag för detta. I alla fall när jag har haft leverans i Luleå och i Stockholm. Därför blir det ju fel att sätta ett lågt betyg baserat på en extern firmas prestation istället för företaget du faktiskt betygsätter. Själv har jag alltid fått bra hjälp och bemötande i Luleå och Stockholm (Gallerian).
    1 mån sedan
  • Hej Shull,

    Tusen tack för ditt omdöme och för en mycket riktig förklaring angående nedan bedömning!

    Vi kommer självfallet att ta ditt omdöme vidare till berörda varuhus.

    Med vänlig hälsning,
    Christian
    Media Markt Second Level Support

  • Dålig
    Beställde en tvättmaskin med hemleverans, installation och bortförsel av den gamla. Varan kom i tid och var billig, men han som kom med den var inte serviceinriktad.
    Gav ett allmänt otrevligt, stressad och man fick att slarvigt intryck. När han släpat med sig den gamla i hast låg det ganska stora plastbitar från den kvar på vägen som han inte orkade ta med sig.
    2 mån sedan
  • Hej MagnusBio,

    Det är verkligen jättetråkigt att läsa om vad som skett angående leveransen och vi ber dig därför att återkomma till oss via e-post till sweden.escalations.web@media-saturn.com med mer information.

    Vi använder oss utav olika transportörer i olika områden och det är alltså inte en utav våra egna medarbetare som kör ut maskinen, vi vill därför veta vilken transportör det avser och kontakta dem angående det du upplevt.

    Återkom gärna med kvitto- eller beställningsnummer. Om du beställt maskinen via ett varuhus så får du gärna nämna vilket utav dem.

    Med vänlig hälsning,

    Christian
    Media Markt Second Level Support

  • Utmärkt
    Kunnig personal i butiken(Bäckebol)
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Jag tycker visserligen att det är inget fel på varan men det var inte som jag hade tänk jag kunde filma. Eftersom kameran saknar zoom. Så jag har inget användande av produkten. Nu står kameran i sin karton och har ingn anning om jag kommer någon använda den.
  • Hej,

    Det är jättetråkigt att du inte är nöjd med produkten men du har fortfarande öppet köp på kameran så länge den är i gott skick.

    Om vi har felaktig information så vill vi gärna veta vilken kamera du har beställt. Återkom därför gärna med ditt ordernummer som börjar på 55 till oss på: sweden.escalations.web@media-saturn.com så att vi kan hjälpa dig vidare!

    Med vänlig hälsning,
    Christian Reumert
    Media Markt Second Level Support

  • Perfekt
    Beställde en Apple watch på hemsidan vid lunch en torsdag. Vid lunch dagen efter hade klockan kommit till mitt postombud. Otroligt snabbt. Blev imponerad. Har tidigare handlat på Elgiganten men hos den tar det drygt tre dagar. Samt att Elgiganten numera skickar med bring vilket var spiken i kistan hos mig. Blir mediamarkt i fortsättningen.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    snabba leveranser
    2 mån sedan
  • Usel
    Jag beställde en videokamera från media markt. När jag beställde föreslog dom att jag skulle köpa till ett stativ och minneskort. Bra tänkte jag för det behöver jag ju. När jag sen fick beställningen efter dryg vecka (alldeles för dålig leveranstid tycker jag men det har väl med att dom använder klarna som tar dagar på sig att registrera en betalning) så öppnade jag paketet och det visade sig att jag inte alls fått något stativ utan en väska istället. Minneskortet som dom föreslog passade inte heller i kameran. Skulle inte rekommendera någon att beställa via nätet på media markt. Jag åkte ut till butik och lämnade tillbaka väska och minneskort men får inte pengarna tillbaka förrän om en vecka. Det stämmer helt enkelt inte att man får det som är på bilden och det som dom rekommenderar passar till din produkt gör i själva verket inte det.
    3 mån sedan
  • Hej sanojen,

    Det är verkligen jättetråkigt att höra att du har upplevt detta när du beställt ifrån oss och vi vill gärna se över det hela.

    Återkom gärna till mig genom att skriva till sweden.escalations.web@media-saturn.com med ditt ordernummer så att jag kan undersöka!

    Med vänliga hälsningar,
    Christan Reumert
    Media Markt Second Level Support

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Allt funkade tillfredställande. Och vilken produkt..
  • Bra
    Beställde en diskmaskin 25 november. Den var/är i lager, men jag har fortfarande ingen diskmaskin. På deras hemsida står det att, "Vi gör i ordning din order för leverans." Samma meddelande sedan 25 november.

    2 veckor gick. Mejlade supporten 9 december. Fick svar 3 dagar senare (12 december) att de vidarebefordrar mejlet till rätt avdelning. Sedan blev det tyst igen.
    16 december tog jag initiativ och skickade ett till mejl till deras sweden.escalations.web@media-saturn.com mejl som jag hittade här på Prisjakt.
    Igår 19 december fick jag svaret:
    "Din order står på DHLs terminal i Gävle och väntar på utkörning, så den är på väg.
    Vi arbetar på att undersöka varför du inte har aviserats automatiskt om detta och återkommer så fort vi har nya besked att ge."

    Long story short.
    Jag beställde en diskmaskin, som var i lager, 25 november och vi kommer diska allt för hand till julafton.

    Jag är ganska säker att diskmaskinen kommer komma fram till slut, men Media Markt's leveranstider är inget att lita på.

    Edit:
    Diskmaskinen blev till slut levererad 21 December.
    Efter att jag tog kontakt med sweden.escalations.web@media-saturn.com, tog en seriös ärendehanterare kontakt med mig.
    Rickard, som han hette, gjorde sitt bästa att hjälpa mig med ordern trots att allt i världen var mot honom. Budfirman som skulle köra ut, hade diskmaskinen i sitt lager sedan november men hade aldrig kört ut den. MediaMarkts system fick en bryt och skickade aldrig ut ett meddelande med spårningsnumret. Budfirman levererade diskmaskinen till slut men droppskyddet var inte med. Det var inte lätt för Rickard. Men han lyckades till slut att hjälpa mig med allt, och jag fick en värdecheck på 1000kr som kompensation.
    Min originalbetyg var 3/10 stjärnor. Jag ändrade till 7/10 stjärnor. Dem där +4 stjärnor är Rickard.

    Min rekommendation till alla som upplever problem är att inte tveka att kontakta sweden.escalations.web@media-saturn.com
    4 mån sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Dålig
    hade beställt en surfplatta under mellandagarna som jag skulle hämta i butiken, jag fick bekräftelse att varan har skickats till varuhuset, men sen var det tyst i nästan två veckor. jag kontaktade kundtjänst som skickade vidare ärendet till varuhuset som svara att de har en i lager som har varit öppnad??? men att jag kan få 1 års garanti??? jaja tänkte jag och åkte o kollade på den och den såg ok ut så jag köpte den men strollade runt i butiken innan och hittade en router för 149kr men i kassan ville de ha 299... jag sa till att jag dubbelkollat artikel nr med skyltpriset och de undrar ifall jag såg priset på nätet? nej vi gick till skylten och kollade tillsammans 149kr... ugh.. japp så väl i kassan när jag ska betala för mina varor så frågar de (två gånger) om jag vill _köpa_ en bärkasse jag sa nej tack jag klarar mig utan...
    3 mån sedan
  • Hej Joseph,

    Det är verkligen tråkigt att läsa om det inträffade och jag skulle gärna vilja ha mer information kring ärendet för att kunna ta det vidare med det berörda varuhuset samt se över vad som skett med produkten som skickades till varuhuset.

    Återkom mer än gärna med ditt ordernummer till mig på sweden.escalations.web@media-saturn.com så att jag kan undersöka detta!

    Med vänliga hälsningar,
    Christian Reumert
    Media Markt Second Level Support

  • Bra
    bra
    3 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställde en kalibrering av min nya Philips tv hemma. Vill börja med att säga att killen som kom hit gjorde ett kanon jobb, tvn fick en bra bild och jag fick en pdf på de nya inställningarna.

    Resan dit var dock lång...

    Åkte till MediaMarkt i Västra Frölunda och bokade hembesök. De gör bara kalibreringar på fredagar och efter lite dividerande kom vi överens om en fredag långt fram. Skulle jag få till tid tidigare, inga problem, Ring oss (MediaMarkt) så bokar vi om tiden. Där var första problemet, det går inte att ringa MediaMarkt i Västra Frölunda, jag kom till ett callcenter någon stanna på planeten.

    Pratade med en trevlig kille som skrev ett mail till MediaMarlk i Västra Frölunda att de skulle kontakta mig. Gjorde de det, nej. Jag tröttande och åkte dit och bokade om tiden.

    Fredagen kom, jag var hemma och väntade,,, å väntade. Ingen kom... Ringde deras callcenter igen. Tjejen jag pratade med förstod nog inte vad jag pratade om, hon trodde det var en vanlig hemleveras av varor. Det var en stund kvar på den utlovade tiden så det var ingen ju inget fel från deras sida ?! Nu går det inte att kalibrera en tv på 10 minuter.

    Fick åka dit igen och boka ny tid. Denna gången kom de på sekunden och löste det på utlovad tid.

    Så bra utfört jobb, usel bokning,
    3 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställde Samsung's soundbar HW-K460 för upphämtning i butik via internet. Kändes som ett smidigt alternativ då vi ändå var i närheten. Enligt uppgift fanns denna i lager (6st), så vi betalade den på en gång.

    När vi sedan ska hämta upp den i butik ca 1,5h senare väntar vi 10-15min innan vi får hjälp. Killen i kassan noterar att den inte är framplockad och går för att hämta den. När han sedan kommer tillbaks tomhänt så visar det sig att det inte finns något att hämta.

    Vi har alltså beställt en produkt som finns i lager, men som visar sig inte finnas i lager.
    Vårat alternativ blir således att ta ett demo exemplar eller vänta en vecka på nästa leverans.

    Svagt system där det är möjligt att boka/köpa "lagervaror" som inte finns att hämta. Nej Mediamarkt det här får ni lågt betyg för.

    Finns ju en risk att irritation uppstår för de som kommer mer långväga för att "hämta upp" sina varor.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Har alltid fått snabba leveranser samt att de har helt ok priser. Handlat hos dem flera gånger, både online och i varuhus och har ingen anledning som helst att klaga!
    3 mån sedan
  • Dålig
    Jag köpte ett par hörlurar som brusade väldigt mycket, varpå jag ville ha dem lagade på garantin. Nedanstående avsnitt är inte taget ur en fars, utan är min upplevelse av Mediamarkts garantihantering:

    1) Jag mejlade Mediamarkt och påvisade felet på högtalarna. De svarade att jag i första hand ska kontakta Sennheiser för garantiärenden med mina hörlurar. Och i andrahand ska kontakta Mediamarkt själva, de ger mig 2 alternativ, att komma in till butik eller att posta in hörlurarna till dem.

    2) Jag ringer Sennheiser som undrar varför jag ringer dem och inte hanterar detta via Mediamarkt (en fråga som också ställt mig redan innan...) för de hanterar inte detta direkt mot konsument.

    3) Jag svarar Mediamarkt att jag nu vill posta in hörlurarna till dem för att få dem reparerade.

    4) Mediamarkt svarar inte på en vecka varpå jag ringer till dem. De säger då att de råkat stänga ärendet men att de ska lägga upp ett nytt ärende och att jag kommer få vänta ytterligare för att få hjälp med det (för telefonsupporten kunde inte hjälpa mig direkt).

    5) De svarar lite senare på det nyskapade ärendet och säger att jag helst bör komma in till butiken och lämna in hörlurarna där. KOM IGEN nu, vi har ju kommit överens om att jag skulle posta in dem, för nästan två veckor sen nu!?

    6) Jag både ringer och mejlar med dem, och nu verkar de ha kommit fram till att jag bor för nära en fysiskt Mediamarkt butik och därmed ska komma in i egen hög person och lämna in hörlurarna, trots att vi tidigare kommit överens om att jag skulle posta in dem och att jag köpt hörlurarna på deras webbutik, just för att slippa att åka riket runt och besöka deras butiker!

    7) Jag följer deras fantastiska råd och åker in till en av deras butiker, och köar i nästan 1 timme (!) för att få lämna in mina hörlurar. Väl först i kön så tvingar de mig att gå till en annan servicedesk i varuhuset för att få en fysisk utskrift av ett kvitto på produkten, trots att jag hade ärendenummer och allt i mobilen och att de har en skrivare i garantidisken som de skriver ut andra dokument på. När jag väl köat vid servicedesken ett bra tag och fått mitt kvitto utskrivet så går jag tillbaka till garantidisken och köa lite mer för att till slut få mina hörlurar fixade. Härligt!

    I meljet skrev de "Du har ju bara någon enstaka kilometer till närmsta varuhus. Det går mycket snabbare för dig om du bara kommer in med lurarna där, än om de ska skickas på posten."

    "Snabbt" var ordet...

    3 veckor efter jag började mejla dem, samt 1 timmes köande i butik (plus resa dit och hem) så hade jag nu fått mina hörlurar utbytta. Jag har aldrig tidigare varit med om att en internetbutik tvingar kunder att åka in till butiken för att reklamera produkter, men det verkar vara så MediaMarkt jobbar.
    4 mån sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Varan kom snabbt och jag är jätte nöjd med hela köpupplevelsen
  • Usel
    Beställde också en TP-Link router under black Friday rean.
    Då den aldrig dök upp kontaktade jag kundtjänst ,dom sa att den skulle komma inom 10 dagar nu 20 dagar senare har den har fortfarande inte dykt upp.
    Senaste budet var att den skulle skickas senast igår men fortfarande inte ett ljud från dom.
    Har ingen lust att vara bank ock låna ut pengar till dom.
    Hade jag vetat det här hade jag skickat efter en router från någon utländskt site
    Media market är nu på min black list vilka sopor dom är värda noll stjärnor.
    4 mån sedan
  • Hej melelele234,

    Den router du beställt hade vi dessvärre problem att få in i lager på nytt ifrån leverantören och jag vill gärna se över ditt ärende ytterligare.

    Återkom gärna till mig via sweden.escalations.web@media-saturn.com med ditt ordernummer så att jag kan ta en närmare titt!

    Med vänliga hälsningar,
    Christian Reumert
    Media Markt Second Level Support

  • Usel
    Beställde ett fodral till en surfplatta via webben, fick istället hem ett spel till PS4 trots att kvittot och följesedeln beskrev fodralet.
    Smidigt återköp men fick ta mig till en butik helt i onödan och fick ingen som helst ersättning.
    4 mån sedan
  • Hej Knoxville92,

    Det är självfallet jättetråkigt att höra att du fått fel produkt levererad.

    Återkom gärna till mig med ditt ordernummer till sweden.escalations.web@media-saturn.com så att jag kan ta en närmare titt på ditt ärende.

    Med vänliga hälsningar,

    Christian Reumert
    Media Markt Second Level Support

  • Ganska dålig
    Bokade och betalade två mobiltelefoner. Fick en bekräftelse på bokningen och på den stod det att varorna fanns på lager i den butik jag valt att hämta i. Man skulle sen invänta mail innan man åker och hämtar varorna.
    När inget hänt efter 3 dagar så skickar jag mail till kundtjänst utan att någon svarar. Provar med meddelade via messenger med samma resultat.
    Väntar ytterligare några dagar utan att något händer eller att någon hör av sig. När jag sedan ringer och får prata med kundtjänst så visar det sig att telefonerna är restnoterade fast det stod i orderbekräftelsen att dom fanns på lager.

    Avbokade och beställde från en annan butik.

    Fick tillbaka pengarna efter 3 dagar utan att behöva kontakta kundtjänst, vilket höjer betyget lite.
    4 mån sedan
  • Dålig
    Mediamarkt är skitdåliga på att svara på mail och när jag ångrade ett köp via nätet så vägrar deras leverantör DHL ångra köpet innan 14 dagarna trots att mediamarkt rekommenderar det.Har fortfarande ej fått pengarna och deras kundtjänst säger idag att jag ska vänta 2-5 dagar innan pengarna finns på kontot.
    Forts följer.

    Kan ej rekommendera media markt.Avser ej anlita media markt.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra pris och snabb leverans. Betalning via Klarna är stort plus.
  • Usel
    Beställde en TP-Link router under black Friday rean. Stod att den fanns i lager så räknade med snabb leverans. Men har nu efter snart 2v fortfarande inte fått den och kundtjänst svarar inte på mail.
    Var nog första och sista gången som jag vågade beställa något från Media Markt.
    4 mån sedan
  • Hej Alizz84,

    Det är självfallet jättetråkigt att höra att du inte fått svar på dina mail.

    Återkom gärna med svar till mig via sweden.escalations.web@media-saturn.com med ditt ordernummer så att jag kan ta en närmare titt på det hela, tack!

    Med vänliga hälsningar,

    Christian
    Media Markt Second Level Support

  • Ganska bra
    Bra butik.
    4 mån sedan
  • Usel
    Beställde TP-Link router från webben när det fanns många enheter kvar i lagret (över 20st dagen innan Black Friday), och fick bekräftelse på att det finns i lagret och den levereras snart. Efter 5 dagar ringde upp Media Market och fick veta att den är slutsålt och kommer inte att säljas längre. På min medlemssida står fortfarande statusen "Finns i lager, Leverans påbörjad". Jag kommer inte att handla mer från Media Markts webbsidan framöver för dem uppfyller inte den man lovar till kunden.
    4 mån sedan
  • Hej naderjakt,

    Du får jättegärna återkomma till mig via sweden.escalations.web@media-saturn.com med ditt ordernummer så att jag kan ta en titt på din order och se vad som skett, tack!

    Med vänlig hälsning,

    Christian Reumert
    Media Markt Second Level Support

  • Usel
    Beställde robotdammsugare - fanns i lager för avhämtning i butik. Betalade och allt klart tänkte jag. Tre dagar senare får jag ett mejl att den var slutsåld...!? Så kan man inte sköta en näthandel!
    4 mån sedan
  • Hej Addi,

    Du får gärna återkomma till mig via sweden.escalations.web@media-saturn.com med ditt ordernummer så att jag kan kolla närmare på saken!

    Med vänlig hälsning,

    Christian Reumert
    Media Markt Second Level Support

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Funkade bra.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Minus pga att det inte gick att handla i mobilen. Försökte verkligen, men fick bara upp "badbollen". Testade olika uppkopplingar och olika webbläsare. Gav upp till slut.