En riktig bygghandel på nätet
Kända varumärken
Brett sortiment

http://www.bygghemma.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 12 år sedan
(data från 2018-01-18)
Detaljerad information Bygghemma har fått betyget (8.31)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    3 dagar sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställde en slipmaskin 30/12 med levererans inom 2-5 dagar, fick mail att den skulle skickas 5/1... sedan inget.. mailar och frågar om vad som händer 10/1 och då ska den skickas i början av nästa vecka. Nu 16/1 är den skickad, beräknas komma 18/1.

    Om man märker att saker inte kan skickas som avtalat får man höra av sig till kund... uselt. Förstår att saker kan hända, inget problem med det. Men kommunicera gärna det gärna isf..

    Updatering 18/1
    Idag kom slipen, produktlådan tydligt öppnad med kniv och omtejpad, repor på maskinen... orkar inte skicka tillbaka då jag måste börja slipa...gärna förra helgen. Kommer aldrig handla från bygghemma igen
  • Mycket bra
    7 dagar sedan
    Uppdaterat: 19 tim sedan
    Allt bra.
  • Perfekt
    12 dagar sedan
    Mycket trevlig och tillmötesgående kundtjänst, dessutom snabb svarstid på en söndag :-)
  • Usel
    1 månad sedan
    Oseriöst företag. Beställde Makita sänksåg + skena. Levtid skulle vara 5-10 dagar men detta blev till nästan 50 dagar. Efter ordern var lagd informerade man om betydligt längre (ca 20 dagar) leveranstid än i webbshoppen, jag påpekade det men trots det stod det fortfarande 5-10 dagar på hemsidan.

    Bygghemma gjorde i princip alla fel man kan göra och jag har säkert ringt dem 15 ggr för att tillslut få mina varor levererade. T.ex. så fanns skenen i lager när jag beställde men eftersom sågen inte fanns på lager så ville man samleverera, när sågen fanns på lager hade man sålt slut på skenorna osv

    Kundtjänsten kunde inte ge några klara besked, försökte även prata med ansvariga men det finns inget engagemang trots att man uppenbart gjort bort sig. Det enda man får höra är dåliga ursäkter.
  • Usel
    1 månad sedan
    Varning Köp inte här!

    Beställde Makita borrmaskin står att den finns i lager och att leveranstid är 5-10 dagar!
    Efter beställning gjord så kommer det i meddelandet att varan först kommer att skickas efter 10 dagar och då tillkommer 5-10 arbetsdagars leveranstid ovan på det.
    Så där försvann den julklappen!
    Ingen vettig förklaring får man heller vid kontakt
    Otroligt dåligt och vilseledande
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställde en Husqvarna 555 rxt röjsåg av bygghemma. Den kom som den skulle och allt verkade bra men 2 min efter jag startade den gick den bokstavligen i 2 delar. Mycket snopet, antog att någon glömt att skruva ihop den ordentligt. Ringde Bygghemma och kom överens om att använda ångerveckan. Köpte en ny maskin från ett annat ställe, fungerade felfritt. Några veckor senare ringer bygghemma upp och hävdar handhavandefel och påstår att den tappats mot marken och tycker jag ska betala reperationskostnaden på 2800kr. En aning förnärmad beskriver jag det som faktiskt skett, att motorn 2 min efter start oprovocerat avlägsnades från stången och hängde endast kvar i elkablarna. Mannen i luren hävdar fortsatt handhavandefel som om han inte lyssnat till det jag just beskrivit. Jag hänvisade till juridiska åtgärder eftersom deras antagande om situationen var uppenbart felaktig. Personen i luren sa då att vi skulle gå skilda vägar utan att jag behövde betala reperationskostnaden och (ironiskt nog) att dem inte var intresserade av att ha mig som kund i framtiden. Jag sa att det passar mig utmärkt. Jag kan inte rekommendera någon att handla av Bygghemma. Jag hoppas Bygghemma/"personen i luren" hade en "dålig dag", att detta inte är ett gängse tillvägagångssätt i mötet med kunden.
  • Usel
    1 månad sedan
    Håll tummarna för att ni inte stöter på problem och måste reklamera exempelvis en dörr. Köpte min tredje dörr av bygghemma. Denna gång blev det en parfönsterdörr från Elitfönster / Inwido för 30 000:-. Dörren levererades på utsatt tid i slutet av Juni. När den skulle monteras uppstod direkt problem med gångjärnen. Dörren gick inte heller helt att stänga efter montering. Vid samtal med Inwido/Elitfönsters s.k eftermarknadsavdelning så kunde vi konstatera efter mätningar och diverse kontroller att dörren var korrekt monterad. De dom efter lite funderingar kom fram till var att man fått en batch med dåliga gångjärn när min dörr monterades.

    Eftersom jag hade beställt dörren genom Bygghemma så var jag tvungen att göra en reklamation den vägen. Elitfönster gav mig dock rådet att inte helt färdigställa runt dörren eftersom en tekniker skulle komma ut och eventuellt i värsta fall få byta karmen. Detta innebar en oisolerad, olarmad dörr. Det skulle inte ta mer än ett par veckor.

    Efter massor av mail och telefonsamtal och inkassokrav från Svea ekonomi så kom en tekniker ut i OKTOBER och fixade dörren så att den kunde färdigställas. Anledningen till inkassokraven var att Bygghemma skickade vidare fakturan till Svea ekonomi och jag ville så klart inte betala innan dörren var fixad. Jag fick själv ringa Svea ekonomi som iofs var väldigt hjälpsamma. Men jag fick kontakta Svea varje månad eftersom det kom nya fakturor hela tiden.

    Tilläggas kan att Bygghemma vägrar att kompensera mig det minsta, inte ens ett presentkort eller ursäkta har jag fått. Det har kostat mig tid och pengar för roddande med larmtekniker, hantverkare samtal med Bygghemma och Svea.

    Passa er för att beställa något från Bygghemma i kombination med inwido Elitfönster. Har ni väl beställt och betalat så skiter dom i Er.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Bra priser absolut, men som så många andra säger; På bekostnad av lååånga väntetider på produkter och falska leveranstider.

    Beställde en frys den 24 nov som enligt uppgifter på hemsidan skulle levereras inom 2-5 dagar. När beställningen gjorts och pengarna dragits kommer det helt plötsligt dröja till 27 dec innan den skickas från leverantören.

    Bygghemmas kundtjänst spelar helt ovetandes och skyller på att de ibland inte hinner uppdatera lagerprognosen på hemsidan vid plötsliga förseningar. Tydligen hinner de alltså inte uppdatera hemsidan på två veckor efter att dom fått kännedom om förseningen.

    Sammanfattningsvis, är priset det enda viktiga, kör!

    För övrigt har de flera butiker som jobbar enligt samma princip; byggshop, badshop och golvshop.
  • Usel
    1 månad sedan
    Tar emot beställningar på saker de säger sig ha i lager, sen helt plötsligt har produkten utgått och beställningen avbeställs, utan att de försöker hitta ett alternativ på ersättare.

    Lägg din beställning på en seriösare site.
  • Ganska dålig
    1 månad sedan
    Bra priser, logistik från helvetet

    Om vi börjar med det positiva så är hemsidan ganska bra och överskådlig. Det är lätt att hitta det man söker. Priserna är bra och det framgår tydligt vilka produkter som finns i lager.

    Dessvärre är "finns i lager" en sanning med modifikation. Uppenbarligen har Bygghemma inget eget lager utan beställer i sin tur direkt från leverantörerna. I mitt fall, när jag beställde ganska mycket saker till ett helt badrum, innebar det att jag fick sex olika leveranser vid olika tillfällen, varav vissa levererades hem och vissa till ett utlämningsställe.

    Dessutom gjorde DHL, som stod för frakten, sitt bästa för att krångla till det. Det krävdes rejält med övertalning och ett antal telefonsamtal för att få dem att samleverera mina transporter istället för att jag skulle behöva åka hem från jobbet fyra gånger och ta emot levereranser. Man skulle kunna tro att det vore billigare och mer miljövänligt för DHL också att samleverera, men tydligen inte. Och att få sin leverans utanför arbetstid var naturligtvis inte att tänka på.

    En av sakerna jag har beställt har för övrigt inte kommit än utan levereras enligt prognosen om några veckor. Den utlovade leveranstiden på 2-3 dagar förvandlades till en månad när jag väl hade betalat.

    Sammanfattningsvis en helt okej webbshop med bra priser, men var beredd på att ägna en stor del av din tid de följande veckorna till logistik om du beställer där. Lite av ett skolexempel på näthandel när den är som sämst.
  • Usel
    1 månad sedan
    Tyvärr ett riktigt bottennapp.
    Beställde innerdörrar där en levererades felhängd.
    Beslagen som hänvisades till dörren passade inte.
    Blev hänvisad att ringa kundtjänst
    , satt 45min utan att komma fram. Bad att bli uppringd men ingen tog kontakt.
    Slutligen fick mail svaret att returnera beslagen och kontakta säljaren för en ny beställning.
    Inte så lätt när ni inte svarar!
    Funderar verkligen om det är tillräckligt att leverera varorna för att få 10 stjärnor.
    Om man inte har en fungerande kundtjänst så blir det underkännt.
    Kontakta en riktigt bygghandel istället!
  • Usel
    1 månad sedan
    Tror de arbetar med leverantörer som passar på att skicka iväg returex de själva mottagit. Fick en dåligt inslagen blandare som saknade delar.
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Nu har det snart gått 8 veckor sedan jag gjorde min beställning av köksbelysning. Jag har ringt flera gånger för att se status men ingen på kundtjänst verkar ha en blekaste aningen vart min produkt befinner sig eller hur det ska lösas. Vid tre tillfällen har de dessutom sagt att "nu är produkten skickad, den kommer början av nästa vecka", inget händer, ingen leverans sker och ingen ringer mig. Jag har ärligt talat aldrig upplevt en sådan dålig service. Pinsamt dåligt. Jag annulerar ordern då jag är så fruktansvärt trött på att behöva jaga folk på Bygghemma! Handla inte här
  • Bra
    2 mån sedan
    Nöjd överlag, priset och leveranstiden var bra. Dock så strulade DHL när dom skulle leverera beställningen hem till oss. Det har aldrig varit problem tidigare men den här gången blev det att vi fick hämta på deras terminal.
  • Usel
    2 mån sedan
    fick en defekt produkt. sedan när man försöker reklamera dem skyller dom på olika avdelningar varför ärendet inte har blivit löst. 8 veckor sedan och jag har inte hört något av dom än. jag själv har fått ringa och sitta i telefonkö utan att få något svar om hur dom ska lösa detta. bedrövligt kundbemötande när en reklamation ska ta denna tid och totalt avsaknad om information om mitt ärende
  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    Sanslösa leveranstider! Så kan man sammanfatta ByggHemma.

    Jag beställde lite grejer, samtliga varor fanns "i lager". En var en Husqvarna maskin som jag blev informerad om att Bygg Hemma skulle packa upp och testa innan leverans (krav från Husqvarna för att få sälja deras produkter) och därmed skulle ta längre tid. Inte mycket att säga om det.
    Vad som däremot är intressant är att denna maskin kom före de andra grejerna som alltså inte skulle packas upp och testas innan. Det tog lite över en vecka vilket är lååång tid i dessa dagar när man normalt får sin beställning inom 1-2 vardagar.
    Någon dag senare kom även resten av ordern.
    Bör väl dock säga till ByggHemmas försvar att allt skickades inom den tid de angivit. Husqvarna-maskinen skickades faktiskt en dag innan de först angav. Men det är ändå löjligt lång leveranstid.

    Fraktfritt skulle det vara men ändå tillkom det en expeditionsavgift på 49kr...? Då handlade jag ändå för lite över 11 000kr...

    Det visade sig att en vara var defekt vilket jag mailade och påtalade för ByggHemma. Sen hade jag fullt upp med nytt jobb så tänkte inte mycket på det. Men efter 3 veckor mailade jag och frågade varför jag inte fått något svar. Då tog det som tur är fart. Kommande vardag fick jag svar och dagen därpå fick jag besked att de skickar en ny vara och jag kan slänga den gamla! Mycket bra service!
    Exakt en vecka senare får jag mail om att den nya delen SKA skickas; Om 8 dagar!
    Wow!

    Summerat skulle jag väl kanske inte gå så lång att jag avråder från att handla här. Grejerna kommer och är det problem så löser det sig. Men räkna med att det tar låååång tid... Du kan nog ta valfri annan butik och få grejerna mycket snabbare.
  • Utmärkt
    3 mån sedan
    Bra priser, stort sortiment med bra info på hemsidan. Relativt snabb orderhantering/leverans men inte som i klass med t.ex. Dustin därför inte full pott. Har förvisso bara 3 ordrar i bagaget men det fungerade mycke fint.
  • Usel
    3 mån sedan
    Leveranstid, 6 veckor. Vilket skämt!
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Efter 7 veckors tid får jag besked om att min måttbeställda produkt inte kan fås i utförandet trots att jag fått hjälp av säljare i butik som gjort beställningen. Såhär efter 8 veckor och otaliga telefonsamtal senare sitter jag fortfarande utan besked i telefonkö som inte rört sig på 20 minuter. Välj en annan butik.

    Uppdatering: Efter 11 veckor kom varan, dock var det inte det jag beställt. Kan ju tyvärr inte sätta lägre än 1. Men hade 0 fungerat hade jag inte tvekat.
  • Usel
    4 mån sedan
    Köpte en Husqvarna 430X robotklippare som fungerade i ca 4 månader innan matningsdonet/laddstationen gick sönder. Efter ca 3 timmar totalt i telefonkö och 5 samtal senare kom till slut beskedet efter 4 veckor att klipparen med all utrustning skulle levereras till Gävle för reparation, en resa på 15 mil tur och retur. Varför den skulle till Gävle och inte till den lokala serviceverkstan i stan kan man fundera över. Var även svårt att få ärendet skickat med mail, detta borde vara en självklarhet från första början. Med tanke på detta amatörmässiga beteende från ByggHemma.se bör man överväga om det är värt att handla via dom. Själv kommer jag numera att göra inköp lokalt där man får en lokal kontakt och god support.
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Håller med tidigare recensent. Beställde en grovdammsugare och skeppningsdatumet bara flyttas längre och längre fram.. Hade jag vetat att jag skulle få vänta flera veckor hade jag hellre betalat några hundralappar mer och fått den direkt istället i en fysisk butik eller annan webbutik med eget lager.

    *uppdaterad* Nu kom det en dammsugare, men jag hade beställt en grovdammsugare och utanför garaget när jag kom hem stod till min förvåning en centraldammsugare! Ringde genast kundtjänst och de skulle ta tag i mitt ärende men de kunde inte säga hur lång tid det skulle ta. Uppdaterar med vad som händer härnäst.
  • Usel
    4 mån sedan
    Jag beställde en sänksåg 31 augusti. Skeppningbsdatum 2017-09-27. Skeppninsgdatum är inte leveransdatum och då är vi strax upp i mer än en månad! Spara ner en version av orderstatus, Den verkar vara dynamisk och man flyttar på leveransdatum.

    Jag citerar tidigare omdöme som verkar stämma. "Bygghemma har som jag förstår det inget eget lager och ingen aning om verklig leveranstid".
  • Utmärkt
    4 mån sedan
    Beställde ett badkar på måndag kväll, hemleverans via DHL. Fick välja leverans onsdag eller torsdag. Alltså snabb leveranstid enligt vad som utlovats på hemsidan. Betalning via faktura utan problem.
  • Ganska dålig
    4 mån sedan
    Säkert bra sortiment och bra priser. Och beställningarna kommer även om det kanske inte är så lätt att ta emot. Tyvärr använder de sig av DHL, som är den sämsta leverantören till privatpersoner.
    Tyvärr när man påpekar det för Bygghemma, väljer de att ge hej dumskalle svar.
    Jag hade beställt 275 kilo parkett, som DHL skulle leverera. Må-fre 13-15. Fanns inget alternativ, förutom att hämta själv vid deras depå halvvägs till Uppsala må-fre 8-17.
    Man kan ju undra hur man ska kunna passa de tiderna. Och, man måste personligen ta emot leveransen, om man inte kan förse sonen eller frun med min legitimation förutom deras egna.
    När jag försökte undersöka hur Bygghemma kunde hjälpa till att lösa den frågan påpekade de att "pga säkerhetsskäl" kunde de inte ändra mottagarnamn, eftersom jag hade valt fakturaalternativet som betalning.
    Jag hade nog förväntat mig ett förslag på hur man skulle kunna löse det, Nej, istället kom hotet om att om jag inte tog emot leveransen enligt de riktlinjerna skulle allt skickas tillbaka och jag betala returleverans etc.
    Lysande Sickan!
    Tack Bygghemma för att jag nu är övertygad om att inte beställa något från er i fortsättningen. Och jag hoppas verkligen att jag får leveransen som ni utlovat.
    Till saken hör också att DHL kunde inte leverera om någon annan tog emot, om man inte ändrade mottagarnamn. Undras om Bygghemma och DHL har pratat med varandra?
  • Ganska dålig
    4 mån sedan
    Lagersaldo stämmer inte.

    Det står "Lagervara: Leverans inom 2-5 dagar"

    När bekräftelsen kommer på leveransen tre dagar senare framgår det att den förväntas komma om 3 månader!

    Uppenbarligen ljuger de om lagersaldo.

    Fick tillbaks pengarna inom 1 dag så det var ju bra, men dåligt att man inte ska kunna lita på lagersaldot!
  • Usel
    4 mån sedan
    Funkar bra så länge man inte ska reklamera eller skicka tillbaka något. 2,5 vecka utan respons trots flera påstötningar. De håller inne nära 5000kr för en returnerad vara utan förklaring varför, ingen respons på och ingen att prata med om det på telefon. Urusel service.
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Bygghemma har som jag förstår det inget eget lager och ingen aning om verklig leveranstid. Grön i lager sa hemsidan för min beställning. Leverans utlovades till 3 dagar, i verkligheten tog det 2,5 veckor. En produkt blev fel och de vill ha 395:- i returavgift. Det blir inga fler köp här då många bättre alternativ finns.
  • Knappt godkänd
    4 mån sedan
    Kallar det fraktfritt men tar en motsvarande expiditionsavgift, lurendrejeri. Verkar även leverera hem istället för till DHL service point så jag måste vara hemma för att ta emot? Hoppas det inte stämmer (gäller en taklampa).
  • Dålig
    4 mån sedan
    Har extremt ogenerösa möjligheter att byta varor. I mitt fall vägrar ex att låta mig byta färg på en mycket dyr toasits från vitt till svart för att det gått mer än två veckor! Tror dom flesta som i likhet med mig renoverar mycket inser problemet när man gör beställningar och inte omedelbart monterar.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Riktigt imponerad! Beställde Badrumsskåp,kommod,handfat,handdukstork, blandare m.m

    Många av produkterna stod som beställningsvara med 5-10 dagars leveranstid. Förberedde mig mentalt på att det kanske skulle ta ett tag innan grejerna dök upp.

    Men redan efter 3 arbetsdagar fanns allt att hämta ut på DHL:s terminal. Helt klockrent! Bra jobbat Bygghemma! Sparade flera tusen jämfört med de stora byggvaruhusens priser.
  • Usel
    5 mån sedan
    Bara försök att hålla er borta från dessa skojare. Jag var lite för snabb och kollade inte in alla omdömen och blev lurad av alla som lämnar toppomdöme i deras butik. Tack prisjakt för den missvisande bilden detta ger... Men läser man lite mellan dessa så ser man att man absolut bör undvika denna butik.

    Kan nog fungera bra om du inte bryr dig om leveranstid och aldrig behöver ha kontakt med deras support.
  • Dålig
    5 mån sedan
    De ljuger om vilka varor de har i lager på hemsidan, så man kan absolut inte lite på det. När man konfronterar dem om varför det blev över 20 dagar till leverans istället för 5-10 dagar drar de en ny rövare varje gång. Denna gång var det "det är varor vi normalt har i lager". Då sa jag: "alltså säger ni att ni hade varorna i lagret trots att ni inte har det" slutsats: deras lagerinfo baseras inte på vad som de har i lagret utan på något annat.
  • Knappt godkänd
    5 mån sedan
    Ok, när man väl får beställningen.

    Jag förutsätter att tiden det tog min vara (som såklart fanns i lager vid beställning) bara var en miss i maskineriet, men 1,5 vecka för att få en sak skickad är knappas ok i dagens samhälle. Förklaringen "det måste ha kommit bort på vägen" är inte heller något som man som kund ska behöva uppleva, eller för den delen att jaga butikens kundtjänst (som för övrig förtjänar en eloge för sitt engagemang).

    Jag föreslår för bygghemma att man gör en översikt av leveransrutinerna för att undvika liknande missar i framtiden. Jag kommer tänka mig för en extra gång innan jag väljer denna handel i framtiden.
  • Usel
    5 mån sedan
    Fullständigt värdelöst. Köpte en badkarsvägg som först gick sönder på vägen, jag fick jaga både dhl och bygghemma som efter tre veckor skickade på nytt. Öppnar kartongen, går ett par meter med väggen, och det går sönder i luften fast vi höll rätt och inte rört vid något. Uppenbarligen gick det sönder av spänningar i glaset, för andra gången...Ringer deras kundtjänst, så säger de att det var mitt fel och att jag gjorde fel, så ingen retur. Tog två månader att få hem skiten, flera telefonsamtal, glas över hela lägenheten, och de vägrar göra något. Värdelösa svin.
  • Usel
    5 mån sedan
    handla inte här. fick öppnade förpackningar med handtag till skåp. båda var upprivna och det saknades skruvar i den ena. sen har jag hällt på veckor och försökt få retur. det gick inte alls. då skulle räkningen makuleras. men det gick inte heller för jag fick betalningsanmärkning istället. totalt värdelös skitshop.
  • Usel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Köpte en jättefin Handdukstorn Bathlife styrsö. Tyvärr så läckte den efter att montören satt upp den.
    Så jag ringde till Bygghemma den 3'e Juli för att reklamera handdukstorken och fick reda på av deras support att jag skulle bli kontaktat några dagar senare för att göra ett val på ett par olika sätt att åtgjärda felet.

    Det har gått tre veckor sedan dess och fortfarande inget.

    + Mycket vacker handdukstork
    + Bra pris

    - Läckande Handdukstork
    - Dålig support
  • Knappt godkänd
    6 mån sedan
    Expeditionsavgiften på 49 kr sägs det inget om förrän man ska betala. "Fraktfritt" däremot är man nog med att tala om. Jag kallar inte detta för fraktifritt. Summan är helt OK, men var tydlig med den från början!
    Min allvarligaste invändning är ändå den orimnligt långa leveranstiden. Finns en vara i lager (vilket den påstods göra) ska det dröja MAX en vecka innan man har den. Inte över två!
    Jag avbokade min order när jag väl fåttleveransbeskedet, och positivt var i alla fall den hjälpsamma personen i kundtjänst och den korta väntetiden i telefonen.
  • Usel
    6 mån sedan
    Leverans var ok, men det jag beställde var en DOA, har nu väntat en vecka sedan felanmälan och ingenting händer.
    Hur svårt kan det vara att skicka ut en returfraktsedel så jag kan returnera den trasiga produkten.
  • Usel
    6 mån sedan
    Jag har väntat 42 dagar på min grästrimmer som skulle komma inom ca 3-5 dagar. När jag packar upp varan så ser jag att den är begagnad. Jag har själv fått jaga både kundservice på Bygghemma samt leveransföretaget. Köp INTE från Bygghemma.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Har beställt ett flertal gånger ifrån Bygghemma med något varierande resultat, men har generellt sett tyckt att det gått OK fram till mitt senaste försök. Beställde en produkt som har leveranslöftet "Lagervara - levereras normalt inom 3-5 vardagar". Dagen efter får jag en leveransbekräftelse om att varan preliminärt ska skickas om en månad. Efter kontakt med kundtjänst får jag svar att de dessvärre haft fel på sitt lagersaldo och leveransen inte kommer komma på en månad. I skrivande stund står leveranslöftet - levereras normalt inom 3-5 vardagar” kvar på produkten på deras hemsida.

    Det här är med andra ord en näthandel som medvetet för sina kunder bakom ljuset kring sin leveransförmåga och det är i mina ögon underkänt.
  • Ganska dålig
    6 mån sedan
    Bra utbud och bra priser men där slutar det som är bra.
    NÄSTINTILL OBEFINTLIG KUNDSERVICE!

    har jagat deras kundservice både via mail och telefon i flera dagar och äntligen fått tag på dom. allt bara för att jag ville returnera en vara! ALDRIG MERA BYGG HEMMA!
  • Utmärkt
    6 mån sedan
    Snabb leverans och bra priser. Fick snabbt svar på telefon vid leveransskada.
    Ersättning skickades ut efter foto på skadorna.
  • Usel
    6 mån sedan
    Beställde en McCulloch MWT420 för leverans ca 3 dagar. Då de inte kunde leverera under den vecka de lovat har jag försökt att byta leveransadress där vi nu befinner oss. De behöver då försena leveransen mellan två och tre veckor. Talar med DHL som har produkten hos sig som endast behöver en dag för att byta adress bara de får besked från Bygghemma om ändringen - vilket de inte får.

    Riktigt dålig service.
  • Usel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställde en Husqvarna 115il. Dom hade den i lager skulle skickas omgående. Tog över 2 veckor innan jag fick den. Då fungerade den inte. Ringde satt i telefonkö i 20 min gav upp. Registrerade ett ärende på deras hemsida. Har inte fått svar på över en vecka.

    Sitter återigen i telefonkö. Är lång kö igen..

    Gav upp efter 40 min efter jag fastnat på köplats 3
    Nä kommer ej handla här igen..
  • Ganska dålig
    7 mån sedan
    LAGERVAROR ÄR INTE VAD DU TROR. Läs noga leveransvillkoren. "Vara i lager" betyder att det tar 2 veckor för ByggHemma att få hem det, sedan skickar de till dig. Alltså totalt sett upp till en månad.

    Sist jag handlade en så kallad "i lager" vara, tog det mer än en månad. Efter kontakt med kundtjänst erbjöd de 100 kronor rabatt. Hade gladeligen betalt 100 kronor EXTRA för att få varorna direkt efter beställing.

    Verkar som att de har satt i system att ge intrycket av att ha alla saker hemma för leverans, för att sedan hänvisa till liten skrift i "leveransvillkor" som säger att flera veckors leveranstid är ok.
  • Knappt godkänd
    7 mån sedan
    Bygghemma har ett stort sortiment, men tyvärr har det vid flera tillfällen strulat till sig rejält med leveranser och löften som inte hållits. Två gånger har jag beställt lagervaror och fått vänta mycket länge på att dessa ska skickas (vid ett tillfälle lades beställningen den 12 januari, och leverans blev den 14 mars, alltså över två månader på en "lagervara".). Nu väntar jag på en borrskruvdragare som säljaren lovade skulle komma till mig innan midsommar, men leverans verkar nu bli först en och en halv vecka efter densamma.
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Bygghemma använder DHL för frakt och då bara leverans under vardagar dagtid (någon gång mellan 10 och 14). Så för vanliga dödliga innebär det att ta en semesterdag och slå dank i fyra timmar och vänta på DHL.
    I mitt fall, när sedan DHL kom, så hade de med sig 1 av 2 kollin. Det andra hade de slarvat bort. Jag bad uttryckligen Bygghemma hitta ett sätt att lösa detta så att jag inte skulle behöva ta ytterligare en semesterdag till för att vänta på DHL, men det enda de kunde erbjuda var att jag skulle köra 8,5 mil till DHL-terminalen för att hämta paketet själv. D v s helt plötsligt är DHLs klantiga misstag mitt problem.

    Jag kommer inte att handla från Bygghemma igen.

    Cirkusen verkar fortsätta. Eftersom DHL inte kunde leverera har jag backat ordern hos Bygghemma. Efter detta har jag fått lägga avsevärd tid på att kontrollera att allt löper enligt det som Bygghemma utlovat. Ändå, senast idag, dvs mer än en vecka efter att jag backade ordern, hör åter DHL av sig för att leverera det borttappade kollit till mig.

    Jag är rädd att jag inte kommer få mina pengar åter förrän till hösten...
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Valde mellan två parasoller och mailade om skillnaden fick omgående svar att det enda skillnaden var diametern och priset.
    Beställde och några dagar senare var varorna levererade och ställda i carporten.
    Allt förlöpte som man kan förvänta sig
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Jag är riktigt besviken på Bygghemma och väldigt skeptisk över betygen här på prisjakt.
    Det ser inte alls ut så på trustpilot, pricerunner, eniro mfl. Kanske är det här deras kundtjänst spenderar sin tid när man ändå inte hjälper sina kunder?

    WWW sajten föreslår produkter som inte passar i hop. I detta fall blandare & dusch.
    Priserna är missvisande. Det kan stå 50-70% på ordinarie pris men jag hittar inte andra som har lika höga ord. priser. Dock är priserna ok överlag.

    När man väljer fri frakt utlämning på fraktfirmans utlämningställe vilket om man bor i vaxholm är flera mils resa.

    Kundtjänsten är företagets stora brist och man ligger ljusår efter de som är bäst i klassen.

    Man hävdar stenhårt att man inte kan hjälpa till efter 15 dagar eftersom ångerrätten är 14dagar och man gör inga avsteg. Man har tillockmed kollat att jag hämtat paketet en lördag. Troligen gäller klockslaget också deras vilja att hjälpa till.

    Vi ville ju inte ångra köpet bara byta produkten mot något som passar men man svarar med klipp & klistra svar att man inte tänker hjälpa till att få det rätt.

    Nä, även om det är hyfsade priser så handlar inte jag här igen.

    Handlade badkaret på CDON (!) som verkligen vet hur man behandlar sina kunder :)
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Fick vänta i snart en månad nu efter beställningen. Deras kundtjänst bara lovar att återkomma med mera besked, men icke. Man blir inte heller kompenserad. Ingen ursäkt heller. De ser inte lagersaldot i deras egna system säger dem. Oproffsigt och oartigt bemötandet. Gratis frakt är inte gratis, då det tillkommer en avgift ändå. Kan inte all rekommendera de. Beställ hellre från någon annanstans med samma priser, men bättre leveransdatum! Jag kommer aldrig beställa igen! Undrar hur de kan finnas kvar. Man kan ju även undra hur många fejk recensioner som finns här på prisjakt.nu.