En riktig bygghandel på nätet
Kända varumärken
Brett sortiment

http://www.bygghemma.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 11 år sedan
(data från 2017-04-25)
Detaljerad information Bygghemma har fått betyget (7.88)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Underbar service, har fått allt jag ville ha i perfekt skick! Leveransen gick supersnabbt och smidigt! detta trots att jag bor på en Ö.
    8 dagar sedan
  • Dålig
    Långsam leverans. Beställde Elfa korgar i söndags. Ringde i torsdags o fick svar att de hade uppdaterat statusen (manuellt?)och varan är på väg. Nu är det påsk, klämdagar i mellan. Kommer att få varan på tisdagen nästa veckan!

    Ska nog undvika att beställa från denna framöver!
    12 dagar sedan
  • Usel
    Sveriges sämsta kundtjänst?

    I slutet av november la jag en beställning som jag annullerade inom ett par timmar. Idag - cirka 4 månader senare - har Bygghemma ännu inte annullerat fakturan hos SveaEkonomi trots flera telefonsamtal och löften. Dom lovar att ordna det och återkomma dagen efter, men trots det har de varken gjort vad de lovat eller hört av sig. Jag är dock hoppfull att detta kommer lösa sig vilken månad som helst...
    21 dagar sedan
  • Perfekt
    Jättebra och varierat sortiment, skönt att kunna handla på samma ställe! Enkelt att beställa. Leveransen fungerade smidigt, snabbt och jag kunde få varorna samtidigt trots olika leverantörer. Kommer beställa härifrån igen.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Min irritation ligger mest hos de som levererar varorna (DSV), i slutet av mitt omdömme kommer omdömmet av dem.

    Men Bygghemma har jag beställt från 2 gånger.
    Första gången lovade de leveranstid på 1 vecka, fick vänta bra mycket längre än det! och sedan var problem det bolaget som de skickar ut varorna med DSV (bolag sämre än UPS)

    Andra gången stod det leverans inom 3-5 arbetsdagar. Men order lades 3 Mars och leverans besked kom 14 mars att utkörning skulle ske 15 mars. Men i och med alla problem med DSV även denna gång resulterade det i att vi får åka 8mil enkel väg för att hämta ut paketet från DSV utkörningsställe. Historien varför kan ni läsa nedan!

    Största problemet med Bygghemma är deras avtal med DSV.

    Näst största problemet är att det inte kan hålla de leveranstider de lovar och just det verkar inte ha med DSV att göra.

    Men tillsammans blir det väldig lång, osmidig,tidsödande och utmattande väntan på varor.

    (Fick sms om att få vara levererad i övermorgon. Tyvärr var jag jobbresa ett par veckor och ringde där med kundservice. Där gjorde vi en deal att de skulle ringa min mor ca 30 minuter innan leverans så hon kunde komma till min hemadress och ta emot varorna på dagtid mellan 11-15.

    Dagen kom då utleveras skulle ske, klockan blev 14:30 och ännu hade ingen ringt min mor. Hon tog kontakt med kundservice, de kontaktade chaffören som sa hen hade försökt ringa MIG?! och visste ingenting om samtalet som skulle ringas till min mor.

    Då bestämdes att min sambo skulle ta emot paketet på eftermiddag/kväll dagen efter. Hon väntade hemma där paketet skulle levereras men inget paket eller telefonsamtal kom.

    Ringde kundservice ännu en gång och då blev kundservice upprörda över hur företaget hanterat saken (men de hjälper ju inte oss). Så nu får vi åka 80km enkel väg för att hämta ut paketet från DSV utkörningsställe.

    Har en gång tidigare försökt få paket levererat till mig med DSV och den gången var inte heller smärtfri!

    Aldrig mer DSV och aldrig mer beställa från e-handlare som levererar med DSV, tex Bygghemma.se i båda fallen. )
    1 mån sedan
  • Usel
    Värsta företaget jag mött under mina femton år som ehandlare på nätet. Snabb leverans, men oj retur för att varan inte passade. Efter ett tiotal samtal samt ett flertal email så lyckas de skicka retursedlar.. Vi får se hur det utvecklar sig....
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställt 2 gånger. Båda gånger har leveranstiden varit ganska lång 5-14 arbetsdagar.
    Första gången fick jag inte hela ordern och ej information om att de tagit bort en produkt som de menade var slut.
    Skriver fraktfritt, men så tar de en expeditionsavgift så det är ju bullshit.
    + är bra shop samt många olika betalningssätt
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Har beställt från Bygghemma flera gånger. Tyvärr har de aldrig levererat inom den tid som anges på hemsidan, så det gäller att ta höjd för att det kan ta upp till ett par veckor att få varorna. Vid senaste beställningen tappade dessutom lagret bort ett av två kollin. Enligt kundtjänst var det en bugg i deras system, men likväl frustrerande att de inte bara kan få det att fungera!
    1 mån sedan
  • Bra
    Bra priser och sortiment. Många varor skickas direkt från distributören varför det kan bli många del-leveranser och tar tid.
    En vara som finns i lager brukar ta 1 vecka för expediera och 1 vecka för lev.
    Snabb och effektivt hantering på mitt garantiärende, löste sig inom ett par dagar.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Måste kontra med ett bättre betyg från min sida. Beställde ett badkar på måndagen. Stod som vanligt 3-5 arbetsdagar. Gick in och kollade recensioner i efterhand och blev nervös att jag skulle få vänta flera veckor om man skulle tro alla missnöjda. Badkaret kom på fredagen och allt gick fint. Det är väl antagligen de som är missnöjda som måste in och skriva av sig. Jag är iallafall nöjd!
    2 mån sedan
  • Usel
    Fullständigt usel service. Skickade fel vara och sedan har jag i flera veckor fått ringa och mail om detta för att få den felaktiga leveransen åtgärdad.
    Varning!
    2 mån sedan
  • Usel
    Detta är ett företag som man bara kan varna andra för att handla på. Själv så kommer jag göra en anmälan till Svensk e-handel och Konsumentverket förutom att skriva några väl valda rader här.

    Den korta leveranstiden som anges vid beställningen är bara en bluff. Som det står på flera ställen här så håller man inga leveranstider, så om du vill ha produkten, beställ från någon annan.

    Du som kund ska tydligen stå för leveranskontrollen då Bygghemma säger sig ha stora bekymmer med sitt eget lager. I mitt fall så försvann ett kolli (av två) på Bygghemmas lager, det andra kollit hamnade hos DHL. När jag började efterforska var leveransen tagit vägen så meddelade DHL att man avvaktade utkörning till dess att Bygghemma hade levererat två kollin. Då Bygghemma inte hade någon aning om att ett kolli saknades hos dom själva så hade jag fått vänta till ett annat år innan jag hade fått leveransen (om jag inte själv hade börjat leta...). Bygghemma ville att jag skulle ta emot leveransen och kontrollera vad som saknades så att dom kunde slutföra leveransen. Efter att ha fått vänta på produkterna i 13 dagar så ville jag inte göra det då jag riskerade att få vänta minst lika länge på att få en komplett leverans.

    Efter ett större antal samtal med Bygghemmas kundtjänst så godtog dom att det kolli som låg på DHL skulle gå åter till Bygghemmas lager. Döm om min förvåning över att jag några dagar efter denna överenskommelse får samtal/mejl/avvisering och slutligen ett mejl om att DHL inte hade fått tag på mig för utkörning av ett kolli från Bygghemma.....

    Nu, 23 dagar efter beställningen har jag inte fått något besked om återbetalning än mindre blivit återbetald. Det är den mest kostsamma mejlskörd som jag någonsin fått.....

    Det ska bli spännande att se om och när jag kommer få pengarna åter.

    Slutligen, samma dag som jag fick ett meddelande om att köpet skulle gå tillbaka så köpte jag motsvarande produkt på annan webbplats. Tre dagar senare så satt produkten där den skulle.

    Avslutningsvis ang Bygghemmas samlade omdöme här på Prisjakt: Det skulle vara klädsamt om Prisjakt tittade på ip-numren på "fullpottarna" så att man kan se om det är olika användare som registrerat dessa.
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Liksom många andra e-handlare så ljuger ByggHemma om sin lagerstatus.

    Beställde en vara häromdan, fick epost idag med orderinfo och där står det att vara är beställd och ska skickas ifrån dem om ÅTTA dagar. När jag dubbelkollar nu på deras webshop så står det, precis som då jag beställde, att det är en lagervara...

    Men pratar du med deras kundtjänst i telefon, då kommer sanningen : Bygghemma har inget eget lager alls. Noll. Intet. Zero. Allt du beställer ifrån Bygghemma skickas till dej direkt ifrån olika leverantörer. Det innebär att du kan aldrig nånsin vara säker på att lagerstatusen stämmer...

    Det är förvisso vanligt med det här upplägget inom e-handel, men många webshopar är ärliga och skriver "lagerstatus hos vår leverantör" och inte bara "lagerstatus" eller "på lager". Vän av ordning kan ju tycka att det kanske är dags för lite lagstiftning som tvingar ehandlare att vid varje varas lagerstatus tydligt skriva ut om lagerstatusen är deras eget lager eller deras leverantörs....

    Med det sagt, priserna är låga och utbudet ganska ok, och jag har beställt tidigare med få el inga problem.
    2 mån sedan
  • Usel
    Urusel service när något blir fel. Leta annan leverantör.
    2 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    2 mån sedan
  • Usel
    Såg några produkter under "dagens deal" här. Fyra butiker, inkl denna visar vrakpriser. Men klickar man på länken här, kommer man till helt annan produkt - samma random produkt på alla fyra butiker. Sökte upp ett badkar på sidan till full pris. Bait clicking at its finest!
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställde Miele C3 161130, produkten skulle komma fram efter 1-2 v vilket sköts upp till 170112. Sista budet är nu att produkten kommer fram 170215.

    Därtill även tidigare köpt en lampa och betalt för den som aldrig kom fram, fick till svar att produkten var slutsåld fast dem dragit pengar från mitt kort, givetvis fick jag tillbaks pengarna.

    Högst oseriöst scamföretag som borde komma in på varningslistan - förenade bolag. Kommer anmäla webbbolaget till allmänna reklammationsnämnden!

    Köp ej något från detta bolag om ni inte vill bli lurade på ett eller annat sätt!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Bästa servicen jag någonsin har fått av ett företag på nätet. Jag har beställt mycket härifrån det senaste åren när vi har renoverat och har fått bra service varje gång. Perfekt med leverans fram till dörren. Sist ringde jag in och gjorde en beställning på ett fönster, fick hjälp av en jättetrevlig kille (tog inte namnet dock..). Kommer fortsätta att handla här i framtida renoveringar.Tack för bra priser, bra produkter och jättebra kundservice!
    3 mån sedan
  • Usel
    JAG VILL VARNA ANDRA FRÅN ATT HANDLA MED DET HÄR FÖRETAGET!

    Det här är ett riktigt uselt företag med sämsta tänkbara kundservice. Läs runt på nätet innan ni beställer, det finns fullt med inlägg från missnöjda kunder. Vi gjorde misstaget att inte läsa på först.

    De har inga varar på lager, allt köps in efter att kunden har lagt en order. Leveranstiden kan bli hur lång som helst och när man frågar vad som händer ljuger de en rakt upp i ansiktet och skyller på än det ena och än det andra, Lögner som senare avslöjas. Personalen är alltså instruerad att ljuga för att hålla kunden lugn.

    Priserna är låga, men låt er inte luras. Det finns en anledning till att det är billigt. Gör dig själv en stor tjänst och leta upp någon annan butik att handla från.

    Tyvärr tvingas jag att ge en stjärna, noll stjärnor hade varit mer passande.
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    Snabb hantering av beställning och snabb leverans
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Hanterade reklamation av termostat klanderfritt och skyndsamt.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Grymt bra butik
    Trevlig och hjälpsam personal
    .
    Bara plus här
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    + Lättanvänt webbutik.
    + Bredast sortimentet i hela Sverige (inom VVS och bad)
    + Billiga kampanjer bland populära varor.
    + Tydligt uppföljning av leveransdatum (så fort varor från en underleverantör skickas ut så får man en uppdaterings-mail, ibland med spårningsnummer).
    + Bra kundservice med mycket god tillgänglighet (jobbade på annandag jul).
    + Bra med showroom i Stockholm så att man kan komma dit o känna på saker som man tänker köpa (dock inte alla produkter, bara utvalda märken/varor).

    - Expeditionsavgift debiteras även för stora ordrar (över 10 000 kr), där skiljer det sig från Badshop.se (expeditionsavgiftsfritt från 1000 kr) som är systerbolag till Bygghemma.se
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett kylskåp och det stod att varor normalt levereras inom 2-3 arbetsdagar. Jag får en bekräftelse på att varan har skickats men inget kylskåp dyker upp.

    Har kontakt med kundtjänst som säger att ett fel har skett i lagerhanteringen och att den skickas 4 dagar senare. Ringer upp igen när kylskåpet inte kommit och de säger att det blivit ytterligare en miss som gör att den skickas ytterligare 3 dagar senare och att den levereras om en vecka.

    3 veckor+ utan kylskåp är ingen höjdare.
    4 mån sedan
  • Usel
    Jag beställde duschväggar. Pengarna drogs direkt från mitt betalkort. 11 dagar senare får jag ett mejl att varan inte längre finns i sortiment.
    4 mån sedan
  • Usel
    Köpte ett Kickspace element som var trasig vid leverans har efter 4 dagar inte fått någon respons eller hjälp mer än att dom förstår mitt problem och är ledsna men kan inte hjälpa mig innan deras leverantör talar om hur dom ska göra skit dåligt
    4 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett Elfa hyllsystem, stod att allt fanns i lager. Nästa dag fick jag veta att en av delarna var restnoterad och skulle bli två månader försenad. Avbeställde då varan men fick inga pengar tillbaka. Ringde kundtjänst och de sa att de skulle ta tag i ärendet. Därefter får jag ett mail om att den restnoterade varan har skickats. När jag ringer kundtjänst tycker de att jag ska lösa ut varan, skapa ett nytt returärende, betala för att skicka tillbaka varan och vänta på att få tillbaka ersättning.

    När jag frågar vad de tänker ge för kompensation för allt strul de orsakat mig är kundtjänstens svar att de "ska kolla på saken när ärendet är löst".

    Det här är det i särklass sämst organiserade företag jag varit i kontakt med.
    4 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett växthus i augusti då Bygghemmas säljare lovae snabb leverans. Leveransen kom en vecka senare än utlovat. Tyvärr hade fraktbolaget skadat både växthus och fundament.
    Efter detta har Bygghemmas kundtjänst visat sig vara fullständigt inkompetenta och inte kunnat hålla det de lovar. De tappar bort inskickade bilder på det skadade växthuset, inte 1 gång utan 3 gånger. De har en ärendesida som de inte använder! Ställde flera frågor där för att slippa telefonkö men vart tvungen att ringa.Telefonkö varje gång på mellan 15-20 min. De lyckades få fram ett nytt fundament efter 6 veckor men delarna till växthuset kom aldrig. Gav till slut upp. Slutade med att jag efter 3 månader ställer mig och rätar ut de transportskadade profilerna!
    De erkände att de har växtvärk.
    Köp inget som kan skadas i transporten, ni vill inte ha kontakt med den kundtjänsten!
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra sajt, enkelt att handla, bra priser, snabba leveranser. Vad mer kan man önska sig?
    4 mån sedan
  • Usel
    Otrevlig och näsvis kundtjänst. Extremt långsam leverans.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Bästa priset enkelt och ett stort utbud rekommenderas varmt om man vet vad man vill ha.
    5 mån sedan
  • Acceptabel
    Gjorde en beställning med flera artiklar i. Leveransen blev uppdelad i FEM olika leveranser trots att det bara var en beställning. Några gick till utlämningsställe, andra med bud till dörren. De som budas ut är bara vardagar på arbetstid. Hade varit OK om det var en leverans, men jag kan inte vara hemma från jobbet i en vecka för att ta emot leveranser. Leveranserna har även varit utspridda över ca tre veckor trots att allt jag beställde fanns i lager enligt hemsidan.

    Förutom det så har det fungerat bra!
    5 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställt en maskin som fanns hemma på lager och faktiskt skickades två dagar senare för att sedan landa på ett lager över helgen. Hade hoppats på leverans på lördagen, men så blev det inte.

    Nu två veckor senare står varan fortfarande och väntar på utkörning pga att bygghemma inte verkar ordna det med en budfirma som kan leverera. Väntar fortfarande på leverans för något som jag trodde skulle komma "dagen efter".

    Återkommer med uppdaterad betyg när jag får varan.

    Jag fick varan, en månad efter beställning. Produkten var hel och transporten kom som utlovad när den väl kom.
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 5 mån sedan )
  • Usel
    Usel service då fraktbolaget (DHL) kräver att man är hemma en vardag mellan 8-17. De flesta som har ett vanligt jobb har svårt att hålla sig hemma en hel dag för att ta emot en leverans. Bygghemmas kundtjänst rycker på axlarna när jag ringer och försöker lösa detta. Usel kundvård! Aldrig mer Bygghemma!
    5 mån sedan
  • Dålig
    För att hålla ett långt ärende kort:

    * Jag väntade två månader på en stege som aldrig kom.
    * Ca häften av mina mejl bemödade sig bolaget med att besvara, ibland först efter en vecka.
    * Två leveransdatum skickades vid två olika tillfällen ut, ingetdera hade något med verkligheten att göra.
    * Förvänta dig inget aktivt informerande från bolaget om en order blir försenad, den dyker bara helt enkelt inte upp.

    Enda gången jag fick ett snabbt besked från bygghemma.se var när jag igår annullerade ordern.

    Det är oklart för mig om de håller sig med eget lager eller om leverans ibland sker direkt från tillverkare, men klart är att om du verkligen är i behov av en vara till ett särskilt datum (eller månad) så är Bygghemma inte handlaren för dig.
    5 mån sedan
  • Usel
    Har haft problem med kundtjänst två gånger. Den ena när jag skickade tillbaka en trasig kran då slarvade de bort den, jag fick en ny efter en massa strul. Den andra gången var ett tvättställ skevt/krokigt från tillverkningen, men jag fick inte byta det för de tyckte att jag anmälde det för sent till dem (tre månader). Trots att det är 3 års garanti på saker som är fel sen tillverkningen. Tyvärr tog inte allmänna reklamationsnämden upp ärendet då det var billigare än 2000 kr (1960 kr). Så om ni köper från Bygg hemma räkna inte med hjälp om något krånglar eller går sönder.
    6 mån sedan
  • Ganska dålig
    Har beställt från detta företag ett par gånger och deras styrka är helt klart priserna men det är också allt.

    De har skickat produkter HELT oemballerade, inte förrns tredje gången tog de åt sig av kritiken och paketerade. Och självklart skyller de på andra instanser inom eller utom företaget.

    Olika personer hos dem lovar saker som det sen visar sig vara helt omöjligt att hålla.

    Men som sagt, priserna är bra och det är inte alltid som det går åt skogen.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Strålande upplevelse av reklamationen jag gjorde. Snabbt utskick av ny produkt och snabb återkoppling från kundtjänst.
    6 mån sedan
  • Usel
    Sena leveranser och dåligt bemötande på kundtjänst/reklamationsavdelning. Fick en ytterdörr levererad som saknade färg på vissa ställen antagligen från leverantör. Ingen kompensation eller ny ytterdörr så som jag önskade utan enbart dåligt bemötande från den reklamationsansvariga att jag åstadkommit skadan själv. Kommer aldrig handla här mer och rekommenderar verkligen ingen annan att göra det heller! Riktigt dåligt!
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Full pott. Fantastisk service, hade några frågor en söndag och fick svar på några minuter. Grejorna kom på utsatt datum och tid!
    6 mån sedan
  • Usel
    Avbeställer order utan att höra av sig men de tycker att man ändå ska betala 49 kr i expeditionsavgift. Vilket skämtföretag!
    6 mån sedan
  • Ganska dålig
    Kommer högt upp på listorna över billigt pris, men sen lägger de till 49 kr i expeditionsavgift. Så man ska betala för att överhuvudtaget handla hos dem. Köpte min vara någon annanstans istället.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    En av få butiker som sätter kundnöjdhet i fokus. Rekommenderas varmt.
    6 mån sedan
  • Knappt godkänd
    fixa problem med leveranser. Min order var uppdelad i två leveranser. Ena lämnades hos DHL ombud (bra), den andra (300 kr värd) DHL ville göra hemleverans och hittade inte adressen. Andra försök: lämnade kort i brevlåda att de försökte leverera och ingen var hemma (jag var hemma hela dag). DHL leverans till privatpersoner är total bluff. Resultatet att jag var tvungen att avstå 2 dagars lön och nu tvingas att hämta på Västberga terminal. Fixa leveranser
    6 mån sedan
  • Dålig
    Har försökt driva ett garantiärende mot Bygghemma och har efter detta blivit väldigt besviken på deras agerande. Verkar avsiktligt dra ut på ärendet, ställa samma frågor om och om igen och göra det mesta för att man istället ska ge upp. Väldigt tråkigt att få detta bemötande och jag kommer inte att beställa något mer av dom igen.
    6 mån sedan
  • Ganska dålig
    Stort sortiment men har inget eget lager
    frakfritt är bra MEN de smyger på en expeditionsavgift på 49kr på varje order
    7 mån sedan
  • Usel
    Produkten jag beställde hade utgått ut sortimentet. De ersättningsalternativ jag blev erbjuden var sämre alt mkt dyrare. Dessutom var handläggningen långsam...
    7 mån sedan
  • Usel
    Beställde en våningssäng, enligt hemsidan var lev.tid 3-5 dagar. Efter 6 dagar kommer ett leveransbesked att varan ska lämna lagret ytterligare 8 dagar senare. När ingen leverans kommer mailar jag och ringer 3 dagar i följd. Inga klara besked från kundservice... 6 dagar efter att varan enligt bygghemma skulle lämnat lagret får vi leveransen. Dock ej komplett, några delar saknas samt att en gavel har fel mått och är 10cm smalare än övriga 3. Då börjar resan om igen om man tänker att de borde ha någon typ av policy för kundtillfredställelse... men icke... efter att ha tagit bilder och skickat in får jag själv 3 dagar senare ringa in och jaga på dem om att jag vill ha min kompletteringsleverans, först då ringer hon till leverantören och kollar status, håller tummarna för att vi får leveransen nästa vecka och att det är rätt detaljer med. Ser tyvärr inte ut som att jag är ensam om att ha problem om man läser nedan omdömen. Jag rekommenderar inte detta företag till någon. PUNKT!
    7 mån sedan
  • Usel
    Fick en Husqvarna robotgräsklippare i bröllopspresent. Den hade inhandlats av flera släktingar, och för att inte riskera att komma tomhänta till bröllopet köpte de den mer än två veckor i förväg. Vi fick den i present och blir superglada, en riktig drömpresent.

    Dessvärre upptäckte jag att släktingarna köpt en för liten maskin - den klarade en gräsmatta på 600m2 och min är på 800. Bygghemma hade en annan maskin som klarar 1000m2 och som kostar 3000kr till, vilket vi så klart gärna betalar.

    Döm om min förvåning när Bygghemma vägrar byta in den som vi fått då de 14 dagarnas returrätt passerat. Jag förstår att de har det som regel (14 dagar är ju minimum enligt distanshandelslagen) men då vi inte ska ha några pengar tillbaks utan tvärtom betala ytterligare (!) pengar till dem så förstår vi inte varför man är så oflexibel. Jag förklarade för dem att resultatet blir följande:

    1 - Jag går från helt ovetandes om Bygghemma till en mycket missnöjd kund. En kund de aldrig ser igen och inte heller någon av dem jag känner, det kommer jag i alla fall göra mitt allra bästa för att se till.
    2 - Bygghemma får sälja en produkt för 10tkr när de kunnat sälja en för 13tkr
    3 - Vilket kanske är mest intressant för er andra - jag berättade att jag kommer att skriva den här (och fler) recensioner på nätet.

    Det sistnämnda är extra illavarslande, för det visar att de fullständigt skiter i vad konsumenter som jag och er andra tycker om dem. Deras svar var dessutom att "vi har inte tid att sätta oss in i enskilda ärenden". För mig är översättningen till ren svenska: "Vi skiter i dig, vår affärsidé är att du ska ge oss pengar och sen vill vi bara att du ska försvinna. Klarar vi oss undan precis det lagar kräver är vi helt ointresserade av att ge någon service".

    Efter att själv ha jobbat i butik i 10 år och därefter med utveckling av E-handelssiter måste jag säga att jag är häpen över vilken total brist på kundservice och försök till tillmötesgående som det här stället har uppvisat. Som att man kan skita fullständigt i sina kunder bara för att man inte har en fysisk butik. Det tror jag är en affärsidé som kommer att straffa sig över tid, det är helt uppenbart att jag inte är den ende med de här åsikterna här på Prisjakt och andra ställen.

    Mitt råd: undvik Bygghemma till varje pris. Det kommer jag att göra.
    7 mån sedan
  • Usel
    Beställde en gräsklippare (Stiga) av Bygghemma den 2 maj i år, som till att börja med inte kom på utlovad tid, utan efter cirka 2 veckor. När vi använde den första gången började den skramla och vi upptäckte då att skruven som håller fast knivfästet hade skruvat ur sig och var på väg att släppa helt. Vi ringde till företaget (en och en halvtimmes väntetid i telefon). Jättetrevlig tjej som svarade och var väldigt hjälpsam. Vi fotade felet och hon skulle vidarebefordra till Bygghemmas reklamationsavdelning. Efter cirka en vecka fick vi svar att dom ska skicka en ny del för vår del såg ut att sakna fästen. Vi väntade och väntade medan gräset växte (har en tomt på 4000 kvm). Den 14 juni fick jag mail att man ska undersöka var delen tagit vägen någonstans då den inte kommit än. 15 juni åkte vi på semester och var tillbaka 2 veckor senare. Fortfarande ingen del. Den 2 augusti kom extradelen. Vi bytte den och klippte en gång, då gick även den delen sönder....
    Gräsklipparen var bäst i test enligt Råd och Rön...
    8 mån sedan