En riktig bygghandel på nätet
Kända varumärken
Brett sortiment

http://www.bygghemma.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 12 år sedan
(data från 2017-07-24)
Detaljerad information Bygghemma har fått betyget (8.16)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Köpte en jättefin Handdukstorn Bathlife styrsö. Tyvärr så läckte den efter att montören satt upp den.
    Så jag ringde till Bygghemma den 3'e Juli för att reklamera handdukstorken och fick reda på av deras support att jag skulle bli kontaktat några dagar senare för att göra ett val på ett par olika sätt att åtgjärda felet.

    Det har gått tre veckor sedan dess och fortfarande inget.

    + Mycket vacker handdukstork
    + Bra pris

    - Läckande Handdukstork
    - Dålig support
    4 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Expeditionsavgiften på 49 kr sägs det inget om förrän man ska betala. "Fraktfritt" däremot är man nog med att tala om. Jag kallar inte detta för fraktifritt. Summan är helt OK, men var tydlig med den från början!
    Min allvarligaste invändning är ändå den orimnligt långa leveranstiden. Finns en vara i lager (vilket den påstods göra) ska det dröja MAX en vecka innan man har den. Inte över två!
    Jag avbokade min order när jag väl fåttleveransbeskedet, och positivt var i alla fall den hjälpsamma personen i kundtjänst och den korta väntetiden i telefonen.
    5 dagar sedan
  • Usel
    Leverans var ok, men det jag beställde var en DOA, har nu väntat en vecka sedan felanmälan och ingenting händer.
    Hur svårt kan det vara att skicka ut en returfraktsedel så jag kan returnera den trasiga produkten.
    11 dagar sedan
  • Usel
    Jag har väntat 42 dagar på min grästrimmer som skulle komma inom ca 3-5 dagar. När jag packar upp varan så ser jag att den är begagnad. Jag har själv fått jaga både kundservice på Bygghemma samt leveransföretaget. Köp INTE från Bygghemma.
    12 dagar sedan
  • Dålig
    Har beställt ett flertal gånger ifrån Bygghemma med något varierande resultat, men har generellt sett tyckt att det gått OK fram till mitt senaste försök. Beställde en produkt som har leveranslöftet "Lagervara - levereras normalt inom 3-5 vardagar". Dagen efter får jag en leveransbekräftelse om att varan preliminärt ska skickas om en månad. Efter kontakt med kundtjänst får jag svar att de dessvärre haft fel på sitt lagersaldo och leveransen inte kommer komma på en månad. I skrivande stund står leveranslöftet - levereras normalt inom 3-5 vardagar” kvar på produkten på deras hemsida.

    Det här är med andra ord en näthandel som medvetet för sina kunder bakom ljuset kring sin leveransförmåga och det är i mina ögon underkänt.
    15 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Bra utbud och bra priser men där slutar det som är bra.
    NÄSTINTILL OBEFINTLIG KUNDSERVICE!

    har jagat deras kundservice både via mail och telefon i flera dagar och äntligen fått tag på dom. allt bara för att jag ville returnera en vara! ALDRIG MERA BYGG HEMMA!
    15 dagar sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans och bra priser. Fick snabbt svar på telefon vid leveransskada.
    Ersättning skickades ut efter foto på skadorna.
    21 dagar sedan
  • Usel
    Bygghemma använder DHL för frakt och då bara leverans under vardagar dagtid (någon gång mellan 10 och 14). Så för vanliga dödliga innebär det att ta en semesterdag och slå dank i fyra timmar och vänta på DHL.
    I mitt fall, när sedan DHL kom, så hade de med sig 1 av 2 kollin. Det andra hade de slarvat bort. Jag bad uttryckligen Bygghemma hitta ett sätt att lösa detta så att jag inte skulle behöva ta ytterligare en semesterdag till för att vänta på DHL, men det enda de kunde erbjuda var att jag skulle köra 8,5 mil till DHL-terminalen för att hämta paketet själv. D v s helt plötsligt är DHLs klantiga misstag mitt problem.

    Jag kommer inte att handla från Bygghemma igen.

    Cirkusen verkar fortsätta. Eftersom DHL inte kunde leverera har jag backat ordern hos Bygghemma. Efter detta har jag fått lägga avsevärd tid på att kontrollera att allt löper enligt det som Bygghemma utlovat. Ändå, senast idag, dvs mer än en vecka efter att jag backade ordern, hör åter DHL av sig för att leverera det borttappade kollit till mig.

    Jag är rädd att jag inte kommer få mina pengar åter förrän till hösten...
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 28 dagar sedan )
  • Usel
    Beställde en McCulloch MWT420 för leverans ca 3 dagar. Då de inte kunde leverera under den vecka de lovat har jag försökt att byta leveransadress där vi nu befinner oss. De behöver då försena leveransen mellan två och tre veckor. Talar med DHL som har produkten hos sig som endast behöver en dag för att byta adress bara de får besked från Bygghemma om ändringen - vilket de inte får.

    Riktigt dålig service.
    29 dagar sedan
  • Usel
    Beställde en Husqvarna 115il. Dom hade den i lager skulle skickas omgående. Tog över 2 veckor innan jag fick den. Då fungerade den inte. Ringde satt i telefonkö i 20 min gav upp. Registrerade ett ärende på deras hemsida. Har inte fått svar på över en vecka.

    Sitter återigen i telefonkö. Är lång kö igen..

    Gav upp efter 40 min efter jag fastnat på köplats 3
    Nä kommer ej handla här igen..
    29 dagar sedan
  • Ganska dålig
    LAGERVAROR ÄR INTE VAD DU TROR. Läs noga leveransvillkoren. "Vara i lager" betyder att det tar 2 veckor för ByggHemma att få hem det, sedan skickar de till dig. Alltså totalt sett upp till en månad.

    Sist jag handlade en så kallad "i lager" vara, tog det mer än en månad. Efter kontakt med kundtjänst erbjöd de 100 kronor rabatt. Hade gladeligen betalt 100 kronor EXTRA för att få varorna direkt efter beställing.

    Verkar som att de har satt i system att ge intrycket av att ha alla saker hemma för leverans, för att sedan hänvisa till liten skrift i "leveransvillkor" som säger att flera veckors leveranstid är ok.
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Bygghemma har ett stort sortiment, men tyvärr har det vid flera tillfällen strulat till sig rejält med leveranser och löften som inte hållits. Två gånger har jag beställt lagervaror och fått vänta mycket länge på att dessa ska skickas (vid ett tillfälle lades beställningen den 12 januari, och leverans blev den 14 mars, alltså över två månader på en "lagervara".). Nu väntar jag på en borrskruvdragare som säljaren lovade skulle komma till mig innan midsommar, men leverans verkar nu bli först en och en halv vecka efter densamma.
    1 mån sedan
  • Usel
    Jag är riktigt besviken på Bygghemma och väldigt skeptisk över betygen här på prisjakt.
    Det ser inte alls ut så på trustpilot, pricerunner, eniro mfl. Kanske är det här deras kundtjänst spenderar sin tid när man ändå inte hjälper sina kunder?

    WWW sajten föreslår produkter som inte passar i hop. I detta fall blandare & dusch.
    Priserna är missvisande. Det kan stå 50-70% på ordinarie pris men jag hittar inte andra som har lika höga ord. priser. Dock är priserna ok överlag.

    När man väljer fri frakt utlämning på fraktfirmans utlämningställe vilket om man bor i vaxholm är flera mils resa.

    Kundtjänsten är företagets stora brist och man ligger ljusår efter de som är bäst i klassen.

    Man hävdar stenhårt att man inte kan hjälpa till efter 15 dagar eftersom ångerrätten är 14dagar och man gör inga avsteg. Man har tillockmed kollat att jag hämtat paketet en lördag. Troligen gäller klockslaget också deras vilja att hjälpa till.

    Vi ville ju inte ångra köpet bara byta produkten mot något som passar men man svarar med klipp & klistra svar att man inte tänker hjälpa till att få det rätt.

    Nä, även om det är hyfsade priser så handlar inte jag här igen.

    Handlade badkaret på CDON (!) som verkligen vet hur man behandlar sina kunder :)
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Valde mellan två parasoller och mailade om skillnaden fick omgående svar att det enda skillnaden var diametern och priset.
    Beställde och några dagar senare var varorna levererade och ställda i carporten.
    Allt förlöpte som man kan förvänta sig
    1 mån sedan
  • Usel
    Fick vänta i snart en månad nu efter beställningen. Deras kundtjänst bara lovar att återkomma med mera besked, men icke. Man blir inte heller kompenserad. Ingen ursäkt heller. De ser inte lagersaldot i deras egna system säger dem. Oproffsigt och oartigt bemötandet. Gratis frakt är inte gratis, då det tillkommer en avgift ändå. Kan inte all rekommendera de. Beställ hellre från någon annanstans med samma priser, men bättre leveransdatum! Jag kommer aldrig beställa igen! Undrar hur de kan finnas kvar. Man kan ju även undra hur många fejk recensioner som finns här på prisjakt.nu.
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Det tillkom en "expeditionsavgift" på 49 kr trots att gräsklipparen kostade 8690 kr och "fraktfritt" var utlovat. Redan det var en varningssignal om fulspel som jag önskar att jag hade tagit på större allvar. Hemsidan sa "3-5 arbetsdagar" men nu har det gått 14 arbetsdagar (21 kalenderdagar!) och jag har fortfarande inte fått den levererad. Under hela perioden har det fortfarande stått "3-5 arbetsdagar" på produktsidan. Kundtjänst svarar visserligen snabbt på mail (en bonus-stjärna för det!) men de bara lovar och lovar och knuffar fram leveransdagen någon dag i taget i all oändlighet känns det som. Nu är det fredagkväll så det dröjer minst 3 dagar till innan leveransen kommer. Man kan ju få hjärtinfarkt för mindre. Beställer aldrig något härifrån igen.

    Uppdatering 4 dagar senare (tisdag): Bygghemma skickade den visserligen i mitten av förra veckan, men nu har DHL slarvat bort paketet och säger sig inte kunna hitta det någonstans trots att de har sökt. Bygghemma vill ge DHL veckan ut på sig att hitta det igen, annars börjar de om från början på måndag med att beställa en ny gräsklippare från leverantören som ska gå genom hela processen ovan. Samtidigt börjar min gräsmatta att se ut som en j-a åker...

    Ny uppdatering senare samma tisdag: Fick ett oväntat samtal om att den skulle levereras idag kl 17-22. Nu står den i mitt garage!

    Uppdatering onsdag, dagen efter leverans: Fick mail från Bygghemma om att en ny gräsklippare är på väg. :D Fick ringa kundtjänst och berätta att DHL hade hittat och redan levererat den borttappade så att jag inte behövde någon ny. Det i kombination med det sympatiska bemötandet från Josefine på kundtjänst de sista dagarna förtjänar många extra stjärnor! Slutet gott.
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett batteri som fanns i lager enligt hemsidan.

    Några dagar senare, restnoterades produkten två veckor framåt. Detta hände tre gånger. Senaste beskedet är att den ska finnas i lager i juli (om två månader). När jag bad om en ersättningsprodukt och ville få rabatt som kompensation, fick jag inget svar tillbaka.
    2 mån sedan
  • Usel
    Kan bara repetera vad som skrevs nedan. Att det tillkom en "expeditionsavgift" på 49 kr trots att produkten kostade över 8000 kr och var "fraktfritt" är smaklöst. Leveransdatum kan man inte lita på, det skylls på leverantören. Kundtjänst svarar, men ringer inte tillbaka som utlovat med mera information. Kundtjänsten säger att de inte ser om produkten har kommit in i deras lager. I say no more. Nu har det gått 2 veckor och jag får väl vänta ännu längre. Kan inte rekommendera de. Är ju tråkigt att de har så dålig information till kunden som väntar och vill ha svar. Trodde bra kundkontakt är en av de viktigaste ingredienser.
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Gjorde en beställning med flera artiklar i. Leveransen blev uppdelad i FEM olika leveranser trots att det bara var en beställning. Några gick till utlämningsställe, andra med bud till dörren. De som budas ut är bara vardagar på arbetstid. Hade varit OK om det var en leverans, men jag kan inte vara hemma från jobbet i en vecka för att ta emot leveranser. Leveranserna har även varit utspridda över ca tre veckor trots att allt jag beställde fanns i lager enligt hemsidan.

    Förutom det så har det fungerat bra!

    Edit: Gjorde en ny beställning. Samma visa som ovan. Denna gången så var det ett kolli som inte levererades och de var otrevliga och inte alls hjälpsamma när vi ringde. DHL var dock hjälpsamma och hittade det försvunna paketet och levererade det.
    8 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Expeditionsavgift är bara irriterande när det dyker upp i utcheckningen. Usel leverans via DSV vardagar 10-14. Kostar extra för leverans sena kvällar.

    Riktig dynga.
    2 mån sedan
  • Dålig
    Ska man driva en webshop 2017 ska det vara betydligt enklare att skicka tillbaka en vara om man ångrat sig än såhär! Det ska ligga en retursedel i kartongen redo att vara behjälplig. Inte att man ska behöva leta reda på formulär som är undangömda på hemsidan, där man till och med måste fota förpackning/produkter.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Underbar service, har fått allt jag ville ha i perfekt skick! Leveransen gick supersnabbt och smidigt! detta trots att jag bor på en Ö.
    3 mån sedan
  • Dålig
    Långsam leverans. Beställde Elfa korgar i söndags. Ringde i torsdags o fick svar att de hade uppdaterat statusen (manuellt?)och varan är på väg. Nu är det påsk, klämdagar i mellan. Kommer att få varan på tisdagen nästa veckan!

    Ska nog undvika att beställa från denna framöver!
    3 mån sedan
  • Usel
    Sveriges sämsta kundtjänst?

    I slutet av november la jag en beställning som jag annullerade inom ett par timmar. Idag - cirka 4 månader senare - har Bygghemma ännu inte annullerat fakturan hos SveaEkonomi trots flera telefonsamtal och löften. Dom lovar att ordna det och återkomma dagen efter, men trots det har de varken gjort vad de lovat eller hört av sig. Jag är dock hoppfull att detta kommer lösa sig vilken månad som helst...
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Jättebra och varierat sortiment, skönt att kunna handla på samma ställe! Enkelt att beställa. Leveransen fungerade smidigt, snabbt och jag kunde få varorna samtidigt trots olika leverantörer. Kommer beställa härifrån igen.
    4 mån sedan
  • Dålig
    Min irritation ligger mest hos de som levererar varorna (DSV), i slutet av mitt omdömme kommer omdömmet av dem.

    Men Bygghemma har jag beställt från 2 gånger.
    Första gången lovade de leveranstid på 1 vecka, fick vänta bra mycket längre än det! och sedan var problem det bolaget som de skickar ut varorna med DSV (bolag sämre än UPS)

    Andra gången stod det leverans inom 3-5 arbetsdagar. Men order lades 3 Mars och leverans besked kom 14 mars att utkörning skulle ske 15 mars. Men i och med alla problem med DSV även denna gång resulterade det i att vi får åka 8mil enkel väg för att hämta ut paketet från DSV utkörningsställe. Historien varför kan ni läsa nedan!

    Största problemet med Bygghemma är deras avtal med DSV.

    Näst största problemet är att det inte kan hålla de leveranstider de lovar och just det verkar inte ha med DSV att göra.

    Men tillsammans blir det väldig lång, osmidig,tidsödande och utmattande väntan på varor.

    (Fick sms om att få vara levererad i övermorgon. Tyvärr var jag jobbresa ett par veckor och ringde där med kundservice. Där gjorde vi en deal att de skulle ringa min mor ca 30 minuter innan leverans så hon kunde komma till min hemadress och ta emot varorna på dagtid mellan 11-15.

    Dagen kom då utleveras skulle ske, klockan blev 14:30 och ännu hade ingen ringt min mor. Hon tog kontakt med kundservice, de kontaktade chaffören som sa hen hade försökt ringa MIG?! och visste ingenting om samtalet som skulle ringas till min mor.

    Då bestämdes att min sambo skulle ta emot paketet på eftermiddag/kväll dagen efter. Hon väntade hemma där paketet skulle levereras men inget paket eller telefonsamtal kom.

    Ringde kundservice ännu en gång och då blev kundservice upprörda över hur företaget hanterat saken (men de hjälper ju inte oss). Så nu får vi åka 80km enkel väg för att hämta ut paketet från DSV utkörningsställe.

    Har en gång tidigare försökt få paket levererat till mig med DSV och den gången var inte heller smärtfri!

    Aldrig mer DSV och aldrig mer beställa från e-handlare som levererar med DSV, tex Bygghemma.se i båda fallen. )
    4 mån sedan
  • Usel
    Värsta företaget jag mött under mina femton år som ehandlare på nätet. Snabb leverans, men oj retur för att varan inte passade. Efter ett tiotal samtal samt ett flertal email så lyckas de skicka retursedlar.. Vi får se hur det utvecklar sig....
    4 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställt 2 gånger. Båda gånger har leveranstiden varit ganska lång 5-14 arbetsdagar.
    Första gången fick jag inte hela ordern och ej information om att de tagit bort en produkt som de menade var slut.
    Skriver fraktfritt, men så tar de en expeditionsavgift så det är ju bullshit.
    + är bra shop samt många olika betalningssätt
    4 mån sedan
  • Acceptabel
    Har beställt från Bygghemma flera gånger. Tyvärr har de aldrig levererat inom den tid som anges på hemsidan, så det gäller att ta höjd för att det kan ta upp till ett par veckor att få varorna. Vid senaste beställningen tappade dessutom lagret bort ett av två kollin. Enligt kundtjänst var det en bugg i deras system, men likväl frustrerande att de inte bara kan få det att fungera!
    4 mån sedan
  • Bra
    Bra priser och sortiment. Många varor skickas direkt från distributören varför det kan bli många del-leveranser och tar tid.
    En vara som finns i lager brukar ta 1 vecka för expediera och 1 vecka för lev.
    Snabb och effektivt hantering på mitt garantiärende, löste sig inom ett par dagar.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Måste kontra med ett bättre betyg från min sida. Beställde ett badkar på måndagen. Stod som vanligt 3-5 arbetsdagar. Gick in och kollade recensioner i efterhand och blev nervös att jag skulle få vänta flera veckor om man skulle tro alla missnöjda. Badkaret kom på fredagen och allt gick fint. Det är väl antagligen de som är missnöjda som måste in och skriva av sig. Jag är iallafall nöjd!
    5 mån sedan
  • Usel
    Fullständigt usel service. Skickade fel vara och sedan har jag i flera veckor fått ringa och mail om detta för att få den felaktiga leveransen åtgärdad.
    Varning!
    5 mån sedan
  • Usel
    Detta är ett företag som man bara kan varna andra för att handla på. Själv så kommer jag göra en anmälan till Svensk e-handel och Konsumentverket förutom att skriva några väl valda rader här.

    Den korta leveranstiden som anges vid beställningen är bara en bluff. Som det står på flera ställen här så håller man inga leveranstider, så om du vill ha produkten, beställ från någon annan.

    Du som kund ska tydligen stå för leveranskontrollen då Bygghemma säger sig ha stora bekymmer med sitt eget lager. I mitt fall så försvann ett kolli (av två) på Bygghemmas lager, det andra kollit hamnade hos DHL. När jag började efterforska var leveransen tagit vägen så meddelade DHL att man avvaktade utkörning till dess att Bygghemma hade levererat två kollin. Då Bygghemma inte hade någon aning om att ett kolli saknades hos dom själva så hade jag fått vänta till ett annat år innan jag hade fått leveransen (om jag inte själv hade börjat leta...). Bygghemma ville att jag skulle ta emot leveransen och kontrollera vad som saknades så att dom kunde slutföra leveransen. Efter att ha fått vänta på produkterna i 13 dagar så ville jag inte göra det då jag riskerade att få vänta minst lika länge på att få en komplett leverans.

    Efter ett större antal samtal med Bygghemmas kundtjänst så godtog dom att det kolli som låg på DHL skulle gå åter till Bygghemmas lager. Döm om min förvåning över att jag några dagar efter denna överenskommelse får samtal/mejl/avvisering och slutligen ett mejl om att DHL inte hade fått tag på mig för utkörning av ett kolli från Bygghemma.....

    Nu, 23 dagar efter beställningen har jag inte fått något besked om återbetalning än mindre blivit återbetald. Det är den mest kostsamma mejlskörd som jag någonsin fått.....

    Det ska bli spännande att se om och när jag kommer få pengarna åter.

    Slutligen, samma dag som jag fick ett meddelande om att köpet skulle gå tillbaka så köpte jag motsvarande produkt på annan webbplats. Tre dagar senare så satt produkten där den skulle.

    Avslutningsvis ang Bygghemmas samlade omdöme här på Prisjakt: Det skulle vara klädsamt om Prisjakt tittade på ip-numren på "fullpottarna" så att man kan se om det är olika användare som registrerat dessa.
    5 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Liksom många andra e-handlare så ljuger ByggHemma om sin lagerstatus.

    Beställde en vara häromdan, fick epost idag med orderinfo och där står det att vara är beställd och ska skickas ifrån dem om ÅTTA dagar. När jag dubbelkollar nu på deras webshop så står det, precis som då jag beställde, att det är en lagervara...

    Men pratar du med deras kundtjänst i telefon, då kommer sanningen : Bygghemma har inget eget lager alls. Noll. Intet. Zero. Allt du beställer ifrån Bygghemma skickas till dej direkt ifrån olika leverantörer. Det innebär att du kan aldrig nånsin vara säker på att lagerstatusen stämmer...

    Det är förvisso vanligt med det här upplägget inom e-handel, men många webshopar är ärliga och skriver "lagerstatus hos vår leverantör" och inte bara "lagerstatus" eller "på lager". Vän av ordning kan ju tycka att det kanske är dags för lite lagstiftning som tvingar ehandlare att vid varje varas lagerstatus tydligt skriva ut om lagerstatusen är deras eget lager eller deras leverantörs....

    Med det sagt, priserna är låga och utbudet ganska ok, och jag har beställt tidigare med få el inga problem.
    5 mån sedan
  • Usel
    Urusel service när något blir fel. Leta annan leverantör.
    5 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    5 mån sedan
  • Usel
    Såg några produkter under "dagens deal" här. Fyra butiker, inkl denna visar vrakpriser. Men klickar man på länken här, kommer man till helt annan produkt - samma random produkt på alla fyra butiker. Sökte upp ett badkar på sidan till full pris. Bait clicking at its finest!
    5 mån sedan
  • Usel
    Beställde Miele C3 161130, produkten skulle komma fram efter 1-2 v vilket sköts upp till 170112. Sista budet är nu att produkten kommer fram 170215.

    Därtill även tidigare köpt en lampa och betalt för den som aldrig kom fram, fick till svar att produkten var slutsåld fast dem dragit pengar från mitt kort, givetvis fick jag tillbaks pengarna.

    Högst oseriöst scamföretag som borde komma in på varningslistan - förenade bolag. Kommer anmäla webbbolaget till allmänna reklammationsnämnden!

    Köp ej något från detta bolag om ni inte vill bli lurade på ett eller annat sätt!
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Bästa servicen jag någonsin har fått av ett företag på nätet. Jag har beställt mycket härifrån det senaste åren när vi har renoverat och har fått bra service varje gång. Perfekt med leverans fram till dörren. Sist ringde jag in och gjorde en beställning på ett fönster, fick hjälp av en jättetrevlig kille (tog inte namnet dock..). Kommer fortsätta att handla här i framtida renoveringar.Tack för bra priser, bra produkter och jättebra kundservice!
    6 mån sedan
  • Usel
    JAG VILL VARNA ANDRA FRÅN ATT HANDLA MED DET HÄR FÖRETAGET!

    Det här är ett riktigt uselt företag med sämsta tänkbara kundservice. Läs runt på nätet innan ni beställer, det finns fullt med inlägg från missnöjda kunder. Vi gjorde misstaget att inte läsa på först.

    De har inga varar på lager, allt köps in efter att kunden har lagt en order. Leveranstiden kan bli hur lång som helst och när man frågar vad som händer ljuger de en rakt upp i ansiktet och skyller på än det ena och än det andra, Lögner som senare avslöjas. Personalen är alltså instruerad att ljuga för att hålla kunden lugn.

    Priserna är låga, men låt er inte luras. Det finns en anledning till att det är billigt. Gör dig själv en stor tjänst och leta upp någon annan butik att handla från.

    Tyvärr tvingas jag att ge en stjärna, noll stjärnor hade varit mer passande.
    6 mån sedan
  • Mycket bra
    Snabb hantering av beställning och snabb leverans
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Hanterade reklamation av termostat klanderfritt och skyndsamt.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Grymt bra butik
    Trevlig och hjälpsam personal
    .
    Bara plus här
    6 mån sedan
  • Utmärkt
    + Lättanvänt webbutik.
    + Bredast sortimentet i hela Sverige (inom VVS och bad)
    + Billiga kampanjer bland populära varor.
    + Tydligt uppföljning av leveransdatum (så fort varor från en underleverantör skickas ut så får man en uppdaterings-mail, ibland med spårningsnummer).
    + Bra kundservice med mycket god tillgänglighet (jobbade på annandag jul).
    + Bra med showroom i Stockholm så att man kan komma dit o känna på saker som man tänker köpa (dock inte alla produkter, bara utvalda märken/varor).

    - Expeditionsavgift debiteras även för stora ordrar (över 10 000 kr), där skiljer det sig från Badshop.se (expeditionsavgiftsfritt från 1000 kr) som är systerbolag till Bygghemma.se
    6 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett kylskåp och det stod att varor normalt levereras inom 2-3 arbetsdagar. Jag får en bekräftelse på att varan har skickats men inget kylskåp dyker upp.

    Har kontakt med kundtjänst som säger att ett fel har skett i lagerhanteringen och att den skickas 4 dagar senare. Ringer upp igen när kylskåpet inte kommit och de säger att det blivit ytterligare en miss som gör att den skickas ytterligare 3 dagar senare och att den levereras om en vecka.

    3 veckor+ utan kylskåp är ingen höjdare.
    7 mån sedan
  • Usel
    Jag beställde duschväggar. Pengarna drogs direkt från mitt betalkort. 11 dagar senare får jag ett mejl att varan inte längre finns i sortiment.
    7 mån sedan
  • Usel
    Köpte ett Kickspace element som var trasig vid leverans har efter 4 dagar inte fått någon respons eller hjälp mer än att dom förstår mitt problem och är ledsna men kan inte hjälpa mig innan deras leverantör talar om hur dom ska göra skit dåligt
    7 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett Elfa hyllsystem, stod att allt fanns i lager. Nästa dag fick jag veta att en av delarna var restnoterad och skulle bli två månader försenad. Avbeställde då varan men fick inga pengar tillbaka. Ringde kundtjänst och de sa att de skulle ta tag i ärendet. Därefter får jag ett mail om att den restnoterade varan har skickats. När jag ringer kundtjänst tycker de att jag ska lösa ut varan, skapa ett nytt returärende, betala för att skicka tillbaka varan och vänta på att få tillbaka ersättning.

    När jag frågar vad de tänker ge för kompensation för allt strul de orsakat mig är kundtjänstens svar att de "ska kolla på saken när ärendet är löst".

    Det här är det i särklass sämst organiserade företag jag varit i kontakt med.
    7 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett växthus i augusti då Bygghemmas säljare lovae snabb leverans. Leveransen kom en vecka senare än utlovat. Tyvärr hade fraktbolaget skadat både växthus och fundament.
    Efter detta har Bygghemmas kundtjänst visat sig vara fullständigt inkompetenta och inte kunnat hålla det de lovar. De tappar bort inskickade bilder på det skadade växthuset, inte 1 gång utan 3 gånger. De har en ärendesida som de inte använder! Ställde flera frågor där för att slippa telefonkö men vart tvungen att ringa.Telefonkö varje gång på mellan 15-20 min. De lyckades få fram ett nytt fundament efter 6 veckor men delarna till växthuset kom aldrig. Gav till slut upp. Slutade med att jag efter 3 månader ställer mig och rätar ut de transportskadade profilerna!
    De erkände att de har växtvärk.
    Köp inget som kan skadas i transporten, ni vill inte ha kontakt med den kundtjänsten!
    7 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra sajt, enkelt att handla, bra priser, snabba leveranser. Vad mer kan man önska sig?
    7 mån sedan