2.3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-01-08
Redigerades 2019-01-09
m
Produkter som levereras trasiga och butiken vill ej byta utan skicka på lagning. Mycket undermålig upplevelse och urkasst bemötande från kundtjänsten. Edit: Efter butikens svar så vill jag klargöra att det butiken erbjuder är att skicka produkten på lagning. Dvs ej pengarna åter och inget utbyte. Kan tillägga att denna ”dyrare” produkt som det gäller är ett duplo leksakståg som var tänk som julklapp till en 2åring. Nu ser det ut som han får vänta tills februari på tomten.
Webbshoppen.se svarar:2019-01-08
Hej, vi måste vi ta in produkten för undersökning och åtgärd. Eftersom det är en dyrare produkt så kan vi inte bara återbetala produkten och kassera den. Vi har förklarat detta för er och vi kommer hantera detta så snabbt som möjligt om ni returnerar produkten med den förbetalda fraktlappen. Mvh Webbshoppen.se
2018-08-11
h
Beställde en Huawei MediaPad M5 8.4 och enligt produktsidan så hämtas den från någon de största grossisterna inom EU, företrädesvis från Tyskland. Utlovad leveranstid var 3-5 dagar. Plattan anlände efter 4 dagar och produktförpackningen och funktionen var densamma som jag förväntade mig att få om jag köpt plattan på närmsta elektronikhandel. Klart bästa pris av de få som säljer just denna platta i Sverige. Avdrag 2 stjärnor för att webbläsaren inte uppfattade kassan som krypterad och säker även om sidan påstod att så var fallet.
Webbshoppen.se svarar:2018-11-10
Hej holmis82 stort tack för ditt omdöme. Välkommen åter. Med vänliga hälsningar Webbshoppen.se
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2016-10-09
h
För det första, snabbt och tydligt svar, på några timmar, på frågor på e-post, både före köpet och efter. Sedan snabb leverans, bra paketerat, och även direkt hjälp med en retur när jag behövde byta varan (pga. av felköp av mig, inte något fel med Webbshoppen) till en biligare vara; och jag fick pengarskillnaden tillbaka efter några dagar, utan problem. Bra jobbat!
Webbshoppen.se svarar:2018-11-10
Hej stort tack för ditt omdöme. MVH Webbshoppen.se
2016-07-27
M
Snabb leverans trots semestertider!
Webbshoppen.se svarar:2018-11-10
Hej Mathias tack för ditt fina betyg. Med vänliga hälsningar Webbshoppen.se
2016-05-19
m
Mycket nöjd med priset och det personliga bemötandet via e-post. Varubrevet kom fyra vardagar efter beställningen, väl inom utsatt tid.
Webbshoppen.se svarar:2018-11-10
Hej stort tack för du uppmärksammar oss. Med vänliga hälsningar Webbshoppen.se
2015-09-09
h
Billigt och leverans enligt utsatt tid. Inget att klaga på!
Webbshoppen.se svarar:2016-03-04
Hej Hellohf Tack för ditt omdöme. Välkommen åter. Med vänliga hälsningar Webbshoppen.se
2014-02-23
U
Var först skeptisk till att beställa från en butik som fått medelmåttigt betyg. Efter att ha läst igenom betygen så verkade det dock huvudsakligen vara problem med förväntningarna på leveranstid. De flesta butiker levererar på 2-3 dagar idag, Webbshoppen.se verkar dock ha 2-5 dagar där det lutar främst mot 5 dagar. Efter som de hade oslagbart pris(600 kr istället för 800 kr) så valde jag att chansa och mycket riktigt fick jag paketet på 5e dagen. Troligen skickas det från något externt lager. Jag fick vänta lite längre men det var helt klart värt 200 kr mindre.
Webbshoppen.se svarar:2015-07-09
Hej Tack för ditt omdöme. Vi erbjuder låga priser, ibland ganska mycket under konkurrenterna och vi håller minimalt lager för att hela tiden kunna göra detta. Detta medför ca 3-4 dagars leveranstid. Med vänliga hälsningar Webbshoppen.se
2014-02-23
S
Usel kundtjänst, kunde inte svara ordentligt på ens de enklaste frågor. Och det är FÖRE KÖP! Låga priser är inte allt. Jag betalar hellre mer och får bättre bemötande av företaget.
Webbshoppen.se svarar:2015-07-09
Hej Tack för din feedback. Vi har numera ett supportsystem för att lättare följa våra supportärenden. Får man inget autosvar så ligger nog detta i spammailen. Så nu är vi tillbaka med snabba svar och support. Med vänliga hälsningar Webbshoppen.se
2014-02-04
Redigerades 2014-02-13
Kanon! Väntar på ett paket. Det fick man göra. Det tog lång tid innan paketet skickades men det var det enda minuset. Alla grejorna var med så alla är glada.
Webbshoppen.se svarar:2014-02-21
Bäste kund, Tack för ert omdöme. Vi glädjs åt att ni är nöjd med vår service, det ger oss motivationen att fortsätta jobba hårt med att hjälpa våra kunder. Mvh. Webbshoppen.se
2014-02-03
s
Har gjort två beställningar och båda har funkat klockrent. Produkterna jag beställt har kostat betydligt mindre än hos konkurrenterna och leveransen har gått på ca tre arbetsdagar båda gångerna. Detta trots att prylarna inte fanns på lager i Trelleborg, utan behövde beställas från annat lager. Det som drar ner betyget något är den knapphändig produktinformationen samt den ganska dåliga indexeringen av produkterna, vilket gör sökningar svåra. Men vet man precis vad man vill ha kan jag varmt rekommendera Webbshoppen.
Webbshoppen.se svarar:2014-02-04
Bäste kund, Tack för ert omdöme. Vi glädjs åt att ni är nöjd med vår service, det ger oss motivationen att fortsätta jobba hårt med att hjälpa våra kunder. Mvh. Webbshoppen.se
2014-01-30
D
Mycket nöjd, snabb leverans och bra pris (Transcend 32gb sdhc klass 10)
Webbshoppen.se svarar:2014-02-04
Bäste kund, Tack för ert omdöme. Vi glädjs åt att ni är nöjd med vår service, det ger oss motivationen att fortsätta jobba hårt med att hjälpa våra kunder. Mvh. Webbshoppen.se
2014-01-30
w
Snabba och klara svar från kundtjänst. SD-kortet jag hade beställt var det sista i lager och visade sig vara trasigt. Som plåster på såren fick jag två(!) kort från en annan tillverkare.
Webbshoppen.se svarar:2014-02-04
Bäste kund, Tack för ert omdöme. Vi glädjs åt att ni är nöjd med vår service, det ger oss motivationen att fortsätta jobba hårt med att hjälpa våra kunder. Mvh. Webbshoppen.se
2014-01-28
K
Tack för en snabb leverans. Jag fick mitt stativ inom tre arbetsdagar. Snabb och tillmötesgående kundtjänst +++++ Kommer handla här igen. /Nöjd kund
Webbshoppen.se svarar:2014-01-29
Bäste kund, Tack för ert omdöme. Vi glädjs åt att ni är nöjd med vår service, det ger oss motivationen att fortsätta jobba hårt med att hjälpa våra kunder. Mvh. Webbshoppen.se
2014-01-27
m
Webbshoppen är väldigt smidiga att handla från. Jag har gjort en handfull köp härifrån och inget har strulat. Kundtjänsten är trevlig och svarar inom snabbt vilket jag tycker är väldigt förtroendeingivande. Vid en tidigare order fick jag en produkt som var DOA. Detta löste de snabbt genom att ta tillbaka produkten och skicka ut en ny. Slutsats, jag har inget att klaga på :)
Webbshoppen.se svarar:2014-01-29
Bäste kund, Tack för ert omdöme. Vi glädjs åt att ni är nöjd med vår service, det ger oss motivationen att fortsätta jobba hårt med att hjälpa våra kunder. Mvh. Webbshoppen.se
2014-01-23
s
Har bara positivt att säga om denna webbutiken! Det hela började med att jag skulle inhandla en diktafon av modell Olympus vn-711. Jag gjorde beställningen, betalade med kortet och ångrade mig efter lite googlande när jag började misstänka att modellen inte riktigt höll måttet. Jämförde lite med en ur ws-serien.. (ws-811) Efter en bekräftelse (vid svar på ett mail) på att min beställning makulerats och reservationen från kreditkortet hävts gjorde jag en ny beställning, snabbt och smidigt! Underbart, tänkte jag, att det gick så snabbt och smidigt! (halv dag för svar, typ) Ganska snart efter den nya beställningen började jag googla lite på den nya modellen (ws-811) och upptäckte snart till min fasa att jag återigen varit för snabb med kortet när jag såg att den vassare modellen (medelklassmodellen 812) som bara var något dyrare hade finesser som jag förmodligen skulle sakna eller gräma mig över bara för jag inte tagit tid med att googla fakta och jämförelser... Återigen fick jag be webbutiken att makulera orden vilket återigen inte var något problem, snabbt smidigt och ytterligare ett trevligt tillmötesgående svar! Det var "...absolut ingen fara!" Det hela slutade ändå med att jag åkte iväg till en annan och fysisk butik här i stan (Göteborg) och köpte den nu mer genomtänkta modellen, ws-812, eftersom det blev något billigare så när man räknade bort fraktkostnaden som man då slapp, plus att man fick den snabbare och slipper lite krångel ifall man behövde utnyttja garantin, jämfört med webbutiker i allmänhet, enligt mitt tycke i alla fall. Har handlat massa andra tekniska prylar via olika nätbutiker utan den här typen av omständiga velanden fram och tillbaka så jag antar att man behöver googla och jämföra extra noga inför ett inköp av just diktafoner. Tydligen var det en riktig teknikjungel. Fortfarande är jag inte helt säker på om jag hittat det mest prisvärda alternativet jämfört med tex en betydligt mer okänd modell från Samsung, typ. Samsung brukar ju ha prisvärda grejer, eller...? ;-) Som sagt bara positivt och trevligt att säga om den enligt mitt intryck exemplariskt servicemindade personal som jag fick kontakt med! Högsta betyg på kundbemötande och kundservice i mitt fall!
Webbshoppen.se svarar:2014-01-24
Bäste kund, Tack för ert omdöme. Vi glädjs åt att ni är nöjd med vår service, det ger oss motivationen att fortsätta jobba hårt med att hjälpa våra kunder. Mvh. Webbshoppen.se
Sida 1