Varje år låter vi våra användare rösta fram sina favoritbutiker i Årets nätbutik. Du kan rösta mellan 1 och 29 november 2019. Vinnarna presenteras i början av december. I år lanserar vi även ett nytt pris: Årets medvetna nätbutik.

Gå till Årets nätbutik

Sorterat efter datum
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2015-12-12
n
nolletttvå(1 omdöme)
Utomordentligt bra service och tillmötesgående personal.
2013-06-01
a
astromredovisning(1 omdöme)
Strålande service! Härligt, personligt engagemang när jag ringde och frågade om min leverans. Allt fungerade perfekt och jag kommer absolut att handla här igen!
2012-11-11
h
hfm(1 omdöme)
Mycket bra service och support samt snabb leverans.Helt klart högsta betyg. +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
2012-09-15
p
pop835116(8 omdömen)
En nätbutik med förstklassig service. En nätbutik jag gärna återvänder till.
2012-04-19
Redigerades 2012-05-03
JonnyE(88 omdömen)
Bra service, statusuppdatering via mail och trevligt bemötande. Dock så missade Klarna att skicka ut fakturan men detta funkade bra i alla fall!
2011-07-30
B
Beq(3 omdömen)
Fantastisk service och bemötande! Beställde 4 olika produkter en kväll mitt i semestern. Morgonen efter har jag ett mail från ASoB där de meddelar leveranstid på de olika varorna. En av varorna är slut hos leverantören med rätt lång leveranstid och man undrar då om jag verkligen vill ha den levererad till min leveransadress eftersom den skiljer sig från min fakturaadress med rätt många mil. Helt riktigt - det är min sommarstuga. DHL strular sedan lite med frakten, vilket ASoB åtar sig att ta hand om. Som sagt, ett helt fantastiskt bemötande och servicekänsla som jag aldrig stött på hos andra nätföretag. Typisk seriös egenföretagarkänsla. Jag handlar mer än gärna hos ASoB igen.
2010-04-23
k
kanem1(2 omdömen)
mycket hög service nivå rekomenderar stark
2010-03-25
s
surferboy(15 omdömen)
Rekommenderar starkt köp från denna butik. Köpte en Olympuskamera, beställde den på kvällen via nätet och hämtade upp den morgonen efter på deras utlämningsadress. Allt fungerade prickfritt och snabba svar via mail och hjälpsamt bemötande på telefon. Kommer att handla av Allsale of Brands igen om pris och vara är rätt.
2009-08-14
e
eva.hjelte(1 omdöme)
Utmärkt bemötande! Det blev fel i beställningen, dock inte beroende på Allsale, varför jag ringde. Jag fick ett både vänligt och proffsigt bemötande. Man tog sig tid att reda ut felet och återkom till mig med uppgifter på ett mycket bra sätt. Rekommenderar detta företag å det varmaste. /Eva
2009-02-09
M
Marsianmejler(3 omdömen)
Ingen skräckhistoria av rang måhända, men mycket irriterande. Mitt laptopköp blev inte alls som jag tänkt mig, och det beror till 100% på att denna butik lovade mer än de kunde hålla. Några av er som läser denna recension är i samma situation jag var i: använder laptop dagligen i skola/arbete och hyfsat akut behov av en ny pga kraschad burk. Dock inte SÅ akut att ni inte kan vänta ett par dar på leverans mot att spara någon tusenlapp. Så: fredag (14-tiden) lägger jag en order på en HP 6715s för 5400 nåt sånt. Enligt deras hemsida är leveranstiden 1-3 arbetsdagar och ev. leveransstörningar meddelas i samband med orderbekräftelsen, men den kommer och allt verkar frid och fröjd. Lite misstänksam över att det inte kommit notis om utskick vid lunchtid tisdag ringer jag dem och kollar läget. Det visar sig då att burken som de förbundit sig att leverera nästa dag INTE EXISTERAR. Jag blir förstås förbannad på den oerhörda oproffsigheten i det hela; orderbekräftelsen kom ju utan notis, och det tar alltså tills nu och att JAG ringer DEM för att jag ska få veta det?! Jag ligger ju lite i brunt här, jag kan inte vara utan dator särskilt länge till, och deras schabblande har kostat mig tid. Samtidigt vill jag inte köpa dator i stan, hade det varit ett prismässigt fördelaktivt alternativ hade jag ju gjort det från början. Efter att jag förklarat läget erbjuder telefonisten en HP 6730s för 800 mer (det motiverades med att intel centrino-processorn skulle vara fetare än AMD turion 64... njaeh?) och att hon kan buda ner den samma dag, ALLRA ALLRA senast dagen därpå (onsdag). Fine, whatever, jag går med på det men betonar att det är ENDAST på villkor att den kommer så fort som hon lovat. Döm om hur, pardon my french, pissad på jag kände mig när jag fick datorn på FREDAG, eftersom de skickat den med helt vanlig företagspost?! Summa summarum slutade jag alltså med FEL DATOR, MASSA STRUL, ÖVER budget och FÖR SEN LEVERANS. Kanske inte hela världen, men oacceptabelt när det sker för att leverantören har dålig koll och ger kunden falska besked. Bullshit A: Vi har varan i lager och du har den inom 1-3 dagar. Och inte upptäcka missen förrän jag ringer dag 2. Bullshit B: Vi kan buda en ersättningsdator i dag, allra senast i morgon. Och skicka vanligt postpaket. För er som hamnar i samma situation (oberoende butik: denna leverantör har nog lärt sig att inte göra om det, så mycket ovett den stackars telefonisten fick av mig). Jag är inte jurist, men: 1. Orderbekräftelsen är LAGLIGT bindande för leverantören. Skulle det visa sig att denna är oförmögen att fullfölja sitt åtagande inom utsatt tid har du rätt att: a) kräva jämförlig eller bättre burk till SAMMA PRIS som den du beställt och att de fullföljer det inom samma tid b) själv gå till en butik där du bor och köpa samma produkt (eller jämförbar) och skicka fakturan på mellanskillnaden till dem. Tänk på det ock lycka till!
Allsale of Brands svarar:
Jag skulle vilja kommentera den här recensionen då vi har en helt annan uppfattning om hur det har gått till… Kundens beställning kommer in till oss fredag efter stängning. Den bearbetas på måndag, och då meddelas kunden per mail att den ej finns i lager och att vi undrar om vi kan hjälpa henne med en annan modell. På tisdagen talas vi vid i telefon och kunden har ett väldigt ohövligt språk och ton till mig. Jag erbjuder henne en maskin för nettopris och vi reducerar frakten (dvs allt vi kan göra för henne) samt går igenom fördelarna med denna maskin. Kunden väljer att acceptera den nya varan som ersättning, och vi kommer överens om att hon även får betala mot faktura, (vilket endast eg gäller företag) då hon säger att hon har ont om pengar. Vi kommer också överens om att jag ska göra mitt bästa för att få en så snabb leverans som möjligt till henne. Och det ordnar jag, samt att hon får kollinummer så att hon kan hämta ut sin vara utan att vänta på avisering. Det är mycket tråkigt att få ett sådant här omdöme och vår affärsidé är att ha en mycket hög servicenivå till våra kunder, vilket kan läsas ut av övriga recensioner vi fått. Det känns mycket ledsamt att bli utskälld och få ett sådant aggressivt bemötande från första stund när man verkligen gör sitt bästa. Med vänlig hälsning, Terese Åström Allsale of Brands AB Tel 031-727 78 40
2008-09-15
l
lgisslen(3 omdömen)
Trevlig och mycket tilmötesgående personal. beställde en Canon kamera fick den dan därpå. Bra priser Tack för hjälpen.
2008-09-02
R
RogerOhlsson(29 omdömen)
Ringde dom och undrade vart mitt paket tagit vägen.Då svarade en jättetrevlig tjej att den kommer i morgon.Tänk ändå om alla sajter kunde vara så trevliga.Helt enkelt den bästa service både via mail och telefon som jag har upplevt.Här tänker jag handla mera om priset är det rätta.Kan inget annat än ge en 10a.
2008-09-01
C
Cyber-Jedi(7 omdömen)
Enkel shop att handla i. Snabba svar från deras säljavdelning. Leveransen gick väldigt snabbt och smärtfritt, godset professionellt förpackat. Bra priser. Personlig service i telefon när jag hade en fråga om tillbehör.
2008-05-29
szoze(265 omdömen)
Utmärkt support. Trevlig personal.
Sida 1