Fri support & kunniga säljare
Snabba leveranser
Nordens största fotolager

http://www.scandinavianphoto.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i lista: FourHand Setup

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 13 år sedan
(data från 2018-01-23)
Detaljerad information Scandinavian Photo har fått betyget (6.95)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    20 dagar sedan
    Köpte lite litteratur till julklapp. Var sent ute så fick det i mellandagarna, men samma böcker som de skickade på 2 dagar kunde inte adlibris skicka på 3 veckor.

    De skickade även mail om nummer till avisering då jag glömt fylla i det.

    Mycket bra service
  • Knappt godkänd
    26 dagar sedan
    Var ute efter en eGPU av märket Sonnettech. En nischvara så jag antar att Scandinavian Photo inte har tagit hem så många initalt och under lång tid var lagersaldot 0.

    Såg under julhelgen att den helt plötsligt fanns i lager, varpå jag lade en beställning. Leveransen skedde snabbt även om deras ordersystem ibland gick ner, varpå man temporärt inte kunde se sin egen beställning på hemsidan.

    Idag hämtade jag ut produkten och öppnade försändelsen bara för att finna att det bara fanns en engelsk apparatkabel inkluderat i paketet. Ingen svensk dito. Lite märkligt och tyder på att man inte riktigt gått igenom produkten.

    Jag har kontaktat kundtjänst och de lovade att återkomma. Betyget är därför temporärt tills det hela har löst sig. Förmodligen går det bra att använda vilken apparatkabel som helst men jag vill inte riskera ett grafikkort på över 10kkr pga. detta och tar det säkra framför det osäkra.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Bliv kun hus scandinavan photo på foto mässan Stockholm 2015 och fick bra hjälp av deras säljare i Mölndal butiken och bstälde ett par gånger . Säljaren som är expert på vedio i Sveavägen butiken är jätte otrevlig .Den sista köp som jag har gjort i deras butiken i Norra Mälstrand säljaren har gjört fel och jag fick en påminnelse brev med liten hot från deras ekonomi avdelning som görde mig strosad och orolig .Jag tycker man ska vara liten omtänksam och behålla sin kunder som bara köper från deras butik när det finns massa konkurrenter omkring.
    Jag kommer inte köpa mer från deras butiken i Sveavägen och norramälstrand och vill inte rekommendera någon. Om någon anan gång behöver någonting som fanns ingen hus deras konkurrenter , bara bstäla från deras butiken i Mölndal
  • Hej
    Jag förstår det som att du varit i kontakt med en butikschefen på Norr Mälarstrand och att ni rett ut vad som hänt. Skulle du fortfarande känna dig missnöjd vill vi gärna komma i kontakt med dig. Maila mig i så fall på eric.wulff@scandinavianphoto.se

    / Eric Wulff
    E-handelschef

  • Ganska dålig
    3 mån sedan
    Hemsidan tycker jag kort och gott är bra. Service däremot i butiken Mölndal Göteborg kan det minst sagt vara lite upp och ned med. Fått träffat trevlig och kunnig personal, men även tyvärr har min pappa ett par gånger blivit riktigt illa bemött när han inte kunnat så mycket om foto. Och när det blir så är det inte direkt en affär man vill gå till för hjälp att börja fota eller få råd!
  • Hej
    Kul att du gillar vår sajt, men mindre roligt att höra att din pappa inte fått bra bemötande i vår butik. Detta är något som vi ser allvarligt på då vi vill vara en butik för alla oavsett tidigare kunskapsnivå. Vi skulle gärna vilja komma i kontakt med er för att kunna utreda vad som gått snett. Du får väldigt gärna maila mig på eric.wulff@scandinavianphoto.se för att kunna ta detta vidare.

    MVh
    Eric Wulff
    E-handelschef

  • Utmärkt
    3 mån sedan
    Håller med tidigare gällande lagersaldo. Men leveransen går snabbt, aldrig felplock bra info på hemsidan om produkterna.
  • Bra
    5 mån sedan
    Aningen rörigt lagersaldo. Få saker verkar finnas i både webshoppen och i någon butik. Otydligt hur lång tid det tar att få varor som finns i butik men inte i webshop. Står bara att det tar längre tid.
    Jag beställde två saker, ena fanns inte någonstans, andra fanns i en butik. Dagen efter hade första varan kommit in på weblagret men ingen info om den som bara fanns i butik. Ingen info dagen efter det heller.
    Mailade och frågade status dag 3 och fick svar att varan som fanns i butik dröjde. Fick ett tips på en likvärdig men dyrare vara som fanns i lager. Jag gick med på bytet trotts extra kostnad och fick varorna dagen efter! Så det gick fort när de väl paketerat och skickat grejerna.

    Jag köpte ett väldigt prisvärt paketerbjudande de hade! Generellt bra priser vad jag kunnat se och bra utbud. Synd bara med lagersaldot som gör att man inte vet när man kan väntas få grejerna.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Kanonbutik! Snabba, bra priser och deras support får mer än max betyg, Mailade några frågor och fick svar snabbt och svar på alla frågor.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Köpte en begagnad kamera samt 2 objektiv. Kameran var i nyskick. Och objektiven var verkligen super! Fick hjälp att välja kamera av personalen i Mölndal. Rekommenderas verkligen!
  • Usel
    6 mån sedan
    Jag beställde en begagnad kamera med kitobjektiv + objektiv till den 16/6 2017. Leveranstiden skulle vara 1-3 dagar. 22/6 fick jag leveransbekräftelse som sa att varorna skulle skickas under dagen... samma dag fick jag veta att optiken var restnoterad.

    26/6 fanns paketet att hämta ut. Ivrigt öppnade jag paketet, fann kamerakartongen och i den fanns en axelrem, laddningskabel och en instruktionsbok... dom hade glömt att lägga ner kameran! hur är det ens möjligt när det finns både följesedel och står på kartongen vad den ska innehålla?

    29/6 fick jag kameran till sist efter lite väl lång väntan. Någon ursäkt eller fin gest har det inte blivit... kameran då? lite småskitig, annars verkar den bra :)

    Skärpning Scandinavian photo!
  • Hej
    Jag skulle vilja komma i kontakt med dig för att kunna reda ut vad som gått fel internt hos oss och hur kartongen kunnat skickas utan kamera samt hur ärendet hanterats i efterhand.

    Vänligen maila mig på eric.wulff@scandinavianphotose

    / Eric Wulff
    E-handelschef. Scandinavian Photo

  • Utmärkt
    8 mån sedan
    Jätte trevlig personal och tålmodiga med mina ibland kanske lite dumma frågor. Fina och öppna butiker där man kan gå runt och drömma om vilket objektiv man skall köpa härnäst.
  • Utmärkt
    9 mån sedan
    Jag har handlat mycket av Scandinavian genom åren. De har ett stort utbud och rimliga priser på rätt grejer. Ofta har de kunnat ge mig ett bra paketpris som matchar konkurrenterna när jag köpt flera relativt dyra saker. De har också fixat fram en del obskyra prylar som inte fanns i deras sortiment. Trevlig stor butik i Mölndal, ibland kan det vara bra att kunna hålla grejerna i handen innan man köper. Kunnig och trevlig personal som inger förtroende. Jag skulle kunna skicka min mamma till dem och hon skulle komma hem med rätt kamera, något jag inte känner skulle funka på många andra ställen.

    Några förbättringspunkter finns ändå. Beställde en mycket populär produkt som dök upp i lager på hemsidan men sen visade det sig att den inte alls fanns i lager utan de hade som jag förstod det en rätt lång kö på den. Om man har kö på en pryl så ska inte lagersaldot på hemsidan visa att den finns i lager om det inte stämmer! En annan sak som kan förbättras, produktinformationen. Väldigt många produkter har minimal information på hemsidan. Dessutom är namnet på produkterna ibland inte tillräckligt tydligt. Som tur är finns oftast Leverantörens artikelnummer så man kan googla infon.
    Hur som helst, ska du köpa fotoprylar är Scandinavian det ställe jag alltid har som första alternativ, jag är mycket nöjd!

    Plus:
    +Stort utbud (av fotogprylar)
    +"Rätt" grejer. Dvs de har de mest populära prylarna inom varje kategori
    +Rimliga priser. Kan dessutom ofta matcha konkurrenter om man har varit trogen kund eller köper mycket på en gång.
    +Relativt snabb och hjälpsam kundtjänst
    +Trevlig och mycket kunnig personal.
    +Fina butiker, där man kan hålla i många av grejerna.

    Minus:
    +Produktinfon kunde vara bättre. Många saker har ingen beskrivning förutom artikelnamnet som dessutom kan vara ganska otydligt.
    +Lager/leveransinfo kunde vara bättre.
  • Perfekt
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Ringde in och la en beställning på en Nikon D810 + minneskort. Säljaren var extremt trevlig och kunnig. Bestämde att upphämtning skulle ske i butiken på Sveavägen.
    Tog mig in, knappt några kunder, fick hjälp direkt. Inga konstigheter.

    Stort tack till Eric Wulff för all hjälp!
  • Perfekt
    11 mån sedan
    Måste säga att jag är förvånad över att Scandinavian Photo jämfört med likvärdiga butiker har så pass lågt betyg här på Prisjakt. Det speglar inte alls min bild av företaget och gör därför ett extremt sällsynt undantag och lämnar ett omdöme. Jag har under flera års tid gjort ett flertal större och otaliga mindre inköp från dem, både online och direkt i butik. Har aldrig haft några problem och alltid varit nöjd med upplevelsen. Visst, det är inte alltid lika personligt som hos någon av de mindre aktörerna men det är väntat med tanke på storleken och mängden personal.

    En av anledningarna att jag allt som oftast gör mina inköp via dem är möjligheten att göra beställningen online och sedan hämta i valfri butik. Kan inte förstå att inte fler företag erbjuder den möjligheten, du får alla fördelar med onlineköp, vet att varan kommer att finnas när du hämtar och kan ha varan i handen samma dag.

    Vill slå ett extra slag för deras egna fotopapper, väldigt nöjd med framförallt deras satin och matta och har inte hittat något bättre för pengarna (undantaget rullpapper från Breathing colors men ibland är det väldigt skönt att slippa stöka med att mata rullpapper i skrivaren).
  • 2017-01-24 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Acceptabel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Vid beställningen stod det att varan fanns i webblager och skulle levereras inom en vecka. Det visade sig vara helt fel information. "Oj, nej det måste vara fel, vi har inte fått någon leverans sedan i juni..."
    Oj kan man säga. Det tog ett KVARTAL att få kameran levererad. Hela fotohösten spolierad. Hade vi vetat om att varan inte fanns i lager hade vi aldrig någonsin beställt från Scandinavian Photo.
    Så kom då leveransen här om dagen. Eftersom man bett om ursäkt varje gång jag kontaktat dem och frågat när leveransen skulle komma så kunde man kanske tänka sig att de kanske skulle kompensera kunden för sin felaktiga information vid beställningen men nej. Inte ett dugg.
    Aldrig mer Scandinavian Photo!
    Uppdatering 2016-12-05: Idag blev vi erbjudna rimlig kompensation för den sena leveransen och den felaktiga informationen vi fått vid beställningen. Bra!
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpet från butik (Malmö) var en kanonupplevelse.

    Webbköpet tog dock lång tid trots produkter var i lager vid beställning.
  • Hej
    Skulle du kunna maila mig ditt ordernummer så att jag kan kika på vad som kan ha gått fel när du beställde din vara?

    // Eric Wulff
    E-handels chef
    eric.wulff@scandinavianphoto.se

  • Usel
    1 år sedan
    Skulle köpa en 16mm f2.8 lins som var i mycket bra skick
    när jag betalat och fick det var det så dåligt skick
    och jag har köpt allt jag äger och har i den affären
  • Hej
    Skulle du kunna maila mig så får vi en chans att rätta till problemet.

    MVH
    // Eric Wulff, E-handelschef
    eric.wulff@scandinavianphoto.se

  • Acceptabel
    1 år sedan
    Trevliga butiker och kunnig personal, men ganska höga priser och när jag hade köpt en kamera så delade de ut min adress till försäkringsbolag som skickar hem fakturor för att lura oss att teckna försäkringar. Uselt beteende.
  • Hej
    Kul att höra att du tycker om butiken. Angående försäkringar så samarbetar vi med Solid försäkring och där ska du bli tillfrågad vid köpet om du vill få ett försäkringserbjudande hemskickat till dig. Jag förmodar att de missat att ställa frågan till dig i butiken. Jag tar det vidare med butikerna och vill passa på att be om ursäkt för att du fick hem försäkringserbjudande utan att vilja ha det eller bli tillfrågad.

    Tack för att du tog dig tid att ge ett omdöme.

    // Eric Wulff
    E-handelschef

  • Perfekt
    1 år sedan
    Mycket bra service och trevligt bemötande när man frågar något. Bra information om order och leverans. Kan bara rekommendera!
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Kunnig personal
  • Perfekt
    1 år sedan
    Seriöst ruggigt bra service på sveavägen. De hade slut på ett paket med med hus och två objektiv, men kittade ihop det från lösa produkter, och fixade till och med färgen på huset jag ville ha, för samma pris!

    Veckan efter så sattes paketet ner med 500kr, varpå jag frågade om det gick att göra något åt det då det var så nära inpå. Fick ett svar som löd "Ja vi vill ju ha nöjda kunder så du får 500 tillgodo i butiken på sveavägen". Sjukt bra, jag som ändå behöver köpa en väska och stativ!

    Axel & C/o, hatten av till er!
  • Bra
    1 år sedan
    Generellt bra och seriös butik.

    Jag kan fick inte rekommendera "hämta i butik" som leveransval. Det tog två dagar innan jag fick bekräftelse om att hämta, trots att varorna fanns inne enligt lagerstatus för butiken. Orimligt.

    När man sedan ska hämta ut, ett i mitt tycke snabbt ärende, blir man tvungen att vänta i samma kö som alla dom ska diskutera sina kameraval femton minuter var.
  • Hej
    Tack för att du tog dig tid att skriva.

    Att det tog 2 dagar för ordern att plockas ihop om varorna fanns på butikslagret låter inget bra. Skulle du kunna maila ditt ordernummer eller någon så jag kan se vad som hänt med just din order. Maila till eric.wulff@scandinavianphoto.se.

    Tack för din åsikt ang. kassakö. Vi har i perioder runt tex. jul testat att ha snabbkassor, det har inte alltid fungerat så bra men det är kanske en idé att ta upp det igen.

    MVH
    // Eric WUlff
    E-handelschef

  • Utmärkt
    1 år sedan
    Beställt kamera och objektiv från SP efter att jag fick mycket bra guidning och tips av personalen i Stockholm. Skickade efter som privatpaket och fick det levererat kort efteråt.

    Betyget grundas främst i det bemötande jag fick i butik. Mycket konsultation om vilken typ av systemkamera som skulle motsvara mina behov och tips på användning. Med en så lättnavigerad hemsida och smidig beställningsprocess som SP har kommer jag absolut fortsätta vara kund där!
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Jag har beställt från SP ganska många gånger nu och där är absolut inget fel på deras hemsida samt produkterna jag har beställt.

    Men en sak som irriterar mig är att om jag väljer deras snordyra Företagspaket som fraktsätt, så förväntar jag mig att det ska gå snabbt att skicka produkter som ska finnas i lager. På SP så tar det flera dagar innan de öht skickar iväg paketet, något som normalt tar endast en (1) dag att frakta när jag beställer från andra företag såsom Cyberphoto, Dustin etc - i-landsproblem I know! Men beställer du en produkt som du behöver så fort som möjligt och betalar extra för frakten (175:-) så är det uselt av SP att inte prioritera denna order och skicka iväg den samma dag!

    SP - Skärp er eller ta bort möjligheten att välja Företagspaket om inte ni kan efterleva vad detta står för (leverans före 16 dagen därpå)!
  • Hej
    Det var tråkigt att höra att du inte är nöjd med upplevelsen du fått av att handla hos oss. Företagspaket ska (om ordern läggs innan kl 15 och vi har varorna på vårt internetlager) skickas samma dag och posten kan leverera till i stort sett hela sverige redan dagen efter innan kl 16.

    Så här låter det som att varorna inte funnits inne på lager, eller att någonting annat har hänt med din order. Skulle du kunna maila ditt ordernummer eller dina kunduppgifter till mig så att jag kan undersöka vad som gått fel här?

    Maila till: eric.wulff@scandinavianphoto.se

    // Eric Wulff
    E-handelschef

  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Fick precis hem en GoPro Hero 4 Session, köptes via SP´s hemsida för 2 dagar sen.
    Smidig leverans, dock vid leverans bekräftelsen från SP, glömde man att bifoga kolli nr för leverans spårning.
    Ett mejl skickades iväg till deras kundtjänst för att påpeka detta, inom 23h hade de besvarat mejlet med det kolli nr för paket spårning.

    Lyckades också knipa åt mig GoPro kameran för 1795kr, innan man höjde priset till 2149kr! 99kr i frakt kändes dock lite mycket.

    Detta är dock mitt första köp från Scandinavian Photo, men är mycket nöjd med köp processen.

    /D
  • Ganska bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Har en ganska bra hemsida och utförlig information om kameror och tillbehör. Varken dyra eller billiga, vissa saker har lång leveranstid. Däremot är säljarna i deras butiker riktigt dåliga. Om man går in och frågar efter ett visst sorts filter i Stockholmsbutiken på Sveavägen så föreslår de en massa andra filter för de har ingen aning om vad det är för produkter de säljer eller vilka egenskaper de har! Riktigt dåligt, drog ned förtroendet rejält för kedjan. Anställ endast folk som KAN foto, inte som ser ut som modeller, annars kan ni lika gärna stänga butikerna.
  • Hej!

    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme om din upplevelse! Vi värdesätter att få höra om din upplevelse så att vi kan förbättra oss. Scandinavian Photo jobbar mycket med att löpande utbilda personalen inom olika områden. För oss är det jätteviktigt att man som kund upplever att personalen har expertis inom film och foto och kan ge råd och tips. Vi tar med oss detta och fortsätter jobba för att utbilda och höja kunskapen hos vår personal ytterligare.

    // Maria Göransdotter Lindén
    Marknadschef

  • Usel
    2 år sedan
    Jag usel erfarenhet av butiken i Stockholm. De verkar inte intresserade av att sälja.
    Tyvärr ingen engångsföreteelse. En gång var det ganska lång kö, ändå stod några i personalen och pratade länge med varandra istället för att hjälpa till, ända tills någon i kön sa till. När man väl fick hjälp, så var det väldigt oengagerat, kändes som om man störde. Ett av skälen till att gå till butik är att få personlig service, och få hjälp med att jämföra olika modeller.

    Nu innan jul skulle jag bara hämta ett beställt paket, så kom jag fram precis på klockslaget då de stänger, kl. 18.00. eftersom det var stopp i jultrafiken. De har sin fulla rätt att stänga när de vill, men det säger en hel del om deras serviceattityd. Dessutom sa de att kassan var stängd, vilket inte var sant då det fortfarande var folk i kassakön.
    De fick behålla sitt paket. Gick hem och beställde samma kamera från en annan butik samma kväll. Fick den levererad hem dagen efter utan fraktavgift. SP kostar 99:-
    Den butiken kommer få betydligt bättre betyg.
  • Hej och tack för din input.
    Det var tråkigt att höra att du inte är nöjd med dina besök hos oss. Jag ska självklart ta detta vidare till berörda personer då detta inte går i linje med vad vi står för och vilken servicenivå vi vill ge våra kunder.

    Finns det något jag kan hjälpa dig med så är det bara att kontakta mig.
    eric.wulff@scandinavianphoto.se
    // Eric Wulff
    E-handelschef

  • Ganska bra
    2 år sedan
    Webbsidan är bra och tydligt kategoriserad, och de tillfällen jag har besökt butiken har varit bra. Har upplevt lite varierande kunnighet hos de butiksantällda - man märker direkt om någon är personligen insatt eller om den gissar svaren på ens frågor.
    Flera gånger har jag däremot fått ett toppenbra bemötande i Malmöbutiken!

    Måste uppmärksamma att hemsidan lagrar användarlösenord i klartext, något som är otroligt osäkert och drar ner mitt totalbetyg. Välj ett helt unikt lösenord för den här sidan.
  • Usel
    2 år sedan
    Det är få gånger jag registrerar mig på sidor för att uttrycka mitt missnöje men idag är första gången på 5 år jag har nog med ilska att göra detta.

    Scandinavian Photo är ett skämt. Orders tar ibland månader utan respons och när man man ringer så förklarar de att de sålde produkterna till andra kunder för att jag hade beställt för många artiklar. Vad är det för skönt sätt att ta hand om kunder som beställer mycket?

    Beställde en order att hämtas i butik, väntade någon dag, fick ett mail att den var redo att plocka upp så tog dagen i ära och gled bort till butiken. Väl där väntade vi i 20 minuter på att en person försökte hitta vår order som tyvärr inte fanns. Uppenbarligen innebär inte mailet att ordern är packad och klar utan att de TROR att prylarna finns i butiken, något som det uppenbarligen inte gjorde.

    Ska resa iväg på jobb om några dagar, beställde prylar för 1,5 månad sedan, tänkte att 1,5 månad borde de väl lyckas trolla fram prylarna som alla andra Riktiga leverantörer i Sverige gör. Ringde idag? Nä de hade sålt styckvis till andra personer pga min order tog för lång tid.

    Undvik så långt det bara går.
  • Dålig
    2 år sedan
    Har flera erfarenheter av Scandinavian Photo. Dels ifrån butiken i Malmö där de verkar allmänt ointresserade av att sälja. Lite svårt att förstå hur 4 pers kan vara upptagna med annat t.ex att gå efter kaffe medan jag står vid disken och väntar på att få hjälp. Efter 5-6 min väntan gick jag hem och beställde samma objektiv ifrån en annan butik.

    Vid ett annat tillfälle använde jag webförmuläret för att komma i kontakt med kundtjänst. Fick ingen bekräftelse på mitt meddelande och heller inget svar på 3 dagar, fick till slut ringa. En enkel förbättring hade varit skicka en bekräftelse att meddelande tagits emot. Då vet man åtminstone att Scandinavian Photo tar ansvar för att läsa det som kommer via webformulär. Finns helt klart mer kundfokuserade butiker att handla av.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Har fått toppenbemötande alla gånger jag varit i kontakt med kundtjänst när jag fick hjälp med kameraväska. När jag sedan beställde så fanns varorna att hämta ut redan vid lunch dagen efter! Supernöjd
  • Usel
    2 år sedan
    Beställde varor från Scandinavian Photo den 3 mars 2015 som är s.k. mellanväggar till min kameraväska (ONA) men inte hört ett ljud från SP. Nu är det den 12 april - hur länge ska jag behöva vänta ?

    Peppe
  • Hej.
    Jag beklagar detta, dels att det dragit ut på tiden och dels att du inte blivit meddelad att "mellanväggen" är restnoterad och att det kunde ta ett litet tag att få hem den igen. Jag fick precis bekräftat att den ska vara skickad till oss och bör komma in vilken dag som helst (sen tar det någon dag extra att få den till Stockholmsbutiken). Men den bör vara framme i slutet av denna/ början av nästa vecka.

    // Eric

  • Perfekt
    3 år sedan
    Mycket bra bemötande både i butiken i Mölndal och i Bankeryd, men också vid näthandel !
    Extremt kunnig personal i butikerna samt snabb och proffsigt behandlande av internetbeställningar.
    Dessutom bra priser på många varor och ett otroligt stort utbud.
    Rekommenderas varmt !
  • Perfekt
    3 år sedan
    Bra kundservice, snabba leveranser och fin butik i Bankeryd.
    Mycket bra utbud med bra priser.
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Mycket bra som internet butik, men jag fick helt felaktigt information i Stockholmsbutiken. Säljaren kunde inte mer om kamerorna än vad som stod på de små skyltarna bredvid demo-exen. Varje misstag slätade hon över som ingenting. Tex hade hon fel om pekskärm, wlan och anti skak funktion...! Katastrof om jag baserat mitt val på hennes råd! Tur jag var påläst. Om man inte vet ska man inte låtsas och ge rekommendationer, tycker jag.
    Hemma igen så ser jag nu att objektivet jag tänkte köpa till visst finns i svart, trots att säljaren (inte samma som ovan) bestämt hävdat att det bara fanns i silver! Tråkigt sätt att inte kunna säga att man inte vet.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Fantastisk service och bra pris.
  • Usel
    3 år sedan
    Lade en order när kameran fanns i lager (2 st kvar).
    När jag inte hört något och det enda som står är att min order är lagd ringer jag 2 dagar senare. Får då höra att kameran utgått och är slut. De lovar då att ta bort ordern och betala tillbaka pengarna.
    Uselt, att de inte informerar om detta direkt utan att jag måste jaga dem och då få tillbaka pengarna. Jag skulle naturligtvis lagt ordern på annat ställe om kameran inte fanns och det kunde behagat att informera mig.
    Första och sista gången jag handlade på Scandinavian Photo.
  • Hej

    Vi ber om ursäkt för det om hänt, vi skulle givetvis kontaktat dig direkt. Vår förhoppning var att vi skulle få hem en kamera till dig men tyvärr var den helt slut hos tillverkaren.

    Vänliga hälsningar
    Andreas Hedlund

  • Perfekt
    3 år sedan
    Alltid handlat på butiken på Norr Mälarstrand, där personalen är extremt duktiga och hjälpsamma. Har mycket bra priser på mycket, men handlar även där för dom produkterna som inte ligger lägst i pris tack vare den lysande kundservicen! /Nöjd kund
  • Perfekt
    3 år sedan
    Överskådlig sida med beskrivande text och videos till ett flertal varor. Lätt att jag handlar här igen.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Bra sortiment till kameror, snabba leveranstider (oftast har man varan hemma inom 4 dagar), bra pris på produkterna.

    Har köpt flera gånger förr från butiken och har aldrig haft problem. Har till och med beställt in till butiken och åkt förbi för att hämta upp vilket också har fungerat bra.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Gjort flertalet inköp i både butik (Bankeryd) och på hemsidan. Är tyvärr sällan billigast men väger upp detta med mervärde i form av bra service och väldigt kunnig personal. Att det därtill är Bankerydsbutiken som är min "lokala" handlare innebär att man har tillgång till butik och internetlager, vilket gör att mycket av deras stora utbud finns i lager när man är som mest köpsugen.

    När jag i dagarna för första gången tvingades reklamera en produkt, räckte det med ett mail och några timmar så var en ny på väg! Bra där. Kan inte annat än rekommendera.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Köpte två fotoväskor i stockholmsbutiken. Hemma i Kalmar upptäckte jag att bärremmen saknades i den ena. Ett mail till butiken räckte och jag fick en rem skickad till mig på två dagar. Snygg service!
  • Perfekt
    3 år sedan
    Mycket nöjd. Jätte bra hemsida och stort utbud av kamera tillbehör etc. Mycket snabb leverans och mycket väl paketerat även som i mitt fall bara har köpt två motljusskydd. Rekommenderar om ni är ute efter kamera tillbehör etc.
  • Utmärkt
    3 år sedan
    Endast gjort inköp i butik, och där är de kunniga säljarna ett stort plus. Priserna har på de flesta varor justerats under den senare tiden och ligger i paritet med konkurrenternas. De är sällan billigast, men den extra slant man betalar för att handla här är väl investerad med tanke på hjälpen man får. En gång har jag behövt returnera en vara (trasig väska), och det löstes snabbt och utan frågor.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Smidig och tillmötesgående support. Snabb leverans! Kunde hämta ut mitt paket dagen efter jag la min beställning. Utmärkt!
  • Utmärkt
    4 år sedan
    Handlar relativt ofta på Scandinavian Photo. Måste förstärka skillnaden till andra affärer, framförallt Rajala. SP är bättre på allt, men bäst på det viktigaste - kundbemötande.
  • 4 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    4 år sedan
    Snabba! Beställde ett objektiv som hade preliminär leveransdatum och fick det hem dagen efter den. Kommer handla där igen.
  • Utmärkt
    4 år sedan
    Bra professionellt bemötande och otroligt snabb leverans - beställde på måndag em och fick mina varor på tisdag. Svårslaget! Visserligen blev ett av mina beställda tillbehör felpackat, men den mänskliga faktorn finns även i den bästa av världar och efter ett telefonsamtal reddes det lilla misstaget ut.
  • Knappt godkänd
    4 år sedan
    Kan inte rekommendera Scandinavian Photo för inköp av Pentaxutrustning. Jag köpte videoutrustning för 10000+ samt beställde ett Pentax systemkamerapaket med flera objektiv och tillbehör med värde ca. 30000:- De hade inte en enda Pentaxpryl i lager och fick därför beställa. Vi kom överens att de skulle ringa när grejerna kommit. Efter 6+ veckor ringer de och säger att alla grejerna kommit för 3 veckor sedan. När jag åker dit och hämtar så saknas fortfarande ett objektiv. Efter koll så skulle det dyka upp nästföljande måndag. De lovar att ringa... Efter en dryg vecka så ringer jag själv och får då besked om att objektivet är slut hos leverantör. De ber om ursäkt för uteblivna samtal och lovar att återkomma dagen efter med besked från leverantören (Sigma). Detta är nu flera veckor sedan och jag har fortfarande inte fått besked. Uppenbarligen är det ingen som bryr sig tillräckligt mycket för att orka lyfta luren, skicka ett mail eller ens ge ärligt besked om att butiken inte har tid med Pentaxkunder.
    Hade hoppats att det skulle bli bättre service i fysisk butik än online men det är uppenbarligen meningslöst. Det är inte Scandinavian Photos fel att produkterna är slut hos leverantör men det är helt onödigt att ljuga om att ni tänker ringa. Ni kan fortsätta sälja Canicon... Jag köper mina Pentaxprylar på annat håll i framtiden.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Beställde en Canon 1 EOS 1D mk3 begagnad. Skulle ingå ett extra batteri men det fattades i paketet. Ett mail till scandinavianphoto. Dagen efter kommer ett NYTT batteri med bud. Det är försklassig service!