2.7 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-06-07
L
Lukas Lovéus(1 omdöme)
Bra butik. Köpte en Raven EU series blowback airsoft men blev besviken två gånger i rad. Den tredje gången så gick jag till butiken och blev då bra kompenserad med en annan pistol i hög kvalitét.
2019-01-31
M
Miksonn(1 omdöme)
Beställde två par byxor. Fick mail att storlekarna var slut och om jag ville ha 10 kg mer varianten som "bara skulle vara större i midjan" får hem paketet och där är endast ett par byxor när jag betalt för två. Byxorna är alldeles för stora inte bara i midjan utan även i benen. Ringer dit och får inte ens en retursedel så måste betala frakten själv. Bedrägeri och lögner är vad Garderoben sysslar med.
2019-01-08
j
jaysun(28 omdömen)
Jag hade läst i tidigare kommentarer att lagerantalet inte alltid stämmer så för att vara säker så mailade jag (som tur var). Det visade sig att de hade slut storlekar fastän det på sidan stod att det hade alla inne. Blev ingen affär.
2018-12-12
Redigerades 2019-01-04
E
ErikNR2(43 omdömen)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------- NOTIS/UPPDATERING 190104: Deras system hur personnummer används ska ha ändrats enligt butiken själv efter att jag kontaktade butiken. Personnummer ska INTE längre skickas via bekräftelsemejl. Jag lämnar kvar detta då jag känner att företaget agerat korrekt och mycket snabbt för att avhjälpa situationen över jul och nyår och jag ser detta som ett plus i slutändan. Ändrar betyget från 7 till 10. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Beställde ett par byxor från Garderoben; jag fick tipset från en kompis så jag bortsåg från alla negativa recensioner. Jag lade beställningen kvällen den 10:e, byxorna skickades den 11:e och de fanns att hämta hos DHLs utlämningsställe den 12:e. Med andra ord var det en snabb leverans, en arbetsdag med tanke på att beställningen lades sent på kvällen den 10:e. Det var dessutom en reavara och när jag lagt min beställning kollade jag direkt efter om det fanns några extra kvar i saldot. De var dock slutsålda vilket antagligen innebär att jag beställde det sista paret och att deras lagersaldo uppdateras väldigt ofta. Något som även det är positivt förstås. Det kan visserligen vara en ren händelse också men sammantaget ter det sig positivt. Det enda negativa jag kan nämna är att man måste uppge personnummer när man registrerar sig, oavsett om man köper byxor eller eller bössor. Det värsta VAR dock att personnumret SKICKADES via det bekräftelsemejl man får vid registrering, med adresser och allt annat. (Detta är, som jag skriver i notisen ovan inte längre fallet enligt butiken själv efter 190104.) Inte särskilt säkert och helt onödigt. Jag kontaktade kundservice gällande detta och de sa att de skulle ändra på detta och 22 dagar senare ska systemet ändrats. (Detta var mellan den 14:e december och 4:e januari (2019), alltså under jul/nyår. Under omständigheterna bra jobbat alltså.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-04-12
u
ulft(4 omdömen)
STÄNG DÖRREN TILL GARDEROBEN När jag beställt ett par kängor gick flera veckor utan någon reaktion. Betalningen drogs dock från kontot. När jag efterfrågade beställningen blev svaret att den var försenad men skulle skickas ”idag eller imorgon”. Därefter gick två veckor till utan att något hände. Till slut gick jag in och hävde köpet. Vid ett senare tillfälle var jag intresserad av ett par kängor som bara finns på Garderoben. Jag skickade en förfrågan om tillverkare, vikt och kvalitet. Inget svar kom överhuvudtaget. Garderoben är ett företag som huvudsakligen lever på att sälja större partier till paintballklubbar och liknande. Därutöver försöker man kränga artiklar till enskilda konsumenter via hemsidan och misslyckas helt. De flesta artiklar finns inte i lager och kommer inte ”snart i lager” utan inte alls eller kanske efter extremt lång tid. Om det finns paintballklubbar som kan få till en vettig deal med de här pajasarna gratulerar jag dem. Enskilda konsumenter ska inte befatta sig med eländet.
2017-08-06
Redigerades 2017-08-16
Inväntar leverans.🎩
2017-07-02
Redigerades 2017-07-17
enkelt
2017-05-10
Redigerades 2017-05-11
Grym service och bra personal!!!
2016-08-08
N
Nadira89(1 omdöme)
Skitföretag med usel service! Jag letade efter ett par kombatkängor och hittade ett par som jag ville ha och som bara fanns här. Tyvärr fanns inte min storlek tillgänglig och jag bad dem lägga en beställning på strl 38, vilket de påstod att de gjorde. De meddelade att de skulle få en leverans ett par dagar senare och skulle höra av sig om skorna hade kommit eller ej. Då jag satt på jobbet hade jag inte möjlighet att svara vid just det tillfället när de ringde och när jag ringde upp själv (ganska många ggr) fick jag inget svar. Jag åkte dit istället och väl där förklarade de att skorna inte hade kommit och att de skulle få en ny leverans kommande vecka. De skulle höra av sig sa de. De nämnde även att de inte vet vad som kommer förrän de packar upp leveransen (märkligt..). Veckan gick och jag hörde ingenting ifrån dem den gången heller. Jag åkte dit igen och de meddelade att skorna fortfarande inte hade kommit. Då jag började bli otålig, behövde kängorna omgående och de inte kunde meddela någon lev.tid så köpte jag skor som var en strl för stora. Efter en användning var ena skon redan sönder. Ett par skor för 1200 spänn borde hålla bättre än så.. Så jag gick tillbaka till Garderoben och bad om ett par nya, vilket de vägrade ge mig. Varken det eller pengarna tillbaka. Först skulle de skicka skorna för bedömning till leverantören trots att man klart och tydligt kunde se att det inte var förslitningsskador. De lovade att höra av sig veckan efter när bedömningen var gjord men de hörde aldrig av sig. Jag skickade ett meddelande via deras kontaktformulär på hemsidan och undrade hur det gick och varför de inte hade hört av sig (Jag har fortfarande inte fått svar, 3 veckor senare). Jag ringde och ringde och blev borttryckt flera ggr innan de till slut svarade. De säger att skorna är hos leverantören och att jag ska få nya men att storleken jag köpt inte fanns på lager. Jag börjar bli väldigt irriterad och betonar hur viktigt det är att de har ordnat med detta före helgen då jag verkligen behöver dem. De ringer ett par dagar senare och säger att skorna har kommit och att jag kan komma och hämta dem. Jag säger att jag ska komma efter jobbet samma dag. Väl framme har de inte förberett för hämtning alls, trots att jag meddelat dem vilken tid jag skulle komma, utan jag får vänta i 20 minuter på att de ska leta efter dem på lagret. När de väl hittar dem så öppnar de skokartongen och där ligger det EN ny sko (vad jag vet så brukar man få ett nytt par?)...... Jag går därifrån arg och har meddelat dem att de har förlorat båda mig, min sambo och mitt paintball-lag (ca20 pers) som kunder. De kunde inte bry sig mindre. Totalt tog detta 6 veckor av mitt liv
2016-02-16
hobbis(197 omdömen)
I butik är det bra service. Helt OK utbud. Vad gäller airsoft är dock det utbudet man får känna på alldeles för litet enligt mig. Bra utbud av kläder/jackor etc av diverse slag. På distans fungerar det dock inte alls. De svarar inte i telefon, svarar inte på mail, och beställningar man lägger får man ingen statusrapport alls på. Det är som ett stort svart hål och det känns rent ut sagt oseriöst. När jag försöker skicka frågan hur det går med min beställning (reavara inom airsoft), så får jag ingen respons. Efter fjärde försöket fick jag respons, där man ville jag skulle förskottsbetala varan (som redan enligt hemsidan var i lager, och som jag skulle betala i butik) och sen hänvisade de mig till en annan produkt med ordinarie pris istället, dvs ett högre pris än det som var tillgängligt på hemsidan. Min uppfattning är därför att företaget lockar kunder med reor online och sen kan man inte uppfylla beställningarna då lagersaldot är felaktigt, varvid man hänvisas till produkter med ordinariepris istället. Ska du handla airsoft, välj en av de andra utmärkta butikerna i Stockholm som verkligen brinner för detta område. Ska du handla på Knivnet/Garderoben, gör det i butik så du inte hamnar i onlineträsket. Detta företag har en oseriös inställning till onlineverksamhet.
2015-10-09
S
Seroc(5 omdömen)
Beställde en onsdag och hade byxorna (M90 Pro) dagen efter. Jag har inte behövt ha att göra med kundtjänsten så hur den fungerar vet jag inte. Skulle inte tveka att beställa igen!
2015-10-02
r
rammstein71(1 omdöme)
Svarar inte på varken mail eller tel. lurendrej har väntat i veckor på leverans. blufföretag!
2014-04-16
Redigerades 2014-05-16
K
Kung-Rune(30 omdömen)
Beställde 3 saker, fick 3 saker, efter 3 mail och 16 arbetsdagar (28 dagar totalt). * 8/4 = Beställde. * 11/4 = Hämtade ut paket och påtalade via mail att jag fått fel vara. * 17/4 = Mailade igen och frågade vad som händer. * 18/4 = Fick mailsvar att dom skulle skicka mig rätt vara. * 30/4 = INGEN VARA ÄN. mailat igen. .Får svar i stil med "paketet ligger packat och väntar på transport pga någon annans fel...". * 5/5 = Sms-avisering, hämtar ut mitt paket med rätt vara. Hade jag vetat detta innan så hade jag beställt från annat ställe.
2014-04-22
Redigerades 2014-04-25
s
superappe(31 omdömen)
Tveksamma omdömen av denna butik vilket gör en lite osäker. Beställde precis en ryggsäck som inte gick att beställa från Amazon uk, betalade med kort. Återkommer om omdöme när jag fått varan. Har nu fått varan. Frakten var snabb och smärtfri, det som var lite konstigt var att jag fick hämta paketet ca 6km ifrån mig trots att det finns ett DHL utlämningsställe 200m ifrån där jag bor. Varan: Mil-tec ryggsäck 50L får 8 stjänor. Dubbelt så dyr mot vad den kostar via Amazon uk men då den inte gick att skeppa till Sverige så blev det att beställa från garderoben istället då dom var billigast i Sverige på varan.
2013-12-09
M
Magenta(6 omdömen)
Jag handlade ett par speciella militärskor (som är rätt svåra att få tag på här i Sverige) på Knivnet & Garderobens webbutik och jag måste säga att jag är mycket nöjd med köpet och leveransen! Jag beställde skorna sent på torsdagen och fick de måndagförmiddag (1-2 arbetsdagar alltså) vilket är riktigt snabbt och bra. Jag har alltså inget att klaga på när det gäller utbudet, köpet och leveransen. Jag störde mig bara på några saker som gäller webbplatsen och företaget som kanske är lite irrelevant för de flesta som handlar hos dem. Webbplatsen känns lite "cheap" och ouppdaterad vilket fick mig att tveka lite innan köpet, jag brukar annars handla på webbplatser som ger en mer seriös och professionell image - vilket ju är väldigt viktigt när man handlar på nätet! Priserna är dessutom lite löjligt höga för många produkter. Skorna jag köpte var exakt två gånger dyrare här än i USA. Detta känns lite surt men är något jag kan acceptera eftersom skorna knappt säljs någon annanstans här i landet, men måste det var SÅ mycket dyrare? Det känns lite girigt från företagets sida. Dessa två saker står ivägen för ett perfekt omdöme och jag ger de därför 8/10. Ge er webbplats en facelift och sänk priserna lite grann så kan ni bli hur stora som helst Knivnet & Garderoben!
Sida 1