Prisjakt
Annons
Cykelgiganten
  • Gigantiskt sortiment
  • Fysiska butiker
  • Personlig service
1.8Dålig
1 omdöme
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
Gästanvändare
UselRedigerades ett år sedan

Otroligt dålig, nästan kriminell service. Deras kollegor i lund tog 13,000 för en defekt cykel och påstod att det inte var något fel. 3 år senare exploderar kugghjulen i färd och gaffel slutar fungera efter 2 år. Plötsligt är defekterna med kugghjul vid köp inte längre ok, fastän de tidigare sa det var normalt. Plötsligt har gaffel ”gått i halvlåst läge” fastän det var dem som ställde in och godkände den, och därför menar de att de var tvungna att koppla bort lockout-reglage (istället för att laga den) utan att säga till mig eller be om lov. Vid senaste reparation spenderades 4000-7000 på delar och service men cykeln fick jag tillbaka med ett halvt avmonterat lockout-reglage utan behov, info, eller fråga, och fastän den släpade i däcket. De hade tagit av båda mina venttilock, behållt båda, och bara återmonterat lock på ena hjulet (fastän de bara utfört service på ett av dem så hade de sjabblat båda. Cykeln skulle helservas och bakbromsen specifikt skulle åtgärdas med nya belägg och utan riktig förklaring även nytt ok. Detta tog de betalt för men när jag fick cykeln slirade och tjöt bakbromsen, och kunde inte få stopp på cykel, så det hade man inte ens kontrollerat. Vid reklamation vägrade de planera en tid för att begränsa tidsspillan för mig som kund i fråga om resa (och väntan) tillbaka i butiken. Jag kontaktade då kundtjänsten på cykelgiganten som ville den skulle tas till malmö, utan att förklara varför, och till stor tidsspillan för mig som kund. Väl i malmö så bytte de delar jag inte bett dem byta och utan att fråga mig, och kastade eller behöll originaldelar. De skadade locket på styrstammen. Återlämnad cykel hade löst framhjul, ej åtskruvat. Lös styrstam med rörelse och synligt glapp i distansbrickorna. Ingenting hade de gjort åt framgaffeln förutom att montera bort lockout reglage. När jag upptäcker dessa fel även efter denna reklamation så kontaktar jag dem flera gånger med samma frågor de redan ignorerat, plus poängterar jag felen efter att de haft cykeln. De ignorerar i princip allting flera gånger om, inklusive de fel som kunnat döda/skada kund eller cykel, de ignorerar att det var fel på cykeln vid köp som de nu påstår hör ihop med komponenter som lagt av, och de ignorerar annan kritik såsom att de inte borde plant ignorera kund. Även vid reklamation så låter de en vänta då de prioriterar nya kunder högre än deras existerande kunder, även när de har gjort fel, även när kunder spenderat tusentals kronor, även när de redan har orsakat flera veckors fördröjning. Till råga på allt ignorerar de också frågor om ersättning för resa. När man äntligen får svar av kundtjänst så ignorerar kundtjänsten allt man sagt, kallar reklamationen goodwill utan att ha engagerat med något man sagt. De ringer en och ber en ringa tillbaka men när man förklarar att man inte kan ringa (avsaknad av abonnemang) så ignorerar de en och tar extra tid på sig. Detta företag är under all kritik och jag skulle inte rekommendera att en endaste person spenderar en endaste krona hos en verksamhet som varken står för sina produkter eller för sin service.

Gästanvändare
Uselett år sedan

Kan absolut inte rekommendera… Kan absolut inte rekommendera cykelgiganten. Köpte 3 el cyklar för tot ca 98 000:- 2 av dom fungerar den tredje är där problem med från dag 1. Dåligt monterad, lösa skruvar så fick lämna in den för efterspänning och där var plastbitar kvar i bromsystemet som kärvade. Efter ett tag började motorn hacka så lämnade in den på service igen i cirka 1,5 månad för byte av motorn. Samma problem återkommer någon månad senare, in på service igen (där den fortfarande är) Enligt personalen var detta första gången något sådant händer. Konstigt att det händer två gånger på samma cykel med en ny motor. Eftersom där har varit så många fel försökte jag byta upp cykeln till en annan och betala mellanskillanden som hade legat på cirka 4000 kr, då kommer personalen med ett motbud på 10,000 kr. Om det kommer ett svar från cykelgiganten på denna recension så blir det troligen "maila oss så hjälper vi dig." Tro mig det har jag gjort och den ena bortförklaringen efter den andra. Jag rekommenderar att köpa en elcykel men defentivit inte av cykelgiganten.

J
Dålig3 år sedan

Helt okej att köpa cykel här. Mycket dåligt bemötande och dåligt service (butiken i Lund) när cykeln efter en månad börjar gå sönder.

Gästanvändare
Utmärkt4 år sedan

Stort utbud av MTB, men det som gör de unika är den grymt bra kundservicen. Stort tack till Linus som var så snabb med att svara på mail samt hade koll på saker och ting. Rekommenderar jag cykelgiganten? - Alla dagar i veckan! Tack Cykelgiganten.

Om butiken

Cykelgiganten

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

Klarna
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.cykelgiganten.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Cykelgiganten AB

Organisationsnr: 559212-8358

Information hos allabolag.se