4.3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-08-22
    k
    kund(1 omdöme)
    Här är min erfarenhet med TeleGrossen, sen får ni dra era egna slutsatser. Fredag: Jag beställer en el-sparkcykel Xiaomi Mi M365. Enligt deras site finns varan i lager, jag får direkt ett mejl med orderbekräftelse, Fri Frakt Ombud (2-4 arbetsdagar) Tisdag: Eftersom el-sparkcykel ska vara en födelsedagspreset kommande söndag och eftersom jag inte fått någon bekräftelse än att varan skickats iväg, ringer jag till TeleGrossen. Jag börjar bli lite orolig. De kommer direkt till min order från tel.nr jag ringer ifrån. Svaret är att det är problem med leverantörens lager. Jag påpekar hur viktig det är att få leveransen i tid och ber dem om hjälp. Fredag: Tyst hela veckan. Jag ringer flera gånger men får aldrig något svar. Ber i telefonsvararen att de ska ringa upp mig. Helt dött. Måndag, dagen efter den pinsamma födelsedagen: Jag mejlar till TeleGrossen för att avbeställa. Nu är de snabba med att besvara mejlet. Enligt dem ska varan skickas kommande dag, det har varit problem mellan TeleGrossens huvudlager och TeleGrossens orderlager. Eftersom det hela känns mycket tveksam (jag ville inte ens tänka på hur det skulle bli om varan visade sig vara defekt) bekräftar jag avbeställningen. Jag vill ut ur detta så fort som det bara går. På kvällen beställer jag samma produkt från annan firma. Tisdag: Direkt på morgon får jag bekräftelse från den andra firman att varan har skeppats. TeleGrossen skyller nu på ett brand i en närliggande lokal, information som ej framkommit under något av tidigare kontakttillfällen. Onsdag: Jag får varan levererad från den andra firman. TeleGrossen får lite pluspoäng tillbaka då beloppet återbetalats tillbaka. Enligt den tidigare erfarenheten med TeleGrossen var en mer omständig process förväntad.
    2019-08-18
      ...
      2019-08-14
        Enkelt att beställa, snabb leverans och pålitligt.
        Telegrossen svarar:2019-08-20
        Hej, Tack för ditt omdöme:) /TeleGrossen.se
        2019-08-01
          Snabb leverans och bra bemötande när jag ringde för att få hjälp med nya skruvar till styret som tyvärr fattades i min sändning.
          Telegrossen svarar:2019-08-09
          Hej, Tack för ditt omdöme, kul att höra att du blev nöjd:) /TeleGrossen.se
          2019-08-01
            Jag ville returnera min beställning, har fortfarande inte fått paketet och inte fått kontakt med Telegrossen. Dålig kundservice, ingen som svarar varken i telefonen eller på mail. Troligtvig ute efter att lura folk på pengar. När jag väl fått min vara (förset) vill jag returnera den och får då som svar att det tar 200kr för retur. ” Värdeminskningens storlek baseras på vilket skick varan returneras i, för mobiltelefoner och övrig elektronik uppgår värdeminskningen oftast till 20-100% av ursprungligt pris.” Jag valde därför att sälja den på annat håll eftersom de troligtvis skulle debitera mig för hela produkten ändå. Mycket missnöjd, kommer inte handla här igen och rekomenderar dig att handla på en annan webhop.
            Telegrossen svarar:2019-08-09
            Hej, Tråkigt att höra att du inte är nöjd, du som kund kan nå oss alla dagar på mailen info@telegrossen.se oftast svarar vi inom 24h, våran kundtjänst har även öppet mellan 9-18 på nummer 010-222 99 90. Vad gäller returer vid ångerrätt står alltid kunden för returhantering/frakt om 200kr. Är varan oöppnad dvs att plombering på exempelvis en mobiltelefon är obruten så är värdeminskningen 0% för dig som kund. Är däremot en vara öppnad och lätt använd kan värdeminskningen vara från 20% då den inte räknas som ny längre och inte kan säljas till ordinarie pris. Med Vänliga Hälsningar TeleGrossen.se
            2019-07-30
              M
              Missnöjd(1 omdöme)
              Har beställt en Xiaomi 365 med expressfrakt 1-2 dagar den 25e Juli. Det står att DHL har fått in förhandsinformation om Paketetet, men DHL har fortfarande inte fått in något paket idag den 30e Juli från avsändaren.
              2019-07-29
                Fick beställningsbekräftelse och förhandsbesked från dhl där det stod att man inväntade gods. Efter 3-4 dagar får jag besked att varan (aircondition) är slutsåld. Man skyller på fel i datasystemet. Förmodligen sant men i mitt tycke oacceptabelt. I detta skede är de flesta ac slutsålda på nätet så vi får inte tag i någon? Som kompensation 100kr rabatt på nästa köp. Tveksamt om det blir något...
                2019-07-25
                  A
                  AboowAboow(15 omdömen)
                  Helt okej sida, min sambo köpte en M365 här och det gick bra. Lite lång leveranstid men helt okej. Något ni borde ha är klarnabetalning, hade gett 5 stjärnor om ni hade det. Har ingen erfarenhet av supporten men något jag vet är att dem som skulle leverera gjorde fel vid vissa ställen i sverige, påvägen till oss., detta bör ses över.
                  2019-07-19
                    Bästa kundservicen!
                    2019-07-18
                      Tog leverans 2-4 fick det efter en dag. Tack Telegrossen. Bra pris på Galaxy Buds också.
                      2019-07-16
                        Inga problem, snabb leverans
                        2019-07-16
                          Super snabb
                          2019-07-04
                            Fri frakt är ett stort plus , tack !
                            2019-07-03
                              bra pris och supersnabb kundtjänst
                              2019-07-01
                                u
                                uffe421(7 omdömen)
                                Oerhört snabb och bra leverans. Rekommenderas utan minsta tvivel!
                                Sida 1