Prisjakt
Annons
  • Tele2 Mobilt Bredband

    (70)

  • se
1.6Dålig
9 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
E
Elias
1 omdöme
Usel17 dagar sedan

Lurade mig för att köpa mobilabonnemangen. Jag kan tyvärr inte ge mindre än en stjärna . Personalen som jobbar med reklamation får hitta något annat jobb. Jag fattar inte hur ett stort företag som Tele2 har så dålig kundservice!

i
inkan8
14 omdömen
UselRedigerades 23 dagar sedan

Vet inte vilken gång i ordningen jag nu ringer. Jag har fått nya boxen och det har inte varit annat än strul från allra första gången. Helt miserabelt. Bytt boxen tror två gånger, recboxen lika många och BB-modemet en gång. Nya fel hela tiden. STOR varning! Skaffa INTE Tele2 Och som någon tidigare skrivit. Fungerat klockrent mer eller mindre i alla alla år sen början 2000-talet på Comhem/UPC-tiden. Väntetiderna är timslånga och den så kallade "kundservicen" helt värdelös! Enligt handläggaren är jag "prioriterad". Efter 10dagar??! Får jag en återkoppling med frågor. Undrar hur lång tid ett icke-prioriterat ärende tar, hur många månader??!

d
Uselen månad sedan

Hade tre ärenden på Tele2 under den senaste månaden, två för privat bruk och ett för mitt företag. Tele2:s tjänster, samt kundservicen blir bara sämre och sämre. Jag var nöjd under lång tid med ComHem, men efter att Tele2 övertagit ComHem har det bara varit kontinuerligt missnöje.

A
Adam
1 omdöme
Usel3 månader sedan

"Om jag skulle betygsätta det ger jag minus 5 stjärnor. Internet har inte fungerat sedan den 1 januari 2024, och de har ännu inte vidtagit några åtgärder. De vill varken hjälpa eller ge några svar på när problemet kommer att åtgärdas. Jag vill avsluta abonnemanget, men de vägrar. De är otrevliga, inte alls seriösa, och det är det sämsta företag jag har stött på i hela mitt liv. De bryr sig inte om sina kunder och verkar bara vara intresserade av att få nya kunder, utan att bry sig om ifall internet fungerar hemma eller inte. Ushhhhh, vad de är oseriösa och usla.

O
Oskar83
2 omdömen
Utmärkt4 månader sedan

Riktigt nöjd med mobiltjänsten, täcknade under Black friday så fick lägre pris.

Gästanvändare
UselRedigerades 7 månader sedan

Sämsta jävla skiten jag varit med om! VARNING KÖP INTE DETTA!

Gästanvändare
UselRedigerades 8 månader sedan

Skulle göra en överlåtelse av mitt tv- och bredbands-abonnemang. Blev i telefon lovad av en kvinna att hon kunde lösa det utan problem. Efter en månad så insåg jag att jag aldrig fick någon bekräftelse på detta så jag hörde av mig igen. Då hävdar de att det inte går att göra över telefon. Jag har då gjort en muntlig överenskommelse att de kan lösa. De påstår att ingen har lovat detta. När jag ber om det inspelade samtalet (alla samtal spelas in), så påstår deras Reklamations-avdelning att just det här samtalet inte finns inspelat (trots att de tidigare sagt, med säkerhet, att det inte gjordes en muntlig överenskommelse över telefon). Riktiga skojare som gör allt för profit och för att göra det så svårt som möjligt att lämna. Blev också lovad att vid en överlåtelse så kommer jag kunna behålla mitt abonnemang på Discovery+, men nu, när jag gjort hela överlåtelsen via pappersblankett (så klart det inte finns någon smidig Bank-ID-lösning), så hävdar dom att det absolut INTE går att ha kvar Discovery+. Utbilda er personal så att alla säger samma sak, snälla rara.

Gästanvändare
UselRedigerades 9 månader sedan

Jättedålig service!

J
JohnnyMann
6 omdömen
UselRedigerades 10 månader sedan

Tele2 skickar ett mail: "Svarar ni inte inom detta datum så får ni ett abonnemang Tivo silver", eftersom mailet från Tele2 alltid hamnar i papperskorgen så landar det en räkning på 349 kr i brevlådan hemma hos på ett abonnemang jag inte har beställt och som jag inte vill ha. Jag ringer då deras kundtjänst och får prata med ett riktigt nöt sam inte ens fattar svenska och ändå framhärdar att jag skall betala. Fattar inte Tele2 att detta kallas för tyst medgivande och är inte lagligt i Sverige?

Gästanvändare
Uselett år sedan

Tog 1600kr betalt för gratis TV box, trots att den har skickas tillbaka. Aldrig mer Tele2, undvik detta oseriösa företag.

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Tele2 Sverige Aktiebolag

Organisationsnr: 556267-5164