2.3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-05-16
S
Stefan Kampekäll(1 omdöme)
Riktigt oseriös firma! Returnerade en vara och fick aldrig pengarna tillbaka. Går ej få tag på via telefon eller mejl.
2019-04-11
K
Kent (1 omdöme)
Beställde färgpatroner till skrivare men fick ingenting, trots flera mejl fick jag inga besked. Fick gå in på Klarna för att se att min order returnerats. Men ingenting från företaget. Så riktigt uselt dåligt. Rekommenderar inte detta företag.
2019-04-07
w
woodstock3(2 omdömen)
Efter extremt många turer i mer än 2 månader med en klump i magen (svärmors pengar då jag skulle bygga en dator åt henne), telefonsamtal, mailande, smsande, makulerande av order, returnerande av paket som inte skulle skickats, osv osv osv....så visade sig butiken iaf att de inte ville blåsa en på pengarna då en återbetalning gjordes. En eloge för den ärligheten (därav 1 stjärna)! Men, vad fick jag efter 2 månaders strulande och magont - Inte ett skit, inte ens en ursäkt. Jag vill tipsa butiken följande: 1. Sätt inte en order som "skickad" från dag 1 - borde bli extremt svårt att hålla koll på status för alla era order. 2. Vid leveransstrul säg inte "skickas imorgon" eller "skickas på onsdag" om så inte blir fallet utan ge ett besked som ni kan hålla om det så är "Kan skickas tidigast om ett år. Ber verkligen om ursäkt. Kan du vänta eller vill du makulera din order?". 3. Vid strul, kontakta/informera oss kunder i alla lägen. Vi kunder ska inte behöva jaga/efterfråga information. Ligg alltid steget före, det uppskattar vi! 4. Använd orden "ursäkta", "förlåt" och "beklagar" betydligt mer i all kommunikation. Har inte hört er använda något av de orden under två månaders tid. 5. Välj 1 kommunikationskanal (chat? mail? telefon? sms?) med oss kunder och ha stenkoll på den, dvs svara på varje signal från oss kunder (inte var 20:e signal). Vi kunder ska inte behöva "tjata" efter besked. Nöjda (informerade) kunder är er viktigaste framgångsfaktor!
2019-03-26
SimonDirGe(60 omdömen)
Det tog lite tid att få ordern men det kom fram och fungerade. Verkar inte vara några fel med butiken. Skickade ett mejl när det hade gått lite tid och då fick jag hyfsat snabbt svar att det skulle skickas den dagen, dagen efter fick jag spårning i PostNords app. Köpte en Samsung SSD SM961.
2019-03-15
Redigerades 2019-03-25
J
Janrsjoberg(2 omdömen)
Uppdatering Beställde prylarna hos seriös aktör. Fick leverans några dagar senare. ------------------------------ Sammanfattning Chat = Snabba svar => ☆ Hemsida = helt ok => ☆ Priser= Av det jag kollat, låga. => ☆ Allt annat = Fruktansvärt galet dåligt. Där ryker resten av stjärnorna. Mitt sammantagna betyg är egentligen < 1☆ Utveckling Beställde microSDHC minnen 20190206, de låga priserna lockade. Faktura kom dagen efter, de dåliga vibbarna började. Meningslöst att ringa, aldrig svar. Chatt verkar vara enda vägen att få svar. Får löften som hela tiden bryts. Ordern makulerad drygt 1 månad efter beställning. Får bekräftelse via email först efter att jag krävt det via chatten. Från deras hemsida (kraftig överdrift/ren lögn enligt min åsikt): ------------------------------ - Vi vill jobba ständigt & hårt för att leverera billigare men samma service som folk förvänter sig. - Vi har satsat allt och detta kommer vi att fortsätta att göra. - Vi tror att ärlighet samt hjälpsamhet lönar sig.    ------------------------------ Vad hjälper låga priser om man bara får tomma löften? Tolkar innehavaren till att vara en eldsjäl som tyvärr inte ens är i närheten av att klara uppdraget. Synd. Så synd. Kan bara hoppas att han klarar sig helskinnad ur det hela.
2019-03-23
t
tobbehalle1(10 omdömen)
Vart är min order?? Redan fått faktura från Klarna men inte min beställning. Ingen statusuppdatering alls. Fick se era dåliga omdömen nu. Ångrar starkt att jag beställde från er. Ni är ett bevis på hur näthandel INTE skall fungera! Lägg ner verksamheten och låt de som är seriösa få sälja istället!
2019-03-20
M
MarcusLundberg(1 omdöme)
Försökte handla hos dem en extern hårddisk. Gick igenom köpprocessen samt fick en order bekräftelse, men efter några veckor när inte produkten hade levererats började jag undra. Loggade således in på deras hemsida och upptäckte att min order stod som cancellerad, vilket jag inte hade gjort. Dessutom hade jag inte fått någon återkoppling om att det hade gjorts. Kontaktade företaget som svarade efter flera dagar att den hade varit fel prissatt. Och tycker jag, det är deras ansvar och jag hade som nämnts tidigare fått en bekräftelse. Jag kommer inte att försöka handla ifrån den fler gånger.
2019-03-19
H
Henrik U(2 omdömen)
UNDVIK! UNDVIK! UNDVIK! Beställde ett grafikkort och, för att slippa frakt, la jag till några andra saker till beställningen. Betalning skulle ske med faktura när varorna levererats. Alla smågrejorna kom efter några dagar, men inget grafikkort. Efter några veckor fick jag en betalningspåminnelse från Klarna med förseningsavgift! Jag kontaktade Extreme IT Solutions via mail som, i sann proffsig anda, skyllde allt på Klarna. Grafikkortet skulle de skicka omgående och de skulle snacka med Klarna så att jag inte skulle behöva betala någon förseningsavgift. Jag gjorde klart för dem att jag inte hade för avsikt att betala förrän jag fått grafikkortet. En vecka senare hade jag fortfarande inget grafikkort. Kontaktade dem igen men fick inget svar. Skickade ytterligare ett mail efter ett par dagar, fortfarande inget svar. Tredje gången (fjärde totalt) fick jag svar. Då hade det gått 5 veckor sedan jag gjorde min beställning. Återigen skyller de på Klarna och erbjuder mig att avbeställa grafikkortet. Men det var ju grafikkortet som jag ville ha! De sa att de skulle reda ut problemen med Klarna nästföljande vecka. Nästnästa vecka hade fortfarande inte fått något grafikkort. Då jag började bli orolig för att jag skulle dra på mig fler förseningsavgifter från Klarna, kontaktade jag dem. DÅ HADE DE SKICKAT VIDARE RÄKNINGEN TILL INKASSO! Efter att ha skällt ut både Klarna och inkassobolaget via telefon så, pausade de räkningen, lovade snacka med Extreme IT Solutions och återkomma i början av nästkommande vecka. I slutet av nästa vecka hade de fortfarande inte kontaktat mig så jag fick kontakta dem för att höra vad som stod på. Inkassobolaget sa att de varit i kontakt med Extreme IT flera gånger och att de hade lovat att skicka grafikkortet nästföljande vecka. Jag fick dem att plocka bort alla felaktiga straffavgifter som jag dragit på mig och de gick med på att låta räkningen vara fortsatt pausad, då jag minsann inte tänkte betala innan jag höll grafikkortet i min hand. Två veckor senare hade jag fortfarande inte fått något grafikkort. Skickade ett nytt mail till Extreme IT för att höra vad som pågick. Då får jag följande svar: "Hej Henrik, Jag har begärt att Klarna betalar dig 523.13 SEK tillbaks för det försvunna grafikkortet. Vi beklagar detta." De verkar ju inte ha en susning om hur man driver en webbutik! Vadå "försvunna grafikkortet"? De har ju aldrig skickat något! Vadå "Klarna betala dig 523.13 SEK"? Jag har ju inte fått något grafikkort och betalningen skulle ju ske EFTER leverans. Så, efter två månaders väntan, och en massa besvär, så får jag veta att det inte blir något grafikkort. Mitt råd: BESTÄLL INGET FRÅN DE HÄR KLÅPARNA! De är inte värda en halv stjärna ens (men det går inte att ge mindre än 1 stjärna)! /Henrik
2019-03-15
T
Tussa69(2 omdömen)
Efter en månad och flera emails så fick jag ordern makuleras. Dock efter att jag informerat att jag stoppat betalningen från klarna. Som tur var tog jag 14dgrs betalning!
2019-03-15
M
Martin Hafskjär(2 omdömen)
Det mest långsamma, okontaktbara och oseriösa företaget jag försökt handla hos. Skyller på klarna, skyller på fel på systemet, skyller på allt möjligt. Fick efter dagliga försök till kontakt i en månads tid tillbaka mina pengar. Då hade mina varor som fanns i lager vid beställning ännu inte skickats.
2019-03-14
M
Master Daniel (1 omdöme)
Beställde prylar inför en resa i god tid, drygt 1 vecka innan. Allt fanns i lager enligt sidan. När 5 dagar hade gått så mailade jag och frågade vad som händer. De sa, vi skickar imorgon. Ok ? - Tänkte jag. Ingenting skickades och jag avbeställde ordern samma dag jag åkte på min resa, utan prylar. Otroligt dålig service..
2019-03-13
danitibi(49 omdömen)
30 dagars leveranstid för en lagervara? Nej det kan inte bli godkänt.
2019-03-04
Redigerades 2019-03-12
C
Carl_T(1 omdöme)
Företaget fakturerade och uppdaterade orderstatus till "skickad" i stort sett omgående, men varan skickades inte. Jag lyckades nå dem per telefon efter att fakturan förfallit och fick höra något luddigt om att de haft problem med utgående posten och skulle skicka varorna följande vecka. Någon vecka senare, när det var tydligt att leveransen inte skulle komma enligt vad som sagts i telefon lade jag upp en negativ recension (som jag nu ersatt med denna). Till svar fick jag att det hade varit strul som nu åtgärdats. Varan skickades därefter och nådde mig cirka en månad senare än förväntat. Om problemen verkligen är avhjälpta är det säkert ingen fara att beställa, men var beredd på att pausa betalningen hos Klarna om leveransen dröjer.
2019-03-10
h
hooman(36 omdömen)
Lite väl lång leveranstid. Lite svåra att nå via telefon, men efter några dagar och flera försök fick jag ett trevligt bemötande. Fick till svars att de haft lite struligt med Klarna och fick möjligheten till pengarna tillbaka eller vänta en vecka till. Avvaktade och till slut dök USB stickorna upp. Beställde 5 feb. 2019 och fick varorna 8 mars. Kommer beställa igen, men inte om det är något jag har bråttom med. De hade trots allt det billigaste priset på Prisjakt!
Extreme IT Solutions svarar:2019-03-11
Tack för ett bra omdöme. Vi beklagar den långa leveranstiden.
2019-03-08
V
Vetmest(1 omdöme)
Beställde 2019-02-04 och pengarna drogs samma dag. Fick varorna 2019-03-06 trots att de skulle vara i lager. Varorna skickades från/via Danmark. De verkar inte vara ute efter att lura till sig pengar, men har uppenbarligen någon sorts problem. Jag kan tänka mig att testa dem igen, men inte när jag har bråttom att få prylarna. Är man orolig för att bli lurad på pengarna kan man t.ex betala med ett "riktigt" kreditkort. Då är det bankens ansvar att man får det man beställt eller pengarna tillbaka.
Extreme IT Solutions svarar:2019-03-09
Hej Vi beklagar igen till alla där bliv drabbat av uppdateringen: Vi uppdaterade för ungefär en månad seden från KCO V. 2 till V. 3. KCO betyder Klarna Check Out och som ni vet fungera detta bra - i alla fall gentemot kunden. Tyvärr har kassan inte fungerat gentemot vår butik. Detta är fixat och oavsett orsaken beklagar vi verkligen att det tog rejält lång tid.
Sida 1