Fri Frakt - 1000 kronor
2-4 dagars leveranstid
Betala med Förskott/Klarna

http://www.extremeit.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Extreme IT Solutions har fått betyget (5.08)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Mycket bra
    1 dag sedan
    Beställning
    Den ursprungliga leveransen (en Samsung mobil) kom aldrig fram till min adress (berodde inte på Extrem IT) men jag fick bra kundmottagande och service hos dem och till slut fick jag en bättre produkt dock ett par veckor senare än jag hade förväntat mig. Mitt omdöme baseras på hela köpupplevelsen hos Extrem IT solutions och inte bara på den opålitliga underleverantören. Frakten var gratis för min del.
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Mycket bra service och snabb leverans med tanke på att jag beställde min laptop i mellandagarna.
  • 5 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • 6 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • 8 dagar sedan
    Uppdaterat: 7 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    7 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och bra pris. Rekommenderas.
  • Perfekt
    7 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Laptopen jag beställde fanns inte,blev erbjuden en lite dyrare (och säkert bättre)
    till det lägre priset.Köpet gjordes i mellandagarna och tyckte ändå att den levererades ganska snabbt.Betalade med förskott och det funkade jättebra.
    Tack för mycket bra service.
  • Bra
    7 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Minus för *säljaren råkade annullera min beställning. * när jag ombads beställa den på nytt hade den utgått ur sortimentet. * förbetald var den också. Likvärdiga låg högre i pris.

    Plus för snabbt svar från öppen chat /samt min säljare, en söndagkväll, dan före nyårsafton resp. nyårsafton. Mycket oväntat!!! Nöjd med den likvärdiga datan, utan extra kostnad.
  • Perfekt
    7 dagar sedan
    Beställning
    Priserna var väldigt bra jämfört med många andra.
  • Usel
    9 dagar sedan
    De hade ett jätte lågt pris på en SSD, så jag köpte en, det va också 127kr frakt för en m.2 ssd. Något som jag höll mig tillbaka från några dagar, då jag va osäker på om priset va rätt. När priset hade hållt sig en längre tid så antog jag att det va någon form av utrensning.

    Nästan 3 veckor senare så behöver de konto uppgifter för att lämna tillbaka pengarna.

    Detta va under mellandagsrean, och det fanns andra lite sämre köp, men fortfarande köp jag skulle gjort om det inte vore för denna.
    Alltså missade jag att köpa en annan SSD för ett bra pris, så nu är jag utan en SSD. Någon affär missade då att få en vara såld.

    Deras faktura-system fungerar inte heller, den godkänner inte ens folkbokförda adress när den också kräver det, alltså är det omöjligt att betala med Faktura, och bör därför inte listas som ett batalnings alternativ.

    Eftersom de inte verkar ha någon kontroll över sina priser, och ljuger om att ha Faktura betalning, så borde de tas bort från prisjakt.
  • Hej.

    Vi är ledsna att priset var fel. Tyvärr kan vi inte leverera en hårddisk till 2000 för 499. Oavsett hur länga sen det är denna är beställt.

    Du är alltid välkommen att kontakta oss innan en order om något är skumt. T.ex. M.2 diska på 512GB till 499.

    Tack & Välkommen åter.

  • Utmärkt
    14 dagar sedan
    Frakten tog ett par dagar extra, annars inga klagomål
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Bra affär
  • 1 månad sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    1 månad sedan
    Kan tyvärr inte rekommendera denna butik. Man uppfattar den lätt som en seriös webbhandel men det verkar i praktiken vara en fysisk enpersonsfirma som försöker vara webbutik och inte har helt koll på vad han håller på med. Jag skulle inte lita på lagerstatus heller efter min erfarenhet.

    Jag beställde en vara, fick orderbekräftelse, betalade och sedan ingenting. Då jag frågade
    efter status för andra gången fick jag bara höra att min order var annullerad och pengarna tillbakasatta. Motivet var att han inte fick tag i varan till "rätt pris" eller något och därför inte kunde sälja den till mig. Dock var varan märkt som "i lager" vid köptillfället. Så han bröt mot sina egna leveransvillkor när han annullerar ordern. Där ser ni vad ni har att göra med.

    Jag tror inte ägaren vill blåsa någon med vilje utan är helt enkelt bara en amatör.
  • Hej

    Vi är väldigt ledsna över avbeställningar. Vi fick avbeställa alla order från vår första lösning Quickbutik innan vi flyttade över till den nya webbutik. Detta var rörigt och det ursäkter vi for.

  • 1 månad sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 1 månad sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    1 månad sedan
    köper en lågt prisat vara som ser ut att vara på black friday rea. Men det visar sig efter X antal dagar så blir jag tvungen att skicka mail till dom och fråga vad som händer och då säger dom att dom inte kan köpa in varan för priset jag betalade för och de blir tvungna att makulera ordern...

    Kanske om 10 år kan man komma tillbaka, om dom finns kvar..... Ser inte något positivt att handla i dessa low quality affärer när dom ändå ligger på samma pris än top Tier butiker som webhallen/inet..

    Gör er en tjänst och undvik denna butik.
  • I'm of course sad to see all the negative reviews. When you burn and live for your brand it's difficult.

    However, as some have mentioned, the prices wasn't regulated naturally ever on the beta Extremeit.se and therefore I received 100 orders on the same hard drive for example, this happened unfortunately a lot people speculating in buying at the right time costing us as company a lot of money.

    We did not cancel any orders even that it was in accords to our agreements to do so if we had a price wrong, but for as long as it now was possible, we delivered merchandise many many thousands below normal market prices and therefore build a negative capital.

    However, no store can live on giving away forever, not even mine, so the issues you all are referring too has been solved.

    So don't worry coming back, the prices however, is not ridiculously below normal prices.

    Thank you all for your understanding in this matter.

  • Dålig
    1 månad sedan
    Oseriös butik. Undvik. Jag beställde två 14TB Ironwolf-diskar. Först tog det en vecka innan jag först hörde av butiken. Då försökte affärsinnehavaren sälja på mig två 8Tb diskar istället. Eftersom de fanns hemma. Jag sa att jag gärna väntar, eftersom jag vill ha just 14Tb-diskarna. Väntar en vecka till. Då hör han av sig och säger att han ej har tillräckligt med pengar på kontot för att kunna skicka iväg de diskar jag vill ha. Därför annulleras min order. Två veckors väntan i onödan, alltså. Tur att jag inte har bråttom. Det blir en extrastjärna ändå eftersom säljaren ändå kommunicerade och berättade vad som hänt. Men nej, jag kommer inte att beställa härifrån igen.
  • Usel
    1 månad sedan
    VARNING! VARNING!

    Höjden på oseriös butik. Beställde en produkt för över en månad sen. Ringde efter en vecka och frågade vart den tog vägen. Då sa dom att den skulle skickas samma dag. Efter en vecka så hade det fortfarande inte kommit nått. Ringde igen och då drogs det samma visa igen. Och efter ytterligare en vecka så bestämdes det att ordern skulle skickas igen.
    Det har fortfarande inte skickat nått men jag har däremot blivit debiterad via Klarna som jag nu får bestrida.

    Håll er borta från denna butik!

    VARNING! VARNING!
  • Hej

    Jag har självklart tagit bort din order osv. Jag är väldigt ledsen över den behandling du är blivit bemöt med här vid Extreme. Där finns ingen ursäkt för detta. Jag hoppas att du fick tag på produkten annanstans och att du är back up running. Samtidigt vill jag informera dig om att min butik nu är nylanserat på ett sätt där förhindra att sådana missförstånd uppstår. Detta tackar jag personligen alla er feedback för då det är feedback där gör oss bättra.

    Trevlig dag.

  • Dålig
    2 mån sedan
    jag beställde https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3778673 och väntade i 2 veckor fast det står att de har det i lager.
    Det visade sig att leveransen från leverantören var försenad på obestämd tid och de fick avboka min beställning.
    Notera att det står 3-5 arbetsdagar och i lager.

    De får 2 stjärnor bara pga. snabbt svar på mailet. annars USELT.
  • Usel
    2 mån sedan
    Gjorde en beställning 26 oktober. Ingen info från företaget mer än beställningsbekräftelse samma dag.
    Försökt etablera kontakt - men inte lyckats.
    Mycket dåligt företag
  • Hej,

    Jag är väldigt förvånad över att du har kontaktat mig och att jag har missat detta totalt och samtidigt har du inte lämnat omdöme på andra in mig. Det var då tråkigt. Kontakt mig på kontakt@extremeit.se och du får den hjälp du behöver.

    Vi tackar dock ödmjukast för all omtala är bättre än ingen omtal. Solklart. ;)

  • Usel
    2 mån sedan
    Lade beställning den 26 Oktober. Hörde inget ifrån företaget föränn jag efter drygt 1 vecka kontaktar dem. Diverse ursäkter med bortrest, sjukhus mm så kom min beställning - den 12 November. Hämtade ut paketet idag och tro på fan att det var fel produkt. Företaget bad om retur med en lapp i där det står vilken produkt jag den 26 Oktobet beställt. Nu ska jag alltså vänta drygt 1månad till på att kanske få rätt produkt.

    Håll er borta härifrån! Oseriösare företag har jag aldrig vart med om!
  • 2 mån sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Okej så beställde ett grafikkort som stod att det var i lager att det skulle ta 2-4 dagar innan det skulle komma. Efter 5 dagar hör jag av mig och får reda på att dom han skulle få grafikkorten av hade strul med leveransen, men att jag kunde få ett likvärdigt kort om inte lite bättre för samma pris. Slog till och 2 dagar senare så kom det. :)
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    1 vecka efter min beställning har inte fått av dem något mer än beställningsbekräftelse. Mejlar dem för att ångra mitt köp.

    Uppdatering
    Får otydligt svar på mitt mejl. Man skriver att man har mycket att göra. Första gången råkar jag ut för sådan osergös butik. Ingen makulering av ordern än vilket jag bad om.
  • Fick du dina peng eller fick du inte dina peng retur. Svar som detta är rätt viktiga. Vad du annars tycker är inte så viktigt för en konsument där söker billiga prylar till datorn.

    Tack. Uselt review.

  • Usel
    2 mån sedan
    Jag beställde ett grafikkort som enligt hemsidan fanns i lager. Enligt hemsidan ska leveranstiden vara 2-5 dagar (det står olika på själva sidan och i köpvillkoren, 2-4 resp. 3-5).
    Beställningen gjordes en måndag. Då jag läste omdömen här om leveranser som drog ut på tiden valde jag att checka ut med betalning via Klarna. Jag fick beställningsbekräftelse samt besked från Klarna att de reserverat beloppet i sin helhet.

    Veckan går, på fredag förmiddag skickar jag ett mail med frågan om hur det går med ordern, då det är sista dagen på den utlovade leveranstiden, och då jag fortfarande inte hört något annat än beställningsbekräftelsen. Beloppet är fortfarande reserverat hos Klarna. Jag får inget svar på mitt mail.

    När helgen passerat skriver jag ett nytt mail på måndag förmiddag för att återigen fråga om det går att få någon uppdatering på hur det går, detta då jag fortfarande inte hört något och beloppet fortfarande är reserverat. Inte heller denna gång får jag något svar.

    Följande dag, då jag fortfarande inte hört något, väljer jag att skriva ett mail då jag ångrar köpet. Då jag samtidigt lämnar ångerbeskedet även på hemsidan upplyser jag då dessutom om att säljaren i det fallet enligt Distansavtalslagen så snabbt som möjligt måste bekräfta att ångern tagits emot. Bekräftelse på min ånger kommer omgående, och är då det första jag hör från företaget sedan beställningen.

    Kontrasten blir total när jag sedan vänder mig till en annan leverantör och lägger beställningen där istället, och 25 timmar senare kan hämta ut mitt nya grafikkort.

    Oavsett priser så kommer jag knappast beställa något här igen.
  • Hej,

    Jag beklagar men jag är en person.

    Har du behov utav att bliva totalt tokig plötsligt får du dina peng tillbaks.

    Du behöver inte att bliva så arg. Mitt koncept är simpelt. Sälj billigt sälj mer. - Tyvärr gör det samtidigt att jag har mycket att göra.

    Hälsningar,

    John Andersen
    Founder Extreme IT Solutions

  • Ganska bra
    3 mån sedan
    Precis som alla andra redan sagt så är leveranstiden lite väl lång men det kan vara p.g.a dem nyligen påbörjat sin verksamhet.
  • Acceptabel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Bra priser och betalningsalternativ, du får vad du beställer men var beredd på att det kan ta tid ingen du beställer ifrån om du har bråttom.

    Tog mig 8 dagar att få hem min beställning trots att produkten fanns i lager.
  • Bra
    3 mån sedan
    Lite långsam leverans (3 arbetsdagar + helg), annars inget att klaga på.
  • Ganska dålig
    3 mån sedan
    Det tog 7 dagar innanan den regisrerades på postnord
  • Hej,

    Jag beklagar men jag är en person.

    Har du behov utav att bliva totalt tokig plötsligt får du dina peng tillbaks.

    Du behöver inte att bliva så arg. Mitt koncept är simpelt. Sälj billigt sälj mer. - Tyvärr gör det samtidigt att jag har mycket att göra.

    Hälsningar,

    John Andersen
    Founder Extreme IT Solutions

  • Utmärkt
    3 mån sedan
    Bäst pris på Palit 1080 Jetstream och snabb leverans.
  • Ganska dålig
    3 mån sedan
    Totalt 9 dagars leveranstid från beställning - det tog 4 dagar innan varan ens lämnades till Postnord.
  • Hej,

    Jag beklagar men jag är en person.

    Har du behov utav att bliva totalt tokig plötsligt får du dina peng tillbaks.

    Du behöver inte att bliva så arg. Mitt koncept är simpelt. Sälj billigt sälj mer. - Tyvärr gör det samtidigt att jag har mycket att göra.

    Hälsningar,

    John Andersen
    Founder Extreme IT Solutions