3.8 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2018-06-18
D
skaffade mitt första kundnummer på 90-talet & aldrig haft nå strul.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2015-03-09
J
Handlat där under många år och aldrig fått annat än utmärkt service. Framför allt är de ärliga och försöker inte sälja på en mer än man behöver. Om man har tänkt sig något särskilt är de inte rädda för att rekommendera något annat och billigare, ifall det skulle vara bättre. Mycket kunniga och flexibla.
2013-10-27
a
Suveränt företag att handla ifrån. Otroligt kunniga och hjälpsamma. Kommer definitivt att handla härifrån igen.
2013-10-24
S
Beställde en vara som visade sig vara felaktigt prissatt av leverantören. Comega tog den ekonomiska smällen och levererade trots allt, vilket är grymt imponerande! Bra kommunikation och god service, får dock bara 9 av mig då leveransen drog ut onödigt länge.
2013-10-09
s
Priset blev fel, men jag fick varan ändå för halva priset efter två veckor. Bra komminikation!
2013-10-08
Redigerades 2013-10-09
j
Mycket nöjd med deras service. Trots lite strul med deras leverantör, löste allt till min belåtenhet. Hatten av för Johan och hans kollegor.
2013-06-23
E
Bra priser och suverän service!
2013-04-06
t
Mitt beställda moderkort visade sig vara felaktigt. Jag reklamerade och fick en ersättningsprodukt. Allt gick jättesmidigt och dialogen med Johan på Comegadata var mycket konstruktiv och inriktad på att lösa mitt problem. Ny snabb leverans, allt fungerar nu som det ska. Tack för suveräns service!
2012-07-22
m
Stort plus till en butik som står kvar vid ett bra pris och inte bara annullerar ordern och skyller på leverantören. Ytterligare positiva faktorer är snabbt svar på mejl och trevligt bemötande. Visserligen fick jag vänta länge på min vara, men det berodde på att den var slut hos leverantören (och i andra butiker också).
2012-03-19
a
Butiken gav ett väldigt seriöst intryck. Bra personlig service och snabb leverans. Beställde en 3,5" hdd och en 2.5"kabinett över internet. Blev uppringd och de undrar om allt stämmer i min order i och med att 3,5" hdd inte passar i 2,5" kabinet. Allt var i sin ordning denna gång men just att de ringde är imponerande... Snabbt gick det med..
2012-03-06
Ännu en av alla dessa butiker som har ett gemensamt lagersaldo som du som kund inte vet om det stämmer eller inte. När du lägger din order så får du ett pris som gäller just för ögonblicket men som kanske inte gäller i morgon och eftersom att dom kan hävda att leverantören som gav det priset inte kan stå fast vid det så får du heller inga varor. Comega Data är dock ärliga (Johan) och säger det själva att vi har aldrig förlorat på detta systemet så därför blir det ett extra plus men DU som kund bör nog fundera en extra gång innan du beställer. PS. Butiken (Johan) har även sagt att jag ska få ett bra pris på nästa order så ännu ett plus till butiken och som de flesta säger så är kundservicen bra. Hoppas att din butik går bra men jag återkommer inte som kund...
Comega Data svarar:2012-03-20
Hej! Alla priser som är korrekta och avser varor som finns i lager gäller så klart! Det är endast vid större felaktigheter som vi ibland inte godkänner en order. Detta framgår av det mail som skickas till kund i samband med beställningen. Det faktum att vi och många andra i branschen nyttjar leverantörers lager innebär för er som kunder bl.a.: - Extremt snabba leveranser - Extremt stort utbud - Väldigt bra lagerhållning - Helautomatiserade lager- och prisuppdateringar innebär att inga gamla (höga) priser ligger kvar - En oerhörd prispress eftersom att så många återförsäljare säljer samma varor. Till nackdelar hör - Enkelt för oseriösa "lycksökare" att sätta upp en webbshop och spegla lager - utan att tillföra något mervärde. Man jobbar med extremt små marginaler, utan att ta ansvar för att kunna ge hållbar service i längden. Lyckligtvis brukar dessa inte bli långvariga, mycket tack vare omdömena på prisjakt. - Ibland kan det bli fel! Det är inte ofta, men det sker tyvärr. Priser såväl som lager kan vara felaktigt. Eftersom antalet artiklar är så stort, kan vi omöjligt hålla koll på detta manuellt. Jag hoppas att de flesta kunder förstår och accepterar att det blir fel ibland. För vad är alternativet? Jo, det skulle bara finnas ett fåtal större aktörer som har ett hyfsat stort utbud. Vi andra mindre återförsäljare skulle endast kunna hantera och lagerhålla några hundra olika artiklar. Konkurrensen skulle bli i princip obefintlig! Vi jobbar på att förbättra lagersaldouppdateringar, så att dessa uppdateras så ofta som möjligt. I dagsläget så uppdateras vissa av våra leverantörers lager upp till ca 1 gång/timme, medan andra bara uppdateras 1 gång/dag - det är ett något som måste förbättras! Förutom att lageraldon då skulle bli mer korrekta, så leder mer frekventa uppdateringar dessutom förhoppningsvis till att eventuella felaktigheter rättas i ett tidigare skede. Vi på Comega Data granskar varje order manuellt för att upptäcka felaktigheter och eventuella bedrägerier. Om vi upptäcker ett felaktigt lagersaldo eller pris, så kontaktar vi kunden för att finna en lösning eller för att avboka ordern om ingen lösning hittas. Jag har förståelse för att man som kund kan se på detta på olika sätt, samtidigt som jag hoppas att de flesta visar en bättre förståelse för dessa typer av fel. /Johan
2012-03-05
g
PerfektMycket bra och kunnig personal. Svarade snabbt på alla frågor jag hade och levererade varan mycket snabbt. Rekomenderar Comega data, ett mycket seriöst företag.
2012-02-29
Redigerades 2012-03-01
b
Mycket bra service och trevlig personal. De tar verkligen ansvar för det de säljer och är väldigt noga med att göra en kund nöjd, mycket mer så än normalt. Kort sagt en kanon bra firma!
2011-12-29
Riktigt nöjd! Beställde 12 gb ram den 27e dec, idag den 29e kom TNT och ringde på dörren med hemleverans. Visserligen 99 kr frakt, men helt ok ändå. Rekommenderas!
2011-12-25
b
jag är nöjd med comega , dom funkar som man önskar av en seriös handlare kunniga ,snabba , bra pris .... det är bortkastat att handla av dom stora murvlarna ,dyrare ,ingen service, total avsaknad av kundvård...
Sida 1