Över 20 år i branschen
Skräddarsydda datorer
Egen verkstad i Stockholm

https://www.liontech.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 20 år sedan
(data från 2018-01-20)
Detaljerad information Liontech har fått betyget (5.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    8 dagar sedan
    Ingen koll på leverans. Varen skulla levereras inom 1-3 dager men efter 6 dager fortfarandei ingenting.
  • Hej och god fortsättning!

    Tack för Er feedback!

    Skulle vi kunna få ytterligare feedback med order-/fakturanummer så kan vi kolla närmare på vad som har gått snett?

    Tack på förhand!
    MVH
    Liontech / Support
    support@liontech.se

  • Perfekt
    8 dagar sedan
    Fast delivery.
  • Utmärkt
    9 dagar sedan
    Fick varan snabbare än väntat. På hemsidan stod det 7-10 dagar. Kom efter 4 dagar. Drar av en stjärna pga av att det var dålig information om varan på hemsidan. Annars mycket nöjd.
  • Usel
    1 månad sedan
    Precis sänkt pris MEN varan finns inte hemma. Sluta med dumheterna.
    VI köppare är inte dumma så att vi inte vet vad NI håller på med och det står att varan är alltid hemma men det finns inte på lager när man går på är hemsida.
  • Hej,
    Ifall en vara är listad på Prisjakt att den finns i lager, men inte gör det när Ni kommer till vår hemsida beror det på att Prisjakt inte hunnit uppdatera lagerfilen (detta sker tyvärr inte varje minut eller så fort en vara inte finns på lager - det sker däremot flera gånger per dag).
    Ni får gärna skicka länk till produkten så får vi uppmärksamma Prisjakt att prioritera informationen på denna vara.
    Vi tackar för Er feedback och hoppas på återkoppling från Er.
    Tack och ha en god jul & gott nytt år!
    Liontech / support@liontech.se

  • Usel
    1 månad sedan
    Lustigt nog är varor med lägst pris på prisjakt alltid slut i lager. Allt för att locka kunder till deras sida. UNDVIK!
  • Hej!

    Tack för Er feedback!
    Det var tråkigt att höra att Ni haft denna otur med Ert köp. Just nu är vi billigast på ca. 14.000 produkter på Prisjakt och tyvärr kan det förekomma att vissa av dessa produkter är under kampanj och/eller är slutsålda innan lager hunnits uppdateras.
    Vi skulle gärna vilja ha feedback med order-/fakturanummer om Ni haft ett sådant så kan vi se vad som hänt mer i detalj i Ert fall.

    Tack och ha en god jul & gott nytt år!
    Liontech / support@liontech.se

  • 1 månad sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Tvivlade på dem i början då jag har aldrig hörts talas om dem förut men det gick jäkla bra. skickades ifrån lager efter 2 dagar och vid 4:de dagen kom den fram till mitt lokala post utbud.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Verkar inte kunna sin sak. Lång leveranstid. Falskt förhoppningsgivande löst svar från supporten. Ger inte tillräckligt kompetent intryck. Verkar ange ett större sortiment än de kan leverera. Undvik!
  • Hej,
    Tack för Ert omdöme!
    Vi skulle gärna vilja titta närmare på Ert ärende om vi får ett order-/fakturanummer så att vi kan se var vi brustit i våra rutiner samt bli bättre.
    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställde Cyber Power Backup.Snabb leverans. Betalade i affären när jag hämtade varan.
  • Usel
    3 mån sedan
    Står att man kan betala i butik. men man blir uppringd av personalen på ett trevligt sätt och säger att man måste betala först för att de ska kunna bekräfta köpet för att de ska beställa hem varan.

    Uppdatera hemsidan då och ta bort valmöjligheten med att kunna få välja att betala i butik.

    dåligt!
  • Hej!
    Tack för Er feedback!
    Vi har alternativ att betala i butik vid uthämtning, men vissa specialbeställda produkter kräver förskottsbetalning för att försäkra leverans.
    Har Ni frågor är Ni välkomna med order-/fakturanummer till support@liontech.se

    Tack!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    3 mån sedan
    La en beställning innan de skulle gå på semester. Ringer även och pratar med dem, killen försäkra att grafikkorten kommer under deras semester och jag skall ringa när de kommer tillbaka så de snabbt kan leta upp dem och sända dem.

    Ringer dem efter semestern och då skall de återkomma via mail. Mailet kommer och svaret är att de inte fått dem och att nu helt plötsligt kan det dröja en vecka en månad innan dem kommer. 2 månader går utan någon kontakt från dem. Så jag ringer och avbeställer dem. Då helt plötsligt ska de ringa leverantören och kolla.

    Tack tjeeena. Nä är man inte mer intresserad av att ha kunder än så så.

    De må har varit i branschen länge men verkar ha tappat suget att behålla kunder.
  • Hej!
    Tack för Er feedback!
    Vi beklagar hanteringen av Ert ärende.
    Skulle Ni vänligen vilja skicka oss ett e-post till support@liontech.se med ordernummer så kan vi titta närmare på detta.

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    4 mån sedan
    Lockpriser
  • Hej!
    Tack för Er feedback!
    Skulle Ni kunna skicka oss ett e-post till support@liontech.se med lite mer feedback så att vi kan se vad som har gått snett och försöka rätta till det i framtiden?.

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Jag la en beställning under deras semester eftersom de hade lägsta pris, naturligtvis fick jag vänta tills de kom tillbaka. Direkt skickades paketet utan problem och kom fram dagen efter!
  • Mycket bra
    9 mån sedan
    Har handlat från Liontech tidigare utan problem så jag blev lite fundersam över den senare tidens kommentarer här på prisjakt. Gjorde dock en beställning precis nyss och det fungerade helt felfritt. Hade också flitig kontakt med supporten. Det gällde moderkort till Ryzen som inte fungerade som det skulle. Sannolikt barnsjukdomar, men supporten var perfekt, så jag kan inte riktigt stämma in i klagokören.

    Det enda negativa jag kan se med butiken är att det ibland kan vara lite väl långa leveranstider, men det beror ju å andra sidan på i vilket lager varan finns. Tycker samtidigt inte att det är något problem att se vad som gäller på hemsidan.
  • Usel
    9 mån sedan
    Jag beställde en kylfläns i januari i år. Strax efter min beställning ringde man upp mig från butiken och förklarade att det var fel på lagerstatus och att det kunde ta två-tre veckor att få hem artikeln. Något jag inte hade några problem med.
    Efter fyra veckor hade dock inte kylflänsen kommit varför jag per e-post bad om en leveransuppdatering. Inget svar från Liontech.
    Efter totalt nio veckor utan att ha hört något från butiken, meddelade jag min vilja att få avbryta beställningen då man inte har levererat varan inom angiven tid. Inget svar.
    Efter 10 veckor begärde jag att mitt tidigare svar skulle bekräftas. Inget svar.
    Efter 11 veckor meddelade jag att jag avsåg att vidta åtgärder om inte mitt tidigare mail bekräftades. Svaret jag fick var att det hade uppstått leveransförseningar. Min begäran om att få avbryta ordern kommenterades inte.
    Ånyo begärde jag att ordern skulle avbrytas vilket inte besvarades inom rimlig tid varför korttransaktionen reklamerades till min bank. Detta meddelades också leverantören. Nu meddelar Liontech att jag ska få pengarna tillbaka. En ursäkt hade säkerligen varit passande, men det saknades också i e-brevet. Reklamationen ligger kvar hos min bank som får avgöra om det även ska lämnas in en polisanmälan. Det avgörs förmodligen av om Liontech verkligen betalar tillbaka pengarna eller inte.

    Sorry Liontech, med den här kundservicen är det dessvärre sista gången jag handlar hos er. Jag avråder även andra från att göra det.
  • Hej!
    Tack för Er feedback!
    Vi skulle vilja börja med att beklaga hanteringen av Ert ärende.
    Skulle Ni kunna skicka oss ett e-post till support@liontech.se med ordernummer så kan vi titta närmare på detta.

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Acceptabel
    9 mån sedan
    Jag beställde en ryggsäck för mer än tre veckor sen som bara skulle ta 2-3 veckor.
    Känns kanske lite dåligt att dem inte håller tiden och har inte heller fått något SMS om någon försening.
  • Hej,
    Tack för Er feedback!
    Skulle vi kunna få ett ordernummer på detta så kan vi se hur det ligger till?

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    10 mån sedan
    Köp inte från Liontech om ni behöver något snabbt och de inte har det i butiken.

    De säger vid beställning att varan finns på lager hos leverantören men sen skjuter de fram leveranstiden hela tiden.
    De verkar inte ha någon som helst koll på sina beställningar och meddelar inte leveransförseningar vilket seriösa företag gör.
    De svarar överhuvudtaget inte på mail.
  • Hej,

    Tråkigt att Ni upplevt ärendet på detta sätt.
    Vi håller på uppdaterar lagerstatus och mycket annat just nu på hemsidan och bör vara klart till nästa månad.
    När det gäller mail, så har vi haft ganska mycket nu efter vi hade stängt ett par dagar.
    Har Ni vänligen order-/fakturanummer så kan vi kolla närmare på Ert ärende och återkomma med feedback.

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    10 mån sedan
    Varning!
    Liontech är en lågpresterande försäljningsenhet. Påstår på prisjakt att de har produkten på lager hos leverantören vilket medför att man gör en beställning som bekräftas av Liontech.
    Efter att man väntat mer än en vecka har de höjt priset för varan på prisjakt.
    När man tillslut mailar till Liontech och frågar varför leveransen dröjer får man svar några dagar senare att de inte har fått någon tilldelning av varan. Det är dåligt att inte meddela kund som fått beställningsbekräftelse att varan inte kommer att kunna levereras.
    I mina kretsar kallas det för SKITDÅLIGT.
  • Hej,

    Tack för Er feedback.
    Skulle Ni vänligen kunna skicka oss ett order-/fakturanummer så kan vi titta närmare på detta?

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Mycket bra
    11 mån sedan
    Inga konstigheter, de höll lovat leveransdatum och hade bra pris. Litet minus är dock att de inte paketerade leveransen i annat än tillverkarens paket, så att när man bär hem elektroniken så är det smärtsamt uppenbart att det är dyra saker man bär på.
  • Usel
    11 mån sedan
    300 kr! i fakturaavgift för faktura via Klarna Skämtar dom eller? Har aldrig varit med om något liknande. Känns inte seriöst.
    Aldrig beställt från dem tidigare. Var på väg att göra en större beställning men när jag såg att dom skulle ta 300 kr i fakturaavgift så ändrade jag mig. Då blev jag tveksam till om det är ett seriöst företag.
  • Hej,

    Eftersom vi endast säljer faktura så tar exempelvis Klarna en procentavgift på varje köpsumma.
    Därför ökar fakturaavgiften med köpsumman.
    Skicka oss gärna ett mail med order-/fakturanummer så kan vi kolla närmare på detta, tack.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    ..99kr frakt för ett spel? Troligt.
  • Hej,

    En kort förklaring: Vissa butiker/leverantörer har inga fysiska butiker så tanken är att köra via postorder. Andra har avtal med väldigt stora volymer av leveranser och stora lager.
    Hoppas att detta förklarar en liten del av hur det ser ut med fraktbolagen.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • 2017-01-21 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Utmärkt
    1 år sedan
    Upplevde inga problem med mitt köp - hade en trevlig mailkonversation med insatt personal om en produkt som jag sedan fick hem inom utsatt tid. Hämtade i butik, personalen var lika trevlig på plats. 10/10 om de kunde snabba upp leveranserna från leverantörerna!
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Bra utbud. Har prylar från tillverkare som många andra butiker saknar.

    Handlat 3 ggr utan några problem. Snabbt och enkelt.
  • Dålig
    1 år sedan
    Ordern annullerades trots att varan såg ut att finnas i lager både hos Liontech och hos grossist. Oseriöst sätt att ha webbshop som visar fel lagerstatus.

    Förutom uppdaterad lagerstatus borde det framgå att priset gäller ett begränsat lager.
  • Hej,

    Tack för Er feedback.
    Skulle vi kunna få ordernummer så vi kan kolla närmare på detta och försöka hitta en lösning, tack!

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    1 år sedan
    Dålig hemsida som är buggig. Gjorde min beställning och stod att varan fanns i lager. En vecka senare annullerades ordern pga att varan var slut. De borde ha en mycket bättre lagerstatus...
  • Hej,

    Tack för Er feedback.
    Skulle vi kunna få ordernummer så vi kan kolla närmare på detta och försöka hitta en lösning, tack!

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Bra
    1 år sedan
    Snabb leverans! Beställning lagd på eftermiddagen skickades efter några timmar och kunde hämtas nästa dag på utlämningsstället. Minus dock för att de anger lagersaldo och uppskattad leveranstid på ett otydligt sätt.

    På produktsidan står det dels hur många de har ”På lager i butik” (vilket mina varor var), dels hur många som finns ”Hos leverantören”. I kundvagnen nämns dock inget om lagersaldo i butik, utan istället anges bara summan av antalet de själva har i lager och antalet leverantören har i lager.

    I mitt fall gick det alltså över förväntan, men det hade varit bättre om man i kundvagnen direkt hade fått se uppskattad leveranstid per vara i form av en tydlig datumangivelse.
  • Dålig
    1 år sedan
    Beställde en vara som var i lager. Fick vänta över en vecka innan den gick från behandlad till "beställd", därefter tog det en vecka till. 14 Dagar för att få en vara som stod "i lager". Två stjärnor pga bra pris, annars en stjärna.
  • Hej,
    Tack för Er feedback.
    Vi har även meddelat alla våra kunder att order mellan 24.10.2016 - 06.11.2016 kan ha längre hanteringstid. Skulle tro att Ni kanske missat den informationen på hemsidan och på orderbekräftelsen ifall Ni beställt inom denna period?
    Vi skulle gärna vilja ha ett order-/fakturanummer på detta för att se vad som hänt, tack.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Beställde moderkort och en PSU (billigast på Prisjakt) samt ett ramminne från dem. Modekortet stod som 1 kvar i lager hos leverantör. Läser man vad "i lager hos leverantör" innebär står det att läsa "upp till 6 dagars leveranstid".
    Nu efter 3 veckor(!) fick jag veta att grejerna är på väg.
    Inget email, inget samtal, inget svar på email när jag frågade vad som pågick(!).

    Jag förstår att Liontech är ett mindre företag och konkurrerar med jättar som Komplett och Webhallen med enorma lager. Och därför måste de beställa direkt från leverantör.
    Ringde dem tidigare idag och fick veta att "Posten" inte levererat den leverans där mitt moderkort ingått. Det var alltså inte deras fel enligt killen jag pratade med.
    I slutändan kan man helt enkelt konstatera att de har en väldigt svag "lager hantering" och ett ännu svagare sätt att hantera det när det går fel.

    En sidodetalj, om än dock irriterande. Ramminnet jag köpte kom upp som DDR4 8GB när jag sökte genom deras filter. Billigast var ett Crucial Ballistix Elite. Fint tänkte jag och la det i kundkorgen. I och med trasslet av leveranser kollade jag närmare på namnet där det stod 4GB. Det här var tydligen inte heller deras fel då leverantören gett dem samma produkt kod på 2x4GB som 1x4GB. Misstag händer, men likväl irriterande och lite oseriöst.

    Hade jag fått frågan om att få leveransen utan moderkort hade jag tackat ja och betyget hade varit högre. Enkelt, kanske lite surt men ärligt. Den här upplevelsen, samt alla kommentarer om kass service i övrigt, lämnar mig med en sur smak i munnen. Att jag sen fick prata med en kille som pratade i mun på mig och upprepade anledningen till förseningen om och om igen hjälpte heller inte. Nämnde deras låga betyg på Prisjakt och att den här upplevelsen bekräftar bara det för mig. Då fick jag som svar att "folk ger bara betyg där när de är sura". För det är ju därför Webhallen har 9/10 i rating.
  • Hej,

    Tack för Er feedback.
    Vi beklagar hanteringen av Er order.
    Vi skulle gärna vilja ha order-/fakturanummer så att vi kan titta närmare på detta, se vad som gått fel och förbättra det nästa gång och framöver.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    De var ända butiken i Sverige som hade chassit jag ville köpa.
    Valde att hämta produkten i deras fysiska butik för att slippa deras fraktkostnad på 99 kr. Allt gick smidigt och efter en vecka kunde jag hämta den.

    Det enda jag har att anmärka på är att e-posten jag fick när det var dags att hämta varan, var mycket otydlig, men jag kollade på deras hemsida och där stod det att jag kunde hämta den.

    Personalen var kanske inte den trevligaste men de var effektiva ändå.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag skickade tillbaka den produkt som jag hade beställt, och fick efter ett tag svar om att det jag hade betalat skulle betalas tillbaka med avdrag för deras returfrakt till deras leverantör. Jag svarade att de inte fick göra ett sådant avdrag. De hänvisade då till deras köpvillkor där det står att de får göra sådant avdrag.

    Jag förklarade då att det inte spelar någon roll vad de har skrivit i sina villkor eftersom det är distansavtalslagen som gäller, och att jag därför krävde att få hela beloppet (kostnaden för produkten + frakten vid köpet) återbetalat och skrev att jag - nu när de var upplysta om vad som gäller - utgick från att de skulle ändra sina köpvillkor.

    Efter några dagar fick jag svar att de skulle göra ett undantag (!) i mitt fall genom att betala tillbaka hela beloppet (vilket de alltså är skyldiga att göra enligt lag). Vid kontroll idag 2016-10-01, ca en och en halv månad från det att de blev upplysta om att deras villkor strider mot lag, har de fortfarande inte ändrat sina villkor.

    Jag kommer aldrig mer att handla från dem, och jag tycker inte att någon annan ska göra det hellre.

    UPPDATERING EFTER BUTIKENS SVAR:

    Kort förklaring: Nej, säljaren har inte rätt att ta ut sådana avgifter. Jag beklagar att ni verkar ha svårt att först det. Alla som råkar ut för att den här butiken försöker ta ut den här avgiften eller avgifter för returfrakt av trasiga/defekta produkter, acceptera det inte och ta det till domstol om det krävs. Butiken har fel!
  • Hej,

    Vi vill först beklaga att Ni tycker så.

    Kort förklaring: Säljaren har rätt till att ta ut eventuella avgifter (ex. frakt mm.) som säljaren behöver betala för att returnera en produkt. Detta pga. att många produkter i vårt sortiment finns på leverantörslager.
    Dessutom har säljaren även rätt till att ta ut andra avgifter (ex. värdeminskning mm.) ifall köparen har fått information om detta innan köp.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Som tidigare användarna skriver långa svarstider och dåligt support. Upplever du strul så får du räkna med lång väntetid . Har upplevt precis samma sak som JayDoubleU84. Efter att ha väntat i 2 veckor får jag ett oprofessionell mejl en fredagskväll kl 23:55 med fåtal ord där man inte ens kan förstå vad de menar. Tog en månad tills order var makulerad och pengarna satta tillbaka på kontot.
    All detta strul för en produkt som var 100kr billigare jämfört med andra butiker. Man lär sig från egna misstag som man säger.
  • Hej,

    Tack för Er feedback och beklagar att Ni haft denna upplevelse.
    Har Ni vänligen något order-/fakturanummer för att vi kan titta närmare på detta, tack?

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    1 år sedan
    Sämsta hårdvarubutiken i hela Stockholm. Hur kan man fortsätta med att sätta sådana idiotiska överpriser undrar jag? Min pappa handlade hos Liontech i flera år förut. Han vet bättre nu som tur är.
  • Hej,

    Tack för Er feedback!
    Har Ni vänligen något order-/fakturanummer eller någon referens så att vi kan titta närmare på detta?

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    99kr i frakt för en vara på 300kr???
    Dessutom är det felaktiga priser. Klickar man här på prisjakt på "ASUS T300 Chi Case for Asus Transformer Book" för 349kr så hamnar man på ett helat annat skal för en helt annan dator, ASUS NB Tasche T90CHI. Söker man på deras hemsida efter ASUS T300 Chi Case så är priset 499kr utan frakt!
  • Hej,

    Tack för Er feedback.
    Kort förklaring nedan:

    Frakt: Vi har en enhetsfrakt som gäller nästan alla våra produkter. För att skicka som spårbart paket är detta lägsta priset vi kan erbjuda.

    Länk: Det är inte vi som länkar produkterna, utan Prisjakt gör detta automatiskt, det kan bli fel ibland tyvärr.

    Kontakta oss så kan vi kanske sända paketet på annat, billigare sätt ifall möjligt.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Utmärkt
    1 år sedan
    Mycket bra, trots reklamation i semestertider är jag mycket nöjd.
    Köpt nas ix4-300d
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställde en Cooler Master Cosmos SE på nätet, 2 dagar fick mail om att kunde hämta ut den i spånga. Sagt som gjort. Liontech skötte allt precis som man ska för kunna ha kvar en kund. Bemötandet var Toppklass. Att priset var lägst gjorde inte saken sämre.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Har inget att anmärka på. Bäställde en vara för uthämtning och den var på plats när jag var där. Enda jag har att anmärka på var att jag hängde på låset och fick vänta 5-10 minuter innan de öppnade. Men vem som helst kan väl vara lite försenad antar jag. Trevlig personal och bra bemötande i övrigt! :D
  • Dålig
    1 år sedan
    Beställde en Mikrovågsugn som tydligen sa att den fanns på lagret. Leverans inom ungefär 10 dagar. Väntade 2 veckor. Väntade fyra veckor. Skickade ett mejl till kundtjänsten för att vänligen fråga när leveransen kommer. Fick ett väldigt kort och oprofessionellt svar. En mening. Den var inte i lagret och nästa leverans ta ytterligare 2 veckor. Vi väntade igen. Ingen leverans. Vi ringde dit och de sa att det ännu längre. Ingen ursäkt. Inget rabatterbjudande. Makulerade hela ordern.
  • Hej JayDoubleU84,

    Tack för Er feedback.
    Jag får börja med att beklaga hanteringen av Er order.
    Skulle jag kunna få ett faktura-/ordernummer så kan jag titta närmare på detta, tack?

    MVH
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Tar betalt för frakten på returer som det är fel på.
  • Hej Ricky83,

    Vi brukar alltid hjälpa till med returfrakt ifall produkten är inom garanti. Ifall vi brustit i våra rutiner, vänligen skicka mig ett e-post med order-/ärendenummer så tittar jag närmare på det.

    MVH
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Dålig
    1 år sedan
    Riktigt dålig support och orderhantering!
  • Hej nikkeg,
    Jag beklagar att Ni upplever detta, men skulle gärna vilja veta var vi brustit i vår service genom e-post tack..

    MVH
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Perfekt
    1 år sedan
    Behövde ett speciellt power-supply till min Compcase dator. Liontech hade 1st av den på lager i Spånga, mailade på morgonen och frågade om den var kvar och fick snabbt svar att den finns på lager. Åkte dit och köpte. Bra! Helgen räddad. Tack !
  • Usel
    1 år sedan
    Varning!

    Beställde två st Unifi accesspoints som visade sig inte fungera som de ska. Dagen efter berättar jag det för Liontech. Någon vecka senare svarar de att de helt enkelt inte tar tillbaks varorna eftersom jag har köpt det i egenskap av en förening och inte privatperson. Men att jag kunde kontakta produktens support och göra en felanmälan och göra en reklemation den vägen.

    Jag har kontaktat Unifi support som bekräftar att prylarn inte har den utlovade funktionen. Har även kontaktat Liontechs leverantör som också de tycker att Liontech borde ta tillbaks prylarna. Liontech erbjuder nu att ta tillbaks bara den ena produkten mot en straffavgift på 300kr!?

    Jag köper mycket teknikprylar men har aldrig varit med om att ett svenskt företag vägrar tillämpa ångerrätt/öppet köp/reklamationsrätt på det här viset. Säljer man en pryl som inte gör det som det ska så kan man inte bara vägra känna sig vid.

    Jag tror säkert att Liontech bryter mot någon konsumentlag och om inte annat mot vanlig affärsetik och sunt förnuft. Snacka om att inte värna om sina kundrelationer.
  • Hej Alfgand,

    Skicka mig order-/fakturanummer så kan jag titta närmare på detta.

    MVH
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Perfekt
    1 år sedan
    Skulle köpa lite prylar till min ASUS t300Chi och dessa var ena riktiga rariteter att kunna få tagi i (speciellt i Sverige då ASUS Store generellt gynnar jenkarna enbart...).

    Såg då att de hade fordalet inne för min dator och slog på direkt! Hade dock lite osäkerhet kring en Stylus jag råkade köpa av misstag (var en Dell Active Stylus AAJC som bygger på Wacom tekn. och skulle ha varit en AAHC och bygger istället på Synaptics tekn.).

    Detta löstes smidigt med ett par enkla telefonsamtal och varorna samt pengar tillbacks för pennan kom fram, så tackar för supporten och för den fina varan som fåtts! Passar min tablet alldeles utmärkt :D
  • Usel
    1 år sedan
    Det har nu gått över en vecka och det har inte hänt någonting på leveransfronten. Förvisso står det att leveranstiden kan vara upp till och med 10 dagar men i den här takten finns god risk att Liontech tangerar detta.

    Har man brått att få fatt på en produkt rekommenderar jag var konsument att vända sig någon annanstans, det här är det bedrövligaste jag varit med om när det kommer till seg leverans - och jag hanterar väldigt många köp online.

    Uppdatering av mitt omdöme sker efter att produkten jag beställt har mottagits.
  • Hej madland,

    Skicka mig gärna order-/fakturanummer så kollar jag upp detta och återkommer.

    MVH
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    2 år sedan
    Köp inte något av dom, bland det sämsta företaget i Svensk historia.
    Men bor man i bromsten, och inte vet bättre, köp ifrån Inet/webhallen, 1000ggr bättre service + att dom har kompetent pesonal. Dom borde åtminstånde ha personal som vet vad dom säljer, speciellt "RAM" helt useless.Han borde söka jobb på ett lager istället.
    Vill ni ha Sveriges sämsta support + längsta leveranstid, köp.
  • Hej tuxdevil,

    Vi beklagar att Ni tycker så, men skulle gärna vilja veta var vi brustit i vår kunskap och service för att kunna hjälpa Er bättre.

    Med vänliga hälsningar
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Ett fel uppstod när e-post skulle skickas. Servern svarade:

    ram@liontech.se unknown user account.

    Kontrollera mottagarens "ram@liotech.se" och försök igen.

    Sen påstår de att de inte hittar kundens e-post i sitt system.

    Hur lyckas de då att skicka orderbekräftelse från order@liontech.se till kundens e-post?
    Eller från kundtjanst@liontech.se

    Jag har nu skickat 2 gånger e-post till dem utan att de svarat.
    Fick ringa dem och fortfarande samma ursäkt, vi hittar inte e-posten.
    Trots att de har fått ordernummer.

    Systemfel eller användarfel?

    Ska en kund behöva kontakta konsumentverket samt ARN?.

    Så det lyckas ju inte så bra, eller vad säger Liontech?
  • Hej cartman,

    Tack för Er feedback.
    Skulle Ni vänligen skicka ett e-post till mig och förklara vad som hänt exakt, tack?
    Vi håller på uppdaterar vår hemsida till både desktop och mobile så det kan vara något tillfälligt, men jag har inte haft något klagomål tidigare och ber Er vänligen sända e-post till mig så kollar jag upp det snarast.
    Ni kan skicka till ram@liontech.se eller support@liontech.se

    Med vänliga hälsningar
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    2 år sedan
    Betalade med kort i butiken. Några timmar senare gjordes försök att belasta samma kort med flera inköp som jag själv inte hade gjort. Detta har aldrig hänt mig förut, lustigt att det råkar hända samma dag jag har använt samma kort i den här butiken.

    Lyckligtvis fångade kortföretaget upp dessa försök till befrägeri och kontaktade mig dagen därpå. Det förhindrade att kortet ens debiterades.
  • Hej gurra4,
    I över 18 år har vi aldrig haft något sådant problem med våra kortterminaler i butiken. Idag använder vi terminaler med högsta säkerhet och det skulle förvåna mig ifall problemet kommer från vår sida.
    Vänligen se efter andra inköpsställen Ni använt kortet på nyligen.
    Jag skulle gärna vilja ha mer feedback på detta - Ni kan kontakta oss i butik eller skicka e-post till ram@liontech.se

    Med vänliga hälsningar
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    2 år sedan
    Undvik detta ställe! De har ingen koll på något! Svåra att få tag på!

    Beställde vara 15 sept. Varan påstods finnas hos leverantören och skulle komma inom 5-7 dagar,

    Efter en månad mailade jag till dem för att höra vad som hänt. Inget svar. Ringde till dem och första personen visste inget så var tvungen att ringa en gång till. Får nu reda på att det var fel i systemet vid beställning men leverantören skulle få fler om en vecka och de skulle bevaka och återkomma. Inget hände!

    Efter ytterligare en månad ringer till dem igen. Kommer åter igen till killen som inte vet något. Säger att hans kollega ska ringa upp. Inget händer...

    Avbeställer efter 2 månader. Det ENDA positiva i upplevelsen är att de reagerar korrekt då och återlämmnar pengarna.
  • Hej freenasp,
    Tack för Er feedback!
    Skulle jag kunna få ett order-/fakturanummer på Er order så jag kan titta närmare på detta, tack?
    Med vänliga hälsningar
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    2 år sedan
    Beställde den 30 September en vara som det enligt hemsidan fanns 25 stycken av i lager hos leverantören. Leveranstiden på varor som finns hos leverantören ska enligt liontech själva vara 7-10 dagar,

    Den 19 Oktober mailade jag och frågade om status och fick då snabbt svar att varan var slutsåld och skulle komma med nästa leverans ca 10 arbetsdagar senare.

    Den 3 November mailade jag igen och frågade vad status var då det gått ytterligare 11 arbetsdagar. Svar på detta mail fick jag först den 17 November då de meddelade att de inte kunde sälja varan pga avtalsproblem mellan leverantörer.

    Eftersom jag innan beställningen läste om lite osäkra leveranstider mm här bland omdömena så valde jag att både hämta ordern och betala i butiken, vilket visade sig vara ett bra val. Misstänker att jag annars hade behövt ligga ute med kostnaden för produkten (handlade dock bara om några hundringar) i 7 veckor.

    Leveranstider är alltså inte att lita på överhuvudtaget så länge varan inte finns i lager i butiken. Siffran som visar antal i lager hos leverantör verkar inte vara något som liontech själva kontrollerar utan automatiskt hämtas från leverantören (om jag tolkar svaren i andra omdömen rätt). Att det ska ta 7 veckor att få veta att varan man beställt inte kan levereras är inte ok, oavsett anledningen.

    TL;DR - Beställd vara 30 September fanns enligt hemsidan i lager hos leverantör (25st). 19 Oktober får jag veta att den var slutsåld och skulle komma ca 10 arbetsdagar senare. Den 17 November får jag veta att de inte kunde sälja varan och ordern annullerades. Trevlig kundtjänst som dock inte alltid svarar på mail i tid.

    Mitt ordernummer: 56741
  • Hej Guteen,
    Tack för Er feedback!
    Jag vill börja med att beklaga denna hantering. Vad jag ser så är det att varan varit slutsåld vid tillfället, men leverantören inte hunnit uppdatera sitt lager. Därefter har det varit brist på varan och vi endast fått preliminära leveransdatum (ligger inte i händerna på tillverkaren). Därför har det förlängs med 1-2 veckors leveranstid varje gång.
    Vi beklagar igen detta igen.

    Med vänliga hälsningar
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Mycket bra
    2 år sedan
    Har fått mina varor enligt info, kunnat hämta i butik och därför sluppit fraktkostnad.
    De har inte haft "mina" varor i lager, men jag har hellre väntat några extra dagar och fått varan till lägre pris. Har man inte bråttom, är de ett bra alternativ.
  • Dålig
    2 år sedan
    Beställde den 13 oktober, två artiklar som är markerade "Finns i lager hos leverantören" (vilket i sig är missvisande när grön lagerstatus hos prisjakt oftast betyder att varan finns att leverera från återförsäljaren)

    Idag den 13 nov har inget hänt, lagerstatus fortfarande grön på min beställning. Vid senaste kontakten skulle varorna kommit in senast under gårdagen. (Har även gjort en ändring i beställningen som inte heller den återspeglas när jag kontrollerar orderstatus)

    Läser recensioner och inser att detta verkar gälla för väldigt väldigt stora delar av deras lager. Vettigt bemötande från kundtjänst men det hjälper ju inte när deras svar inte stämmer.

    Kommer nu att avbeställa min förbetalda order, återkommer med ytterligare recension om detta skulle bli något problem.

    Priserna är lite bättre än de stora kedjorna, men eftersom de inte kan svara på när man får sin beställning levererad så skulle jag avråda från att handla här.
  • Hej Jor-El_
    Tack för Er feedback! Skulle Ni kunna skicka mig ett email med order-/fakturanummer på detta så kan jag titta närmare på det.
    Med vänliga hälsningar
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se