Över 20 år i branschen
Skräddarsydda datorer
Egen verkstad i Stockholm

https://www.liontech.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 19 år sedan
(data från 2017-04-30)
Detaljerad information Liontech har fått betyget (5.92)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Mycket bra
    Har handlat från Liontech tidigare utan problem så jag blev lite fundersam över den senare tidens kommentarer här på prisjakt. Gjorde dock en beställning precis nyss och det fungerade helt felfritt. Hade också flitig kontakt med supporten. Det gällde moderkort till Ryzen som inte fungerade som det skulle. Sannolikt barnsjukdomar, men supporten var perfekt, så jag kan inte riktigt stämma in i klagokören.

    Det enda negativa jag kan se med butiken är att det ibland kan vara lite väl långa leveranstider, men det beror ju å andra sidan på i vilket lager varan finns. Tycker samtidigt inte att det är något problem att se vad som gäller på hemsidan.
    7 dagar sedan
  • Usel
    Jag beställde en kylfläns i januari i år. Strax efter min beställning ringde man upp mig från butiken och förklarade att det var fel på lagerstatus och att det kunde ta två-tre veckor att få hem artikeln. Något jag inte hade några problem med.
    Efter fyra veckor hade dock inte kylflänsen kommit varför jag per e-post bad om en leveransuppdatering. Inget svar från Liontech.
    Efter totalt nio veckor utan att ha hört något från butiken, meddelade jag min vilja att få avbryta beställningen då man inte har levererat varan inom angiven tid. Inget svar.
    Efter 10 veckor begärde jag att mitt tidigare svar skulle bekräftas. Inget svar.
    Efter 11 veckor meddelade jag att jag avsåg att vidta åtgärder om inte mitt tidigare mail bekräftades. Svaret jag fick var att det hade uppstått leveransförseningar. Min begäran om att få avbryta ordern kommenterades inte.
    Ånyo begärde jag att ordern skulle avbrytas vilket inte besvarades inom rimlig tid varför korttransaktionen reklamerades till min bank. Detta meddelades också leverantören. Nu meddelar Liontech att jag ska få pengarna tillbaka. En ursäkt hade säkerligen varit passande, men det saknades också i e-brevet. Reklamationen ligger kvar hos min bank som får avgöra om det även ska lämnas in en polisanmälan. Det avgörs förmodligen av om Liontech verkligen betalar tillbaka pengarna eller inte.

    Sorry Liontech, med den här kundservicen är det dessvärre sista gången jag handlar hos er. Jag avråder även andra från att göra det.
    8 dagar sedan
  • Hej!
    Tack för Er feedback!
    Vi skulle vilja börja med att beklaga hanteringen av Ert ärende.
    Skulle Ni kunna skicka oss ett e-post till support@liontech.se med ordernummer så kan vi titta närmare på detta.

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Acceptabel
    Jag beställde en ryggsäck för mer än tre veckor sen som bara skulle ta 2-3 veckor.
    Känns kanske lite dåligt att dem inte håller tiden och har inte heller fått något SMS om någon försening.
    16 dagar sedan
  • Hej,
    Tack för Er feedback!
    Skulle vi kunna få ett ordernummer på detta så kan vi se hur det ligger till?

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
  • Usel
    Köp inte från Liontech om ni behöver något snabbt och de inte har det i butiken.

    De säger vid beställning att varan finns på lager hos leverantören men sen skjuter de fram leveranstiden hela tiden.
    De verkar inte ha någon som helst koll på sina beställningar och meddelar inte leveransförseningar vilket seriösa företag gör.
    De svarar överhuvudtaget inte på mail.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Tråkigt att Ni upplevt ärendet på detta sätt.
    Vi håller på uppdaterar lagerstatus och mycket annat just nu på hemsidan och bör vara klart till nästa månad.
    När det gäller mail, så har vi haft ganska mycket nu efter vi hade stängt ett par dagar.
    Har Ni vänligen order-/fakturanummer så kan vi kolla närmare på Ert ärende och återkomma med feedback.

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
  • Usel
    Varning!
    Liontech är en lågpresterande försäljningsenhet. Påstår på prisjakt att de har produkten på lager hos leverantören vilket medför att man gör en beställning som bekräftas av Liontech.
    Efter att man väntat mer än en vecka har de höjt priset för varan på prisjakt.
    När man tillslut mailar till Liontech och frågar varför leveransen dröjer får man svar några dagar senare att de inte har fått någon tilldelning av varan. Det är dåligt att inte meddela kund som fått beställningsbekräftelse att varan inte kommer att kunna levereras.
    I mina kretsar kallas det för SKITDÅLIGT.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Tack för Er feedback.
    Skulle Ni vänligen kunna skicka oss ett order-/fakturanummer så kan vi titta närmare på detta?

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Mycket bra
    Inga konstigheter, de höll lovat leveransdatum och hade bra pris. Litet minus är dock att de inte paketerade leveransen i annat än tillverkarens paket, så att när man bär hem elektroniken så är det smärtsamt uppenbart att det är dyra saker man bär på.
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställning
    Falsk marknadsföring
  • Hej,

    Skulle vi kunna veta var vi brustit i våra rutiner?

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    300 kr! i fakturaavgift för faktura via Klarna Skämtar dom eller? Har aldrig varit med om något liknande. Känns inte seriöst.
    Aldrig beställt från dem tidigare. Var på väg att göra en större beställning men när jag såg att dom skulle ta 300 kr i fakturaavgift så ändrade jag mig. Då blev jag tveksam till om det är ett seriöst företag.
    2 mån sedan
  • Hej,

    Eftersom vi endast säljer faktura så tar exempelvis Klarna en procentavgift på varje köpsumma.
    Därför ökar fakturaavgiften med köpsumman.
    Skicka oss gärna ett mail med order-/fakturanummer så kan vi kolla närmare på detta, tack.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    ..99kr frakt för ett spel? Troligt.
    2 mån sedan
  • Hej,

    En kort förklaring: Vissa butiker/leverantörer har inga fysiska butiker så tanken är att köra via postorder. Andra har avtal med väldigt stora volymer av leveranser och stora lager.
    Hoppas att detta förklarar en liten del av hur det ser ut med fraktbolagen.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Dålig
    Beställning Leverans
    Absolut inget fel på själva varan, men åt helvete för dyr frakt.
    Det är förvisso mitt eget fel att jag inte kontrollerade fraktkostnaden och avbröt köpet. Vi lägger det på erfarenhetskontot.
  • Hej,

    En kort förklaring: Vissa butiker/leverantörer har inga fysiska butiker så tanken är att köra via postorder. Andra har avtal med väldigt stora volymer av leveranser och stora lager.
    Hoppas att detta förklarar en liten del av hur det ser ut med fraktbolagen.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
  • Utmärkt
    Upplevde inga problem med mitt köp - hade en trevlig mailkonversation med insatt personal om en produkt som jag sedan fick hem inom utsatt tid. Hämtade i butik, personalen var lika trevlig på plats. 10/10 om de kunde snabba upp leveranserna från leverantörerna!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
  • Mycket bra
    Bra utbud. Har prylar från tillverkare som många andra butiker saknar.

    Handlat 3 ggr utan några problem. Snabbt och enkelt.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Har inte fått min beställning än då jag nyss skickade den men hittills känns det bra.
  • Dålig
    Ordern annullerades trots att varan såg ut att finnas i lager både hos Liontech och hos grossist. Oseriöst sätt att ha webbshop som visar fel lagerstatus.

    Förutom uppdaterad lagerstatus borde det framgå att priset gäller ett begränsat lager.
    3 mån sedan
  • Hej,

    Tack för Er feedback.
    Skulle vi kunna få ordernummer så vi kan kolla närmare på detta och försöka hitta en lösning, tack!

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    Dålig hemsida som är buggig. Gjorde min beställning och stod att varan fanns i lager. En vecka senare annullerades ordern pga att varan var slut. De borde ha en mycket bättre lagerstatus...
    3 mån sedan
  • Hej,

    Tack för Er feedback.
    Skulle vi kunna få ordernummer så vi kan kolla närmare på detta och försöka hitta en lösning, tack!

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    Beställning Leverans
    Svarar inte på telefonen i mer en 2 timmar
  • Hej,

    Vår telefonväxel är igång och stängs av automatiskt under våra öppettider.
    Vi har ingen rapport om att våra tjänster varit nere eller obemannade.
    Skulle Ni vänligen kunna återkomma till oss vilken dag detta var?

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
  • Bra
    Snabb leverans! Beställning lagd på eftermiddagen skickades efter några timmar och kunde hämtas nästa dag på utlämningsstället. Minus dock för att de anger lagersaldo och uppskattad leveranstid på ett otydligt sätt.

    På produktsidan står det dels hur många de har ”På lager i butik” (vilket mina varor var), dels hur många som finns ”Hos leverantören”. I kundvagnen nämns dock inget om lagersaldo i butik, utan istället anges bara summan av antalet de själva har i lager och antalet leverantören har i lager.

    I mitt fall gick det alltså över förväntan, men det hade varit bättre om man i kundvagnen direkt hade fått se uppskattad leveranstid per vara i form av en tydlig datumangivelse.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Priset på varan mycket bra.
    Gick inte att betala med faktura av någon anledning - dåligt.
    Hög pris på frakt. Andra ställen tar 29 kr, ni tar 99 kr. Dåligt.
    Totalsumman blir bra om varan kommer fram.
    Omdömet blir klart bättre om jag verkligen ser att jag fått varan till det priset.
  • Dålig
    Beställde en vara som var i lager. Fick vänta över en vecka innan den gick från behandlad till "beställd", därefter tog det en vecka till. 14 Dagar för att få en vara som stod "i lager". Två stjärnor pga bra pris, annars en stjärna.
    5 mån sedan
  • Hej,
    Tack för Er feedback.
    Vi har även meddelat alla våra kunder att order mellan 24.10.2016 - 06.11.2016 kan ha längre hanteringstid. Skulle tro att Ni kanske missat den informationen på hemsidan och på orderbekräftelsen ifall Ni beställt inom denna period?
    Vi skulle gärna vilja ha ett order-/fakturanummer på detta för att se vad som hänt, tack.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Nöjd, men efter mitt köp så sänkte dom priset på varorna, lite näpet. Och jag tycker att handlar man för 2500:- så borde frakten ingå!
  • Ganska dålig
    Beställde moderkort och en PSU (billigast på Prisjakt) samt ett ramminne från dem. Modekortet stod som 1 kvar i lager hos leverantör. Läser man vad "i lager hos leverantör" innebär står det att läsa "upp till 6 dagars leveranstid".
    Nu efter 3 veckor(!) fick jag veta att grejerna är på väg.
    Inget email, inget samtal, inget svar på email när jag frågade vad som pågick(!).

    Jag förstår att Liontech är ett mindre företag och konkurrerar med jättar som Komplett och Webhallen med enorma lager. Och därför måste de beställa direkt från leverantör.
    Ringde dem tidigare idag och fick veta att "Posten" inte levererat den leverans där mitt moderkort ingått. Det var alltså inte deras fel enligt killen jag pratade med.
    I slutändan kan man helt enkelt konstatera att de har en väldigt svag "lager hantering" och ett ännu svagare sätt att hantera det när det går fel.

    En sidodetalj, om än dock irriterande. Ramminnet jag köpte kom upp som DDR4 8GB när jag sökte genom deras filter. Billigast var ett Crucial Ballistix Elite. Fint tänkte jag och la det i kundkorgen. I och med trasslet av leveranser kollade jag närmare på namnet där det stod 4GB. Det här var tydligen inte heller deras fel då leverantören gett dem samma produkt kod på 2x4GB som 1x4GB. Misstag händer, men likväl irriterande och lite oseriöst.

    Hade jag fått frågan om att få leveransen utan moderkort hade jag tackat ja och betyget hade varit högre. Enkelt, kanske lite surt men ärligt. Den här upplevelsen, samt alla kommentarer om kass service i övrigt, lämnar mig med en sur smak i munnen. Att jag sen fick prata med en kille som pratade i mun på mig och upprepade anledningen till förseningen om och om igen hjälpte heller inte. Nämnde deras låga betyg på Prisjakt och att den här upplevelsen bekräftar bara det för mig. Då fick jag som svar att "folk ger bara betyg där när de är sura". För det är ju därför Webhallen har 9/10 i rating.
    5 mån sedan
  • Hej,

    Tack för Er feedback.
    Vi beklagar hanteringen av Er order.
    Vi skulle gärna vilja ha order-/fakturanummer så att vi kan titta närmare på detta, se vad som gått fel och förbättra det nästa gång och framöver.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fick varorna på 2 dagar, lade ordern på eftermiddagen dessutom.
  • Mycket bra
    De var ända butiken i Sverige som hade chassit jag ville köpa.
    Valde att hämta produkten i deras fysiska butik för att slippa deras fraktkostnad på 99 kr. Allt gick smidigt och efter en vecka kunde jag hämta den.

    Det enda jag har att anmärka på är att e-posten jag fick när det var dags att hämta varan, var mycket otydlig, men jag kollade på deras hemsida och där stod det att jag kunde hämta den.

    Personalen var kanske inte den trevligaste men de var effektiva ändå.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Billigare än alla andra. Omedelbart svar från kundservice vid frågor. Allt var perfekt.
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Hade jätteproblem att mata in kunddata eftersom vi hör till ett stort statligt institut och er hemsida verkar inte anpassad för sådana köpare
  • Hej,

    Tack för Er feedback.
    Skulle Ni kunna återkomma via e-post så kan vi titta närmare på detta och åtgärda problemet, tack?

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    Jag skickade tillbaka den produkt som jag hade beställt, och fick efter ett tag svar om att det jag hade betalat skulle betalas tillbaka med avdrag för deras returfrakt till deras leverantör. Jag svarade att de inte fick göra ett sådant avdrag. De hänvisade då till deras köpvillkor där det står att de får göra sådant avdrag.

    Jag förklarade då att det inte spelar någon roll vad de har skrivit i sina villkor eftersom det är distansavtalslagen som gäller, och att jag därför krävde att få hela beloppet (kostnaden för produkten + frakten vid köpet) återbetalat och skrev att jag - nu när de var upplysta om vad som gäller - utgick från att de skulle ändra sina köpvillkor.

    Efter några dagar fick jag svar att de skulle göra ett undantag (!) i mitt fall genom att betala tillbaka hela beloppet (vilket de alltså är skyldiga att göra enligt lag). Vid kontroll idag 2016-10-01, ca en och en halv månad från det att de blev upplysta om att deras villkor strider mot lag, har de fortfarande inte ändrat sina villkor.

    Jag kommer aldrig mer att handla från dem, och jag tycker inte att någon annan ska göra det hellre.

    UPPDATERING EFTER BUTIKENS SVAR:

    Kort förklaring: Nej, säljaren har inte rätt att ta ut sådana avgifter. Jag beklagar att ni verkar ha svårt att först det. Alla som råkar ut för att den här butiken försöker ta ut den här avgiften eller avgifter för returfrakt av trasiga/defekta produkter, acceptera det inte och ta det till domstol om det krävs. Butiken har fel!
    7 mån sedan ( Uppdaterat: 6 mån sedan )
  • Hej,

    Vi vill först beklaga att Ni tycker så.

    Kort förklaring: Säljaren har rätt till att ta ut eventuella avgifter (ex. frakt mm.) som säljaren behöver betala för att returnera en produkt. Detta pga. att många produkter i vårt sortiment finns på leverantörslager.
    Dessutom har säljaren även rätt till att ta ut andra avgifter (ex. värdeminskning mm.) ifall köparen har fått information om detta innan köp.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Dålig
    Som tidigare användarna skriver långa svarstider och dåligt support. Upplever du strul så får du räkna med lång väntetid . Har upplevt precis samma sak som JayDoubleU84. Efter att ha väntat i 2 veckor får jag ett oprofessionell mejl en fredagskväll kl 23:55 med fåtal ord där man inte ens kan förstå vad de menar. Tog en månad tills order var makulerad och pengarna satta tillbaka på kontot.
    All detta strul för en produkt som var 100kr billigare jämfört med andra butiker. Man lär sig från egna misstag som man säger.
    7 mån sedan
  • Hej,

    Tack för Er feedback och beklagar att Ni haft denna upplevelse.
    Har Ni vänligen något order-/fakturanummer för att vi kan titta närmare på detta, tack?

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt att beställa, leverans i tid. Uthämtning hos ombud. Varan bra paketerad och oskadad.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    när man väl hittade produkten då gick det undan.....
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bästa pris och blixtsnabb leverans.
  • Bra
    Beställning Leverans
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Stort sortiment på. Bra sökfunktioner.
  • Usel
    Sämsta hårdvarubutiken i hela Stockholm. Hur kan man fortsätta med att sätta sådana idiotiska överpriser undrar jag? Min pappa handlade hos Liontech i flera år förut. Han vet bättre nu som tur är.
    8 mån sedan
  • Hej,

    Tack för Er feedback!
    Har Ni vänligen något order-/fakturanummer eller någon referens så att vi kan titta närmare på detta?

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    99kr i frakt för en vara på 300kr???
    Dessutom är det felaktiga priser. Klickar man här på prisjakt på "ASUS T300 Chi Case for Asus Transformer Book" för 349kr så hamnar man på ett helat annat skal för en helt annan dator, ASUS NB Tasche T90CHI. Söker man på deras hemsida efter ASUS T300 Chi Case så är priset 499kr utan frakt!
    9 mån sedan
  • Hej,

    Tack för Er feedback.
    Kort förklaring nedan:

    Frakt: Vi har en enhetsfrakt som gäller nästan alla våra produkter. För att skicka som spårbart paket är detta lägsta priset vi kan erbjuda.

    Länk: Det är inte vi som länkar produkterna, utan Prisjakt gör detta automatiskt, det kan bli fel ibland tyvärr.

    Kontakta oss så kan vi kanske sända paketet på annat, billigare sätt ifall möjligt.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Utmärkt
    Mycket bra, trots reklamation i semestertider är jag mycket nöjd.
    Köpt nas ix4-300d
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    super personal
  • Perfekt
    Beställde en Cooler Master Cosmos SE på nätet, 2 dagar fick mail om att kunde hämta ut den i spånga. Sagt som gjort. Liontech skötte allt precis som man ska för kunna ha kvar en kund. Bemötandet var Toppklass. Att priset var lägst gjorde inte saken sämre.
    10 mån sedan
  • Mycket bra
    Har inget att anmärka på. Bäställde en vara för uthämtning och den var på plats när jag var där. Enda jag har att anmärka på var att jag hängde på låset och fick vänta 5-10 minuter innan de öppnade. Men vem som helst kan väl vara lite försenad antar jag. Trevlig personal och bra bemötande i övrigt! :D
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Omdömet på köpet har varit som förr, bra och enkelt helt enkelt! Visst kanske inte har lager som komplett, inet och andra e-butiker/butiker men det är förklarat med!
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Strul ! Kommer inte att handla här igen. Det suger verkligen om något går snett med köpet, vilket jag fick erfara. Riktigt trassligt att få respons av dem och väntetiderna prövar tålamodet tills det tryter. Man kan nästan bli förtvivlad av sådana här företag.
  • Hej,

    Tack för Er feedback, men skulle vi kunna få någon mer detaljerad förklaring på vad som har hänt, tack?
    Ni kan skicka det till support@liontech.se så kan vi titta närmare på det.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Dålig
    Beställde en Mikrovågsugn som tydligen sa att den fanns på lagret. Leverans inom ungefär 10 dagar. Väntade 2 veckor. Väntade fyra veckor. Skickade ett mejl till kundtjänsten för att vänligen fråga när leveransen kommer. Fick ett väldigt kort och oprofessionellt svar. En mening. Den var inte i lagret och nästa leverans ta ytterligare 2 veckor. Vi väntade igen. Ingen leverans. Vi ringde dit och de sa att det ännu längre. Ingen ursäkt. Inget rabatterbjudande. Makulerade hela ordern.
    11 mån sedan
  • Hej JayDoubleU84,

    Tack för Er feedback.
    Jag får börja med att beklaga hanteringen av Er order.
    Skulle jag kunna få ett faktura-/ordernummer så kan jag titta närmare på detta, tack?

    MVH
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Tar betalt för frakten på returer som det är fel på.
    1 år sedan
  • Hej Ricky83,

    Vi brukar alltid hjälpa till med returfrakt ifall produkten är inom garanti. Ifall vi brustit i våra rutiner, vänligen skicka mig ett e-post med order-/ärendenummer så tittar jag närmare på det.

    MVH
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se