Över 20 år i branschen
Sveriges bästa PC 3 år
Service & Support

https://www.liontech.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 21 år sedan
(data från 2018-12-15)
Detaljerad information Liontech har fått betyget (4.48)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    13 dagar sedan
    Köpte ett par RAM-sticks, de levererades perfekt, utan ett enda problem.
  • Hej oneeyedmaxi,

    Tack för Er feedback och omdöme!
    Vi är glada att Ni är nöjda med Er beställning hos oss och önskar Er välkommen tillbaka nästa gång!

    Ha en fortsatt trevlig vecka!

    MVH
    Liontech / Support
    support@liontech.se

  • Usel
    18 dagar sedan
    Uppdaterat: 18 dagar sedan
    Beställde ett tangentbord 2018-10-24, förskottsbetalade samma dag som beställning. Leveranstid beräknat till "normalt 7-10 dagar". Efter två mail, första efter 13 dagar och det andra efter 20 dagar har jag fortfarande inte fått något svar från Liontech. Som det är nu, 30+ dagar senare, så har jag slutat tro på att Liontech kommer varken svara mig eller skicka mig ett tangentbord...
  • Hej Ehrs,

    Tack för Ert omdöme och förklaring.
    Tråkigt att Ni upplevt denna hantering med Ert ärende, men det är väldigt konstigt att Ni inte fått svar eller Er beställning efter så lång tid.
    Skulle Ni kunna skicka oss ett mail med order-/fakturanummer till support@liontech.se eller använda vårt kontaktformulär (ifall något kanske stoppar mail från Er eller att de hamnar i skräpposten), alternativt att Ni ringer in till oss på 08-4457770.

    Tack på förhand!

    MVH
    Liontech / Support
    support@liontech.se

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Lätt att hitta produkter
  • Hej,

    Tack för Ert omdöme!

    MVH
    Liontech / Support
    support@liontech.se

  • Usel
    2 mån sedan
    Ljuger om produkter. Sätter in produkten som tydligen finns hos leverantören, väntar en vecka på att bekräfta ordern och annullerar ordern 5min senare.
  • Hej,

    Tack för Ert omdöme.
    Vi beklagar det inträffade då produkter hos leverantör kan ta slut väldigt snabbt, speciellt vid begränsade kampanjprodukter.
    Vi har även haft stängt från tidigt den 21/9 - 25/9 2018 och ingen kunnat hantera beställningar innan de tagit slut hos leverantör, tyvärr.

    För att se exakt vad Ert ärende gäller måste vi få be om ett order-/fakturanummer, tack.

    Återigen får vi beklaga och hoppas få se Er som kund hos oss i framtiden igen.

    MVH
    Liontech / Support
    support@liontech.se

  • Usel
    2 mån sedan
    Väntade i telefonkö i över en timme utan att någon svarade. Svarar inte på mail och fel produkt har skickats ut för andra gången! Kom igen, patetiskt!
  • Hej,

    Tack för Ert omdöme.

    Vi vill bara påminna om att vi har haft öppet mellan 10-14 på torsdag och fredag / 20-21/9 2018.
    Ifall Ni ringt efter dessa tider är det ingen i butik som kan svara tyvärr.

    När det gäller svar via mail kan jag inte se Ert ärende innan jag får någon referens.
    Ifall Ni skickar oss ett mail till support@liontech.se så kollar vi på Ert ärende.
    OBS! Mail till olika avdelningar tar längre tid beroende på ärende (ex. ifall Ni har en säljfråga och skickar till support kan det ta längre tid än att skicka direkt till sälj - därför rekommenderar vi att använda vårt kontaktformulär på hemsidan för kontakt med sälj/support).

    MVH
    Liontech Support
    support@liontech.se

  • Usel
    2 mån sedan
    Jag fick en annan produkt än den som jag hade beställt. Trodde först att de hade kommit till fel person.

    Försökte få tag på kundtjänst via mail i ca 5 dagar men inget svar. När de väl svarade så sa kundtjänst att de skickade ut en annan produkt för att den jag beställde hade tagit slut. Jag kommer få en retursedel via mail, som jag måste skriva ut och åka till postnord för att skicka paketet. Sen måste jag vänta på få tillbaka mina pengar tills de har fått paketet.

    Det var två dagar sen jag pratade med dem och fortfarande ingen retursedel.

    Har ALDRIG varit med om eller hört att man skickar ut en sämre produkt än den man har betalat för på grund av att den inte fanns på lager. Hade det inte varit lättare och skicka ut ett mail och säga tyvärr är det slut.

    Ärligt talat, betala dubbelt och köp produkten från ett annat företag.
  • Hej,

    Tack för Er feedback!

    Vi vill börja med att beklaga eventuell felleverans samt långa väntetider.
    Kan Ni skicka Ert ärende till support@liontech.se så tittar vi närmare på det och återkommer?

    Angående retursedlar: Det är snabbaste och mest bekväma sättet att skicka via e-post för både oss och Er som kund. Vi kan givetvis skicka ut retursedlar via brev ifall Ni så önskar eller inte har möjlighet att ta emot mail/skriva ut dokument, men det tar några extra dagar och vi behöver veta det av Er då vi inte haft några problem med att skicka via e-post i flera år.

    MVH
    Liontech Support
    support@liontech.se

  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Luras med lagerstatus och/eller pris på varor, eller så har dom bara en kass webshopslösning som inte räknar ner lagersaldot då beställning görs på en vara.

    Varan jag beställde hade lagerstatus "På lager i butik (Spånga") vid beställningstillfället och 5 darar framåt. Om lagerstatus enligt köpvillkoren:

    Grön box - På lager i butik: Produkten finns för omgående leverans. Datorpaket har 1-3 dagars leveranstid. (fast längre nu pga semester)
    .. och ..
    Lagerstatus på hemsidan uppdateras i realtid flera (minst en) gång per dag. Butikslager uppdateras minst en gång per dag.

    Kommer inte göra fler försök att beställa från Liontech.
  • Hej peoy,

    Tack för Ert meddelande!
    Vi beklagar det inträffade, men under perioden 7 juli - 5 augusti har vi sommarstängt och orderhantering samt lageruppdatering har en liten extra väntetid tyvärr då vi inte har full personal på plats under sommaren.
    Skicka oss gärna ordernummer på köpet Ni gjort så kollar vi närmare vad det gäller exakt.

    Tack för Ert samarbete och förståelse!

    Med vänlig hälsning
    Liontech / Support
    support@liontech.se

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Beställning
    Tack! Allting okej.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Ljuger om lagerstatus på prisjakt.nu, det mesta av deras varor är på leverantör, vilket betyder minst 6 dagars leveranstid.

    Butiken borde sluta visa att varan är i lager med grön ikon på Prisjakt och istället visa gul ikon på alla varor som inte är i deras egna fysiska lager precis som alla andra butiker gör.
  • Hej SkeeZ,

    Tack för Ert omdöme!
    Jag kan kort säga att vi har över 300.000 artiklar på vår webb. Av dessa är kanske mer än hälften på lokalt lager eller centrallager - som innebär ca. 1-3 dagars leveranstid (ifall tillgängliga på lager självklart).
    Det innebär att den andra halvan av våra produkter finns hos leverantörer och har ca. 1 veckas leveranstid.
    Dessutom får butiker på Prisjakt lista leverantörsprodukter som tillgänglig (grön) lagerstatus så länge.

    OBS! Även ifall produkter finns hos leverantör kan det gå väldigt fort att få hem dem beroende på varans art, vikt och volym mm.

    Skicka oss gärna mejl med vilka produkter Ni önskar så kan vi alltid kolla lagerstatus och vi är alltid öppna för undantag beroende på produkt och leverantör.

    Vi hoppas att detta förklarar en del av vårt sortiment och lagerstatus och hantering.
    Ifall Ni har vidare frågor så är Ni välkomna med dessa till oss!

    MVH
    Liontech Support
    support@liontech.se

  • Knappt godkänd
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra pris och hyffsat snabb telefon support men de är anger falska tider för leverans.
    Det står att om en vara finns i hos deras leverantör så ska det ta upp till 6 dagar att få den.
    Efter att ordern är lagd så står det "Beställd - Lagervaror skickas / på väg till butik inom normalt 7-10 dagar.
    Det tog 11 arbetsdagar att få den. Under dessa 11 dagar så har jag inte fått någon som helst uppdatering på vad som händer så jag var tvungen att ringa för att kolla. Förutom deras mumliga och otydliga telefonval så kom jag relativt snabbt fram till en support där jag fick hjälp. Jag kunde ha valt på 2 andra butiker som kanske hade skickat varorna under snabbare tid, då jag valde Liontech så var det för att det skulle ta 6 dagar och inte mer.Jag bor väldigt nära deras affär i Spånga så leveransen från dem till mig borde ta max 1 dygn. Jag känner mig lurad över tiderna och jag tycker det är fult att ange felaktig info för att locka kunder.
    Jag fick rätt produkt men har ej testat den än om den fungerar.
  • Hej,
    Tack för Ert omdöme!
    Vi beklagar den extra väntetiden och hanteringen av Er beställning.
    Skulle Ni vänligen kunna skicka oss ett mail med order-/fakturanummer så att vi kan se vad som har hänt och eventuellt förbättra detta?
    Tack för Er feedback!
    MVH
    Liontech / Support
    support@liontech.se

  • Usel
    6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Ingen svensk speakerröst i navigatorn, Ingen engelsk ens en gång.
    Av de saker som är uppräknade i TomToms instruktionsbok på nätet, saknas en stationär laddningsenhet. När jag klagade hos Lionteck fick jag ett avvisande massproducerat svar. Det är tydligt att Liontech vill ha kunder, men de lämnar felaktig information och är allmänt avvisande till kritik. Tom tom är säkert en bra navigatror - om man bara hade information om hur den fungerar. Liontech är ett företag jag aldrig mer kommer att beställa från!
  • Hej,

    Tack för Er feedback.

    Tomtom enheterna har oftast svenska språket tillgängligt/nerladdningsbart och dessutom ingår ingen stationär laddare med dem oftast (det ingår endast en billaddare och en USB-kabel). Ni kan hitta samma information på Tomtoms hemsida direkt under specifik produkt.

    Vi skulle gärna vilja ha ett ordernummer för att kolla på exakt modell Ni köpt om Ni kan skicka oss det så kan vi hjälpa Er med detta.

    MVH
    Liontech Support
    support@liontech.se

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Jag la en beställning som fanns i lager kl 13:30 och 13:59 fick jag en postavisering med ett kolli nr.. Det kan inte bli bättre! Supernöjd :-)
  • Hej,

    Tack för Ert betyg och omdöme!
    Det glädjer oss att Ni varit nöjda med hanteringen av Er beställning hos oss.

    MVH
    Liontech / Support
    support@liontech.se

  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Verkar vara mycket krångel, jag fick också min order annullerad pga fel annonserat pris. Riktigt amatörmässigt...
  • Hej,
    Vi beklagar, men har redan informerat om eventuella fel innan köp under helgen 2018.05.04 - 2018.05.07.
    MVH / Liontech Support

  • Knappt godkänd
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Order annullerad pga fel annonserat pris.
    Verkar inte vara ensam om detta.
  • Hej,
    Vi beklagar, men har redan informerat om eventuella fel innan köp under helgen 2018.05.04 - 2018.05.07.
    MVH / Liontech Support

  • Knappt godkänd
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Avbröt beställningen! Köpte webkamera som normalt kostar ca 499 kr för 249 kr....

    LIONTECH ORDER 71571
    Hej Bästa kund,

    Vi beklagar då Er order har annullerat pga fel pris från våra nya leverantörer som vi la under helgen, då priserna visades med fel valuta under några timmar… och ursakat fel pris på order till Er som slut kund.

    Vi beklagar eventuella fel och besvär och hoppas att Ni har förståelse!

    Med vänlig hälsning / Best regards

    Kundtjänst

    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
    Liontech Computer
  • Hej,

    Tack för Er feedback!

    Vi har haft fel pris på denna artikel (och vissa andra) som kostade Er 199:- inkl. moms exkl. frakt (billigaste idag är 699:- inkl. moms exkl. frakt). Vi beklagar detta och har även informerat om detta fel innan köpet.
    Produkten är Logitech HD Pro Webcam C920 och har nu rätt pris på vår sida.

    För mer info vänligen kontakta oss på support@liontech.se

    Tack för Er feedback återigen!

    MVH
    Liontech / Support
    support@liontech.se

  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    "Vi beklagar då er order har blivit annullerat pga fel pris. Då vi har fått fel pris fil under helgen som slagit sig på många av våra artiklar tyvärr.

    Tack för Er förståelse!"

    Detta får man allt som ofta nu för tiden ! Passar väldigt bra inför helgerna att få detta jävla pris fel hela tiden. Konstigt att de stora och mest kända bolagen aldrig får fel på priserna.

    20 år i branschen ja ! Nog dax och byta ut operativsystemet Windows Millennium Edition
    + en jävla massa buggar.
  • Hej,
    Tack för Ert inlägg och beklagar återigen!
    Vi försöker givetvis att förhindra fel priser och information, men varje dag uppdateras mer än 80.000 produkter på Prisjakt från vårt sortiment och ytterligare ca. 250.000 andra produkter på vår hemsida och ibland hinner vi tyvärr inte rätta till enskilda fel innan nästa uppdatering sker.
    Skulle Ni vänligen kunna skicka oss ett e-post med ordernummer på detta så kan vi kolla närmare på det?
    Tack på förhand!
    MVH
    Liontech Support / support@liontech.se

  • Usel
    7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Dålig info om när leverans ska ske, samt utskickad faktura innan varorna ens lämnat företaget.
  • Hej,

    Tack för Er feedback!

    Vi har både lokalt lager (i Spånga) och externt lager (hos leverantörer).
    Lokalt lager: skickas samma / nästkommande arbetsdag (beroende på beställningstid).
    Externt lager: skickas inom ca. 1 arbetsvecka (beroende på vara och leverantör).
    Ej i något lager: har inget bekräftat leveransdatum då varan inte finns för tillfället.
    Preliminära datum: skickas preliminärt ett angivet datum (kan komma tidigare / senare).

    När det gäller fakturor och betalningar så skickar vi ofta produkter direkt från externt lager (leverantörer) till önskad adress och därför aktiveras fakturan dagen då produkten har skickats från / lämnat något av våra lager.

    Vi skulle gärna vilja ha ett ordernummer på detta köp så kan vi se exakt vad som har hänt och kan förklara mer i detalj proceduren och transporten. Skicka oss gärna ordernummer till support@liontech.se så kan vi kolla vidare på detta.

    Tack på förhand!

    MVH
    Liontech / Support
    support@liontech.se

  • Dålig
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställde en datorlåda från Styx som blev slutsålt kort efter beställningen. Var misstänksam när leveransperioden överskreds och kontaktade Liontech. De bad om ursäkt och sa att de inte kunde förstå vad som hade hänt med min leverans. Kort efter fick jag min låda i ett trasigt paket, lösa delar i lådan och slarvigt installerad modding (isolering). För mig var det klart en använd låda - möjligen för utställning.
    Efter att ha kontaktat Liontech fick jag följande meddelande: "Denna modell beställer vi alla med extra isolering… då den öppnas hos leverantören för montering av isolering."
    Det finns inget på deras hemsida om detta och jag litar helt enkelt inte på det. Så framtida kunder av denna produkt borde förvänta sig att deras Styx-låda är med extra isolering...
  • Hej!

    Tack för Er feedback!

    Vi vill börja med att beklaga det inträffade.
    Skulle vi vänligen kunna få ett ordernummer på detta köp så kan vi se vad som har hänt exakt?

    Tack på förhand!

    MVH
    Liontech / Support
    support@liontech.se

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Har lager i Sverige, alltså inga tull och hand- avgifter till PostNord samt bästa pris, har handlat hos Liontech tidigare och är alltid snabba med leverans.
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Mycket nöjd med kontakt och köp från Liontech av en Dell Canvas 27" skärm med digitizer samt VESA-fäste för densamma. Snabba leveranser (snabbare än utlovat) och bra bemötande i mailkontakterna.
  • Hej,
    Vi vill börja med att tacka för Er feedback och är glada att Ni är nöjd med Ert köp hos oss!
    Ifall Ni har några synpunkter på förbättringar eller annat så tar vi gärna emot dessa.
    Tack på förhand!
    MVH
    Liontech / Support
    support@liontech.se

  • Dålig
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Ingen koll på leverans. Varen skulla levereras inom 1-3 dager men efter 6 dager fortfarandei ingenting.
  • Hej och god fortsättning!

    Tack för Er feedback!

    Skulle vi kunna få ytterligare feedback med order-/fakturanummer så kan vi kolla närmare på vad som har gått snett?

    Tack på förhand!
    MVH
    Liontech / Support
    support@liontech.se

  • Perfekt
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Fast delivery.
  • Utmärkt
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Fick varan snabbare än väntat. På hemsidan stod det 7-10 dagar. Kom efter 4 dagar. Drar av en stjärna pga av att det var dålig information om varan på hemsidan. Annars mycket nöjd.
  • Mycket bra
    11 mån sedan
    Beställning
    Det var relativt enkelt att beställa lite klarare markering vid vissa knappar man trodde inte de var aktiva först
  • Hej,
    Vi tackar för Er feedback!
    Vi skulle gärna vilja veta mer vad Ni tycker om den nya sidan och hur vi kan bli bättre om Ni kan skicka oss ett mail till oss till support@liontech.se
    Tack på förhand!
    Liontech / support@liontech.se

  • Usel
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Precis sänkt pris MEN varan finns inte hemma. Sluta med dumheterna.
    VI köppare är inte dumma så att vi inte vet vad NI håller på med och det står att varan är alltid hemma men det finns inte på lager när man går på är hemsida.
  • Hej,
    Ifall en vara är listad på Prisjakt att den finns i lager, men inte gör det när Ni kommer till vår hemsida beror det på att Prisjakt inte hunnit uppdatera lagerfilen (detta sker tyvärr inte varje minut eller så fort en vara inte finns på lager - det sker däremot flera gånger per dag).
    Ni får gärna skicka länk till produkten så får vi uppmärksamma Prisjakt att prioritera informationen på denna vara.
    Vi tackar för Er feedback och hoppas på återkoppling från Er.
    Tack och ha en god jul & gott nytt år!
    Liontech / support@liontech.se

  • Usel
    12 mån sedan
    Uppdaterat: 12 mån sedan
    Lustigt nog är varor med lägst pris på prisjakt alltid slut i lager. Allt för att locka kunder till deras sida. UNDVIK!
  • Hej!

    Tack för Er feedback!
    Det var tråkigt att höra att Ni haft denna otur med Ert köp. Just nu är vi billigast på ca. 14.000 produkter på Prisjakt och tyvärr kan det förekomma att vissa av dessa produkter är under kampanj och/eller är slutsålda innan lager hunnits uppdateras.
    Vi skulle gärna vilja ha feedback med order-/fakturanummer om Ni haft ett sådant så kan vi se vad som hänt mer i detalj i Ert fall.

    Tack och ha en god jul & gott nytt år!
    Liontech / support@liontech.se

  • 2017-12-16 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Tvivlade på dem i början då jag har aldrig hörts talas om dem förut men det gick jäkla bra. skickades ifrån lager efter 2 dagar och vid 4:de dagen kom den fram till mitt lokala post utbud.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Verkar inte kunna sin sak. Lång leveranstid. Falskt förhoppningsgivande löst svar från supporten. Ger inte tillräckligt kompetent intryck. Verkar ange ett större sortiment än de kan leverera. Undvik!
  • Hej,
    Tack för Ert omdöme!
    Vi skulle gärna vilja titta närmare på Ert ärende om vi får ett order-/fakturanummer så att vi kan se var vi brustit i våra rutiner samt bli bättre.
    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Gick smidigt att beställa och hämta varorna i butiken.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde Cyber Power Backup.Snabb leverans. Betalade i affären när jag hämtade varan.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Fungerar som alltid
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans rätt pris... perfekt!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning
    Beställde en induktionshäll. Leveranstid på ca 2 månader. Liontech var nedstängt en stor del av sommaren. Jag fick ringa efter semestern för att påminna om att paketet skulle skickas, de hade själva ingen eget intresse av att se efter om den hade skickats (förskottsbetalning). De utlovade en snabb leverans efter det, men det tog ytterligare 2 veckor. Nu verkar paketet finnas på posten. Rekommenderas ej iom denna erfarenhet.
  • Hej!
    Tack för Er feedback!
    Skulle Ni kunna skicka oss ett mejl till support@liontech.se med order-/fakturanummer så kan vi kolla varför det har dröjt en sådan tid med Er order?

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Jag önskar jag tagit reda på mer om vad finns på lager betyder på Prisjakt i detta fall betydde det att varan fanns hos leverantören.
    LionTech skriv så här i sina leveransvillkor:
    "Varor som finns på lager hos leverantören kan ta upp till cirka (1-2) arbetsveckor.
    Preliminära leveransdatum kan skjutas fram eller komma i lager tidigare hos leverantören.
    Beställningsvaror har okänt leveransdatum, men finns fortfarande i Liontech Computer Group AB:s sortiment för beställning."
    Så jag får ju skylla mig själv med att jag fick vänta 2 veckor på leverans. Men jag tycker Prisjakt kan för tydliga detta annars hade jag väntat 2 veckor från någon annan och fått den billigare.
  • Hej!
    Tack för Er feedback!
    Skulle Ni kunna skicka oss ett mejl till support@liontech.se med order-/fakturanummer så kan vi kolla varför det har dröjt en sådan tid med Er order?

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Står att man kan betala i butik. men man blir uppringd av personalen på ett trevligt sätt och säger att man måste betala först för att de ska kunna bekräfta köpet för att de ska beställa hem varan.

    Uppdatera hemsidan då och ta bort valmöjligheten med att kunna få välja att betala i butik.

    dåligt!
  • Hej!
    Tack för Er feedback!
    Vi har alternativ att betala i butik vid uthämtning, men vissa specialbeställda produkter kräver förskottsbetalning för att försäkra leverans.
    Har Ni frågor är Ni välkomna med order-/fakturanummer till support@liontech.se

    Tack!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    La en beställning innan de skulle gå på semester. Ringer även och pratar med dem, killen försäkra att grafikkorten kommer under deras semester och jag skall ringa när de kommer tillbaka så de snabbt kan leta upp dem och sända dem.

    Ringer dem efter semestern och då skall de återkomma via mail. Mailet kommer och svaret är att de inte fått dem och att nu helt plötsligt kan det dröja en vecka en månad innan dem kommer. 2 månader går utan någon kontakt från dem. Så jag ringer och avbeställer dem. Då helt plötsligt ska de ringa leverantören och kolla.

    Tack tjeeena. Nä är man inte mer intresserad av att ha kunder än så så.

    De må har varit i branschen länge men verkar ha tappat suget att behålla kunder.
  • Hej!
    Tack för Er feedback!
    Vi beklagar hanteringen av Ert ärende.
    Skulle Ni vänligen vilja skicka oss ett e-post till support@liontech.se med ordernummer så kan vi titta närmare på detta.

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Lockpriser
  • Hej!
    Tack för Er feedback!
    Skulle Ni kunna skicka oss ett e-post till support@liontech.se med lite mer feedback så att vi kan se vad som har gått snett och försöka rätta till det i framtiden?.

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag la en beställning under deras semester eftersom de hade lägsta pris, naturligtvis fick jag vänta tills de kom tillbaka. Direkt skickades paketet utan problem och kom fram dagen efter!
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har handlat från Liontech tidigare utan problem så jag blev lite fundersam över den senare tidens kommentarer här på prisjakt. Gjorde dock en beställning precis nyss och det fungerade helt felfritt. Hade också flitig kontakt med supporten. Det gällde moderkort till Ryzen som inte fungerade som det skulle. Sannolikt barnsjukdomar, men supporten var perfekt, så jag kan inte riktigt stämma in i klagokören.

    Det enda negativa jag kan se med butiken är att det ibland kan vara lite väl långa leveranstider, men det beror ju å andra sidan på i vilket lager varan finns. Tycker samtidigt inte att det är något problem att se vad som gäller på hemsidan.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag beställde en kylfläns i januari i år. Strax efter min beställning ringde man upp mig från butiken och förklarade att det var fel på lagerstatus och att det kunde ta två-tre veckor att få hem artikeln. Något jag inte hade några problem med.
    Efter fyra veckor hade dock inte kylflänsen kommit varför jag per e-post bad om en leveransuppdatering. Inget svar från Liontech.
    Efter totalt nio veckor utan att ha hört något från butiken, meddelade jag min vilja att få avbryta beställningen då man inte har levererat varan inom angiven tid. Inget svar.
    Efter 10 veckor begärde jag att mitt tidigare svar skulle bekräftas. Inget svar.
    Efter 11 veckor meddelade jag att jag avsåg att vidta åtgärder om inte mitt tidigare mail bekräftades. Svaret jag fick var att det hade uppstått leveransförseningar. Min begäran om att få avbryta ordern kommenterades inte.
    Ånyo begärde jag att ordern skulle avbrytas vilket inte besvarades inom rimlig tid varför korttransaktionen reklamerades till min bank. Detta meddelades också leverantören. Nu meddelar Liontech att jag ska få pengarna tillbaka. En ursäkt hade säkerligen varit passande, men det saknades också i e-brevet. Reklamationen ligger kvar hos min bank som får avgöra om det även ska lämnas in en polisanmälan. Det avgörs förmodligen av om Liontech verkligen betalar tillbaka pengarna eller inte.

    Sorry Liontech, med den här kundservicen är det dessvärre sista gången jag handlar hos er. Jag avråder även andra från att göra det.
  • Hej!
    Tack för Er feedback!
    Vi skulle vilja börja med att beklaga hanteringen av Ert ärende.
    Skulle Ni kunna skicka oss ett e-post till support@liontech.se med ordernummer så kan vi titta närmare på detta.

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Acceptabel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag beställde en ryggsäck för mer än tre veckor sen som bara skulle ta 2-3 veckor.
    Känns kanske lite dåligt att dem inte håller tiden och har inte heller fått något SMS om någon försening.
  • Hej,
    Tack för Er feedback!
    Skulle vi kunna få ett ordernummer på detta så kan vi se hur det ligger till?

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köp inte från Liontech om ni behöver något snabbt och de inte har det i butiken.

    De säger vid beställning att varan finns på lager hos leverantören men sen skjuter de fram leveranstiden hela tiden.
    De verkar inte ha någon som helst koll på sina beställningar och meddelar inte leveransförseningar vilket seriösa företag gör.
    De svarar överhuvudtaget inte på mail.
  • Hej,

    Tråkigt att Ni upplevt ärendet på detta sätt.
    Vi håller på uppdaterar lagerstatus och mycket annat just nu på hemsidan och bör vara klart till nästa månad.
    När det gäller mail, så har vi haft ganska mycket nu efter vi hade stängt ett par dagar.
    Har Ni vänligen order-/fakturanummer så kan vi kolla närmare på Ert ärende och återkomma med feedback.

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Varning!
    Liontech är en lågpresterande försäljningsenhet. Påstår på prisjakt att de har produkten på lager hos leverantören vilket medför att man gör en beställning som bekräftas av Liontech.
    Efter att man väntat mer än en vecka har de höjt priset för varan på prisjakt.
    När man tillslut mailar till Liontech och frågar varför leveransen dröjer får man svar några dagar senare att de inte har fått någon tilldelning av varan. Det är dåligt att inte meddela kund som fått beställningsbekräftelse att varan inte kommer att kunna levereras.
    I mina kretsar kallas det för SKITDÅLIGT.
  • Hej,

    Tack för Er feedback.
    Skulle Ni vänligen kunna skicka oss ett order-/fakturanummer så kan vi titta närmare på detta?

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Inga konstigheter, de höll lovat leveransdatum och hade bra pris. Litet minus är dock att de inte paketerade leveransen i annat än tillverkarens paket, så att när man bär hem elektroniken så är det smärtsamt uppenbart att det är dyra saker man bär på.
  • Usel
    1 år sedan
    Beställning
    Falsk marknadsföring
  • Hej,

    Skulle vi kunna veta var vi brustit i våra rutiner?

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Absolut inget fel på själva varan, men åt helvete för dyr frakt.
    Det är förvisso mitt eget fel att jag inte kontrollerade fraktkostnaden och avbröt köpet. Vi lägger det på erfarenhetskontot.
  • Hej,

    En kort förklaring: Vissa butiker/leverantörer har inga fysiska butiker så tanken är att köra via postorder. Andra har avtal med väldigt stora volymer av leveranser och stora lager.
    Hoppas att detta förklarar en liten del av hur det ser ut med fraktbolagen.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    300 kr! i fakturaavgift för faktura via Klarna Skämtar dom eller? Har aldrig varit med om något liknande. Känns inte seriöst.
    Aldrig beställt från dem tidigare. Var på väg att göra en större beställning men när jag såg att dom skulle ta 300 kr i fakturaavgift så ändrade jag mig. Då blev jag tveksam till om det är ett seriöst företag.
  • Hej,

    Eftersom vi endast säljer faktura så tar exempelvis Klarna en procentavgift på varje köpsumma.
    Därför ökar fakturaavgiften med köpsumman.
    Skicka oss gärna ett mail med order-/fakturanummer så kan vi kolla närmare på detta, tack.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    ..99kr frakt för ett spel? Troligt.
  • Hej,

    En kort förklaring: Vissa butiker/leverantörer har inga fysiska butiker så tanken är att köra via postorder. Andra har avtal med väldigt stora volymer av leveranser och stora lager.
    Hoppas att detta förklarar en liten del av hur det ser ut med fraktbolagen.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Acceptabel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Priset på varan mycket bra.
    Gick inte att betala med faktura av någon anledning - dåligt.
    Hög pris på frakt. Andra ställen tar 29 kr, ni tar 99 kr. Dåligt.
    Totalsumman blir bra om varan kommer fram.
    Omdömet blir klart bättre om jag verkligen ser att jag fått varan till det priset.