Över 20 år i branschen
Sveriges bästa PC 3 år
Service & Support

https://www.liontech.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 20 år sedan
(data från 2018-04-23)
Detaljerad information Liontech har fått betyget (5.48)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    1 dag sedan
    Beställde en datorlåda från Styx som blev slutsålt kort efter beställningen. Var misstänksam när leveransperioden överskreds och kontaktade Liontech. De bad om ursäkt och sa att de inte kunde förstå vad som hade hänt med min leverans. Kort efter fick jag min låda i ett trasigt paket, lösa delar i lådan och slarvigt installerad modding (isolering). För mig var det klart en använd låda - möjligen för utställning.
    Efter att ha kontaktat Liontech fick jag följande meddelande: "Denna modell beställer vi alla med extra isolering… då den öppnas hos leverantören för montering av isolering."
    Det finns inget på deras hemsida om detta och jag litar helt enkelt inte på det. Så framtida kunder av denna produkt borde förvänta sig att deras Styx-låda är med extra isolering...
  • Hej!

    Tack för Er feedback!

    Vi vill börja med att beklaga det inträffade.
    Skulle vi vänligen kunna få ett ordernummer på detta köp så kan vi se vad som har hänt exakt?

    Tack på förhand!

    MVH
    Liontech / Support
    support@liontech.se

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Mycket nöjd med kontakt och köp från Liontech av en Dell Canvas 27" skärm med digitizer samt VESA-fäste för densamma. Snabba leveranser (snabbare än utlovat) och bra bemötande i mailkontakterna.
  • Hej,
    Vi vill börja med att tacka för Er feedback och är glada att Ni är nöjd med Ert köp hos oss!
    Ifall Ni har några synpunkter på förbättringar eller annat så tar vi gärna emot dessa.
    Tack på förhand!
    MVH
    Liontech / Support
    support@liontech.se

  • Dålig
    3 mån sedan
    Ingen koll på leverans. Varen skulla levereras inom 1-3 dager men efter 6 dager fortfarandei ingenting.
  • Hej och god fortsättning!

    Tack för Er feedback!

    Skulle vi kunna få ytterligare feedback med order-/fakturanummer så kan vi kolla närmare på vad som har gått snett?

    Tack på förhand!
    MVH
    Liontech / Support
    support@liontech.se

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Fast delivery.
  • Utmärkt
    3 mån sedan
    Fick varan snabbare än väntat. På hemsidan stod det 7-10 dagar. Kom efter 4 dagar. Drar av en stjärna pga av att det var dålig information om varan på hemsidan. Annars mycket nöjd.
  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Beställning
    Det var relativt enkelt att beställa lite klarare markering vid vissa knappar man trodde inte de var aktiva först
  • Hej,
    Vi tackar för Er feedback!
    Vi skulle gärna vilja veta mer vad Ni tycker om den nya sidan och hur vi kan bli bättre om Ni kan skicka oss ett mail till oss till support@liontech.se
    Tack på förhand!
    Liontech / support@liontech.se

  • Usel
    4 mån sedan
    Precis sänkt pris MEN varan finns inte hemma. Sluta med dumheterna.
    VI köppare är inte dumma så att vi inte vet vad NI håller på med och det står att varan är alltid hemma men det finns inte på lager när man går på är hemsida.
  • Hej,
    Ifall en vara är listad på Prisjakt att den finns i lager, men inte gör det när Ni kommer till vår hemsida beror det på att Prisjakt inte hunnit uppdatera lagerfilen (detta sker tyvärr inte varje minut eller så fort en vara inte finns på lager - det sker däremot flera gånger per dag).
    Ni får gärna skicka länk till produkten så får vi uppmärksamma Prisjakt att prioritera informationen på denna vara.
    Vi tackar för Er feedback och hoppas på återkoppling från Er.
    Tack och ha en god jul & gott nytt år!
    Liontech / support@liontech.se

  • Usel
    4 mån sedan
    Lustigt nog är varor med lägst pris på prisjakt alltid slut i lager. Allt för att locka kunder till deras sida. UNDVIK!
  • Hej!

    Tack för Er feedback!
    Det var tråkigt att höra att Ni haft denna otur med Ert köp. Just nu är vi billigast på ca. 14.000 produkter på Prisjakt och tyvärr kan det förekomma att vissa av dessa produkter är under kampanj och/eller är slutsålda innan lager hunnits uppdateras.
    Vi skulle gärna vilja ha feedback med order-/fakturanummer om Ni haft ett sådant så kan vi se vad som hänt mer i detalj i Ert fall.

    Tack och ha en god jul & gott nytt år!
    Liontech / support@liontech.se

  • 4 mån sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Utmärkt
    4 mån sedan
    Tvivlade på dem i början då jag har aldrig hörts talas om dem förut men det gick jäkla bra. skickades ifrån lager efter 2 dagar och vid 4:de dagen kom den fram till mitt lokala post utbud.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Verkar inte kunna sin sak. Lång leveranstid. Falskt förhoppningsgivande löst svar från supporten. Ger inte tillräckligt kompetent intryck. Verkar ange ett större sortiment än de kan leverera. Undvik!
  • Hej,
    Tack för Ert omdöme!
    Vi skulle gärna vilja titta närmare på Ert ärende om vi får ett order-/fakturanummer så att vi kan se var vi brustit i våra rutiner samt bli bättre.
    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Gick smidigt att beställa och hämta varorna i butiken.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställde Cyber Power Backup.Snabb leverans. Betalade i affären när jag hämtade varan.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställning Leverans
    Fungerar som alltid
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans rätt pris... perfekt!
  • Usel
    6 mån sedan
    Står att man kan betala i butik. men man blir uppringd av personalen på ett trevligt sätt och säger att man måste betala först för att de ska kunna bekräfta köpet för att de ska beställa hem varan.

    Uppdatera hemsidan då och ta bort valmöjligheten med att kunna få välja att betala i butik.

    dåligt!
  • Hej!
    Tack för Er feedback!
    Vi har alternativ att betala i butik vid uthämtning, men vissa specialbeställda produkter kräver förskottsbetalning för att försäkra leverans.
    Har Ni frågor är Ni välkomna med order-/fakturanummer till support@liontech.se

    Tack!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    7 mån sedan
    La en beställning innan de skulle gå på semester. Ringer även och pratar med dem, killen försäkra att grafikkorten kommer under deras semester och jag skall ringa när de kommer tillbaka så de snabbt kan leta upp dem och sända dem.

    Ringer dem efter semestern och då skall de återkomma via mail. Mailet kommer och svaret är att de inte fått dem och att nu helt plötsligt kan det dröja en vecka en månad innan dem kommer. 2 månader går utan någon kontakt från dem. Så jag ringer och avbeställer dem. Då helt plötsligt ska de ringa leverantören och kolla.

    Tack tjeeena. Nä är man inte mer intresserad av att ha kunder än så så.

    De må har varit i branschen länge men verkar ha tappat suget att behålla kunder.
  • Hej!
    Tack för Er feedback!
    Vi beklagar hanteringen av Ert ärende.
    Skulle Ni vänligen vilja skicka oss ett e-post till support@liontech.se med ordernummer så kan vi titta närmare på detta.

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    7 mån sedan
    Lockpriser
  • Hej!
    Tack för Er feedback!
    Skulle Ni kunna skicka oss ett e-post till support@liontech.se med lite mer feedback så att vi kan se vad som har gått snett och försöka rätta till det i framtiden?.

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Dålig
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Jag önskar jag tagit reda på mer om vad finns på lager betyder på Prisjakt i detta fall betydde det att varan fanns hos leverantören.
    LionTech skriv så här i sina leveransvillkor:
    "Varor som finns på lager hos leverantören kan ta upp till cirka (1-2) arbetsveckor.
    Preliminära leveransdatum kan skjutas fram eller komma i lager tidigare hos leverantören.
    Beställningsvaror har okänt leveransdatum, men finns fortfarande i Liontech Computer Group AB:s sortiment för beställning."
    Så jag får ju skylla mig själv med att jag fick vänta 2 veckor på leverans. Men jag tycker Prisjakt kan för tydliga detta annars hade jag väntat 2 veckor från någon annan och fått den billigare.
  • Hej!
    Tack för Er feedback!
    Skulle Ni kunna skicka oss ett mejl till support@liontech.se med order-/fakturanummer så kan vi kolla varför det har dröjt en sådan tid med Er order?

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning
    Beställde en induktionshäll. Leveranstid på ca 2 månader. Liontech var nedstängt en stor del av sommaren. Jag fick ringa efter semestern för att påminna om att paketet skulle skickas, de hade själva ingen eget intresse av att se efter om den hade skickats (förskottsbetalning). De utlovade en snabb leverans efter det, men det tog ytterligare 2 veckor. Nu verkar paketet finnas på posten. Rekommenderas ej iom denna erfarenhet.
  • Hej!
    Tack för Er feedback!
    Skulle Ni kunna skicka oss ett mejl till support@liontech.se med order-/fakturanummer så kan vi kolla varför det har dröjt en sådan tid med Er order?

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Jag la en beställning under deras semester eftersom de hade lägsta pris, naturligtvis fick jag vänta tills de kom tillbaka. Direkt skickades paketet utan problem och kom fram dagen efter!
  • 2017-04-24 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Har handlat från Liontech tidigare utan problem så jag blev lite fundersam över den senare tidens kommentarer här på prisjakt. Gjorde dock en beställning precis nyss och det fungerade helt felfritt. Hade också flitig kontakt med supporten. Det gällde moderkort till Ryzen som inte fungerade som det skulle. Sannolikt barnsjukdomar, men supporten var perfekt, så jag kan inte riktigt stämma in i klagokören.

    Det enda negativa jag kan se med butiken är att det ibland kan vara lite väl långa leveranstider, men det beror ju å andra sidan på i vilket lager varan finns. Tycker samtidigt inte att det är något problem att se vad som gäller på hemsidan.
  • Usel
    1 år sedan
    Jag beställde en kylfläns i januari i år. Strax efter min beställning ringde man upp mig från butiken och förklarade att det var fel på lagerstatus och att det kunde ta två-tre veckor att få hem artikeln. Något jag inte hade några problem med.
    Efter fyra veckor hade dock inte kylflänsen kommit varför jag per e-post bad om en leveransuppdatering. Inget svar från Liontech.
    Efter totalt nio veckor utan att ha hört något från butiken, meddelade jag min vilja att få avbryta beställningen då man inte har levererat varan inom angiven tid. Inget svar.
    Efter 10 veckor begärde jag att mitt tidigare svar skulle bekräftas. Inget svar.
    Efter 11 veckor meddelade jag att jag avsåg att vidta åtgärder om inte mitt tidigare mail bekräftades. Svaret jag fick var att det hade uppstått leveransförseningar. Min begäran om att få avbryta ordern kommenterades inte.
    Ånyo begärde jag att ordern skulle avbrytas vilket inte besvarades inom rimlig tid varför korttransaktionen reklamerades till min bank. Detta meddelades också leverantören. Nu meddelar Liontech att jag ska få pengarna tillbaka. En ursäkt hade säkerligen varit passande, men det saknades också i e-brevet. Reklamationen ligger kvar hos min bank som får avgöra om det även ska lämnas in en polisanmälan. Det avgörs förmodligen av om Liontech verkligen betalar tillbaka pengarna eller inte.

    Sorry Liontech, med den här kundservicen är det dessvärre sista gången jag handlar hos er. Jag avråder även andra från att göra det.
  • Hej!
    Tack för Er feedback!
    Vi skulle vilja börja med att beklaga hanteringen av Ert ärende.
    Skulle Ni kunna skicka oss ett e-post till support@liontech.se med ordernummer så kan vi titta närmare på detta.

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Acceptabel
    1 år sedan
    Jag beställde en ryggsäck för mer än tre veckor sen som bara skulle ta 2-3 veckor.
    Känns kanske lite dåligt att dem inte håller tiden och har inte heller fått något SMS om någon försening.
  • Hej,
    Tack för Er feedback!
    Skulle vi kunna få ett ordernummer på detta så kan vi se hur det ligger till?

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    1 år sedan
    Köp inte från Liontech om ni behöver något snabbt och de inte har det i butiken.

    De säger vid beställning att varan finns på lager hos leverantören men sen skjuter de fram leveranstiden hela tiden.
    De verkar inte ha någon som helst koll på sina beställningar och meddelar inte leveransförseningar vilket seriösa företag gör.
    De svarar överhuvudtaget inte på mail.
  • Hej,

    Tråkigt att Ni upplevt ärendet på detta sätt.
    Vi håller på uppdaterar lagerstatus och mycket annat just nu på hemsidan och bör vara klart till nästa månad.
    När det gäller mail, så har vi haft ganska mycket nu efter vi hade stängt ett par dagar.
    Har Ni vänligen order-/fakturanummer så kan vi kolla närmare på Ert ärende och återkomma med feedback.

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    1 år sedan
    Varning!
    Liontech är en lågpresterande försäljningsenhet. Påstår på prisjakt att de har produkten på lager hos leverantören vilket medför att man gör en beställning som bekräftas av Liontech.
    Efter att man väntat mer än en vecka har de höjt priset för varan på prisjakt.
    När man tillslut mailar till Liontech och frågar varför leveransen dröjer får man svar några dagar senare att de inte har fått någon tilldelning av varan. Det är dåligt att inte meddela kund som fått beställningsbekräftelse att varan inte kommer att kunna levereras.
    I mina kretsar kallas det för SKITDÅLIGT.
  • Hej,

    Tack för Er feedback.
    Skulle Ni vänligen kunna skicka oss ett order-/fakturanummer så kan vi titta närmare på detta?

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Inga konstigheter, de höll lovat leveransdatum och hade bra pris. Litet minus är dock att de inte paketerade leveransen i annat än tillverkarens paket, så att när man bär hem elektroniken så är det smärtsamt uppenbart att det är dyra saker man bär på.
  • Usel
    1 år sedan
    Beställning
    Falsk marknadsföring
  • Hej,

    Skulle vi kunna veta var vi brustit i våra rutiner?

    Tack på förhand!
    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    1 år sedan
    300 kr! i fakturaavgift för faktura via Klarna Skämtar dom eller? Har aldrig varit med om något liknande. Känns inte seriöst.
    Aldrig beställt från dem tidigare. Var på väg att göra en större beställning men när jag såg att dom skulle ta 300 kr i fakturaavgift så ändrade jag mig. Då blev jag tveksam till om det är ett seriöst företag.
  • Hej,

    Eftersom vi endast säljer faktura så tar exempelvis Klarna en procentavgift på varje köpsumma.
    Därför ökar fakturaavgiften med köpsumman.
    Skicka oss gärna ett mail med order-/fakturanummer så kan vi kolla närmare på detta, tack.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    ..99kr frakt för ett spel? Troligt.
  • Hej,

    En kort förklaring: Vissa butiker/leverantörer har inga fysiska butiker så tanken är att köra via postorder. Andra har avtal med väldigt stora volymer av leveranser och stora lager.
    Hoppas att detta förklarar en liten del av hur det ser ut med fraktbolagen.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Absolut inget fel på själva varan, men åt helvete för dyr frakt.
    Det är förvisso mitt eget fel att jag inte kontrollerade fraktkostnaden och avbröt köpet. Vi lägger det på erfarenhetskontot.
  • Hej,

    En kort förklaring: Vissa butiker/leverantörer har inga fysiska butiker så tanken är att köra via postorder. Andra har avtal med väldigt stora volymer av leveranser och stora lager.
    Hoppas att detta förklarar en liten del av hur det ser ut med fraktbolagen.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Utmärkt
    1 år sedan
    Upplevde inga problem med mitt köp - hade en trevlig mailkonversation med insatt personal om en produkt som jag sedan fick hem inom utsatt tid. Hämtade i butik, personalen var lika trevlig på plats. 10/10 om de kunde snabba upp leveranserna från leverantörerna!
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Bra utbud. Har prylar från tillverkare som många andra butiker saknar.

    Handlat 3 ggr utan några problem. Snabbt och enkelt.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Har inte fått min beställning än då jag nyss skickade den men hittills känns det bra.
  • Dålig
    1 år sedan
    Ordern annullerades trots att varan såg ut att finnas i lager både hos Liontech och hos grossist. Oseriöst sätt att ha webbshop som visar fel lagerstatus.

    Förutom uppdaterad lagerstatus borde det framgå att priset gäller ett begränsat lager.
  • Hej,

    Tack för Er feedback.
    Skulle vi kunna få ordernummer så vi kan kolla närmare på detta och försöka hitta en lösning, tack!

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    1 år sedan
    Dålig hemsida som är buggig. Gjorde min beställning och stod att varan fanns i lager. En vecka senare annullerades ordern pga att varan var slut. De borde ha en mycket bättre lagerstatus...
  • Hej,

    Tack för Er feedback.
    Skulle vi kunna få ordernummer så vi kan kolla närmare på detta och försöka hitta en lösning, tack!

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Svarar inte på telefonen i mer en 2 timmar
  • Hej,

    Vår telefonväxel är igång och stängs av automatiskt under våra öppettider.
    Vi har ingen rapport om att våra tjänster varit nere eller obemannade.
    Skulle Ni vänligen kunna återkomma till oss vilken dag detta var?

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Bra
    1 år sedan
    Snabb leverans! Beställning lagd på eftermiddagen skickades efter några timmar och kunde hämtas nästa dag på utlämningsstället. Minus dock för att de anger lagersaldo och uppskattad leveranstid på ett otydligt sätt.

    På produktsidan står det dels hur många de har ”På lager i butik” (vilket mina varor var), dels hur många som finns ”Hos leverantören”. I kundvagnen nämns dock inget om lagersaldo i butik, utan istället anges bara summan av antalet de själva har i lager och antalet leverantören har i lager.

    I mitt fall gick det alltså över förväntan, men det hade varit bättre om man i kundvagnen direkt hade fått se uppskattad leveranstid per vara i form av en tydlig datumangivelse.
  • Acceptabel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Priset på varan mycket bra.
    Gick inte att betala med faktura av någon anledning - dåligt.
    Hög pris på frakt. Andra ställen tar 29 kr, ni tar 99 kr. Dåligt.
    Totalsumman blir bra om varan kommer fram.
    Omdömet blir klart bättre om jag verkligen ser att jag fått varan till det priset.
  • Dålig
    1 år sedan
    Beställde en vara som var i lager. Fick vänta över en vecka innan den gick från behandlad till "beställd", därefter tog det en vecka till. 14 Dagar för att få en vara som stod "i lager". Två stjärnor pga bra pris, annars en stjärna.
  • Hej,
    Tack för Er feedback.
    Vi har även meddelat alla våra kunder att order mellan 24.10.2016 - 06.11.2016 kan ha längre hanteringstid. Skulle tro att Ni kanske missat den informationen på hemsidan och på orderbekräftelsen ifall Ni beställt inom denna period?
    Vi skulle gärna vilja ha ett order-/fakturanummer på detta för att se vad som hänt, tack.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Ganska bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Nöjd, men efter mitt köp så sänkte dom priset på varorna, lite näpet. Och jag tycker att handlar man för 2500:- så borde frakten ingå!
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Beställde moderkort och en PSU (billigast på Prisjakt) samt ett ramminne från dem. Modekortet stod som 1 kvar i lager hos leverantör. Läser man vad "i lager hos leverantör" innebär står det att läsa "upp till 6 dagars leveranstid".
    Nu efter 3 veckor(!) fick jag veta att grejerna är på väg.
    Inget email, inget samtal, inget svar på email när jag frågade vad som pågick(!).

    Jag förstår att Liontech är ett mindre företag och konkurrerar med jättar som Komplett och Webhallen med enorma lager. Och därför måste de beställa direkt från leverantör.
    Ringde dem tidigare idag och fick veta att "Posten" inte levererat den leverans där mitt moderkort ingått. Det var alltså inte deras fel enligt killen jag pratade med.
    I slutändan kan man helt enkelt konstatera att de har en väldigt svag "lager hantering" och ett ännu svagare sätt att hantera det när det går fel.

    En sidodetalj, om än dock irriterande. Ramminnet jag köpte kom upp som DDR4 8GB när jag sökte genom deras filter. Billigast var ett Crucial Ballistix Elite. Fint tänkte jag och la det i kundkorgen. I och med trasslet av leveranser kollade jag närmare på namnet där det stod 4GB. Det här var tydligen inte heller deras fel då leverantören gett dem samma produkt kod på 2x4GB som 1x4GB. Misstag händer, men likväl irriterande och lite oseriöst.

    Hade jag fått frågan om att få leveransen utan moderkort hade jag tackat ja och betyget hade varit högre. Enkelt, kanske lite surt men ärligt. Den här upplevelsen, samt alla kommentarer om kass service i övrigt, lämnar mig med en sur smak i munnen. Att jag sen fick prata med en kille som pratade i mun på mig och upprepade anledningen till förseningen om och om igen hjälpte heller inte. Nämnde deras låga betyg på Prisjakt och att den här upplevelsen bekräftar bara det för mig. Då fick jag som svar att "folk ger bara betyg där när de är sura". För det är ju därför Webhallen har 9/10 i rating.
  • Hej,

    Tack för Er feedback.
    Vi beklagar hanteringen av Er order.
    Vi skulle gärna vilja ha order-/fakturanummer så att vi kan titta närmare på detta, se vad som gått fel och förbättra det nästa gång och framöver.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Fick varorna på 2 dagar, lade ordern på eftermiddagen dessutom.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    De var ända butiken i Sverige som hade chassit jag ville köpa.
    Valde att hämta produkten i deras fysiska butik för att slippa deras fraktkostnad på 99 kr. Allt gick smidigt och efter en vecka kunde jag hämta den.

    Det enda jag har att anmärka på är att e-posten jag fick när det var dags att hämta varan, var mycket otydlig, men jag kollade på deras hemsida och där stod det att jag kunde hämta den.

    Personalen var kanske inte den trevligaste men de var effektiva ändå.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning
    Billigare än alla andra. Omedelbart svar från kundservice vid frågor. Allt var perfekt.
  • Acceptabel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Hade jätteproblem att mata in kunddata eftersom vi hör till ett stort statligt institut och er hemsida verkar inte anpassad för sådana köpare
  • Hej,

    Tack för Er feedback.
    Skulle Ni kunna återkomma via e-post så kan vi titta närmare på detta och åtgärda problemet, tack?

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag skickade tillbaka den produkt som jag hade beställt, och fick efter ett tag svar om att det jag hade betalat skulle betalas tillbaka med avdrag för deras returfrakt till deras leverantör. Jag svarade att de inte fick göra ett sådant avdrag. De hänvisade då till deras köpvillkor där det står att de får göra sådant avdrag.

    Jag förklarade då att det inte spelar någon roll vad de har skrivit i sina villkor eftersom det är distansavtalslagen som gäller, och att jag därför krävde att få hela beloppet (kostnaden för produkten + frakten vid köpet) återbetalat och skrev att jag - nu när de var upplysta om vad som gäller - utgick från att de skulle ändra sina köpvillkor.

    Efter några dagar fick jag svar att de skulle göra ett undantag (!) i mitt fall genom att betala tillbaka hela beloppet (vilket de alltså är skyldiga att göra enligt lag). Vid kontroll idag 2016-10-01, ca en och en halv månad från det att de blev upplysta om att deras villkor strider mot lag, har de fortfarande inte ändrat sina villkor.

    Jag kommer aldrig mer att handla från dem, och jag tycker inte att någon annan ska göra det hellre.

    UPPDATERING EFTER BUTIKENS SVAR:

    Kort förklaring: Nej, säljaren har inte rätt att ta ut sådana avgifter. Jag beklagar att ni verkar ha svårt att först det. Alla som råkar ut för att den här butiken försöker ta ut den här avgiften eller avgifter för returfrakt av trasiga/defekta produkter, acceptera det inte och ta det till domstol om det krävs. Butiken har fel!
  • Hej,

    Vi vill först beklaga att Ni tycker så.

    Kort förklaring: Säljaren har rätt till att ta ut eventuella avgifter (ex. frakt mm.) som säljaren behöver betala för att returnera en produkt. Detta pga. att många produkter i vårt sortiment finns på leverantörslager.
    Dessutom har säljaren även rätt till att ta ut andra avgifter (ex. värdeminskning mm.) ifall köparen har fått information om detta innan köp.

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Som tidigare användarna skriver långa svarstider och dåligt support. Upplever du strul så får du räkna med lång väntetid . Har upplevt precis samma sak som JayDoubleU84. Efter att ha väntat i 2 veckor får jag ett oprofessionell mejl en fredagskväll kl 23:55 med fåtal ord där man inte ens kan förstå vad de menar. Tog en månad tills order var makulerad och pengarna satta tillbaka på kontot.
    All detta strul för en produkt som var 100kr billigare jämfört med andra butiker. Man lär sig från egna misstag som man säger.
  • Hej,

    Tack för Er feedback och beklagar att Ni haft denna upplevelse.
    Har Ni vänligen något order-/fakturanummer för att vi kan titta närmare på detta, tack?

    Liontech Computer Group AB
    support@liontech.se

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt att beställa, leverans i tid. Uthämtning hos ombud. Varan bra paketerad och oskadad.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    när man väl hittade produkten då gick det undan.....