Lensstore och Loveyewear
heter nu Mister Spex
Samma låga priser

http://www.misterspex.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska, Norska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 5 år sedan
(data från 2017-07-26)
 2017-02-21 Prisjakt har ändrat uppgifter om företagsnamn och organisationsnummer från European Web Lenses AB (556682-1384) till Nordic Eyewear AB (556898-4917)
Detaljerad information Mister Spex har fått betyget (7.40)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Utmärkt
    Mycket bra service, trevliga och snabba svar och väldigt hjälpsamma. Rekommenderas.
    10 dagar sedan
  • Usel
    Skämtföretag.
    Beställde linser för 8 dagar sedan och fick omedelbart orderbekräftelse. Nu, 8 dagar senare, kommer ett mail där de hävdar att mina linser är restnoterade hos tillverkaren (4 olika styrkor som jag har beställt!). Det tar visst minst 4 veckor att få det jag betalat för och det är helt slut hos andra leverantörer och optiker!
    Går man in på deras sida, kan man fortsatt beställa dessa linser och det står inte ett ord om att de inte finns i lager.
    Det gick utmärkt att handla linserna hos minst två andra företag till samma pris. De har en tydlig markering om att våran finns i lager.
    Kommer inte att handla hos Mister Spex mer. Vi får se om de levererar det de har fått betalt för. Uselt!
    21 dagar sedan
  • Hej! Det låter inte bra alls det du skriver att du varit med om när du handlat på vår sajt. Jag håller helt med om att det verkar som att vi inte har varit tillräckligt tydliga med leveranstiden. gällande dina linser och jag skulle gärna sätta mig in i din order och se om det finns något vi kan göra för att ge dig en mer positiv köpupplevelse och ställa det här till rätta. Mejla mig ditt ordernr till felicia@mistspex så ska jag kika på det på en gång. Ha en bra dag så länge! /Felicia

  • Ganska bra
    För långa leveranstider för varor som finns i lager.
    28 dagar sedan
  • Hej! Våra lagervaror ska skickas samma dag förutsatt att ordern placeras under arbetsdagen och varorna ska då levereras inom 1-3 dagar. Har du inte upplevt den här leveranstiden får jag verkligen be om ursäkt och jag hjälper dig gärna att kika närmre på din order. Återkom till mig på felicia@misterspex.se så ska jag se vad som kan ha påverkat din leveranstid! Ha en fin helg tillsvidare! /Felicia

  • Ganska dålig
    Inget ställe du ska beställa ifrån om du ha dina varor snabbt = under en vecka. Står leverans 2-5 dagar och i lager fast då menar dem huvudlagret som de måste få varan ifrån först och sen skickar dem det vidare? De har mycket att lära sig av ex apotea och boozt där det levereras ut samma dag som man beställer. Inget ställe jag kommer beställa något från igen. Läser man omdömena nedan verkar det vara ett lotteri om det går bra eller dåligt...
    1 mån sedan
  • Våra leveranstider är aviserade efter den beräknade tiden som det tar mellan våra lagerlokaler - tills att paketet levereras till kund. I ditt fall ska det ha tagit 2-5 arbetsdagar från och med att du beställde, tills att dina produkter levererats i din brevlåda. Jag hoppas verkligen att dina varor levererades enligt detta.

    Det är inte meningen att våra kunder ska behöva fundera över levereringsprocessen, då detta redan är uträknat och ska hållas. Vi hade självklart önskat att vi hade möjlighet att leverera samtliga produkter ifrån vårt lager i Stockholm och vi hoppas att det kommer att ske i framtiden.

    Vi uppskattar verkligen din feedback och kommer ta den vidare. Konstruktiv kritik är jätteviktigt för att vi ska kunna utvecklas och bli ännu bättre :) Skulle du vilja ha mer ingående hjälp på din order eller om du har några övriga funderingar går det jättebra att mejla mig på felicia@misterspex.se så går vi vidare där. Tillsvidare vill jag önska dig en fortsatt fin tisdag! / Felicia

  • Perfekt
    Jag köpte nyligen ett par glasögon från Mister Spex, ett par clubmasters då jag såg att de lovade snabb frakt och hade ett väldigt billigt pris. Jag beställde på en sen torsdag eftermiddag och valde faktura som betalningsätt då jag ville se att allt gick rätt till. De lovade 1-4 dagars frakt och förmiddan dagen efter så låg de i brevlådan när jag gick för att hämta posten. Riktigt imponerad måste jag säga! Fick exakt de jag ville ha och riktigt snabbt och smidigt! Jag fick fskturar på epost och har precis betalat den smidigt via nätet. Har inte stött på något problem och vet inte hur bra deras kundssupport är, men smidigt och billigt var det verkligen för mig!
    1 mån sedan
  • Tack så jättemycket för din positiva feedback! Det glädjer oss att höra att du är nöjd med din köpupplevelse hos oss och att du nu får använda dina nya clubmasters i solen. Det var synd att du inte fick chansen att prata med oss i kundtjänst, men även det är såklart ett kvitto på att ditt köp gick fint till :) Tveka inte på att kontakta oss vid övriga frågor eller funderingar så hjälper vi dig. Tillsvidare önskar jag dig en fin dag! / Felicia Kundtjänst

  • Perfekt
    Bra kvalitet på linser till lågt pris, snabb leverans samt trevlig chattsupport. 10/10 👍
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans och bra pris!
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Helt okej, beställde ett par Oakley solglasögon. Levererades inom en vecka.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans men framförallt bra support då jag råkade beställa fel linser. Fick efter snabba svar från supporten även 10% rabatt på nästkommande order. Precis så ska det vara!
    2 mån sedan
  • Tack för ditt positiva feedback! Vi på Mister Spex blir otroligt glada över att du är nöjd med din köpupplevelse och ser fram emot att se dig som fortsatt kund hos oss. Tillsvidare önskar vi dig en fin tisdag! Med vänliga hälsningar, Felicia Kundtjänst

  • Ganska dålig
    Loggar man in på sidan efter en massa mail spam och får ett pris går man via prisjakt.se får man ett annat. Känns som man blir lurad.
    3 mån sedan
  • Hej, tack för din feedback!

    I våra mejlutskick angående upprepning av order kommer du direkt in på Mister Spex hemsida med ordinarie pris. Anledningen till att vi måste hålla ordinarie priser på hemsidan är för att samtliga ska ha möjlighet att utnyttja eventuella rabattkoder. Eftersom att man inte kan lägga till flera rabattkoder på samma köp måste dessa hållas separat.

    Kampanjpris via prisjakt jämfört med rabattkoder kan gynna olika linssorter olika mycket. Du ska självklart ta del utav det priset som du tjänat bäst på och skulle du ha några funderingar angående detta är du varmt välkommen att återkomma till oss. Ha en fin dag!

    Ha en fortsatt trevlig dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Usel
    Väldigt slöa. Gjorde en retur på felaktig beställning, 3 veckor senare hör de av sig och påstår att förpackningen var öppnad, vilket den inte var.
    3 mån sedan
  • Hej, tack för din feedback! Vi är ledsna över att din retur blev fördröjd i behandlingen, vi har haft väldigt hög belastning på returavdelningen och av den anledningen har det påverkat processen, förutsatt att vi mottog ditt paket i tid från posten.

    Det går alltid bra att ta kontakt med oss och dela med spårningsnummer så kan vi se till att prioritera returen och hjälpa på bästa sätt.

    Angående att din förpackning var öppnad behöver vi vara väldigt noggranna med detta då linser är en medicinsk produkt och förpackningen räknas som förbrukad när blistret är brutet. Skulle det vara så att du misstänker att paketet har gått upp eller skadats under transporten till oss är du givetvis välkommen att kontakta oss så ser vi vad vi kan göra.

    Vi hoppas att vi får se dig som fortsatt kund hos oss och återkom vid fler funderingar! Ha en fin dag.

  • Usel
    Efter en vecka står linsbeställningen fortfarande som "Beställning behandlas".
    4 mån sedan
  • Hej! Vi hjälper dig gärna med att kika på vad det är som kan ha påverkat en eventuell sen leverans, återkom till oss via telefon 08-55002560 med ditt ordernummer så ser vi till att hjälpa dig. Självklart ska du motta dina linser och vi ser fram emot att hjälpa dig. Ha en fin dag!

  • Perfekt
    Snabb leverans!
    4 mån sedan
  • Dålig
    Tyvärr måste jag uppdatera min recension, efter namnbytet har företaget tappat enormt. Tidigare var leveranserna mycket snabba och eventuellt strul snabbt löst men så är nu inte fallet.
    Jag har nu provat två leveranser med 3 månader mellan lika dåliga resultat; trots att linserna enligt hemsidan finns i lager tar leveransen runt 2 veckor. Båda gångerna fick jag svar på min mail-förfrågan först efter flera dagar, och det efter att linserna i mellantiden gått i väg (oklart om detta skett på grund av påstötningen). Förra gången skyllde man på ändrade system, nu på att "toriska linser har längre leveranstid" och leverantörs-förseningar vilket dock inte är mycket till förklaring när hemsidan påstår att produkterna finns i lager (att vissa linstyper skulle ha leveranstid framgår inte heller)...
    Priset är ännu lågt men både leveranstider och kundtjänst är nu under all kritik.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Hej tack för ditt meddelande och din feedback till oss. Det är jättetråkigt att höra att du inte känner dig nöjd med dina senaste beställningar hos oss, vi har full förståelse då vi är medvetna om stora förseningar samt ett tufft systembyte. Migreringen som har pågått under årsskiftet har varit tuffare än beräknat och det är otroligt tråkigt att så pass många kunder har påverkats av detta.

    Vi har bytt namn, hemsida och system men vi är precis samma gäng på plats som är extremt måna om våra kunder och servicen vi strävar efter. Hög belastning och tekniska problem har påverkat sena svar samt leveranser, men vi gör allt vi kan för att konstant lösa problem och ge den bästa möjliga servicen.

    Vi hoppas verkligen att vi får se dig som återkommande kund hos oss i framtiden och skulle du har några fler funderingar angående leveranstiderna hjälper vi dig gärna via telefon 08-55002560. Ha en jättefin dag tillsvidare och vi hoppas att du förstår vårt svar.

  • Usel
    Det är en vecka sen jag beställde linser och har ännu inte fått några. Support svarar inte heller. Första och sista gången jag beställde härifrån!
    4 mån sedan
  • Hej! Vi är otroligt ledsna att du inte har blivit besvarad via supporten, tyvärr är vi överbelastade via mejlen och gör allt vi kan för att besvara snarast.

    Vi vill självklart hjälpa dig och kika närmre på vad som kan ha påverkat din försening, vänligen återkom till oss via telefon 08-55002560 för snabbast service och vi kommer se till att du mottar dina linser!

    Vi ser fram emot att hjälpa dig vidare och önskar dig en fin dag!

  • Dålig
    Förut kunde man få linser två dagar efter beställning (gratis frakt) nu tar det 5-7 dagar. Jag väljer nog någon annan att beställa ifrån hädanefter.
    4 mån sedan
  • Hej! Vi beklagar den förlängda leveranstid som har påverkat dig, i och med vårt byte av system har vi behövt förlänga leveranstiden och självfallet gör vi allt vi kan för att försändelsen ska nå fram till dig så fort som möjligt.

    Vi kikar gärna närmre på din order för att se att det inte är någon annan faktor som har påverkat din leveranstid, vänligen återkom till oss via telefon 08-55002560 så hjälper vi dig vidare.

    Ha en fin dag!

  • Usel
    Gjorde en beställning för två månader sedan. Inget bekräftelsemail eller några linser har kommit även fast pengarna är dragna.

    Kundtjänst svarar ej på mail.
    4 mån sedan
  • Hej! Vi är hemskt ledsna att du inte har blivit besvarad, vi har dessvärre väldigt hög belastning i mejlen. Självklart ska vi hjälpa dig!

    I samband med att vi har bytt hemsida har en del tekniska problem uppstått, där bland orderbekräftelser som inte skickats ut. Vi hjälper dig gärna kika på vad som kan ha påverkat just din order, din beställning har säkerligen gått igenom och det som hände var att orderbekräftelsen inte kopplades.

    Vänligen återkom till oss via telefon 08-55002560 så hjälper vi dig vidare med din order. Ha en fin dag!

  • Usel
    Otroligt långsamma. Hör inte av sig när en leverans blir försenad. Jag har snart inga linser kvar att använda för dom har fortfarande inte skickat mitt paket sedan ordern blev beställd. (24/2)

    Har handlat hos Lensstore genom tiden förut (2015) och det har varit samma problem.

    Jag gav förhoppning över att dom skulle skärpa sig när dom gick i samarbete med Mister Spex men det är samma problem fortfarande. Ska bojkotta dom nu och betala mer för mina linser istället.

    Det är alltså mer än _FEM_ arbetsdagar och dom har inte ens skickat mitt paket än.
    Jag ska handla på YourLenses nästa gång, för dom är snabba och mer kundvänliga.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Hej, vi är jätteledsna över den försening som har påverkat dig samt att du inte har blivit informerad. Tyvärr har vi haft stora förseningar ifrån tillverkarna de närmsta två veckorna och vi jobbar ständigt på att lösa detta. Vi vill gärna kika närmre på din specifika order för att lösa vad som har påverkat förseningen, vi vill självklart att du ska motta dina linser så snabbt som möjligt.

    Vänligen återkom till oss via kundtjänst 08-55002560 så går vi vidare med detta. Ha en fin dag tillsvidare!

  • Ganska dålig
    Fruktansvärd långsamma på att skicka beställningen, tog en vecka från order till att de skickade!
    Pinsamt dåligt år 2017!
    4 mån sedan
  • Hej, tack för din feedback! Vi får beklaga för förseningen som har drabbat dig, dessvärre har vi de senaste två veckorna haft förseningar med samtliga leveransen ifrån tillverkaren och det är tråkigt när det inte är något vi kan påverka. Vi vill självklart att du ska motta din beställning så fort som möjligt och vi kikar gärna närmre på vad som påverkade din leverans.

    Vänligen återkom till oss via kundtjänst 08-55002560 så hjälper vi dig! Ha en fin dag!

  • 2017-02-21 - Prisjakt har ändrat uppgifter om företagsnamn och organisationsnummer från European Web Lenses AB (556682-1384) till Nordic Eyewear AB (556898-4917)

  • Usel
    Har försökt nå support men bara fått ett automatgenererat svar sen inget mer.

    Spammar mail om "erbjudanden" till trogna kunder, men där "erbjudandet" kan vara så mycket som 60% dyrare än om du hade gått in på deras sida från Prisjakt.
    5 mån sedan
  • Hej, tack för din feedback!

    Vi beklagar att du inte har blivit besvarad via vår mejl-support, dessvärre är vi överbelastade i mejlen och hänvisar samtliga till att kontakta oss via telefon 08-55002560. I vårt automatiska mejlutskick meddelar vi att vi inte kan besvara inom 24 h p.g.a. detta, vi är ledsna om det inte har nått fram ordentligt.

    Självklart vill vi att våra kunder ska få ta del utav det kampanjerbjudande som gynnar den specifika linstypen mest. Då det inte är möjligt att kombinera olika erbjudanden samtidigt måste vi separera dessa från varandra.

    Det glädjer oss att du hittat ett pris som var bäst för dig och har du fler funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via telefon som hänvisat ovan. Vi ser fram emot att hjälpa dig och hoppas att du kommer bli nöjd med din beställning!

  • Perfekt
    Snabbt, enkelt och billigt. Men se till att alltid gå via Prisjakt för bästa priser!
    5 mån sedan
  • Usel
    Beställde linser den 24/1 och har fortfarande inte fått vare sig linser eller svar ifrån Mister Spex varför man inte levererat min order.
    Att skylla på problem med migration är under all kritik!
    Tyvärr har ni tagit en bra linsbutik Lensstore och förstört det fullständigt.
    Tänker inte handla av er igen.
    Köp inte av denna butik de är oseriösa!
    5 mån sedan
  • Hej, tack för din feedback. Vi beklagar verkligen att du inte är nöjd med ditt köp hos oss, vi är extremt mån om våra kunder och vi är medvetna om att många beställningar har påverkats av vår migrering. Det är ingen ursäkt utan vi har gjort allt vi kan för att minska förseningar och vinna tillbaka ert förtroende efter systembytet som var tuffare än vi räknat med.

    Vi är samma företag med samma gäng i kundtjänst och lager så vi strävar efter samma service och leveranstid som tidigare, det som skiljer är att vi bytt namn. Tanken med vårt nya system är att kunna leverera ännu snabbare till kund och nu när bitarna faller på plats kommer vi fortsätta som tidigare och vi hoppas att vi får se dig som kund hos oss i framtiden.

    Önskar du snabbast hjälp med att se vad som har hänt med din beställning ber vi dig kontakta oss via telefon 08-55002560 då vi för tillfället har väldigt hög belastning via mejl. Vi ser fram emot att hjälpa dig!

    Ha en fin dag!

  • Usel
    Beställde linser den 31/1 den 6/2 hade det ennu inte kommit några linser. Avbeställde då ordern. Köp ej!
    5 mån sedan
  • Hej!

    Vi vill börja med att be om ursäkt för förseningen och självklart ska det inte dröja så pass länge innan du mottar dina linser från oss. Vi strävar alltid efter att leverera våra beställningar så fort som möjligt och vi beklagar återigen att vi inte hållit den utlovande leveranstiden. Vi uppskattar din feedback och ska självklart se över anledningen till förseningen.

    Ha en fin dag!

  • Usel
    Ingenting stämmer när det gäller tillgänglighet av produkt, leveranstid, eller inga meddelandet vid försening. Bra priser skrivet på hemsidan hjälper inte om man inte lever upp till det man lovat. Rekommenderar ej!
    5 mån sedan
  • Hej och tack för din feedback!

    Vi är jätteledsna för att du har upplevt en negativ köpupplevelse hos oss och vi strävar alltid efter att erbjuda våra kunder snabba leveranstider och grym service. Vi gör självklart allt vi kan för att leverera våra varor på snabbast möjliga sätt och vi är hemskt ledsna om vi lyckats leverera till dig inom utlovad leveranstid. Självklart bör du ha fått information gällande detta.

    Du som kund är viktigt för oss och vi vill hemskt gärna göra rätt för oss och hjälpa dig vidare med din beställning. Vänligen kontakta oss på 08-55 00 25 60 så ska vi hjälpa dig vidare.

    Ha en fin eftermiddag!

  • Usel
    Levererar inte i inom sina angivna tider. Vid mina två senaste beställningar ha dom missat sina leveranaslöften ordentligt. Köp nån av nån annan.
    6 mån sedan
  • Hej, tack för din feedback! Vi är jätteledsna att vi inte har levererat dina linser i tid, dessvärre har vi under december samt januari månad haft förseningar hos oss p.g.a. att vi är mitt uppe i en migration. Systembytet som vi har gjort har inte gått så smidigt som vi hoppats på och därför dragit ut på tiden med många tekniska problem, vi har gjort allt vi kan för att våra kunder ska påverkas så lite som möjligt men är fullt medvetna om de stor förseningarna som tyvärr har inträffat. Vill du att vi kollar närmre på din order och se vad som kan ha orsakat förseningarna är du varmt välkommen att återkomma till oss så hjälper vi dig. Ha en fin dag tillsvidare!

  • Usel
    Varning!

    Beställde 5/12 och har fortfarande inte fått min beställning. Allt jag beställde fanns i lager. De svarar inte på support-mail och när jag ringde förra veckan sade de att de hade problem med sitt system och gav mig 20% avdrag. De trodde att beställningen skulle skickas förra veckan, det stämde inte. Vi får väl se om/när varorna dyker upp...
    7 mån sedan
  • Hej, vi är jätteledsna att dina linser har blivit så pass försenade. Självklart ska det inte gå till såhär och vi ska se till att hjälpa dig så att du mottar dina linser!

    Som du fick information om i ditt samtal angående vårt systembyte så är det p.g.a. det som många beställningar dessvärre har hamnat i kläm och övergången har inte gått så smidigt som vi hoppats på. Har du placerat din order 5/12 ska det definitivt redan varit åtgärdat och vi vill kika närmare på din order för att se var som eventuellt kan ha hänt.

    Via mejl har vi väldigt hög belastning och hänvisar dig till att ringa in till oss igen på 08-55002560 så ska vi hjälpa dig direkt. Vi ser fram emot ditt samtal och önskar dig en fin dag tillsvidare!

  • Ganska bra
    Billiga brillor men väldigt långsamma i frakt. Kanske beror det på julruschen men de var nära o missa deadline, julafton. Jag vet inte ifall dom hade sänt paketet ifall jag inte ringt och påskyndat det. Men dom var alltid snabba på att svara i telefon så därför får dem en extra stjärna.
    7 mån sedan
  • Hej och tack för ditt meddelande!

    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service och hoppas att du är även är nöjd med brillorna. Vi har publicerat information om den höga belastningen på hemsidan och beklagar om det inte har nått fram till dig. Förseningen är tillfällig och så snart vi är ikapp efter det tuffa systembytet som vi har vart uppe i kommer vårt arbete effektiviseras och kommer ha möjlighet att leverera ännu snabbare till kund. Vi hoppas att du har förståelse för förseningen och hoppas att vi får se dig som fortsatt kund hos oss.

    Ha en jättefin dag!

  • Dålig
    Beställde och betalade den 6/12 fick linserna den 15/12 inte en OK leveranstid när de skriver 1-2 dagar på hemsidan (linserna fanns i lager vid beställning).

    Betalar hellre några kronor extra och beställer någon annanstans nästa gång.
    7 mån sedan
  • Hej tack för ditt meddelande! Vi är fullt medvetna om att vi inte har kunnat hålla våra leveranstid och det är tråkigt att du inte är nöjd

    Vi har publicerat information om att leveransen kan dröja på hemsidan och vi beklagar att detta inte har nått fram till dig. Vi gör nu allt vi kan för att jobba ikapp och leverera samtliga beställningar så snabbt som möjligt. Som du säkerligen läst är vi mitt uppe i en migration då vi bl.a. byter system, vi hade hoppats på att detta inte skulle påverka våra leveranser men dessvärre har oförutsedda förseningar uppstått. Detta är vi otroligt ledsna för då vi är mån om våra kunder samt leveranstiden som vi vill hålla som lovat.

    Så snart vi har kommit ikapp och övergången är fullständigt kommer vi givetvis återgå till våra leveranstider, och för dina lagerlinser kommer självklart du motta din beställning inom 1-2 dagar. Vi hoppas att vi får se dig som fortsatt kund hos oss trots denna försening, vill du ha ytterligare hjälp är du varmt välkommen att kontakta oss på 08-55002560 så ska vi ge dig vår bästa service! Ha en jättefin helg!

  • Usel
    Åtta dagar och har inte fått mina linser, inget svar från supporten på över 48h.

    Beställer någon annanstans framöver.
    7 mån sedan
  • Hej tack för din feedback! Vi är jätteledsna för att du har upplevt en negativ köpupplevelse hos oss. Vi är mån om våra kunder och gör självklart allt vi kan för att leverera våra varor på snabbast möjliga sätt. Vi är mitt uppe i en tuff övergång i system samt lagerlokaler, det har dessvärre inte gått så pass smidigt som vi har hoppats på. Förseningen hos oss har gett väldigt hög belastning via mejl samt telefon och vi gör allt vi kan för att besvara i tid.

    Vi vill givetvis kika närmre på din order och vi denna höga belastning hänvisar vi dig till kundtjänst via telefon 08-55002560 så ska vi se till att hjälpa dig att motta dina linser!

    Tanken med det nya systemet är att vi ska kunna leverera ännu snabbare till kund och effektivisera vårt arbete. Så fort bytet är genomfört kommer leveranstiderna självklart bestå som aviserat och vi hoppas att vi trots besvikelsen för detta köpet får se dig som fortsatt kund hos oss i framtiden.

  • Perfekt
    Superbra kundservice trots pressade priser vilket gör dem till oslagbar kombo i mina ögon*! Beskriver mitt ärende nedan:

    Jag skulle köpa Air Optix Aqua men på LensStore erbjöd att man kunde "uppgradera" och köpa Air Optix plus HydraGlyde för samma pris med en reklambanner. (Detta linsbyte ska kunna ske utan kontakt med optiker enligt tillverkaren). Efter ca 1 månad när det var dags att prova "nya" linserna fick jag en kraftig reaktion och kunde inte genomgå en hel dag med dem. Samma baskurva, diameter, styrka och tillverkare. Dock annat material.

    Ringde Lensstore som väldigt professionellt erbjöd mig att reklamera HydraGlyde-linserna och få vanliga Aqua modellen istället, helt friktionsfritt och med trevlig tjej på kundservice!

    Som med många andra lins-sajter gäller det att använda prisjakts länkar för att få "bättre" pris, inga konstigheter tycker jag då de flesta kör samma modell och LensStore är tydliga med att extrapriset gäller genom prisjakt.

    *pun not intended ;)
    7 mån sedan
  • Usel
    Lensstore försöker uppenbarligen blåsa återkommande kunder. Klickar man på "Upprepa order" i ett av deras mailutskick så kostar Proclear 1-day 189 kr, går man via prisjakt så kostar samma vara 103 kr. 90-pack kostar 545 kr via länk i mail, 297 kr via Prisjakt. Exakt samma linser!
    7 mån sedan
  • Knappt godkänd
    2-4 arb. dagar blev till slut 7 dagar.... Hoppas jag. Är på 6:e dagen nu och de packade linserna idag.
    10 mån sedan
  • Hej,

    Vi beklagar verkligen för den förlängda leveranstid som har drabbat dig, självklart vill vi hjälpa dig med detta!

    När det handlar om linser som vi beställer ifrån tillverkaren kan det dessvärre uppstå oförutsedda förseningar och det verkar som att det kan vara detta som har inträffat i ditt fall, vi är jätte ledsna för det. Vi vill givetvis kika närmre på detta och se till att du mottar dina linser. Återkom till oss via kundtjänst via mejl support@lensstore.se eller via telefon 08-55002560 så ska vi ta detta vidare.

    Vi ser fram emot din kontakt och önskar dig en fin dag!

  • Usel
    Det tog mycket längre tid att få varorna än vad de lovar. Enligt dem själva ska de skicka varorna samma dag om de finns i lager (vilket var fallet). Varorna skickades inte förrän efter mer än en vecka och det tog alltså ca. 10 arbetsdagar att få linser som de hade i lager.
    11 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt meddelande!

    Vi beklagar verkligen att vi inte har hållit vår leveranstid som utlovat, självklart ska detta inte förekomma.

    Vi vill gärna titta närmre på vad det är som har orsakat så pass fördröjd leveranstid för dig, det låter som att det kan ha varit en lins som tagit tillfälligt slut i lager. Linser som vi skriver ut att ha på lager på hemsidan ska vi alltid ha inne men dessvärre kan hög belastning göra att det bli tillfälligt lagerfel. Givetvis jobbar vi så fort vi kan för att få in ny leverans av linserna och det kan tyvärr uppstå bl.a. förseningar med leverantören som vi inte kan påverka, det kan vara så att din beställning har drabbats av detta. Vi är jätteledsna för det.

    Som sagt vill vi kika närmre på din order för att se vad som kan ha påverkat din försändelse, återkom till vår kundtjänst på support@lensstore.se eller via telefon 08-55002560 så får vi undersöka vad som gått fel.

    Vi ser fram emot din kontakt och önskar dig en fin dag tillsvidare!

  • 2016-07-27 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Snabb leverans och otroligt bra och hjälpsam kundtjänst som besitter kunskap som gav mig den optimala köpupplevelsen! Tack för det!
    1 år sedan
  • Knappt godkänd
    Leveransen gick snabbt, men då de beställda solglasögonen var för små blev det byte till en storlek större. Detta kostade mig 95:- extra då jag uppmanades skicka paketet rekommenderat för spårbarhet. Returen tog aningen längre tid, men inte oacceptabelt lång tid. Då de flesta onlinebutiker nu för tiden erbjuder fria bytesreturer och även oftast har den goda smaken att skicka med en ruturadress-etikett drar detta tyvärr ner betyget en hel del.
    1 år sedan
  • Hej,

    Tack för din feedback!

    Vad tråkigt att ditt betyg gällande vår returprocess påverkade din köpupplevelse hos negativt. Vi förstår givetvis din poäng och har fört din åsikt vidare då vi självklart vill att våra kunder ska få den bästa möjliga köpupplevelsen hos oss.

    Vi hoppas du är nöjd med dina nya solglasögon och att vi förhoppningsvis får se dig som kund hos oss i framtiden!

  • Perfekt
    Köpte solglasögon.

    * Enkel sajt
    * Bra pris
    * Samma produkt i butken som jag sökte på i Prisjakt
    * Snabb leverans
    * Leverans i brevlådan
    * Oskadat gods
    * Tydlig information om hur returer går till

    Kommer handla igen!
    1 år sedan
  • Acceptabel
    Provade för första gången. Enkelt och smidigt att handla och ange adress. Men stort minus, använder tyvärr Klarna Checkout vid betalning som tvingar på förvald faktura. Eftersom jag vid ett par tidigare tillfällen med Klarnas tvångsfakturering inte, efter köpet, kunnat välja vanlig kortbetalning på grund av något tekniskt strul i butiken/Klarna har jag suttit med Faktura i brevlådan ändå. Klarna lever på påminnelser och att skicka till Inkasso. Uppdaterar senere betyget uppåt om linserna kommer ovanligt snabbt, neråt om dom kommer sent.
    1 år sedan
  • Hej!

    Tack för din kommentar och ditt omdöme här på Prisjakt!

    Vad roligt att du tycker att vår sajt är smidig att handla på och att du enkelt har kunnat uppge din adress när du placerade din order hos oss.

    Självklart vill vi att du som kund ska ha möjlighet att välja mellan alla våra olika betalningssätt vid en beställning och vi ber så hemskt mycket om ursäkt för att du inte har kunnat göra det denna gång. Normalt ska du även kunna välja mellan kort-, direkt- och delbetalning.

    Vi tycker såklart att det är mycket tråkigt att du stött på ett tekniskt strul när du placerade din order och dem tekniska problem vi upplevt under veckan med Klarna Checkout ska nu vara lösta.

    För att göra din köpupplevelse hos oss så positiv som möjligt, vore det toppen om du har möjlighet att skicka ditt ordernummer till oss så ska vi se över ditt ärende och hålla ett extra öga på din order.

    Om du har några fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till oss på nummer 08-55002560 eller till vår e-post support@lensstore.se, så hjälper vi dig.

    Ha en fortsatt fin dag!

  • Perfekt
    Tror det är den bästa butik jag nånsin handlat på över nätet! Tips: Ska någon köpa glasögon (läs eller recept): Här har ni butiken!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans! Fick dessutom godis i linspaketet. Det var ju trevligt. Min förstahandsval vid köp av linser.
    1 år sedan
  • Ganska dålig
    Beställer 6p linser. Det går 10 dagar utan att jag får någon respons på min beställning. Skriver och frågar vad som hänt med min order.
    Nästa dag får jag ett mail där det står att de nu packat min order.
    1 år sedan
  • Hej!

    Vad tråkigt att du inte är nöjd med din köp eller kundupplevelse hos oss. Har vi inte hållit vår leveranstid på den linssort/styrka som du beställt ber vi verkligen om ursäkt gällande detta. Ibland kan yttre faktorer påverka som exempelvis förseningar från leverantör. Detta skall vi alltid såklart meddela våra kunder och har vi missat detta angående din beställning ber vi återigen om ursäkt.

    Då vi verkligen uppskattar dig som kund vore vi jätteglada om du kunde återkoppla till oss på nummer 08 - 55 00 25 60 eller support@lensstore.se så kikar vi gärna på din order och eventuellt kompenserar dig för de misstag som begåtts.

    Vi på Lensstore önskar dig en fortsatt bra dag!

  • Usel
    Skojarföretag som driver falsk marknadsföring angående deras lagerstatus på linser.
    Mina paket linser, som fanns "i lager" och med "1 dags leveranstid", har än idag inte kommit. Imorgon blir det 8:e dagen sedan beställning.
    Som förklaring fick jag att detta är en lagervara och att de tagit slut men att de troligtvis skulle komma in och skickas på fredag eller måndag (igår). Detta köper jag till 100%, det är sånt som händer. Det jag INTE köper däremot är att trots att de tydligen varit slut, så har deras hemsida visat att de finns i lager och har "1 dags leveranstid" hela veckan - varenda dag de varit slut. Detta litar man ju på såklart och beställer i hopp om att få hem linser snabbt. Tji fick man.

    Som "plåster på såren" skulle jag få löjliga 10% avdraget på summan... som såklart inte hade blivit avdraget.

    Så lita definitivt inte på deras ouppdaterade lagerstatusar. Annars kanske ni sitter där linslösa längre än förväntat, som mig.
    2 år sedan
  • Vi beklagar att du upplever Lensstore som ett skojarföretag och den bilden vill vi såklart inte att våra kunder ska ha om oss. Det är inte alls acceptabelt att linser som normalt ska levereras efter 1 dag dröjer 8 dagar. Som du nämner så kan det såklart bli fel och vi försöker att alltid meddela våra kunder när det uppstår en försening. Gällande lagerstatusen på hemsidan så uppdateras den tyvärr inte för varje parameter som tar slut men eftersom att lagerlinser normalt ska finnas i lager ska detta inte vara ett återkommande problem. Vad vi förstår så har du fått detta förklarat för dig utav en av våra kundtjänstmedarbetare och vi har då gett dig en rabatt som vi ansåg var rimlig för ditt ärende, men känner du att det inte var rättvist är du varmt välkommen att kontakta oss igen så ska vi hjälpa dig så gott vi kan. Vår förhoppning är att du trots detta återkommer som kund hos oss på Lensstore.

  • Usel
    DYRT! Har 1-day acuvue moist for astigmatism.. köpte 30 dagars för 384kr förrut men nu har dom högt, kostar 602kr! dyrt.. har beställt via en annan sida som är billigare!
    2 år sedan
  • Tråkigt och höra att du upplever våra priser som dyra. Linsen som du nämner ligger på 335 kr på hemsidan vilket är billigare är vad du köpte dem för tidigare och via Prisjakt får du dem för 295 kr per box. Priset på 602 kr hittar vi inte alls för dessa linser, kan det vara 90 box du har i åtanke? Vi hjälper dig gärna så att du får ta del utav vårat bästa erbjudande för 1-day acuvue moist for astigmatism så om du hör av dig till vår kundtjänst så ska vi hjälpa dig vidare!

  • Utmärkt
    Superbra!
    Snabb leverans
    Grym kundservice som svarar snabbt och hjälpsamt.
    Returen inga problem alls men skulle önska att de hade bättre system för returer.
    Skulle helt klart köpa mycket oftare om returerna kändes säkrare för konsumenten.
    Byte/nyköp gick snabbt inom 5 dagar.
    Mycket nöjd!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Snabbare levereras och bättre priser får man leta efter. Väldigt nöjd med alltihop :)
    2 år sedan
  • Perfekt
    Väldigt snabb leverans och inga problem. Top notch.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Tummen upp!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Jag måste säga att jag är mer än nöjd. Billigt och bra! Fanns massor med alternativ när det gällde glas, ytbehandling, utbud av bågar etc. Rayban-bågarna jag beställde var slut i lager så kundservice hörde av sig och erbjöd mig en väldigt bra rabatt på ett redan billigt pris om jag var villig att vänta en vecka extra. Jag kommer definitivt handla glasögon härifrån igen!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Beställde 13:30 och fick paketet nästa dag.
    2 år sedan
  • Ganska bra
    Jag tycker det är väldigt dåligt att får påminnelse att om man vill upprätta sin senaste order, att det då kostar låt oss säga 650kr per linsbox, när man klickar på länken. Men sen däremot om man söker på linsboxen på samma sida / prisjakt. Så är det för halva priset, man kan tycka att de borde vilja iaf ge bästa priset för kunder som köpt tidigare.

    Förutom det, går dock allt smidigt via de.
    2 år sedan
  • Vad roligt och höra att du är nöjd med smidigheten samt din köpupplevelse hos oss på Lensstore!
    I samarbete med Prisjakt har vi kampanjpriser på utvalda linser och detta är anledningen till varför du upplever andra priser i påminnelse mailet i förhållande till priserna på Prisjakt.
    Priserna som vi erbjuder i våra mailutskick är baserade på våra originalpriser och har ingen koppling till priserna här på Prisjakt. Vi är måna om våra kunder och det är självklart att du som trogen kund ska få ta del av våra kampanjer!
    Tveka inte att höra av dig vid ytterligare frågor eller funderingar.

  • Perfekt
    Väldigt snabb leverans, enastående service och bemötande via mejl, enkelt beställningsförfarande och bra produkter till oerhört konkurrenskraftiga priser. Rekommenderas varmt!
    2 år sedan