Gratis tech- & hemsupport
till alla, fri frakt över 500.
45 dagar öppet köp

http://www.komplett.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 17 år sedan
Detaljerad information Komplett.se har fått betyget (7.88)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Beställde ett par trådlösa hörlurar och är mycket nöjd. Finns inget att klaga på snabba, billiga och bra service 10/10
    6 tim sedan
  • Usel
    Beställde från komplett på black friday, igår skickades grejerna från komplett. Kan tycka 2 månader e lite väl lång tid att vänta på något ska skickas.
    3 dagar sedan
  • Hej Ekorre123,

    Beklagar väldigt att du har fått vänta såhär länge på din order. Det är alltid lika tråkigt att höra om dröjande leveranser då bra leveranstider är något som vi prioriterar högt.

    Vi skulle givetvis vilja se över ditt ärende för att se vad som gått fel, har du möjlighet att kontakta oss på kundombud@komplett.se med ytterligare information om din order?

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Bra, alltid! De flesta butiker är tillmötesgårnde och har bra service så länge allt går som planerat och de får sälja. Men komplett har det rakt genom hela registret. Trasiga varor, ångrade köp. Ja! Komplett är fortfarande lika servicevilliga och allt går snabbt och enkelt.
    4 dagar sedan
  • Perfekt
    Byggt ihop ett antal datorer ifrån komplett. Alltid lika nöjd ????
    4 dagar sedan
  • Hej Gustaf87,

    Tack för din recension och toppbetyget! Underbart att höra att vi når upp till dina förväntningar!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Ganska bra
    Beställde ett grafikkort där leveransen blev försenad, dock bara en dag men jag fick vara uppmärksam. Fick ett väldigt nonchalant och oseriöst bemötande av en support via mail, men den andra jag tog kontakt med via chatten fick iväg paketet vilket kändes mer seriöst. Hoppas innerligt att nästa beställning blir bättre.
    6 dagar sedan
  • Hej Muschen,

    Tack för din recension och betyget!
    Beklagar att du fått ett bristfälligt bemötande per mail men skönt att höra att du inte fick samma upplevelse av kontakt med vår chatt. Vi uppskattar verkligen att du väljer att ge oss en andra chans!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Ganska bra
    Har skrivit en dålig review på en produkt. Efter två veckor finns fortfarande ingen. Kan tyvärr inte rekommendera att lita på deras betygsystem. Därför ger jag dem betyget ganska bra.

    I övrigt kom produkten prompt och väl embalerat. Så har du fattat ditt beslut på inköp på annat sätt än Kompletts betygsystem kan jag rekommendera butiken.
    7 dagar sedan
  • Hej GrodanB,

    Tack för din recension och betyget!
    Såhär efter juletider så får vi in massvis med omdömen på diverse produkter och då dessa kontrolleras manuellt så har vi hamnat lite i efterkälke i denna hanteringen. Just nu så har vi fokus på att få de inkomna recensionerna behandlade så fort som möjligt. Har du gett ett omdöme som inte bryter mot våra riktlinjer så hoppas vi att du kommer att kunna se ditt omdöme inom kort! Ber om ursäkt för dröjsmålet!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Beställde en laptop som var skadad i transport. Inga problem med hanteringen och dom skickade en ny dator innan jag skickat in den trasiga. Den nivå av service uppskattar jag.
    13 dagar sedan
  • Hej calftberg,

    Mycket tråkigt att höra om denna leveransskadan, men underbart att höra att du uppskattar lösningen!
    Tack för omdömet och toppbetyget!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Mycket bra
    Snabb leverans. Beställde vår babysitter på en söndag och på måndag förmiddag så kunde vi hämta ut paketet hos vårt postombud. Paketet var dock inte emballerat men klarade sig trots det från eventuella transportskador. Totalt sett, mycket nöjd!
    13 dagar sedan
  • Hej Anton81,

    Tack så mycket för betyget och recensionen! Om ni skulle få något leveransskadat från oss i framtiden, tveka inte att kontakta vår kundtjänst så kommer vi att hjälpa er så fort som möjligt!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Detta omdöme är under utredning
    15 dagar sedan
  • Mycket bra
    Ramlade nyss in ett paket med restnoterade saker.
    De stod som restnoterade redan när jag beställde så det är inget problem.

    Hittills har allt som stått som i lager också funnits i lager och levererats i tid.

    Jag har ingen erfarenhet av hur kundservice etc. fungerar.

    8/10 - Mycket bra.
    19 dagar sedan
  • Hej plinkplonk,

    Tack så mycket för omdömet och hoppas att den restnoterade leveransen inte dröjde för mycket!
    Ta gärna kontakt med oss om det skulle bli ett problem i framtiden så kan vi hjälpa dig vidare på olika sätt!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Perfekt! Trevlig och hjälpsam kundservice.
    19 dagar sedan
  • Hej ErikLundin2,

    Tack så hemskt mycket för de fina orden och recensionen! Grymt kul att du när nöjd med vår service!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Stabil leverans, gratis retur och inget krångel => Perfekt
    20 dagar sedan
  • Hej toran,

    Tack för recensionen och betyget! Det glädjer att du fått ett sånt gott intryck av vår hantering!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Alltid lika nöjd när jag handlar på Komplett. Nu senast en dammsugare. Snabb leverans. 18 timmar från beställning till leverans. Fantastiskt bra kundservice. Hjälpsamma och svarar snabbt. Alltid bra priser. Kommer fortsätta handla här. :-)
    20 dagar sedan
  • Hej Gardenia,

    Jättekul att höra att du har fått en sådan fin upplevelse av att handla hos oss och tack för ditt toppbetyg!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Utmärkt. Beställt, levererat, fakturabetalt.
    24 dagar sedan
  • Hej anders_berken,

    Vi tackar oerhört mycket för toppbetyget och de goda orden!
    Det glädjer att se att du fått en så fin upplevelse hos oss!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Bra
    Beställde en vara på Black Friday som kom efter en månad.
    24 dagar sedan
  • Hej Chesluk,

    Tack för ditt omdöme och beklagar den långa leveranstiden. Självklart så ska du inte behöva vänta en månad på att få dina saker.
    Om du har problem med detta i framtiden, ta gärna kontakt med oss över mail chatt eller telefon så ska vi göra allt vi kan för att få problemet löst.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Usel
    Känns ju uselt att dom satt upp en vara för ett pris sen hade jag problem i kassan kunde inte genomföra köpet även fast jag testade flera gånger så kunde jag inte gå vidare för samma fel meddelande kom upp i går.
    Antagligen överbelastad eller något fel i deras servar.
    Försökte kontakta dom men dom var okontaktbara.
    Så kontakta dom i dag och dom i princip skyllde allt på mig.
    25 dagar sedan
  • Hej LouiseW,

    Det är väldigt tråkigt att höra att vi bemött dig illa, beklagar väldigt för detta.
    Vi hoppas att du skulle vilja ge oss en chans att hjälpa dig på nytt.
    Kontakta oss gärna på kundombud@komplett.se, ska vi kontrollera ärendet utförligt.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Usel
    Har gått en månad sedan jag beställde från Komplett på Black Friday, och varorna är ej behandlade än!

    KÖP INTE FRÅN KOMPLETT
    1 mån sedan
  • Hej abelirno,

    Beklagar verkligen den dröjande leveransen.
    Vi önskar kika närmare på ditt ärende för att se om vi skulle kunna hjälpa dig till en snabb lösning och leverans.
    Kontakta gärna oss på kundombud@komplett.se, så hjälper vi dig vidare så fort som möjligt.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Knappt godkänd
    Att beställa från Komplett.se är lika felfritt som alla de andra stora internetbutikerna för elektronik osv.
    Att genomgå ett supportärende med Komplett.se däremot är en helt annan historia...
    Att skicka supportmail är lönlöst då de överhuvudtaget aldrig svarar på mailen (KANSKE kommer ett svar 2 veckor senare), så blir de ett supportärende så är det över telefonen som gäller.

    Sen har dom ett rätt så underligt agerande under supportärendet med - i mitt fall köpte jag en UPS från dom, men efter kontakt med tillverkaren kom vi fram till att min UPS hade ett fel, och måste därför skickas in till reparation hos tillverkaren, vilket såklart behöver ske via shoppen (Komplett). Tillverkaren hintade också att detta kan röra sej om flera enheter av modellen, vilket jag även framförde till Komplett.
    Kortfattat så skickade jag in UPS'en till Komplett för reparation (de insisterade att de skulle kolla på den och inte tillverkaren) och en vecka senare så kommer den tillbaka... bara det att de har bara skickat mej en ny enhet och säkerligen skrotat den gamla. Gissa vad - den nya hade samma fel med.
    Så den skickade jag in på nytt och sa skarpt att dom får skärpa sej nu och se till så den hamnar på reparation, helst hos tillverkaren då de behöver undersöka saker ifall de måste återkalla hela modellen.
    Ca 1-2 veckor senare så får jag istället en kreditnota - då har dom troligtvis skrotat den andra också och gett mej pengarna tillbaka utan att höra av sej till mej. Det fula är att varan finns fortfarande kvar på Komplett när den egentligen borde återkallas.
    Så nu är jag tillbaka på ruta 1 och måste hitta en ny UPS... för övrigt kan man undra lite hur mycket skrot de alstrar i sitt agerande att bara slänga felaktiga enheter istället för att reparera dom, speciellt med tanke på UPS'ar som innehåller stora batterier.
    1 mån sedan
  • Hej steffeeh,

    Tack för din recension och beklagar verkligen denna tråkiga incident samt den undermåliga hanteringen från vår sida.
    Vi önskar gärna kika djupare på detta ärendet för att se om det är något vi hjälpa dig med ytterligare.
    Kontakta gärna oss på kundombud@komplett.se så kommer vi att svara så fort som möjligt.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Dålig
    Först kunde man bara välja något ställe längst upp i norrland att hämta varorna, efter att jag chattat lite med dom sa dom att dom kunde ändra det. Så dom gjorde det och jag la ordern.
    Sen tog det 3 veckor och dom hade inte ens skickat varorna.
    Jag tog bort ordern och beställde från ett bättre ställe.
    1 mån sedan
  • Hej ehe,

    Tack för ditt omdöme och vi beklagar verkligen denna tråkiga händelsen.
    Det är alltid lika tråkigt att höra om dröjande leveranser.
    Förhoppningsvis så kan vi ge dig en bättre upplevelse någon gång i framtiden, men tillsvidare så kan vi inte göra annat än att hoppas att du tillslut fick tag på din produkt och är nöjd med den.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Acceptabel
    Beställde 3 datordelar under black friday.
    När det kommer till fraktsätt så finns det tre alternativ:
    Hemkörning (direkt i brevlådan)
    Närmaste postombud
    Upphämtningaställe

    Då jag bor nära ICA finns det ingen anledning att få det direkt i brevlådan, och jag bor inte i Göteborg, så det fick bli närmast postombud.

    När jag väljer det så kommer det som vanligt upp vart produkten ska hamna, och det är här problemen börjar.

    Det finns bara ett ställe att välja, och det är vid på andra sidan landet uppe i norr.
    Att betala ~100kr för att få grejerna i brevlådan känns för mycket, så jag öppnar en chatt.

    Väl inne i chatten blir jag trevligt bemött, jag förklarar problemet, och de säger att de kan fixa så att ordern hamnar rätt - om de får order nr.
    Men då måste man ju lägga beställningen... jaja, jag lägger beställningen och behöver då starta en ny chatt.

    Sagt och gjort, jag skapar en chatt; men det är inte samma person. Jag frågar han som jag har hamnat med nu, om han kan skicka vidare mig till han jag hade innan (jag skrev ner namnet, så jag visste vem det var).
    Fick svaret att den nya personen kunde hjälpa mig, så jag gav honom mitt order nr.
    Han sa att det skulle fixa sig, och att varorna skulle hamna där varor brukar hamna när vi beställer grejer - alltså ICA då.

    Jag kunde följa varorna, men de hade gått en väldigt konstig väg, och det hade redan tagit JÄTTELÅNG tid; min processor från Netonnet hade redan kommit - och de har fri frakt.

    Efter ett klagomejl så börjar saker äntligen hända, och varorna anländer efter någon dag.
    Men jag tycker inte att ett mejl ska behövas.

    Så problemet orsakades av att de hade problem just då. Vilken dag? Black Friday - av alla dagar på året så är det Black Friday.
    Känns lite konstigt, eftersom att Netonnet har fri frakt på allt och tar kortare tid.

    Men komplett får en till chans. För jag har snart råd med grafikkort från XFX (rx 480 gtr och kanske utbytbara röda fläktar) och då får jag se om de har bättrat sig.
    1 mån sedan
  • Hej elliotsky,

    Tack för din recension och betyg!
    Tyvärr så vet vi exakt vad du talar om. Vi har arbetat för att identifiera detta problem och hur det uppstod för att det inte ska upprepas. Givetvis så vill vi börja med att be om ursäkt för leveransen då man ska kunna välja det ombudet som man önskar få sin order skickad till utan problem.
    Det glädjer oss att det löste sig så snabbt efter ni mailade in men håller definitivt med dig - ett sådant mail aldrig skall behöva skickas.
    Vi tackar mycket för den ytterligare chansen som du väljer att ge oss och skulle du ha några frågor eller funderingar i framtiden, kontakta oss på chatt, telefon eller mail så hjälper vi dig vidare.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Ganska bra
    Beställde en dator i delar och pga en del som inte hade kommit i lager än tog det mycket lång tid att få hem den, en bra stund längre än vad det stod. Nära 2 månader totalt!

    En annan beställning när de var i lager fick jag de snabbt. Ingenting än så länge har strulat och de gånger jag kontaktade kundtjänsten fick jag ett bra bemötande med svar.

    Ger er 6* för att trots en mycket dålig leverans har det aldrig hänt igen och alla andra leveranser har kommit i god tid + en lättanvänd hemsida.
    1 mån sedan
  • Hej SamNeedsAUsername,

    Tack så mycket för din recension och betyg!
    Det är alltid lika tråkigt att höra om en dröjande leverans.
    Tyvärr så kan vi bara spekulera kring vad orsaken var i detta forum, men oavsett så vill vi självklart be om ursäkt för det.
    Har du några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att kontakta oss på telefon, chatt eller mail.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    köpte en mus och ett slutet vatten system under black friday helgen 26/11

    Är helnöjd med att det skickades på söndag och hade det på måndag.
    Inget var sönder och allt funkade bra. dock lite synd att jag inte fick en sms avi som det stog på ordern men kunde hämta ut paketet ändå.

    10/10 stjärnor utav mig kommer handla där igen om jag finner ett bra erbjudande.
    1 mån sedan
  • Hej dazzad10,

    Väldigt roligt att höra att du har fått en så bra upplevelse av vår nätbutik, leveranstider och kundservice! Tackar innerligt för ditt fina omdöme!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Snabb och smidig leverans. Hur schyssta och smidiga som helst gällande returer. Perfekt!
    1 mån sedan
  • Hej, Alosander,

    Tack för din recension och toppenbetyg! Då vi lägger stor vikt i kundupplevelsen så glädjer det oss att du har fått ett så gott intryck av vår hantering!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Knappt godkänd
    Köpte ett moderkort som gick sönder. Det kom rök ur och eldade samtidigt upp ena grafikkortet. De påstår att jag på något sätt orsakat skadan då de sett korrosion på moderkortet? Huruvida de vet att korrosionen var där innan det gick sönder är för mig ett mysterium. De påstod även att flera pins till processor socketen var trasiga. Sen erbjöd de mig 400:- i rabatt i goodwill vid ett senare köp av annat moderkort eller annan produkt. Känns som en muta för att slippa ersätta mig för moderkortet.

    Har alltid haft bra erfarenheter tidigare med snabba leveranser och bra betalningsalternativ med mera. Men nu när man vet hur reklamationsärenden hanteras så kommer jag inte beställa några dyrare grejer från dom något mer. Det är det inte värt om det skulle hända nått!
    1 mån sedan
  • Hej EvilSaint,

    Böjda kontaktstift i processorsockeln klassas som fysisk åverkan och fabriksgaranti täcker aldrig denna typen av skada. Garanti täcker bara fel som beror på en ursprunglig defekt.
    Trots det så förstår vi självklart ditt missnöje och beklagar väldigt för den tråkiga situation du råkat ut för.
    Rabatten var verkligen inte menad som en muta utan ett erbjudande till en lösning på bekymret, då vi har något bakbundna händer i ärenden som dessa.
    Givetvis så skulle vi vilja prata med dig om och se om det finns någon lösning som vi kan erbjuda som du känner dig bekväm med.
    Kontakta gärna oss på kundombud@komplett.se så hjälper vi dig vidare.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Usel
    Jag beställde en datorskärm på Black Friday (25/11). Tidigare har jag haft en god erfarenhet av Komplett och tänkte att det inte skulle vara några större problem med att få hem min vara, möjligtvis någon dags försening på grund av Black Friday.

    Till saken hör att jag samtidigt la en betydligt större beställning hos en av Kompletts konkurrenter, även där förväntade jag mig en viss fördröjning. Till min stora förtjusning hade jag dock varorna från konkurrenten redan på måndagen den 28/11. Komplett hade då inte ens behandlad min beställning.

    Dagarna går och jag tar kontakt med kundtjänsten via Kompletts chatt. Där får jag mer eller mindre automatiserade svar om att det är mycket nu på grund av julhandeln och Black Friday. Ingen större hjälp med andra ord. Jag återvänder ofta till chatten för att försöka få klarhet i var i flödet min order ligger. Detta går inte att få svar på, istället sägs att min order "borde" behandlas den dagen. Så sker inte.

    Någonstans runt torsdagen den 1 december då det nästan gått en vecka sedan jag la beställningen och det fortfarande inte skett någonting blir jag i chatten utlovad en kompensation på 300 kr på grund av fördröjningen och ett löfte om att min order skulle skickas den dagen. Återigen sker det inget utskick och jag har i skrivande stund ej heller fått några pengar, trots att så skulle ske inom 3-5 arbetsdagar.

    Först den lördagen den 3 december så skickas min order ut och jag har min vara på tisdagen den 6 december, den är då inte ens paketerad av Komplett utan det har satts en klisterlapp med min adress på datorskärmslådan från tillverkaren. Det var det som tog över en vecka!
    Detta är inte acceptabelt. Dels den oerhört långa behandlingstiden och den urusla förljugna kundtjänsten som gång på gång utlovar att varan ska skickas utan att det görs. Som grädde på moset verkar det heller inte komma någon kompensation i form av pengar, som även det utlovades.

    Skulle jag kunna sätta ett minusbetyg på den här upplevelsen så skulle jag. Trött, arg och besviken på att inte kunna lita på en återförsäljare som jag tidigare åtminstone hade något slags förtroende för. Komplett har tappat det fullständigt.
    1 mån sedan
  • Hej Gladegabaz,

    Efter Black Friday så har vi jobbat för att få iväg alla leveranser så fort som möjligt. Vi har haft ett specifikt bekymmer med att få iväg vissa datorskärmar med rejäla dröjsmål på lagret, ett fel som tog ett längre tag att få tillrättavisat.
    Självklart förstår vi din besvikelse och missnöje med oss och det är klart att vi står för vårt misstag.
    Vanligtvis så diskuteras inte specifik kompensation innan man har mottagit ordern, så att båda parter kan få en överblick och se helheten i ärendet.

    Har du inte mottagit någon form av kompensation, kontakta oss gärna på kundombud@komplett.se med ditt ordernummer så kan vi komma överens om en rimlig kompensation för den undermåliga hanteringen.
    Jag vill självklart avsluta med att beklaga för det väldiga missödet som vi orsakat dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Usel
    Beställde två minneskort den 25/11 och de har fortfarande inte lämnat Komplett och det har nu gått 10 arbetsdagar. Helt makalöst. Har varit i kontakt med kundservice ett antal gånger och de lovar att återkomma vilket de aldrig gör.
    Sista gången det blev köp där!
    1 mån sedan
  • Hej PatSve,

    Vi beklagar innerligt att den service vi har erbjudit varit väldigt undermålig för er och förstår din besvikelse över att vi inte har hållt vårt löfte till dig.

    Vi önskar gärna kika vidare på ditt ärende för kunna hjälpa er vidare. Återkom gärna till oss via kundombud@komplett.se med ordernummer.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Ganska dålig
    Beställde en pizzaspade och baksten 25/11 (Black Friday), fick min leverans idag (11 dagar efter!) och när jag kom hem och öppnade mitt paket så är stenen sprucken i flera delar. Kommer inte handla där någon mer gång!

    Skärpning!

    Uppdatering:
    Efter att ha pratat med supporten så fick jag en ny leverans som tog bara 1 dag och, denna gången var varorna hela. Höjer med två stjärnor för servicen men det här är fortfarande ingen godkänd hantering
    1 mån sedan
  • Hej mrjames,

    Beklagar den långa leveranstiden och förstår att du fortfarande känner dig besviken. Skönt att höra att nyutskicket kom fram i rätt skick och hoppas du är nöjd med dina varor.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Usel
    Dem skickade fel vara, fick svar att den riktiga varan skulle skickas. Har nu gått över 1 vecka och jag har inte hört eller fått något.
    1 mån sedan
  • Hej jajja98,

    Jag önskar gärna kika djupare i ert ärende för att se vad vi kan göra för er.

    Återkom gärna i ett mail till kundombud@komplett.se så hjälper jag er vidare.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Usel
    Det tar emot att skriva dåligt ett omdöme om komplett.se

    Jag är van vid att få suverän service av komplett och har uppfattat dessa aktörer som professionella fram till 25/11 (Black Friday).

    Jag hade länge spanat på en HTC 10 och var bered på att beställa en sådan mobiltelefon men ville vänta och se om någon skulle lägga ut den på kampanjpris, i och med Black Friday. Natten mot Fredagen den 25/11 så letar jag och ser att komplett.se har valt att ha med HTC för 5490:- istället för 5990:- blev ganska glad att det var just komplett.se som jag skulle beställa utav, då de för mig har uppfattats som seriösa och professionella!

    Leveranstiden dröjer ut tills på Onsdag den 30/11 men det har sina förklaringar, Black Friday samt helg. Det första jag gör när jag kommer hem, efter att ha hämtat ut paketet är att kolla mobiltelefonen, så allt är sin ordning. Telefonen startar och inga fel upptäcks såsom pixelfel eller liknande.
    - Kanon! Tänkte jag.
    Nu var det bara att lägga mobiltelefonen på laddaren och pilla med den senare ikväll.

    PROBLEMET;
    Det låg varken laddsladd (USB-C) i detta fall, eller hörlurar! Enbart en snabbladdare i förpackningen Hade det varit traditionella micro-USB har jag en del liggandes hemma. Men eftersom USB-C är såpass nytt har jag inte hunnit bunkra på mig några kablar ännu.

    Mycket underligt, börjar givetvis med att kontakta komplett.se för att reda upp avsaknaden av tillbehör och framförallt ladd/sync kabel! Ingen vidare hjälp via chatten som hänvisar till HTC. Ringer in och man skall återkomma till mig med hur vi löser problemet. Efter en dag så får jag ett mail som talar om att det inte skall ingå "några" tillbehör, what so ever! MYCKET UNDERLIGT tänker jag.

    Kontaktar HTC och dubbelkollar om så är fallet. Jag blir ombedd att uppge serienr och en HTC representant säger då direkt att det både skall ligga USB-C kabel samt hörlurar! Kontaktar komplett.se för tredje gången och får till svars att det inte alls skall ingå några tillbehör, enbart en snabbladdare, utan sladd för att kunna ladda mobiltelefonen! Påpekar att jag varit i kontakt med HTC själva som bekräftar att det är fel det som komplett.se påstår. Får samma dumma svar tillbaka. Det skall inte ingå några tillbehör i förpackningen!

    Känslan av att tala med en mur som ger ett konstant eko!
    Här väljer komplett.se att inta en strid med sina kunder istället för att hitta en lösning!

    Troligtvis sista gången jag handlar av komplett.se
    De har tappat mitt förtroende helt.. Detta är motsatsen till strålande och suverän service som jag hade trott att komplett.se skulle stå för!
    1 mån sedan
  • Usel
    Det har gått över en vecka sedan jag la min order och paketet har inte ens behandlats ännu.
    Har vart i kontakt med deras kundsupport två gången och jag kunde likväl lägga den tiden på att be om hjälp från det flygandespaghettimonstret för all hjälp jag fick.
    1 mån sedan
  • Hej NickOFreak,

    Vad tråkigt att ni har funnit vår service undermålig.
    Jag önskar gärna kika djupare i ert ärende för att se vad vi kan göra för er.

    Återkom gärna i ett mail till kundombud@komplett.se så hjälper jag er vidare.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Knappt godkänd
    Leveransen tog 4 dagar och till ett utlämningsställe där jag inte bor, Komplett väljer snålfrakt, nästa gång väljer jag en annan butik.
    1 mån sedan
  • Hej ILikeIke,

    Vi är ledsna över att leveransen tog längre tid än avtalat och skickades till fel postombud. Vi hoppas att du är nöjd med produkten i sig.

    Har du några frågor eller funderingar, kontakta gärna oss på kundombud@komplett.se

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Ganska dålig
    Beställde på black Friday. Leveransen tog 4 dagar. Sedan levererar de till ett paketombud 2 mil bort. Normalt är det 5-6km till de 2 paketombud jag normalt hämtar postens paket ifrån.

    Jag beställde också en felaktig vara i en leverans. Om jag då ej hämtar ut paketet så åker jag på 290kr administrationsavgift + frakt tur o retur + postförskott. Så jag måste hämta ut paketet och skicka tillbaks det själv med posten efter att jag gjort en komplicerad returanmälan...

    När jag öppnar deras chattfönster för att få mer info om returen så står det att jag har plats nr 52... Jag verkar inte vara den enda som har problem ?
    1 mån sedan
  • Hej CantonLover,

    Sedan Black Friday har vi jobbat hårt för att få ut alla ordrar så fort som möjligt. Självklart förstår vi din besvikelse över den bristfälliga leveransen, detta beklagar vi innerligt för.

    Vad avser felaktig vara vid leverans så är detta ingen hantering som vi känner igen oss i och ursäktar om det är så att du blivit missinformerad. Har du beställt en vara hos oss som du vill returnera så tar vi bara ut en administrativ avgift på 290 kr i de fall att den returneras till oss utan någon ytterligare information. Informerar du oss att du vill returnera produkten utan mottagande över chatt, telefon eller mail så ordnar vi det självklart kostnadsfritt.

    Har du ytterligare frågor eller funderingar vad avser din order eller något annat vi kan hjälpa till med, kontakta oss på kundombud@komplett.se.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Usel
    Har väntat 4 dagar på att få mitt paket från komplett, och har fortfarande inte fått det. Helt oacceptabelt. Sista gången jag handlar på komplett, blir bara inet i framtiden.
    1 mån sedan
  • Hej xArmyHD,

    Vi har haft fullt tryck under Black Friday och vi jobbar med maximal fart för att skicka iväg alla ordrar så snart som möjligt. Vi förstår din besvikelse med oss och beklagar innerligt för den sena leveransen. Har du fortfarande inte fått hjälp med din order, kontakta oss på kundombud@komplett.se så hjälper vi dig vidare.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Allt blir som utlovat, underbara människor som jobbar där! Har du en produkt som gått sönder? Max 5 dagar senare så har du en ny som funkar, helt underbar service!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Perfekt
    Jag är en relativt van näthandlare. Om möjligheten att köpa en produkt online så är det alltid prio 1 för mig. Det innebär naturligtvis att jag råkat ut för en del problem, så även med produkter jag köpt genom Komplett. Och min åsikt är att det för det mesta är när något blir fel som man kan få en bild över hur kundorienterad ett företag är. Min erfarenhet med Komplett är att kunden står i fokus och de verkar genuint angelägna att du som kund ska känna dig trygg under hela köpet och inte bara fram till pengatransfern som en del andra aktörer.

    Senaste exemplet:
    Jag köpte en gigabit-router för typ 2 år sedan när jag fick möjlighet till en 100/100Mbit-lina. Den funkade ypperligt under dessa 2 åren. Men så nyligen fick jag 1000/1000Mbit indraget i kåken och då det var en gigabit-router så fanns det alltså ingen anledning till uppgradering. Tyvärr visade sig att routern felade vid val av överföringsprotokoll vid högre hastigheter och ströp hastigheten vid 100Mbit, ett fel som vi alltså inte haft anledning att misstänka förrän nu. Ringde upp Komplett och eftersom du har tillgång till historiken på dina köp så behövs ju inga kvitton eller sånt tjafs. Efter en kort förklaring bad de mig skicka in den till dem. De mejlade över en fraktsedel under tiden vi snackade och som jag kunde printa ut direkt. Ner med routern i lådan, på med etiketten och iväg med posten. Eftersom jag dokumenterat alla min egna felsökningar och analyser och skickade med dessa så hade jag en ny router på väg hem till mig dagen efter att den kommit fram till Komplett. Snabba ryck!

    Jag har läst lite dåliga betyg gällande förhandsbokade grejer och lev.datum, men eftersom jag aldrig köper varor som inte finns i lager (mycket kan hända med produktion, leverantörer etc) så kan jag inte uttala mig om det. Den service jag har fått har alltigenom varit superb.
    2 mån sedan
  • Hej emiliosos!

    Tack för din utförliga recension och toppenbetyg! Då vi lägger stor vikt i kundupplevelsen så gläder det oss att du har fått ett så gott intryck av vår hantering!

  • Acceptabel
    Helt ok priser, och de har varit väldigt hjälpsamma i vissa ärenden men i mitt sista ärende som jag har haft med dem så har mitt förtroende gått åt skogen.

    Beställde en SSD på deras hemsida för ca 3 veckor sedan, och produkten har sedan dess blivit uppskjuten konstant och ej blivit levererad. Och när jag ringer upp dem och vill påpeka att jag har fått vänta och får se varje vecka på nytt att leveranstiden ändrats. Då frågar jag om de kan erbjuda mig en annan snarlik produkt för samma pris, eller +- mellanskillnaden då jag har slösat tid, energi och missat likvärdiga erbjudanden från konkurrenter.

    Det förslaget slogs ner efter 30 sekunder och fick ett nätt svar om att det inte gick.
    Dåligt kundservice och kommer nog aldrig våga lita på att beställa något utav dem om de inte har varan inne och verkar helt att sakna något "servicemind" i att erbjuda mig något annat.
    2 mån sedan
  • Hej Malus!

    Det var mycket tråkigt att läsa vilket bemötande du fått av oss, då det utan tvivel bestrider vårt hanteringssätt i dessa ärenden.
    Jag skulle vilja hjälpa dig att få klarat ut den situation som du befinner dig i! Har du möjlighet att återkomma med mer information i ett mail till kundombud@komplett.se?
    Jag ser fram emot din återkoppling!

    Vänliga hälningar,
    Christian, Komplett.se

  • Perfekt
    Bra service och trevligt bemötande. Snabba leveranser.
    2 mån sedan
  • Tack för ditt omdöme! Underbart att du är nöjd med oss! :)

  • Perfekt
    Bra utbud, snabb service men framförallt en fantastisk kundservice som mycket snabbt hjälpte mig med mig mitt problem med en vara.
    2 mån sedan
  • Oerhört roligt att höra att din upplevelse med vår kundservice gav högsta betyg! Tack för din recension! :)

  • Perfekt
    Handlat från komplett.se i många år, alltid snabba leveranser, bra sortiment och oftast bra priser. Fantastisk service ifrån komplett nu senast då jag beställde en vara och produkten visade sig vara trasig. Så ska det vara!
    2 mån sedan
  • Tack för ditt toppbetyg! Bra leveranstid och kundservice är något som vi värderar högt och vi uppskattar därför dina fina ord!

  • Perfekt
    Med 37 olika beställningar i bagaget från komplett.se så känner jag mig trygg i att påstå att komplett är en väldigt bra butik. Deras leveranser är snabba, de har perfekt returhantering och trevliga anställda. Utöver detta har de svårslagna priser.
    2 mån sedan
  • Väldigt roligt att höra att du har fått en så bra upplevelse av vår nätbutik, våra leveranstider och kundservice! Tackar innerligt för ditt fina omdöme!

  • Perfekt
    (Omskriven recension)
    Lång historia.
    Köpte ett headset som "demo" för ett jättebra pris men det visade sig senare att de var defekta då mikrofonen hade alldeles för låg volym. Lämnade tillbaka det och då skickade Komplett ett HELT nytt till mig, trots att prisskillnaden mellan demoprodukten och ett helt nytt var 1200 kr. Hade dock redan varit och köpt ett nytt headset i en annan affär, bara för att Komplett inte hade det headsetet jag ville ha i sitt sortiment, annars hade jag definitivt köpt det via Komplett :)
    Så kontaktade dem och sa att jag inte ville ha det nya headsetet då jag inte hämtat ut det än. Då fixade de resten.

    Fantastisk service, vänligt bemötande och otroligt generösa.
    Den bästa datorbutiken på nätet.
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Tack för din återkoppling! Väldigt roligt att höra att du är nöjd med hanteringen! :)

  • Perfekt
    Smidig hemsida, bra support och stort utbud. Whats not to like
    2 mån sedan
  • Jätteroligt att höra att du är nöjd med vår nätbutik och vår support!

  • Mycket bra
    Bra butik på nätet
    2 mån sedan
  • Det glädjer oss att se att du är nöjd! :)

  • Perfekt
    Beställde en Huawei P9Plus Guld hos Komplett 2016-10-27.
    Kom redan nästa dag 2016-10-28.
    Helt galet snabb leverans. Extremt nöjd.
    2 mån sedan
  • Hej krillen1!
    Tack så mycket för ditt fina omdöme! Det glädjer oss att du är nöjd med leveranstiden!

  • Perfekt
    (Omskriven recension: Fick först inte tag på supporten, men troligen måste jag ha skickat till fel email.)

    Ökar mitt betyg till 10 av 10. Komplett har den bästa kundservicen jag har varit med om!
    Dem går den extra biten bara för att göra kunderna nöjda.

    Komplett ersätter nu Netonnet som min favorit onlinebutik!
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Hej Fabdulla!
    Tack så mycket för recensionen! Väldigt skönt att höra att du är nöjd med vår support!

  • Perfekt
    Vill bara säga att det inte går bättre med onlineshopping.

    Stor variation, jättebra priser. Superbra!

    Man kan till och med välja utlämningsstället!
    12 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Hej andrtheod!
    Jättekul att höra att du är nöjd! Tack för positiv respons gällande funktionen att välja utlämningsställe! :)

  • Perfekt
    Beställde kl. 16 och fick leverans före kl. 14 nästa dag. Imponerande!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Har alltid gått bra när jag köpt från komplett.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde ett nytt moderkort och SSHD på fredagskvällen och fick det på måndagen. Snabb leverans och oslagbart pris!
    3 mån sedan
  • Usel
    Förhandsbeställde Mafia III i Juni för att få det levererat idag (7/10-16). Tyvärr låg det inte i brevlådan och av ren nyfikenhet på vart det tagit vägen ringde jag Komplett och frågade. Fick till svar att anledningen att jag inte fått spelet på releasedagen var därför att jag inte beställt expressfrakt. Detta framgick ej när spelet beställdes. Ställer mig själv frågan vem som förhandsbeställer ett spel om man inte vill ha det just på releasedagen? Har förhandsbeställt spel på olika webbsidor över 10 gånger men aldrig varit med om detta förut. Så oerhört sniket och dåligt, kommer aldrig att handla på Komplett.se igen
    3 mån sedan
  • Hej tiger51

    Vi beklagar innerligt att vi inte levererade ert förhandsbokade spel till lanseringsdagen, vi arbetar hårt för att kunna leverera samtliga spel till lanseringsdagarna.

    Har ni möjlighet att återkomma till mig via kundombud@komplett.se så hjälper jag er vidare.

    /Jonathan, Komplett.se