4.1 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-05-15
M
Mike(1 omdöme)
Jag beställde "PC i delar" med ett defekt grafikkort. Fick även förseningar i leveranserna orskade av slarv från Komplett.se. De har en chat med där jag fick svar och hjälp varje gång ...men så snart jag blev ombedd att kontrollera något som tog längre än ca: 3 minuter så blev jag bortkopplad från chatten. Snabbt så kopplade jag upp mig för att tyvärr oftast få en helt annan person, som dessutom inte kan läsa varandras tidigare chatter med mig. Du får inget "ärende-identifikation" så allt måste upprepas. Jag bytte taktik och skrev separat kortfattade noggranna beskrivningar om vad DE tidigare bett mig göra och vad jag gjort mm. Oftast fick jag frågor som tvingade mig att skriva "Snälla läs min beskrivning" för det slarvades igenom den. Visst var de hela tiden artiga, men det blir otroligt krävande för en kund som får krångel. Konstigt att bemötas av ett så nonchalant och primitivt system från ett stort teknikföretag i Sverige. Totalt under 2 veckor har jag fått chatta med 6 olika personer. Nu när grafikkortet äntligen kom idag ...hade de glömt att skicka resten innandömet av "PC i delar". :(
Komplett.se svarar:2019-05-20
Hej Mike, Det låter som att du haft väldig otur gällande vår chattfunktion. Jag skulle gärna ta en titt på ditt ärende för att se vad som gått fel och ifall vi kan hjälpa dig vidare. Skicka ett mail på kundombud@komplett.se så tar vi det vidare Med vänliga hälsningar Jesper, Customer Coordinator Komplett Services Sweden AB
2019-05-13
Första gången i mitt liv jag inte fått handla mot faktura (medger ej). Få betalsätt endast kort om de inte godkänner faktura.
2019-02-13
Redigerades 2019-05-13
f
fffortune(16 omdömen)
Akta er för dessa skurkar! Butiken nekar oss öppet köp på returnerad TV från Samsung på grund av påhittade repor på en tillhörande box. Vägrar ge oss värdeminskning och deras kundombud säger att de kan behålla både teven och pengarna. Om ni inte vill råka ut för liknande så handla annanstans. Skickat bilder samt beskrivning till Samsung och de säger att boxen ser ut som den ska, att det inte är repor utan ränder under lacken som resultat av hur deras produktionsprocess går till. De tycker butiken har gjort fel. Uppenbart för oss samt alla våra vänner som sett boxen. Från Samsung: "Just i detta fall så är det felaktigt behandlat. Vi kan inte påverka dem härifrån men de bör göra en annan bedömning av detta." I kontakt med butiken har de varit ohjälpsamma. Särskilt deras kundombud (som ofta även skriver skuldundvikande svar här) som föreslog behålla TV och pengar. För att få rätt får man dra ärendet genom ARN, en process som kan ta upp till ett halvår. Även då är det inte tvunget för butiken att följa utslaget. Därför, om ni värderar garanti, retur- och ångerrätt samt allt annat som kan falla under konsumenträtt, handla inte här. Jag har noll förtroende för butiken, koncernen samt deras kundombud, och kommer aldrig ha det igen.
Komplett.se svarar:2019-05-14
Hej fffortune, Vi skulle gärna ta del den bedömning som Samsung har gjort gällande ditt ärende. Vi rättar oss efter de rekommendationer tillverkaren ger. Vi kommer kontakta dig i tidigare aktiv mailtråd gällande detta. Med vänliga hälsningar Jesper, Customer Coordinator
2019-05-10
M
Manjinder Singh(1 omdöme)
Helt sanslöst dålig service. Först får man vänta i över en 9 dagar för att få veta var paketet befinner sig då både postnord och Komplett ej vet var den är och klagar på varandra och ingen är hjälpsam. Sedan, när man äntligen efter 9 dagar får ett mail från postnord om att paketet är klar för hemleverans och man bokat tid och allt, så kontaktar snillarna på Kompletts support postnord och ber att paketet ska returneras tillbaka till dem. Jag kan bara hoppas att jag får pengarna tillbaka så man slipper detta galenskap till företag. Min rek. KÖP EJ om du inte desperat vill ha huvudvärk. Har aldrig någonsin skrivit ett omdöme om något företag, men jag känner att detta är ett företag som bör posta iväg Alvedon och Ipren till dina kunder i förväg innan dem ens börjar att plocka ihop ordern, helst express (för kundens bästa).
Komplett.se svarar:2019-05-13
Hej Manjinder Singh! Det var tråkigt att höra. Jag vet att det varit stora förseningar kring en av Postnords terminaler i mellansverige, vilket orsakat en del förseningar. Låter som att du är en av de som drabbats. Jag skulle dock gärna kika på ditt ärende för att se vad som kan ha gått fel från vår sida och se om det finns något vi kan göra för dig. Skicka ett mail till kundombud@komplett.se med ditt ordernummer så tar vi det vidare. Med vänliga hälsningar Jesper, Customer Coordinator Komplett Services
2019-05-09
M
Michael Holm(1 omdöme)
Komplett var mitt förstaval i flera år, snabb leverans och inget klydd, trodde Jag.... Kylningen på ett grafikkort lade av, skickade in det och inom en vecka så fick Jag underrättelse om att ett ersättningskort var på väg via posten, ett kort som kostade 1/4 av det Jag först köpt och som tillika saknar Video-ingång (som var anledningen till at jag köpte just det första kortet) . Vid påpekande om detta så fick Jag till svar att grafikkortet redan skickats med posten och att det inte är något att göra åt... Nästa grej då, ett moderkort från Asus, fick hem det och det klyddade från 1a start, ingen "POST".. kontroll 2 gånger av monteringen innan det fungerade som det skulle .. skumt men nu gick det ju. Efter ett tag så slutar kortet att fungera, bara dör plötsligt... samma visa igen, kollar alla grejor, minnen, kort och strömförsörjning.. efter lite meckande så fungerar kortet åter... detta händer några gånger till och Jag skickar in moderkortet till komplett och får det i retur för de kan inte hitta något fel på det.. Inom några veckor så händer samma sak flera gånger, kortet dör.. man plockar ur lite saker och så fungerar det igen.. Skickar in kortet igen och får det i retur, "kortet fungerar klanderfritt" enligt komplett Jahapp, samma sak igen, sätter ihop det och det startar, men först efter några försök... Kör så med kortet som får för sej att man med jämna mellanrum måste demontera alla kort + minnen för att fungera, till en dag då det plötsligt blir tvärstopp.. nu har processorn brunnit upp.. jahapp, på vinst och förlust införskaffar Jag en ny processor och får det att fungera igen (men givetvis inte på första försöket) Kör så med min nyckfulla dator i några månader och plötsligt heldör datorn. inget hjälper denna gång, den är d.ö.d ! Det visar sej att även denna processor lagt av och Jag införskaffar en ny.. men kortet vill inte starta ändå.. ruckar på grejorna men ena armen till minnena går plötsligt av då minnet verkar ha fastnat i något konstigt mellanläge, ok, sätter i minnet i en annan slot och får det till slut att fungera. ett tag, sedan är det dags igen.. datorn dör.. Jag donar och sedan kör det igen. Så här håller Jag på och 3e gången Jag skickar in kortet till komplett så upplyser Jag dem om att felet torde bero på dåliga minnesslottar på den aktuella revisionen av detta moderkort som inte riktigt uppfyller specarna storleksmässigt, eftersom det är ett känt fel på denna revision av detta moderkort. (hittat info på nätet om andra som varit ute för samma fel, och detta förklarar hur spärren till minnet kunde gå av Jag har byggt datorer i över 10 år och detta har aldrig hänt mej förut), upplyser komplett om att passform på slottarna gör det inte alls otroligt att detta fel uppstår liksom nyckfullheten då minnena hamnar fel antingen vid montering eller efter en tids användning p.g.a vibrationer. Samma sak med processorn som bränt, det visade sej vid undersökning att ena minneskontrollern i den brunnit upp och det är inte så konstigt om det plötsligt blir kortslutning i minneskanalen p.g.a att minnesmodulen hamnar snett. Döm om min förvåning när Jag får kortet i retur med en räkning för felsökning + paketavgift för att de hittat damm + en svagt bockad namnplåt på kortet och att man anser att detta + den brutna spärren beror på handhavandefel. Tydligen måste man stoppa in grejorna man köper i en hermetiskt tillsluten påse för att garantin skall gälla hos komplett. Hur Jag skulle betett mej med minnesslottarna som från början uppenbarligen varit behäftade med fel vet Jag ej, det kunde de inte tala om för mej för mej på kundsupporten. Aldrig aldrig mer denna rufflarfirma !
Komplett.se svarar:2019-05-10
Hej Michael Holm, Generellt täcks inte fysiska skador av garanti. Jag skulle dock gärna kika på ditt ärende och se om det är något vi kan bedöma annorlunda. Skriv till mig på kundombud@komplett.se med ditt ordernummer så kikar vi på det. Med vänliga hälsningar Jesper, Customer Coordinator
2019-05-08
M
MartinBrandin(4 omdömen)
Pass upp för den här handlarn, säljer sin fakturor till skojare. Missade tyvärr en mailad faktura, jag vet mitt eget fel. MEN komplett SKICKAR INTE några PÅMINNELSER. Som alla andra seriösa företag gör. Direkt till inkasso! inte kul. När man frågar får man standardsvaret "-Enligt våra system" jada jada jada.... Tänk er för, betala om ni kan direkt. VÄLJ INTE FAKTURA.
Komplett.se svarar:2019-05-10
Hej MartinBrandin, Komplett skickar två påminnelsefakturor innan ett ärende går till inkasso. Som företag kan du själv välja om originalfakturan ska skickas på mail eller per brev. Påminnelsefakturor skickas alltid per brev. Observera att du måste ha en giltig postadress registrerad på kontot för att fakturan ska gå fram. Det finns inget sätt för avsändaren att kontrollera om en faktura kommit fram eller inte. Med vänliga hälsningar Jesper, Customer Coordinator
2019-05-05
Enkelt.
2019-05-05
Det var lätt att hitta och beställa på nätet.
2019-04-28
Lättanvänd hemsida. Bra betalningsalternativ.
2019-04-15
Redigerades 2019-04-25
Lätt och snabb info.
2019-02-25
Redigerades 2019-04-25
Enkelt prisvärt och bra kundtjänst
2019-04-23
K
Kraffen(28 omdömen)
Snabb leverans men kundservice är inte i fokus hos Komplett. Jag har beställt en vara och ville göra en återbeställning av samma vara hos dem fast med aktivering av ett studentkonto samt förfrågan om prisjustering för den första beställningen då jag missat att det fanns möjlighet till rabatt vid första beställningen. Detta enligt komplett är omöjligt att göra då jag behöver returnera min vara och beställa två nya för att ta del av rabatten även om de erbjuder en "prisgaranti" i 60 dagar så är detta inte möjligt påstår kundtjänst. Varan är köpt för knappt en vecka sedan och det kallar de för "omöjligt" att justera en obetald faktura. Väljer i detta fallet att beställa mina produkter framöver från konkurrenter som har ett mer fokus på kunden och flexibilitet än fyrkantiga Komplett.
2019-04-19
j
jean1985(41 omdömen)
1-2 dagars leverans stämmer inte gjorde en beställning i onsdags tidigt på morgonen och dom har fortfarande inte skickat riktigt dåligt att jag inte fick dom innan påsk det blir inga fler beställningar från komplett verkar vara ett oseriöst företag 👎
Komplett.se svarar:2019-04-23
Hej jean1985, Tråkigt att du är missnöjd med leveransen. Om produkten inte har skickats beror det sannolikt på att den inte finns i lager. Det kan också ha med påskhelgen att göra då ledighet och röda dagar kan påverka leveranstiderna. Skicka gärna ett mail till mig med dina orderuppgifter på kundombud@komplett.se så kan jag kika på ärendet. Med vänliga hälsningar Jesper, Customer Coordinator Komplett Services Sweden AB
2019-04-19
k
kebl(1 omdöme)
Snabb leverans och bra service. Returnerade en använd vara utan problem
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2017-03-07
Redigerades 2019-04-24
E
Estrozix(10 omdömen)
EDIT: Njae, inte längre lika nöjd som jag varit tidigare (se den ursprungliga recensionen nedan). Jag kontaktade supporten eftersom jag hade en fråga om en produkt. Personen jag fick prata med kunde inte svara på denna, utan jag fick lämna min mailadress så att hen kunde ge mig ett svar senare. Nu mer än en vecka senare har jag fortfarande inte fått svar och kampanjen på den aktuella produkten är nu över. Smått besviken! --------------- Beställde varorna i lördags och på tisdag morgon var de framme. Allting var bra packat i en låda som kanske var lite (överdrivet?) stor men annars så var allt perfekt! Detta är tredje gången jag beställt och har inte haft några problem alls, så hur kundsupporten är kan jag inte svara på, men sannolikheten att du behöver vända dig dit är väldigt liten. För övrigt, bra utbud av produkter och bra priser. Kommer definitivt handla där igen!
Komplett.se svarar:2017-03-09
Hej Estrozix, Tackar så mycket för omdömet och betyget! Härligt att leveranserna har gått bra för dig! Om du skulle få några frågor eller funderingar i framtiden, tveka inte att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig! Med vänliga hälsningar, Komplett.se
Sida 1