http://www.iGsel.se

Konsumentinformation

2018-04-27: Vi har fått många klagomål gällande butiken
Läs butikens omdömen innan du beställer något!

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information iGsel har fått betyget (2.08)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    19 dagar sedan
    Två stjärnor för trevligt bemötande av supporten, i övrigt katastrof som övriga här vittnar om. Jag beställde ett gaming-headset i början av mars 2018 och har fortfarande nästan sex månader senare inte sett röken av min beställning. Supporten lovar att de ska skicka headsetet så snart som de får in det, men inget händer.
    Som tur var så valde jag att betala med faktura via Klarna vilken jag såklart pausade.
    Varning för dessa skojare.
  • Usel
    22 dagar sedan
    Sedan början av 2010 har vi skickat vårt paket till miljontals kunder globalt och vi kommer inte sluta där, vi fortsätter att leverera till miljontals kunder både privata och företagskunder världen över varje år med snabba leveranser och fantastiska produkter.

    Bra jobbat av ett företag som startade juni 2017. Tack för kommentarerna så man inte gick på den bluffen!
  • Usel
    29 dagar sedan
    Stod snabb frakt och jag beställde för en månad sedan. Kontaktade dem och allt skulle vara skickat och inga konstigheter. Fortfarande inte fått varan eller mina pengar tillbaka. Bluffföretag!
  • Usel
    1 månad sedan
    Bluff! De påstår att de inte hittar din betalning, sen påstår de att de skickat din vara.
    När varan fortfarande inte kommit, "hittar de inte din betalning" igen. Så håller det på.
    De svarar inte på helger som det står att de ska göra, det är definitivt ingen leveranstid på 1-3 dagar. När man kontaktar dem är de dryga och förhalar med tomma löften.
    HANDLA INTE!
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Bra service och bra produkter!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Snabb leverans och supernöjd med pris på varan samt dess kvalité. Kundtjänst mycket trevlig och hjälpsamma, smidigt och lätt via hemsidan.
  • Usel
    2 mån sedan
    Företaget är ett skämt.
  • Usel
    3 mån sedan
    Undvik

    Inte fått något av det jag beställt 3 månader senare och möts mestadels av lögner och påstående från supporten. Däremot har jag fått en produkt som är öppnad och använd, som väntar på retur, resten av beställningen har jag inte sett till alls.

    Om du råkar få paket från dem, var noga med att ta bilder av allt.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställde 7 jan, bara fått löften och undanflykter, nu 6 apr-ingen leverans
    Beställde en quadcopter 7 januari. Fortfarande inte fått det (efter 3 månader). Fått en massa löften om hur de skall se till att det kommer så snabbt som möjligt. Det har gått 23 mail fram och åter mellan oss. De har ofta haft trevligt tonfall, men de har inte levererat.
    När jag såg att det fortfarande stod om den saken jag beställde i deras utbud "få det om 2 dagar och 15 sekunder" ungefär trots att jag inte fått det efter många veckors väntan, då påpekade jag det och skrev i Trustpilot om det. De lovade att ändra uppgiften och jag tog bort kritiken i Trustpilot. De ändrade i utbudet så att det stod "utsålt" om det.
    När det gått ytterligare en månad utan att jag fått det, kollade jag igen och det stod på deras hemsida att man kunde få det "om 2 dagar från beställning". Då tänkte jag prova att beställa igen! Men inte heller den kom trots flera veckors väntan.

    Men jag fick ett tragik-komisk mail från de med "Wanted to take a second and thank you for your business. There is nothing more rewarding than seeing an order from a repeat customer, and I can’t express how grateful I am every time."

    Hade varit kul att få den quadcopter och priset var "too good to be true" tydligen, tyvärr. Nu begärt pengarna åter. Får se hur lång tid det tar.

    Blir fundersam när jag ser ett flertal 10* omdömen "under utredning"

    Jag undrar om inte alla 10* skulle utredas i synnerhet om den "personen" har gjort bara 1 omdöme.

    Jag öppnade en "dispute" på PayPal och fick tillbaka betalningen för den andra beställningen den vägen.

    Men nu, 18- juni -7, så har den första beställning inte levererats, de har inte ringt, de har inte betalat tillbaka första betalningen (gick genom Swish. Vet inte om Swish har någon "dispute" system). Glad att beloppet var så litet i alla fall.
  • Usel
    3 mån sedan
    "Alla varor i lagret i Borås" nja, är dropshipping från Asien.
  • Usel
    3 mån sedan
    Håll er ifrån detta "företag"!
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Perfekt! Är verkligen nöjd med min order, väldigt billigt pris och bra produkt.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Inga problem med min order, snabbt och trevlig kundtjänst, Super!
  • Usel
    3 mån sedan
    Sämsta företaget ever, ljuger, och bedrar, så undvik, ger falska kolli id och trots löfte om att makulera faktura så tvingas jag betala för saker beställda över en månad sedan, bara lögner och helt ärligt så stoooor VARNING.
  • Usel
    3 mån sedan
    Undvik iGsel även ifall du ser ett riktigt bra pris!
    Du kommer inte få din vara. Här väntat i 3 månader på min beställning och inte fått den än.
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Varning för detta företag.

    Efter att ha läst mycket negativt om Igsel.se (Global Sales Enterprises Holdings AB) och hur de behandlar sina kunder bestämde jag mig för att se hur illa det var.

    Precis som alla andra skriver bedriver det en oärlig verksamhet och sätter i system att lova sin kunder saker som i själva verket inte alls stämmer. Man lovar att återkomma med info m.m. men denna info uteblir. Många, lixom jag verkar inte heller alls få sina varor. Företaget hävdar att ordrar är skickade, men kan inte leverera någon bevis på det. Att fåkontakt via chatt eller telefon är hört omöjligt och i mail svarar det, precis som på Facebook med en glad gubbe och att allt löser sig.

    Ett ungt företag med unga medarbetare som är högst osäkert att handla ifrån.

    Jag rekommenderar varmt att du som blivit lurad av företaget gör en anmälan hos Konsumentverket så de granska igsel.se och dess verksamhet.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Till "noler",
    Det var därför jag "tog det säkra före det osäkra" och betalade med PayPal. 👍

    Beställde 28 Februari och får 1/3 besked från PostNord att dom "har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal" .
    Sen händer inget, kontaktar dem via mail 14/3 och frågar när posten ska få mitt paket?

    Får till svar: "Vi har haft ett otroligt tryck på ordrar av just dessa Awei hörlurarna, vilket resulterat i att de sålt slut mycket fortare än vi räknat med.
    Den nya leveransen är påväg från vår leverantör, men har tyvärr blivit försenad.
    Vi beklagar verkligen detta!

    Fraktbolaget har inte gett oss något exakt leveransdatum ännu, så jag kan tyvärr inte säga exakt när vi kommer kunna skicka paketet till dig.
    Men vi hoppas på att den anländer i nästa vecka!"

    Frågar då: "Ok, men om inget finns att skicka ska väl inte Postnord få information om att dom snart ska få ett paket att skicka med spårnummer och allt?

    Ni har ju trots allt gjort ett paket eller kanske bara en etikett från Unifauns ta-system, eller hur?"

    Får till svar: "Det skapas automatiskt en label/etikett när beställningen är gjord.
    Detta för att det ska gå fortare för lagret att få iväg paketen :) "

    Låter lite konstigt men så kanske det är?

    Hur som, idag 28/3 finns produkten (https://igsel.se/products/awei-a920bls-bluetooth-earphone-a920bl-pro-wireless-headphone-sport-headset-auriculares-cordless-headphones-casque-10h-music?variant=384893583404) ifråga i lager igen men inget har skickats till mig?
    Har mailat dem igen men kommer nog att häva köpet via Paypal.

    29/3
    Fick svar, ska skickas idag!

    3/4
    Inget paket ?

    4/4
    Inget idag heller, men det är säkert på väg!
    Dom har nog bara glömt att använda adressetiketten dom skrev ut för en månad sedan och skrivit ut en ny? ;)

    6/4
    Blivit lovad återbetalning!

    9/4
    Inga pengar återbetalda ännu!?

    11/4
    Fick svar: "Hej! Den borde komma idag eller imorgon :)"

    13/4
    Jag mailar igen: "Nu är det sista gången jag mailar om återbetalning, ska jag behöva köra till Borås för att hämta pengarna?"

    16/4
    iGsel svarar:
    "Hejsan:)
    Fixat återbetalningen direkt:) Du får gärna komma förbi om du vill:)"

    20/4
    iGsel har fortfarande inte återbetalat pengarna!

    22/4
    Ärendet "överlämnat" till Paypal.

    3/5
    PayPal svarar :

    "Vi har slutfört vår undersökning av ditt fall och har beslutat till din
    fördel.

    Vi lyckades få tillbaka 280,00 SEK och du har krediterats det beloppet. Det
    tar fem arbetsdagar innan justeringen visas.

    Om du inte har fått alla pengar ska vi göra vårt bästa att få tillbaka
    resterande belopp från säljaren.

    Om det inte finns tillräckligt med pengar på säljarens konto för att betala
    det resterande beloppet kommer vi att vidta lämpliga åtgärder mot säljarens
    konto, exempelvis begränsa säljarens kontoprivilegier."

    3/5

    Pengarna återbetalda!
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    1-3 dagars leverans är helt fel! Beställde 18 april och väntar fortfarande på mina Kingston HyperX Cloud II

    Det stod också att varan var i lager... vilket den uppenbart inte var.

    Går inte att få kontakt. Deras 24/7 telefonsupport finns inte & de svarar inte på chatten. Åtminstone inte de senaste 12 timmarna... Inte heller mail besvaras (4 dagar sedan).

    Som tur är betalade jag inte direkt utan via Collector så mina pengar har de inte fått än då jag ringt upp Collector och skjutit på betalningen.

    Enda stället som de verkar svara på är här så: -"Skicka mina hörlurar som är beställda på ORDER #4201025259"

    Jag gjorde missen och kikade inte på omdömessidan, köp någon annanstans för ett enkelt och felfritt köp!
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Så skrev jag till PayPal. Annars är företaget en bluff företag köp ingenting och stöd inte dessa banditer. Jag kommer att gå hela vägen för mina 751SEK. Fel person de försökte lura.

    Hi PayPal,

    I purchased a product from www.igsel.se (GLOBAL SALES ENTERPRISES HOLDINGS AB) on march 15th 2018. On their website it says that the delivery takes 4-5 days. After weeks of waiting for my product I cancelled my order on april 3rd. Simply because they didnt deliver as promised. I have emailed them 3 times (april 4th, April 6th and april 15th about that I want my money back, 751 SEK. They keep saying that they will give me my money back, but they dont. I have an emailconversation about everything if you need it. Now its been 1 month and 3 days without product or money. In my opinion this company is unproffesional. Can you help me get my money back?
  • Hejsan:)

    Tråkigt att höra, vi ska göra allt för att lösa problemet. Kan du maila till oss ditt order nummer så vi kan hjälpa till.

    Mvh iGsel

  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Timglaset fattades i spelet dessutom var det otydligt att det var på engelska. Det tog en månad att få det. Jag känner mig lurad. Never more.
  • 5 mån sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • 5 mån sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • 5 mån sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • 5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Gjorde en beställning 6/3 och har ännu inte fått varorna.

    Har blivit lovad ett flertal datum då beställningen ska komma fram men har ännu inte fått något. Varje gång man frågar kundservice får man som svar att det ska skickas nästa vecka.

    Uppfattar det som ett oseriöst bolag och att de försöker fördröja hela köpprocessen. Har haft samma upplevelse som andra recensenter.

    17/4 Update: Klarna har försökt att kontakta bolaget och har inte fått svar från dem. Varning för iGsel!
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Bedrägeri. De säger att de skickat produkten och fortsätter att hävda det utan visa bevis på att varan skickats.
    Efter 6 veckor veckor gick jag via paypal som har avbrutit transaktionen och jag har fått mina pengar tillbaka. Igsel bemödade sig inte ens att svara via paypal, utan antar att detta har satts i system för att hoppas att vissa köpare glömmer bort eller struntar i sina köp. Ska göra polisanmälan så att företaget stoppas.

    Stort plus till Paypal, tryggt och proffsigt bolag.
  • Hejsan:)

    Jag skulle jättegärna vilja veta ditt order nummer så jag kan hjälpa dig vidare, vi har inte fått någon notis via Paypal. Återkom till oss så vi kan lösa problemet.

    Mvh iGsel

  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Produkten jag beställde fanns inte i lager trotts att det stod på hemsidan att de hade den i lager i över en vecka, jag avbokade beställningen efter att ha väntat i en vecka och fick pengarna tillbaka.
  • 5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 6 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    vilken jävla skit!de skcika aldrig varorna du köper och man får inte pengarna tilbacka heller , kommer anmälla denna sidan till polisen!
  • Hejsan:)

    Ber om ursäkt för att din order blivit försenad, vi har haft problem med lager saldo och därav har det blivit förseningar, vi har försökt att hålla dom kunderna som det drabbat informerade. Vi vill inget annat än att du ska vara nöjd.

    Mvh iGsel

  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Har haft samma problem.som Thomas S.
    De har tagit betalt och berättade att det var ett väldigt tryck på deras hörlurar. De har varit i lager på deras sida ett flertal gånger sedan dess men har inte sett röken av det jag beställt.

    Håll er borta ifrån dessa skojare!
  • Hejsan:)

    Ber verkligen om ursäkt för att din order blivit försenad, kan du återkomma till oss så vi kan återbetala dig och när du fått varan kan du betala via Faktura om det är ok?

    Mvh iGsel

  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Varning. Handla inte. Dumpar priserna men har inte varor i lager.
  • Hejsan:)

    Tråkigt att du tycker så, vi vill inget annat än att du ska vara nöjd med oss. Alla produkter som står i lager har vi i lager, på vissa produkter för någon vecka sedan hade det blivit fel angående lager antal och därav förseningar. Återkom till oss så hjälper vi dig med en kompensation.

    Mvh iGsel

  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Bluffsida, dom skickar inte varorna. Köp aldrig här, Prisjakt borde inte tillåta sidor som dessa.
  • Hejsan:)

    Vi hjälper gärna till för att lösa det som du inte är nöjd med. Återkom till oss så kan vi lösa detta problem. Vi vill inget annat än att du ska vara nöjd.

    Mvh iGsel

  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Gjorde en beställning 7/3, men får inga varor, kundservice har i 3 veckor meddelat att "vi skickar din beställning i veckan" Återstår att se om det blir någon leverans.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Gjorde en beställning 2018-03-04 och har inte sett röken av några varor än..

    Mailar man kundtjänst så får man till svar att deras leverans har blivit försenad men att varorna kom in i dagarna och ska skeppas ut till kunderna närmaste dagarna, detta är dock 2 veckor sen nu, kontaktade dom igen veckan efter och fick till svar att det var försenat återigen men att det ska skickas omgående, inte fått något än.
    Nu svarar dom inte mig på mailen längre.

    Väldigt oseriöst företag i min mening.
    Jag avråder folk att handla här.
  • Hejsan:)

    Om din order blivit försenad ska du blivit informerad via sms eller mail. Vi jobbar dygnet runt för att hjälpa våra kunder via chatten. Återkom gärna till våran mail eller chatt så ska vi se till att denna order levereras så fort som möjligt.

    Trevlig dag!

    Mvh iGsel

  • 5 mån sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Fick aldrig beställningen som jag gjorde och betalat för ca 1 månad sedan! Oseriöst bluf bolag!
  • Hejsan:)

    Ajdå, inte kul att höra. Har du fått en kompensation eller återbetalning?

    Mvh iGsel

  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Gjorde min beställning den 7/3. Väldigt snabbt kom ett leveransbesked och postnord visade att de tagit emot förhandsinformation att ett paket skulle skickas och fakturan skickades till mig för att betala. Sen hände inget mer. Efter ett tag när fakturan närmade sig betalningsdatumet så skickade jag ett mail och frågade vad som hände.
    Företaget svarade att de haft högt tryck på produkten och att den därför tagit slut men att den snart skulle skickas. Två veckor till och inget mer har hänt.
    Verkar tyvärr vara ett blufföretag som satt i system att få folk att tro att paketet är skickat och därför betalar in fakturan utan att de någonsin skickar någon vara.
  • Hejsan:)

    Vi ber om ursäkt för att din order blivit försenad, vi kan fixa så att du får en kompensation för detta. Återkom så kommer vi att hjälpa dig vidare.

    Mvh iGsel

  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Måste varna andra för denna butik. Dom marknadsför sig själva med att dom har leveranstid på 1-3 dagar och deras fraktsätt kallas express frakt.
    Dock är det ingen express alls utan snigelpost deluxe om man nu ens får sitt paket vill säga?
    Beställde ett spel från dom den 18:e och nu den 29:e har detta ännu inte kommit vilket är nio arbetsdagar dom haft på sig. Jag kontaktar dom på facebook och dom lovar att leta fram ett nytt kollinummer vilket verkar ta en jäkla tid.
    Visst dom är billiga men det ligger något lurt i detta så jag skulle rekommendera folk att handla från annan butik tills dom, om någonsin får ordning på sina leveranstider.
  • Hejsan:)

    Tråkigt att din order blivit så försenad, vi vill verkligen inte att du ska vara missnöjd. Kontakta gärna oss så kan vi fixa en kompensation för att din order blivit försenad.

    Mvh iGsel.

  • 6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • 6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • 6 mån sedan
    Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • 6 mån sedan
    Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • 6 mån sedan
    Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • 6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställde en vara den 7/3 men skickade ej tills 19/3. Då avbröt jag mitt köp, visste sedan att de ej skickade heller!
    Rekommenderas ej, dålig!
  • Hejsan:)

    Tråkigt att höra, vissa produkter har blivit fel i lager saldo och därav förseningar. Vi ber om ursäkt för detta. Har du fått återbetalning?

    Mvh iGsel

  • 6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • 6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • 6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning